Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Đurani


  • This topic is locked This topic is locked
474 replies to this topic

#21 ErrAseR

ErrAseR
  • Članovi
  • 9,395 posts
  • Joined 22.04.2005.

Posted 16.08.2006. - 19:30

u tome i je problem, nijedna nova osim đure remotoriziranog...


Da... Slazem se; iako bi ja mnogo radje vidio novu masinu; nego opet neku 'kemiju' od Gredelja....

pozdrav
toma


i ja bi novo, čak mislim da bi se taj vossloh pokazao, ali opet Vmax mu je 100km/h a to nije baš za tešku manevru...

#22 ErrAseR

ErrAseR
  • Članovi
  • 9,395 posts
  • Joined 22.04.2005.

Posted 16.08.2006. - 20:07

fascinantno, bumo napravili vossloha izvana i B&L iznutra :lol:

http://www.rail.lu/m...sslohg1700.html

#23 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.08.2006. - 22:28

i ja bi novo, čak mislim da bi se taj vossloh pokazao, ali opet Vmax mu je 100km/h a to nije baš za tešku manevru...


vmax je 40/100; znaci u manevarskom modu je 40 km/h.
taj vossloh svi jako hvale, vjerujem da je OK lokomotiva...
A HZ-u bi JAKO trebale nove manevarke - ovo s cim se manevra radi je stvarno sramota.

pozdrav
toma

#24 Karavela

Karavela
  • Članovi
  • 3,195 posts
  • Joined 11.09.2005.
  • LocationSMŽ

Posted 16.08.2006. - 23:33

(jeftinije kupit novu lokomotivu, ali koju?)

Ja sam za ÖBB 2068. Tiha je i jaka, a može i ÖBB 1063 elektromanevra.

#25 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 16.08.2006. - 23:45

Bolje to, nego da Gredelj prcka po masini, to nikada nije dalo dobre rezultate... :roll:

pozdrav
toma


Obožavam ovakve izjave. Da nema Gredelja HŽ uopće nebi imao lokomotiva. A o Gredeljevim "prčkanjima" nemaš pojma o pozadini tih priča pa bolje :sofa
Erraser sad valjda ima popis "tehničkih uvjeta za 2042-200" pa vidi jedan mali dio pozadine koja se valja u svakom projektu. :rig
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#26 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 17.08.2006. - 09:04

otpada DHL jer je trajnost prijenosnika daleko manja u odnosu na električne prijenosnike, a cijenom i mogučnostima nisu puno jeftiniji od električnog prijenosa,

Ovaj vossloh otpada jer je pretežak, đuro radi na kolosijecima opterećenja 16-17t a vossloh ima 80-100t težine...


Koja se nova lokomotiva ukalapa u ove uvjete? DEL, sa 16-17 t/os...?

pozdrav
toma


Mozda T44... 76 tona, 16-645 motor... jedino ne znam rade li ih jos uvijek.
No tu je i GP20D...

#27 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 17.08.2006. - 15:32

Obožavam ovakve izjave. Da nema Gredelja HŽ uopće nebi imao lokomotiva. A o Gredeljevim "prčkanjima" nemaš pojma o pozadini tih priča pa bolje :sofa


Gledaj Trebor: ja sam outsajder i zeljeznica mi nije profesija. Ali i kao takav mogu vidjeti da se Gredeljevi projekti za HZ bas i nisu pokazali. Npr. 2043, razne remotorizacije 2131/2132, modifikacije na 7021, 611, rekonstrukcija vagona (ova nedavna) itd... S obzirom da je tebi zeljeznica struka, vjerujem da i ti vidis razne mane na projektima koje sam naveo.
Sto se tice tvoje izjave da nema Gredelja HZ nebi uopce imao lokomotiva, mislim da malo pretjerujes. Firmi koje rade remont vozila ima koliko hoces: u blizini to su Koncar, OVV, CD Moste, TVT Nova... Sve te firme mogu posao napraviti jednako kao i Gredelj...
Isto tako; ja vjerujem da u poslu oko jedne lok. ima mnogo 'pozadine'; ali isto tako vjerujem da to nije bas jedini razlog zasto je vozni park ovakav kakav je...

pozdrav
toma

#28 garlic

garlic
  • Članovi
  • 1,480 posts
  • Joined 29.05.2005.

