Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Smisao izgradnje nove žičare Sljeme - rasprava


  • Please log in to reply
619 replies to this topic

#601 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 744 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 07.10.2019. - 12:07

Eto, Forumaš sada možeš nastaviti...mogao bi i meni zahvaliti na slikama, to ti se još nije desilo ! :jup

diogen151, mogu reći da se s bar 98% (ako ne i više) tvojih postova ne slažem, ali unatoč tomu naravno zašto ti se ne bih zahvalio na slici?! Eto, doista ti mnogo hvala da si nam slikovno dočarao i kako izgledaju stupišta na trasi, to me baš zanimalo, a nisam još otkako ih rade stigao do tamo da sam pogledam!

 

Meni je steta onog sljepog kolosijeka na okretistu,i to jos zeljeznickog tipa.

Naravno da je šteta, to se nije smjelo maknuti!

 

Što se tiče imovine, prema javno dostupnim podacima i dio livade preko puta (dio koji nije gradski) je isto kao i površina kutne postaje (ništa prethodno gradsko) je ili nedavno prebačen ili tek u procesu izvlaštenja. Obje nisu još čiste, a ova solucija je operativno katastrofa ako se ionako ne oslobodi livada tako da je bez toga ionako bilo suludo planirati donju postaju koja je preko već bila istovremeno definirana, potvrđena, praktičnija, prošla natječaj... I onda izmišljena improvozacija. I kako sad s tim guranjem dalje? Budući parking je neophodan, bez livade preko se popunjavanje kapaciteta ne može ni izbliza komforno planirati jer sadašnja donja postaja nema ni trećinu parkinga stare donje postaje građene u doba kad je automobilizacija bila zanemariva prema danjašnjoj.. Dakle suludo.

I naravno da pričamo o koridoru do tunela prema Zagorju, ne za Markuševec (koji to ionako može zaobići)... To je bila očito usputna forumaševa primjedba.
Čak i da je zasad nebitan i premda i ja mislim da neće nikad trebati, kretenizam je zagraditi ga jer koridor se može ostaviti uz malo inteligencije. A ovo nije privremena regulacija prometa pa jbg ako sad malo smeta pa će se popraviti, nego nažalost vrlo skup i teško promjenjiv projekt.

Ivane, odlično si ovo konstatirao - da, doista sadašnja donja postaja neće imati ni trećinu parkinga koliko je imala nekadašnja, a kapacitet nove žičare je jedno 4 puta veći! Također, ako se ne varam - tamo kod nove donje postaje nema parking mjesta niti za jedan autobus, a kamoli za više njih! U svim normalnim gradovima koji imaju žičare se donje postaje prave na prostranim mjestima, gdje ima hrpa parking mjesta. A eto, Bandić se sjetio to sve nabiti na onako tijesnom prostoru gdje se nikad neće ni moći napraviti dovoljno parking mjesta. 

Da, ja sam u prvom redu i mislio o koridoru do tunela prema Zagorju, a usput sam spomenuo Markuševac, jer iako za sada naseljenost u tom smjeru nije tolika da bi to opravdavala, ali doista jednoga dana će možda postati isplativ i mogući tračnički koridor prema tamo, ili eventualno kroz Jazbinu dolje prema Maksimiru. Baš sve da tako nešto nikad i ne ustreba bolje da se koridor svejedno ostavio, nego da se desi da se poželi nešto od navedenoga graditi, a da to bude zauvijek onemogućeno natrpanom donjom postajom!

 

Ja se ne sjećam da sam vidio natječaj za arhitektonsko rješenje donje postaje na sadašnjoj poziciji, samo se odjednom rješenje skupa s inovacijom kutne postaje pojavilo. Možda griješim ali rješenje za donju postaju na livadi preko je oko 2015. bilo i provedeno u GUP, i posloženo u UPU Gračani-Dolje s tim rješenjem i nagrađen najbolje arhitektonski projekt, a onda je odjednom netko smislio potpuno drugo rješenje i prometno i tehnički i arhitektonski bez da sam vidio gdje su međukoraci.

Što se tiče otkupa livade preko, tamo je velik dio već gradski i nije trebalo riješiti puno više nego na kutnoj građevini, za koju sad i očito vidimo koliko je ogromna.
I opet nam ostaje preveliki i nezanemarivi problem parkinga, to se za naslikavanje s novom žičarom za izbore 2021. može ignorirati, ali dugoročno će kao i nedostatak sadržaja (ne samo trenutnih nego i po planovima onih koji se mogu provest) na vrhu biti ogroman uteg.

Naravno da je bilo bolje pričekati i par godina da se to riješi, iako ne znam zašto bi se i više čekalo jer i ovo je trenutno u pravnim zavrzlamama, a da je netko bio sposoban moglo je biti i odavno riješeno a vjerojatno i da su duplo preplatili zemlju opet je vjerojatno daleko isplativije od groteskne kutne postaje. A dugoročno, livadu preko se jednostavno mora otkupiti ako želimo razuman parking, osim ako nas stvarno nije briga kud dalje projekt ide kad se Bandinjo poslika, ljudi i u sezoni žičaru dijelom zaobiđu jer im fali auto a dijelom nemaju ni teoretski kako i zašto popunit Sljeme, i za 10 godina ispadne da je ovakav projekt kakav je proveden katastrofalno neodrživ.

