Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Pruga Split - Aerodrom Split


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 DB

DB
  • Članovi
  • 11,429 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 17.04.2018. - 16:19

Obzirom da ovo i nije neka nova vijest, al barem izgleda da su ovaj puta ozbiljno zagrizli, mislim da priča zaslužuje svoju temu (umjesto zagušenja na "HŽ u medijima"):

 

'Split će postati najveće gradilište u Hrvatskoj': brza željeznička linija povezivat će zračnu i trajektnu luku, u tijeku su pripreme za realizaciju ovog važnog projekta.

 

Splitski gradonačelnik Anro Krstulović Opara sa svojim suradnicima te županom splitsko-dalmatinskim Blaženkom Bobanom i gradonačelnicima Solina, Kaštela i Trogira sastao se danas s predsjednikom uprave HŽ putničkog prijevoza Željkom Ukićem na temu gradske željeznice koja će povezivati Trajektnu sa Zračnom lukom.

Na radnom sastanku sudjelovali su i državni tajnik u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić te pomoćnik ministra Mario Madunić, član Uprave HŽ infrastrukture Darko Barišić sa suradnicima, direktor ZL Split Lukša Novak i ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović te v.d. predsjednica HGK Županijske komore Split Mirjana Čagalj.

Gradonačelnik Krstulović Opara rekao je kako već nekoliko mjeseci traju intenzivne pripreme za sjednicu Vlade koja će se 4. svibnja održati u Splitu, a prigradska brza željeznica Zračna luka Split - Trajektna luka Split s intermodalnim hub-om Split Kopilica jedna je od točaka dnevnog reda za koju će Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture financirati studiju isplativosti. Rekao je i kako je današnji sastanak prilika da struka kaže što treba učiniti kako bi se spojila aglomeracija od 300 tisuća stanovnika te se kvalitetnim željezničkim prometom rasteretile cestovne gužve.

Župan Boban rekao je kako su sva četiri grada, Split, Solin, Kaštela i Trogir sa Županijom zajedno pristupili rješavanju problema prometne infrastrukture, ali i svim drugim vitalnim projektima. S njim su se složili i gradonačelnik Kaštela Denis Ivanović i gradonačelnik Trogira Ante Bilić koji su izvijestili kako su u njihovim gradovima u tijeku izmjene GUP-a koje obuhvaćaju i trasu pruge.

Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza rekao je kako mu je jasno ogorčenje oko statusa željeznice i prateće infrastrukture, ali i da vidi potencijal razvoja željezničkog prometa na ovom području. Rekao je kako će ovo biti prva zračna luka u Hrvatskoj koja je povezana sa željeznicom.

Dodao je kako HŽ Putnički prijevoz svakako želi proširivanje gradskog prometa i prigradske željeznice te će u ovom slučaju odraditi ulogu integratora između resornog Ministarstva, HŽ infrastrukture, gradova i Županije jer su od države angažirani da pružaju javni servis, potiču mobilnost stanovništva i povezuju gradove. Najavio je okrugli stol u Splitu za kraj mjeseca na kojem će se sa strukom razgovarati o željeznici te predložio potpisivanje sporazuma o unaprjeđenju i razvoju obavljanja integriranog prijevoza koji će biti platforma za ovaj projekt.

Darko Barišić ispred HŽ infrastrukture rekao je kako je očito da prometna infrastruktura nije pratila razvoj gradova te su zainteresirani za rješavanje tog problema. HŽ infrastrukturi važan je ovaj projekt, bit će nositelj i aplicirat će ga na EU fondove u suradnji s Ministarstvom.

Državni tajnik Tomislav Mihotić rekao je kako je potrebno odrediti trasu i posložiti infrastrukturu, dugoročno promišljati te sve nove projekte, poput brze ceste Solin-Trogir, splitske zaobilaznice i Čiovskog mosta ukomponirati u zajedničku priču. Rekao je kako će odlukama Vlade splitsko područje postati najveće gradilište u Hrvatskoj, a godinama je bilo zapušteno.

I Lukša Novak i Vice Mihanović pozdravili su ovu inicijativu povezivanja dviju luka te rekli kako su spremni preuzeti svoje obaveze u projektu i financiranju.

Gradonačelnik Krstulović Opara dodao je i kako je ova željeznica važna i za spajanje hrvatskog Juga s ostatkom države i Europe, a ne samo za povezivanje ova četiri grada.

