Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Tramvajska pruga kroz ulicu Svetice - 70-te godine


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 radoznalac

radoznalac
  • Članovi
  • 124 posts
  • Joined 13.02.2007.

Posted 02.05.2017. - 11:47

Imao bih dva pitanja iz (bliže) povijesti Zg tramvaja, bit ću zahvalan svima koji će mi pomoći svojim informacijama!

 

1. Negdje u 70-ima (ako ne griješim) napravljena je generalna rekonstrukcija Maksimirske ceste. U prvoj fazi se obnavljao dio između Kvatrića i Svetica (tada su uvedeni i semafori na tom dijelu) i u tom periodu su i tramvaji skrenuti Maksimirske ceste po novoizgrađenom komadiću pruge po ulici Svetice na Kennedyjev trg - znate li koje je to bilo godine?

 

2. Pokušavam rekonstruirati kojih je godina po etapama rađena "produžena" Branimirova, od Heinzelove na istok. Da li je dio Heinzelova-Mandlova građen negdje sredinom 80-ih (možda 84-85) ili već ranije, možda čak vezan uz gradnju Remize u Dubravi 1979.-1980.?

 

Hvala!


Blog "Nepoznati Zagreb" - poznate, ali još više nepoznate stvari o Zagreb-gradu

#2 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 02.05.2017. - 12:02

Imao bih dva pitanja iz (bliže) povijesti Zg tramvaja, bit ću zahvalan svima koji će mi pomoći svojim informacijama!

 

1. Negdje u 70-ima (ako ne griješim) napravljena je generalna rekonstrukcija Maksimirske ceste. U prvoj fazi se obnavljao dio između Kvatrića i Svetica (tada su uvedeni i semafori na tom dijelu) i u tom periodu su i tramvaji skrenuti Maksimirske ceste po novoizgrađenom komadiću pruge po ulici Svetice na Kennedyjev trg - znate li koje je to bilo godine?

 

2. Pokušavam rekonstruirati kojih je godina po etapama rađena "produžena" Branimirova, od Heinzelove na istok. Da li je dio Heinzelova-Mandlova građen negdje sredinom 80-ih (možda 84-85) ili već ranije, možda čak vezan uz gradnju Remize u Dubravi 1979.-1980.?

 

Hvala!

Čini mi se da je na forumu bilo o tome i čak i slika. Na kojoj temi ne bih se mogao sjetiti. Ima li što o tome u Draženovim knjigama? Inače sam se vozio  tim komadićem jednokolsiječne pruge. K'o na pravoj željeznici tramvaji su čekali križanja. Bili su tu i ZET-ovci koji su regulirali promet.



#3 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,575 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 02.05.2017. - 12:45

Imao bih dva pitanja iz (bliže) povijesti Zg tramvaja, bit ću zahvalan svima koji će mi pomoći svojim informacijama!

 

1. Negdje u 70-ima (ako ne griješim) napravljena je generalna rekonstrukcija Maksimirske ceste. U prvoj fazi se obnavljao dio između Kvatrića i Svetica (tada su uvedeni i semafori na tom dijelu) i u tom periodu su i tramvaji skrenuti Maksimirske ceste po novoizgrađenom komadiću pruge po ulici Svetice na Kennedyjev trg - znate li koje je to bilo godine?

 

2. Pokušavam rekonstruirati kojih je godina po etapama rađena "produžena" Branimirova, od Heinzelove na istok. Da li je dio Heinzelova-Mandlova građen negdje sredinom 80-ih (možda 84-85) ili već ranije, možda čak vezan uz gradnju Remize u Dubravi 1979.-1980.?

 

Hvala!

 

1. 1971. godine. Korištene su tračnice demontirane sa Mirogojske pruge.

 

2. Građena je u 4 etape: prva do Mandlove, druga do Osiječke, treća do Čulinečke (završena pred Univerzijadu), četvrta do Av. Dubrava. Do Mandlove je imala 1+2 trake, kasnije proširena na 2+2


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#4 radoznalac

radoznalac
  • Članovi
  • 124 posts
  • Joined 13.02.2007.

