Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Bazelski tramvaji u Beogradu


  • Please log in to reply
96 replies to this topic

#81 krkan1

krkan1
  • Članovi
  • 176 posts
  • Joined 31.05.2010.
  • LocationNovi Sad

Posted 12.09.2012. - 09:15

Prvi su žutaći bili u Topčideru još prije oko mjesec dana.

Meni su Švajcarci baš lijepi tramvaji. Iako su debelo stariji od KT4-ki, vidi se koliko održavanje utiče na izgled vozila.

A glede strategije oko kupovine/izrade novog i primopoklona polovnog: to je vječna dilema, da li kupovati ribu ili je pecati sam.
Rabota sa polovnim/poklonjenim vozilima ima opravdanja kao "premošćenje" u kriznim situacijama, zlo je ako postane stalna aktivnost.
A najveće zlo to što je, kako je to davno opisao Nušić u "Autobiografiji", "kriza ono stanje u koje je ova država ušla kad je napravljena i iz koje se ne zna kad će izaći".

Znaju Švajcarci šta rade, i sigurno su dobro proračunali prije negoli su ponudili poklon, na nama je da ga prihvatimo ili se zahvalimo.



P.S.

Ne znam zašto, ali mene sa ovakvom kolor-šemom Švajcarci podjsećaju na one sladoledžijske tricikle (stalno očekujem da ću vidjeti naslagane kornete i sladoled-mašinu negdje na prozoru :) ).

Pretpostavljam da će kolor-šema ostati. Nažalost, malo su kasno stigli, mogla je čitava serija dobiti nadimak Prosinečki.

#82 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,230 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 08.11.2012. - 20:04

Dobro jutro, Beograde 08.11.2012.

Stiže šest žutih tramvaja iz Bazela

Posted Image

Poklon GSP-u stiže iz Bazela, odakle je već stiglo 36 polovnih zelenih tramvaja sa prikolicom.
Beogradskim ulicama do kraja ovog meseca krenuće šest žutih tramvaja koje će Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd” dobiti kao poklon grada Bazela. Ova polovna šinska vozila putnike će prevoziti na liniji 9 od Banjice do Bulevara Milutina Milankovića, na kojoj radnim danima saobraća 18 „švajcaraca” zelene boje.

Iz najvećeg gradskog prevoznika ističu da bešumna i udobna šinska vozila, iako su stara između 40 i 50 godina, i danas funkcionišu veoma dobro. U GSP-u objašnjavaju da je prvobitno planirano da tramvaji budu na ulicama prestonice tri do četiri godine. Međutim, ispostavilo se da kada se dobro održavaju, njihova se trajnost i upotrebljivost produžava, jer su manje skloni kvarovima nego druga vozila.

Vlada Švajcarske i grad Bazel u okviru projekta „Tramvaji za Beograd” već devet godina poklanjaju tramvaje srpskoj prestonici. Procenjeno je da je ostvaren glavni cilj, jer je kvalitet javnog prevoza poboljšan i zato je nastavljeno sa projektom, koji podrazumeva i reviziju i tehničku adaptaciju tramvaja, isporuku rezervnih delova, tehnički remont, obuku osoblja, kao i savete stručnjacima, vozačima i radnicima na održavanju.

– Do sada je stiglo 36 tramvaja i 36 prikolica iz Bazela, što čini 15 odsto od ukupnog broja šinskih vozila. Zahvalni smo na donaciji gradu Bazelu – kažu u GSP-u.

Tramvaji imaju najduži staž kada je prevoz putnika u Beogradu u pitanju. Pre 120 godina na relaciji od Kalemegdana do Slavije prva vozila u javnom prevozu su vukli konji, a ulicama su zatim špartali tramvaji raznih proizvođača: „MAN Simens-Šukert”, AEG, „Ringhofer”, „Braun”, „Boveri”. Putnike je prevozila i „jasenica”, „breda”, „belgijanac PCC” koji je karakterisao betonski pod, aerodinamični kljun i tapacirana sedišta. Mnogi žitelji prestonice pamte „đuru” i debelog „čekadejca”.

Dve decenije GSP je obnavljao vozni park tramvajima iz Češke, KT4, poznate „kate”. Cilj je bio uniformisati tramvajski sistem. Međutim, pokušaji su bili bezuspešni. Ni danas GSP nema unificirana vozila, pa putnike u Beogradu prevoze „česi”, „švajcarci” i „španci”.

Pozdrav iz Osijeka !


