Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

644


  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#21 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,622 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 06.10.2006. - 18:13

Ako netko zna vise o interoperabilnosti u doba JZ-a izmedju ZG-a Ljubljana i ZTP-a Zagreb; super!
pozdrav
toma


Tko traži taj i dobije, makar sa full zakašnjenjem, hehe :lol: :lol:
Ovo je već totalka Off Topic, ali postavljena pitanja ne treba ostavljati bez potpunog odgovora. Pretpostavljam da Toma i ostali forumaši neće imati ništa protiv osvrta na malo dalju prošlost.
Osvrćem se uglavnom na doba parne vuče, tj. na razdoblje do elektrifikacije X. koridora Zagreb - Zidani Most. Podatke iznosim po sjećanju na ono što sam u mladim danima vidio, ali i po iskustvima iz brojnih vlastitih putovanja.

ZAGREB - ZIDANI MOST (LJUBLJANA, MARIBOR)

Vuču na ovoj relaciji obavljale su isključivo slovenske željeznice, tj. ŽTP Ljubljana.
EKSPRESNE I BRZE VLAKOVE vukle su lokomotive serija 03, 06 i 10. Zamjena lokomotiva obavljana je u Zagrebu Gl.kol. Kasnije, od 1961. do do elektrifikacije pruge, lokomotive serije 661(2061).
Godine 1968. putovao sam na ''maturalac'' u Poreč brzim Zagreb - Pula. Iz Zagreba nas je povukla 661, a od nekuda (ne sjećam se točno jer smo putovali noću) do Divače išli smo ''pod strujom''.
PUTNIČKE VLAKOVE (Zagreb - Zidani Most, Zagreb - Maribor) vukle su lokomotive serija 03 i 06, iznimno serije 10. Jednom ili dvaput vidio sam na putničkom vlaku i lokomotivu serije 30, što mi je bilo čudno obzirom da je riječ o lokomotivi male brzine i za teretni promet.
Putničkim vlakovima na ovoj relaciji putovao sam šezdesetih u Rimske Toplice (dva puta) i u Brežice (tri puta). Vukle su nas 03 i/ili 06.
Dodajem da su vagoni putničkih vlakova na ovoj relaciji uvijek bili slovenski, tj. u vlasništvu ŽTP Ljubljana.
Ukidanjem parne vuče vlakove prema Zidanom Mostu zamijenile su motorne garniture serije 813 (FIAT). Takvim vlakom putovao sam u prosincu 1988. iz Zidanog Mosta u Zagreb.
TERETNI VLAKOVI mijenjali su vuču u zapadnom dijelu zagrebačkog željezničkog čvora.
Podatke iznosim po vlastitom sjećanju iz druge polovice šezdesetih, pa do elektrifikacije pruge Zagreb - Zidani Most. Vlakovi koji su dolazili iz Slovenije zaustavljali su se na bivšem teretnom kolodvoru Vrapče (tamo gdje je danas kontejnerski terminal). Najčešće su bili vučeni lokomotivama serija 06 i 30, ali sam viđao i serije 10, 29 i 36. Nakon otkapčanja lokomotive su posebnim kolosijekom (otprilike istom trasom gdje danas ide odvojak za kontejnerski terminal) odlazile u ložionicu Črnomerec, a na čelo vlaka dolazile su iz ložionice lokomotive ŽTP Zagreb (serije 33 i UNRRA 38).
Isti postupak bio je i u bivšem teretnom kolodvoru Črnomerec (danas dio Zapadnog kolodvora), samo u obratnom smjeru.
Jedan dio teretnih vlakova (tranzitni) samo je mijenjao vuču, a drugi dio je ranžiran u Vrapču ili na Zapadnom kolodvoru, ex Črnomerec TK, ovisno o smjeru kretanja.
Između današnjeg kontejnerskog terminala i stajališta Kustošija još uvijek se lijepo vidi ostatak starog izlaznog kolosijeka iz TK Vrapče na glavnu prugu, dok zapadnom ulazu više nema traga.
Svojevrsna iznimka u kretanju teretnjaka Zagreb - Zidani Most bio je tzv. ''denčar'', koji smo već spominjali na drugom mjestu u ovom Forumu. I njega su vukle isključivo slovenske lokomotive, najčešće serije 10 i ponekad serije 29, ali je kretao (bar tako mislim) iz Istočnog kolodvora tj. iz Borongaja. Znam da je kroz Zapadnjak prema Zidanom Mostu tutnjao lijepom brzinom...

