Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Končar TMK2100 (3)


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,013 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.05.2019. - 21:19

Treći nastavak teme o TMK2100.

 

Prethodnik:

http://www.zeljeznic...k2100-2/page-50

 

Prvi dio:

http://www.zeljeznic...konear-tmk2100/



#2 drempa- tzv-v7

drempa- tzv-v7
  • Isključeni korisnici
  • 7,977 posts
  • Joined 08.05.2008.
  • LocationTarazije 42

Posted 09.05.2019. - 11:57

2102 dobio nove cipele , vozio se u 2101 vozilo treba graf kočnice i malo se trza kod finalnog kočenja , zvuči kao da su mjenjali vučne motore jer tramvaj drugčije zvuči 



#3 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,013 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 09.05.2019. - 15:04

2102 dobio nove cipele , vozio se u 2101 vozilo treba graf kočnice i malo se trza kod finalnog kočenja , zvuči kao da su mjenjali vučne motore jer tramvaj drugčije zvuči 

 

Da. Uz nove vijence, na 2102 napravljen je kompletan veliki servis postolja (S3) ali su na zadnjem postolju uspjeli sfušali reduktore pa pri kočenju trese i drnda kao i na prednjem od 2104 koji je također nedavno dobio sređena postolja. 

2101 oduvijek tako zvuči. Postolja od 200 očito imaju nekakvih razlika u dijelovima koji onda proizvode nešto drugačiji zvuk tramvaja.



#4 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,014 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 09.05.2019. - 15:24

To bi se moglo očekivati, dosta je vremena prošlo između 200 i zagrebačke serije 201, a sjeća li se netko uživo kako je vozio 200 što se tiče ubrzavanja i kočenja (i zvuka)?
Nego, jesu li sva postolja kasnije bila zapravo iz Brede pa stavljen ĐĐ logo kod sklapanja ili su se u nekoj mjeri ili cijela proizvodila po licenci?

#5 drempa- tzv-v7

drempa- tzv-v7
  • Isključeni korisnici
  • 7,977 posts
  • Joined 08.05.2008.
  • LocationTarazije 42

Posted 09.05.2019. - 16:05

da zaboravio tko baždari i testira kočionike  i barometre za 2100 seriju kad je to zadnji puta rađeno , popitanju rađenja grafa Gredelj ima mobilnu stanicu stane u kombi + sami graf i 2 čovjeka ZET samo mora platit njhgov dolazk i utrošeno radno vrjeme sve je gotvo za njviše pola sata sve od protuklizne do kočenje u slučaju opansosti i gotov graf

 

Drugi post je uklonjen jer je nerazumljiv. Molim autora da ponovi ako želi.



#6 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,013 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 09.05.2019. - 16:20

To bi se moglo očekivati, dosta je vremena prošlo između 200 i zagrebačke serije 201, a sjeća li se netko uživo kako je vozio 200 što se tiče ubrzavanja i kočenja (i zvuka)?
Nego, jesu li sva postolja kasnije bila zapravo iz Brede pa stavljen ĐĐ logo kod sklapanja ili su se u nekoj mjeri ili cijela proizvodila po licenci?

 

Mene isto zanima da netko kaže tko se pouzdano sjeća jel bilo kakvih razlika u odnosu na bikove jer definitivno 2101 ima drugačiji zvuk, kao što npr. na 351 postolja proizvode drugačiji zvuk od ostalih katica jer su drugačiji elektromotori a možda i reduktori. To za reduktore nisam siguran.

Npr. kaže Dražen da je imao isti kao bik, no možda je ipak bilo malih razlika (kakve se mogu i čuti između prototipa i ostalih serijskih 2100).

To su koliko ja znam postolja rađena u ĐĐ (kao i bikova) po licenci TIBB-a. Breda je samo koristila TIBB postolja, nemaju oni veze s proizvodnjom tih postolja. Takva slična TIBB postolja imaju stari zglobnjaci u Rimu, serija 7000, ekvivalent TMK200.



