Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Budućnost tračničkog prometa u Zagrebu (3.dio)


  • Please log in to reply
707 replies to this topic

#41 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 12:53

A što se tiče stanovništva užeg područja grada, bez okolice to malo znači, kako sam par puta pisao. :)

 

Naravno. Slažem se.

 

Premda ima zvučni nadimak ''metropola'' Zagreb je u europskim razmjerima relativno mali grad. Stoga će priče o podzemnoj željeznici biti fantazija još dugi niz godina.

 

Evo citat s Wikipedije:

https://hr.wikipedia...anovni.C5.A1tvo

Prema popisu stanovništva iz 2011. godine Grad Zagreb ima 790.017 stanovnika. Šire gradsko područje okuplja više od milijun stanovnika.

 

Tako da, nije baš Zagreb "jedan od manjih gradova". Šire gr. podr. se naravno ubraja, pogotovo za nešto kao što je metro :).



#42 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 13:29

Negdje sam davno čitao da između par recentnih popisa stanovništva je došlo do administrativne izmjene granice grada i sada ne znam kolika je tu promjena i u broju stanovnika. Izmjena je išla u kontekstu smanjivanja granica i broja stanovnika (mislim ne pretjerani utjecaj, do max. 5%...), no kažem, ne znam napamet.

Uglavnom, Zg nije osobito velik grad, nema puno zona sa velikom gustoćom a ima i formalnih urbanih diskontinuiteta (Novi Zg, Sesvete, Dubrava kao za sebe i sl.....).



#43 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 14:15

Urbani diskontinuiteti i duga putovanja i jesu ono zbog čega je potreban metro jednako kao i zbog zbijenog centra koji ne podnosi druga rješenja realnih prometnih kapaciteta... Uglavnom svako područje ima svoje potrebe. Diskontinuiteti se uglavnom i lakše pokriju jer obično ima nekakve prazne zemlje umjesto dubokog ukopa ako je pregust centar, zar ne...


"Nije osobito velik grad" malo znači, recimo uži Stuttgart, Kopenhagen, Glasgow, Antwerpen ili Helsinki imaju za 200.000 manje stanovnika nego Grad Zagreb a Lille ima manje od 200.000 ako ne zbrajamo okolice (od kojih neke imaju i do dva milijuna ali neke su i manje odzl zagrebačke), svi imaju neki (uglavnom laki) metro, a da ne bude samo bogati zapad recimo i u južnoeuropskim ekonomijama s kojima se lakše mjerimo i uži Porto ima samo 300.000 i uži Solun ima 300.000 stanovnika i ni s metropolitanskim područjem nije veći od Zg pa dovršava dosta veliki laki metro, a i u danas većinom siromašnijem Sovjetskom Savezu milijun je bio praktički i obavezno mjerilo za gradnju teškog dubokog metroa uz to da su imali povećane centralne općine umjesto da se "zamaraju" poštivanjem tradicionalnih granica grada kao na zapadu po čemu bo Zagreb prilično sigurno bio milijunski kako je i bio prije pada komunizma, ali i uz taj teški standard su neki malo manji od milijun kao Krivi Rih i Volgograd dobili laki metro.
Dakle, grubo rečeno, zaostajemo za manjim metropolama i istoka i zapada po svemu usporedivima sa Zg, ne za Moskvom i Parizom a ni Berlinom i Madridom, s njima se nema potrebe uspoređivati.

Sve u svemu ništa ne znači veliki ili mali, i treba rješavati realne probleme da i ne mislimo o komparacijama, ali i one više idu u korist argumentu za ako uzmemo u kontekst kompleksniju geografiju i demografiju umjesto samo "nema milijun" i nije metropola točka, a ponavljam da milijun uži grad možda nema čak ni više od polovice gradova s metroom u Europi (kad nađem vremena mogao bih i doslovno sve pobrojati pa ćete vidjeti koja su sve uža gradska područja ista ili manja od Zagreba, nema ih malo).

#44 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 14:22

Što se tiče teritorija, upravne promjene Zagreba su radile velike razlike u broju stanovnika, recimo nekadašnja zajednica općina Zagreb koja je trajala do 90-ih prije uvođenja županija je bila cijela Zagrebačka županija osim Zeline, Vrbovca i Ivanića, a realno metro-regija danas možda treba brojati pola KZŽ a možda i dijelove ostalih 3-4 županije kojima su najveći gradovi samo 50 km od centra Zagreba. To je bio pad za 20+% a ne 5% (iako opravdan jer mislim da je takva gradska općina pretjerana).

