Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

JVP u Beogradu (tramvaji, linije...)


  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#1 Roda

Roda
  • Članovi
  • 513 posts
  • Joined 17.07.2007.

Posted 19.06.2012. - 23:43

Dugo me nije bilo, a forum je u međuvremenu malo reorganiziran, pa nek mi modovi ne zamjere ako sam na krivom podforumu.

Kako uskoro idem u Beograd pisat diplomski, zanima me nekoliko stvari. Prvo, kakav je sistem kupnje karata, tj. postoje li nekakve tjedne/dvotjedne karte te kakve su cijene. Drugo, zasad mi je najizglednija opcija za smještaj Studentski grad, tako da ću svakodnevno bulevarom Arsenija Črnojevića ići do ulice Kneza Miloša - zanima me kakva je pokrivenost ove trase autobusima i/ili tramvajima.

#2 Peregrino

Peregrino
  • Članovi
  • 67 posts
  • Joined 14.05.2009.
  • LocationIstanbul, Turkey

Posted 20.06.2012. - 03:04

Početkom ove godine u upotrebu su ušle elektronske, tzv. BusPlus karte koje se dopunjuju kreditom na velikom broju prodajnih mesta širom grada koja imaju logo BusPlus. Postoje dve vrste nepersonalizovanih karata:

- papirna, prazna se kupuje za 40 dinara, moguća je ukupna dopuna na nju u vrednosti do 600 dinara (a to je najviše do 10 vožnji u zoni 1), važnost karte je 3 meseca od prve dopune

- plastična, prazna se kupuje za 250 dinara, može se dopuniti neograničeni broj puta u neograničenom iznosu, važnost karte je 2 godine od prve dopune

Karta se overava na validatoru prilikom ulaska u vozilo. Cena jedne vožnje u zoni 1 (šira gradska zona) je 60 dinara, oko pola evra pošto je ovih dana zvanični devizni kurs 115-120 dinara za 1 evro. Moguća je kupovina karata i kod vozača, ali ta opcija je nešto skuplja. Trenutno ne postoje vremenske karte (dnevne, nedeljne), mada se priča da bi uskoro trebalo da se uvedu.

Ako dolaziš u Beograd na osnovu međuuniverzitetske saradnje (napisao si da pišeš diplomski rad), probaj da od fakulteta na kom gostuješ dobiješ potvrdu da si student kako bi zatražio personalizovanu kartu za studente. Kosta 1100 dinara za tekući mesec i možeš njome neograničeno da se voziš u zoni 1 i 2. Ova opcija je postojala u ranijem sistemu, obavezno proveri sa studentskom službom na fakultetu kakve su danas mogućnosti sa BusPlusom.

Iz Studentskog grada do ulice Kneza Miloša ti saobraća direktno autobuska linija 74 (Bežanijska Kosa - Mirijevo). Interval polazaka je na svakih 8-10 minuta tokom dana.

Više informacija o javnom prevozu u Beogradu na sledećim linkovima:

Spisak linija (samo na ćirilici)

Stajališta za izabranu liniju

BusPlus

#3 Roda

Roda
  • Članovi
  • 513 posts
  • Joined 17.07.2007.

Posted 20.06.2012. - 12:20

Nažalost, ne dolazim na osnovi međuuniverzitetske suradnje, sve sam organiziram. Ok, hvala na odgovoru.

#4 sutla

sutla
  • Članovi
  • 978 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.06.2012. - 13:37

Kako je u Beogradu jeftina karta, obična karta pola eura, to je oko tri i pol kune, tako bi trebalo biti i kod nas pa bi ljudi plaćali karte, dobro tamo su nešto niže plaće, al da su i duplo niže ekvivalent bi bio oko sedam kuna. Evo, mislim da bi sedam kuna trebala bit maksimalna cijena karte, jer inače se ne isplati vozit zetom, ja računam da mi auto u gradskoj vožnji sa današnjim cijenama goriva troši maksimalno kunu po klometru, a unutar grada prelazim relacije do pet kilometara, maksimalno osam, to je maksimalno osam kuna, a najjeftinija varijanta zetove karte je deset kuna ako se nae varam, a imam svoju komociju, a auto kad ga već imam, stajao on na parkingu il se vozio trebam registrirati, održavati itd. O mjesečnoj koja je 360 kuna da i ne govorim. Ja se za te novce mjesec dana vozim autom, a stignem od doma do posla za 15 minuta, a zetom bi se vuko sat vremena

