Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Skretnice


  • Please log in to reply
314 replies to this topic

#41 CKD-KT4

CKD-KT4
  • Članovi
  • 966 posts
  • Joined 29.08.2007.
  • LocationBeograd

Posted 20.04.2008. - 20:54

Pa kako ne prže, svaki put izbija varničenje (samo što se bolje to vidi uveče i noću). A mislim da je to Praktičar to lepo objasnio:

Skretnica okreće kad kroz nju poteče struja od 50 A. Ne okreće ako kroz nju ne protiče ništa.


Čini mi se da ne postoji prekidač na starim BG ''katicama'', koji aktivira ''malu'' struju za pokretanje skretnice (za razliku od KT4R i ''švajcaraca'') i zato vozači po skretnici daju ''gas'', neka me neko ispravi ako grešim.
Poslana slika

#42 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 21.04.2008. - 10:41

Pa kako ne prže, svaki put izbija varničenje (samo što se bolje to vidi uveče i noću). A mislim da je to Praktičar to lepo objasnio:

Skretnica okreće kad kroz nju poteče struja od 50 A. Ne okreće ako kroz nju ne protiče ništa.


Čini mi se da ne postoji prekidač na starim BG ''katicama'', koji aktivira ''malu'' struju za pokretanje skretnice (za razliku od KT4R i ''švajcaraca'') i zato vozači po skretnici daju ''gas'', neka me neko ispravi ako grešim.

Sve ovisi kako je skretnica namještena. U Zagrebu je namještena na 50A, najviše iz povijesnih razloga - toliko su, naime, M-24 i Đuro 101 vukli na prvom stupnju vožnje pa su na novijim tramvajima, od bika nadalje, tako namjestili otpornike.

Budući da u Beogradu Đure 101 ne voze već godinama nego većinu voznog parka čine Katice, vjerojatno su skretnice namještene na 100 ili 200A, koliko katica povuče na laganom "gasu". Na novijim tramvajima, uključujući i preuređene, vjerojatno je ugrađen otpornik isto kao i u Zagrebu, ali taj ne vuče 50A nego onih 100 ili 200.

Općenito mislim da je, što se samog okretanja skretnice tiče, sigurnija veća struja, jer smanjuje mogućnost slučajnog okretanja zbog grijalica, klima uređaja, svjetala i ostalog. S druge strane, manja struja je bolja jer se sve skupa manje grije (otpornik i upravljački krugovi) i troši manje struje (iako je to zanemarivo u odnosu na cjelokupnu potrošnju mreže jer ta struja protiče tek nekoliko sekundi).

#43 krasilov

krasilov
  • Članovi
  • 45 posts
  • Joined 30.07.2007.

Posted 23.04.2008. - 12:54

Zbog cega se rasklopaci nalaze cesto na mestima gde nema skretnice (u sledecih kilometar, npr.). Koja je njihova funkcija onda?
ALEKSANDAR

#44 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,673 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 23.04.2008. - 13:05

Zbog cega se rasklopaci nalaze cesto na mestima gde nema skretnice (u sledecih kilometar, npr.). Koja je njihova funkcija onda?

Možeš pogledati u ovu temu ... tu je napisano dosta detalja: :)
http://www.zeljeznic...opic.php?t=3589

#45 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,701 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 31.05.2008. - 13:11

Neki dan je netko izjavio da su sve skretnice ispravne i da je ZET uložio 300.000 EUR (ako sam dobro zapamtio brojku) u njihov popravak.
Što o tome misle ovo dvoje? (i svi ostali koji već nekoliko dana ručno okreću skretnicu na Kvatriću) :roll:
Posted Image

Posted Image
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#46 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,673 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.05.2008. - 14:38

Neki dan je netko izjavio da su sve skretnice ispravne i da je ZET uložio 300.000 EUR (ako sam dobro zapamtio brojku) u njihov popravak.
Što o tome misle ovo dvoje? (i svi ostali koji već nekoliko dana ručno okreću skretnicu na Kvatriću) :roll:

Još jedan od dokaza da slika vrijedi od tisuću (praznih) riječi :wink:

#47 zet-ovac

zet-ovac
  • Članovi
  • 1,347 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • LocationZG

Posted 31.05.2008. - 14:41

Neki dan je netko izjavio da su sve skretnice ispravne i da je ZET uložio 300.000 EUR (ako sam dobro zapamtio brojku) u njihov popravak.
Što o tome misle ovo dvoje? (i svi ostali koji već nekoliko dana ručno okreću skretnicu na Kvatriću)

Fora je u tumačenje pojma "ispravno". :wink:
Ispravna skretnica za službu koja to održava znači da je mehanički funkcionalna u oba smjera kuda vodi.
Ako u električnom smislu nije ispravna, tj. isključena izbilo kojega razloga, ona je i dalje po takvom tumačenju ispravna tj. mehanički ispravna.

#48 ruxrux

ruxrux
  • Članovi
  • 2,428 posts
  • Joined 15.02.2007.
  • LocationSan Jose, Kalifornija

Posted 31.05.2008. - 18:57

Ha, ha, slozio bih se sa zeto-vcem da je rijec o tumacenju pojma ispravno, ali bih onda dodao - prije ulaganja tih 300000 eura, koje su bile neispravne u tom smislu? Jer onda 300 tisuca odjednom izgleda previse!

