Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Smisao izgradnje nove žičare Sljeme - rasprava


  • Please log in to reply
625 replies to this topic

#1 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 185 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 13.02.2018. - 19:51

 

 

Sa ovim drugim postom si sam sebi skočio u usta... Autobus je sletio sa ceste... Kako je onda žičara besmislena? Svake dvije tri godine autobus završi u jarku, zar treba netko poginut?

Kublach, šalio sam se, tj. nastojao ironizirati .  :wink:  Činjenica  je da je  promet na Sljeme kod gužve znatno otežan bez žičare i to traje već od 2007.

Imam i ja iskustvo slijetanja sa Sljemenske ceste LandRoverom, spasila nas bukva uz cestu, bilo je to negdje 1970, ja klinac, letio sam kroz kabinu kao lopta između sjedala i stropa. Ne želim to iskustvo drugima..imam sačuvane slike....


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#2 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,658 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 13.02.2018. - 20:10

Kublach, šalio sam se, tj. nastojao ironizirati .  :wink:  Činjenica  je da je  promet na Sljeme kod gužve znatno otežan bez žičare i to traje već od 2007.
Imam i ja iskustvo slijetanja sa Sljemenske ceste LandRoverom, spasila nas bukva uz cestu, bilo je to negdje 1970, ja klinac, letio sam kroz kabinu kao lopta između sjedala i stropa. Ne želim to iskustvo drugima..imam sačuvane slike....

Ah.. sorry, jednostavno gledam već previše vremena ljude po forumu koji tupe jedno te isto (najčešće nelogično) i onda jednostavno mi je mrak pao na oči... Al eto, možemo to riješiti na idućem forumaškom sastanku pa dobiješ pivo :mrgreen:
Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#3 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,054 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 13.02.2018. - 23:42

Trebevićka žičara je naravno jeftinija jer je daleko kraća, i strmija, onakva kakva žičara treba biti, i da bi se isplatila barem donekle ako i je subvencionirana, i da bi bila logičan prijevoz. To je i bila poanta postova svih zlih skeptika oko žičare.

Bandićeve kvazi-planove je bolje uopće ne uzimati u obzir prije određene faze provođenja natječaja.

#4 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 185 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 14.02.2018. - 14:39

Trebevićka žičara je naravno jeftinija jer je daleko kraća, i strmija, onakva kakva žičara treba biti, i da bi se isplatila barem donekle ako i je subvencionirana, i da bi bila logičan prijevoz. To je i bila poanta postova svih zlih skeptika oko žičare.

Bandićeve kvazi-planove je bolje uopće ne uzimati u obzir prije određene faze provođenja natječaja.

To je razumljivo, no pitam se: što je jeftinije, 850 metara duža žičara ili još 850 metara tramvajske proge kroz već postojeći Tunel ?

Time bi se iskoristila samo stara trasa, bez produžetka i time u biti strmija. Ako se onda oduzme (financijski) potreba za Kutnom postajom , novom Donjom postajom, Međupostajom, gdje se onda financijski nalazimo unutar predviđenih 235 mil kuna u 3 godine izgradnje?

Mislim da je ovo krucijalno pitanje na koje će jednog dana (ako ikada bude i sagrađena Nova žičara) netko morat odgovoriti ispred suca istrage.


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#5 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 745 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 11:49

Sa ovim drugim postom si sam sebi skočio u usta... Autobus je sletio sa ceste... Kako je onda žičara besmislena? Svake dvije tri godine autobus završi u jarku, zar treba netko poginut?

A reci jel se treba desiti da padne koja kabina, ili se čak uruši stup i sve padne na tlo, pa da pogine puno ljudi na žičari? Žičare su vrlo opasno i nesigurno prijevozno sredstvo, ja ih se užasavam, gadne su skoro ko avion!



#6 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,543 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 15.02.2018. - 12:16

https://www.tportal....i-foto-20180213

 

 

 

Kaos na Sljemenskoj cesti: Ralica zapela s automobilima u ogromnoj koloni  702351.jpeg?cropId=0 
Na Sljemenu se danas trebao održati Zagreb Children Trophy, natjecanje mladih u skijanju. No, prema riječima organizatora, održavanje je upitno. Na pola puta stvorena je duga kolona. Navodno su jedan kombi i autobus sletjeli s ceste i u tijeku je njihovo izvlačenje.Roditelji koji na Sljeme voze djecu kažu da su uvjeti sramotni.

http://vijesti.hrt.h...ciscena-snijega



#7 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,103 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 12:18

A reci jel se treba desiti da padne koja kabina, ili se čak uruši stup i sve padne na tlo, pa da pogine puno ljudi na žičari? Žičare su vrlo opasno i nesigurno prijevozno sredstvo, ja ih se užasavam, gadne su skoro ko avion!