#7 drempa- tzv-v7

drempa- tzv-v7
  • Isključeni korisnici
  • 7,977 posts
  • Joined 08.05.2008.
  • LocationTarazije 42

Posted 09.05.2019. - 16:20

Kaj ne razumješ očito ču marat to objavit na društvneim mrežma 2101 vozi sa polu zatvorenim plafonom početak 3 modula odmah do harmonike , tramvaj smrdi po spljenom pjesku ,dali koriste kvarcni pjesak , i po skurenim instalcijma ima miris taj nugodni miris te kad se oba spoje tad je bajno u tramvaju 



#8 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,013 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 09.05.2019. - 16:27

Kaj ne razumješ očito ču marat to objavit na društvneim mrežma 2101 vozi sa polu zatvorenim plafonom početak 3 modula odmah do harmonike , tramvaj smrdi po spljenom pjesku ,dali koriste kvarcni pjesak , i po skurenim instalcijma ima miris taj nugodni miris te kad se oba spoje tad je bajno u tramvaju 

 

Taj specifičan miris osjeti se otkako taj tramvaj postoji, izražen je u srednjem modulu. Meni to smrdi na neku kiselinu, npr. od akumulatora. U svakom slučaju nema to veze sa gorenjem nego dolazi od nekog materijala.

Objavi gdje hočeš, kakve to veze ima s forumom.

A po spaljenom pijesku se osjeti kad se koristi šinska i taj miris je univerzalan za sve tramvaje. To je ubiti kombinacija skurenog pijeska uslijed pritiska šinske kočnice o tračnice i prljavštine s pruge. Najčešće se osjeti na jesen kad se više koristi šinska i kad je pruga prljavija.



#9 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 10.05.2019. - 15:35

To bi se moglo očekivati, dosta je vremena prošlo između 200 i zagrebačke serije 201, a sjeća li se netko uživo kako je vozio 200 što se tiče ubrzavanja i kočenja (i zvuka)?
Nego, jesu li sva postolja kasnije bila zapravo iz Brede pa stavljen ĐĐ logo kod sklapanja ili su se u nekoj mjeri ili cijela proizvodila po licenci?

Mene isto zanima da netko kaže tko se pouzdano sjeća jel bilo kakvih razlika u odnosu na bikove jer definitivno 2101 ima drugačiji zvuk, kao što npr. na 351 postolja proizvode drugačiji zvuk od ostalih katica jer su drugačiji elektromotori a možda i reduktori. To za reduktore nisam siguran.

Npr. kaže Dražen da je imao isti kao bik, no možda je ipak bilo malih razlika (kakve se mogu i čuti između prototipa i ostalih serijskih 2100).

To su koliko ja znam postolja rađena u ĐĐ (kao i bikova) po licenci TIBB-a. Breda je samo koristila TIBB postolja, nemaju oni veze s proizvodnjom tih postolja. Takva slična TIBB postolja imaju stari zglobnjaci u Rimu, serija 7000, ekvivalent TMK200.

Imao sam čast voziti se u 200, dok je još bio 201 i kasnije kao 200. E sad, govoriti o tome da je 200 imao isti ili drugačiji zvuk kao bik je bez veze, jer 200 je osam godina stariji, prema tome, možeš jedino reći da je bik zvučao (ili nije) kao 200.

 

Ono što je definitivno činjenica, da je 200 bio prvi i njegov je zvuk u odnosu na 101 bio kao da se voziš u svemirskom brodu. Stari Đuro zvučao je nešto kao brrrrrrr, a 200 je zvučao kao uuuuuuuuuuu. Kasnije, kad su došli bikovi, moglo se je reći da su zvučali slično kao 200, ALI!

 

200 je tad već bio stari, izraubani tramvaj, oštećen u sudaru i generalno uređen. Čak i da je bio identičan biku, ne bi zvučao jednako. Osim toga, 200 je imao dulju karoseriju koja je drukčije rezonirala i TRI postolja, srednje je, premda pasivno, također proizvodilo zvuk. Bik je bio nov i njegov je zvuk bio takav, ali opet drukčiji, kao da si uzeo novi i stari auto istog tipa - slično ali drukčije.

 

Prema tome, usporedba je tu jako teška, jer na zvuk nisu utjecala samo postolja, motori i reduktori nego i drugi faktori. Mislim da je 200 imao nešto malo dublji zvuk, a bikovi su, bar u početku, bili nešto tiši.

 

Evo, to je najbolje što sam vam mogao prenijeti.