#49 ercegovac.hr

ercegovac.hr
  • Članovi
  • 140 posts
  • Joined 20.11.2007.

Posted 12.06.2008. - 15:27

Sad ću ja jedno blesavo pitanje.... dakle, u ZG su skretnice izvedene tako da je jezičac zapravo produžetak šine koji se stanjuje kako ide prema van. Kako šina trpi konstantno pomjeranje lijevo-desno, nakon nekog vremena mora puknut od zamora materijala.

Znam da sam u jednom gradu vidio (ali sad stvarno ne znam jel Milano ili Prag) da je jezičac izveden kao zglob koji se dalje nastavlja na šinu. Nije li to bolje rješenje?

#50 tramvajac

tramvajac
  • Članovi
  • 1,724 posts
  • Joined 23.06.2007.
  • Locationzapadno od Zagreba

Posted 12.06.2008. - 20:47

Pa mislim da u odnosu na dužinu jezičca zamor materjala minimalan, a zglob se puno lakše mogu zaglaviti.
Bit će onih koje će ponuditi bolji odgovor.

p9180107.jpgp7130020.jpgp7130041y.jpg


#51 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 13.06.2008. - 10:22

Pa željezničke skretnice su sve napravljene na principu jezičca (jesu li?) a one ipak trpe puno veće opterećenje i brzine...

#52 CKD-KT4

CKD-KT4
  • Članovi
  • 966 posts
  • Joined 29.08.2007.
  • LocationBeograd

Posted 31.01.2009. - 23:01

Evo kako se menja skretnica kod Gl. žel. stanice u Beogradu:

Poslana slika

#53 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,701 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 07.03.2009. - 18:25

Ovo nije novost, ali se pojavilo u novom biltenu:
Posted Image

Čini mi se da ponavljanje ovog upozorenja ima neke veze s time da na sve više (novih) skretnica ne radi blokada, tj. oznaka "X" koja se vidi na pokazivaču stanja, pa se vraćamo na "Kremenko & Barney" postupke.
(Usput, slično se događa i s cijelim sustavom displeja :kul )
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#54 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 07.03.2009. - 18:48

Ovo nije novost, ali se pojavilo u novom biltenu:
Posted Image

Čini mi se da ponavljanje ovog upozorenja ima neke veze s time da na sve više (novih) skretnica ne radi blokada, tj. oznaka "X" koja se vidi na pokazivaču stanja, pa se vraćamo na "Kremenko & Barney" postupke.
(Usput, slično se događa i s cijelim sustavom displeja :kul )


S time da nepopravljanje najave na tim skretnicama (bila je službena obavijest i o tome; zbog nemogućnosti micanja AB ploča, bla, bla, bla...) ujedno znači i da je gorenavedeni romb sa S nepotreban jer nema najave koju on označava a ionako se relativno nedavno (cca 5 god.) počelo inzistirati da se ni pod najavu ne smije tramvajem (tada je i uveden znak na žici za istu; prije ga nije bilo) dok je drugi tramvaj na skretnici (što je besmisleno jer najava i služi tome da nebi došlo de nesreće) jer se zbog nes(p)retne konstrukcije i neispravnosti iste (najave/zaštite; plod domaće 'pameti') znalo dogoditi da baš ona okrene skretnicu pod kolima (i sad imamo još veću mogućnost nesreće jer umjesto jednog kontakta za okretanje neposredno ispred skretnice; kvadrat S, imamo i još jedan nepouzdani kontakt; najavu, daleko ispred skretnice).

:kul

#55 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,256 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 08.03.2009. - 12:00

Ovo je sistem skretnice:
Posted Image

#56 tramvajac

tramvajac
  • Članovi
  • 1,724 posts
  • Joined 23.06.2007.
  • Locationzapadno od Zagreba

Posted 08.03.2009. - 13:20

Izgleda u jako lošem stanju.
Imaš li neku reprezentativniju sliku za ČPP? :jup

p9180107.jpgp7130020.jpgp7130041y.jpg


#57 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,256 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 08.03.2009. - 15:47

Izgleda u jako lošem stanju.
Imaš li neku reprezentativniju sliku za ČPP? :(


Teško da je ijedna u boljem stanju.

#58 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,662 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 08.03.2009. - 16:02

Ovo je sistem skretnice:
http://i218.photobuc...-1/IMG_1832.jpg

E sad se postavlja pitanje... Gdje je to slikano??? [Pitanje ne vrijedi za one koji su prisustvovali slikanju.]
Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#59 matesonik

matesonik
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 21.02.2008.

Posted 08.03.2009. - 18:00

Negdje gdje su kocke i gdje se drugi smjer slabo koristi, hm, skretanje Jukiceva - ZK? (ako su tamo kocke :()
Sumi, sumi, postolje,
nek kardani govore
Neka cuje zemlja sva
Kako drnda tramvaj sav

© NT 2200

#60 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 08.03.2009. - 19:17

Nisu tam kocke, obnovljeno je pred nekih 5 i pol godina.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users