Za ovaj projekt svi sudionici sastanka predložit će svoje predstavnike u radnu skupinu kojoj će na čelu biti predstavnik HŽ infrastrukture kao nositeljem projekta te će pripremiti Sporazum koji će biti podloga za realizaciju i uvod u točku dnevnog reda na sjednici Vlade u Splitu.

 

 

 

Nije dakle upitna volja, pa ni mogućnost izgradnje 7-8 km pruge, ali je ključno bilo, je i bit će - a kuda!?

 

Pa sam malo otvoril Google Map i pokušal naći sve moguće varijante razumnih i manje razumnih trasa da se spoji pruga od stajališta Kambelovac do recimo parkirališta ispred aerodroma, bez puno detaljiziranja.

 

Nema tu koristi od bilo kakvog predznanja, iskustva, afiniteta ili sličnog o polaganju trase - ovdje je jedino i ključno kuda područjem kojim se ne bi mogao provući iole ozbiljni lokalni vodovod provući ispruženu trasu (dvokolosječne?) pruge!?

 

Uz najbolju volju, izlamentiral sam 3 (slovima: TRI) trase:

 

24ccvnq.jpg

  1. Bageri, buldozeri & dinamit - središnja, crveno označena trasa, otprilike između Jadranske magistrale (ili službeno Ivana Pavla II) i Kaštelanske ceste (ili službeno Dr. Franje Tuđmana) - trasa se u stajalištu Kambelovac odvaja prema zapadu, prvih 500-tinjak metara prolazi poljima, zatim slijedi rušenje recimo 100-tinjak kuća kroz Kaštel Lukšić, Kaštel Stari, Kaštel Novi i Kaštel Štafilić, iza kojeg trasa opet izlazi na njive i nakon sljedeća 2 km dolazi do grudobrana.
  2. Sjeverna varijanta ili Jadranskom magistralom - veći dio označen plavom, odvaja se iza stajališta Kaštel Kambelovac prema sjeverozapadu i dovodi se nad Jadransku magistralu / Ivana Pavla II te vijaduktom iznad nje vodi do ispred križanja sa Škabrnjskom (jedino križanje s nadvožnjakom) i skreće na jugozapad (uz rušenje tek nekoliko kuća) spaja na naprijed spomenutim njivama sa završnim dijelom 1. trase.
  3. Južna varijanta ili Kaštelanskom - veći dio označen žutom, odvaja se iz stajališta Kambelovac prema jugozapadu i spaja nad Kaštelansku cestu / Franje Tuđmana vijaduktom sve do Resnika, gdje se otprilike kod kraja aerodromske piste spaja na završni dio trase 1. trase.

Zanemarite točnost iscrtavanja, bitne su ideje.

Dakle, osnovno je pitanje koja je trasa najisplativija, da ne velim najjeftinija (a koja najskuplja)?

 

U prvom slučaju, recimo da je odšteta po kući 1 milion kuna (izgleda mi nategnuto malo), bilo bi to okruglo 100-injak miliona do greenfield-a. Nek je i duplo, ne izgleda preskupo ... no, dobiva se pruga na zemljanom trupu s gomilom poprečnih cesta i cestica i gadnim problemom ako se svaka osigura polubranicima (a i gore ako samo sa svjetlo-zvuk). Izgradnja na visokom nasipu s gomilama podvožnjaka stvorila bi jednu neprirodnu vizualnu barijeru stanovnicima sjeverno od pruge.

 

S druge strane dugački vijadukti iznad postojećih cesta bili bi vjerojatno bitno skuplji (i s upitnim sudjelovanjem EU fondova). Sjeverna varijanta bila bi bezbolnija, no udaljenija od većeg dijela naselja, dakle s prugom pretežno tranzitnog karaktera.

Južni vijadukt bio bi u "bliskom susretu" s uličnim karakterom prvih redova kuća, no u prometnom pogledu izrazito sklon stanovništvu koje bi "pod nosom" dobilo gradsku željeznicu. Dugoročno gledano, tipoval bi na ovu zadnju varijantu.

 

f040.gif



#2 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,503 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 17.04.2018. - 16:49

Još jedna od mogućih trasa (a koju sam već negdje vidio ucrtanu, ali ne mogu se sjetiti gdje) odvaja se tek nakon kolodvora Kaštel Stari (gledano od Splita).