#5 mikiza

mikiza
  • Članovi
  • 924 posts
  • Joined 14.12.2006.
  • LocationNovi Sad

Posted 23.06.2012. - 13:14

A je li u kalkulaciji 1kn/1km uračunata i kilometraža koja se napravi tražeći slobodan parking van naplate, ili cena samog parkinga/garaže. Ako nije kalkulacija pada u vodu (osim ako dominantno kretanje nije po rubnim delovima grada gde se parking manje-više ni ne naplaćuje, ako dnevno kretanje podrazumeva ulazak u uži centar, onda je cena parkiranja već ozbiljna stvar).
Čekajući tramvaje...

#6 sutla

sutla
  • Članovi
  • 978 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 23.06.2012. - 14:22

ja nikad ne parkiram gdje se plaća, uvijek nađem mjesta gdje je besplatni i prošećem
npr. imaš kod Keruma preko puta Cibone, veliko parkiralište koje je besplatno, a to je već strogi centar grada, za deset minuta si na trgu pješice, to je kad moram ić u centar, a sve šire od toga je besplatno, a ja živim u Španskom, radim u Arena centru, cura mi je na Folki, frendovi : Klara, Jarun, Jaruščica, Knežija, Dugave, Špansko naravno, baka na krugama, na svim tim tim mjestima nema naplate

#7 kopmania

kopmania
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 06.03.2011.
  • Locationrs

Posted 29.06.2012. - 07:25

Ako te i ovo interesuje :D na 74 saobraća pored autobusa gradskog prevoza i privatno preduzeće Veolia. Po meni najbolji prevoznik :) sa najboljim autobusima, uvek dobro klimatizovani i rashladjeni :)

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
unutra :)
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Slike preuzete sa gsp foruma

#8 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,652 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 29.06.2012. - 10:35

Ako te i ovo interesuje na 74 saobraća pored autobusa gradskog prevoza i privatno preduzeće Veolia. Po meni najbolji prevoznik sa najboljim autobusima, uvek dobro klimatizovani i rashladjeni

Ne bi bilo loše imati tako nešto i u Zagrebu. Mislim na konkurenciju bezobrazno skupom ZET-u. Pa da napravi rusvaj kao što je Taxi Cameo napravio nad bitangama od zagrebačkih taksista.
Nego, ako može, imam jedno sasvim privatno pitanje: kakve su veze prema Bloku 62?
Serija 05 je zakon!

#9 kopmania

kopmania
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 06.03.2011.
  • Locationrs

Posted 30.06.2012. - 05:48

Odlične.
Blok 62 se nalazi izmedju tramvajskih linija 7, 9, 13 i ulice gde ide 45, 601, 71.
Kroz sam blok prolazi dobra linija 95, i linija 89.

No evo jedan koristan link.
http://planplus.rs/

Imaš sa leve strane Gradski prevoz, pa uključi neku liniju i videćeš putanju kojom ide :)

#10 Roda

Roda
  • Članovi
  • 513 posts
  • Joined 17.07.2007.

Posted 02.07.2012. - 18:09

Hvala vam svima na savjetima, al na kraju sam smješten na Trgu Slavija, tako da mi je puno jednostavnije doć do MVP (5 minuta hoda).

#11 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 03.07.2012. - 11:42

Hvala vam svima na savjetima, al na kraju sam smješten na Trgu Slavija, tako da mi je puno jednostavnije doć do MVP (5 minuta hoda).


Onda očekujemo fotoprilog, jer je Slavija dušu dala za fotkanje beogradskog JGP-a (i ujedno je noćna mora za svakoga tko ju treba prijeći).

