Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Vagoni s kotlom za parno grijanje


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#21 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2015. - 22:56

Da se i ja malo uključim. Jedanput sam bio u službi u Zaprešiću. Oko 13 sati ode strojna lokomotiva serije 51 za Zagreb iz Zaboka. Što će im sada ta lokomotiva? Negdje iza 15 sati išao je vlak 3308 za Budinšćinu. 51 serija je davala grijanje dok je lokomotiva serije 642 vukla. Ove kotlove sa 2 i 3 osovine što spominje Stanley su loženi na ugalj. Kotlovi na naftu o kojima piše dac su u stvari bili pola službeni a pola sa kotlom vagoni. Zimi su po potrebi po dolazu u Glavni kolodvor bili grijači u onom kratkom šturcu kod sada već stare postavnice. O tom grijanju može Gordana više napisati. Ti pola/pola vagoni koji su grijali na naftu su imali svog ložača. Znalo je biti i takvih lijenčina da su se ljudi više smrzli. Znali su spavati umjesto da paze na grijanje.



#22 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 661 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 22.01.2015. - 23:19

  Tih parnih kotlova na ugljen sa 2 ili 3 osovine se ja ne sječamvjerojatno su bili korišteni prije nek sam ja došel na željeznicu,a ovi 4-osovonski su imali isti parni generator kak i 642 i 661 lok samo večeg kapaciteta,startali su na struju prek akumulatora.  Na komandnom stolu su bila (642) dva prekidača a u ormariču ventil 1 ,kojim se je reguliral dotok goriva u PG a ventil 2-e sad se nerem zmisliti čemu je služil-ova dva prekidača su služila za pogon  PG-a,na sličan način kak i webasto na plavcima-znači prek žarnice



#23 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 661 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 22.01.2015. - 23:26

   Neznam čemu je bil potreban poseban ložač -rad toga generatora u kolima je mogel isto tak kontrolirati neki pom. str. kao treči član strojnog osoblja-ili je možda i bil pom. str.u službi kao kontrolor rada PG-a--neznam ,u ZG GK sam viđal samo kninsko osoblje s tim vagonima,mi u VŽ ih nismo imali  pa neznam



#24 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 23.01.2015. - 00:25

   Neznam čemu je bil potreban poseban ložač -rad toga generatora u kolima je mogel isto tak kontrolirati neki pom. str. kao treči član strojnog osoblja-ili je možda i bil pom. str.u službi kao kontrolor rada PG-a--neznam ,u ZG GK sam viđal samo kninsko osoblje s tim vagonima,mi u VŽ ih nismo imali  pa neznam

Mislim i da su uglavnom to bili pomoćnici strojovođe. Ipak neću to tvrditi 100%. Pitanje je da li su ti vagoni pripadali vuči ili kome drugom? Pokušat ću to saznati od nekoga od starijih.



#25 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,618 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 23.01.2015. - 05:05

Zimi su po potrebi po dolazu u Glavni kolodvor bili grijači u onom kratkom šturcu kod sada već stare postavnice.

 

U tom šturcu na II. peronu je nekada zimi permanentno stajala lokomotiva koja je davala paru za predgrijavanje putničkih garnitura. Početkom šezdesetih to je bila lokomotiva serije 26, a kasnije mislim 38.


Serija 05 je zakon!

#26 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 661 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 23.01.2015. - 14:31

   Mislim da su bili dio vuče ,jer kak je OVV održaval parne generatora u lok. tak su održavali i servisirali i vagone sa PG-ima,a radnici vuče su brinuli o grijanju vlaka,pa bi to bilo najlogičnije--- ha,dobro,željeznica i logika su oduvijek u nekom nesporazumu    :kul2



#27 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 23.01.2015. - 20:36

 

U tom šturcu na II. peronu je nekada zimi permanentno stajala lokomotiva koja je davala paru za predgrijavanje putničkih garnitura. Početkom šezdesetih to je bila lokomotiva serije 26, a kasnije mislim 38.

Nije bilo predgrijavanje putničkih garnitura nego su bili grijači na paru ispod skretnica na toj strani.



#28 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,618 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2015. - 06:50

Vagon za parno grijanjenje ŽS 2008. godine, na Facebook stavio Nemanja Bojanić:

 

G9yhYvL.jpg


Serija 05 je zakon!

