Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Sigurnost žičara i uspinjača


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#21 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 07.11.2017. - 19:12

... Naime, naravno da se ne grade tamo gdje su česti baš ekstremni vjetrovi....

 

Nad Jablancom - dakle, preko Velebita - još postoje ostaci teretne žičare za balvane.

Inače, nije joj došla glave bura, nego uobičajena bolest žičara na ovim prostorima: hrđa.



#22 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 12.11.2017. - 12:10

Za mehanizme za spuštanje putnika iz kabina nisam 100% siguran, ali sam jednom vidio kako to izgleda (na slici). Znači nekoliko spašavatelja (u našem slučaju GSS) se popne po najbližem stupu i onda se prikvače za žicu. A kako dolaze do kabina i kako spuštaju ljude dolje, ne znam.

 

Našao sam jednu fotografiju u skladu s citiranim tekstom, dakle ovako se "spašavaju" ljudi iz žičare:

 

3BA43A0000000578-4066090-image-a-60_1482



#23 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 12.11.2017. - 12:16

A našao sam i jedan zanimljiv dokument - Pravilnik o minimalnim uvjetima za sigurnost rada postojećih žičara, vučnica i uspinjača za prijevoz osoba:

 

https://narodne-novi...09_01_3_94.html

 

Uglavnom, ima veze o sigurnosti žičara, pa tko želi neka pogleda.



#24 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,833 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 12.11.2017. - 23:47

 

Našao sam jednu fotografiju u skladu s citiranim tekstom, dakle ovako se "spašavaju" ljudi iz žičare:

 

 

Svaka žičara ima drugačiji način spuštanja zarobljenih putnika. Stara sljemenska žičara nije imala ovakav način spuštanja kao na slici.



#25 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.11.2017. - 11:02

A našao sam i jedan zanimljiv dokument - Pravilnik o minimalnim uvjetima za sigurnost rada postojećih žičara, vučnica i uspinjača za prijevoz osoba:

 

https://narodne-novi...09_01_3_94.html

 

Uglavnom, ima veze o sigurnosti žičara, pa tko želi neka pogleda.

Hvala ti, Linija 1, na linku na ovaj pravilnik - doista nisam znao da tako nešto postoji u Hrvatskoj! Sada ću citirati jedan dio iz tog pravilnika, iz kojega se vidi da je izgradnja nove Sljemenske žičare pravno nemoguća, tj. posve protuzakonita:

2.1. Geološko-klimatski uvjeti

Članak 4.

Teren na kojem se nalazi građevinska infrastruktura žičare (nosiva konstrukcija, postaje) ne smije biti na terenu na kojemu ima vodotokova ili vododerina i na kojemu postoji mogućnost pada okolnog drveća.

Geološki profil tla mora biti stabilan, bez klizišta i erozije okolnih padina i ne smije biti izložen lavinama.

Lavina na Medvednici nema, međutim ovoga svega drugoga ima! Dapače, masiv Medvednice je pun vodotokova i vododerina! A također sav je pod gustom šumom i to ima stabala visokih i po 50-tak metara, ako ne i više! I čija mogućnost pada na žice žičare itekako postoji! Da se to izbjegne, moralo bi se posjeći lijevo i desno od trase žičare bar 70-tak, možda i 100-tinjak metara, što bi rezultiralo potpunom devastacijom čitave planine i trajnom ranom u ovim "plućima grada" u širini od 200 m, a u dužini od kojih 5-6 kilometara! Geološki profil na Medvednici je vrlo nestabilan, brojna su klizišta i erozija padina. Tko ne vjeruje, najbolji mu je primjer područje oko Medvedgrada i Kraljičinog zdenca - tamo je teško održavati postojanje i ceste i planinarske staze - pogledajte kako cijelo vrijeme moraju sanirati brojna klizišta!

Dakle, ja sam definitivno došao na svoje, tj. ovim citatom koji si nam dao iz zakona se potvrdilo ono što ja pričam - žičare se ne grade na šumovitim gorama, već se grade na stjenovitim planinskim vrhuncima, gdje je čvrsta stijena koja omogućava dobre oslonce za stupove, a također gdje nema šume koja bi ugrožavala trasu žičare, ili koju bi se moralo devastirati zbog žičare! Eto, Medvednica je baš primjer mjesta gdje je žičara totalni promašaj!

