Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Skretnice


  • Please log in to reply
314 replies to this topic

#301 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 01.11.2018. - 17:31

To je ne izvedivo jer s pruge neće biti odvojak desno, a ako upletni ode na kolosijek lijevo (gledajući u smjeru iz Sesveta prema Zagrebu) onda tramvaj mora kroz podvožnjak do TPD...

A zašto ne bi bio s ove strane ako je koridor travnjaka i grmlja širok samo tu skoro 50 m (ne računam južne pustopoljine)? :hm
Nema nikakve konkretne zapreke za kratki željeznički odvojak paralelan s glavnom prugom i tramvajsku prugu koja se tu slobodno može petljati i preko ceste kuda hoće...
Ovo s lijevom stranom i podvožnjakom nema smisla iako je realno ostvarivo da i na tu stranu jednog dana ode tramvaj.

#302 josip

josip
  • Članovi
  • 5,745 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 01.11.2018. - 20:09

A zašto ne bi bio s ove strane ako je koridor travnjaka i grmlja širok samo tu skoro 50 m (ne računam južne pustopoljine)? :hm
Nema nikakve konkretne zapreke za kratki željeznički odvojak paralelan s glavnom prugom i tramvajsku prugu koja se tu slobodno može petljati i preko ceste kuda hoće...

Količina prometa, odvajanje s otvorene pruge... Jedino dogradnja jednog manipulativnog kolosijeka s odvojkom bi bila nekakva solucija... Jednostavnije a i jeftinije je riješiti to labudicama.

#303 penava

penava
  • Članovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÖrnsköldsvik, Sverige

Posted 01.11.2018. - 20:10

Kolicina prometa nije neki problem jer bi se ionako rijetko upotrebljavao. Ali drugo je ako su labudice jeftinije - onda se tu nema kaj raspravljati



#304 josip

josip
  • Članovi
  • 5,745 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 02.11.2018. - 07:56

Kolicina prometa nije neki problem jer bi se ionako rijetko upotrebljavao. Ali drugo je ako su labudice jeftinije - onda se tu nema kaj raspravljati


Kako nema veze kad se pruga mora zatvarati posto u Ivanovoj varijanti ide odvojak s otvorene pruge?

#305 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 02.11.2018. - 13:26

A puno bi se zatvaralo, pa tamo postoje sada i dodatni kolosijeci i postoji potreba za dodatnim kolosijecima za novi kolodvor jednog dana. Samo valjda nema smisla išta dugoročno planirati u ovom gradu, samo nakeljiti nešto novo i skupo na staro na krivo i nespretno mjesto poput Zapadnog kolodvora.

No da, pitanje je je li to uopće potrebno ak oje prijevoz kamionima isplativiji.

#306 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,662 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 02.11.2018. - 17:10

A puno bi se zatvaralo, pa tamo postoje sada i dodatni kolosijeci i postoji potreba za dodatnim kolosijecima za novi kolodvor jednog dana. Samo valjda nema smisla išta dugoročno planirati u ovom gradu, samo nakeljiti nešto novo i skupo na staro na krivo i nespretno mjesto poput Zapadnog kolodvora.

No da, pitanje je je li to uopće potrebno ak oje prijevoz kamionima isplativiji.

Sad mi nije baš jasno...

Pa puno bi se zatvaralo ako u prosjeku vlakovi prolaze svakih 20 minuta.

Dodatnih kolosijeka tamo ima, ali na suprotnoj strani...

Nešto novo i skupo? Ok, novo, ali skupo? Kako te može skupo izaći samo doslovno staviti 40 metara tramvajske pruge i skrenicu? I zašto nespretno? Samo linija 1 koristi okretište zapadni kolodvor.

A što se tiče ove kućice od čuvara prijelaza, pa kućica se može staviti i na drugu stranu, a njemu je i tako svejedno kad mora izaći van i na kurblu rampu spuštati...


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#307 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 02.11.2018. - 17:29

Pa postavi se jedna skretnica možda i preko noći, a po potrebi dio vlakova se može preusmjeriti i na te južne poluprazne i uostalom i elektrificirane kolosijeke ako traje duže, pa ne pričamo o prokopavanju podvožnjaka nego o jednom slijepom kolosijeku koji bi samo jednom skretnicom dodirivao postojeću glavnu prugu.