Jako si dobro ovo napisao, Ivane!
Nego, ovdje bih nešto dodao u prilog neodrživosti ove žičare. Dati ću primjer iz Sofije, gdje sam bio nekoliko dana prošlo ljeto, pa sam iz prve ruke to vidio. Kao što mi imamo naše Sljeme, Sofija tako ima brdo Vitošu, koje je neusporedivo više od Sljemena (preko 2.300 m visine!) i gore ima među ostalim i skijališta, koja su i veća i sigurno su više u funkciji nego naše. I tamo se netko sjetio kako bi bilo zgodno graditi žičaru, iako do Aleko hiže na 1.830 m, ima odlična široka cesta, daleko bolja od naše Sljemenske - vozio sam gore po njoj pa znam što pričam! I tako je eto iz Sofije do tog Aleka napravljena kabinska žičara slična ovoj našoj, ne znam točno koje godine je to izgrađeno ali nema dugo. Uzmimo pri tome u obzir da je ipak Sofija nešto veća od Zagreba, a drugo da je Vitoša više nego duplo viša od Sljemena i ipak neusporedivo atraktivnija! I eto unatoč tome - njihova žičara je doživjela potpun fijasko! Posve je nerentabilna i praktički propada! Ja sam radnim danom išao gore na Vitošu, a iako je to bilo u ljetno doba žičara nije radila, a također gore nije bilo praktički nikoga! Pitao sam u pl. domu o žičari i koliko sam se uspio sporazumjeti s domarom on mi je pojasnio da žičaru pale samo vikendom od kraja 6. do početka 9. mjeseca, te samo vikendom u zimskoj skijaškoj sezoni! A rekao mi je čak da ukoliko je za vikend loše vrijeme i malo putnika - da tada gore šalju autobus!

Što se tiče regulacije njihove ceste na Vitošu, vrlo zanimljivo to imaju riješeno: radnim danom je otvorena neograničeno, a vikendima kad radi žičara ima zabranu prometovanja od 11 do 15 sati! Dakle, tko prije 11 ide gore, a iza 15 dolje i vikendom smije otići vlastitim autom. I naravno - ništa se ne naplaćuje ni cesta ni parking gore, iako je riječ o nacionalnom parku!

Vidjeti ćete da će naša žičara tako raditi - ili će biti u funkciji praktički par vikenda godišnje, ili će doista na njoj raditi uhljebi, koji će imati dobru plaću da tamo sjede i ništa ne rade - radnim danom će par desetaka zaposlenih prevesti možda maksimalno 10 ljudi, ako i toliko i to će biti enorman gubitak novca!

I još bih se dotakao cijene karte - na Vitošu povratna karta košta oko 15 leva, što je oko 60 kuna. To je vrlo skupo za bugarske pojmove - kad bi se to korigiralo prema kupovnoj moći i cijenama u Hrvatskoj - bilo bi recimo kao 100-tinjak kn. Dakle, ako Bandić stavi cijenu otprilike negdje kao Bugari - to će značiti da bi povratna karta za Sljeme koštala oko 100 kn, što je stvarno puno za vikend izlet. Da recimo idu roditelji i dvoje djece - to je 400 kn za obitelj samo za prijevoz! A k tome jako puno ljudi će odbiti i nemogućnost parkiranja u blizini žičare, a tko bude i sretnik da ulovi mjesto u garaži zasigurno će ga to jako puno koštati!



#602 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 07.10.2019. - 16:02

Postovi koji nemaju veze konkretno s izgradnjom žičare preseljeni ovdje.



#603 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 744 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 09.10.2019. - 15:54

Eto, napokon znamo i cijenu koliko će koštati vožnja žičarom:

https://vijesti.hrt....zicarom-50-kuna

Pogledajte filmić na ovom linku! Kao što možete vidjeti - cijena bi za domaće (valjda Zagrepčane) bila 50 kn! Ne piše da li povratna ili u jednom smjeru. I nije mi jasno kako će budući da EU to ne dozvoljava izvesti popust za domaće?!

Kao što kaže autor reportaže - četveročlanu obitelj će takav izlet koštati 200 kn bez hrane, dakle samo za prijevoz! Plus još tramvajska karta kroz grad ako idu ZET-om, odnosno skupi parking u garaži ako parkiraju na donjoj postaji!

Meni je jako drago zbog toga, jako! Naime, jedva čekam čuti one koji su plakali kako im je autobus (za 4 kn ili tko ima pokaz za 0 kn!) grozan i neudoban i kako žele "prekrasnu žičaru"! Eto - tražili ste - izvolite! Pa, plaćajte ovaj reket za odlazak gore, ili hodajte i gore i dolje, a ako budete hodali - za to vam ionako žičara nije trebala!

Inače je tih 50 kn još jako jeftino, kad se usporedi s Dubrovnikom, ili čak i sa Sofijom (žičara na Vitošu)! Tako da je nerealno očekivati da bi bilo jeftinije. To jest OK cijena za otići koji put tamo, ali za one koji vole svaki vikend na Sljeme će biti puno pre skupo, eto već se i ugostitelji bune jer shvaćaju da će im propasti posao! Neka, neka, samo nek bude što gore, jer dobili ste ono što ste tražili! ;)



#604 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,655 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 09.10.2019. - 18:57

Eto, napokon znamo i cijenu koliko će koštati vožnja žičarom:

https://vijesti.hrt....zicarom-50-kuna

Pogledajte filmić na ovom linku! Kao što možete vidjeti - cijena bi za domaće (valjda Zagrepčane) bila 50 kn! Ne piše da li povratna ili u jednom smjeru. I nije mi jasno kako će budući da EU to ne dozvoljava izvesti popust za domaće?!