U drugim zemljama s ovako velikim pa i malo manjim gradovima postoje uglavnom neka statistička metropolitanska područja na 50+ km od centra metropole definirana zakonom pa bi lakše znali o čemu pričamo, kod nas je u upravi nered pa tako su tako i Havidići za neke "gradsko naselje" iako su samo naselje unutar teritorija Grada a ne kvart unutar naselja Zagreb, dakle glupo je miješati, spadaju pod gradsku općinu ali ne unutar naselja Zagreb, no tako to ide kad je terminologija i statistika nerazjašnjena umjesto da imamo ako ne kombinirana područja onda barem jasnije municipalne termine, barem recimo kao Slovenija "mestna občina" za one s gradovima kao centrom, da se ne miješaju termini Grad i grad kad su već morali uvesti milijun općina kojima nisu skoro svima gradovi centri kao nekad.

#45 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,578 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 15:20

 

@Duh sve ok za logo :) , oko takvih stvari za estetski dojam i očekujem što oštrije kritike jer tako se bolje uči (nije stvar koja se može demantirati ili dalje gurati kao ove realnije stvari s linijama).

 

 

Kod logotipa i općenito dizajna nije estetski dojam najbitniji. Ako crtaš sliku koja bude visela na zidu i kojoj budu se ljudi divili onda je estetika sve. Ali kod (primjenjenog) dizajna je funkcija na prvom mjestu. I to mnogi ljudi ne kuže pa dobijemo proizvod koji možda vizualno izgleda lijepo, ali je ljudima nerazumljiv i zbunjujuć. Kod dizajna često se kaže da je najljepša forma ona koja proizlazi iz funkcije.

 

Ako te više zanima dizajn, mogu ti preporučiti neke knjige na tu temu.



#46 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,120 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 20:41

Ja si želim razjasniti nekoliko stvari da bih mogao prokomentirati.

Dakle M1 vozi po infrastrukturi klasične željeznice sa EMV (6111, 6112)?

 

M2 je tramvaj u režimu premetroa, to je jasno. Zamišljaš da trasa ide pod zemlju nakon Ribnjaka i izlazi van kod Lisinskog?

Postoji li verzija koja nejde preko Mosta slobode, nego preko novog mosta ili mosta do, to bih rado vidio?

 

I M3 je također tramvaj u režimu premetroa koji vozi na nekim trasama u plitkom tunelu? Interesira me na koji način si zamislio spoj od Jordanovca do Borongaja preko Kennedyevog trga, to bi bio jedan dio u tunelu?   I da mi pojasniš trasu od Trnave do Gornje Dubrave, po Gojka Šuška ili? Gdje je zamišljeno okretište?



#47 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 23:31

M1 je samo varijanta P, da, s istim vlakovima. U biti u voznom redu kojeg sam počeo raditi bi M1 samo uskakao kad P2-P6 imaju preveliku rupu na trasi Gajnice-Sesvete i bio bi vjerojatno manjina ukupnog broja polazaka na korodoru X, po potrebi može biti i češći, ali ipak je cijeli gradski i frekventan (u kombinaciji s ostatkom) pa je M a i označava ideju kompatibilnosti 3 glavne linije.

M2 ide pod zemlju prije problematičnog raskrižja na Grškovićevoj. Može izaći van i odmah iza Glk pa imati kratku denivelaciju kod Lisinskog ili izaći tek kod obeliska, no to je iza Glk jednostavni plitki ukop i to je pitanje između troškova i estetike koje nije tako presudno za promet i pitanje je koliko se može ugodno uklopiti u arhitekturu za manje novaca, no najskuplji dio do Glk je dosta jasan.


