Jump to content


Photo

Trolejbusi


  • Please log in to reply
226 replies to this topic

#41 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 18.10.2005. - 15:10

Meni se dizajn jako sviđa. Ne radi ga Alstom već grupa Lohr. Rade prokolice za prijevoz vozila, rampe za utovar, vojnu opremu itd.


Ali zbilja je sličan...

btw. Znaš možda u kojem gradu vozi?

#42 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,836 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.10.2005. - 15:16

Znaš možda u kojem gradu vozi?


Nancy.
Imas fotke na railfaneurope; u folderu trolejbusi...
Cini se da isti sistem grade u Clermont-Ferrandu i Nantesu; zainteresiran je bio i Le Mans, ali su odustali nakon problema u Nancyju...

U kolovozu 2002 je u Today's railways izasao dosta detaljan clanak u trolejbusu / tramvaju u nancyju; ak' zanima nekoga nek' se javi s pp; pa mu iskopiram

toma

#43 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 18.10.2005. - 15:20

Vidim isti sistem, ali nije ovaj tram/trolley kojeg je spomenuo zelenki...

#44 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 18.10.2005. - 15:27

Ovaj je meni lijep... Klasičan dizajn, no modernija svijetla...

Posted Image

#45 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 18.10.2005. - 15:28

I ovaj...

Posted Image

#46 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 4,483 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.10.2005. - 20:56

Eh, tmk_2200, sad si se sav zapleo :wink: :wink: :wink: :P :P :P , ovi gore su upravo ono što si rekao da je ružno - ovo gore su najobičniji "postojeći modeli" Solaris Urbino i Neoplan Centroliner, "samo sa nalijepljenim elektromotorima" :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P . Jedina razlika, što se tiče "običnosti", od onih trolejbusa koje si nazvao običnima i ružnima je da su NOVIJI.

#47 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 18.10.2005. - 21:06

Eh, tmk_2200, sad si se sav zapleo :wink: :wink: :wink: :P :P :P


A što mogu...

ovi gore su upravo ono što si rekao da je ružno - ovo gore su najobičniji "postojeći modeli" Solaris Urbino i Neoplan Centroliner, "samo sa nalijepljenim elektromotorima" :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P .


Ne, krivo si me shvatio (ili sam ja krivo napisao :? )... Sviđaju mi se "obični" busevi, ali noviji... Oni na slikama za koje sam rekao da su ružni su stari modeli, a ovi su novi...

#48 zelenki

zelenki
  • Članovi
  • 526 posts
  • Joined 07.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 12:28

Meni se dizajn jako sviđa. Ne radi ga Alstom već grupa Lohr. Rade prokolice za prijevoz vozila, rampe za utovar, vojnu opremu itd.


Ali zbilja je sličan...

btw. Znaš možda u kojem gradu vozi?


Clermont-Ferrand France
Padova Italie
L'Aquila Italie
Mestre-Venise (Venecija!!) Italie

E sad, piše da će se linija u Clermont-Ferrandu otvoriti 2006, a za ostale neznam. Uglavnom na Translohrovoj stranici imaš slike iz prva tri grada, a dali su još uvijek u testnoj fazi neznam.


Tram/bus koji vozi u Nancyu i Caenu je mislim Bombardierov. Neka me netko ispravi ako sam u krivu. Možda ih netko radi a Bombardier prodaje ili nešto sličo. Oni imaju volan i diesel motore (da li diesel pokreće generator ili radi sam neznam), te mogu izaći iz s rute opremljene električnom mrežom i vodilicom. Razlika između Caena i Nancya je što ovi u Caenu koriste pantograf, dok Nancy koristi trole za spajanje na mrežu. Kao prednost pred konvenciolalnim sistemima navode cijenu koja može biti do 40 % manja od konvencionalne (baš), te da oni mogu voziti po većim uzbrdicama i manjim zavojima. Vozila se u registru vode kao autobusi dok ih poduzeća reklamiraju kao tramvaje.

Stranice o Bombardierovom GLT-u u Nancyu i Caenu
http://www.lightrail...es/f_ncy001.htm
http://world.nycsubw.../nancycaen.html
http://homepage.ntlw...uller1/Tvr.html

Translohr nema volan ni diesel motore te nemože voziti izvan rute, barem ne samostalno. Tramvaj na gumama. Baš me zanima kako se on vodi u registru.

#49 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,836 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.10.2005. - 12:53

Razlika između Caena i Nancya je što ovi u Caenu koriste pantograf, dok Nancy koristi trole za spajanje na mrežu.


Ovaj sa pantografom pretpostavljam ne moze ici izvan 'tracnice'; jer nema nulu.... Ili se varam....?

toma

#50 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 7,827 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 19.10.2005. - 13:03

Ne varaš se, strujni krug mora biti zatvoren. Ili pantograf s tračnicom, odnosno bilo kakvim klizačem na zemlji za donji vod (teoretski, mogao bi imati i nešto kao "pantograf" na donjoj strani i vući ga po nečem metalnom) ili dvije trole.

