Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

644


  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#41 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,679 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 14.10.2006. - 20:02

U pitanju je 12-645,bez turboprehranjivaca.
Dosta jak motor,za takvu konstrukciju masine i lagano osovinsko opterecenje(da bi je dodatno opteretili,u Somboru su punili rezervoar za vodu da panja,jer ona tezi 14.8 t/os),ali sve u svemu-strava masina :wink:


Hmm interesantno.

Da... trebao sam odmah skuziti iz oznake modela da je 12 cilindarski motor no malo sam spor veceras :lol:

#42 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 15.10.2006. - 13:49

644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?


Diesel-električna lokomotiva JŽ 644, (A1A)' (A1A)
1213 kW(1500 KS) Vmax = 80 km/h
Proizvedeno od 1973. (25 kom, sve za ŽTP LJ) u Macosa (Španija) po licenci GM-EMD, tip G22U


Ispravak... sigurno nije bila G22U jer U je oznaka za uskotracne modele.


Ispravak ... ispravka:

http://community-2.w...pans/MATERIALY/
MATERIAL Y CONSTRUCCIONES SA (MACOSA):
G22U (EMD o/n 712439-712463)
Yugoslav State Rys 644.001-644.025

http://www.lolkebijl...yugoslavia.html:
JZ 644 = GM/EMD G22U, built by Macosa in 1974, powered by a 12-645E

Svatko od nas može pogriješiti. Vrlo često imamo u svojim arhivima netočne podatke, u pravilu ne našom greškom. Do tu je sve u redu. Ali za ispravak pogrešnog navoda je pošteno malo provjeriti. Još uvijek nisam 100 % siguran, no probajte me razuvjeriti: na pr., odakle vam podatak o U kao kratici za uskotračno (možda se radi o kratici, koju je uveo neki naš uvaženi i utjecajni iseljenik u Americi, koji slučajno radi na tipizaciji lokomotiva u GM/EMD... pa je oznaku dao u čast rodnoj grudi...)

#43 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,679 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 15.10.2006. - 13:53

644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?


Diesel-električna lokomotiva JŽ 644, (A1A)' (A1A)
1213 kW(1500 KS) Vmax = 80 km/h
Proizvedeno od 1973. (25 kom, sve za ŽTP LJ) u Macosa (Španija) po licenci GM-EMD, tip G22U


Ispravak... sigurno nije bila G22U jer U je oznaka za uskotracne modele.


Ispravak ... ispravka:

http://community-2.w...pans/MATERIALY/
MATERIAL Y CONSTRUCCIONES SA (MACOSA):
G22U (EMD o/n 712439-712463)
Yugoslav State Rys 644.001-644.025

http://www.lolkebijl...yugoslavia.html:
JZ 644 = GM/EMD G22U, built by Macosa in 1974, powered by a 12-645E

Svatko od nas može pogriješiti. Vrlo često imamo u svojim arhivima netočne podatke, u pravilu ne našom greškom. Do tu je sve u redu. Ali za ispravak pogrešnog navoda je pošteno malo provjeriti. Još uvijek nisam 100 % siguran, no probajte me razuvjeriti: na pr., odakle vam podatak o U kao kratici za uskotračno (možda se radi o kratici, koju je uveo neki naš uvaženi i utjecajni iseljenik u Americi, koji slučajno radi na tipizaciji lokomotiva u GM/EMD... pa je oznaku dao u čast rodnoj grudi...)


Hmmm.. ta lokomotiva bi trebala nositi oznaku G (standard roadswitcher design) 22 (645 engine, 12 cylinder) A (A1A A1A raspored osovina)

GM models have followed a set pattern over the years. Some of the oddities come from language translations (KK16 and TT12 are from German)

Export models are to suit local conditions, and are named from a standard EMD convention of letters/numbers:


--------------------------------------------------------------------------------
1st letter indicates:
A= cab unit design (eg. A16C)
G= standard roadswitcher design (eg. G8)
J= double ended, end cab design (eg. J12)

--------------------------------------------------------------------------------
2nd letter indicates:
A= electro-mechanical underslung body mounted t/m's (eg. GA8) except when used with cab units, indicates a second cab (eg. AA12).
L= lightweight frame (eg. GL8, GL22CU)
M= special modification (eg. GM6)
R= obsolete designation for 6 axel heavy duty r/s design (eg. GR12)
T= turbocharging (eg. GT16)
--------------------------------------------------------------------------------
Numbers indicate engine used:
6= 6 cyliner 567 engine
8= 8 cylinder 567 engine
12= 12 cylinder 567 engine
16= 16 cylinder 567 engine.
. add 10 to the number to get the 645E engine
. add 20 to get the F engine subseries
. add 30 to get the 710G engine.
. (exceptions are the 6 cylinder 645 engine stays as 6... not progressed to 16, which was already taken)

--------------------------------------------------------------------------------
Letters after numbers indicate:
L= lightweight frame for turbocharged (eg. GT22LC-2)
C= 3 axel truck(s) all axels powered (Co-Co). Not used on early exports.
A or 6 = 3 axel 2 t/m truck design (A1A-A1A) (eg. G12A, GL8U6).