Posted 17.08.2006. - 18:00

Obožavam ovakve izjave. Da nema Gredelja HŽ uopće nebi imao lokomotiva. A o Gredeljevim "prčkanjima" nemaš pojma o pozadini tih priča pa bolje :sofa


Gledaj Trebor: ja sam outsajder i zeljeznica mi nije profesija. Ali i kao takav mogu vidjeti da se Gredeljevi projekti za HZ bas i nisu pokazali. Npr. 2043, razne remotorizacije 2131/2132, modifikacije na 7021, 611, rekonstrukcija vagona (ova nedavna) itd... S obzirom da je tebi zeljeznica struka, vjerujem da i ti vidis razne mane na projektima koje sam naveo.
Sto se tice tvoje izjave da nema Gredelja HZ nebi uopce imao lokomotiva, mislim da malo pretjerujes. Firmi koje rade remont vozila ima koliko hoces: u blizini to su Koncar, OVV, CD Moste, TVT Nova... Sve te firme mogu posao napraviti jednako kao i Gredelj...
Isto tako; ja vjerujem da u poslu oko jedne lok. ima mnogo 'pozadine'; ali isto tako vjerujem da to nije bas jedini razlog zasto je vozni park ovakav kakav je...

pozdrav
toma



Neki ljudi vole taj zacarani krug. Sto god iz Gredelja izadje lose onda je prisutna isprika da je HZ tako i tako narucio. A HZ tako i tako naruci da bi se mogli ulovit neki novci u sporedne kanale. :wink:

I vec sad vidim da ce obnova djurana bit uludo potrosen novac. Te lokomotive voze na kracim relacijama i mnogo se koriste za manevru. Shodno tome treba napraviti stroj koji je jak i robustan. Nikakve tu pretjerane elektronike ne treba. Npr, 101 je imala dva (koliko se sad mogu sjetiti) velika propusta u konstrukciji. Smjer se mijenjao na tastere i to je trajalo citavu vjecnost (manevra iziskuje brzu promjenu smjera, a upravo se ta greska ponovila na novijim Cat-ovima) i sentiranje je bilo automatsko sto nam je pravilo mnogobrojne probleme kod izvlacenja brutta na Grbinu. Taman zaletis carinu prema Grbi i postignes odgovarajucu brzinu i onda se javi sentiranje, izgubis brzinu i snagu.
Taj Pielstick motor na 101 je sporo dizao broj okretaja itd, itd - sve skupa vrlo lose!
garlic

#29 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 17.08.2006. - 18:33

Sto se tice tvoje izjave da nema Gredelja HZ nebi uopce imao lokomotiva, mislim da malo pretjerujes. Firmi koje rade remont vozila ima koliko hoces: u blizini to su Koncar, OVV, CD Moste, TVT Nova... Sve te firme mogu posao napraviti jednako kao i Gredelj...


Firmi koje rade remont vozila nema koliko hoćeš. Koliko znam Končar radi jedino elektre i to upitno uspješno (mislim da cijela slavna končarova prerada 1061 stoji u šturcu, 1141-300 ...duga priča); nikad nije radio dizele i neće ih ni raditi. OVV (bar ovaj zagrebački) nije sposoban raditi ni temeljno održavanje (njihova stručnost završava negdje oko zamjena žarulja...nema potrebe ovdje davati primjere), a ovi ostali...nude li isti spektar lokomotiva...mislim da ne. U krajnjoj liniji da je to što si napisao istina...vjerojatno bi HŽ već davno otišao negdje drugdje.

Tebe Toma može ili ne mora interesirati željeznica i to može ili ne mora biti jako lijep hobi ali je i ostat će samo hobi te ti ne daje pravo donositi ocijene o kvaliteti nečijeg rada. Nisi stručnjak već u najboljem slučaju jedan entuzijast koji samo misli da zna puno toga.
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#30 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 17.08.2006. - 18:46

...a ovi ostali...nude li isti spektar lokomotiva...mislim da ne. U krajnjoj liniji da je to što si napisao istina...vjerojatno bi HŽ već davno otišao negdje drugdje.


TVT Nova radi remont SVIH vozila SZ-a (elektre, dieseli, vlakovi) osim Desira i Pendolina. Takodjer, radi remont diesel lokomotiva za RAG. Uz to TVT Nova je PROIZVELA RAI DH4 (diesel motorni vlak za Iranske Islamske Zeljeznice) i radi spavaca kola za CD (Ceske zeljeznice). CD Moste radi vozila depoa Ljubljana i radio je remont elektri serije 342 za FNM i FER.
Dakle, program remonta ovih formi je slican Gredeljevom (ako izuzmemo program NREC u korist Gredelja); i program proizvodnje TVT Nove (u korist TVT-a; Gredelj nazalost vec jako dugo ne proizvodi nista novog, osim mehanickog djela tramvaja 2200).
Ovo su cinjenice koje vjerujem i ti znas!

