Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Vrtna željeznica


  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#41 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 01.12.2013. - 09:57

Ovdje je raj na zemlji.



Izvor: Video zapis je na YouTube postavio: CaptainHarlock999



Izvor: Video zapis je na YouTube postavio: CaptainHarlock999

Na kraju su u lokomotivi koje poslužila kao zamjenska krušna peč ispekli pizze u mjerilu 1:8....

#42 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 05.12.2013. - 17:42

Rekao bih da im je brzina rotora malo premala


Izgleda da sa ovim strojem nema problema.



#43 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 01.02.2014. - 10:42

 

Vlasnik te zeljeznice 7,25 cole je Mike Schumann,koji je nekada puno putovao po uskotračnim prugama u Jugoslaviji.Ima i JŽ 73 i JŽ 90 seriju.Mislim da ima jednom godišnje dan otvorenih vrata.Što je novo,vidim da je napravio nekoliko putničkih vagona.
LP Miloš

 Na podforumu uskotračne željeznice pod temom o lokomotivi JŽ 740

http://www.zeljeznic...rija-740/page-4

 

bile su spomenute vrtne lokomotive od Mike Schumann-a.

 

Evo i linka sa slikama gdje se vide vrtne lokomotive 7 1/4"  JŽ 740, JŽ 83 i JŽ 73

 

http://www.nick86235...ilway/i-FMb3xct

 

http://nick86235.smu...ilway/i-c2kTzfN

 

http://norfolk-on-li...or-summer-2010/



#44 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 01.02.2014. - 10:58

Vrtna JŽ 83 u vožnji:

 

Video zapis je na youtube stavio:staggy65 

 

Vrtna JŽ 73 u vožnji:

 

Video zapis je na youtube stavio:staggy65 



#45 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 01.02.2014. - 19:58

Vrtna 

Vulcan Foundry Liberation

 

 

Video je na youtube stavio: Sowerbylads



#46 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 25.02.2014. - 12:43

http://www.dailymoti...-le-jardin_news



#47 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 12.10.2014. - 19:42

Ovu subotu (11.10. 2014) imali smo radnu akciju na vrtnoj železnici "Gozna železnica Raka"

 

Saniran je odron zemlje te je povišen podporni zid.

 



#48 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 20.09.2015. - 08:08

Ima dosta ljubitlja vrtnih željeznica koji se zadovolje sa 1-2 lokomotive el. pogon (aku lok) koje su dosta pristupačne od live steam parnjača. Dosta njih ni nema svoj komad pruge u dvorištu nego imaju samo vozni park sa kojim se idu na razne susrete kdje se voze. Sa HO modelima može se i puno više novaca potrošiti samo što ne primjetiš odmah. U HO modelarstvo možeš tako imati 10-20 lokomotiva i do stotinjak vagona + maketu (cca 10000-15000Eura) što ukupno ispadne više nego neka vrtna aku lok sa upravljačkim vagonom i pojednostavljenim krugom u vrtu.

Postoji dosta proizvođaća koji nude jeftine setove kao što je npr. Maxitrak https://www.facebook...itrak/timeline/

2f51a3987c6b8d9149970dbb9e578e65.jpg

Jedna od niskobuđetnih lokomotiva je PLANET 5 cca 10 000 KN ili u vrijednosti cca 6 lokomotiva H0
http://www.maxitrak.....php?loconum=63
http://www.maxitrak.com/prices.php

5-zoll-jupiter-denver-rio-grande-diesel-

ili Jupiter http://www.dorringto...okomotive-nr-50

Ali postoje i varjanta kopovanja polovnih lokomotiva

Međutim u uradisam filozofiji može se postići i manja cijena odnosno može se raditi u etapama.

