Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Treba li u Zagrebu graditi širokotračni tramvaj?


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

Poll: Treba li u Zagrebu graditi širokotračni tramvaj? (70 member(s) have cast votes)

Treba li u Zagrebu graditi širokotračni tramvaj?

  1. Trebalo bi postupno izmijeniti sve pruge na širokotračne (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  2. Samo potpuno nove linije bi trebalo graditi kao širokotračne (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  3. Ne. Ništa ne mjenjati, nove linije iste kao i do sada! (2 votes [100.00%])

    Percentage of vote: 100.00%

Vote Guests cannot vote

#21 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,395 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.07.2006. - 04:56

Koje godine je Zagreb prešao sa 760 mm na 1 m, i kako je po istom pitanju stanje u Osijeku. [i][b]

Zagreb je prešao na 1000 mm istovremeno kad je prelazio s konjskog tramvaja na električni, tj. pruge za konjski tramvaj su bile 760 mm, a električni se odmah počeo graditi sa 1000 mm. Prva vožnja električnog tramvaja u Zagrebu je bila 18.8.1910. godine, ali konjski je još neko vrijeme i dalje vozio.

#22 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,828 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 07.07.2006. - 12:34

... ali konjski je još neko vrijeme i dalje vozio.


Ali ne u Zagrebu nego u Velikoj Gorici. Čini mi se do 1931. ili 32.

#23 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,395 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.07.2006. - 13:21

... ali konjski je još neko vrijeme i dalje vozio.


Ali ne u Zagrebu nego u Velikoj Gorici. Čini mi se do 1931. ili 32.


U pravu si, kojnača je još dugo vremena vozila u Velikoj Gorici.

Citat iz ZET-ove monografije:
Promet je na prvoj pruzi električnog tramvaja svečano otvoren 18. kolovoza 1910., a gradski promet konjskim tramvajem nije bio prekinut, još godinu dana, tj. do potpunog dovršenja mreže električnog tramvaja. Kola zagrebačkog konjskog tramvaja i dalje su prevozila putnike, i to u Velikoj Gorici, gdje je u međuvremenu (1907.) osnovano dioničko društvo pod nazivom "Konjska željeznica (tramway)". Njezina pruga (duga oko 7 kilometara) vodila je od Državne željezničke postaje kroz središte Velike Gorice do Novog Čiča. Taj konjski tramvaj, pod popularnim imenom "kojnača", bio je u pogonu do 9. studenoga 1937. Nakon Drugoga svjetskog rata neko je vrijeme na toj pruzi mala dizelska lokomotiva vukla dvoja kola bivšega konjskog tramvaja, sve dok i taj promet nije obustavljen.

#24 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 07.07.2006. - 23:13

Zagreb je prešao na 1000 mm istovremeno kad je prelazio s konjskog tramvaja na električni, tj. pruge za konjski tramvaj su bile 760 mm, a električni se odmah počeo graditi sa 1000 mm. Prva vožnja električnog tramvaja u Zagrebu je bila 18.8.1910. godine, ali konjski je još neko vrijeme i dalje vozio.

... ali konjski je još neko vrijeme i dalje vozio.


Ali ne u Zagrebu nego u Velikoj Gorici. Čini mi se do 1931. ili 32.

U pravu si, kojnača je još dugo vremena vozila u Velikoj Gorici.

Citat iz ZET-ove monografije:
Promet je na prvoj pruzi električnog tramvaja svečano otvoren 18. kolovoza 1910., a gradski promet konjskim tramvajem nije bio prekinut, još godinu dana, tj. do potpunog dovršenja mreže električnog tramvaja. Kola zagrebačkog konjskog tramvaja i dalje su prevozila putnike, i to u Velikoj Gorici, gdje je u međuvremenu (1907.) osnovano dioničko društvo pod nazivom "Konjska željeznica (tramway)". Njezina pruga (duga oko 7 kilometara) vodila je od Državne željezničke postaje kroz središte Velike Gorice do Novog Čiča. Taj konjski tramvaj, pod popularnim imenom "kojnača", bio je u pogonu do 9. studenoga 1937. Nakon Drugoga svjetskog rata neko je vrijeme na toj pruzi mala dizelska lokomotiva vukla dvoja kola bivšega konjskog tramvaja, sve dok i taj promet nije obustavljen.