No letter is used for 2 axel/t/m design (Bo-Bo).
U= narrow gauge t/m's (eg. GT22CU)
W= standard gauge t/m's (eg: GT26CW)
-2= Dash 2 design components and electronics in 645E engined locomotives.
--------------------------------------------------------------------------------
There are exceptions to standard designation rules (eg. G16 and G16C are the same thing)

#44 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 15.10.2006. - 18:15

Hmmm.. ta lokomotiva bi trebala nositi oznaku G (standard roadswitcher design) 22 (645 engine, 12 cylinder) A (A1A A1A raspored osovina)...

--------------------------------------------------------------------------------
There are exceptions to standard designation rules (eg. G16 and G16C are the same thing)


Pravila su pravila, katkada se svojih vlastitih ne držimo (EMD...), pogotovo ako nisu baš jako briljantna!
Dakle, čini mi se da je ključ u:
... There are exceptions to standard designation rules...

#45 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,679 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 15.10.2006. - 18:17




Hmmm.. ta lokomotiva bi trebala nositi oznaku G (standard roadswitcher design) 22 (645 engine, 12 cylinder) A (A1A A1A raspored osovina)...

--------------------------------------------------------------------------------
There are exceptions to standard designation rules (eg. G16 and G16C are the same thing)


Pravila su pravila, katkada se svojih vlastitih ne držimo (EMD...), pogotovo ako nisu baš jako briljantna!
Dakle, čini mi se da je ključ u:
... There are exceptions to standard designation rules...


Ocito :)

#46 hadzibane

hadzibane
  • Članovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 15.10.2006. - 20:57

Interesantno objasnjenje sta koja oznaka znaci u vezi GM lokomotiva.Dosta tog nisam znao,hvala! :wink:

#47 danilo77

danilo77
  • Članovi
  • 16 posts
  • Joined 29.03.2007.
  • LocationLazarevac

Posted 01.03.2011. - 18:52

Pozdrav svima,
imam jedno logicno pitanje a tice se obrtnih postolja i obelazavanja istih na ZS. Ovde spominjana lokomotiva serije 644 (Macosa) ima u obrtnim postoljima 6 osovina, a obelezena je kao sestoosovinska dizel-elektricna lokomotiva cetvrta u seriji. Zanima me sta je po sredi tj. da li sve ovo ima veze sa osovinskim pritiskom zbog koje je i kod njih izvadjen vucni motor, jer znam da je 646 (HŽ 2043-002) na taj nacin modifikovana, dok za 644 nigde nisam nista pronasao na tu temu. Da li je ona zapravo izvorno imala Co-Co raspored osovina pa je modifikovana ili je ovakva dosla iz fabrike. Svaka informacija bi bila dobrodosla a jos bolje neki istorijat. Unapred hvala.

#48 josip

josip
  • Članovi
  • 5,724 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 01.03.2011. - 19:31

JŽ 644 (EMD G22U) su lokomotive koje su dolazile s ovakvim postoljima, razlog za ovim postoljima je bio da se smanji osovinski pritisak, jer original G22 ima dvoosovinska postolja, pa su ova naručena radi smanjenja osovinskog pritiska...

#49 Vice

Vice
  • Moderatori
  • 3,563 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationPožega

Posted 01.03.2011. - 19:45

Pozdrav svima,
imam jedno logicno pitanje a tice se obrtnih postolja i obelazavanja istih na ZS. Ovde spominjana lokomotiva serije 644 (Macosa) ima u obrtnim postoljima 6 osovina, a obelezena je kao sestoosovinska dizel-elektricna lokomotiva cetvrta u seriji. Zanima me sta je po sredi tj. da li sve ovo ima veze sa osovinskim pritiskom zbog koje je i kod njih izvadjen vucni motor, jer znam da je 646 (HŽ 2043-002) na taj nacin modifikovana, dok za 644 nigde nisam nista pronasao na tu temu. Da li je ona zapravo izvorno imala Co-Co raspored osovina pa je modifikovana ili je ovakva dosla iz fabrike. Svaka informacija bi bila dobrodosla a jos bolje neki istorijat. Unapred hvala.