Set sa 5" ako lokomotivom + 2 vagona +20m tračnica dođe = € 2.590,-
Iz ćega se može napraviti krug radijusa 6m.
http://www.dorringto...ter-set-jupiter



#49 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 20.09.2015. - 08:09

Jedan od većih problema je i transport vozila i ukupna masa vozila koja može iznositi od 60 do 250 kg a ima i težih

Evo jedno vozilo koje je napravljeno na način da ni jedan njezin pojedinačni dio nije teži od 12Kg te se na taj način može vrlo lako prenjeti u običnom autu i postaviti na tračnice: 
http://www.rideonrai...uge/page15.html

page15e.jpg



page15k.jpg

page15b.jpg

http://www.rideonrai...auge/page15.pdf
http://www.rideonrai...ge/hercules.pdf



#50 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 10.06.2017. - 13:02

i ove godine smo prošli vikend ja i Željko posjetili  Olympia park vrtne željeznice društva S.M.P.D. u Brnu.

Tamo se uz redovite vožnje tjekom sezone održava i godišnji međunarodni susret "Parni Olympia" gdje se osim gostovanja modelara predstavljaju i razni parni strojevi, vozila, naprave, muzejski autobusi i sl.

 

Susreli smo već potznata lica između ostalih i dobre prijatelje iz Ljubljane (Branko Kovač i dr.).

Odlično smo se proveli jedino što se nismo proslavili sa našim voznim parkom koji smo donijeli u Brno.

Prošle godine smo izuzetnio uspješno predstavili dubrovački tramvaj na akumulatorski pogon, a ove godine smo nosili novu još nedovoljno ispitanu benzinsku "ride-in" lokomotivu, pa smo zbog tehničkih poteškoća više stajali i šerafili nego se vozili, ali i to je bio dio doživljaja.

 

Naš vozni park u depou ujutro

aaaaaaaaaaaa_621.jpg

 

 

Ljepljenje oznaka....u zadnji čas...

aaaaaaaaaaaa_623.jpg

i par slika iz prometa...

aaaaaaaaaaaa_638.jpg

 

aaaaaaaaaaaa_631.jpgaaaaaaaaaaaa_632.jpgaaaaaaaaaaaa_638.jpgaaaaaaaaaaaa_646.jpg

Inače lokomotiva kad vozi-vozi odlično, ali su se pojavili problemi sa rasplinjačem,  i nepostizanjem potrebne snage, a kao šećer na kraju iskočili smo na skretnici što je zbog slabog materijala i neadekvatne konstrukcije dovelo do deformacije osovina, pa smo morali u ložionu na "grabu" gdje nam je tamošnji mehaničar pokušao stvar privremeno osposobiti...Sve u svemu sad bar znamo što treba mijenjati....a i bilo je zanimljivo iskustvo.

Srećom nismo previše smetali u prometu jer smo imali i alternativni tj. pomoćni elektro pogon, tako da nije bilo guranja i zastoja....

 

Lokomotiva ispred lokšupe prilikom popravka...

aaaaaaaaaaaa_657.jpgaaaaaaaaaaaa_653.jpgaaaaaaaaaaaa_656.jpgaaaaaaaaaaaa_657.jpg

aaaaaaaaaaaa_692.jpg


drazen

#51 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 10.06.2017. - 13:26

Malo smo vozili i brankovu lokomotivu, koja ide odlično ali kako smo neiskusni u parnoj vuči nakon uspona i pola kilometra vožnje ostali smo bez pare i vatre, pa smo  bezuspješno pokušali ponovo potpaliti lokomotivu....

 

 

DSCN8992.jpgDSCN9000.jpgDSCN9004.jpg

 

Rastavljanje fergazera uz kavicu i sok...

DSCN8987.jpg

 

i još malo vožnje...kolodvor Olyimpia

DSCN8982.jpgIMG_8158.jpgIMG_8160.jpg

 

...malo egzotike...

IMG_8199.jpgIMG_8200.jpg

 

 

Pruga je inače odlična kao i organizacija i društvo , a broj posjetitelja upravo nevjerojatan... 

 

 

i još neke dodatne atrakcije...

 

 

 

Parni kamion Sentinel, razni strojevi i "live -steam"  u manjem "stolnom" mjerilu...

IMG_8168.jpgIMG_8170.jpgIMG_8171.jpgIMG_8172.jpgIMG_8176.jpgIMG_8178.jpgIMG_8194.jpgIMG_8189.jpg


drazen

#52 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 10.06.2017. - 17:35

Vožnja sa vrtnom željeznicom  u 

Olympia park vrtne željeznice društva S.M.P.D. u Brnu.