#3 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 17.04.2018. - 20:13

Sjajno ! Već si zamišljam grafitiranog neklimatiziranog Šveda kako usred vrućeg ljeta prevozi bogate strane turiste iz zračne luke u centar grada. Vrhunski doživljaj ... :mrgreen:



#4 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,239 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 17.04.2018. - 20:33

Svi švedi u depou Split su čisti i imaju klimu.  :mrgreen:


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#5 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,673 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 17.04.2018. - 20:42

Koliko je trebalo da sagrade cestu prema Dugopolju, bilo kakva pruga se može očekivati 2223 godine.

#6 DB

DB
  • Članovi
  • 11,429 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 17.04.2018. - 20:49

Još jedna od mogućih trasa (a koju sam već negdje vidio ucrtanu, ali ne mogu se sjetiti gdje) odvaja se tek nakon kolodvora Kaštel Stari (gledano od Splita).

 

To kane strmopizditi s 40 promila? Ili napraviti petlju ko iznad Bakra?

Bilo bi logičnije povući žičaru (u "metro" izdanju ispod piste  :kul3). Jedino bu me zbog toga napal Ivan Stojadin jer da je padina preblaga i neisplativa za žičare.  :boks:



#7 DB

DB
  • Članovi
  • 11,429 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 17.04.2018. - 20:59

Koliko je trebalo da sagrade cestu prema Dugopolju, bilo kakva pruga se može očekivati 2223 godine.

 

Ne dijelim mišljenje o godini (pa ni stoljeću), al se slažem da je sastanak bil na vrbi svirala. Slijedi još niz sastanaka koji budu završavali u Slobodnoj ... d055.gif



#8 ICN Aquae Balissae

ICN Aquae Balissae
  • Članovi
  • 239 posts
  • Joined 09.04.2014.
  • LocationDaruvar/Brno

Posted 17.04.2018. - 21:02

Ovako...pitanje je bila li bi ta pruga jednokolosječna ili dvokolosječna (kao tramvaj ili metro). Jedno su tehnički parametri a drugo su zahvati u postojeću strukturu naselja, koji su dosta zahtjevni, možda čak i drastični. Ali ako dolazi do izmjena GUPa mora tu biti već neka zamisao...

Najpametnije bi bilo što više iskoristiti postojeću željeznicu, ali ona se, koliko se sjećam dosta "diže" i udaljava...pošto u urbanizmu i prostornom planiranju postoji princip ujedinjavanja koridora infrastrukture, za predspostaviti je da će trasa ove željeznice (koja može biti nešto kao tramvaj) biti dio postojećeg prometnog koridora (ako je dovoljno širok ulični profil).

Ali, slažem se, vrlo složen problem.



#9 sutla

sutla
  • Članovi
  • 965 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 17.04.2018. - 21:08

Hoće li biti elektrificirana ili ne?



#10 Igor 2110

Igor 2110
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 31.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 17.04.2018. - 21:12

Hoće li biti elektrificirana ili ne?


Nema bas smisla jer bi onda ili imali par garnitura koje mogu voziti tu malu dionicu a nemogu nastaviti na drugu stranu da pokriju i drugi dio grada.

Ili morali elektrificirat sve pa da mogu nešto radit ko ljudi.

#11 DB

DB
  • Članovi
  • 11,429 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 17.04.2018. - 21:28

Nema bas smisla jer bi onda ili imali par garnitura koje mogu voziti tu malu dionicu a nemogu nastaviti na drugu stranu da pokriju i drugi dio grada.

Ili morali elektrificirat sve pa da mogu nešto radit ko ljudi.

 

Trasu bi trebalo pripremiti za dvokolosječnu, a za početak položiti jedan kolosjek. S porastom prometa dodati drugi - uključivo i dionicu Kambelovac - Split i cijelu tu dionicu elektrificirati. Ostatak pruge M604 do Knina elektrificirati kad se za to ostvare uvjeti.



#12 sutla

sutla
  • Članovi
  • 965 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 17.04.2018. - 21:31

Pa da, lako se pošalje jedan prigradski vlak dolje da drži tu prugu, puno je noviji i udobniji i već od šveda.



#13 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 17.04.2018. - 21:45

Eh, po pričanju lokalaca pričalo se da bi usred Ivana Pavla išao vlak, no to se nije dogodilo. Izgradila se cesta, pruga zaboravljena.

Koliko se sjećam nekih ideja najglasnija je bila ona u DB-ovoj tirkiznoj varijanti, ustvari odmah čim više u brdo da se zaobiđe naselje.

