Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Smisao izgradnje nove žičare Sljeme - rasprava


  • Please log in to reply
637 replies to this topic

#41 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,060 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 23.02.2018. - 02:18

OK, nisam zaboravio da smo razgovarali ali ispričavam se ako sam krivo doživio ton.

Mislim da u parku prirode po hrvatskim zakonima ne bi radili prevelike probleme oko ekološkog aspekta jer je to i zatečeno stanje kad je proglašeno za PP, ali kod EU bi možda bilo malo teže progurati priču da trebaju dati novce za ovo kao ekološki projekt, prije eventualno kao turistički, no naravno da se naši organi uopće ne snalaze oko toga kad ni sami ne znaju zašto trebaju žičaru osim zato jer je postojala.

#42 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 23.02.2018. - 14:02

Pratim dobro raspravu ovih dana, pa da se eto uključim. Jako sam zadovoljan s time kako razmišljaju MTA i Ivan_T-101! Pa da još jednom malo sumariziram stvari i ponovim svoje argumente zašto biti protiv žičare:

Medvednica kao što je puno nas već bezbroj puta reklo - nije samo Sljeme! Već je to 30-tak km duga planina, koja se proteže od Save u Podsusedu sve do iza Zeline! S time da je onaj dio istočno od ceste Sesvete-Laz-Marija Bistrica niži i manje poznat, ali kad se uzme i samo ovaj glavni dio masiva od Save do spomenute ceste - i to je već vrlo velika duljina! Ovdje se nalazi vrlo velik broj planinarskih domova i izletišta - počevši sve od Podsuseda, preko Glavice, Risnjaka, Kraljičinog zdenca, Medvedgrada, Grafičara, vršnog dijela Medvednice, Snježne kraljice, Puntijarke, Runolista, Hunjke, pa sve do Gorščice i Lipe-Roga, te Vugrovca na istoku. Eto, recite vi meni - kakav bi utjecaj žičara imala na sve ove spomenute lokalitete? Nikakav! Naprosto jer ih ne dotiče, jer je predaleko od njih! Dakle, kao što Ivan reče - da ih se (i to samo manji broj njih - od Grafičara na zapadu do Hunjke na istoku) sve poveže - morala bi postojati autobusna linija koja bi razvozila putnike od žičare na zapad i na istok! A doista kada je autobus već na Grafičaru, pa on je već na pola puta do dolje! I recite vi meni da li bi recimo imalo smisla da se onda putnike vozi s Grafičare natrag prema gore, onda da presjedaju na žičaru, pa opet dolje na petnaesticu?! Ili je ipak elegantnije da uđu u bus i fino za 20-tak minuta s njime siđu do Mihaljevca, a da bus usput pokupi i putnike s Kraljičinog zdenca!?

Na ekološki aspekt se više ne bih u ovom trenutku osvrtao, jer njega smo više-manje apsolvirali, iako se mnogi pozivaju upravo na njega, zapravo on je tu dosta nebitan u cijeloj priči. Ali, ako se "ekologija" sagleda u širem smislu - onda bi žičara baš bila vrlo šetna! Naime, ona bi dovela do strahovitog pritiska na sam vrh Sljemena, koji bi postao više nego opterećen! To bi onda sigurno za sobom vuklo sječenje šume oko vrha zbog boljeg pogleda i zbog izgradnje raznih novih restorana i slično. A to bi onda doista bila devastacija tog tzv. "parka prirode", koji realno po ničemu to ne zaslužuje biti! Pa, jeste li vi svjesni da u tom "parku" npr. šumarije nemilosrdno sjeku i gospodarski eksploatiraju šumu?! I sad je glavni problem to nešto prometa koji prolazi postojećom Sljemenskom cestom??!

Kada smo kod "turističke atrakcije": da li ste vi svjesni činjenice da se s vrha Sljemena ne pruža pogled na Zagreb?! Već samo s onog jednog malog dijela na Zagorje, dakle na drugu županiju. A ako želimo prekrasan pogled na Zagreb - pa onda je Sljeme posve kriva točka za povući žičaru! ;) Onda je u tom slučaju trebalo predložiti gradnju žičare na Medvedgrad! S kojega je stoput ljepši pogled i s kojega se Zagreb doista vidi kao na dlanu! A k tome je atraktivan kao stari srednjevijekovni grad, pa na njemu ima onaj tzv. "oltar domovine" i slično. K tome, znatno je strmiji, pa bi žičara na njega u tehničkom smislu imala znatno više smisla, a bila bi i daleko jeftinija, jer bi bila kraća! E, to bi mogla biti "atrakcija" recimo usporediva s dubrovačkim Srđem! A ne na ovaj daleki šumoviti vrh Sljemena!