Stara je postojala jer kao prvo nekada zakoni nisu bili ovako rigorozni, dapače siguran sam da u to doba kad se gradila nije ni postojao zakon o žičarama budući da ih još kod nas nije ni bilo! A drugo - bila su to druga vremena - tada je malo tko imao auto, a također Sljemenska cesta nije bila ovako dobra kao danas, također automobili tog doba su se teško uspinjali uzbrdo. Danas su posve druga vremena!



#26 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 13.11.2017. - 11:15

...

2.1. Geološko-klimatski uvjeti

Članak 4.

Teren na kojem se nalazi građevinska infrastruktura žičare (nosiva konstrukcija, postaje) ne smije biti na terenu na kojemu ima vodotokova ili vododerina i na kojemu postoji mogućnost pada okolnog drveća.

Geološki profil tla mora biti stabilan, bez klizišta i erozije okolnih padina i ne smije biti izložen lavinama.

...

 

Nevjerojatno je kolko tebi treba teksta da bi "dokazal" nekaj kaj u samom citatu pobija tu tvoju "teoriju".

Kak bi bilo da se za promjenu ne baviš stvarima o kojima nemaš blagog pojma - ko npr. pravom.

 

Nit je građevinska infrastruktura - dakle stupovi i pogonski objekti, izgrađena na klizištima, niti bi ikoji projektant buduće žičare stavil potpis na nekaj takvo.



#27 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.11.2017. - 15:33

Forumas, tko zna možda mi tebe dovoljno ne cijenimo. Ti si u biti vjerojatno genijalac, nakon što si otkrio tamne protuzakonite planove gradnje sljemenske žičare sljedeće što očekujem da nam napokon objasniš kako se voda pretvara u vino, čelik u zlato i kako se metro uklapa u te čudotvorne pretvorbe jer realno ništa bez metroa!

#28 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 187 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 13.11.2017. - 16:23

Hvala ti, Linija 1, na linku na ovaj pravilnik - doista nisam znao da tako nešto postoji u Hrvatskoj! Sada ću citirati jedan dio iz tog pravilnika, iz kojega se vidi da je izgradnja nove Sljemenske žičare pravno nemoguća, tj. posve protuzakonita:

!

Ne slažem se, sa pravne strane Stara žičara je imala sve dozvole i nakon 1999. kada je bio izvršen i generalni remont i produljena dozvola, tada nazvana "plovidbenost".

 

U stvari, u 44 godine korištenja izmjereno je pomicanje nosivih stupova od 7 cm, što potvrđuje stabilnost terena i ispravnost odabira trase, a to je značajno utjecalo na produženje radnog vijeka sa mogućnošću i nakon 2005. g

 

Vodotokova i erodiranog terena na trasi žičare nema (Medvednica je slabo prožeta obilnijim vodotokovima, zato se glavne zalihe vode za Zagreb crpe iz Velike Mlake, još u vrijeme Austro-ugarske to je primijećeno kod gradnje vodovoda)

 

U gornjim postovima dodao sam sliku gdje je u nevremenu 1973. drveće palo  po užadima. Nakon toga trasa žičare je provjerena i uklonjeno je drveće koje može ugroziti padom. Bilo je i poslije padova drveća (sjećam se jednog u srednjem dijelu kod zateznog stupa) ali nije ugrozila sustav.

 

Širina prosjeka za žičaru je 16-20 metara, isto koliko i za cestu. Cesta je duža, jer se polako uspinje, žičara ide pravocrtno, pa što onda "pojede" više šume? Ili možda drveće ne može pasti na cestu? Produžavali su školarcima boravak u Domovima na Sljemenu dok očiste cestu od popadalog drveća, desilo se to prije 2-3 godine, da je tada žičara bila u funkciji, jednostavno bi ih prevezli.

 

Netočno je da se žičare grade "samo na kamenitom tlu": već pogled na prvu obližnju žičaru u Mariboru pokazuje da je ta napravljena u šumskom prosjeku : http://www.livecamcroatia.com/skijaliste-mariborsko-pohorje-uspinjaca-webcam/ 

 

Obično prvo sakupim činjenice , a onda donesem neki zaključak. Ako prvo imam zaključak, pa onda za njega tražim činjenice - kako se to zove?

 

Jedini argument protiv izgradnje nove Sljemenske žičare je megalomanski opseg projekta, od transportnog sustava  pravi se .. ne znam ni sam što.


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#29 AntunP

AntunP
  • Članovi
  • 50 posts
  • Joined 11.02.2007.

Posted 13.11.2017. - 17:17

Ne slažem se, sa pravne strane Stara žičara je imala sve dozvole i nakon 1999. kada je bio izvršen i generalni remont i produljena dozvola, tada nazvana "plovidbenost".
 
