Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Francuzi


  • Please log in to reply
652 replies to this topic

#561 EuroCity

EuroCity
  • Članovi
  • 1,777 posts
  • Joined 09.03.2009.
  • LocationPožega

Posted 21.06.2017. - 21:09

Pričate (pojedinci) o "spašavnju" barem jedne garniture pa... Kad sam ja to napravio i doveo ga u Požegu nisam baš dobio Vašu podršku već optužbe da se bogatim sa time/na njemu. Toliko gnjusnih napada rijetko je tko dobio na ovom forumu. Ideja o zaštiti i čuvanju Francuza kao spomenika tehničke baštine je bila dobra, no... Kako u našoj državi APSOLUTNO svi imaju stav da ne postoji nešto što se zove hobij i interes iz ljubavi prema nečemu već isključivo interes prema novcu i bogaćenju... Zato nam i je tako kako je!

 

Da se netko od Vas sjetio pa pitao "Ivane, treba li ti pomoć oko Francuza, hoćemo napraviti kakvu akciju da ga malo sredimo..." ili nešto slično... Nitko i ništa! Kad sam napisao da se borim sa birokracijom, da je jednom prilikom opljačkan... Okrivili ste mene da sam sam vjerojatno pokrao (svoje stvari) i djelove vlaka. Uložio sam u njega cca. 90000 (devedesettisuća) kuna ušteđevine svih roditelja, te je i sam Grad Požega donirao određena sredstva; 10000 desettisuća kuna preko Udruge koju smo imali.

 

Kasnije, zadnjih godina, od mizerije za koju sad radim sam kupovao sredstva za skidanje grafita, krpao oštećene djelove, sanirao i bojao pukotine, podmazivao vrata i mobilne djelove, borio se sa posljedicama vandalizma... Za što, da bi na kraju uloženi iznos (za koji sam mogao kupit novi auto) skupa sa svim uloženim trudom, radom  i voljom završio na rezanju i u "starom željezu".

 

Džabe vam sad puste priče i koješta jer ljubomora i zavist su gadna stvar koja uglavnom za posljedicu ima da ono što se time napravi nema povratka na staro. Pa tako i Francuz... I još jednom da završim (svoju) priču o njemu: Projekt "Francuz - jučer, danas i sutra..." nije imao za svrhu i cilj osobni (financijski) interes već jedino očuvanje toga vlaka za sve buduće naraštaje kao spomen na nekad zaista luksuzna putovanja (pravim) poslovnim (IC) vlakovima na našim prostorima.

 

Ista je stvar i sa vagon restoranima... "Razapinjali" ste me ovdje kad sam to pokrenuo i bavio se time, kad sam nastojao vratit barem malo luksuza u putovanja vlakom, napraviti da IC i brzi vlakovi stvarno i imaju opravdan razlog nositi taj rang... Sve gledate kroz novac. A da se ne brinete i da se možete i dalje naslađivati, dan danas vraćam dugove od toga, "hodam" po sudovima i još svašta ružno što (vjerojatno se nećete složiti sa time) nisam zaslužio. Vagon restorani su vozili da bi bili na korist putnicima, kad već HŽPP-u putnici nisu bili bitni - meni jesu. Na svoju štetu sam "vukao" na sve strane da ti vagoni ostanu u prometu, ali na kraju... Pojedinac koji na željeznicu gleda kao servis za putnike a ne kao osobni bankomat ne može ništa protiv visokopozicioniranih "stručnjaka" koji ju vode. Zato sad imamo "kvalitetnu" uslugu na brzim i IC vlakovima (ako ih uopće tako i možemo nazvati), a vagon restorani, kao i večina drugih vučnih i vučenih vozila, pa baš kao i Francuz iz ove teme/priče odlaze u zaborav.

 

Ali to je samo stvarna priča naše željeznice. Da je drugačije, onda bi se trebali čuditi... Ovako... Na žalost ništa drugo nego realno stanje: Dno dna.

 

 

LP

 

Ivan


Baš kao i Tesla; Ne žalim što su drugi pokrali moje ideje. Žalim što nemaju svoje.

 

wree-001-6.jpg

 

 


#562 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 1,618 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 21.06.2017. - 21:52

Ivane, vjerujem ti svaku riječ. Samo mi jedna stvar nije jasna, kako si uspio dopustiti da ti ga cigani provale, pokradu i devastiraju usrid sride grada Požege, nasred osvijetljene stanice?! kraj toliko uloženog novca u njega nije bilo par tisuća kuna za videonadzor? meni bi to bio prioritet iznad farbanja. Ne ljuti se, samo iskreno iznosim mišljenje. 