A neki kažu da im žičara treba "zbog rekreacije"! Pa, koje rekreacije, zar je rekreacija voziti se u bilo kojem prijevoznom sredstvu?! Rekreacija je ići pješice, planinariti od podnožja do vrha Sjemena, eto to je to! A ne sjesti u žičaru, ali niti bus, auto, bilo koje vozilo, pa se dopeljati do gore i ići se prežderati i napiti, pa onda opet vožnja do dolje! To nije ništa! A ako misle na skijalište - za ovo malo i doslovce jadno skijalište koje radi maksimalno u najboljim godinama oko 2-3 mjeseca godišnje, ako i toliko, je ludost ju graditi.

I još bih rekao da je cijela ova tema oko žičare čisto politikanstvo! Nije toliko ni za osuditi Bandića da to brblja i obećaje, jer na njega se vrši pritisak da to mora graditi! Nikad neću zaboraviti kad je SDP usred kampanje za parlamentarne izbore istovremeno od svojih simpatizera tražio da potpisuju peticiju kojom se od Bandića traži da se odmah izgradi žičara! I hrpa drugih stranaka i "nezavisnih" političara ponavlja istu mantru, a da nitko od njih nije realno sagledao ove razloge!

Eto, oni od vas koji ste za gradnju ove ludosti - recite vi meni da li ne bi bila najbolja ideja prijaviti ju na EU-fondove pa vidjeti što će se desiti?! Jer ako je to po vama tako sjajna, dobra, ekološka, rekreativna i ne znam još kakva sve ne dobrobit za naš grad - zašto onda sumnjate u to da će ju EU financirati?! ;) Mislim da bi to doista bilo najpoštenije! Ako slučajno EU to odobri, u što ja naravno ne vjerujem, tada bi žičara bila na "poklon", pa onda ajde zašto ne uzeti poklon. Ali, ako EU odbije plan i jasno i glasno napiše da je projekt besmislen, štetan, nepotreban, s nedovoljno benefita i slično - tada bi onda gradonačelnik (tko god u tom trenutku to bio) imao "crno na bijelo" pokriće da ne gradi žičaru! Mogao bi svima pred nosom mahati tim papirom i reći - eto, jel vidite da EU smatra da je projekt besmislen! A čak da se desi i ona po meni doista posve zanemariva vjerojatnost da EU odobri sufinanciranje - i tada smatram da bi bila ludost na to pristati! Jer računajte kolike silne novce će svake godine trebati ulupavati u tu žičaru samo da bude u voznom stanju! I kao što Ivan reče - koliki samo ljudi će raditi u tom glomaznom pogonu, dok se autobusni prijevoz može riješiti s 2-3 čovjeka! Da napravim jedan izračun uštede samo na plaćama: u ZET-u je prosječna neto plaća blizu 7.000 kn, što znači da je bruto plaća oko 10.000 kn, plus još ona davanja za zdravstveno itd. Rekao bih da je ZET-u trošak plaće po čovjeku bar 12.000 kn mjesečno, ako ne i više! Dakle, da samo 15 ljudi manje radi vozeći autobus na Sljeme nego bi radilo kao posada žičare, to je 15 osoba x 12 mjeseci x 12.000 kn po osobi mjesečno = 2.160.000 kn! Dakle, preko dva milijuna kuna godišnje bi se na žičaru trošilo samo na razlici u potrebnom broju osoblja! Pa, to je doista strašno! Računajte koliko bi se također godišnje trebalo plaćati radnike koji bi trebali svake, ili bar svake druge godine sječi svo raslinje ispod trase! I tako dalje, i tako dalje, da ne nabrajam sve još dodatne troškove žičare...

Jako me zanima što kažete sad na ove moje argumente, da li sam eto i egzaktnim podacima neke od vas uspio uvjeriti u to da je Obrovac "mala beba" prema ovoj žičari, da će to biti čista "peć za paljenje novca"!



#43 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 23.02.2018. - 18:04

Eto teme za raspravu za onih dvoje-troje koji vole postove od 400 riječi. :) 



#44 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 187 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 23.02.2018. - 21:26

Eto teme za raspravu za onih dvoje-troje koji vole postove od 400 riječi. :) 

Funkcija za brojenje veli da  prethodni post ima 1165 riječi ... :hekla:

 

 

 A to bi onda doista bila devastacija tog tzv. "parka prirode", koji realno po ničemu to ne zaslužuje biti! Pa, jeste li vi svjesni da u tom "parku" npr. šumarije nemilosrdno sjeku i gospodarski eksploatiraju šumu?

 

Pročitao sam taj post od 1165 riječi, časna riječ da jesam cijeli. I nije mi jasno, da li nas Forumaš trola ili jednostavno voli pisati .. kako se ono kaže ?