#12 krkan1

krkan1
  • Članovi
  • 176 posts
  • Joined 31.05.2010.
  • LocationNovi Sad

Posted 04.07.2012. - 13:23

Jes, vala, ko prođe Slaviju neoštećen, svaka mu čast. Ajde što opšta gungula svih vrsta vozila, od dječijih kolica do tenkova, nego iz nekog razloga saobraćajne trake, osim one kojom se kreću tramvaji (valjda se saobraćajni mozgovi pribojavaju da bi tramvajdžija mogao skrenuti sa putanje :) ), uopšte nisu označene. Pa onda još i pješački prelazi, neizostavna milicija... Mučenik je onaj Dimitrije Tucović, ja bi pobjego glavom bez obzira odma prvi dan.

A ovo za privatnike u gradskom prijevozu: to je nastalo u ona najcrnja vremena, kad je GSP spao na nekoliko stotina krševa. Onda su privatnici, kao, uskočili u pomoć (tj. dobili koncesiju). Kakav je tad haos bio za plaćanje karata! Nisu postojala dva ista prevoznika, kupovina karte na kiosku je bila besmislena. Svako je vozilo imalo konduktera i svoje cijene i karte. Mjesečna markica nija značila ništa. Uglevnom, Divlji Zapad uživo.
Doduše, otkad su se GSP i privatnici integrisali tarifno, stanje je bolje, i stvarno ima i dobrih privatnih kompanija, mada mnogi i dalje vozaju krševe.

#13 Dunkelheit

Dunkelheit
  • Članovi
  • 317 posts
  • Joined 17.02.2008.

Posted 12.07.2012. - 14:37

http://www.e-novine....utobus-GSP.html

zanimljivo, nisam dobio dojam s foruma da je stanje toliko loše, moguće je naravno da novinari obično prenapuhuju, ali to je nešto na što nisam navikao od e-novina.com, zato ih uostalom i čitam. :)
možda forumaški kolege iz bg znaju nešto više o ovome?


Jedna žena lakše je povređena kad je propala kroz dno autobusa Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP), usled naglog kočenja autobusa, javili su beogradski mediji. Situacija u gradskom prevozu u Beogradu je katastrofalna. Od oko 1.200 vozila koja svakodnevno saobraćaju beogradskim ulicama, manje od trećine ih je klimatizovano, međutim, i u takvim vozilima rashladni sistemi najčešće nisu ispravni. Međutim, to nije sprečilo da preduzeće pod ingerencijama gradskih vlasti na čelu sa Draganom Drvosekom Đilasom i Demokratskom strankom, pokrene nove beskrupulozne akte koji su direktno upereni protiv građana Beograda, ugrožavajući njihovo dostojanstvo, pa i slobodu kretanja. S tim u vezi, iz preduzeća "Bus-plus" zapretili su da će uskoro svaki putnik koji uđe na pogrešna vrata u autobuse GSP biti kažnjen i do 75.000 dinara

Kada GSP vozila ne upadnu u neku rupu u asfaltu, ne zapale se, međusobno se ne sudare na šinama, eksplodiraju, ili, pak, ne budu zatrpani snegom iznutra, onda se eventualno može dogoditi da propadnete dok se vozite u njemu.

Naime, jedna žena lakše je povređena kad je propala kroz autobus Gradskog saobraćajnog preduzeća, usled naglog kočenja autobusa, koji je vozio na liniji 105 i kretao Zrenjaninskim putem, prenosi portal 24sata.rs.

Kako prenose beogradski mediji, žena je tom prilikom zadobila ogrebotine i prevezena je u bolnicu kolima Hitne pomoći.

Nakon objavljene vesti o incidentu oglasili se i GSP "Beograd", koji tvrdi da putnica ustvari nije propala kroz patos autobusa, već je udarila glavom o pod kada je vozač autobusa naglo zakočio. Sreća, pa, njena.

U nastavku saopštenja gradskog preduzeća koje disfunkcioniše pod šapom beogradskog geaka Dragana Drvoseka Đilasa, navode da je putnica lakše povređena, radi se o povredama glave, te su je stoga prevezli na Urgentni centar na dodatna ispitivanja, jer, opšte je poznato, lakše povrede se saniraju urgentno.