 

Što se ubrzavanja i kočenja tiče, dobro je i kočio i ubrzavao, ali u to doba pruge su bile u jadnom stanju i tramvaji su vozili puno sporije nego danas. Nije se moglo osjetiti razlike, jer vozači nisu nikad iskorištavali punu snagu motora.



#10 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,013 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 10.05.2019. - 16:03


Imao sam čast voziti se u 200, dok je još bio 201 i kasnije kao 200.....

 

Hvala na ovom opisu.

O zvuku vozila ovisi puno faktora, ali ako govorimo isključivo o postolju moguće isključiti druge zvukove iz "jednadžbe". Zvuk koji proizvodi postolje dobra je ajmo reći dijagnostička metoda za utvrđivanje nekih kvarova ili potrošenih dijelova u postolju, pa i razlike u dijelovima. Generalno ovo što si rekao da TMK200 zbog svoje drugačije konstrukcije, koncepcije ili i ugrađenih materijala drugačije rezonira zvuk je naravno logično i mislim da si dao dobru usporedbu između 200 i bika, ali ovdje je ipak naglasak više na zvuk samog postolja isključenog od ostalih zvukova.
Što se tiče te izraubanosti, 200 je nakon velikog popravka postolja sigurno je imao isti zvuk postolja kao kad su došla iz tvornice, tada godine priozvodnje tramvaja tu ne igraju ulogu, pa ja ipak nebi taj faktor uzimao u obzir. I stari auto bi zvučao kao novi kad bi netko radio takav zahvat na njemu kao što je generalni ili veliki popravak, zar ne.
U svakom slučaju sami serijski TMK2100 među sobom imaju različite zvukove (ovisno o stanju postolja u cjelini), međutim uvijek možemo sve to svesti pod isti nazivnik. Tu 2101 definitivno odstupa, a po ovom Praktičarovom postu možemo onda također zaključiti da su se 200 i bikovi vrlo vjerojatno nešto malo razlikovali u zvuku pogonskog postolja.
 
Ako gledamo generalno usporedbu kako je zvučao 200 a kako bik, onda je to sigurno mnogo teže opisati što je zajedničko a što različito zbog svega onoga što je Prax napisao.



#11 drempa- tzv-v7

drempa- tzv-v7
  • Isključeni korisnici
  • 7,977 posts
  • Joined 08.05.2008.
  • LocationTarazije 42

Posted 10.05.2019. - 18:32

Kad je 1993 2101 još bio u nacrtima i u ideji bilo je rječi da Končar i Gredelj izgrade potpuno nova postolja , vučne motre i sve ali pošto je bio rat od toga se odustalo  jer je bilo preskupo i Končar je stalno tražio preinake tokom izgradnje 2101 stalno su mjnali nacrte tako da je do izlaska vozilo prošlo korz 60 do 100 preinaka dok je u opče došlo u KEV te kod stavljanja još dodtanih 20 te poslje prvih vožnji kad su polei problemi tad su napravili još 50 preinaka da bi bio to kaj je kaoi na ostala 3 iz prve serije znam jer ličioci su ti koji su im se mamice sjetili ljudi su dolovno lakirali i brusili svaki modul 40 puta 



#12 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,013 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 10.05.2019. - 22:19

Kad je 1993 2101 još bio u nacrtima i u ideji bilo je rječi da Končar i Gredelj izgrade potpuno nova postolja , vučne motre i sve ali pošto je bio rat od toga se odustalo  jer je bilo preskupo i Končar je stalno tražio preinake tokom izgradnje 2101 stalno su mjnali nacrte tako da je do izlaska vozilo prošlo korz 60 do 100 preinaka dok je u opče došlo u KEV te kod stavljanja još dodtanih 20 te poslje prvih vožnji kad su polei problemi tad su napravili još 50 preinaka da bi bio to kaj je kaoi na ostala 3 iz prve serije znam jer ličioci su ti koji su im se mamice sjetili ljudi su dolovno lakirali i brusili svaki modul 40 puta 

 

Zato nikad i nije prohrđao. :grin:

Dobro, možeš li kakve pojedinosti reći o tome? Znamo da je u početku bilo problema sa 2101 ali bilo bi zanimljivo znati kakvih točno, ako eto znaš iz prve ruke i naravno ako možeš takve informacije podijeliti.