 

Ja bi dakle molio Forumaša da nam objasni zašto Medvednica ne zaslužuje biti park Prirode i što je pogrešno u njenom proglašenju parkom prirode 1981. g.  , molio bi lijepo uz argumente i po koji citat točno onoga što je pogrešno.

 

Na primjer napisao si " npr. šumarije nemilosrdno sjeku" a ja pak tvrdim da sijeku sasvim u skladu sa strogim pravilima šumarske struke, tako da imaju i odgovarajući  FSC certifikat:

 

 

FSC® certifikat

"Hrvatske šume" su od 2002. godine nositelji FSC certifikat za gospodarenje šumama. FSC certifikacija znači da se šumom gospodari prema strogim ekološkim, socijalnim i ekonomskim standardima. FSC certifikat predstavlja veliku čast i međunarodno priznanje načinu gospodarenja šumama unutar "Hrvatskih šuma" koje se odvija u skladu sa strogim kriterijima. Time je hrvatska šumarska struka koja već generacijama na odgovoran način gospodari izuzetno značajnim nacionalnim resursom dobila veliko priznanje.

 

Što se može naći ovdje: http://consult.hrsume.hr/certifikat.gif

 

Da sada ne tražim dlaku u jajetu jer je post zaista nabacan stvarima vezano i ne vezano uz tu nepostojeću žičaru.

 

Eto, navukao sam se ... :ljut4


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#45 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,060 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 24.02.2018. - 02:26

Na Medvednici ima područja koja su i za laika očito preizrabljena, nekad se iskoristi vjetrolom da se "čisti" :roll: pet puta više nego treba a nekad se jednostavno sjete pokositi i vrlo strme erodirajuće padine kao da nema sutra bez ikakvog logičnog objašnjenja.
U Hrvatskoj je očito pozivanje na "struku" postalo dio svakodnevice oko bilo kakve spačke no svakoj budali je jasno da stanje nije bajno, a certifikate danas imaju svi za svašta.

No ipak mislim da je floskula o nezasluženom statusu PP koja se često ponavlja ipak pretjerana, unatoč dosta tužnom gospodarenju nekim šumama ima ipak puno više onih koje su u dobrom stanju a ima i ipak strože zaštićenih lokaliteta koji se ne diraju.

#46 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 24.02.2018. - 15:06

Hrvatske institucije i čast su teški oksimoron i da, pretjerana sječa je već duboka i dugotrajna suspekcija na Medvednici.



#47 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 26.02.2018. - 10:50

tram 4, drago mi je da su teme razdvojene, pa da u ovoj možemo raspravljati o ovoj, po meni ključnoj temi - o smislu izgradnje ove besmislene žičare! Nego, Ivane i MTA (ali naravno i svi drugi) - što mislite o mojem postu od 23.02. gdje sam onako opširno i argumentirano obrazložio besmislenost izgradnje ove žičare i zašto će ona biti "novi Obrovac"?!? Volio bih čuti slažete li se s mojim argumentima, te što mislite o tome!!!



#48 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 26.02.2018. - 13:17

Ja se slažem sa argumentima 100%. 

Naime, žičara je prošla priča, kao tramvaj u Dubrovniku i sl.

Osim posvemašnje besmislice žičare duge 5 km, uz sve nabrojeno je najviše blesav mentalni sklop svih sudionika a o političarima da ne pričam. Psihopata Bandić se poigrava sa emocijama, baca kost i eto svih živih koji grizu. I Anka Mrak Taritaš je u kandidaturi tražila okolo svoje mišljenje vezano za žičaru, to joj je bila patetična karta za igru. A svi ti stručnjaci koji ju zagovaraju uopće ne kuže ono što se drugdje diskutira a to su gradska željeznica sa teretnom obilaznicom, tramvajski, cestovni promet, novi mostovi u Zg itd. Kako se onda silno kuže u sljemensku žičaru i sve vezano uz nju??! Svakog čovjeka da naložiš sa pričom o žičari će vikati da ju hitno treba napraviti ali neće pojma imati zašto je 1h u koloni na Ilici svaki dan, niti što se može ili treba napraviti. I da mu kažeš što bi pomoglo, neće vikati kao za žičarom u koju neće nikad sjesti. Ali Zagreb mora imati žičaru - jer ju je imao. Dakle, društvo bez zrna pameti, bez alata za promišljanje, bez filtra za bitno od nebitnog, što god netko baci, svi glođu... i zato sam 100% protiv žičare jer ne treba i jer njeni politički zagovaratelji ne znaju niti auto upaliti.