Hvala seabral i Prakticar na zanimljivim podacima, ostaje još otvorano pitanje Osječkih pertumbacija :D
igorail ! :wink:
Odbojnike na tramvaje !

"""""""""""""""""""""""""""""

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

pojavi ZELENO svjetlo !

#25 Lovel

Lovel
  • Članovi
  • 97 posts
  • Joined 07.12.2006.

Posted 24.12.2006. - 14:57

Zagrebu ne treba tramvaj normalnog kolosjeka, sad je badnji dan pa nemam vremena, a iza Božića ću vam napisati argumente i zašto![/b]
¨¨¨¨¨/
C◘◘◘◘ll◘◘ll◘◘◘◘ll◘◘ll◘◘◘◘D

#26 trainspotter

trainspotter
  • Članovi
  • 633 posts
  • Joined 03.12.2006.
  • LocationZagreb

Posted 24.12.2006. - 19:22

Graditi potpuno novu infrastrukturu bilo bi u najmanju ruku suludo! Nije nemoguće ali bi papreno koštalo! Jedino nisam siguran kako bi se i da li bi bilo moguće izvesti skretanja na uskim raskršćima (Frankopanska-Ilica, Jurišićeva-Draškovićeva, Draškovićeva-Vlaška .... itd).

Mislim da bi ipak trebalo uvesti 1435 ali ne tramvaj već željeznički gradski promet (ono što u Njemačkoj zovu S-Bahn) i to tako da se maksimalno iskoristi postojeća željeznička, slobodno mogu reći, jako dobro položena trasa istok-zapad i onda se izvedu vertikale od te trase, a jedna od tih vertikala mogla bi biti i ona o kojoj se priča, Gl.kolodvor-Dugave, a jedna već i postoji - to je ona paralelna sa Savskom-do Novog Zagreba ....

Tramvaj bi tada trebao ostati kakav je ali prilagođen postojanju željeznice i to tako da povezuje željezničke stanice i područja oko njih. Jedan od takvih prijedloga već je na forumu bio - to je pruga po Čulinečkoj od željezničke stanice do Avenije Dubrava.

#27 katar

katar
  • Članovi
  • 215 posts
  • Joined 08.12.2005.

Posted 25.12.2006. - 00:22

Naravno da je suludo, ali ipak nam je Bandic na celu grada pa dobivamno tunel posred sljemena da nam kamioni tutnje niz gupcevu zvijezdu...

1435 u zagreb ne bi stalo bez ogromnih investicija u POPRATNU infrastrukturu. Vecinu krizanja u centru bi trebalo ponovo trasirati, a mozda i pokoji ugao zgrade "remodelirati".

1000 je na ovu ucestalost stanica (kako su neki primjetili) i s tim povezanu brzinu sasvim dovoljno. Cak bi i zadovoljavalo za (mozebitnu) prugu do zracne luke - sa 70 km/h se u sasvim pristojnom vremenu stigne do zracne luke.
Ja sam ANTIPROTIVAN :kul

#28 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 25.12.2006. - 00:43

Naravno da je suludo, ali ipak nam je Bandic na celu grada pa dobivamno tunel posred sljemena da nam kamioni tutnje niz gupcevu zvijezdu...

1435 u zagreb ne bi stalo bez ogromnih investicija u POPRATNU infrastrukturu. Vecinu krizanja u centru bi trebalo ponovo trasirati, a mozda i pokoji ugao zgrade "remodelirati".

1000 je na ovu ucestalost stanica (kako su neki primjetili) i s tim povezanu brzinu sasvim dovoljno. Cak bi i zadovoljavalo za (mozebitnu) prugu do zracne luke - sa 70 km/h se u sasvim pristojnom vremenu stigne do zracne luke.