Kao što kaže autor reportaže - četveročlanu obitelj će takav izlet koštati 200 kn bez hrane, dakle samo za prijevoz! Plus još tramvajska karta kroz grad ako idu ZET-om, odnosno skupi parking u garaži ako parkiraju na donjoj postaji!

Meni je jako drago zbog toga, jako! Naime, jedva čekam čuti one koji su plakali kako im je autobus (za 4 kn ili tko ima pokaz za 0 kn!) grozan i neudoban i kako žele "prekrasnu žičaru"! Eto - tražili ste - izvolite! Pa, plaćajte ovaj reket za odlazak gore, ili hodajte i gore i dolje, a ako budete hodali - za to vam ionako žičara nije trebala!

Inače je tih 50 kn još jako jeftino, kad se usporedi s Dubrovnikom, ili čak i sa Sofijom (žičara na Vitošu)! Tako da je nerealno očekivati da bi bilo jeftinije. To jest OK cijena za otići koji put tamo, ali za one koji vole svaki vikend na Sljeme će biti puno pre skupo, eto već se i ugostitelji bune jer shvaćaju da će im propasti posao! Neka, neka, samo nek bude što gore, jer dobili ste ono što ste tražili! :wink:

Da, skroz je nerealno očekivati 11 kn koliko je bilo i prije? Također, neslužbene informacije okačim mačku o rep... Dok ne dođe službena informacija ne vjerujem, kao ni početak gradnje nisam vjerovao dok nisam vidio bagere.

 

Također, ne bi me iznenadilo da je ovo šou tvog gradonačelnika Bandića za građane. Naime, uskoro će izbori, ZET kaže 50kn, dođu vijesti u novine, Bandić kaže: "a ne ne, to mora biti 10kn" i spusti cijenu 5 puta. U očima građana spasitelj - i onda ti, i takvi poput tebe odmah skoče glasati za Bandića (izvor za ovu informaciju si ti sam, u temi o metrou)... Spasitelj...


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#605 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 744 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 10.10.2019. - 19:51

Kublach moguće da si to u pravu. Međutim, ja sam upravo napravio jedan izračun! Podijelite iznos od 700 milijuna kn koliko je koštala žičara s predloženom cijenom karte od 50 kn! Što dobijemo? Dobijemo broj putnika tj. prodanih karata koji bi se morao ostvariti da bi se investicija vratila! I to iznosi točno 14 milijuna! Sjetimo se da je stara žičara tijekom svoje 43 godine rada ukupno prevezla 8 milijuna putnika! Dakle, ni uz tako visoku cijenu karte ova žičara za svog vijeka neće biti ni blizu povrata investicije!
A sjetimo se tu i novih troškova koji će rasti svakog mjeseca - plaće nekoliko desetaka zaposlenih, struja, održavanje, remonti, čišćenje trase od raslinja svake godine itd.! Ovo je doista bio zločin prema građanima i prema ZET-u i općenito našem gradu i iz toga svega više nema pravog izlaza!

#606 DB

DB
  • Članovi
  • 11,622 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 10.10.2019. - 21:43

... Ne piše da li povratna ili u jednom smjeru. ...

 

Piše ovde:

 

PRIJE JE KOŠTALA 11 KN

 

BRUTALNO: Čekate da završe žičaru kako biste se odvezli na Sljeme? Kad vide cijenu karte u jednom smjeru, mnogi će dobro promislitI

 

Premda još ništa nije službeno potvrđeno, šuška se da bi karta žičarom do Sljemena mogla koštati 50 kuna u jednom smjeru, što je za 39 kuna skuplje od prijašnje cijene od 11 kuna

 

c5beic48dara.jpg?quality=100&strip=all&w

 

Premda još ništa nije službeno potvrđeno, šuška se da bi karta žičarom do Sljemena mogla koštati 50 kuna u jednom smjeru, što je za 39 kuna skuplje od prijašnje cijene od 11 kuna.

 

Zagrebačka gora je vikendima, ali i preko tjedna, mnogim Zagrepčanima omiljena destinacija. No, oni koji vole na Sljeme ići žičarom će možda odustati od tog načina putovanja nakon što nastupi nova cijena. Premda još ništa nije službeno potvrđeno, šuška se da bi karta žičarom do Sljemena mogla koštati 50 kuna u jednom smjeru, što je za 39 kuna skuplje od prijašnje cijene od 11 kuna.

 

pxl_150615_10922720.jpg?quality=100&stri

 

Ako karta zaista bude iznosila 50 kuna, tada će prosječna obitelj izlet na Sljeme žičarom platiti skoro 300 kuna, uz popust za djecu. Večernji list neslužbeno doznaje da se u Gradu pričalo o novim ciframa za karte, ali da niti jedan iznos nije prihvaćen. No, ono što je sigurno, karta više neće koštati 11 kuna.

 

‘Može biti 50, može biti 30 kuna’

 

“Razgovarali smo o pedeset kuna, ali i, recimo, o trideset. Ne znamo još jer će to ovisiti o puno faktora. Sigurno je samo da će karta biti skuplja od 11 kuna u jednom smjeru, koliko je koštala u staroj žičari”, odgovorili su Večernjem listu iz gradske uprave te dodali da proučavaju kolika je cijena vožnje žičarom diljem Europe.