#49 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,833 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 26.02.2018. - 16:10

tram 4, drago mi je da su teme razdvojene, pa da u ovoj možemo raspravljati o ovoj, po meni ključnoj temi - o smislu izgradnje ove besmislene žičare! Nego, Ivane i MTA (ali naravno i svi drugi) - što mislite o mojem postu od 23.02. gdje sam onako opširno i argumentirano obrazložio besmislenost izgradnje ove žičare i zašto će ona biti "novi Obrovac"?!? Volio bih čuti slažete li se s mojim argumentima, te što mislite o tome!!!

Ja mislim da ne mogu argumenti biti gluplji. Ne treba ništa graditi niti investirati da ne bi zgazio kojeg mrava ili travku. Pa naravno da treba ponovno žičaru vratiti. Ja bi je produžio skroz na zagorsku stranu. Ako je to žičara novi OBROVAC što reći za tramvaje, željeznicu, autoput, trajkekta itd. Svi samo gubitke stvaraju. Sarajevo koje je puno siromašnije je vratilo svoju žičaru a da Zagreb to ne može?



#50 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 26.02.2018. - 16:35

Sljemenska žičara je prevozila oko 110.000 putnika na godinu. Za usporedbu, ZG uspinjača sada vozi oko 700.000 putnika na godinu (turist boom) a prije njega je bilo oko 400.000.............



#51 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 187 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 26.02.2018. - 19:57

Sljemenska žičara je prevozila oko 110.000 putnika na godinu. Za usporedbu, ZG uspinjača sada vozi oko 700.000 putnika na godinu (turist boom) a prije njega je bilo oko 400.000.............

Točnije oko 190.000 tisuća na godinu , vidi moj post ovdje: http://www.zeljeznic...me-2s/?p=585006

 

Uspinjača vozi sa kraja Tomićeve ulice do kule Lotrščak svakih 10 minuta po jednu minutu sa kabinama od 28 pitnika i savladava visinsku razliku od 30 metara i kao takva nije usporediva ni sa Starom žičarom Sljeme, to nisu alternative za jedan te isti prevoz. Reko' bi kruške-jabuke.

 

U ovu temu donio sam javno dostupne podatke o: sigurnosti žičare (najsigurnije prevozno sredstvo) i ekološki Elaborat koji potvrđuje da buduća Žičara ne narušava eko-ravnotežu. Dakle moje tvrdnje bazirao sam na javno dostupnim podacima koje svako može provjeriri.

E sada, ostaje samo pitanje ekonomske opravdanosti i ako ima ovdje netko tko može dati egzaktne podatke o cijeni prevoza autobus/putnik, odnosno žičara/putnik, s time da očekujem izračun i za amortizaciju, održavanje žičare/ceste, troškove osiguranja i sve druge vezane troškove - neka slobodno kaže jer to samo može biti netko iz Holdinga kome su ti podaci dostupni. Tome z a sada ne možemo pridodavati razne benefite - kao sama činjenica da bi žičara postojala , pa bi onda ...itd.

 

Moje mišljenje je "Da za Žičaru" ali ne i ovaj megalomanski projekat sa 3 dodatne zgrade..prevelikim kapacitetom h/pravac...

 

I za one koji se vole igrati brojkama, mala digresija: Grad zagreb godišnje troši točno 2 mil (2.000.000) kuna na uklanjanje grafita sa pročelja zgrada. Tko ne vjeruje, neka pogleda usvojeni proračun za 2018.


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#52 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 26.02.2018. - 20:19

Mislim da je 110.000 bilo zadnjih godina. Prvi dio je sigurno bilo puuno više. To je priča o padu potražnje (ljudi su se izguštali, došli do auta i išli drugdje).

#53 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.02.2018. - 10:51

... Ali Zagreb mora imati žičaru - jer ju je imao. ...

 

Da, za mene je to glavni argument, a vjerujem i za većinu običnih zagrepčana. Ne vidim uopće problem oko takvog stava, koji je sasvim legitiman - i dovoljan (bez ijednog drugog argumenta).

Sad ti.  :kul2



#54 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 27.02.2018. - 11:20

Ja mislim da ne mogu argumenti biti gluplji. Ne treba ništa graditi niti investirati da ne bi zgazio kojeg mrava ili travku. Pa naravno da treba ponovno žičaru vratiti. Ja bi je produžio skroz na zagorsku stranu. Ako je to žičara novi OBROVAC što reći za tramvaje, željeznicu, autoput, trajkekta itd. Svi samo gubitke stvaraju. Sarajevo koje je puno siromašnije je vratilo svoju žičaru a da Zagreb to ne može?