Posted 02.05.2017. - 13:24

Portos, hvala ti puno!

 

Znaš li možda kojih su godina (cca) građeni ti produžeci Branimirove (Mandlova/Osječka/Čulinečka)?


Blog "Nepoznati Zagreb" - poznate, ali još više nepoznate stvari o Zagreb-gradu

#5 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,575 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 02.05.2017. - 13:55

Portos, hvala ti puno!

 

Znaš li možda kojih su godina (cca) građeni ti produžeci Branimirove (Mandlova/Osječka/Čulinečka)?

 

Mislim da je do Mandlove sagrađena krajem 70-ih.

Potom do Osiječke negdje 1984 ili 1985.

1987 je sagrađena do Čulinečke.

Takva je postojala do izgradnje podvožnjaka Čulinečke kada je i produžena do Av.Dubrava. 


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#6 radoznalac

radoznalac
  • Članovi
  • 124 posts
  • Joined 13.02.2007.

Posted 02.05.2017. - 13:58

Odlično, Portos, još jednom ti zahvaljujem!


Blog "Nepoznati Zagreb" - poznate, ali još više nepoznate stvari o Zagreb-gradu

#7 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 02.05.2017. - 14:06

Produžetak do Av. Dubrava tj. sesvetske Zagrebačke se dogodio prije duge pregradnje Av. Dubrava i dodavanja tramvajske pruge za Dubec koja je počela još možda '97 jer to je bio u biti preduvjet za gradnju.

 

Podvožnjak Čulinečka građen je u doba Vlaste Pavić, oko 2003., tko zna uostalom bi li ga ikad vidjeli da Miki nije imao pauzu (uostalom kao i NT2200 :razz: )



#8 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 02.05.2017. - 19:28

U ovom postu je drazenb67 još 2007. godine objavio fotku gdje se vidi početak pruge kroz ulicu Svetice.
 Sliku je nažalost s vremenom pojeo Imageshack, pa ju ponovno postavljam (nadam se da će se Dražen složiti s tim).
 
lllfk6.jpg



#9 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 02.05.2017. - 20:37

Naravno...
drazen

#10 Dark Lord

Dark Lord
  • Članovi
  • 698 posts
  • Joined 11.06.2009.

Posted 02.05.2017. - 22:00

 

1. 1971. godine. Korištene su tračnice demontirane sa Mirogojske pruge.

 

 

 

Portos, mali ispravak. To je bilo u ljeto 1970.



#11 Garfield

Garfield
  • Članovi
  • 1,912 posts
  • Joined 13.06.2009.
  • LocationDugo Selo

Posted 02.05.2017. - 22:00

Nije li ta privremena pruga bila 1970. godine, a ne 1971.? (edit: Dark Lord me preduhitrio)

A za slike, ako se ne varam s drugog je kraja te pruge (Maksimirska-Bukovačka) slika stojadina gb 161 u registru tramvajskih vozila.

 

Rekonstrukcija poslije te (1986.) je isto bila interesantna - tada se jedan kolosijek obnavljao, a po drugom su išli u oba smjera tramvaji za/iz TPD pa su čak išli nepravilnim kolosijekom po lijevoj strani Maksimirske - postoji i STIB-ova slika (čeh 465, isto u registru).

 

Podvožnjak Čulinečka građen je u doba Vlaste Pavić, oko 2003., tko zna uostalom bi li ga ikad vidjeli da Miki nije imao pauzu (uostalom kao i NT2200 :razz: )

Da tako negdje kada je sagrađeno i sadašnje stajalište Čulinec. Inače prije toga je Čulinec bilo stajalište samo u smjeru Dugog Sela.


Edited by Garfield, 02.05.2017. - 22:01.

Quod licet Iovi, non licet bovi.


#12 radoznalac

radoznalac
  • Članovi
  • 124 posts
  • Joined 13.02.2007.

Posted 03.05.2017. - 08:36

E da, 1986. se rekonstruirao dio između Dubrave i Bukovačke, zar ne?