 

 

pxl_110813_6506640.jpg?quality=100&strip

 

Cijene karata europskih žičara mogle bi biti jedan od faktora za formiranje cijena za sljemensku žičaru. Međutim, i tu postoji razlika jer se zagrebačkom žičarom uglavnom voze “domaći” stanovnici, a manje turisti. Kako piše Večernji list, u Sarajevu su se primjerice formirale dvije cijene karata za žičaru pa se put do Trebevića “domaćima” naplaćuje 25 kuna, a turistima 80 kuna.

 

Više od pet kilometara trase

 

Jedna cijena vrijedi za vožnju žičarom do salzburškog Untersberga te ona iznosi 25 eura za sve. Ondje čak i ljubimcima naplaćuju vožnju u iznosu od 11 eura. Vožnja žičarom u Barceloni plaća se 11 eura, a u Italiji 30 eura. Navedene žičare duge su dva kilometra. Do zagrebačkog gorja žičarom će se prelaziti trasa duža od pet kilometara. Usporedbe radi, kilometar trase manje prelazi se do Matterhorna, planine u planinskom lancu Alpa na granici Švicarske i Italije gdje se vožnja žičarom plaća sto švicarskih franaka.

 

Spomenuta žičara ima bolje tehničke specifikacije od one koja se trenutačno gradi u Zagrebu gdje bi se Zagrepčani 2020. prvi put trebali provesti na Dan grada. Valjda će se i to uzeti u obzir prilikom formiranja cijene karte.



#607 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 183 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 10.10.2019. - 23:19

Gondola Vogel: 20 € povratna;

Mariborska gondola: 6 € povratna, 12 € obiteljska povratna (4 člana,a svaki dodatni 3 €).

 

Jasno se vidi politika cijena i način razmišljanja onih koji upravljaju !

 

Nova Žičara Sljeme: ne zna se i neće se znati dok ista nije u pogonu a Cjenik objavljen, dakle ova forumska rasprava je bespredmetna !

 

Svako ima neki prijedlog pa i ja: cijena povratne bila bi prema IQ : putnici bi rješavali jedan IQ test i plaćalo bi se linearno: tko ima IQ 90 - 90 kuna, tko je MENSA od 140 - 140 kuna !
Kako smo  po prirodi pametni i škrti, svi bi nastojali riješiti test što lošije da manje plate ! Tako bi mogli reći - da se Žičarom voze samo budale, a Forumaš bi u tome uživao jer:

 

 

Eto, napokon znamo i cijenu koliko će koštati vožnja žičarom:

......! Neka, neka, samo nek bude što gore, jer dobili ste ono što ste tražili! :wink:

 

Ima li bolji prijedlog ?


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#608 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,823 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 11.10.2019. - 00:39

 Neka, neka, samo nek bude što gore, jer dobili ste ono što ste tražili! :wink:

POstao si k'o Siniša Vuco. On je izjavio da moli Boga da Hrvatska izgubi utakmicu sa Mađarima u Splitu. Stalno si nešto protiv i non stop rogoboriš bez razloga.



#609 DB

DB
  • Članovi
  • 11,622 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.10.2019. - 09:11

...

 

Ima li bolji prijedlog ?

 

Čekam da prođe otvorenje, jer drugog dana bu nam Forumaš napisal osobne dojmove sa vožnje (u oba smjera), a između svega i kolko ga je koštala karta (il obadvije).



#610 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 744 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 11.10.2019. - 09:43

 

Čekam da prođe otvorenje, jer drugog dana bu nam Forumaš napisal osobne dojmove sa vožnje (u oba smjera), a između svega i kolko ga je koštala karta (il obadvije).

A jako je zanimljivo kako se nitko od vas ne želi osvrnuti na moj jučerašnji post u kojemu sam argumentirao totalnu promašenost ove žičare i dokazao da je to "obrovac nad obrovcima"! Da još jednom ponovim: ukoliko cijena karte doista bude prilično visokih 50 kn, to će još uvijek biti puno pre jeftino da bi se ikada ta investicija vratila! Ne znam da li ste shvatili - po ovoj cijeni bi se moralo prodati 14 milijuna karata, dakle prevesti se toliko putnika, da bi se uložen novac u izgradnju žičare povratio! I to bez da se uračuna tekuće troškove koje će žičara proizvoditi svaki mjesec! Također, podsjećam na egzaktne podatke ZET-a (bilo je to objavljeno i ovdje na Forumu pred neko vrijeme!) da je stara žičara u čitavom svom životnom vijeku od čak 43 godine imala ukupno 8 milijuna putnika! Prema tome, čak da se desi čudo i da se broj putnika znatno poveća - čak i tada je vrlo teško za očekivati da će ikad tijekom životnog vijeka nove žičare biti ostvaren broj od 14 milijuna putnika! A tek nakon toga bi se došlo na nulu! A možete misliti do tada koliko će narasti novi dugovi! Idemo izračunati bar nešto: ako se ne varam, ZET-ova neto plaća je negdje između 7 i 8 tisuća kuna, jel?! Možda i više! Ali ako je toliko - to znači mjesečnu bruto plaću bar 11.000 kn, uzmimo eto da je toliko. Ako bude "samo" 50 zaposlenih na žičari (a po onoj studiji će biti i znatno više!), to znači 550.000 kn mjesečno samo za plaće! I to sam još malo proračunao, budući da će među njima sigurno biti i šefova i slično, koji imaju još veće plaće! Ali eto, nek bude i procjena na manje. Pomnožimo to s 12 mjeseci u godini i dobijemo čak 6.600.000 kn godišnje trošak samo za plaće! Kada to podijelimo s mogućih 50 kn cijene karte dobijemo 132.000 putnika, koji godišnje moraju biti prevezeni i platiti kartu samo kako bi se izdržavali zaposleni na žičari! Sjetimo se podataka o broju putnika stare žičare - bio je negdje oko 160.000 godišnje! Dakle, ako broj ostane takav - "zarada" žičare će biti takva da pokrije zaposlene i možda mrvu više povrh toga. To će sigurno biti nedovoljno za platiti struju za pogon. Također, ne znam koliko koštaju godišnji redovni pregledi i remonti žičare, ali zasigurno je riječ o pozamašnom iznosu. A također, sjetite se da se svake godine mora održavati trasa, tj. kositi drač koji naraste ispod trase tokom te godine. S obzirom na duljinu trase i težinu terena - ni to baš nije mali trošak platiti svake godine tolike radnike da to pokose!