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

#563 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,796 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.06.2017. - 23:16

Sarkazam. Cinjenica je da su obje komisije bile nesposobne u odredjivanju kakve ce se garniture koristiti prema Dalmaciji.

Djaba udobna garnitura kad se gdje ono nije mogla popet na Unskoj pruzi? Ako se ne varam nesto je paja o tome pricao.

Jedan nov je i izgorio.



#564 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 22.06.2017. - 02:03

Jedan nov je i izgorio.


Eto... Djaba udobni stolci kad garnitura nemoze doci gdje bi trebala. Tipicni francuski proizvod sa kotacima.
Down around the corner, half a mile from here

#565 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 1,618 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 22.06.2017. - 09:17

Eto... Djaba udobni stolci kad garnitura nemoze doci gdje bi trebala. Tipicni francuski proizvod sa kotacima.

Onda mora da su 2 desetljeća eksploatacije na JŽ nekakva grupna iluzija?! Garniture nisu stizale na odredište.. Nisu se mogle popet na Unskoj pruzi? šta onda, otkotrljale bi se sa Ličke Kaldrme nazad do Knina, a putnici bi razdragano ko u lunaparku skandirali "hoćemo još"? Budalaštine! 

Ne znaš ti o francuskim proizvodima na kotačima ništa. 

 

Ovo auto nije vozio svatko... 

 

ajkula.jpg


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

#566 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 1,618 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 22.06.2017. - 09:22

Eto... Djaba udobni stolci

 

Stolci? 

 

H90013-700x986.jpg

 

 

 

Hoćeš reći sjedala ili sjedišta?


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

#567 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,650 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 22.06.2017. - 09:37

Ovo auto nije vozio svatko...

U krugu oltajmeraša u kojima se krećem svi izbjegavaju hidraulične citroene... Sigurno postoji razlog... Al da je navedeni udoban, jest... Jako...
Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#568 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 1,618 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 22.06.2017. - 09:56

U krugu oltajmeraša u kojima se krećem svi izbjegavaju hidraulične citroene... Sigurno postoji razlog... Al da je navedeni udoban, jest... Jako...

Vjerojatno zato šta nikada nisu evoluirali u razmišljanju, to je inače boljka naroda na ovim prostorima. Hidraulične citroene je s.ebalo korištenje kojekakvog INA-inog smeća od ulja za tu hidrauliku... Da su koristili ulja koja su propisivali Francuzi, ne bi im propali. Ali ovo je sad već debeli OT. Ispričavam se uvaženoj administraciji.


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

#569 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 22.06.2017. - 10:43

Drapati ovaj auto po autocesti Zagreb-Karlovac, a zatim do Slunja, Korenice, Udbine, Gračaca, Obrovca, Benkovca i Pirovca bila je prava milina tamo sredinom 1980ih. I da, nije bilo murje u Jošanima, pa se od Korenice do Gračaca i od Benkovca do Vodica dalo katkad drapati i 160 kmh, jer je cesta bila prazna izvan udarnih turističkih vikenda.

 

https://upload.wikim..._304_S_1974.jpg

 

http://www.roadsmile...interior_15.jpg

 

I da, u taj auto dokle god sam ga imao, nikada nije išlo niti jedno INA ulje, a popravljao sam ga u Robinsonu u Grazu, kada se servis u Kraljevićevoj pokvario.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#570 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 22.06.2017. - 23:41

Cuj, ja ti mogu nabrojati 20 njemackih automobila kojih danas ima vise na cesti nego zaba. A nemoj me podcjenivati. 
Ali da ne idemo u offtopic, da, francuz se kotrljao nazad pa se onda probalo ispocetka popet u brdo.

Citirat cu nekog iz ove teme:

 

 

Ja sam nekaj malo prakticiral na francuzu prije dvadeset i nekaj godina .
i vec onda je trebal pampersice i dodatnu pumpu da vraca ulje sa poda u prenosnik.I par kanti ivasola ak nekaj mislis delati.
Imal je pratnju mehanicara da prezivi do Osjeka, klima je radila na krmni pogon, pritisnes sklopnik i nadas se da nebu nis puklo.