#83 CKD-KT4

CKD-KT4
  • Članovi
  • 966 posts
  • Joined 29.08.2007.
  • LocationBeograd

Posted 05.12.2012. - 16:35

Danas je prva žuta kompozicija (TMK-133 + TP-1320) krenula u redovan saobraćaj na liniji 9.

________________________

 

Što se linija tiče, linija 3 ponovo vozi do Omladinskog stadiona, preko Slavije.

 

Linija 12 i dalje vozi do Omladinskog, ali preko Resavske ulice (ex Generala Ždanova), čime je Banovo brdo izgubilo izravnu vezu sa Slaviju, a u cilju da bi CAF-ovi mogli voziti na 12... Kao, CAF-ovi ne smeju preko Slavije. Zašto - niko zvanično ne zna. Bile su podmetane neke priče kako zbog geometrije koloseka ne može, no pre će biti da se GSP-ovci boje da se hidraulični pantografi novih tramvaja ne upetljaju o ukrštaje uzmeđu tramvajske i trolejbuske mreže. Istina za volju, na Slaviji su drugačiji ukrštaji nego na ostalim mestima u gradu. Jedan od tih "specijalnih" ukrštaja sa Slavije vidi se na STIB-ovoj fotki na drugoj strani ove teme:

Četvrta slika je sa Slavije:

v0915102ry9.jpg


Poslana slika

#84 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,103 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.12.2012. - 18:50

Danas je prva žuta kompozicija (TMK-133 + TP-1320) krenula u redovan saobraćaj na liniji 9.

________________________

 

Što se linija tiče, linija 3 ponovo vozi do Omladinskog stadiona, preko Slavije.

 

Linija 12 i dalje vozi do Omladinskog, ali preko Resavske ulice (ex Generala Ždanova), čime je Banovo brdo izgubilo izravnu vezu sa Slaviju, a u cilju da bi CAF-ovi mogli voziti na 12... Kao, CAF-ovi ne smeju preko Slavije. Zašto - niko zvanično ne zna. Bile su podmetane neke priče kako zbog geometrije koloseka ne može, no pre će biti da se GSP-ovci boje da se hidraulični pantografi novih tramvaja ne upetljaju o ukrštaje uzmeđu tramvajske i trolejbuske mreže. Istina za volju, na Slaviji su drugačiji ukrštaji nego na ostalim mestima u gradu. Jedan od tih "specijalnih" ukrštaja sa Slavije vidi se na STIB-ovoj fotki na drugoj strani ove teme:

 

Zar su klizači CAF-ova različiti od klizača standardnih pantografa?

Možda nije problem u obliku klizača, nego u razmaku.



#85 CKD-KT4

CKD-KT4
  • Članovi
  • 966 posts
  • Joined 29.08.2007.
  • LocationBeograd

Posted 05.12.2012. - 20:11

Mislim da nije problem u klizačima (razmak između klizača na paleti je veći nego na "Minelovoj" paleti), nego u ukrštaju - kako u razmaku između delova kontaktne mreže, tako i u izvedbi istih.

 

(u Zuerichu postoje slični ukrštaji kao na Slaviji, ali, naravno, mnogo su bolje odrađeni)

 

Dešavalo se da se upetlja paleta između tih delova, pa da se celi pantograf polomi... Zbog toga vozači kada prelaze preko tih ukrštaja povlače konopac pantografa kako bi se to izbeglo (u beogradskim tramvajima ne postoji feder za povlačenje konopca pantografa, već se to radi ručno!). Kako CAF nema konopac, postavlja se pitanje (u glavama nadležnih u GSP-u) šta da se radi ukoliko CAF crkne /tj. polomi mu se pantograf/ sa putnicima??? Inače, prolazili su CAF-ovi probno kreoz Slaviju, ali bez putnika!


Poslana slika

#86 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,103 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.12.2012. - 21:20

(u Zuerichu postoje slični ukrštaji kao na Slaviji, ali, naravno, mnogo su bolje odrađeni)
 
Dešavalo se da se upetlja paleta između tih delova, pa da se celi pantograf polomi... Zbog toga vozači kada prelaze preko tih ukrštaja povlače konopac pantografa kako bi se to izbeglo (u beogradskim tramvajima ne postoji feder za povlačenje konopca pantografa, već se to radi ručno!).