Uglavnom, da rezimiram - kako sada stvari stoje čak ni uz cijenu karte od 50 kn žičara ne može biti ni blizu toga da može podmirivati svoje tekuće troškove i tako poslovati makar na "pozitivnoj nuli", a očito je da povrata investicije nikada neće biti! Eto, upravo je to razlog zašto nije ni pokušano s EU-fondovima, jer bilo je jasno da oni ne bi financirali ovako promašen projekt. A isto tako, nije ni dana koncesija ni javno-privatno partnerstvo, jer ni jedan privatnik nikada ne bi uložio svoj kapital u ovako promašenu i štetnu investiciju!

Ovim su građani Zagreba i ZET odvedeni u dužničko ropstvo i u vrlo nezahvalnu situaciju i netko bi trebao odgovarati zbog toga! I to ne samo Bandić, već isto tako i najveći dio opozicijskih stranaka koje su ga pritiskale i mučile da on mora graditi žičaru i da je to najveći problem Zagreba! Eto, svi koji su se tako postavljali morali bi završiti u Remetincu, jer ovo je stravično što se dogodilo!



#611 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,655 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 11.10.2019. - 11:26

Ali zar nije identična stvar sa metroom? Koliko košta izgradnja i onda zbrojiš podijeliš i dobiješ isto ako ne i gore? Zar ne? OK, voziti će se ljudi koji imaju pokaze... Ali cijena tih pokaza je takva kakva je, čak i kad bi rasla nema razlike, jer u cijeni pokaza su plaće, održavanje tramvaja, buseva (a već sad se ne pokrivaju)... Itd... Uglavnom, dobru si poantu izvukao (doduše, to nisi morao računati) da ZET nije i ne može biti profitabilan - kao i svi drugi javni prijevozi...
Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#612 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,048 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.10.2019. - 12:58

Kublach, daj molim te, jedna je stvar JGP koji se ulaganjem u infru i u manjim gradovima otplati tek kroz 30 godina (pa i metro), ali podiže i svakodnevnu kvalitetu života ako putuješ 15 umjesto 50 minuta u jednom smjeru, i izbjegava blokadu kapaciteta cesta, a gdje je potencijal da se ovakva žičara isplati kad nema baš nikakve šanse za plus? Ovo je poveznica za turističku atrakciju a ne klasični JGP, i eventualni potencijal bi bio kad bi postojao plan kako Sljeme gore napuniti sadržajem, a ne postoji i ignorira se i riskira održivost svega skupa.

@tram4, preplatiti nekoliko tisuća kvadrata zemljišta za par stotina eura po kvadratu ili kutna građevina koja samo betonskom građevinom košta milijune a sva ostala rijetka tehnologija i održavanje tko zna koliko? Probat ću izračunat kasnije komparativno o kojim se ciframa radi za zgradu (za takvu rijetku tehniku mora netko točno reći) jer sad nisam stigao, ali nije li monstruozno očito? Ide mi na živce da sam ja tuđe argumente demantirao izračunima koji su na kraju kompletno ignorirani (i Forumaš isto, ako je oko procjena znao pretjerivati, na točne podatke odgovara mu se "ne znaš", "lažeš" ili "to ti je sve isto"), a zagovaratelji nonšalantno prebacuju lopticu kad dođe do činjenica.
Uglavnom, ako si vidio rezultate natječaja, može neki link molim? :)


...
Što se tiče cijene karte, mogu vam ja eto reći svoju procjenu u Bandićevom svijetu: besplatno ili neki sitniš da se budale vesele do izbora, kasnije će odrapiti neku nepodnošljivu cijenu a žičara biti zaboravljena.

#613 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 11.10.2019. - 13:23

...
Što se tiče cijene karte, mogu vam ja eto reći svoju procjenu u Bandićevom svijetu: besplatno ili neki sitniš da se budale vesele do izbora, kasnije će odrapiti neku nepodnošljivu cijenu a žičara biti zaboravljena.

 

To će i biti na kraju samo "žičara na kraju grada" jer i nema drugu perspektivu...