Kad su to kupovali , niko nije pital koliko godisnje ide na odrzavanje.

pa onda jos nekolko citata...
 

 

 

francuz nema samo problem sa motorom... njemu treba ganc nova strojarnica... od hladnjaka do vučnih motora... gdje god zađeš pojavljuje se problem... ljeti kuha, zimi ne grije... pomoćni generator i hidraulika su u komi... glavni generator rikava, a o relejima i ostalim stvarima u elektro ormaru da i ne govorimo...
dakle jedan caterpilarov motor nebi puno pomogao...

ima tu još problema, recimo taj problem još nitko nije znao riješiti...

kako napajati vagone stabilnim naponom 3x380V 50Hz ??? to je vrlo važan napon u francuzu...i vrlo važna frekvencija... 

 

 

 

1. pjut je pretvarač koji iz jednosmjerne struje radi trofaznu izmjeničnu...
2. nema mjesta za takav stroj
3. lijepo je o tome raspravljati, međutim problemi su ipak malo veći...
nije to tako jednostavno, kako neki misle... tražilo se riješenje dugih 10g, a ni jedno nije bilo dovoljno fleksibilno i između ostalog zato su franceki pomrli....
a stabilizator ne može konstantno stabilizirati napon... njegova uloga je kratkotrajna stabilizacija kod uključenja određenih električnih strojeva.
već sam napomenu, najveći je problem konstantna snaga kod niskog broja okretaja, zato francuz ima hidrauliku koja je trebala to kompenzirati, ali riješenje se pokazalo vrlo loše, naponi su oscilirali od 200-400V, a trošila je ulja ko stari stojadin... 

Ponavljam, cinjenica da je nesto udobno ne znaci nuzno da je sve ostalo dobro.

Imali smo zutke, bile su relativno pouzdane, ali se HZ njih rijesio. Kennedy su bili pouzdani, HZ se njih rijesio. Svi su oni bili pouzdani i za vrijeme JZ.
Francuzi su nepouzdani (kao i manje vise sve francusko, ali necemo o tome), i fala Bogu da se HZ toga rijesava.
A nisu ni prije JZ bili pouzdani.

Na kraju krajeva, slovenski Mercedesi (711) voze svugdje i po svakakvim uvjetima bez nekakvih narocitih problema, a otprilike isto godiste. 

Sad kao zakljucak - nemam ja nista protiv takve garniture, ali ako klima crkne, ako se vlak nemoze popet na brdo, ako curi ulje svugdje okolo ma onda me bas briga za udobnost i za cijelu garnituru


Down around the corner, half a mile from here

#571 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,222 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 23.06.2017. - 09:41

Uvijek sam si mislio, mozda su trebali sacuvati barem one Francuzove udobne fotelje/sjedala, ali nekako danas cak i u Zapadnoj Europi gdje je zeljeznica na de facto najvisem svjetskom nivou, nitko vise ne obraca pozornost na udobnost, glavni efekt je iskljucivo brzina i da putovanje traje u sto kracem roku...to je nasrecu ili nazalost tako, prioriteti su se promjenili jer tehnologija ide sve vise naprijed....  tako da mislim da se malo gdje u Europi vise moze naci vlak koji je udoban kao Francuz (jasno je da sad govorim iskljucivo iz perspektive putnika -koja se isto mora uzeti u obzir- a ne o tehnickim karakteristikama vlaka jer priznajem da sam tu laik). 

 

Medjutim eto, kod nas je stanje malo "drugacije" nego na Zapadu... Imamo nove moderne vlakove sa tvrdim sjedalima ali jos k tome infrastrukturu koja nije na nivou i putovanja vlakom traju jako dugo. 


Pozdrav iz Stubaka

#572 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 1,618 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 23.06.2017. - 10:47

Ne bih se baš složio s tvrdnjom da na zapadu više nitko ne obraća pažnju na udobnost.


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

#573 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 23.06.2017. - 15:21

Ja sam o svojim iskustvima s Francuzom pisao isključivo kao putnik, a putnika nije briga curi li negdje ulje i kakve brige ima željezničko osoblje. Ono što me kao putnika zanima je da za cijenu koju sam platio imam udobnu vožnju i da na odredište stignem na vrijeme. I to sam dobio na svim svojim putovanjima Francuzom, a bilo ih je nekoliko desetaka.

