Jump to content

Zadnji zimski dani Pojatno-Ogulin 22.3.2018


Kupljenec

Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Kaj vozi?
P4470240 by Zeleno kino, on Flickr
P4470241 by Zeleno kino, on Flickr
Prešel on prema Rijeci.
P4470242 by Zeleno kino, on Flickr

 

Po izgledu ovih cisterni tipa Zas-z bih rekao da idu prazne na utovar benzinca ili diesela u Soice.

 

 

Plin?
P4470342 by Zeleno kino, on Flickr

Da, cisterne se koriste za prijevoz plina.

Dingodile.png.789a8b501cdb4f6618848ddc5ba2dcea.png Stari Habis vagoni su zakon! 

Link to comment
Share on other sites

Pa na mojoj se se lepo vidi da je zabranjeno snimanje, ali ajde nek to bude onda neka tajna koju mi neznamo :wink:

 

Ne kužim koja riječ ti nije jasna, al Jugoslavija je napustila ove prostore 8. listopada 1991., a ti to dokazuješ fotkom iz 2012.?

Link to comment
Share on other sites

Pa vidi se da je tabla novija, nije tam od Juge, to mislim :wink:

Meni se čini nekak novijom.

 

Ja vidim dve smeđe (vjerojatno iste) table.

No, da se odmaknemo od Globornice: "majstor" kojeg si videl kod Lazine, nije nikakav majstor nego ophodar.

"Prikolica" iz Generalskog Stola je "samo" vagon. No prikolice koje si snimil u Ogulinu, stvarno su prikolice.

Okvir za kog si pital kaj to je (zaboravil sam u kojem kolodvoru) je tzv. tovarni profil - služi(l je) za provjeru tovara na otvorenim vagonima.

Link to comment
Share on other sites

Lijep putopis! Ja budem samo nadodao da se onaj zeleni silos u Ogulinu još koristi, u njenu stoji kvarcni pjesak kojim se pune pjeskare na lokomotivama. Dvije dizelske lokomotive na onom vlaku su jer je masa vlaka prevelika za jednu na ličkoj pruzi.

I moram te ispraviti, na željeznici ne postoje semafori nego signali (ulazni, izlazni, prostorni, zaštitni...). ;)

Link to comment
Share on other sites

Lijep putopis! Ja budem samo nadodao da se onaj zeleni silos u Ogulinu još koristi, u njenu stoji kvarcni pjesak kojim se pune pjeskare na lokomotivama. Dvije dizelske lokomotive na onom vlaku su jer je masa vlaka prevelika za jednu na ličkoj pruzi.

I moram te ispraviti, na željeznici ne postoje semafori nego signali (ulazni, izlazni, prostorni, zaštitni...). :wink:

Sve pet,to ja tak malo po šali pišem, ;)

To si mogel skužiti u ostatku putopisa.

Kaj stalno tak dve lokomotive idu?

Link to comment
Share on other sites

Kaj stalno tak dve lokomotive idu?

 

Ovisno o masi vlaka. 700 tona ja maksimalna masa vlaka za jednu lokomotivu, za sve iznad toga idu dvije, maksimalna težina vlakova na ličkoj pruzi je do 1300-1400 tona za ove lokomotive.

Link to comment
Share on other sites

Tabla "Zabranjeno snimanje" na Globornici gotovo 100% ne datira iz vremena Jugoslavije. Mislim da je postavljena iza 1995. godine, u vrijeme dok most još nije bio saniran (sanacija se više odnosila na prilazna klizišta, nego na sam most). Na tom mjestu nema nikakvih vojnih objekata - najbliži su bili objekti u Oštarijama, ali, to je već jako daleko s vojnog aspekta.

Bila je i sanacija za vrijeme Jugoslavije, ali manje opsežna. Valja znati da na tom dijelu ima više klizišta; jedno od aktivnijih je na samom ulazu u stanicu Gornje Dubrave.

 

Inače, radi potpune informacije (molim da mi se ne zamjeri; nemam ambicije za politički aspekt, samo želim pojasniti), most je tijekom domovinskog rata prilično strogo čuvan (još postoji kučica u dobrom stanju), jer se nalazi na području između dva srpska naselja; Gornje i Donje Dubrave (ali, građani tih naselja, koliko znam, nisu pravili nikakve probleme).

Čuvan je i nakon rata, još dugo vremena, ali, koliko znam, više radi nadzora klizišta.

Nemam informaciju da je itko išta pokušao, u smislu subverzije, diverzije ili čega sličnog, ali u vrijeme rata, znate i sami.....

 

Molim, ne zamjeriti, ponavljam, nemam intenciju podizanja tenzija, samo pojašnjavam......

Link to comment
Share on other sites

Koliko sam iz priča starih ljudi (u mojem djetinjstvu - jedan od njih je i moj djed, koji je bio najprije ložač, potom strojovođa) doznavao, Talijani su za gradnju koristili gotove kalupe (šalung), i mobilne mješalice. Bunker je, navodno, bio saliven za pola dana. Ne znam je li to istina, jer suvremenici su davno umrli....ali, eto, ima logike. Vidljivo je kako ima nekoliko tipova, posebno ovih okruglih, s konveksnim krovom.......

Link to comment
Share on other sites

Znači nije bilo čekanja praktički su imali gotov proizvod, jer ima ih puno kaj nisu baš uz cestu, tak da ima logike da su imali gotove šalunge.

Sve u svemu nije im bilo dosadno imali su stalno nekog posla. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...