Isuse bože, ja moram tebe upoznati. Toliko ignorancije, subjektivnosti i neznanja kod nekoga nikad nisam vidio. Čovječe ne boje se svi visine kao ti.

#8 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,054 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 12:38

– Jasno je da posjetitelji nemaju alternativu i ne možemo zabraniti da se tako parkiraju, ali dok se ne sagradi žičara i uz nju parkiralište, nema drugog rješenja – kaže ova čuvarica prirode, dodajući da parkirališnih mjesta za sve koji bi htjeli doći tijekom vikend na skijanje, sanjkanje ili izlet jednostavno – nema. 

Pročitajte više na: https://www.vecernji...ni-auti-1226312 - www.vecernji.hr

 

Ovo je glupost, žičara i parking nemaju veze jedno s drugim, ovih gužvi je bilo i kad je žičara vozila. Tko se ne sjeća neka ne (da ne kažem što).

 

Sa žičarom ili bez nje, nedostaje općenito strategija (održivog) razvoja Sljemena a još više ostatka Medvednice, a i integriran pristup problematici prometa u gradu. Nitko ne garantira da je zabrana auta gore uvjetovana žičarom, a može biti baš isto i dok vozi samo bus; a ako nema zabrane a turizam stvarno naraste, kuda s još većim brojem auta? Nitko ne kaže što je u biti razlog i plan. Samo narodska "treba nam žičara", nažalost previše građana to ponavlja a ne znaju što hoće kao ni političari.

 

 

Graditi novu žičaru u ovakvim uvjetima je debilizam, pogotovo ako će koštati koliko se planira a na malom okretištu Dolje zbog nesposobnosti da se otkupi još malo zemljišta uz već gradsko raditi gluposti poput kutne građevine i male podzemne garaže pod okretištem umjesto na neiskorištenoj livadi, a gdje je na kraju priča o autobusnom terminalu koji bi stvarno bio potreban desecima tisuća ljudi svakodnevno, koji bi mogli imati alternativu pretrpavanju tramvaja kroz Dubravu umjesto ovog šminkeraja kojeg će koristiti samo stotine vikendom, kako i njega ugurati ako ne kupuju zemlju? Ovakvim načinom se može samo napraviti preveliki trošak za budući promet i u Zagrebu i na Sljemenu i devastacija potencijala.

 

Ne kažem da žičara nije opcija, ali ne s ovakvim argumentima ("treba nam da maknemo aute") i kvazi-planovima.



#9 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,543 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 15.02.2018. - 13:09

Ovo je glupost, žičara i parking nemaju veze jedno s drugim, ovih gužvi je bilo i kad je žičara vozila. Tko se ne sjeća neka ne (da ne kažem što).

 

 

Ne kažem da žičara nije opcija, ali ne s ovakvim argumentima ("treba nam da maknemo aute") i kvazi-planovima.

Pa upravo ima veze. Nego što. Pa ti ljudi sad nemaju alternative. 

 

Mnogi građani kao i ja nemaju zimske gume nego ljetne ili cjelogodišnje. Kada su zimski uvjeti na cesti izbjegavam vožnju autom. Jednostavno radim premali broj kilometara godišnje da bi mi se isplatilo mijenjati set guma. Imam gradski promet i to je to. 

 

Jednostavno treba imati alternativu. Ali glavno prevozno sredstvo bi trebala biti žičara.  Ali alternativa bi trebala biti cesta koja bi trebala biti zabranjena za osobni promet tj samo sa posebnom dozvolom (barem po zimi kad su zimski uvjeti na cesti). Naravno da je prije bilo gužvi ali to ne znaći da je to dobro.

 

Dakle žičara treba. I to već jučer. Ali sa bitno revidiranim projektom.