S time da bi i ovaj s pantografom mogao ići izvan tračnice ako bi imao ugrađeni diesel motor ili bar akumulatore (za kratkotrajno). Jer, mogao bi spustiti pantograf i uvući donji klizač, pa otići vlastitim pogonom.

Mislim da čak i neki tramvaji mogu voziti na akumulator kratko vrijeme, prilikom pranja, potrebe da se pomakne ako je zaglavio na rasklopcu itd. (Ali ne držite me za riječ)

#51 zelenki

zelenki
  • Članovi
  • 526 posts
  • Joined 07.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 13:17

U pravu ste, može ići jedino ako onda radi na diesel. Kontaktna mreža je u paru s vodilicom(tračnicom), mora biti kod Caena. Za Nancy znam da ima diesel motor(generator) u stražnjem dijelu, a iz slijedećeg linka pretpostavljam da ga ima i Caen.
http://www.viacites....e1/vehicule.php

Evo još jedna zanimljiva stranica.
http://www.lrta.org/art0105.html

#52 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,836 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.10.2005. - 13:28

Meže ići jedino ako onda radi na diesel. Kondaktna mreže je u paru s vodilicom(tračnicom)

http://www.viacites....e1/vehicule.php


OK...
btw; ste vidjeli tram u Bordeauxu koji kroz centar grada, da se ne bi pokvarile gradske vizure, nema kontaktnu zicu, nego varijantu trece tracnice nabijene strujom... Naravno, tracnica je izvedena tako da se preko nje normalno moze hodati...

http://www.railfaneu...ordeaux__a_.jpg
http://www.railfaneu...x_constr_16.jpg
http://www.railfaneu...x_Tram_2188.jpg
http://www.railfaneu...itadis_2224.jpg

toma

#53 zelenki

zelenki
  • Članovi
  • 526 posts
  • Joined 07.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 13:36

Meže ići jedino ako onda radi na diesel. Kondaktna mreže je u paru s vodilicom(tračnicom)

http://www.viacites....e1/vehicule.php


OK...
btw; ste vidjeli tram u Bordeauxu koji kroz centar grada, da se ne bi pokvarile gradske vizure, nema kontaktnu zicu, nego varijantu trece tracnice nabijene strujom... Naravno, tracnica je izvedena tako da se preko nje normalno moze hodati...

http://www.railfaneu...ordeaux__a_.jpg
http://www.railfaneu...x_constr_16.jpg
http://www.railfaneu...x_Tram_2188.jpg
http://www.railfaneu...itadis_2224.jpg

toma


Imaju zanimljiv sistem. Mislim da imaju još jedan vod ispod ovog na površini i nekekav sustav koji pod napon stavlja samo onaj dio treće (srednje) tračnice na površini iznad koje je tramvaj.

#54 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 14:31

Taj sistem je na nekih 10 km od ukupne duljine pruge...
Naravno, dijelo Alstoma...

#55 zelenki

zelenki
  • Članovi
  • 526 posts
  • Joined 07.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 16:30

Baš i ne funkcionira najbolje. Ima sekundarni sigurnosni sistem koji ako registrira da je pogrešna sekcija naponske tračnice ostala pod naponom, npr. sekcija preko koje je tramvaj već prošao, gasi cijeli dio. Nakon toga na teren izlazi ekipa koja intervenira, ali to izaziva kašnjenja - više tramvaja ostaje bez struje.
Postoje razni sistemi površinskog napajanja koji su se koristili po svijetu, i koji onda uz nedovoljno razvijenu elektroniku nisu baš najbolje funkcionirali. Sjećam se iz nekog crtanog filma gdje je struja drmala konje pa su ih nazvali "dancing horses".

Ovdje se vidi kako je složeno na skretnicama
http://www.railfaneu...ux_constr_2.jpg

#56 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 17:34

Ma najbolje su kontaktne žice...

#57 zelenki

zelenki
  • Članovi
  • 526 posts
  • Joined 07.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 19:52

Pročitao sam da ima još gradova zainteresiranih za takav sistem. Skupo, a vjeroratno je i održavanje skupo.

#58 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 20:05

Pročitao sam da ima još gradova zainteresiranih za takav sistem. Skupo, a vjeroratno je i održavanje skupo.


Meni je to potpuno bezpotrebno trošenje novca...
Neznam što fali dobrim starim žicama... A ako se to radi zbog povijesnog dijela grada, ajde to je još OK... Ali, oni bijeli stupovi na našem Trgu izgledaju baš super...

#59 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,836 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.10.2005. - 20:32

Ma najbolje su kontaktne žice...


Slazem se :)
Iako; i ovo je fora... Volim te novotarije; zanimljivo je, a pokazati ce se da li ce se takav sistem odrzati...

pozdrav
toma

#60 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 19.10.2005. - 20:33

Ma najbolje su kontaktne žice...


Slazem se :)
Iako; i ovo je fora... Volim te novotarije; zanimljivo je, a pokazati ce se da li ce se takav sistem odrzati...

pozdrav
toma


Ne kažem ja da ne volim novotarije, ali ovo mi se nekako ne sviđa...
Meni tramvaj nije ako nema pantograf i gore žicu... :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users