Što se tiče Sarajeva - tamo žičara ima nekog smisla! Jer grad je u kotlini iznad koje ide odmah strma planina, sasvim je drukčija konfiguracija terena nego u Zagrebu! K tome - na Sarajevskim planinama su brojna i velika skijališta, pa sjetimo se da je bila i olimpijada! I te planine su mnogo više od Medvednice. Dakle, sve skupa kad se sagleda tamo žičara ima mnogo više smisla nego u Zagrebu! A što se tiče tvoje priče da su tobože nerentabilna i sva ova nabrojana prijevozna sredstva - nije tomu baš tako. A k tome - ne možeš uspoređivati neki nužni javni prijevoz s ovakvom žičarom, koja ide na mjesto koje nije naseljeno (na vrhu Sljemena ni na cijeloj planini nema nikakvih naselja, osim naravno u podnožju!).

 

Mislim da je 110.000 bilo zadnjih godina. Prvi dio je sigurno bilo puuno više. To je priča o padu potražnje (ljudi su se izguštali, došli do auta i išli drugdje).

Upravo tako - s vremenom je sve više ljudi bilo motorizirano i odlazilo je autima gore, ali i na brojne druge destinacije, nije samo Sljeme okolica Zagreba! A ovaj podatak govori da je dakle u prosjeku svaki osmi Zagrepčanin koristio žičaru jednom godišnje! A rekao bih da je broj još i dosta manji od toga, jer ipak je bilo i nešto ne-Zagrepčana među putnicima, tako da je to možda i svaki deseti. Dakle, možda se 10-tak posto ljudi u prosjeku jednom godišnje vozilo žičarom, što je katastrofa! A da se pogleda koliko je putnika bilo u isto vrijeme u ostalim ZET-ovim vozilima - vidjeli bi da je riječ o neusporedivo većem broju postotku i broju vožnji, naravno!

 

Da, za mene je to glavni argument, a vjerujem i za većinu običnih zagrepčana. Ne vidim uopće problem oko takvog stava, koji je sasvim legitiman - i dovoljan (bez ijednog drugog argumenta).

Sad ti.  :kul2

Molim te nemoj pričati ovakve gluposti, ovo nije nikakav argument! Jer da je to doista argument - tada bi trebalo odmah vratiti uskotračni Samoborček, samo zato je rje nekad postojao! A naravno trebalo bi vraćati i sve drugo što je nekad postojalo, pa možda i konjski tramvaj, jel?!



#55 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 27.02.2018. - 11:37

Usporedba sa Samoborčekom je najplastičnija. Radi se o iznimno sličnom ekvivalentu.
Osobno sam išao sa mamom i ponekad njenim prijateljicama sa vlakićem na bazene u Stubake i nazad u Zg. Tada sjajno iskustvo, lijepa sjećanja no ne bi ih ikada više i sa kim ponovio...
Sljemenska žičara je iz takvih priča...

#56 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 27.02.2018. - 12:33

Usporedba sa Samoborčekom je najplastičnija. Radi se o iznimno sličnom ekvivalentu.
Osobno sam išao sa mamom i ponekad njenim prijateljicama sa vlakićem na bazene u Stubake i nazad u Zg. Tada sjajno iskustvo, lijepa sjećanja no ne bi ih ikada više i sa kim ponovio...
Sljemenska žičara je iz takvih priča...

MTA, sjajno si ovo konstatirao! Upravo tako - stara žičara su lijepa sjećanja određenih ljudi iz njihovog djetinjstva i mladih dana! Mi doista nismo toliko bogata zemlja i grad da bismo mogli ulupati stotine milijuna kuna u gradnju nove žičare, koja ionako neće imati nikakve sličnosti sa starom žičarom, samo zato da obnovimo sjećanja nekih ljudi! A znate što mi je samo najinteresantnije: da neki forumaši ovdje ustanu "drvljem i kamenjem" čim ja spomenem metro, koji bi za naš grad doista bio od izuzetne važnosti, a i za kojega bi EU sigurno dala bar dio sredstava! Pa počmu pričati da je to "megalomanija i nepotrebno", da je "nerealno, da je glupost" i slično! E, a isti ti ljudi onda par minuta kasnije ovdje zdušno brane gradnju ove doista besmislene i megalomanske žičare i pričaju da ju se mora graditi samo zato jer je nekad postojala i slično... Eh, doista vrlo vrlo čudno...



#57 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.02.2018. - 13:53

Što se tiče Sarajeva - tamo žičara ima nekog smisla! Jer grad je u kotlini iznad koje ide odmah strma planina, sasvim je drukčija konfiguracija terena nego u Zagrebu! K tome - na Sarajevskim planinama su brojna i velika skijališta, pa sjetimo se da je bila i olimpijada! I te planine su mnogo više od Medvednice. Dakle, sve skupa kad se sagleda tamo žičara ima mnogo više smisla nego u Zagrebu! ...