Rmin 18m i širina vozila 2,2m (2,3m) traže istu geometriju pruge bio kolosijek 1000mm ili 1435mm... :roll:

#29 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 25.12.2006. - 01:34

A npr. brza linija do aerodroma ne s Glavnog, nego od Istočnog ravno po Heinzelovoj na Domovinski most? Zeleni pojas već postoji, moralo bi samo denivelirati križanje Heinzelova-Vukovarska...

#30 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,395 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 25.12.2006. - 07:33

A npr. brza linija do aerodroma ne s Glavnog, nego od Istočnog ravno po Heinzelovoj na Domovinski most? Zeleni pojas već postoji, moralo bi samo denivelirati križanje Heinzelova-Vukovarska...


Brza linija do aerodroma ili do Gorice ?

Ako se Gorica ne riješi željeznicom (a rješenje da željeznica vozi češće nego sada ali da ostane 3 km od centra mjesta je bolje niti ne zvati "rješenjem"), onda ostaje jedino moguće da do tamo iz Zagreba vozi nešto po kolosijeku 1000 mm.

I aerodrom i Gorica bi se mogle doseći preko novog mosta, a udaljenost je ionako kraća nego uobičajenom trasom. A križanje Heinzelova - Vukovarska će ionako hitno morati denivelirati kad se otvori most, ono se već nalazi na jednom od pet gradskih prioriteta križanja za deniveliranje.

#31 Karlo BG

Karlo BG
  • Članovi
  • 220 posts
  • Joined 30.09.2005.

Posted 14.12.2008. - 20:11

Potpuno nepotrebno praviti ogromnu investiciju koju ne preduzimaju ni mnogi Svajcarski i Nemacki gradovi (bogate zemlje). Cak Turski grad Eskisehir, i neki Francuski grad su izgradili potpuno nove mreze na 1000mm. Karakteristika ulica Zagreba je takva da bi joj najvise odgovara 1000mm.

A za Domovinski most, po mom misljenju, najbolje je izgraditi cistu dvokolosecnu zeleznicku prugu, jer je predvidjen drugi kolosek do Siska, i povezivanje sa Kutinom odakle drugi kolosek produzava do Novske. Posmatrajuci na planu grada, tu je mahom industrijska zona, i verovatno se ne bi rusio ni edan stambeni objekat. U tom slucaju bi trebalo napraviti dvokolosecnu zeleznicku denivelaciju sa istocne strane, Glavnog kolodvora, te bi se na taj nacin pruge poklopile sa pravcima koridora X i Vb, a istim pravcima bi se trebao odvijati gradski promet. Dakle, Zapresic - ZG GK - Gorica i Dugo Selo - ZG GK - Hrvatski Leskovac. To je sve moje misljenje.
Pravi covek ce uvek traziti resenje, a ne krivca niti izgovor

Zeleznicari svih zemalja ujedinite se

#32 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 14.12.2008. - 21:53

Zagrebu ne treba tramvaj normalnog kolosjeka, sad je badnji dan pa nemam vremena, a iza Božića ću vam napisati argumente i zašto![/b]


Iza KOJEG Božića? :D

#33 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 658 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.12.2008. - 15:10

Ovako, moj odgovor će biti višeznačan. Naime, smatram da bi prvo trebalo definirati da li će u idućih 20-tak godina u Zagrebu i dalje tramvaj ostati okosnica gradskog prijevoza. Ukoliko hoće, onda je moj odgovor definitivno DA! Da, zbog toga jer je širokotračni tramvaj brži, stabilniji, većeg kapaciteta, definitivno bolji od ovog sadašnjeg uskotračnog! :!:
Međutim, ukoliko će se graditi u dogledno vrijeme (bar nekoliko) linija LGŽ, ili čak metro, onda sam mišljenja da ONI trebaju biti na pruzi normalnog kolosjeka, a kao nadopuna njima može ostati ova sadašnja tram. mreža uskog kolosjeka!
S time, ako bude ona prva varijanta (tramvaji kao okosnica), onda postupno treba prelaziti na širi kolosjek, prvo s gradnjom novih linija itd., a tek tada postupno mijenjati pojedine linije. Sve to zbog toga kako bi ovi novi niskopodni tramvaji mogli još dosta godina ostati u upotrebi, inače bi njihova nabavka bila najveći promašaj svih vremena... :lol:

#34 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 15.12.2008. - 16:43

Kao arhitekt i urbanist smatram da bi promjena širine tramvajskog kolosijeka u Zagrebu bilo ogromno nepotrebno trošenje novaca. Molio bih pristaše te ideje neka mi odgovore na tri pitanja:
1.) Koliko godina (desetljeća) bi to trebalo trajati?
2.) Koliko (milijarda) novaca bi to trebalo koštati?
3.) Kako misle organizirati tramvajski promet za cijelo vrijeme promjene širine kolosijeka?
:kul :mrgreen:

#35 Thalis-4341

Thalis-4341
  • Članovi
  • 267 posts
  • Joined 28.09.2008.
  • LocationZagreb

Posted 15.12.2008. - 23:26

Naravno i sve tramvaje bi trebalo prilagoditi zar ne? :wink: ili :shock: :mrgreen:

#36 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 15.12.2008. - 23:49

Tako je :D :) :wink: :mrgreen: :evil: :twisted:

#37 Mili

Mili
  • Članovi
  • 2,486 posts
  • Joined 09.11.2007.
  • LocationNova Gradiška

Posted 18.12.2008. - 22:33

Mijenjanje na šire tračnice stare mreže bilo bi bedasto, pa kud bi onda s tramvajima za prugu od 1m?
Uz to morao bi kupiti čitavu novu flotu tramvaja, što je preskupo opet radit nove...


Pogledajte samo primjer Stuttgarta. Treća šina. Moguće je rješenje s tri šinje. To je hibrid, koji je istestiran. Prvo se stari tramvaji voze do rashoda, a onda se prave novi, a mogu i istovremeno prometovati bez problema...

Ovaj, možda je kretensko pitanje, ali kaj se dobiva širjim tračnicama? Osim par centimetrih prostora u vozilu, koje je onda isto širje?


Zapravo ne puno. Širje vozilo može ići i na užim tračnicama, ako su odvojeni kolosijeci dovoljno daleko.

#38 Roda

Roda
  • Članovi
  • 513 posts
  • Joined 17.07.2007.

Posted 18.12.2008. - 23:16

Ovaj, možda je kretensko pitanje, ali kaj se dobiva širjim tračnicama? Osim par centimetrih prostora u vozilu, koje je onda isto širje?


Zapravo ne puno. Širje vozilo može ići i na užim tračnicama, ako su odvojeni kolosijeci dovoljno daleko.


Kako ne? Prolaz između postolja u niskopodnome bio puno širi, bilo bi više mjesta za sjedala, veći kapacitet...

#39 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 19.12.2008. - 00:04

@Mili: Ako imaš treću šinju, onda ti treba drugi gornji naponski vod zbog poligonacije, nije li tako? Nadalje, ako imaš treću šinju, onda trebaš imati i treći jezičac na skretnicama, sinkroniziran sa postojećim jezičcima, nije li tako? :mrgreen:
Ajde izračunaj, ali pravi inženjerski račun, što je jeftinije: napraviti sve odmah u godinu dana, sa zamjenskim autobusnim prometom? Ili raditi dvadeset godina sa trećom šinom, sa dvostrukim naponskim vodom, i sve to održavati?
Još bi samo molio, da ako već citiraš primjer Stuttgarta, točno navedeš koliko ta cijela priča porezne obveznike Stuttgarta stoji, i to od početka.
Pozdrav, Darko :kul
:mudri Nažalost, danas je prekasno mijenjati širinu kolosijeka tramvajskog prometa u gradu Zagrebu.

#40 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 19.12.2008. - 00:09

Ili možda da to prvo napravite u Osijeku, pa ako u stvarnosti ispadne jeftino i pouzdano, onda bi mi u Zagrebu mogli o tome razmisliti. :kul




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users