U stvari, u 44 godine korištenja izmjereno je pomicanje nosivih stupova od 7 cm, što potvrđuje stabilnost terena i ispravnost odabira trase, a to je značajno utjecalo na produženje radnog vijeka sa mogućnošću i nakon 2005. g
 
Vodotokova i erodiranog terena na trasi žičare nema (Medvednica je slabo prožeta obilnijim vodotokovima, zato se glavne zalihe vode za Zagreb crpe iz Velike Mlake, još u vrijeme Austro-ugarske to je primijećeno kod gradnje vodovoda)
 
U gornjim postovima dodao sam sliku gdje je u nevremenu 1973. drveće palo  po užadima. Nakon toga trasa žičare je provjerena i uklonjeno je drveće koje može ugroziti padom. Bilo je i poslije padova drveća (sjećam se jednog u srednjem dijelu kod zateznog stupa) ali nije ugrozila sustav.
 
Širina prosjeka za žičaru je 16-20 metara, isto koliko i za cestu. Cesta je duža, jer se polako uspinje, žičara ide pravocrtno, pa što onda "pojede" više šume? Ili možda drveće ne može pasti na cestu? Produžavali su školarcima boravak u Domovima na Sljemenu dok očiste cestu od popadalog drveća, desilo se to prije 2-3 godine, da je tada žičara bila u funkciji, jednostavno bi ih prevezli.
 
Netočno je da se žičare grade "samo na kamenitom tlu": već pogled na prvu obližnju žičaru u Mariboru pokazuje da je ta napravljena u šumskom prosjeku : http://www.livecamcroatia.com/skijaliste-mariborsko-pohorje-uspinjaca-webcam/ 
 
Obično prvo sakupim činjenice , a onda donesem neki zaključak. Ako prvo imam zaključak, pa onda za njega tražim činjenice - kako se to zove?
 
Jedini argument protiv izgradnje nove Sljemenske žičare je megalomanski opseg projekta, od transportnog sustava  pravi se .. ne znam ni sam što.

Hvala na vrlo zanimljivom i informativnom postu. Jedno sam sumnjicav u vezi ishoda truda oko osoba koje ne razlikuju zakone od podzakonskih propisa, a vrlo hrabro i iskljucivo se upustaju u pravna tumacenja. Ne samo pravna, nego i razna druga.
Tihi sam clan i sa zanimanjem pratim prilicno toga na Forumu, ali u posljednje vrijeme su mi mudrolije ljudi bez rucne kocnice ogadile dosta tema.

U vezi zicare. Za mene je izbor izmedu pro i contra na neki nacin lazni izbor. Trebala je ostati tamo gdje je bila i raditi kako je i radila. Vjerojatno osuvremenjena ili po izmijenjenom konceptu, ali do ove situacije uopce nije trebalo doci. Ali stvari ovdje tako funkcioniraju.

#30 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 187 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 13.11.2017. - 21:50

Da se vratimo izvornoj temi: sigurnost žičara... ova je izgrađena 1921, još se koristi "u fušu" jer nema koncesiju za prevoz osoba, pogonjena je - vodom!

Što reći ovdje o sigurnosti?

 

https://youtu.be/VlXTO5CND-8


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#31 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,060 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 14.11.2017. - 01:41

Nije baš da se može generalizirati oko šumovitosti, ali žičara je stvarno isplativa na strmijim gorama koje su obično već na prvu po biotopu stjenovite (ne miješati postojanje šume s mekim tlom), na ovako blagoj padini ne, da je zapravo prema Zagrebu bistranska padina možda bi bilo racionalno iako je šumovita, no na kraćem komadu, ali s ove strane ovako je s blagim usponom smisao sama sebi.

No Forumaš, bezveze se petljaš u geologiju koju miješaš s biologijom, ja kao ne pretjerano temeljiti entuzijast znam da je Medvednica velikom većinom stjenovita ispod ne tako debelog sloja humusa i vrlo plitko ispod korijenja su uglavnom vapnenac i škriljevac, postoje mekaniji sastavi tla u podnožju poput i duboko glinenih predjela oko stare ciglane koji su na neki način dio masiva Medvednice, ali to je sve vrlo daleko od trase Gračani-Sljeme.

Samo da budemo jasni.

Slažem se oko toga da podrobnije treba biti svjestan što se prometno žičarom na tako blagoj padini postiže jer, kako smo već par puta rekli, ni recimo vrlo slični Wienerwald nema žičaru iako ima i turizma i Austrijanci bi vrlo lako izgradili još jednu žičaru blizu daleko najvećeg i glavnog grada da ima ekonomsko-ekološkog smisla.