 

Sljeme 1035 m n.m. - Dolje ~ 270 m n.m.

Trebević 1627 m n.m. - Bistrik ~ 600 m n.m.

 

Pa sad, jel je 600 m "mnogo više" i kaj bi to uopće trebalo značiti u kontekstu gradnje žičara ...?

 

Kaj se tiče Olimpijade u Sarajevu, bila je 1982.

Žičara na Trebević je izgrađena 1957.

 

Uopće, ti pabirčiš sve kaj ti padne na pamet, e da bi "dokazal" nekakav svoj stav za kojeg misliš da bi svi oponenti trebali ostati 'paf' i prikloniti se bez ostatka tvom mišljenju. Ti funkcioniraš ko Jehovini svjedoci. No, svijet ne funkcionira na taj način.

 

... A što se tiče tvoje priče da su tobože nerentabilna i sva ova nabrojana prijevozna sredstva - nije tomu baš tako. ...

 

Šta'b rekla dva premijera i Goran Maras: Show me the numbers!

 

... A ovaj podatak govori da je dakle u prosjeku svaki osmi Zagrepčanin koristio žičaru jednom godišnje! A rekao bih da je broj još i dosta manji od toga, jer ipak je bilo i nešto ne-Zagrepčana među putnicima, tako da je to možda i svaki deseti. Dakle, možda se 10-tak posto ljudi u prosjeku jednom godišnje vozilo žičarom, što je katastrofa! A da se pogleda koliko je putnika bilo u isto vrijeme u ostalim ZET-ovim vozilima - vidjeli bi da je riječ o neusporedivo većem broju postotku i broju vožnji, naravno!

...

 

Koji podatak?

Ti svoje "podatke" vadiš iz mašte, a ne iz stvarnih statistika, godišnjaka i ostale relevantne dokumentacije (šta'b se reklo rekla-kazala).

 

...

Molim te nemoj pričati ovakve gluposti, ovo nije nikakav argument! Jer da je to doista argument - tada bi trebalo odmah vratiti uskotračni Samoborček, samo zato je rje nekad postojao! A naravno trebalo bi vraćati i sve drugo što je nekad postojalo, pa možda i konjski tramvaj, jel?!

 

argument (lat. argumentum).

1. Dokaz, rasuđivanje zasnovano na činjenicama kako bi se dokazala ili pobila određena tvrdnja.

...

2. U književnoj teoriji, retorici, jezikoslovlju, logici i filozofiji, nazivak koji se od Cicerona javlja u kontekstu odnosa istine i govora; kao razlog zbog kojega neka dvojbena stvar stječe vjerodostojnost; kao počelo (element) ili obrazac na kojem počiva dokazivanje (argumentatio); kao sažetak sadržaja ili zapleta na početku književnog djela (tragedije, komedije, epa) ili poglavlja (npr. u romanu Ime ruže U. Eca); te u antičkoj retorici, kao pripovjedni tekst o izmišljenom zbivanju koje se moglo odigrati, razlučen od izmišljene i nevjerojatne fabule i istinite historije.

...

http://www.enciklope...ca.aspx?id=3704

 

Zakaj uskotračni? Revitalizacija pruge je predviđena povećanjem kapaciteta, na realno mogućoj i realno zasnovanoj ideji (drugi par rukava u toj priči je usputna megalomanija).

Pa da značajan broj građana i kritičan dio struke & političara smatra da bi trebalo vratiti konjski tramvaj, to bi postal realan zahtjev, pa bi o tom mogli meritorno raspravljati. Za sad ga nema, pa nema ni potrebe smatrati to kontraargumentom.



#58 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.02.2018. - 13:56

MTA, sjajno si ovo konstatirao! ...

 

Nevjerojatno - ti se diviš vlastitoj konstataciji koju je on samo potvrdil!? a020.gif



#59 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 187 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 27.02.2018. - 14:17

Usporedba sa Samoborčekom je najplastičnija. Radi se o iznimno sličnom ekvivalentu.
Osobno sam išao sa mamom i ponekad njenim prijateljicama sa vlakićem na bazene u Stubake i nazad u Zg. Tada sjajno iskustvo, lijepa sjećanja no ne bi ih ikada više i sa kim ponovio...
Sljemenska žičara je iz takvih priča...

Ovo sa Samoborčekom je nekako "dvosjekli mač": 79' kada je ugašen, počeli su voziti ZET-ovi autobusi sve do Stojdrage, pokaz je vrijedio, isplatilo nam se!

 

Onda se pojavila situacija da ZET više ne vozi, idu  žuti Samoborčekovi autobusi, to je dodatni trošak. Usput, kao porezna (prirezna) oaza Samoboru raste broj ljudi koji rade u ZGB, = raste broj stanovnika.