Samo jednom sam imao neugodan doživljaj s tim vlakom, a to je bilo na povratku s novogodišnjih blagdana 1980./1981. ŽTP Zagreb je za zadnji dan blagdana pripremilo izvanredni poslovni vlak Vinkovci - Zagreb, za koji sam na vrijeme kupio rezervacije za sebe i suprugu. Bilo je predviđeno da vlak stoji samo u Slavonskom Brodu i primi samo putnike s rezervacijama. No već u Vinkovcima su pustili u vlak kojekakve kokošare, a dalje su ga pretvorili u ubrzani putnički koji je stajao gdje je vidio bijelu kuću i kupio višak putnika. Bilo je to grozno iskustvo. Takvu gužvu ne pamtim, nije bilo hipoteze da se probiješ do WC-a, a platio si kartu prvog razreda u vlaku najvišeg ranga. I još moraš slušati gunđanje nekih baba koje ti vise nad glavom i prigovaraju jer im ne želiš ustupiti mjesto. Ali to nije bilo do Francuza, već do bezobraznog postupka i čiste prevare od strane ŽTP Zagreb.

Ovakav ili onakav, Francuz je dio hrvatske željezničke povijesti i jednu garnituru je trebalo sačuvati. Ali je niz vodu, čitaj u talionicu, otišlo toliko toga vrijednog da je Francuz samo fusnota u priči o (ne)brizi za željezničku baštnu.


Serija 05 je zakon!

#574 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 1,618 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 23.06.2017. - 16:01

I opet, svaka čast Stanley! Konačno da netko potencira osvrt iz ugla putnika. Zamorno je malo postalo to tehnološko mrcvarenje i kasapljenje. 


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

#575 kmudri

kmudri
  • Članovi
  • 32 posts
  • Joined 05.02.2016.
  • LocationVelika Gorica

Posted 24.06.2017. - 23:28

Oprostite na pitanju koje je možda blesavo, pregledavajući Google Earth naišao sam na snimku Francuza (motornog vagona) na Gk-u pa bih lijepo molio ako mi netko može reći kako je i kada završio tamo ili njegovu trenutnu poziciju ako su ga u međuvremenu micali? Hvala unaprijed



#576 .Laurus.

.Laurus.
  • Članovi
  • 3,454 posts
  • Joined 30.01.2013.
  • LocationM103

Posted 24.06.2017. - 23:37

Oprostite na pitanju koje je možda blesavo, pregledavajući Google Earth naišao sam na snimku Francuza (motornog vagona) na Gk-u pa bih lijepo molio ako mi netko može reći kako je i kada završio tamo ili njegovu trenutnu poziciju ako su ga u međuvremenu micali? Hvala unaprijed

 

Dugooo je stajao na GK, ali je odvučen na RK prije dvije godine. Ovdje imaš fotke.


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek. 


#577 kmudri

kmudri
  • Članovi
  • 32 posts
  • Joined 05.02.2016.
  • LocationVelika Gorica

Posted 24.06.2017. - 23:43

Hvala na odgovoru, evo fotke Bonda sa Rk
28585288484_6a98536a33_h.jpg



#578 EuroCity

EuroCity
  • Članovi
  • 1,777 posts
  • Joined 09.03.2009.
  • LocationPožega

Posted 05.07.2017. - 09:58

Danas, 05.07.2017. odvoze (odvlače) Francuza iz Požege za Sisak. Lokomotiva (OBB) je trenutno na putu iz Đakova prema Požegi... I to je sve što znam. :cry:


Baš kao i Tesla; Ne žalim što su drugi pokrali moje ideje. Žalim što nemaju svoje.

 

wree-001-6.jpg

 

 


#579 ZlayoZg

ZlayoZg
  • Moderatori
  • 6,156 posts
  • Joined 06.06.2008.
  • LocationPruga ZG Resnik-ZG Žitnjak

Posted 05.07.2017. - 10:19

Steta.. A bio sam u Pozegi prije nekih mjesec dana i nisam se sjetio otici do kolodvora ga pogledati.Ovako ga mozda sretnem negdje na putu za Sisak,na svojoj posljednjoj voznji.Voznji u rezaliste...

#580 .Laurus.

.Laurus.
  • Članovi
  • 3,454 posts
  • Joined 30.01.2013.
  • LocationM103

Posted 05.07.2017. - 10:31

:cry:  :cry:  :cry:

Možda se zna kojom će trasom ići? Preko Dugog Sela ili Sunje?


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek. 





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users