 
Onda je to već drugi problem. Ja sam mislio da katice prolaze a CAF-ovi ne, no kao što si naveo ništa ne prolazi pa je razumljivo zašto tamo CAF-ovi ne voze. :???:
No također ne shvaćam odluku da se zbog banalne, gotovo nevažne stvari poput zahtjeva da pojedini tip tramvaja ide na tu liniju, mijenja cijela trasa linije. :shock:

Kako CAF nema konopac, postavlja se pitanje (u glavama nadležnih u GSP-u) šta da se radi ukoliko CAF crkne /tj. polomi mu se pantograf/ sa putnicima???


Vjerojatno kao u svim tramvajima sa električnim pantografima, pomoću ručice za ružno spuštanje/dizanje pantografa koja se stavlja u za to predviđeno mjesto u stropu ispod pantografa.


#87 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,830 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.12.2012. - 23:46

Jedno pitanje! Nisam baš sa tramvajima na ti. Da li postoji mogućnost da tramvaj spusti pantograf i prođe sa zaletom kao što mogu vlakovi?



#88 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,103 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.12.2012. - 02:38

Jedno pitanje! Nisam baš sa tramvajima na ti. Da li postoji mogućnost da tramvaj spusti pantograf i prođe sa zaletom kao što mogu vlakovi?


Da.
Na starim tramvajima sa pantografom na oprugu je to jednostavno jer se samo povuče uže, dok je na tramvajima sa električnim pantografom to također moguće ali sve traje duže. Ovo vrijedi u teoriji, ne znam dali se na 2100 ili na 22/300 može spustiti pantograf dok se tramvaj giba, možda je blokirano kao i primjerice otvaranje vrata za vrijeme vožnje.
U praksi se naravno to ne radi jer nema potrebe, no radilo se prije i radi se danas na tramvajima sa lirom kad idu u nazad. Naime, kako se lira nebi prebacila (ili potrgala) pri vožnju unatrag, potrebno ju je svako malo odspojiti od gornjeg voda.

#89 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,593 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 06.12.2012. - 07:48

Da.

 

U teoriji da ali u praksi to nitko ne bi koristio. Osim možda na djelovima mreže gdje je pruga u zasebnom koridoru ali ne vidim potrebu za tom radnjom. To bi eventualno moglo koristiti ako vozač tramvaja tokom vožnje na voznoj žici ugleda veliko oštećenje ili nešto što će sigurno prouzročiti trganje pantografa pa time pokuša spriječiti havariju njegovim spuštanjem. No sumnjam da se komandama za spuštanje električnog pantografa može tako brzo odreagirati.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#90 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,830 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.12.2012. - 20:05

Da.
Na starim tramvajima sa pantografom na oprugu je to jednostavno jer se samo povuče uže, dok je na tramvajima sa električnim pantografom to također moguće ali sve traje duže. Ovo vrijedi u teoriji, ne znam dali se na 2100 ili na 22/300 može spustiti pantograf dok se tramvaj giba, možda je blokirano kao i primjerice otvaranje vrata za vrijeme vožnje.
U praksi se naravno to ne radi jer nema potrebe, no radilo se prije i radi se danas na tramvajima sa lirom kad idu u nazad. Naime, kako se lira nebi prebacila (ili potrgala) pri vožnju unatrag, potrebno ju je svako malo odspojiti od gornjeg voda.

Malo mi je čudno da nema kakav gumb, prekidač ili nešto slično kako bi vozač kada primjeti neku neurednost na žici mogao brzo spustiti pantograf u vožnji.



#91 CKD-KT4

CKD-KT4
  • Članovi
  • 966 posts
  • Joined 29.08.2007.
  • LocationBeograd

Posted 06.12.2012. - 22:01

Fotke od juče (barem one koje su mi koliko-toliko uspele):

399369_4386766720646_1832116732_n.jpg

399369_4386766760647_1166485364_n.jpg

399369_4386766800648_838009452_n.jpg

399369_4386766840649_1864449510_n.jpg

399369_4386766880650_719613934_n.jpg

63131_4386784481090_1836105907_n.jpg

63131_4386784521091_1572328075_n.jpg

 

Nego, da li su ova stop svetla identična onima koja se stavljaju na T4 i KT4 u Zagrebu?


Poslana slika

#92 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,103 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.12.2012. - 22:58

Fotke od juče (barem one koje su mi koliko-toliko uspele):
Nego, da li su ova stop svetla identična onima koja se stavljaju na T4 i KT4 u Zagrebu?


Da, to su ta svjetla, to je ugrađeno u GSP-u ili?
Tramvaji su koliko vidim u super stanju.