#614 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 183 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 11.10.2019. - 14:52

Zanimljivo kako se nitko nije osvrnuo na cijene koje imaju naši susjedi :

 

Gondola Vogel: 20 € povratna;

Mariborska gondola: 6 € povratna, 12 € obiteljska povratna (4 člana,a svaki dodatni 3 €).

 

Jasno se vidi politika cijena i način razmišljanja onih koji upravljaju !

 

.

 

Ako je nešto stvar slobodne procjene, onda se proljeva žuć i donose čak ovaki zaključci:

 

.........

Ovim su građani Zagreba i ZET odvedeni u dužničko ropstvo i u vrlo nezahvalnu situaciju i netko bi trebao odgovarati zbog toga! I to ne samo Bandić, već isto tako i najveći dio opozicijskih stranaka koje su ga pritiskale i mučile da on mora graditi žičaru i da je to najveći problem Zagreba! Eto, svi koji su se tako postavljali morali bi završiti u Remetincu, jer ovo je stravično što se dogodilo!

 

Molim, tko je to i kako pritiskao MB i zašto bi neki "dio oporbenih stranaka" i "svi koji su se tako postavljali"

trebao završiti u Remetincu, koje su kazneno djelo počinili ? 

 

 

.... Neka, neka, samo nek bude što gore, jer dobili ste ono što ste tražili! :wink:

 

I opet postavljam isto pitanje: tko je ovdje na zeljeznice.net tražio ili zagovarao OVAKVU žičaru ?  Eto, htio bio znati ime usera foruma i link na post gdje se zagovara ili traži ovakav projekt?

 

Ako takav user Foruma ne postoji, onda je cijela rasprava mlaćenje prazne slame, jer  nema relevantnih podataka i praktički ne postoje dvije suprotstavljene grupe koje međusobno jedna drugoj dokazuju ispravnost vlastitog stava i mišljenja.

 

Analiza troškova koju je napisao Forumaš je besmislena i nema nikakve veze niti sa osnovnom Cost-Benefit Analysis ili sa bilo kojom metodom kojom se procjenjuje opravdanost neke investicije-ulaganja (sadašnja vrijednost investicije, svođenje na sve buduće uz kamatu itd..).

 

Molim, ovo ne znači da će troškovi biti veći, manji ili jednaki Forumaševoj pretpostavci, znači jedino da navedeno nema relevanciju za financijsku sudbinu OVAKVOG projekta žičare.

 

Hint: https://www.investop...fitanalysis.asp


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#615 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 11.10.2019. - 16:02

@tram4, preplatiti nekoliko tisuća kvadrata zemljišta za par stotina eura po kvadratu ili kutna građevina koja samo betonskom građevinom košta milijune a sva ostala rijetka tehnologija i održavanje tko zna koliko? Probat ću izračunat kasnije komparativno o kojim se ciframa radi za zgradu (za takvu rijetku tehniku mora netko točno reći) jer sad nisam stigao, ali nije li monstruozno očito? Ide mi na živce da sam ja tuđe argumente demantirao izračunima koji su na kraju kompletno ignorirani (i Forumaš isto, ako je oko procjena znao pretjerivati, na točne podatke odgovara mu se "ne znaš", "lažeš" ili "to ti je sve isto"), a zagovaratelji nonšalantno prebacuju lopticu kad dođe do činjenica.
Uglavnom, ako si vidio rezultate natječaja, može neki link molim? :)


Rijetka tehnologija?
Koristi US Navy i NASA i nitko više osim Bandića. To nije rijetka tehnologija, ali jest rijetka izvedba žičare. Međutim tehnologija nije ništa spektakularno kao što sam i napisao u nekom od postova prije. Dakle obični produljeni stup na kojemu se mijenja kut trase i na kojemu se kabina najvjerojatnije odvaja od nosivog užeta, klizi inercijom po tračnicama te se na kraju stupa ponovno priključuje na uže. Druga varijanta da ju pogone gumeni kotači kao u postajama, a najjeftinija opcija da se ni ne odvaja od stupa. Ne znam kako će biti točno izvedeno. U svakom slučaju posve standardna oprema, nikakva posebna tehnologija, materijali, posebna oprema itd. Potpuno ista oprema koristiti se ponavljam u svim segmentima trase gdje se vrši odvajanje kabine od nosivog užeta. Bit će unikatnih dijelova koji se najviše odnose na građevinske elemente, ne toliko na tehničke elemente samog pogona i mehanizma koji će omogućiti odvajanje kabine prilikom promjene nagiba. Ukoliko će postojati tračnica po kojoj će kabina kliziti onda je to primjer jednog elementa koji se troši (dakle nije građevinski) a kojeg nema na ostatku trase. Ali to nije nikakva posebna tehnička mana ovog sustava u vidu problema s održavanjem (bilo ekonomskih bilo logističkih).
Okej dobro, kutna košta toliko koliko košta. A koliko košta izvlaštenje sa svim troškovima dakle zemljišta i postupka? Isto ako ponovno ja naglašavam. Samo prolongiranje početka gradnje samo radi toga je po meni nedopustivo i trebalo je prići planu B. Da je po 77 put ponovno prolongirao početak radova ja bih ga prvi kritizirao zašto nije prešao na plan B i na drugu lokaciju, odnosno izvedbu koja se i gradi.