#10 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,103 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 13:54

Ivane naravno da imaju veze jedno s drugime. Prvo i osnovno ponudom parkiranja se upravlja prijevoznom potražnjom i to sveukupnom. Činjenica jest da u slučaju postojanja žičare promet automobilima na Sljeme bio bi bitno manji zbog pofjele potražnje između osobnog automobila i žičare i dodatno što se u tom slučaju svakako parking na Sljemenu treba naplaćivati.
Naravno, isto tako potrebno je ponuditi dovoljno parkirališnih mjesta na donjoj stanici žičare.

Ne treba se praviti da se problem parkiranja na ne Sljemenu rješava žičarom, ili da on ne postoji. Definitivno postoji, izrazito je izražen i nedvojbeno je i za to žičara rješenje te posljedično tome promjena upravljanja parkirališnom ponudom.
No, ono s čim se slažem. Usprkos svemu navedenome, ne postoje argumenti koji idu u prilog ovakvome predimenzioniranom, prekompliciranom i rastrošnom projektu zahvaljujući pohlepnosti i nestručnosti populističke gradske uprave i Bandića.

Dakle žičara da, ali ne po ovakvom projektu.

#11 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,054 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 13:59

Pa upravo ima veze. Nego što. Pa ti ljudi sad nemaju alternative. 

 

Mnogi građani kao i ja nemaju zimske gume nego ljetne ili cjelogodišnje. Kada su zimski uvjeti na cesti izbjegavam vožnju autom. Jednostavno radim premali broj kilometara godišnje da bi mi se isplatilo mijenjati set guma. Imam gradski promet i to je to. 

 

Jednostavno treba imati alternativu. Ali glavno prevozno sredstvo bi trebala biti žičara.  Ali alternativa bi trebala biti cesta koja bi trebala biti zabranjena za osobni promet tj samo sa posebnom dozvolom (barem po zimi kad su zimski uvjeti na cesti). Naravno da je prije bilo gužvi ali to ne znaći da je to dobro.

 

Dakle žičara treba. I to već jučer. Ali sa bitno revidiranim projektom.

 

Kako nemaju alternative, što je bus? Kao i ranije, bus će uvijek i ostati alternativa žičari jer adekvatna cesta postoji.

 

Tko je prije išao žičarom kasnije je išao busom i stvari se od sredine prošlog desetljeća skoro uopće nisu promijenile što se tiče broja ljudi koji se vozi autom ili javnim prijevozom, tko priča "ja bih kad bi ovo i ono" obično razvlači priču u prazno, ne znam točne statistike ali meni po punjenju autobusa i žičare koliko znam izbrojati nema razlike, isto kao ni s količinom auta na vrhu. 

 

A za zabranu auta treba također imati elaborat, ne znam čemu bi to točno služilo, i na kraju bi pola prijevoza ionako radio bus da bi se zadržala kvaliteta sadašnje dostupnosti dislociranih lokaliteta poput Gračana i Hunjke, na kraju vjerojatno ispada da skoro jednako autobusa treba i dalje voziti.

Određena vrsta turista ima svoje potrebe, neki imaju jednostavno svoj standard luksuza (takve želiš kao turiste iliti potrošače) a drugi nisu u stanju koristiti JGP i zašto bi morali ako imaju prilagođeno vozilo ili člana obitelji koji će im izaći u susret.

 

 

I ja kažem da je žičara opcija (ne znam zašto da ako ne kažemo prvo uopće zašto, jer ovo se svodi na to da prvo trebamo žičaru pa trebamo smisliti zašto), ali puno toga mora doći ranije u pitanje. Ja bih rekao da žičara treba imati 50% šanse da se izgradi, ali ne zato da bi postojala nego da bi druge stvari na Sljemenu i u zagrebačkom turizmu imale dodanu ali i održivu vrijednost, jer ovo je na kraju ekstremno slabo kao prometno pitanje, nema šanse da netko dokaže da je racionalnije od busa, a još manje da je ekološki nešto pozitivno.



#12 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 745 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 14:54

Ivane_T-101, doista sam oduševljen s tvojim današnjim postovima o žičari! Htio sam se opet malo uključiti u diskusiju, ali ipak neću, jer ti si doista sve sjajno rekao i odlično obrazložio! Ti si stvarno koji puta glas razuma na ovom forumu, bravo! Eto, jako mi je drago da nisam više jedini kojega mnogi forumaši ne vole, tj. da imam nekoga tko slično razmišlja! A nadam se da ćemo nas dva s vremenom još više približiti i stavove oko metroa!