Tebe Toma može ili ne mora interesirati željeznica i to može ili ne mora biti jako lijep hobi ali je i ostat će samo hobi te ti ne daje pravo donositi ocijene o kvaliteti nečijeg rada. Nisi stručnjak već u najboljem slučaju jedan entuzijast koji samo misli da zna puno toga.


Nisam strucnjak, u pravu si! Znam iskljucivo ono sto me zanima, a to su uglavnom brojevi (renumeracije, tvornicki brojevi itd: npr 611, 612 :) ).
Mene zanima tvoj ocijena Gredeljevih projekata (npr. onih koje sam naveo u prethodnom postu), ti ces tu svkako biti najstrucniji na forumu!

pozdrav
toma

#31 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 17.08.2006. - 18:48

Obožavam ovakve izjave. Da nema Gredelja HŽ uopće nebi imao lokomotiva.


Trebor, moram jos ovo prokomentirati! Mislim da bi tvoju izjavu trebalo pretvoriti u pitanje: Da li bi bilo Gredelja da nema HZ-ovih lokomotiva (tj. da se one remontiraju negdje drugdje)?

pozdrav
toma

#32 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 17.08.2006. - 18:49

Neki ljudi vole taj zacarani krug. Sto god iz Gredelja izadje lose onda je prisutna isprika da je HZ tako i tako narucio. A HZ tako i tako naruci da bi se mogli ulovit neki novci u sporedne kanale. :wink:

I vec sad vidim da ce obnova djurana bit uludo potrosen novac. Te lokomotive voze na kracim relacijama i mnogo se koriste za manevru. Shodno tome treba napraviti stroj koji je jak i robustan. Nikakve tu pretjerane elektronike ne treba. Npr, 101 je imala dva (koliko se sad mogu sjetiti) velika propusta u konstrukciji. Smjer se mijenjao na tastere i to je trajalo citavu vjecnost (manevra iziskuje brzu promjenu smjera, a upravo se ta greska ponovila na novijim Cat-ovima) i sentiranje je bilo automatsko sto nam je pravilo mnogobrojne probleme kod izvlacenja brutta na Grbinu. Taman zaletis carinu prema Grbi i postignes odgovarajucu brzinu i onda se javi sentiranje, izgubis brzinu i snagu.
Taj Pielstick motor na 101 je sporo dizao broj okretaja itd, itd - sve skupa vrlo lose!


Ovo bi sad tražilo predug i preopširan odgovor...napisat ću ti vjerojatno nešto sutra na U2U, a za moje mišlkjenje o 2042-200...pitaj Errasera - on ga zna.

Ovo ostalo...uglavnom se slažem (101, 2043...). Što se tiče CAT, odn. 2132-300: odlukom HŽa zadržan je stari tip prijenosnika koji treba vremena da sigurno promijeni smjer (najmanje 5-8 sekundi) jer je to industrijska lokomotiva, a ne prava manevra. Nitko ne radi čuda već u okvirima želja vlasnika pokušavamo napraviti što se da - pa je i rezultat takav kakav je. Nije Gredelj kriv za vrstu prijenosnika, vrstu motora, sustav hlađenja....to je bio isbor kupca. Nije Gredelj smislio ovaj bedasti samoraspadajući stolac - to je izričiti zahtjev predstavnika strojovođa....itd.
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#33 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 18.08.2006. - 05:07

TVT Nova radi remont SVIH vozila SZ-a (elektre, dieseli, vlakovi) osim Desira i Pendolina. Takodjer, radi remont diesel lokomotiva za RAG. Uz to TVT Nova je PROIZVELA RAI DH4 (diesel motorni vlak za Iranske Islamske Zeljeznice) i radi spavaca kola za CD (Ceske zeljeznice). CD Moste radi vozila depoa Ljubljana i radio je remont elektri serije 342 za FNM i FER.
Dakle, program remonta ovih formi je slican Gredeljevom (ako izuzmemo program NREC u korist Gredelja); i program proizvodnje TVT Nove (u korist TVT-a; Gredelj nazalost vec jako dugo ne proizvodi nista novog, osim mehanickog djela tramvaja 2200).
Ovo su cinjenice koje vjerujem i ti znas!