Ne znam jeli ovo provokacija sa linkom ili što jer i sam znaš kako doći do informacija o natječajima. Ukoliko ne znaš, onda sam te precijenio i isričavam se. Dakle ovdje se javno objavljuju svi natječaji sa popratnom dokumentacijom.
Treba pretražiti povijest, bilo je više natječaja vezanih za cijeli taj projekt.

https://eojn.nn.hr/s...aspx?id=1881433

https://eojn.nn.hr/S...aspx?id=1034131

itd.

A ovo za Forumaša. To se odnosi na mene? Ne odgovaram mu s argumentima? Ili sam napisao da laže bez argumenata nakon toga? Ozbiljno? Ajde me onda citiraj i pronađi gdje sam ja tako postupio. Ja tvrdim da nisam.

Nevjerjatno da ja kao protivnik Bandića i njegovog odnosa prema Gradu (i zakonu), netko kojemu se gadi kako se odnosi prema medijima i koliko zapostavlja mišljenje struke moram opravdavati njegov projekt ove megalomanske žičare. Zato jer ste jako skloni pretjerivanju, i zato jer nihilizam ne vodi nigdje. Umjesto konstruktivnih kritika, ovo je sve samo ne to. Ovo su djetinjasti komentari koji daju samo pravo onima koji ga brane da kažu "pa vi nemate pojma".

 

A što se tiče cijene! Pa naravno da je 50kn preskupo i da mi je jeftinije i praktičnije onda autom otići, jer se sve uvijek svodi na cijenu. Ja sam već na samom početku ove teme rekao da naša žičara ne može biti direktno uspoređena s npr. Pohorjem jer situacija s prometnom potražnjom nije analogna, a gradi se radi iste, ne egzistira u vakuumu, Sljeme nije elitna ski-destinacija, niti Srđ. Sljeme treba biti dostupno prvenstveno građanima Zagreba za rekreaciju, uživanje u prirodi i približavanje svih tih (i budućih) sadržaja gradu. Dakle žičara treba biti oblik JGP-a, a ne usmjerena turizmu i zaradi. Zbog toga građani žele žičaru, samo tako ona ima smisla.

 

Ali pričekajmo stvarno stanje, ja novinama ne vjerujem.

 

@diogen. Također pitam i ja. Tko je ikada od nas forumaša zagovarao ovakvu žičaru, s ovakvim kapacitetom itd.? Pod tim ne mislim na izbor trase.



#616 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 11.10.2019. - 17:11

Molim cijenjene forumaše da ne repliciraju članu Forumas totalno nevezanim uz temu komentarima (off topic). Ne moramo se slagati s njim ali može mu se replicirati i argumentima i u konstruktivnom duhu rasprave. Hvala. Off topic je sakriven.

#617 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,048 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.10.2019. - 19:54

tram4, da, ili se nismo razumjeli ili nešto drugo, ali dao si mi linkove na potpuno krive natječaje, ne radi se o nabavi i gradnji nego o fazama koje prethode i za koje se rade drugačiji natječaji, ali ove sam vidio uglavnom. Žao mi je ako sam zvučao konfliktno kad sam dobio takav odgovor, ali uz ovako fulane linkove mogao sam i ja biti zločest.


I mislim da ti je ponovno promašen argument o žičari koja nije turistička nego se mora koncentrirati na nešto drugo kao JGP pa ako su rekreativci nisu turisti, možeš li konačno elaborirati koncept? Koliko ja znam, rekreacija=izlet, izletnički turizam je potkategorija turizma i obrađen je u tko zna koliko stručnih radova kao fenomen, što je tu ne-turistički?
Naravno da ne treba biti okrenut samo zaradi, ako i treba i za aviolinije odlaze velike subvencije kompanijama, i za manifestacije po gradu idu subvencije, to ni nije sporno. Ali u ovom projektu ova računica je toliko očajno lošija od svih rekreativnih projekata i gradu zajedno. Ekstremno puno drugog se konačno žrtvuje i u rekreativnim i turističkim i JGP projektima da bi dobili ovo što će biti očito ni izbliza popunjeno.
A ni elaborata a kamo li plana kud smjestit uopće tako ogroman broj izletnika gore jednstavno nema. Zašto opravdavati takav nemar čak i ako želimo više izletnika? Kako je onda brzanje sa žičarom dobro kad je nemoguće održati joj atraktivnost?

Što se tiče tipičnog JGP-a to neće ići očito, Zagorje se ljudi voze busom i vlakom okolo i problem su najviše tarife a ne trasa, osim izletnika i ljudi koji opslužuju izletničke objekte doslovno jedini redoviti putnici mogu biti par desetaka djelatnika odašiljača i još rjeđe šumari to je zaista malen broj.
Kako god bilo, "jgp a ne samo turizam", to ne ide, smisliti da je rekreativno ne-turistički i da je to nešto što nije nasuprot disciplinama koje su ove pojave davno definirale je iskreno malo tvrdoglavo.

#618 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,655 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 11.10.2019. - 21:16

Kublach, daj molim te, jedna je stvar JGP koji se ulaganjem u infru i u manjim gradovima otplati tek kroz 30 godina (pa i metro), ali podiže i svakodnevnu kvalitetu života ako putuješ 15 umjesto 50 minuta u jednom smjeru, i izbjegava blokadu kapaciteta cesta, a gdje je potencijal da se ovakva žičara isplati kad nema baš nikakve šanse za plus? Ovo je poveznica za turističku atrakciju a ne klasični JGP, i eventualni potencijal bi bio kad bi postojao plan kako Sljeme gore napuniti sadržajem, a ne postoji i ignorira se i riskira održivost svega skupa.