Pogledaj ode:
http://www.vlaki.inf...c.php?f=2&t=763

Inače, lokomotiva 644 obilježena je kao DEL, sa 4 pogonske osovine, a u svakoj je po jedan vučni motor, te je četvrta iz serije lokomotiva tog tipa.

#50 danilo77

danilo77
  • Članovi
  • 16 posts
  • Joined 29.03.2007.
  • LocationLazarevac

Posted 01.03.2011. - 19:54

Pogledaj ode:
http://www.vlaki.inf...c.php?f=2&t=763

Inače, lokomotiva 644 obilježena je kao DEL, sa 4 pogonske osovine, a u svakoj je po jedan vučni motor, te je četvrta iz serije lokomotiva tog tipa.



Moja greska u postovanju, naime obelezena je kao cetvoroosovinska (4 u numeraciji 644), izvinjavam se! Hvala Josipu i Vice-u za brz odgovor, tako sam i pretpostavio, znaci li to da je srednja osovina svakog obrtnog postolja trceca tj. nema pogon? I jos nesto, u cemu se razlikuju od 641, 642 i 643???
Pozdrav

Edited by danilo77, 01.03.2011. - 19:56.


#51 josip

josip
  • Članovi
  • 5,724 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 01.03.2011. - 20:00

Svako postolje ima 2 vučna motora i jednu slobodnu osovinu, a razlika između 641,642 i 643 je dosta velika. 641 je mađarska lokomotiva, 642 i 643 su ĐĐ lokomotive(licencirane od francuske tvrtke), a 644 je gradila Macosa po licenci GM-EMD-a. 641 se najčešće koristi za manevru i slabija je od 644, 642 i 643 se koriste za srednje tešku manevru, lagane teretne i putničke vlakove, a 644 ja za tešku manevru i srednje teške teretne i putničke vlakove ;)

#52 Vice

Vice
  • Moderatori
  • 3,563 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationPožega

Posted 01.03.2011. - 20:21

Svaka informacija bi bila dobrodosla a jos bolje neki istorijat. Unapred hvala.


Spojia sam tvoju temu s već postojećom temom o 644, pa pogledaj prethodne postove ako te nešto još zanima ;-)

#53 danilo77

danilo77
  • Članovi
  • 16 posts
  • Joined 29.03.2007.
  • LocationLazarevac

Posted 01.03.2011. - 20:39

Spojia sam tvoju temu s već postojećom temom o 644, pa pogledaj prethodne postove ako te nešto još zanima ;-)


Vec pogledao. Sve ok. Veliko hvala!
Pozdrav

#54 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,623 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 01.03.2011. - 20:43

Co-Co raspored osovina

Ako si u međuvremenu i saznao nije na odmet ponoviti: raspored osovina kod serije 644 označava se s A1A-A1A, isto kao i kod JŽ 645 (HŽ 2044) i JŽ 646 (HŽ 2043).
Serija 05 je zakon!

#55 712-206

712-206
  • Članovi
  • 28 posts
  • Joined 26.01.2011.
  • LocationSombor, Vojvodina

Posted 02.03.2011. - 14:00

Serija 644 je zgodna zato sto joj se moze podesavati adheziona sila (sila (masa) lokomotive koja se oslanja na pogonske osovine).
To je sporno na lokomotivama sa rasporedom osovina Co'-Co' ali na seriji 644 koja ima raspored A'1A'-A'1A' postoji nacin da se pravi balans izmedju
manjego osovinskog pritiska i vece adhezione sile. Lok 644 ima masu od priblizno 90 tona pa je minimalni osovinski pritisak 15 tona po osovini ukoliko je tako podeseno.
Podesavanjem ogibljenja na srednjoj osovini deo sile moze da se premesti sa srednje osovine na dve pogonske osovine, pa recimo moze da se dobije pritisak od 16 tona po pogonskoj osovini i 13 tona na srednjoj osovini, sve do 18 tona po pogonskoj osovini i 9 tona na srednoj osovini. To se radi dodavanjem ili oduzimanjem metalnih plocica u ogibljenju srednje osovine, sto ce vise ili manje da sabije opruge preko kojih se frem postolja pa i cela lokomotiva oslanja na osovinu. Ovo nije bas jednostavna procedura i vrsi se samo ukoliko je prakticno. Uvek se gleda da se postigne sto veca adhezija zbog bolje vucne sile ali ako pruge ne dozvoljavaju veci osovinski pritisak onda taj pritisak ne sme da se predje naravno. Lok 644 na ZS su podesene na 15 ili 16 tona (da mogu da voze po slabim prugama) dok su ove na SZ predpostavljam podesene na 18 tona.
Lokomotive 645 (ili takozvana 2044) i 646 (ili 2043) nemaju mogucniost podesavanje pritiska, ali za time ne postoji ni potreba. Na tim lokomotivama je pritisak 16 tona po osovini ako se ne varam i jednak na svakoj osovini.
Ako vas jos nesto zanima u vezi lok 644 samo izvolite.
MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora!