Jer u biti malo tko zna kakvih je tad točno bilo problema sa tim tramvajem, pogotovo u procesu ispitivanja.



#13 drempa- tzv-v7

drempa- tzv-v7
  • Isključeni korisnici
  • 7,977 posts
  • Joined 08.05.2008.
  • LocationTarazije 42

Posted 11.05.2019. - 09:35

Ja znam te informacije iz prve ruke i problermi su se prenjeli na drugu narđbu drugih 4 jer kod svkoag ugvora po 4 tramvaj končar je uvjek izmišljao toplu vodu i nije smješno kad sam rekao da su lakirali kod svake preinake jer su uvjek nešto dovarivali ili rezali te nisu kao u ZET malu krpicu pobrusili , pokitali i polakirali tad je postupak lkairanja kretao opet iz početka , za svki ugvor od 4 tramvaja su rađne neke preinake na vozilma i to uvjek u čas kad je modul na lakiranju i svkoi modul je prije prjevoza 3 puta poliran do takvog sjala da koji puta se činilo da je lak ogeldalo , kaj se tiče ipsitivanja znam da ekipa sa kočnice koja je i ugradila kompletan zračni i kočioni sutava jako četo hodočastila u ZET i njihova ideja je bila da se ugradi taj izlazni vnetil da tramvaj ispusti zrak kad stane jer ovi iz Končara i ZET nisu znali ništa o tome i ako se dobro sječam Gredelj je napmenuo da se taj vnetil mora redovno mjenati kod popravaka , Kontrola kvaitete u Gredelju je bila rigorona po pitanju ovih tramvaj kod izgradnje išlo se u extreme kkad su bie rzaličite faze gotove jer je doslvno šef određene radne jendice obilazio gotvi prizvod i sa njihovim prtanjam se tek išlo u fazu dostave u KEV sad kako su tamo ili kontolu kavitete neznam , A pošto me jako cjene na forumu otalo kaj znam češ malo teže saznat jer od svega bilo je dosta koflikata na relacij iGredelj -Končar od prve nacrtne faze tokom izrade i pokušvlai su grelju uvlajivat svoje greške nastale kod prizvodenje 

 

svih 16 su prolazili razne preinake do dolaka u KEV i svi su polirani do savršenstva ne na ovo kaj danas liče jer očito nisu polirani od tada a poliranje je za ZET znatvena fnatsika  a za inžnjere nepotreban rad  ia nekave europske Eu i iSO standare ovkao kako ZET lakira nebi smejla u opče ilzlzit iz ljubljnice jer nisu po  ISO standardu te ptanje dali imaju te ISO certifikate



#14 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,014 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.05.2019. - 19:21

Nisam baš sve shvatio kako to obično bude, ali pošto se par puta ponovio navod o narudžbama po 4, mogu definitivno reći da to nije točno, bio je 1 prototip i 3 serije po 5. Već ti je netko dokazivao isto ako se ne varam, ima hrpa dokumenata o tome.

#15 drempa- tzv-v7

drempa- tzv-v7
  • Isključeni korisnici
  • 7,977 posts
  • Joined 08.05.2008.
  • LocationTarazije 42

Posted 11.05.2019. - 19:26

Dokazivlai su ovi sa prometnog faksa sa člancima iz medija ,ja ovo znam iz prve ruke ,kaj nisi shvatio ako zbaš bolje reci kako je išlo sa pregvorima za prizvodnju 2100 ,tokom prizvodnje , zašto su pregvori na relciji Gredelj -Končar bili jedan  puta mjesčeno , zašto je Končar uvljivo svoje greške da su to gredljove i on se uredno naplačivao od toga 

Ugvori su rađeni za 4 jer i prototip se rčauna isto kao da je serija to je Končarev izum i recpet koji dan dans koriste da prodaju protip kao vozilo iz seriske pizvodnje 



#16 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,572 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 11.05.2019. - 21:13

Nisam baš sve shvatio kako to obično bude, ali pošto se par puta ponovio navod o narudžbama po 4, mogu definitivno reći da to nije točno, bio je 1 prototip i 3 serije po 5. Već ti je netko dokazivao isto ako se ne varam, ima hrpa dokumenata o tome.