#13 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,543 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 15.02.2018. - 15:44

 

Kako nemaju alternative, što je bus? Kao i ranije, bus će uvijek i ostati alternativa žičari jer adekvatna cesta postoji.

 

 

Bus je cestovno vozilo kao i auti i nemože biti alternativa u teškim zimskim uvjetima zakrčenim zaglavljenim automobilima.....



#14 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,054 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 16:07

Isto kako žičara ne može biti alternativa busu u vjetrovitim uvjetima a može joj smetati i led na žicama... Meteorologija nije baš obavezno na strani žičare.
 
I kako rekoh, i jedno i drugo je alternativa automobilima a istovremeno i nije potpuno, ali ne znam zašto točno bez njih, to treba bolje obrazložiti osim povremenom gužvom.
 
(* u prethodnom postu sam mislio Grafičar, ne Gračani)

#15 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,103 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 16:39

Kako nemaju alternative, što je bus? Kao i ranije, bus će uvijek i ostati alternativa žičari jer adekvatna cesta postoji.
 
Tko je prije išao žičarom kasnije je išao busom i stvari se od sredine prošlog desetljeća skoro uopće nisu promijenile što se tiče broja ljudi koji se vozi autom ili javnim prijevozom, tko priča "ja bih kad bi ovo i ono" obično razvlači priču u prazno, ne znam točne statistike ali meni po punjenju autobusa i žičare koliko znam izbrojati nema razlike, isto kao ni s količinom auta na vrhu.

 
Postoji bolje i lošija alternativa. Bus je svakako lošija alternativa zbog manjeg kapaciteta. Žičara istina ima problem s vjetrom, ali to je nešto što nije konstatno za razliku od kapaciteta ta dva vida prijevoza.
Nema logike da se vrh Sljemena opterećuje automobilima na jednaki način nakon izgradnje žičare kao sada kada ona ne postoji. Ukoliko je to tako prije i bilo nema razloga da bude opet. U tom slučaju to je bilo pogrešno upravljanje prometom.
Dakle, ja govorim o postojećoj potražnji, a žičarom bi vjerojatno nešto sitno i porasla.
 
I teza da "tko je išao žičarom sad ide busom" ne odgovara realnom stanju u cjelosti. Najvećim dijelom da, ali kako god se okrene nekadašnji promet žičare se prelio i u promet osobnih automobila.

 

 

 


I ja kažem da je žičara opcija (ne znam zašto da ako ne kažemo prvo uopće zašto, jer ovo se svodi na to da prvo trebamo žičaru pa trebamo smisliti zašto), ali puno toga mora doći ranije u pitanje. Ja bih rekao da žičara treba imati 50% šanse da se izgradi, ali ne zato da bi postojala nego da bi druge stvari na Sljemenu i u zagrebačkom turizmu imale dodanu ali i održivu vrijednost, jer ovo je na kraju ekstremno slabo kao prometno pitanje, nema šanse da netko dokaže da je racionalnije od busa, a još manje da je ekološki nešto pozitivno.

 

Sa najvećim dijelom se slažem osim s ovim oko racionalnosti. Krivo tumačiš taj pojam u ovom kontekstu. Pa nije racionalno u JGP-u ono što je najviše prihvatljivo s ekonomskog aspekta.  Zanemaruješ cijeli niz ostalih faktora. Ako postoji problem parkiranja na Sljemenu i njegovom okruženju, ako ne želimo gore automobile žičara stvarno jest rješenje. I s prometnog aspekta to je racionalno rješnje ako se želi doći do cilja rasterećenja Sljemena od osobnih automobila. Vrlo jednostavan pricip u biti. 

 

Dakle naravno da žičara ekonomski ne može biti racionalnija od autobusa, ali tko kaže da se sve mora vrtiti oko novaca u JGP-u? Dakle što vrijedi racionalniji autobus koji ne rješava problem? To kao da si gladan i onda kupiš juhu jer je jeftinija umjesto nešto konkretno. E bome ni tako se ne vodi sustav.

 

A ako se vratimo na samu bit žičare ja sam davno rekao. Prije svega ovoga trebalo je donijet analizu i projekciju kretanja potražnje za sadržajima koje nudi taj dio grada (park prirode) te napraviti strategiju razvoja i oplemenivanja tog područja novim sadržajima, a onda računati potrebni kapacitet i planirati linije prijevoza.