Pomenuta nesreća ima i svoj tragikomični momenat. Naime, istovremeno dok Beograđani propadaju kroz natrule podove gradskih autobusa, gradonačelnika Beograda Dragan Drvoseka Đilasa neko je proglasio za menadžera godine na izvesnom Samitu gradova lidera u Dablinu. Očigledno je da oni, koji su mu dodelili takvo priznanje, nisu nikada kročili u Srbiju, kamoli Beograd, svakako ne u neki od GSP antikviteta koji tumaraju prestonicom Srbije i njenim predgrađima.

Situacija u gradskom prevozu u Beogradu je katastrofalna. Od oko 1.200 vozila koja svakodnevno saobraćaju beogradskim ulicama, manje od trećine ih je klimatizovano, međutim, i u takvim vozilima rashladni sistemi najčešće nisu ispravni, te više greju nego što hlade. Najkritičnije je u autobusima, njih svega oko četvrtinu od ukupnog broja ima klima uređaj, koji ne funkcioniše ispravno u većini vozila.

Međutim, to nije sprečilo da preduzeće pod ingerencijama gradskih vlasti na čelu sa Draganom Drvosekom Đilasom i Demokratskom strankom, pokrene nove beskrupulozne akte koji su direktno upereni protiv građana Beograda, ugrožavajući njihovo dostojanstvo , pa i slobodu kretanja. Naime, prema najavama iz "Bus-plus" preduzeća, putnik koji posle 15. jula uđe na pogrešna vrata u autobuse GSP može biti kažnjen i do 75.000 dinara. Time se ispostavlja da je nesrećni Beograđanin počinio veći prekršaj, na primer, od vozača koji je prošao kroz crveno svetlo i izazvao udes. Po sumanutim pravilima, putnici će u autobuse GSP smeti da ulaze samo na prednja i zadnja vrata, dok će srednja koristiti samo za izlazak.

Sva osionost i bezobrazluk nadležnih u novoformiranom preduzeću "Bus-plus", koje je uz pomoć odlazeće gradske vlasti DS-SPS-LDP-PUPS-G17plus građanima nametnulo poniženje sistemom naplate prevoza kakav ne postoji ni u jednom pristojnom gradu na planeti, najbolje se očitava u njihovom nedavnom saopštenju gde se navodi da je ova "mera uvedena u interesu putnika, koji redovno plaćaju prevoz".

Podsetimo se kakva opasnost vreba tokom transfera vozilima GSP. Sredinom prošle godine, za samo nešto više od mesec dana, u vatrenoj furiji, eksplozijama, ili na sličan način, izbačena je iz stroja čitava mala flota vozila gradskog autoprevoznika:

- 18. jula eksplodirao je i potom izgoreo autobus u Sarajevskoj ulici koji je saobraćao na liniji 53. Prolaznici i očevici svedoče da su se delovi autobusa razleteli po čitavoj ulici
- 18. avgusta u toku vožnje zapalio se autobus 16 u blizini bioskopa "Balkan"
- 23. avgusta zapalio se tramvaj na liniji 7 u Ulici Antifašističke borbe u Novom Beogradu
- 29. avgusta autobus GSP Beograd na liniji 23 zapalio se u Kirovljevoj ulici na Banovom brdu
- 30. avgusta na Južnom bulevaru zapalio se autobus na liniji broj 46
- 05. septembra izbio požar u autobusu na liniji 25 u Ulici Maksima Gorkog 88
- 06. septembra U Krajiškoj ulici kod broja 38 u Zemunu otpao točak od gradskog autobusa i izazvao saobraćajni udes u kome je bilo povređenih


Edited by seabral, 12.07.2012. - 19:58.
u skladu s pravilima foruma, u post je ubačen citat čitavog članka - molim da se na taj način citiraju članci

...and I'd let that lonesome whistle blow my blues away.....