 

I?

 

Svaki radni dan je krkljanac kod odlaska na posao i pri povratu kući, nije problem doći do ZGB, ali u njega uči - to je 30-40 minuta u koloni ovisno gdje je posao/škola. Evo ja išao u Novake nekidan po neke filtre i gle, 70 minuta od Držićeve petlje  do skladišta , krenuo oko 16 h radnim danom ..

Opet se rađa misao o Samoborskoj željeznici , ali sada to više nije Samoborček kao nekada, nego odvojak klasične pruge od Samobora do Glavnog Kolodvora ili barem spoj nakon Podsusedskog mosta koji bi pomogao u kritično vrijeme prebaciti putnike do Glavnog ili bliže/dalje.  Kolege koji žive u Samoboru, svakim radnim danom utroše i do 2 sata na put na posao/kući.

 

Dakle primjer sa Samoborčekom stoji, ali samo za ono što je bila uskotračna željeznica.


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#60 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 27.02.2018. - 15:01

Malo se previše otišlo offtopic o Samoborčeku, pa da vratim ovu raspravu na pravi kolosijek!

Išao sam malo čačkati po netu ima li kakvih novosti oko žičare, pa sam naišao na slijedeći članak iz 2015:

https://direktno.hr/...ka-zicara-8992/

Iz njega se vidi koliko je ideja o gradnji žičare besmislena, te nadasve ispolitizirana i u kojem smjeru je otišla! Eto, izvaditi ću nekoliko odlomaka iz članka, a onda ih prokomentirati, kako bih argumentirao svoje stavove:

 

Naslov članka glasi: Divna vijest za nostalgičare: vraća se sljemenska žičara

Moj komentar: iz ovoga se vidi da se ide na pobuđivanje nostalgičnih osjećaja kod građana, te na jeftino politikantstvo i sakupljanje predizbornih bodova! Jer da je to sjajno rješenje za gradski prijevoz - naslov bi drukčije glasio!

 

Žičara je, kaže Kosor, zaštitni znak Zagreba, izletnici su se vozili žičarom na Sljeme svih 365 dana u godini, po zimi kad je radilo skijalište i sanjkalište, ali i po ljeti za odlazak na vidikovac. "Ali, već osam godina Zagrepčani i turisti ne mogu žičarom otići na Sljeme", ističe Kosor i dodaje kako Zagreb želi biti turističko središte.

Moj komentar: Na osnovu čega ovaj Darinko Kosor govori da je "žičara zaštitni znak Zagreba"?! Opet glupost i politikantstvo! Da je žičara bila zaštitni znak Zagreba i tako slavna i čuvena - pa tada bi brojni turisti u ono doba dolazili najviše zato da se dive tom "prekrasnom čudu" od žičare! Po njemu bi dakle naša žičara imala status koji npr. ima Eiffelov toranj u Parizu! Ali ja ne znam da je bilo koji turist dolazio u Zagreb zbog žičare da bi joj se divio - možda se koji njom i vozio kad je već bio tu, ali zasigurno ona nije bila turistički mamac! Također, ona definitivno nije bila zaštitni znak našeg grada, jer da je bila - tada bi na razglednicama Zagreba iz tih godina dominirala žičara! A ja ne znam ijednu takvu razglednicu! Zaštitni znaci Zagreba su katedrala, Markov trg, Kamenita vrata, eventualno Dolac, Jelačić plac, možda šestinska nošnja ili nešto slično, ali pričati da je to bila stara žičara - to je čista glupost i demagogija! Molio bih ovdje koji komentar da čujem što vi kažete na tu temu?!? Daljnja glupost u ovome članku: zar bi Zagreb bio veće turističko središte da ima žičaru?! I što onda ako se ne može na Sljeme žičarom - zato se može autobusom ili autom, ili nadasve (što je i najbolje, najzdravije, a ako hoćete i najekološkije) - pješice!

 

"Brojke su stvarno dobre, ali turistima se nešto mora i ponuditi ako želimo da taj rast bude veći. Mnogi gradovi u Europi i Americi bili bi presretni da imaju Medvednicu kao dio grada", rekao je. Istaknuo je kako je Grad velik novac uložio u obnovu objekata, posebno u "Tomislavac", gdje je izgrađen i bazen, pa se postavlja pitanje ako je uloženo u obnovu objekata i domova, ako imamo skupo skijaško natjecanje "Snježnu kraljicu" u koje se ulaže nekoliko desetaka milijuna kuna godišnje, zar nije potpuno logično da postoji i žičara.