#29 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 661 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 04.03.2015. - 19:01

Vagon za parno grijanjenje ŽS 2008. godine, na Facebook stavio Nemanja Bojanić:
 
http://i.imgur.com/G9yhYvL.jpg

       Zanimljiva slika,s obzirom da je vagon u sastavu vlaka bilo bi dobro čuti komentar nekog strojovođe iz Srbije da nam objasni dali to znači da ŽS još uvijek imaju putničke vagone sa parnim grijanjem.Plus toga takav vagon nisam videl pri nama niti u vreme JŽ niti posle u HŽ-u. kak vidim i da 2 prozora faliju,pretpostavljam da za vreme rada generatora ima dosta dima pa su prozori maknuti radi luftanja ---sječam se dok sam delal na đureku (642) z generatorom pare i došel doma,deca su bežala od mene kak sam smrdel po nafti i dimu --- zanimljivo ,dok je starija kčer rekla,a nije imala ni 2 g. "mama,tata mudi"---   :beba:  :kul3  :lol

#30 thomcro

thomcro
  • Članovi
  • 9,388 posts
  • Joined 30.12.2005.
  • LocationRijeka

Posted 04.03.2015. - 21:08

Hrpa tih vagona u kninskom depotu ...

5511_333868296718960_575005452_n.jpg?oh=

 

photo source: face buke


Najmračniji krugovi pakla su rezervirani za one koji u vremenima moralne krize ostanu neutralni i suzdržani - Dante Alighieri


#31 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 661 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 04.03.2015. - 21:22

Hrpa tih vagona u kninskom depotu ...
https://scontent-vie...006&oe=5590CE5F
 
photo source: face buke

 Tomica, ti si mene krivo razmel---ja govorim o tome da pri nama nisam videl takav 2.--osovinski vagon,znam da je Knin pun vagona z generatorom za parno grijanje---četveroosovinskih

#32 thomcro

thomcro
  • Članovi
  • 9,388 posts
  • Joined 30.12.2005.
  • LocationRijeka

Posted 04.03.2015. - 21:44

Nis ja tebe moj dac niš krivo razmel već sam samo metnul fotku iz Knina 753868.gif

 

Btw šta se tiče tog dvoosovinskog VKzPG meni to daje kao da je noviji ...


Najmračniji krugovi pakla su rezervirani za one koji u vremenima moralne krize ostanu neutralni i suzdržani - Dante Alighieri


#33 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 661 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 04.03.2015. - 22:40

   Taj vagon mi zapravo zgleda kak da je  bil neki teretni H ili E dvoosovinski teretni vagon pa predelani v kola za parno grijanje---ali me više zanima to parno grijanje v današnje vreme -- ili su ostavili parno grijanje v starim vagonima i posle revizije ili su neke vagone natrag predelavali na parno grijanje -nrk se javi neko iz ŽS-a 



#34 thomcro

thomcro
  • Članovi
  • 9,388 posts
  • Joined 30.12.2005.
  • LocationRijeka

Posted 04.03.2015. - 22:58

... kak da je  bil neki teretni H ili E dvoosovinski teretni vagon ...

Meni po duljini i ogibljenju prije daje na baatića nego na teretni :hm 


Najmračniji krugovi pakla su rezervirani za one koji u vremenima moralne krize ostanu neutralni i suzdržani - Dante Alighieri


#35 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,679 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 05.03.2015. - 09:24

Ipak je to od nekog teretnog. Vidi se da je dosta duzi od Baat vagona. Ima i neka ojacanja ispod karoserije.

#36 josip

josip
  • Članovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 05.03.2015. - 10:41

Meni skroz baca na stare Gbs vagone, samo što je ovaj dolje još ojačan...

#37 Polaris

Polaris
  • Članovi
  • 40 posts
  • Joined 24.11.2016.
  • LocationZaBreg

Posted 26.07.2018. - 10:21

Pozdrav društvo!
Ja molim da mi što prije odgovorite, koji je točno natpis iznad niza brojeva na vagonu za parno grijanje:

Veći natpis boku, ispod žute linije, a iznad frema.
Također bih molio da ako netko zna, što prije napišete brojeve vagona koji su vozili ovdje.

Lp,

S



#38 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 1,618 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 26.07.2018. - 11:37

Na onoj Zelićevoj slici iz kninskog depoa stoji sljedeće:

 

50 72 99-20 203-0

 

JŽ VD-Parni kotao-Sl. kola

 

:)


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users