OSTALE PRUGE

Pruga DIVAČA - PULA bila je u nadležnosti slovenskih željeznica tj. ŽTP Ljubljana. Brzi vlak koji sam već spominjao (maturalac) od Divače je vukla parna lokomotiva, vjerojatno serije 25, ne baš spektakularnom brzinom. Ako me pamćenje dobro služi, u Cerovlju je uzimala vodu.
Na pruzi KARLOVAC - LJUBLJANA vuču je većinom obavljalo ŽTP Ljubljana. Šezdesetih sam u Karlovcu (i na izlasku iz kolodvora) viđao putničke vlakove s lokomotivom serije 17. Također se sjećam da su šinobusi (812/7221) Sekcije za vuču Karlovac prometovali na liniji Karlovac - Črnomelj.
Na kraju, i promet na pruzi (KLANJEC) KUMROVEC - IMENO - STRANJE (CELJE) održavalo je ŽTP Ljubljana. Iznimka je (kraće vrijeme) bio vlak Zagreb - Kumrovec - Imeno, koji je također spomenut u forumu ''Infrastruktura'', topic ''Savski Marof - Kumrovec''. Slovenci su ovdje vozili klasičnom garniturom s lokomotivom 53, šinobusom (812/7221), motornjakom FIAT/OM i na kraju serijom 813.
Za ostale prekogranične smjerove tj. pruge nemam točnih informacija, pa se ne bi štel mešat. Hvala na strpljenju i lijepi pozdrav svima.
Serija 05 je zakon!

#22 Bjosip

Bjosip
  • Članovi
  • 242 posts
  • Joined 13.01.2006.

Posted 06.10.2006. - 18:29

Par fotki od lokica 644 koje vozimo u Subotici.
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#23 Ivan_M

Ivan_M
  • Članovi
  • 50 posts
  • Joined 22.09.2006.

Posted 07.10.2006. - 16:16

Slovenci i danas dolaze u Čakovec sa 661 i 644 jer reganice šalju prema Hodošu. Jednom sam vidio i Đuricu da je došla po jedan kratak teretni vlak.

#24 Karavela

Karavela
  • Članovi
  • 3,195 posts
  • Joined 11.09.2005.
  • LocationSMŽ

Posted 08.10.2006. - 15:57

bok!
slovenci ne voze do Đurmanca, ne znam kada su prestali voziti... Voze do Sv. Roka ob Sotli. Nisu vozili niti do Kumrovca, vec samo do Imena.

pozdrav
toma


Slovenci su vozili sa 813 u Kumrovec sve do 1995. godine. postoje slike iz tog vremena. Tada je još radila i gostiona na stanici pa se znalo koji je kondukter Bosanac, a koji "domaći" Slovenac jer domaći nije išao u gotionu ili je išao ali nije počastio dok su jare znali počastiti pogotovo ako je i sa naše strane bio zemljak bilo kojeg predznaka.

#25 gomulka014

gomulka014
  • Članovi
  • 181 posts
  • Joined 22.11.2005.
  • LocationLjubljana

Posted 08.10.2006. - 16:13



bok!
slovenci ne voze do Đurmanca, ne znam kada su prestali voziti... Voze do Sv. Roka ob Sotli. Nisu vozili niti do Kumrovca, vec samo do Imena.

pozdrav
toma


Slovenci su vozili sa 813 u Kumrovec sve do 1995. godine. postoje slike iz tog vremena. Tada je još radila i gostiona na stanici pa se znalo koji je kondukter Bosanac, a koji "domaći" Slovenac jer domaći nije išao u gotionu ili je išao ali nije počastio dok su jare znali počastiti pogotovo ako je i sa naše strane bio zemljak bilo kojeg predznaka.