Moj komentar: Opet ponavljanje mantre da je žičara neophodna za razvoj turizma u Zagrebu - totalna nebuloza! A također i priča da žičara treba i zbog Tomislavca - pa sigurno bogati turisti koji dolaze tamo na nekoliko dana u hotel neće dolaziti žičarom i njom vući kofere, ja stvarno ne znam kako si to on zamišlja!

 

Istaknuo je da infrastruktura djelomično već postoji od stare žičare, što znači da samo treba slijediti postojeću trasu, ali da postoje i projekti. "Siguran sam da bi se barem dvije trećine tog projekta moglo financirati sredstvima fondova EU", naglašava Kosor. Dodaje kako je operativno važno uspostaviti tim i društvo koji bi se bavili samo projektom žičare - to bi mogla biti nova ustanova koja bi se izdvojila iz ustanove za sportske objekte i zvala bi se "Sljeme Medvednica".

Moj komentar: O kakvoj infrastrukturi od stare žičare on priča?! Pa, stupovi su uklonjeni i sve ostalo, a dok je to on i pisao već tad se imalo plan to sve ukloniti i raditi posve novu! Također ne želi se koristiti stare stanice, već graditi nove itd. A što se EU projekta tiče - pa zašto onda ti mudrijaši ovaj plan ne predlože za EU-financiranje, pa da vidimo što će oni reći o tim "sjajnim idejama" ;) ?! I još jedan komentar - do sada se stalno pričalo da bi nova žičara (kao što je bila i stara) bila pod okriljem ZET-a i dio javnog gradskog prijevoza. Pa, odakle onda ideja o pravljenju nove firme koja bi se bavila samo time? To me jaaako podsjeća na firmu "Terme Zagreb" (koje su za razliku od žičare odlična ideja), ali koja je godinama postojala i imala direktora tj. direktoricu i zaposlenike, a da ništa po pitanju termi nije bilo napravljeno! Dobra ideja za nekoga uhljebiti ;)

 

Kosor kaže da nije čovjek od megalomanskih projekata. "Ne želim govoriti o izgradnji metroa ili dizanju pruge kroz centar Zagreba jer to košta milijarde eura. Takvih sredstava Grad sada nema i to su projekti za tri, četiri mandata. Ali u ovom mandatu, siguran sam da Zagreb zaslužuje žičaru kao zaštitni znak grada s velikim turističkim potencijalom te da građani u južnom dijelu Zagreba zaslužuju novi rotor Avenija Dubrovnik-Jadranska avenija. To su po meni dva projekta koja ću 'gurati i stiskati' da se naprave", istaknuo je Kosor.

Moj komentar: Ovo je još najgori dio od svega što priča! Naime, govori kako su metro, pa čak i denivelacija postojeće želj. pruge "megalomanski projekti" i kako ih ne želi, jer da je kao pre skupo i da je nemoguće. A ovdje se nije sjetio da bi se baš tu moglo aplicirati na EU projekte! K tome, sad mu žičara najednom neće biti megalomanska i nepotrebna, za to ima para, za baciti u vjetar stotine milijuna kuna! Užas!

 

"Ako Gradska uprava prihvati prijedloge koje nudim - da se do ljeta riješe imovinsko-pravni odnosi te da se projekti, koji su već dijelom napravljeni, hitno apliciraju za dobivanje sredstava iz fondova EU, radovi na žičari mogli bi početi već početkom iduće godine, a sve bi moglo završiti u ovom mandatu, do lipnja 2017.", zaključio je Kosor.

Moj komentar: Ovo je zapravo sreća - eto odavno prošao taj lipanj 2017, a od žičare "ni Ž"! I iz toga se vidi koliko je sve to politikantski, a ne ozbiljno zamišljeno! A moram prokomentirati i to za EU fondove - jel zna možda tko od vas - da li su se na kraju javili za to, pa da je (naravno) EU to odbila financirati kao glupost, ili su oni sami vidjeli da od toga ništa, pa da je uzaludan trud prijavljivati se pa da su odustali? Ili je nešto treće u pitanju - tko zna?!

 

Ima u tom članku još bisera, osobito ono što razni "stručnjaci" pričaju pred kraj članka, pa malo pročitajte! U svakom slučaju eto iz ovoga što sam ovdje citirao se najljepše može vidjeti da Bandić nipošto nije usamljen u tim idejama, te dapače - da ih on iznosi najviše zbog pritiska ovakvih kvazi-političara oko njega, računajući i one oporbene (SDP, GLAS, Za Grad i još mnogi)... A nitko od njih nije išao realno sagledati situaciju, nego samo idu na probuđivanje sentimenata kod (mahom starijih) ljudi i kupovanja glasova od naivaca!

Nadam se da vam se ova moja analiza članka svidjela, te da je dala konstruktivan doprinos ovoj temi - dakle smislu izgradnje nove žičare Sljeme!






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users