Dakle ovakav projekt je nakaradan, i rezultat sramotnog i groznog djelovanja onih koji vode grad.

 

PS: Ivan pripazi kaj pišeš da ti Forumas ne počne slati ljubavne poruke u inbox, tj. PP. :hehe: :grin:



#16 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 185 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2018. - 21:24

A reci jel se treba desiti da padne koja kabina, ili se čak uruši stup i sve padne na tlo, pa da pogine puno ljudi na žičari? Žičare su vrlo opasno i nesigurno prijevozno sredstvo, ja ih se užasavam, gadne su skoro ko avion!

U 43 godine postojanja stare žičare Sljeme i 8 miliona prevezenih putnika nitko nije stradao niti je kabina pala, niti se urušio koji stup...bilo je problema i kvarova, ali nitko nije stradao!

Uz Sljemensku cestu postoji nekoliko obilježenih mjesta sa pločom gdje neki ljudi povremeno ostavljaju buket cvijeća.. prvo takvo je 300 metara u desnom zavoju odmah nakon mjesta gdje cesta presjeca Leustekov put.

Toliko o sigurnosti između ovih alternativa.

 

Najneugodniji "side-efect" korištenja autobusa umjesto žičare, a to se je jasno vidjelo u proteklih 10 godina, je često zatvaranje Sljemenske ceste radi popravka. Urušavanja su nastala nekih 200 metara ispod Kraljičinog Zdenca , te na dva mjesta iznad Šenstinskog Lagvića. cesta kojom se penjemo na Sljeme je u tom periodu popravljana uglavnom u smislu asfaltiranja, trenutačno je dobra samo gornja polovica. Pad drveća i prekid prometa je čest nakon nevremena, više puta u godini dana. Ima još nekoliko mjesta koja ćže uskoro zahtijevati rekonstrukciju zboh urušavanje kolnika, jedno je nekih 500 metara uzbrfo nakon odvojka za Runolist, rupetina se širi kolnikom ...

 

Zbog određenih razloga ja sam na Sljemenu svaka 2 tjedna, nije da moram, ali na kraju tako ispada i htio-ne htio uočavam što se dešava zadnjih 10 godina od prestanka rada Žičare: gužve oko ceste skoro svaki vikend i blagdan i zimi i ljeti, nicanje raznih brvnara "brze prehrane" upitne legalnosti, karteliranje ugostitelja - cijene uglavnom svugdje iste i visoke, često padanje drveća zbog nevremena ( 2015. oko 12-13 tis. stabala prema izjavi iz Šumarije), zatvoren Pansion Medvednica (vlasnik je Grad, relativno blizu vrhu), često preusmjeravanje prometa preko Medvedgrada zbog rekonstrukcije ceste.

 

Na kraju ja sam za novu Žičaru, ali ne prema ovom megalomanskom projektu: Ivan-T-101 dobro prikazuje problem, tj. da nagomilane probleme neće riješiti Žičara sama po sebi, ako se ne učini još nekoliko stvari na sređivanju ove kaljuže gore na Sljemenu.


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#17 Dark Lord

Dark Lord
  • Članovi
  • 704 posts
  • Joined 11.06.2009.

Posted 15.02.2018. - 21:41

Isto kako žičara ne može biti alternativa busu u vjetrovitim uvjetima a može joj smetati i led na žicama... Meteorologija nije baš obavezno na strani žičare.
 
I kako rekoh, i jedno i drugo je alternativa automobilima a istovremeno i nije potpuno, ali ne znam zašto točno bez njih, to treba bolje obrazložiti osim povremenom gužvom.
 
(* u prethodnom postu sam mislio Grafičar, ne Gračani)

 

Na ovo mogu samo reci Isuse Boze.



#18 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 185 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 18.02.2018. - 12:14

A reci jel se treba desiti da padne koja kabina, ili se čak uruši stup i sve padne na tlo, pa da pogine puno ljudi na žičari? Žičare su vrlo opasno i nesigurno prijevozno sredstvo, ja ih se užasavam, gadne su skoro ko avion!