 

No ajd', za prvu ruku se to kod Zk možda i može srediti ali dugoročno ne vidim da je ovo pravo mjesto za neke logističke pothvate.

 

Što se tiče ŽCP-a između Austrijske i Magazinske, stvarno ne kužim da još uvijek pričate o prepravkama tog relikta, pa ta beskorisnost je konstantno zatvorena a Adžijina je 400 m dalje (a nije ni Vodovodna jako daleko za onoga tko uživa u promatranju rampe), više skretničara radi nego auta prođe kroz dan, samo ždere novce dok postoje deseci prijelaza u koje stvarno treba uložiti.



#308 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,662 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 02.11.2018. - 18:56

... i uostalom i elektrificirane kolosijeke ako traje duže...

 

...pa ne pričamo o prokopavanju podvožnjaka nego o jednom slijepom kolosijeku koji bi samo jednom skretnicom dodirivao postojeću glavnu prugu.

Nisu elektrificirani, u lošem su stanju i slično...

 

Problem i je što je to glavna pruga...

 

BTW Ja sam pričao o tramvajskoj skretnici koju je potrebno dodati kod zapadnog...


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#309 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 04.11.2018. - 16:49

Nisu elektrificirani, u lošem su stanju i slično...
 
Problem i je što je to glavna pruga...
 
BTW Ja sam pričao o tramvajskoj skretnici koju je potrebno dodati kod zapadnog...


Doslovce to... Kucica se premjesti na drugu stranu i pukne se skretnica. Postoji kolosijek, samo treba napraviti rampu. I naravno, sve je blizu i tvornice Koncar i remize, nema potrebe za prevlacenjem tramvaja po cijelom gradu, osobito uzevsi u obzir da je max brzina tog vlaka bila oko 20kmh.
Down around the corner, half a mile from here

#310 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 06.11.2018. - 17:36

Demontirana je skretnica za utovarni kolosijek kod Heinzlove koja ga je spajala sa mrezom .Ostaje umrtvljeni kolosijek do daljnjeg...kao uspomena
drazen

#311 tnardel

tnardel
  • Članovi
  • 435 posts
  • Joined 06.03.2007.
  • LocationMaksimir - zapadni

Posted 30.11.2018. - 22:31

Ovo vam (zasad) neću odati gdje je:

UnionMus367.jpg

UnionMus368.jpg

UnionMus369.jpg

Evo i od mene jedna "skretnica" gornjih vodova.

Sada ne bi bilo fer da vas pram gdje je to, pa ću vam reći da se radi i San Franciscu.

IMG_1778_zpsinieynvt.jpg

i zumirano:

IMG_1779_zpsgnmvfkxh.jpg


Djeca i luđaci su iskreni u svojim kreacijama

Mes


#312 robertl

robertl
  • Članovi
  • 803 posts
  • Joined 29.07.2005.
  • LocationZagreb

Posted 04.09.2019. - 11:35

Dobar dan svima,

 

znam da je već bilo (pokušaja) objašnjenja, ali iskreno nisam ih baš shvatio. Stoga bih molio ponovo da netko proba objasniti kako se prebaciju skretnicu u Zagrebu.

 

Ono što vidim je da se nekoliko metara ispred skretnice na kontaktnom vodu nalazi jedna konstrukcija, koja liči na sanjke (dvije metalne letve).

 

Pantograf tih kojih 40 cm klizi po tim sanjkama.

Odmah pitanje: Dok pantograf klizi po sanjkama, dobiva li struju, tj. jesu li sanjke pod strujom ili izolirane od kontaktnog voda?

 

Sa bočne strane je na sanjkama montirana pokretna poluga, nagnuta blago prema dolje, tako da je pantograf, kad pređe preko nje, digne za tren prema gore do jednog graničnika.

 

Do te poluge, ako dobro vidim, dolazi kabel od nekud iz zemlje, preko stupa, žica itd...