SŽ 813/814 vozili su do Kumrovca i Đurmanca sve do 1998. godine (poslednji put 23. 5. 1998.), kada je prestao redoviti putnički promet preko tih dveh željezniških graničnih prijelaza.

#26 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 08.10.2006. - 20:36

Pruga DIVAČA - PULA bila je u nadležnosti slovenskih željeznica tj. ŽTP Ljubljana. Brzi vlak koji sam već spominjao (maturalac) od Divače je vukla parna lokomotiva, vjerojatno serije 25, ne baš spektakularnom brzinom.


Brze ("brze") vlakove su na spomenutoj pruzi vukle i izrazito teretne lokomotive (JŽ 28 i JŽ 29). Pruga je teška, a mali broj raspoloživih prikladnih lokomotiva (JŽ 03 i JŽ 10) je bio dodjeljen važnijim prugama (Postojna - Ljubljana, LJ - Zid. most - ZG).
Prilog: Brzi 7304 Beograd – Pula; za 122 km Divača - Pula je trebao je često i preko 3 sata! Vuča: JŽ 28-053!

Posted Image

#27 hadzibane

hadzibane
  • Članovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 14.10.2006. - 02:16

Evo da se vratimo na pricu o 644 prodatim ZS-u.
To su masine:
644-001-radi u Nisu,na pruzi za Dimitrovgrad
644-002-radi u Banatu(tako je bilo,ako se nesto promenilo,neka me neko ispravi)
644-006-radi takodje u Banatu.
644-009-opet Banat,uglavnom pruga Pancevo Glavna st.-Vrsac.
644-010-Radi kao blesava u Subotici,razbijaju je na manevri,kao i na ostaloj vuci,cak je vukla i putnicke vozove iz Subotice za Sombor,ma,kao sat!!!
644-017-Radi u Somboru sve i svasta,a po potrebi i radi u Subotici,eto pre neki dan je dovukla parkiran Cargo voz u Naumovicevu(U zeleznicarskom zargonu:Naum,to je stanica pre Subotice na Koridoru 10 gde se po potrebi,koja je svakodnevna,ostavljaju vozovi jer je SU stanica zagusena)
Uglavnom,ova leasing kupovina lokomotiva od strane ZS je bila zaista pun pogodak jer su se masine pokazale kao nepoderive,rade non-stop i ne kvare se,vrlo su udobne,konforne i lake za upravljanje,te se koliko mi je poznato niko od masinovodja nije zalio na masine,svi imaju samo reci hvale za njih.Lagane su(14.8.t/os)te bukvalno mogu voziti po svim prugama Vojvodine(od kojih su 95 posto u ocajnom stanju)i da je mogucnosti,valjalo bi ih sve otkupiti od Slovenaca,mada znam da od tog nema nista.Nazalost.Pozdrav,Nemanja,KPZ,Sombor

#28 EX-BOSANAC

EX-BOSANAC
  • Članovi
  • 308 posts
  • Joined 02.12.2005.

Posted 14.10.2006. - 02:35

Slovenci su vozili sa 813 u Kumrovec sve do 1995. godine. postoje slike iz tog vremena. Tada je još radila i gostiona na stanici pa se znalo koji je kondukter Bosanac, a koji "domaći" Slovenac jer domaći nije išao u gotionu ili je išao ali nije počastio dok su jare znali počastiti pogotovo ako je i sa naše strane bio zemljak bilo kojeg predznaka.