Forumaš, žičare su najsigurnije prevozno sredstvo ! Svako ima pravo izraziti svoje mišljenje, ali treba imati argumente, a ne bubnuti bezveze i ispasti *****. (Poslovica: " Da si šutio, ostao bi filozof")  :mig:

 

Dakle, sigurnost transporta izražava se brojem žrtava na pređeni put/po osobi ,  npr. toliko-i-toliko  km dok jedna osoba pogine po statističkom obuhvatu.

 

Za žičare konstrukcije gondole, evo primjera iz Wikipedije:

 

 

 

The National Ski Areas Association reports 0.138 fatalities per 100 million miles transported compared to 1.23 for cars.

Može se provjeriti ovdje: https://en.wikipedia...st_of_accidents

 

Dakle praktički 10 puta sigurnije od automobila , tj na 100 milijuna milja pogine u prosjeku 0, 138 putnika, dok za automobile je to 1,23..

 

Švicarci kao zemlja sa prometom uglavnom u planinama kažu sljedeće:

 

 

 

To begin, a few years ago we came across data from Switzerland. In short, when compared to rail, trolley buses, auto buses and trams, funiculars and gondolas/aerial trams ranked the first and second safest amongst the transit technologies.

 

Može se provjeriti ovdje: http://gondolaprojec...ategory/safety/

 

I na kraju citat sa gornjeg linka:

 

 

 

This means that fully enclosed aerial lifts in North America have safely operated without a fatality in almost 40 years

 

Razlog sigurnosti je strogo nadziranje i servisiranje žičara, pa rekao bi i sama činjenica da tu nemaš volan, kočnicu i gas i ne možeš pogriješiti u upravljanju, recimo po cesti !

 

I kako se ono na kraju kaže: "Iz gorenavedenog može se zaključiti da je Nova žičara Sljeme" najsigirniji, ekološki prihvatljiv transport na vrh Medvednice i da su alternative inferiorne.


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#19 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,054 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.02.2018. - 16:42

Inferiorne na kojem polju? Naravno da je Forumaš svašta izlupao o sigurnosti no ne treba miješati druge segmente kao "ekološki prihvatljiv" u to.

Ekologija a i ekonomija žičare ovisi o terenu a ne o tome koliko je drugdje sigurna.

Alternative su ne samo jednostavnije nego i održivije, dok nema zaokružene studije što se postiže u turizmu, šteka i na polju ekonomije a i samom konstantom deforestacijom očito i ekologije, Medvednica nije strmi kamenjar da pričamo da se radi toga priroda ne mijenja nego je veliki potez umjerene šume koja je inače daleko najbolja u skladištenju dok je CO2 posječena radi preduge linije za tako slabu strminu, bilo je već priče kako bi toliko hektara šume koja bi se vratila bi apsorbiralo puno više CO2 nego i pojačana autobusna linija može emitirati (a što se mene tiče može biti i skuplji električni, ionako se jako puno energije gubi na dugom spustu koji bi el. regenerirao i čak bi i to unatoč trenutnoj skupoći bila nekoliko desetaka puta jeftinija alternativa od žičare). Još manje je jasno kako bi trenutna turistička infrastruktura na Sljemenu trebala stalno prihvaćati toliko posjetitelja ako žičara stvarno i ispuni svoj skupi kapacitet, ili s druge strane zašto ju graditi ako se ne može ispuniti, a ključno je i što uopće graditi da priroda ne bi bila pretjerano narušena jer onda sve skupa nema smisla.

Dakle previše pitanja da bismo rekli da žičara ima smisla a sve ostalo mora popratiti tu želju.

#20 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 19.02.2018. - 17:01

... a i samom konstantom deforestacijom očito i ekologije, Medvednica nije strmi kamenjar ...

 

Ne kanim se upuštat u natezanje oko ekoloških faktora žičara vs. autobusa, al ova (Forumaševa btw) mantra o deforestaciji je jednostavno blesava. U omjeru prema dalekovodima koji imaju približno istu širinu prosjeka, a imamo ih nemjerljivo više od jedne gradske žičare, pa kad Forumaš (i možda i ti) uvjeri Vladu i HEP da ukopaju glavninu dalekovoda (a bez znatnog poskupljenja distribucije), onda budem pristal na razmatranje zamjene grmlja & korova stablašicama.  :drvosjeca

Dotle prestanite zagađivat forumski prostor besmislicama.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users