Moj Toma, ovo ti baš i nije skroz točno....mislim da si ti pomiješao pojam remonta, investicijskog održavanja i modernizacije. Sigurno znam (bio sam na tim lokomotivama za vrijeme kolaudacije u FERu) da CD nije radio nikakvu modernizaciju elektri za talijane već samo GP (generalni popravak) i sve je na tim lokomotivama ostalo isto kakve su bile i prije (upravljačnica, sustav upravljanja, karakteristike....)

MOdernizacije tipa 2132-300, 2062-100, FS D343, FER 220 i slično ipak ne može raditi svatko. Potrebna je tehnologija, iskustvo i znanje, ponekad i dovitljivost da se razriješe (ponekad) proturječni zahtjevi vlasnika lokomotive.

Tvrtke koje si nabrojao rade održavanje ili proizvode nešto novo. Tvrtke koje rade ono što Gredelj može ne postoje na svakom ćošku (da postoje valjda bi i mudri talijani radije otišli u bližu im i jednostavniju Sloveniju ili se obratili nekom od talijanskih remontera, a ne gurali gredelj...). Pa kad smo već kod mojeg favorita FS D343...tu je od stare lokomotive ostao samo jedan bočni poklopac na jednom filteru i temeljni okvir (modificiran), a sve ostalo je napravljeno novo.

Činjenica je da se može i bolje, ali je i činjenica da je vlasnik taj koji propisuje uvjete i u konačnici preuzima lokomotivu ako je njome zadovoljan. Mislim da nema nepreuzetih lokomotiva...ili?

Važan element je i temeljno održavanje vozila... Kakvo održavanje mi imamo...bolje: Imamo li ga uopće? Što to dođe taj OVV (poglavito mislim na OVV Zagreb - dizelski depo)?

Trebor, moram jos ovo prokomentirati! Mislim da bi tvoju izjavu trebalo pretvoriti u pitanje: Da li bi bilo Gredelja da nema HZ-ovih lokomotiva (tj. da se one remontiraju negdje drugdje)?


Ovo je vrlo neozbiljno i glupo pitanje. Mislim da bi i amater poput tebe trebao znati da je Gredelj nastao kao radionica za održavanje mađarskih željeznica prije nekih 112/113 godina te da je i danas sastavni dio HŽa. HŽ (nekada JŽ) je dominantni kupac od prvog dana ali nije jedini čak nije ni jedini u Hrvatskoj. Gredelj bi vjerojatno preživio gubitak HŽ lokomotiva kao što je preživio gubitak JŽ lokomotiva, istina sa znatno manjim brojem ljudi ali s većom orijentacijom na nove proizvode koje traži novo tržište. Gredelj ima svoje mjesto na vrlo zahtjevnim tržištima dok se svi ranije nabrojani pogoni tek trebaju tamo pokušati probiti.

Nije tu ništ ružičasto ali nije ni tako kako ti misliš odnosno pišeš.

Lijepi pozdrav!
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#34 ErrAseR

ErrAseR
  • Članovi
  • 9,395 posts
  • Joined 22.04.2005.

Posted 18.08.2006. - 09:57

Mozda T44... 76 tona, 16-645 motor... jedino ne znam rade li ih jos uvijek.
No tu je i GP20D...

dakle po onome kaj sam našel na netu GP20D je teška 117t, dakle otpada...
treba nekaj lakše...

#35 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 18.08.2006. - 10:10

Mozda T44... 76 tona, 16-645 motor... jedino ne znam rade li ih jos uvijek.
No tu je i GP20D...

dakle po onome kaj sam našel na netu GP20D je teška 117t, dakle otpada...
treba nekaj lakše...


Opet ti sa tim... GP20D moze biti teska 80 tona ako je takvu narucis.

#36 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.08.2006. - 18:15

Mozda T44... 76 tona, 16-645 motor... jedino ne znam rade li ih jos uvijek.


Ne rade ih vise; nazalost - one se i meni dosta svidjaju!

pozdrav
toma

#37 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.08.2006. - 18:29

Moj Toma, ovo ti baš i nije skroz točno....mislim da si ti pomiješao pojam remonta, investicijskog održavanja i modernizacije. Sigurno znam (bio sam na tim lokomotivama za vrijeme kolaudacije u FERu) da CD nije radio nikakvu modernizaciju elektri za talijane već samo GP (generalni popravak) i sve je na tim lokomotivama ostalo isto kakve su bile i prije (upravljačnica, sustav upravljanja, karakteristike....)