@mali.paja, postoji gumb samo za normalno spuštanje pantografa, no to je dosta tromo tako da nema neku funkciju što se tiče izbjegavanja trganja pantografa.
No da se pantograf može trenutno spustiti, opet bi se to moglo koristiti u rijetkim situacijama jer vozači većinom ne gledaju u gornji vod, nego u prugu, odnosno ispred i oko sebe, a kad se u brzini i ugleda oštećenje već je prekasno pošto se pantograf nalazi naprijed.

#93 CKD-KT4

CKD-KT4
  • Članovi
  • 966 posts
  • Joined 29.08.2007.
  • LocationBeograd

Posted 07.12.2012. - 21:39

Da, ta svetla su ugrađena u GSP-u. I izgleda da će samo ta kompizicija imati takva svetla.

 

Npr. TMK-123 ima mala kockasta:

WTM0Ml.jpg

 

http://www.autobusi....=366506#p366506


Poslana slika

#94 ajgor

ajgor
  • Članovi
  • 16 posts
  • Joined 24.11.2009.
  • LocationBeograd

Posted 13.02.2015. - 19:23

Novih dvadeset osam "švajcaraca" i deset prikolica za GSP:

 

http://akter.co.rs/2...-od-bazela.html



#95 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,830 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 16.07.2015. - 21:34

Foto: Thinkstock, ilustracija
Foto: Thinkstock, ilustracija

Poklon iz Švajcarske za četiri meseca trebalo bi da krene ka Srbiji, a u međuvremenu, 29 tramvaja i 10 prikolica još prevoze putnike u Bazelu, pišu Večernje novosti.

Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" raspisalo je tender za transport pomenute donacije, a zainteresovani ponuđači mogu da konkurišu do 12. avgusta, kada će biti otvorene pristigle ponude.

Švajcarska vlada je u poslednjih 15 godina srpskoj prestonici obezbedila finansijsku pomoć od 4,2 miliona švajcarskih franaka za donaciju tramvaja i tramvajskih prikolica. Pored toga, ova pomoć podrazumeva i remont doniranih tramvaja, donaciju veće količine rezervnih delova, ali i tehničku obuku za osoblje i vozače.

GSP putem donacije dobija tramvaje, prikolice i rezervne delove koje je neophodno transportovati od Bazela do Beograda. U pitanju je 16 zglobnih tramvaja "duvag", i 13 zglobnih tramvaja tipa "šindler", kao i vozilo koje donira firma BLT, a koje nije operativno.

Takođe, u paketu stiže i 10 prikolica, kao i rezervni delovi. Destinacija istovara vozila je stanica "Topčider", a izabrani ponuđač preuzima potpunu odgovornost za utovar, transport i istovar tramvaja i prikolica. Rezervni delovi biće prevezeni u depo "Sava" na Novom Beogradu.

Prevoz tramvaja i prikolica ići će u četiri lota. Isporuka prvih 14 tramvaja planirana je za novembar, a već sledećeg meseca bi trebalo da stigne još 11 vozila. U trećoj turi koja je predviđena za februar 2016. biće isporučeno četiri tramvaja i šest prikolica, a u avgustu i preostale četiri prikolice. Procenjena vrednost tramvaja je 20.000 švajcarskih franaka po vozilu, dok su prikolice 8.000 franaka.

Inače, donacija je deo projekta koji je započet 2001. godine i na osnovu koga je Beograd od Bazela do sada dobio 74 vozne jedinice, kao i značajnu količinu rezervnih delova. Zahvaljujući najnovijoj donaciji, oko 30 odsto tramvajskog saobraćaja u Beogradu obavljaće se vozilima koja je donirao Bazel, a koja su se pokazala kao veoma pouzdana, dugog veka i manje sklona kvarovima.

http://www.b92.net/b...&nav_id=1016347

#96 GT-6/m

GT-6/m
  • Članovi
  • 23 posts
  • Joined 26.07.2015.
  • LocationZagreb

Posted 30.07.2015. - 16:30

a di oni imaju za otvaranje/zatvaranje prekidač

#97 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,658 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 31.07.2015. - 11:47

a di oni imaju za otvaranje/zatvaranje prekidač

Podsjećaš me na jednog baniranog usera koji je nabijao postove na način da je ispitivao gdje se nalazi prekidač za otvaranje vratai i zahvaljivao za svaku sitnicu isto kao i ti...

Podosta sam siguran da se prekidač za otvaranje i zatvaranje vrata nalazi na komandnom pultu


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users