#32 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 14.11.2017. - 16:18

diogen151 napisao je koristan post, a ja cu samo spomenuti i primjer Hintertux glecera gdje se teren godisnje giba i po nekoliko centimetara. Stupovi i ovjes sajla su posebno konstruirani za takav teren tako da je sve pomicno. Tako da, tehnologija postoji za sve. Apsolutno je netocno reci kako se zicare grade samo u uvjetima o kojima govori Forumas. To je samo jos jedan njegov los pokusaj uvjeravanja u svoju ideju i misljenje. 

Isprika sto nema hrvatskih znakova, ispravim to kad dodjem doma.



#33 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 14.11.2017. - 16:55

Evo jedan video u kojem se testirala sigurnost žičara: 

 

Test je obavljen 1990. na žičari Eskimo u Winter Park Resortu u SAD-u.

U videu je, na početku, napisano što se sve testiralo:

- kočnice,

rollback,

oily rope,

- drveće na trasi,

- požar,

- slom stupova.

 

Uglavnom, video je dosta zanimljiv i informativan. Posebno su mi zanimljivi ovaj rollback gdje žičara vozi punom brzinom (sjedala su se doslovno otkvačila i rastrgala u stanici), drveće na trasi gdje je stablo doslovno smrskalo nekoliko sjedala ali na većem dijelu žičare su se sjedala doslovno samo malo zanjihala i ništa više, i slom stupova gdje se prikazuje nešto slično što se dogodilo u mariborskoj nesreći stare kabinske žičare (stup se slomio).



#34 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 16.03.2018. - 16:09

Eto jedna friška vijest, iz Gruzije, koja pokazuje koliko su žičare nesigurno prijevozno sredstvo:

http://www.index.hr/...ne/1032669.aspx

Citat najvažnijeg dijela, a ostalo pročitajte na gornjem linku:

ZIMSKI odmor u gruzijskom skijalištu pretvorio se u horor nakon što se žičara pokvarila i počela nekontrolirano bacati ljude okolo.
Ljudi su letjeli po zraku nakon što su bili izbačeni iz svojih sjedala, a tom je prilikom ozlijeđeno osam osoba, od čega dvije teže. Trudnica iz Švedske zadobila je ozljede leđa, dok je muškarac iz Ukrajine pretrpio otvoreni prijelom desne ruke.



#35 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,661 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 16.03.2018. - 16:18

Da izvlačim statistiku nesreća sa metroom vs nesreća sa žičarom?
Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#36 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 16.03.2018. - 22:34

A tek ovo:

 



#37 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 17.03.2018. - 11:16

Eto jedna friška vijest, iz Gruzije, koja pokazuje koliko su žičare nesigurno prijevozno sredstvo:


Ti se ne koristiš osobnim automobilom niti sjedaš kao putnik u isti?

#38 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,060 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 17.03.2018. - 12:44

Nda, sve statistike kažu da je osobni automobil po broju poginulih točno oko 10 puta (ne posto) opasniji po život od autobusa i 20-50 puta (ne posto) opasniji od željeznice i zrakoplova po prijeđenom kilometru, pa opet ne znam nikoga tko ima od auta fobiju i tko ih izbjegava ako ima priliku, upravo obrnuto, samo ljudi se u raspravama debilno i neznanstveno povode prizorima masovne tragedije dok to malo ima veze sa svakodnevicom koju mogu očekivati.

Uglavnom sry forumaš, ali stvarno nema smisla propagirati svoju ideju na ovoj razini.

#39 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 187 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 19.03.2018. - 21:43

Ovo je već vrlo ozbiljna situacija: zbog incidenta u Gruziji, Švicarska prestaje sa korištenjem skijaških žičara tipa "višesjed", a Austrija je uvela zabranu izgradnje novih. U SAD-u se žičare počinju polako demontirati iako je sezona skijanja u tijeku Kod nas - ništa jer ionako ništa ni nemamo!


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#40 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.03.2018. - 09:22

Ovo je već vrlo ozbiljna situacija: zbog incidenta u Gruziji, Švicarska prestaje sa korištenjem skijaških žičara tipa "višesjed", a Austrija je uvela zabranu izgradnje novih. U SAD-u se žičare počinju polako demontirati iako je sezona skijanja u tijeku Kod nas - ništa jer ionako ništa ni nemamo!

 

Neki link na ove odluke u Svicarskoj i Austriji...?

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users