Onaj koji je samo prošao pokojom cesticom kroz Kaštele zna koliko su tu kuće natrpane i koliko bi tu bilo rušenja. Mislim da bi se tu digla ogromna buna, jer nitko ne bi htio da im ruše kuću na tako odličnoj lokaciji ili da žive uz vlak, očekujmo novo Bibinje. 

Slažem se da je najbolja varijanta da prođe kroz samo naselje da "pokupi" čim više ljudi, no po običaju kako to ide kod političkih odluka neće se htjeti zamjerit ljudima pa će pokušati čim više zaobići naselje..

 

Toj pruzi gravitira oko 50.000 stanovnika zimi, dok u ljetnim mjesecima brojka bi se penjala na ogromne brojke.

Aerodrom u Splitu ima oko 2 milijuna putnika, sa proširenjima će se ta brojka lako poduplati. Dobar dio putnika nastavlja putovanje prema otocima, dakle odredište im je trajekta luka u Splitu. Koliko bi to olakšalo i ubrzalo protok bolje ne spominjati.

 

Dakle možemo reći da bi u ljetnim mjesecima ti vlakovi bili konstantno puni..



#14 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,741 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 17.04.2018. - 22:32

A što mislite o trajektu koji bi prevozio vlakove? Jest da bi bilo malo duže putovanje ali opet za iste novce duže nije ni loše? Još imaš priliku u kratkom vremenu promjeniti 3 različita prijevozna sredstva. A to što je putovanje malo duže onda se krene na 2-3 trajekta ranije i sve se stigne? :hombre



#15 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 17.04.2018. - 23:07

Ufff, to tek nebi imalo smisla, nit bi puno skratio put, niti bi ubrzao promet.

Ona je bolja opcija katamaran iz aerodroma do Splita..



#16 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,503 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2018. - 06:12

Ufff, to tek nebi imalo smisla, nit bi puno skratio put, niti bi ubrzao promet.

Ona je bolja opcija katamaran iz aerodroma do Splita..

 

Whoosh...



#17 DB

DB
  • Članovi
  • 11,429 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 18.04.2018. - 09:13

...

Toj pruzi gravitira oko 50.000 stanovnika zimi, dok u ljetnim mjesecima brojka bi se penjala na ogromne brojke.

Aerodrom u Splitu ima oko 2 milijuna putnika, sa proširenjima će se ta brojka lako poduplati. Dobar dio putnika nastavlja putovanje prema otocima, dakle odredište im je trajekta luka u Splitu. Koliko bi to olakšalo i ubrzalo protok bolje ne spominjati.

 

Dakle možemo reći da bi u ljetnim mjesecima ti vlakovi bili konstantno puni..

 

Na tom baziram i elektrifikaciju pruge i dva kolosjeka. To bi bila stvarno gradska željeznica (a i djelomično "metro" :mrgreen:).



#18 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,013 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 18.04.2018. - 09:20

 

Ona je bolja opcija katamaran iz aerodroma do Splita..

 

smiley.gif

 

Na stranici To & from Split Airport, Splitskog aerodroma spominje se Ferry ali nema nikakvih dodatnih informacija…  vozi li to čudo ili neko slično uopće ili je to samo ljetna varijanta? Davno, dok sam često boravio u tom kvartu vozio je hidrogliser do luke…

 

Što se tiče gradnje pruge teško da dolazi u obzir ijedna urbana varijanta jer na području Novog i Starog Kaštela postoji tisuće bespravno sagrađenih kuća… a natezanje oko toga traje i traje… doduše možda je ovo prava prilika.

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#19 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 734 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2018. - 12:13

Jako mi je drago pročitati ovu vijest! Ovo će zapravo biti početak splitskog metroa! Dakle, Split će metro dobiti prije Zagreba!!! Sjajna i vesela vijest, a pogotovo u kontekstu toga da će možda ipak gradski oci u Zagrebu onda nešto pokrenuti kad vide da tek slijedeći po veličini grad u Hrvatskoj gradi metro, a Zagreb ne!



#20 zvonimir

zvonimir
  • Članovi
  • 272 posts
  • Joined 10.01.2008.
  • LocationZaprešić

Posted 18.04.2018. - 12:39

Imate ovu studiju opcija, već je netko razrađivao iste u Željeznice 21: https://hrcak.srce.hr/184562

 

Odnosno općenito: https://hrcak.srce.hr/zeljeznice21


zvon & mir




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users