 

Vožnja sa vrtnom željeznicom  2016:

 

Vožnja sa vrtnom željeznicom  2017:



#53 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 10.06.2017. - 19:08

Vožnja sa Škodom 706 RO

 



#54 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.06.2017. - 07:04

Lijepi izvještaj, hvala !

 

Jedno laičko pitanje: kakva je komunikacija s organizatorom kad ste sa svojim vozilom na pruzi ? Tj. tko točno određuje kad smijete krenuti, gdje ćete se zaustaviti, .. i sl. ? Ili npr kad ste s parnjačom zapeli na uzbrdici, na koji način se to komunicira ostalim vozilima ?



#55 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 11.06.2017. - 10:18

Vožna sa muzejskim ČKD K2, Brno 2.6.2017


#56 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 11.06.2017. - 10:48

Lijepi izvještaj, hvala !

 

Jedno laičko pitanje: kakva je komunikacija s organizatorom kad ste sa svojim vozilom na pruzi ? Tj. tko točno određuje kad smijete krenuti, gdje ćete se zaustaviti, .. i sl. ? Ili npr kad ste s parnjačom zapeli na uzbrdici, na koji način se to komunicira ostalim vozilima ?

Na izlazu iz stanice povremeno (ako je gužva) je netko davao zank kad možemo krenuti. Inaće na ulaz u kolodvor stalno netko tamo stoji i daje ručne signale.

 

Što se tiče ostatka pruge i mimolaznica najčešče sami mjenjamo skretnice i na taj način se povučemo iz prometa ili signaliziramo osoblju da nas prebaci na mimolaznicu. 

 

u jednom krugu vožnje osim kolodvor postoji još 5 mjesta za mimolaženje. Također postoji mogučnost skračivanje kruga.

Kada smo mi ostali bez pare polako smo lokomotivu izgurali na prvu mimolaznicu (srečom bila je blizu). A preko nekog od sudionika u vožnjama smo poslali poruku Branku.

 

planek.jpg

 

Slika preuzeta sa: http://www.smpd.cz/info/modelari.html



#57 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 11.06.2017. - 10:59

PivskI tramvaju u Brnu, 2.6.2017:


#58 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 12.06.2017. - 22:29

 

Malo smo vozili i brankovu lokomotivu, koja ide odlično ali kako smo neiskusni u parnoj vuči nakon uspona i pola kilometra vožnje ostali smo bez pare i vatre, pa smo  bezuspješno pokušali ponovo potpaliti lokomotivu....

 

Nekad kod parne vuče je bila najveća sramota za strojovođu da bi mu se lokomotiva zagasila. Bilo je dosta rijetko ali je bilo. Što su drugi mislili o takvom strojovođi (pogotovo kolege) možeš si zamisliti? Ne znam kako je to kod vsa tramvajaca? Kako ste ostali bez vatre? Pretpostavljam da lokomotiva ima olovnjak kao i prava?



#59 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 13.06.2017. - 11:57

eh......tko to zna....pretpostavljam da je nismo na vrijeme nahranili ugljenom pa kad smo ga i ubacili, žara je bilo premalo a novog ugljena previše pa se ugušilo a otvaranjem ventila "za propuh parom " nismo postigli puno jer pare više skoro nije ni bilo (manje od 1 bar, a optimum je 4 bara) pa time ni propuha.....sve se zadimilo i ugušilo....a nova vatra isto nije htjela primiti jer je bilo puno dima  a premalo zraka u ložištu....stvar je poslje rješena Hepo-kockom i prisilnim propuhom.....


drazen

#60 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,624 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 18.06.2017. - 12:30

Nekad kod parne vuče je bila najveća sramota za strojovođu da bi mu se lokomotiva zagasila. Bilo je dosta rijetko ali je bilo. Što su drugi mislili o takvom strojovođi (pogotovo kolege) možeš si zamisliti?

 

Misliš na ložača? :hm 


Serija 05 je zakon!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users