#14 krkan1

krkan1
  • Članovi
  • 176 posts
  • Joined 31.05.2010.
  • LocationNovi Sad

Posted 12.07.2012. - 15:18

Evo vidim da je GSP saopštio, a neki drugi mediji prenijeli, da nije propala, već udarila glavom o pod prilikom naglog kočenja.
Nije mi ovaj članak baš neki vrhunac novinarstva, čim se tu spominje "Drvosek" kao srednje slovo gradonačelnika Beograda
(nadimak Drvosek proizišao je iz afere sječenja platana u glavnoj ulici u BG, a kojoj je Đilas kumovao).

Stanje u GSP Beograd nije idealno, naprotiv, ali je ipak mnogo bolje nego u ranijim vremenima.
Desi se i danas da se autobus zapali, da izgubi amortizere na jednoj ili obje strane, da fale stolice ili rukodržači,
ali da se baš propada kroz pod, to ne znam da li se desilo i u vrijeme sankcija.

Vezano za taj "zlatni" period sankcija, postoji urbana legenda, za koju ne znam da li se stvarno dogodila,
da je jednom zglobnom autobusu na nekoj uzbrdici otpala prikolica - odvojila se na harmonici.
To su bila vremena kad je na ulice BG ponekad izlazilo svega 300 - 400 vozila (od potrebnih 1300),
pa su sva vozila bila strašno pretrpana (po 300 ljudi u autobusu i te fore). Danas je, srećom, stanje daleko bolje.

#15 Dunkelheit

Dunkelheit
  • Članovi
  • 317 posts
  • Joined 17.02.2008.

Posted 12.07.2012. - 15:26

velim i meni se činilo da je malo prenapuhano, nisam navikao od tog portala na takav način izvještavanja.
...and I'd let that lonesome whistle blow my blues away.....

#16 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,603 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.07.2012. - 07:52

Sigurno su tu imali prste "novinari" iz 24 sata/časa..

#17 sutla

sutla
  • Članovi
  • 978 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 29.03.2013. - 18:50

 

zgodan video



#18 CKD-KT4

CKD-KT4
  • Članovi
  • 966 posts
  • Joined 29.08.2007.
  • LocationBeograd

Posted 09.11.2013. - 20:12

Jedan video skorašnjeg datuma:


Poslana slika

#19 DB

DB
  • Članovi
  • 11,579 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 13.11.2014. - 09:44

NASILNI BROJAČ PUTNIKA

VIDEO: Brutalno šutirao čovjeka koji je htio ući u tramvaj

 

Policija je uhitila brojača putnika u gradskom prijevozu u Beogradu, Stefana Đikanovića, zbog sumnje da je na tramvajskoj liniji broj 2 šutirao starijeg čovjeka koji je pokušao ući u vozilo. Osim nasilja brine i to što se nitko od putnika u tramvaju, kao ni na stanici nije suprotstavio ovakvom divljaštvu.

 

Đikanoviću je određeno policijsko zadržavanje od 48 sati i u tom roku će biti saslušan kod tužitelja, rekla je Tanjugu glasnogovornica Prvog osnovnog javnog tužiteljstva Irena Bjeloš.

 

 

Kazneno djelo

 

Ona je navela da policija i tužiteljstvo imaju snimku incidenta na osnovu koje je identificiran osumnjičeni. Na teret mu se stavlja kazneno djelo nasilničko ponašanje, rekla je Irena Bjeloš.

Oštećeni starac i svjedoci incidenta pozvani su da se jave policiji.

 

Slijedi otkaz

 

Stanko Kantar iz gradske Direkcije za javni prijevoz izjavio je da će brojač koji je napravio incident u najkraćem mogućem roku dobiti otkaz i protiv njega će biti podnijeta kaznena prijava, javlja Blic.

 

Blic/Danas.hr
13.11.2014.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Očigledno, čovjek prebrojio putnike, a čiča mu htio pokvarit račun ...



#20 MTA

MTA
  • Članovi
  • 499 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 26.11.2014. - 15:00

U odnosu na prije 11 godina, kada sam zadnji puta bio u BG, ovo je odlično stanje među busevima..






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users