OK; moguce da sam pomijesao pojmove. Te informacije (o modifikacijama na ex-SZ elektrama koje su otisle u Italiju) sam nasao u nekom starom IRJ-u; a s obzirom da se radi o jako relevantnom casopisu, smatrao sam da su tocne!

MOdernizacije tipa 2132-300, 2062-100, FS D343, FER 220 i slično ipak ne može raditi svatko. Potrebna je tehnologija, iskustvo i znanje, ponekad i dovitljivost da se razriješe (ponekad) proturječni zahtjevi vlasnika lokomotive.


Potpuno mi je jasno da su proturjecni zahtjevi vlasnika (mislim da je to doslo do izrazaja pogotovo na projektu E660) veliki problem. Za FER 220, D343 i 2132.3 vjerujem da su u pitanju zahtjevni zahvati i da je Gredelj ovdje ulozio puno znanja i truda. Sto se tice 2062.1 ipak je rijec o projektu u kojemu je Gredelj bio samo izvodjac tudjeg projekta.

Pa kad smo već kod mojeg favorita FS D343...tu je od stare lokomotive ostao samo jedan bočni poklopac na jednom filteru i temeljni okvir (modificiran), a sve ostalo je napravljeno novo.


OK; mene zanima da li ce Gredeljeva modernizacija te prototipske lokomotive dovesti do realizacije veceg posla (mislim da se spominjalo nekoliko desetaka lokomotiva).

Važan element je i temeljno održavanje vozila... Kakvo održavanje mi imamo...bolje: Imamo li ga uopće? Što to dođe taj OVV (poglavito mislim na OVV Zagreb - dizelski depo)?


Slazem se potpuno! Na kraju krajeva, mislim da unutar ove teme nitko niti nije pohvalno govorio o OVV-u, niti o njegovu radu.

Gredelj bi vjerojatno preživio gubitak HŽ lokomotiva kao što je preživio gubitak JŽ lokomotiva, istina sa znatno manjim brojem ljudi ali s većom orijentacijom na nove proizvode koje traži novo tržište. Gredelj ima svoje mjesto na vrlo zahtjevnim tržištima dok se svi ranije nabrojani pogoni tek trebaju tamo pokušati probiti.


Mislim da bi Gredelj tesko prezivio gubitak HZ-ovih lokomotiva. Uostalom, vidjeti cemo kako ce Gredelj prezivjeti eventualnu privatizaciju.
Sto se tice navedenih pogona; i oni su se (iako ograniceno; kao na kraju krajeva i Gredelj) probili na strana trzista - CD Moste na talijansko, TVT Nova na iransko i cesko. TVT je dosta jak - za razliku od Gredelja rade i novogradnje, a ne samo modernizacije / rekonstrukcije.

Na kraju vjerujem da si nenamjerno zaobisao odgovor na ovo pitanje; pa te molim da kazes svoje misljenje o tim projektima!

...Npr. 2043, razne remotorizacije 2131/2132, modifikacije na 7021, 611, rekonstrukcija vagona (ova nedavna) itd... S obzirom da je tebi zeljeznica struka, vjerujem da i ti vidis razne mane na projektima koje sam naveo...


pozdrav
toma

#38 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 18.08.2006. - 19:45

...Npr. 2043, razne remotorizacije 2131/2132, modifikacije na 7021, 611, rekonstrukcija vagona (ova nedavna) itd... S obzirom da je tebi zeljeznica struka, vjerujem da i ti vidis razne mane na projektima koje sam naveo...


pozdrav
toma


Toma, ja sam o jednom dijelu 2043 već davno rekao što mislim, a o ovim ostalim projektima koje navodiš ne mogu govoriti ako u njima nisam sudjelovao. To bi bilo jako neodgovorno od mene.
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#39 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 18.08.2006. - 22:26

Toma, ja sam o jednom dijelu 2043 već davno rekao što mislim, a o ovim ostalim projektima koje navodiš ne mogu govoriti ako u njima nisam sudjelovao. To bi bilo jako neodgovorno od mene.


A u 2043 si sudjelovao?

#40 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.08.2006. - 01:08

Mozda komentar usporedbe TVT-a i Gredelja?

TVT je dosta jak - za razliku od Gredelja rade i novogradnje, a ne samo modernizacije / rekonstrukcije.


hvala i pozdrav
toma




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users