:D :D :D :D :D :D :D tako j to po cjelom svjetu kad bo sanac udje u birtijua onma je tu tura a kad se dva sretnu pogotovo negdjeu tudzini onda nedaj boze
BOSNO MOJA U SRCUTE NOSIM EVO MENE PO NJEMACKOJ I HRVATSKOJ VOZIM

#29 hadzibane

hadzibane
  • Članovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 14.10.2006. - 02:49

:lol: :lol: :lol: Neka Bogu Hvala,samo da smo svi bili taki,ne bi bilo nike pizdarije ovde. :lol: :lol: :lol:

#30 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 14.10.2006. - 10:54

644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#31 Thommo

Thommo
  • Članovi
  • 2,243 posts
  • Joined 06.04.2006.
  • LocationRijeka

Posted 14.10.2006. - 11:00

EMD! :wink:

#32 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 14.10.2006. - 11:02

EMD! :wink:


bio sam uvjeren u to 8)

a odgovor na drugo pitanje (to me čak više zanimalo) :D
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#33 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,679 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 14.10.2006. - 11:40

EMD! :wink:


Jok... to su Macose... po EMD licenci. Iako izgledaju slicno seriji 661 ima razlika.

#34 EX-BOSANAC

EX-BOSANAC
  • Članovi
  • 308 posts
  • Joined 02.12.2005.

Posted 14.10.2006. - 12:30

Slovenci su vozili sa 813 u Kumrovec sve do 1995. godine. postoje slike iz tog vremena. Tada je još radila i gostiona na stanici pa se znalo koji je kondukter Bosanac, a koji "domaći" Slovenac jer domaći nije išao u gotionu ili je išao ali nije počastio dok su jare znali počastiti pogotovo ako je i sa naše strane bio zemljak bilo kojeg predznaka.

:D :D :D :D :D :D :D tako j to po cjelom svjetu kadbosanac udje u birtijua kad se dva sretnu pogotovo negdjeu tudzini onda nedaj boze
BOSNO MOJA U SRCUTE NOSIM EVO MENE PO NJEMACKOJ I HRVATSKOJ VOZIM

#35 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 14.10.2006. - 18:14

EMD! :wink:


Jok... to su Macose... po EMD licenci. Iako izgledaju slicno seriji 661 ima razlika.

Lokomotive su rađene kao i serija 2044 ili 2062 iznad 664-058 dalje ili za Iran u Đuri Đakoviću. Izrađene u Macosi u Španjolskoj dok je tamo bila ispostava za Europu. Oprema je došla iz EMD i ugrađena je u koš čija je dokumentacija izrađena u EMD GMC.

#36 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 14.10.2006. - 18:43

644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?


Diesel-električna lokomotiva JŽ 644, (A1A)' (A1A)
1213 kW(1500 KS) Vmax = 80 km/h
Proizvedeno od 1973. (25 kom, sve za ŽTP LJ) u Macosa (Španija) po licenci GM-EMD, tip G22U

#37 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,679 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 14.10.2006. - 19:11

644 su u biti koje lokse? Mislim proizvođač, karakteristike i tako to?


Diesel-električna lokomotiva JŽ 644, (A1A)' (A1A)
1213 kW(1500 KS) Vmax = 80 km/h
Proizvedeno od 1973. (25 kom, sve za ŽTP LJ) u Macosa (Španija) po licenci GM-EMD, tip G22U


Ispravak... sigurno nije bila G22U jer U je oznaka za uskotracne modele.

#38 ivancrnkoci

ivancrnkoci
  • Članovi
  • 1,230 posts
  • Joined 27.08.2005.

Posted 14.10.2006. - 19:24

644 su Španke
Posted Image

#39 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,679 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 14.10.2006. - 19:27

Koji je tocno motor u Špankama? 12-567, 16-567 ili 12-645 bez turba?
1500 KS za lokomotivu iz 1973 je prilicno..... malo.

#40 hadzibane

hadzibane
  • Članovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 14.10.2006. - 19:47

U pitanju je 12-645,bez turboprehranjivaca.
Dosta jak motor,za takvu konstrukciju masine i lagano osovinsko opterecenje(da bi je dodatno opteretili,u Somboru su punili rezervoar za vodu da panja,jer ona tezi 14.8 t/os),ali sve u svemu-strava masina :wink:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users