2100:

2101 - 1994
2102-2106 - 1997
2107-2111 - 1999
2112-2116 - 2002

Dakle po običaju Drempa lupeta gluposti, ali to nije izuzetak nego pravilo.
KEV na kojeg dotični baca drvlje i kamenje ima veze sa proizvodnjom tmk 2100 samo utoliko što je iznajmljivao halu Končar energetici i transportu koji je sa ZET-om i Gredeljem proizvodio tramvaj.
Uostalom tada se firma zvala Končar ellok, promijenila je ime prije započinjanja projekta tmk 2200.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#17 drempa- tzv-v7

drempa- tzv-v7
  • Isključeni korisnici
  • 7,977 posts
  • Joined 08.05.2008.
  • LocationTarazije 42

Posted 12.05.2019. - 09:18

Portose reci zašto su bili ti sastanci svi mjeesec i zašto je Končar svoje greške tražio da Gredelj poprvlja o svom trošku , te dali si uživo vdio ili sujelovao i izgradnji ove 2100 serije ja sam ih gledao 15 kako počinju od početaka frema stalne preinake i sječam se da sam na praksi 1999 zadnja godina stvljao izolciju na jedan od modula od 2111 , ovaj projekt od početka je kontroverznan jer Končar je stalno tražio nagle izmjne na vozuilu da čim više uzme kolača 2100 a Gredelj da više radi a manje dobije kolača tako da bi te molio da izneseš informacije iz prve ruke ako ih znaš za ovaj projekt 2100 



#18 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 14.05.2019. - 12:01

 

Hvala na ovom opisu.

O zvuku vozila ovisi puno faktora, ...

Zaboravio sam navesti još jedan, dosta bitan faktor. Kad sam se prvi put vozio u tada još 201, imao sam u najboljem slučaju 10 godina. Kad su došli bikovi, imao sam 13, dakle sedmi razred osnovne škole. Bio sam već tada lud za tehnikom, ali daleko od toga da bih bio u stanju prepoznati razlike između zvuka postolja, motora, karoserije, rezonancije... tada sam tek počeo učiti osnove fizike i meni je to naprosto bio zvuk tramvaja :)



#19 Tiho25

Tiho25
  • Članovi
  • 49 posts
  • Joined 20.01.2016.
  • LocationOsijek

Posted 15.05.2019. - 17:46

Kad je 1993 2101 još bio u nacrtima i u ideji bilo je rječi da Končar i Gredelj izgrade potpuno nova postolja , vučne motre i sve ali pošto je bio rat od toga se odustalo  jer je bilo preskupo i Končar je stalno tražio preinake tokom izgradnje 2101 stalno su mjnali nacrte tako da je do izlaska vozilo prošlo korz 60 do 100 preinaka dok je u opče došlo u KEV te kod stavljanja još dodtanih 20 te poslje prvih vožnji kad su polei problemi tad su napravili još 50 preinaka da bi bio to kaj je kaoi na ostala 3 iz prve serije znam jer ličioci su ti koji su im se mamice sjetili ljudi su dolovno lakirali i brusili svaki modul 40 puta 

Kad smo kod toga uvijek sam se  pitao zašto su toliko novca uložili u razvoj TMK 2100, kad su imali "polugotovi"  TMK 900, (znam da je bio kraći i imao drukčije motore), ali mogli su njega preraditi ( produžiti i ugraditi mu motore bikova) u TMK 2100, ako bi to bilo možda jeftinije i brže riješenje.  



#20 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,014 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.05.2019. - 18:09

900 je došao u krivo vrijeme kad su se događao bitni preokret u industriji tramvaja, dok ni ekonomski i politički isto nije bilo povoljno sve skupa. Imao je za to doba zastarjelo upravljanje kad je već Tatra masovno proizvodila tiristoririrane tramvaje, a i trebao je nova klasična postolja dok su se tad već počeli raditi niskopodni (2100 je s druge strane reciklirao dijelove), a na kraju nije bio kompatibilan ni s dijelovima starih ĐĐ-a; nažalost je 900 bio pomalo iz druge ere, kao da se ĐĐ sjetio 15 godina prekasno nastaviti dotadašnji razvoj, plus što je bio i "JZT" krajem 80-ih dok se prvo slovo u kratici raspadalo, tad možda i nije bio toliko zastario ali do sredine 90-ih nije imalo smisla nastaviti.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users