@tram4, preplatiti nekoliko tisuća kvadrata zemljišta za par stotina eura po kvadratu ili kutna građevina koja samo betonskom građevinom košta milijune a sva ostala rijetka tehnologija i održavanje tko zna koliko? Probat ću izračunat kasnije komparativno o kojim se ciframa radi za zgradu (za takvu rijetku tehniku mora netko točno reći) jer sad nisam stigao, ali nije li monstruozno očito? Ide mi na živce da sam ja tuđe argumente demantirao izračunima koji su na kraju kompletno ignorirani (i Forumaš isto, ako je oko procjena znao pretjerivati, na točne podatke odgovara mu se "ne znaš", "lažeš" ili "to ti je sve isto"), a zagovaratelji nonšalantno prebacuju lopticu kad dođe do činjenica.
Uglavnom, ako si vidio rezultate natječaja, može neki link molim? :)


...
Što se tiče cijene karte, mogu vam ja eto reći svoju procjenu u Bandićevom svijetu: besplatno ili neki sitniš da se budale vesele do izbora, kasnije će odrapiti neku nepodnošljivu cijenu a žičara biti zaboravljena.

Ma naravno, ali poanta je da je žičara pod ZETom... I samim time sa žičarom ili bez, ZET treba subvencije...

A žičara naravno, kao ovakva je tužna... Fali joj sadržaja na vrhu i to je sve (osim što je puno previše kabina naručeno)...


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#619 DB

DB
  • Članovi
  • 11,622 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 12.10.2019. - 15:06

Molim cijenjene forumaše da ne repliciraju članu Forumas totalno nevezanim uz temu komentarima (off topic). Ne moramo se slagati s njim ali može mu se replicirati i argumentima i u konstruktivnom duhu rasprave. Hvala. Off topic je sakriven.

 

"Off topic" i dalje mirno drijema u dnu fotke: https://adriaticmedi...all&w=669&h=446:kul2



#620 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.10.2019. - 00:17

tram4, da, ili se nismo razumjeli ili nešto drugo, ali dao si mi linkove na potpuno krive natječaje, ne radi se o nabavi i gradnji nego o fazama koje prethode i za koje se rade drugačiji natječaji, ali ove sam vidio uglavnom. Žao mi je ako sam zvučao konfliktno kad sam dobio takav odgovor, ali uz ovako fulane linkove mogao sam i ja biti zločest.


Ok, dakle tražiš natječaj konkretno za nabavu opreme ili? Ne razumijem.
 

I mislim da ti je ponovno promašen argument o žičari koja nije turistička nego se mora koncentrirati na nešto drugo kao JGP pa ako su rekreativci nisu turisti, možeš li konačno elaborirati koncept? Koliko ja znam, rekreacija=izlet, izletnički turizam je potkategorija turizma i obrađen je u tko zna koliko stručnih radova kao fenomen, što je tu ne-turistički?


Dobro, mogu se složiti s tobom. Želio sam reći, žičara ne treba nužno biti okrenuta skijašima i planinarima koji ciljano i sada idu gore. Nego da privuče građane u širem smislu, i one kojima je sad nepristupačna i nemaju posebnog motiva da odu gore uz prethodnu činjenicu.
 

Naravno da ne treba biti okrenut samo zaradi, ako i treba i za aviolinije odlaze velike subvencije kompanijama, i za manifestacije po gradu idu subvencije, to ni nije sporno. Ali u ovom projektu ova računica je toliko očajno lošija od svih rekreativnih projekata i gradu zajedno. Ekstremno puno drugog se konačno žrtvuje i u rekreativnim i turističkim i JGP projektima da bi dobili ovo što će biti očito ni izbliza popunjeno.
A ni elaborata a kamo li plana kud smjestit uopće tako ogroman broj izletnika gore jednstavno nema. Zašto opravdavati takav nemar čak i ako želimo više izletnika? Kako je onda brzanje sa žičarom dobro kad je nemoguće održati joj atraktivnost?


Ali ako pišeš nešto totalno nevezano za ono što sam ja rekao onda to odvoji. Ovako ispada da meni odgovaraš na nešto što ja uopće nisam spomenuo. Dakle, slažem se. Uopće nema elaborata koji podržava ovakav kapacitet žičare kakav je u projektu.
 

Što se tiče tipičnog JGP-a to neće ići očito, Zagorje se ljudi voze busom i vlakom okolo i problem su najviše tarife a ne trasa, osim izletnika i ljudi koji opslužuju izletničke objekte doslovno jedini redoviti putnici mogu biti par desetaka djelatnika odašiljača i još rjeđe šumari to je zaista malen broj.
Kako god bilo, "jgp a ne samo turizam", to ne ide, smisliti da je rekreativno ne-turistički i da je to nešto što nije nasuprot disciplinama koje su ove pojave davno definirale je iskreno malo tvrdoglavo.


Da ponovim. Ja sam pogrešno definirao nešto kao "ne-turistički" što je zapravo i daje turistički. Gore sam napisao što sam htio reći. Dakle naravno da nisam mislio na JGP u smislu prijevoza ljudi do Zagorja.

Ugl. nije mi ovo jasno za natječaje, što po tebi fali i što nije razjašnjeno? Ja ti nisam dao sve linkove nego samo dva primjera.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users