M3 može biti premetro-tram ali mislim da bi efikasniji bio automatski laki metro koji može i fleksibilnije i brže i češće voziti. To je super rješenje i za operativne troškove koje su uzele mnoge izolirane linije u Europi, na kraju je i investicija povoljno rješenje a nema jakog razloga biti tramvaj kad ne zauzima i ne kombinira nikakve tramvajske trase, i prije svega dosta je dug da treba misliti o brzini. Nemojte biti alergični na nove ideje i zabarikadirani u to da moraju ostati samo željeznica i tram :), probao sam prvo ideju s povećanima tramvajem i ukopanom željeznicom ali ovo se više isplati, vjerovali ili ne. Nedavno je tako od gradova sa sličnim brojem stanovnika i Torino koji je imao premetro tramvaje uveo laki metro, i Sofija uz tramvajske sustave i teški metro na M3 uvodi automatski laki metro.
Uglavnom, postoje razlozi zašto je bolje. :)

Komad Jordanovac-Kennedyjev trg bi išao ili ispod/između zgrada, ili bi nastavio do Svetica i tamo skrenuo za 200 m dužu trasu koja ne bi petljala s krstkim ukopom oko zgrada na potezu dalekom od jedinog dubokog tunela, no uglavnom na nekoj točki iza Svetica izlazi iz podzemlja, vozi možda i petstotinjak metara u razini po mogućnosti uz sportske terene ili Budakovu, a onda vijaduktom prelazi Branimirovu i onda opet u razini ide 2 stanice skupa s vlakom, to je najjeftinije a i ima jako bitan spoj na SK Borongaj.

Ne ide po Gojka Šuška jer to je najmanje naseljen komad Dubrave, nego idealno preko Osječke. Ovu ideju ćete mi možda popljuvati, ali Donja Dubrava je ogromni urbani kaos i praktički nema niti jednu pravu cestu ni jedan park dok ima desetke tisuća stanovnika u gusto zbijenim kućama, i zato mislim da od Osječke treba napraviti zelenu aveniju s jednim većim parkom zbog koje bi se rušilo oko 40 kuća. Ako se moglo na prugu za Prečko uložiti u rušenje, može se i ovdje zbog puno više stanovnika...
I inače i u GUP-u je iscrtkano malo širenje Osječke... Očito ne jako ambiciozno, no očito su urbanisti vidjeli i malo pocrtkali (a ne baš podcrtali :P) u D. Dubravi isto što i ja vidim.

Alternativno, pruga može biti naslagana na dva kata pa bi postojeća Osječka sa širinom od 15 m podnijela malo dublji površinski kop širine 4-5 m... Takva pruga nije rijetkost u svijetu, i nije ni puno skuplja od standardnog površinskog ukopa, no volio bih da ovdje probamo razmlišljat malo o urbanizmu :) iako nam je promet prioritet... Uglavnom onda treba otkupiti samo par kuća negdje južno od sredine Osječke da se može sagraditi postaja... Socijalno rješenje, no eto, možda bolje držat se prometa na prometnom forumu. :?
Uglavnom sigurno ne na G. Šuška jer tako izbjegava desetke tisuća stanovnika najgušćih naselja istoka, a čemu metro ako to ne pokriva.
Dalje od centra Dubrave je lako, išao bi od kulturnog centra zelenim pojasom uz sportske terene do terminala koji je u GUP-u već predviđen za tramvaj s Oporovečke na raskrižju Dankovečke i Oporovečke; inače trasa bi u biti bila ugrubo kud je nekad išla slanovečka željeznica tak oda donekle i revitalizira staru prugu... No sve u svemu na zadnjih 1800m ima više nego dovoljno prostora za jeftinu i jednostavnu prugu u razini.

Tramvaj bi inače pokrivao trasu Vukovarska-SKB-G.Š.-Oporovečka-G.Dubrava s te slabije naseljene strane Dubrave, tako da ne kažem da tamo ne treba bolji prijevoz jer broj stanovnika ni tu nije mali kad je Dubrava sva dosta gusta, ali metro bolje da ima najjači pravac, kroz sami centar Dubrave.


Stavit ću ugl kasnije detaljnije sheme tunela i promjene cesta na kojima radim. Još imam neke dileme kao npr. kod Lisinskog, Kennedyjevog trga, Vrbana-Rudeša kraj McD-a, ali ostatak optimuma za M2 i M3 a i za ostale prometne pravce koji se s njima križaju, faze gradnje, troškove, ostatak linija s kojima se križaju i koje ih napajaju i cjelokupnog efekta na stanovništvo mi u sveukupnom planu postaje dosta zaokružen i jasan... Naravno, ne očekujem da će biti bez kritika. :)

#48 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 23:51

Ispričavam se zbog tipfelera i lošeg izražavanja (npr. triput u rečenici ista riječ) i sličnih bedastoća pa kasnijeg popravljanja, teško je istipkat preveliki post na mobitelu. :P

#49 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,120 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.04.2017. - 00:46

Ok, sad je jasnije.