#56 danilo77

danilo77
  • Članovi
  • 16 posts
  • Joined 29.03.2007.
  • LocationLazarevac

Posted 02.03.2011. - 16:22

Serija 644 je zgodna zato sto joj se moze podesavati adheziona sila (sila (masa) lokomotive koja se oslanja na pogonske osovine).
To je sporno na lokomotivama sa rasporedom osovina Co'-Co' ali na seriji 644 koja ima raspored A'1A'-A'1A' postoji nacin da se pravi balans izmedju
manjego osovinskog pritiska i vece adhezione sile. Lok 644 ima masu od priblizno 90 tona pa je minimalni osovinski pritisak 15 tona po osovini ukoliko je tako podeseno.
Podesavanjem ogibljenja na srednjoj osovini deo sile moze da se premesti sa srednje osovine na dve pogonske osovine, pa recimo moze da se dobije pritisak od 16 tona po pogonskoj osovini i 13 tona na srednjoj osovini, sve do 18 tona po pogonskoj osovini i 9 tona na srednoj osovini. To se radi dodavanjem ili oduzimanjem metalnih plocica u ogibljenju srednje osovine, sto ce vise ili manje da sabije opruge preko kojih se frem postolja pa i cela lokomotiva oslanja na osovinu. Ovo nije bas jednostavna procedura i vrsi se samo ukoliko je prakticno. Uvek se gleda da se postigne sto veca adhezija zbog bolje vucne sile ali ako pruge ne dozvoljavaju veci osovinski pritisak onda taj pritisak ne sme da se predje naravno. Lok 644 na ZS su podesene na 15 ili 16 tona (da mogu da voze po slabim prugama) dok su ove na SZ predpostavljam podesene na 18 tona.
Lokomotive 645 (ili takozvana 2044) i 646 (ili 2043) nemaju mogucniost podesavanje pritiska, ali za time ne postoji ni potreba. Na tim lokomotivama je pritisak 16 tona po osovini ako se ne varam i jednak na svakoj osovini.
Ako vas jos nesto zanima u vezi lok 644 samo izvolite.


Zaista iscrpan odgovor i fasciniran sam nacinom na koji se razmisljalo u pogledu kombinovanja athezione sile i osovinskog pritiska. Nemam vise pitanja! Dugo neresivu enigmu konacno ste mi resili! Bilo bi lepo naci neki iskotirani crtez za 644 ako neko ima. Inace ovo da sada je i vise nego dovoljno! Sjajni ste...hvala jos jednom!

#57 712-206

712-206
  • Članovi
  • 28 posts
  • Joined 26.01.2011.
  • LocationSombor, Vojvodina

Posted 02.03.2011. - 19:06

Nema problema, imam i sheme i skice i crteze koje sam ja crtao, ali ne znam kako da ih postavim na forum. Ocigledno da nije moguce da se upload-uje direktno.
MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora!

#58 josip

josip
  • Članovi
  • 5,724 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 02.03.2011. - 21:35

napravi account na photobucketu ;)

#59 712-206

712-206
  • Članovi
  • 28 posts
  • Joined 26.01.2011.
  • LocationSombor, Vojvodina

Posted 02.03.2011. - 23:09

napravi account na photobucketu ;)

Ma znam ali iz iskustva znam da su ti account-i nepouzdani, tojest ako ne platis onda crkne posle nekog vremena a ja bi voleo da ti dokumenti budu dugotrajni.
Mozda da posaljem tebi pa ti okaci kako znas i umes, ja nemam zivaca vise da pravim razne naloge...

Edited by 712-206, 02.03.2011. - 23:10.

MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora!

#60 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 03.03.2011. - 18:23

... nije na odmet ponoviti: raspored osovina kod serije 644 označava se s A1A-A1A, isto kao i kod JŽ 645 (HŽ 2044) i JŽ 646 (HŽ 2043).

... ili još preciznije: (Ao1Ao)' (Ao1Ao)'




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users