Blog "Nepoznati Zagreb" - poznate, ali još više nepoznate stvari o Zagreb-gradu

#13 DB

DB
  • Članovi
  • 11,551 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 03.05.2017. - 09:09

...

Da tako negdje kada je sagrađeno i sadašnje stajalište Čulinec. Inače prije toga je Čulinec bilo stajalište samo u smjeru Dugog Sela.

 

Da ne bi! http://www.zeljeznic...prava/?p=569204



#14 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 03.05.2017. - 10:04

Bilo je jednosmjerno stajalište samo u nekom periodu gradnje podvožnjaka (u jednom je bilo i zatvoreno ako se ne varam)... Prije toga se sjećam da je bilo normalno stajalište (iako moje sjećanje oko takvih detalja istočnog dijela grada seže od '98 pa ne bih znao je li bilo nečega takvog i ranije  :) ).



#15 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,575 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 03.05.2017. - 13:18

E da, 1986. se rekonstruirao dio između Dubrave i Bukovačke, zar ne?

 

Da. Uz obustavu tramvajskog prometa između Kvatrića i Dubrave.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#16 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 737 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 10.05.2017. - 14:28

Doista zanimljiva priča, nisam pojma imao da je tako nešto bilo par godina prije mojeg rođenja :) Međutim nije mi jasno zbog čega je nakon završenih radova ta pruga demontirana i zašto nije ostala tamo? Ovaj spoj bi bio doista vrlo važan i zlata vrijedan, a ako je već postojao - odakle su došli na ideju da ga ukinu?! I koliko je mjeseci ili godina ta pruga uopće bila aktivna?



#17 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,662 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 10.05.2017. - 15:24

Par mjeseci (ljetnih). U tom obliku pruga sigurno nije mogla ostati jer je bila jednokolosiječna!
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#18 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,566 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 10.05.2017. - 16:25

Par mjeseci (ljetnih). U tom obliku pruga sigurno nije mogla ostati jer je bila jednokolosiječna!

 

A zakaj bi jednokolosiječne pruge bile bauk?

 

Ako se koriste kao tehničke pruge ili pruge za jednu liniju (koja ima mjesta za čekanje tramvaja iz suprotnog smjera a da ne ometa ostale linije) sasvim su adekvatne.



#19 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 11.05.2017. - 01:50

FAQ: Registar tramvajskih vozila ZET-a: Stojadin 161, krem plavo III: Fotografija je snimljena sredinom 1970. godine, jer predmetni tramvaj iz Maksimirske skreće na provizorij Svetice. :jup


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#20 zglajzan

zglajzan
  • Članovi
  • 343 posts
  • Joined 28.01.2010.

Posted 26.05.2017. - 08:19

Mali ispravak - prva faza produžene Branimirove bila je do semafora gdje je stajalište Trnava (3 trake, pola buduće i nikad ostvarene avenije s tramvajem u sredini). Tu je stajala neka kuća možda i dvokatnica, a do Osječke se moglo uskom cesticom uz prugu, koja i danas postoji. Zbrčkane kuče bile su sve do te cestce, na cijelom koridoru današnje ulice. Daljnja etapa bila je od Osječke, gdje nije bilo niti kuća niti ikakve ceste. Prva faza Branimirove mogla se koristiti do Osječke, ali gužvanjem na uskom putu uz prugu. Od Osječke do Čulinečke za pred Univerzijadu bio je problem s podvožnjakom, jer se je mislim plan prebacio na jeftiniji za izvedbu nadvožnjak, ali za to je trebala zemlja Duhanskog institita na mjestu Bille/sada Spara, bila je to zgrada uzdužna i s nekakvom oranicom. Uz to zatrpan je uz Čulinečku mali podvožnjak, koji se je koristio do izgradnje dionice do Čulinečke, i bio vidljiv sve do izgradnje podvožnjaka za Čulinečku cestu, nekako na mjestu tog malog starog podvožnjaka.


zglajzan




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users