Ne, ne, neću sigurno popljuvati uvođenje trećeg sustava samo tako jer je to treći sustav. Uostalom, ja stalno pišem da je potrebna jedna linija plitkog metroa, ali jedna, ne cijela mreža. Tako da se ja još od onog tvog prvog plana slažem sa tom idejom.

 

Što se tiče vođenja same trase, ok volio bih vidjeti detaljnije to rješenje spoja preko Maksimira, nije mi još to skroz jasno, ali dobro to si onako stavio više kao ideju. To je u ovoj fazi skroz ok.

Trasa kroz G. Šuška je najintuitivnija, ali naravno da nije pogodna za metro, zato sam i pitao. Osječka je realno rješenje, jer jedino što osim toga preostaje je malo dublja varijanta na tom dijelu (pošto su u Donjoj Dubravi kuće sa niskim temeljima) da se na koso provuče trasa neovisno o infrastrukturi. Ne znam koliko bi to poskupilo cijelu priču, dakle da se ipak ne radi Cut&Cover nego da se kopa tunel.

 

I ono što meni pada na pamet, malo drugačiji koncept. Da metro uopće ne seže u tkivo Gornje i Donje Dubrave, nego da je ista priča kao na zapadu. Dakle da trasa završava na Dupcu. Na Trnavi primjerice bi bila točka trasfera, jedan intermodalni terminal koji bi možda mogao napajati jednu perifernu tramvajsku liniju i obrnuto. Dakle ideja je da tramvaj vozi Osječkom te nastavlja prema Aveniji Dubrava gdje se priključuje na postojeću mrežu, a naravno sa ciljem da onda tramvajska pruga nastavlja i sjeverno od Avenije po ovoj trasi gdje si zamislio metro, nadalje preko Oporovečke te da na kraju zatvara prsten po Gornjoj Dubravi preko G. Šuška na okretište Dubrava.

 

Dakle u toj verziji tramvaj (premetro) skuplja sve putnike iz Gornje i Donje Dubrave i tim pravcem dovodi putnike na terminal Trnava otkuda dalje ide metro. Kao kapilara na deblju žilu.

 

Što se tiče zapada, nešto si spetljao sa stajalištima. Ispada da je Poslovna zona zapad istočnije od Prečkog i Španskog, to nikako ne štima. Dakle sigurno zadnje stajalište metroa nebi bilo Špansko nego Jankomir, sad ovisi o točnoj lokaciji. Sama stajališta na zapadu grada su dobro raspoređena, možda je Staglišće jedino višak. 

Gustoća stajališta u centru mi ne odgovara, konkretno Draškovićeva i Petrova. Draškovićeva još nekako, ali mislim da je Petrova apsolutno višak, da se takve međustajališne udaljenosti trebaju prepustiti tramvajskom prijevozu.

Ostalo je dobro.

 

I te detalje oko fonta, označavanja linija uopće nebih komentirao jer to su zaista za ovu fazu nebitni, tj. prefini detalji. Najbitnije je pričati o gradivnim elementima linija, trasama, kapacitetima, stajalištima, točkama presjedanja i terminalima. Ostalo su finese, ne trebamo još po meni raspravljati u toj rezoluciji jer je ionako pitanje hoćemo li išta od ovoga doživjeti. Zvuči užasno, ali znamo gdje živimo.



#50 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,609 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.04.2017. - 11:29

Pa, negdje oko robnih terminala bi se dao napraviti kraj. Dalje nema ničeg što bi zahtjevalo bolju povezanost od busa (unutar Zagreba), tako da hvata i trgovački centar i robne terminale u idealnoj varijanti.