 

Dalje bih prepustio vama,,, unaprijed hvala i lp

 

 

 



#313 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,701 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 04.09.2019. - 12:21

Da ne idem u detalje: Kad pantograf prelazi preko te "konstrukcije" i vuče struju, skretnica će se prebaciti - ako ne vuče, skretnica će ostati u istom položaju.
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#314 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,662 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 04.09.2019. - 13:43

Da ne idem u detalje: Kad pantograf prelazi preko te "konstrukcije" i vuče struju, skretnica će se prebaciti - ako ne vuče, skretnica će ostati u istom položaju.

Zakaj ne?
 

Dobar dan svima,

znam da je već bilo (pokušaja) objašnjenja, ali iskreno nisam ih baš shvatio. Stoga bih molio ponovo da netko proba objasniti kako se prebaciju skretnicu u Zagrebu.

Ono što vidim je da se nekoliko metara ispred skretnice na kontaktnom vodu nalazi jedna konstrukcija, koja liči na sanjke (dvije metalne letve).

Pantograf tih kojih 40 cm klizi po tim sanjkama.
Odmah pitanje: Dok pantograf klizi po sanjkama, dobiva li struju, tj. jesu li sanjke pod strujom ili izolirane od kontaktnog voda?

Sa bočne strane je na sanjkama montirana pokretna poluga, nagnuta blago prema dolje, tako da je pantograf, kad pređe preko nje, digne za tren prema gore do jednog graničnika.

Do te poluge, ako dobro vidim, dolazi kabel od nekud iz zemlje, preko stupa, žica itd...

Dalje bih prepustio vama,,, unaprijed hvala i lp

 
Praktičarev detaljan odgovor:

U tvom dodatnom pitanju krije se odgovor na prvo.

Nemam puno vremena, pa ću samo ukratko: Skretnica okreće kad kroz nju poteče struja od 50 A. Ne okreće ako kroz nju ne protiče ništa.

Ona polugica na kontaktnom vodu samo je prekidač koji aktivira impuls, nekad nije ni postojala. Ako bolje pogledaš taj sklop, vidjet ćeš da je u sredini vozna žica PODIGNUTA i odvaja se od pantografa, a pantograf klizi preko dvije "šine".

Radi se o tome da se tramvaj na kratko odvaja od gornjeg voda i spaja u seriju sa uređajem skretnice, kroz koji mora poteći ili 50 A (okreće) ili nula (ne okreće). Budući da tramvaj dok vozi povuče nekoliko stotina ampera, ta bi struja uništila skretnicu. Kad vozač ne bi napravio ništa, klima, grijanje, svjetla, ventilatori i ostali uređaji u tramvaju koji vuku 50-ak i više ampera mogli bi okrenuti skretnicu iako vozač to ne želi.

Zato postoji taj prekidač, koji kad se okrene u položaj zadržavanja isključuje SVE potrošače u tramvaju i prespaja ih na akumulatore (svjetla i upravljanje), a vozač mora otpustiti "gas" i voziti na zalet. Tramvaj tada ne vuče nikakvu struju iz mreže i skretnica stoji. U položaju za okretanje prekidač također sve isključi, ali ujedno i uključi jedan otpornik koji je dimenzioniran tako da povuče točno 50 A iz mreže i skretnica se okrene.

Zapravo je to vrlo jednostavno :grin:

Stari Đure nemaju položaj za okretanje nego samo za zadržavanje, jer motori u 1. stupnju vožnje vuku, eto, baš 50 A pa onda 101 preko skretnice prelazi vozeći s uključenim motorom na 1. stupnju i istovremeno lagano kočeći zračnom.


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#315 sutla

sutla
  • Članovi
  • 982 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.09.2019. - 21:17

Da, a M24 mislim nisu imali nikakav prekidač, nego je za okreće vozio u prvom stupnju, a za ne okreće je vozač morao ugasiti grijanje i možda još nešto da ne okrene slučajno i voziti na leru. Može se i sa 2200 okernuti skretnica sa kontrolerom, ali se ne preporučuje jer može pregoriti skretnica.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users