#51 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 748 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.04.2017. - 11:35

M3 može biti premetro-tram ali mislim da bi efikasniji bio automatski laki metro koji može i fleksibilnije i brže i češće voziti. To je super rješenje i za operativne troškove koje su uzele mnoge izolirane linije u Europi, na kraju je i investicija povoljno rješenje a nema jakog razloga biti tramvaj kad ne zauzima i ne kombinira nikakve tramvajske trase, i prije svega dosta je dug da treba misliti o brzini. Nemojte biti alergični na nove ideje i zabarikadirani u to da moraju ostati samo željeznica i tram :), probao sam prvo ideju s povećanima tramvajem i ukopanom željeznicom ali ovo se više isplati, vjerovali ili ne. Nedavno je tako od gradova sa sličnim brojem stanovnika i Torino koji je imao premetro tramvaje uveo laki metro, i Sofija uz tramvajske sustave i teški metro na M3 uvodi automatski laki metro.
Uglavnom, postoje razlozi zašto je bolje. :)
 

 

Ok, sad je jasnije.

Ne, ne, neću sigurno popljuvati uvođenje trećeg sustava samo tako jer je to treći sustav. Uostalom, ja stalno pišem da je potrebna jedna linija plitkog metroa, ali jedna, ne cijela mreža. Tako da se ja još od onog tvog prvog plana slažem sa tom idejom.

 

Izuzetno sam sretan, kolege forumaši, da pomalo (možda i pod mojim utjecajem) pomalo i vi mijenjate vaše ideje! Kad se samo sjetim kolika je to "alergija" prema bilo kakvom metrou odnosno trećem sustavu još nedavno bila ovdje, a eto pritisnuti mojim argumentima pomalo sve više i više uviđate da je metro neminovnost!!! Dobro trenutno jeste za laki i plitki metro, a bolje je naravno i to nego ništa, ali nadam se da ćete kad ja budem u skoro vrijeme dao još neoborivih argumenata i vi početi zastupati ideju o barem tri linije pravog, teškog i na nekim dijelovima dubokog metroa, jer upravo je to jedino dobro, dugoročno i kvalitetno rješenje! ;) Nego, što mislite o ideji da se nas nekoliko dogovorimo, pa da odemo jedan vikend na izlet u neki grad s metroom, recimo u Beč, koji nam je najbliži i koji je meni uzor?! Pa da tamo pod mojim vodstvom isprobate i analizirate tamošnji sustav! Nakon toga biste zasigurno promijenili svoje negativne stavove prema teškim metroima, kad biste vidjeli kako to sjajno funkcionira i koliko mnoštvo ljudi prevozi! Da je doista teški metro takva glupost i "smeće od ideje", ne bi u tom slučaju Beč nedavno dobio nagradu za najbolji javni prijevoz u Europi!



#52 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,120 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.04.2017. - 11:53

Ma tko mijenja. Čovječe, uopće ne čitaš forum, ništa što se piše. Cijelo vrijeme ja i Ivan pričamo o tome, zato sam te ja jednom i pitao zašto se boriš s vjetrenjačama i stalno pričaš da smo skroz protiv metroa, ali nisi po običaju odgovorio. 

Vodiš svoju riječ i ne fermaš druge, i onda kad nešto pročitaš što ti odgovara kažeš da smo došli na tvoje. :roll:

 

Pritisnuti tvojim argumentima, pod tvojim utjecajem, zaista si to pomislio? Kad bi valjali argumenti, dapače, ali ovako teško.



#53 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,665 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 21.04.2017. - 12:03

 

... Nego, što mislite o ideji da se nas nekoliko dogovorimo, pa da odemo jedan vikend na izlet u neki grad s metroom, recimo u Beč, koji nam je najbliži i koji je meni uzor?! Pa da tamo pod mojim vodstvom isprobate i analizirate tamošnji sustav! Nakon toga biste zasigurno promijenili svoje negativne stavove prema teškim metroima, kad biste vidjeli kako to sjajno funkcionira i koliko mnoštvo ljudi prevozi! Da je doista teški metro takva glupost i "smeće od ideje", ne bi u tom slučaju Beč nedavno dobio nagradu za najbolji javni prijevoz u Europi!

LOOL  :lool  :lool  :lool  :lool

 

Kad bi ljudi s foruma krenuli nabrajati gdje su sve bili i gdje su se sve vozili metroom, gdje su sve živjeli... Osobno sam bio u Beču i vozio se metroom...

 

Beč ...with a population of about 1.8 million (2.6 million within the metropolitan area)...

 

Što ne odemo u Graz ili Linz koji nema metro i provozamo se tramvajskim sustavom? Ok, ni to nisu gradovi za usporedbu jer su manji, ali čisto da vidiš kako tramvajski promet može biti organiziran odlično?


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#54 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,120 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.04.2017. - 12:04

Dobro kaže kublach.

Ili npr. Zurich gdje je tramvajski promet "state of the art", a sustav je veličine kao naš, čak malo kompliciraniji. Ili možda Prag itd.



#55 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 748 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.04.2017. - 13:25

 

Kad bi ljudi s foruma krenuli nabrajati gdje su sve bili i gdje su se sve vozili metroom, gdje su sve živjeli... Osobno sam bio u Beču i vozio se metroom...

 

Što ne odemo u Graz ili Linz koji nema metro i provozamo se tramvajskim sustavom? Ok, ni to nisu gradovi za usporedbu jer su manji, ali čisto da vidiš kako tramvajski promet može biti organiziran odlično?

Eto, drago mi je ako ste bili u raznim gradovima i vozili se metroima, ja sam isto mnoge prošao i baš iz tog razloga zagovaram metro u Zagrebu, jer sam na vlastitoj koži isprobao i vidio kako je to savršen sustav i kako funkcionira promet u takvim gradovima, eto! Samo mi molim vas nemojte pričati da to "nije za Zagreb", jer kažem - Sofija je najbolji primjer da relativno mali (u usporedbi recimo s Bečom, Budimpeštom ili pogotovo Moskvom ili Londonom) i zaostali grad usred brdovitog Balkana u siromašnoj i zaostaloj zemlji može izgraditi teški metro i još za to izvlačiti EU-novce!

Što se tiče tvoje ideje o Grazu ili Linzu i tramvajskim sutavima - kao prvo, njihovi su tramvaji na 1.435 mm, dakle na standardnom kolosijeku! A drugo - to su relativno mali gradovi, za čiju veličinu je tramvaj sasvim OK! Ja imam još jedan primjer što se tramvaja tiče, a to je Debrecen. Tamo isto to sjajno funkcionira, bio sam tamo i sviđa mi se tamošnji tramvaj! Ali to je relativno mali grad sa svega dvije linije, usporedivo s Osijekom, i za gradove te veličine je to super! Ali, također ima standardni kolosijek, a ne nedostatnih 1.000 mm kao Zagreb!

 

Dobro kaže kublach.

Ili npr. Zurich gdje je tramvajski promet "state of the art", a sustav je veličine kao naš, čak malo kompliciraniji. Ili možda Prag itd.

Bio sam i u Zürichu i to više puta i sviđalo mi se voziti njihovim tramvajima. Međutim, za njih imam zamjerku to što su kao i kod nas u ZG na metarskom kolosijeku - to im je veeeliki hendikep! Naravno, njihov tramvajski sustav je puno bolji nego naš u ZG, to se slažem, ali i Zürich je već postao prilično veliki grad u kojemu je tramvaj dosegao svoj limit. I doista se čudim bogatim Švicarcima da nemaju ambiciju napraviti metro u gradu te veličine, oni bar imaju novaca ko blata! Dakle, iako imaju isto tramvaje kao i mi i to metarske, kad se usporede Zagreb i Zürich naravno da Zürich ima puno bolji, brži i protočniji tramvajski sustav nego mi, o tome nema spora. Ali, zato kad se usporede Zürich i Beč, pa to je kao dan i noć - Beč ima deset puta bolji gradski prijevoz i to isključivo zbog toga što ima metro! Iako je duplo veći grad od Züricha, u Beču se sve razdaljine daleko brže prijeđu nego u Zürichu, a sve je to moguće isključivo zbog metroa! A da ja ne lupam bez veze, dokaz je i ovo:

https://www.wien.inf...st-livable-city

Iz ovog članka izdvajam slijedeći citat:

Vienna voted the most livable city in the world for the eighth time!

...The survey compares the political, social and economic climate, medical care, education, and infrastructural conditions such as public transportation, power and water supply....

Gdje vam je tu Zürich, on nije za to izabran??? A pogotovo Zagreb, haha!

Samo jedno pitanje za najveće od metro-skeptika među vama: da je teški metro doista tako loše, glupo i nepotrebno riješenje za JGP, da li bi onda Beč dobio ovo prestižno priznanje?!?



#56 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,120 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.04.2017. - 13:41

Zašto bi metraski kolosijek bio hendikep?

I opet se praviš slijep i odgovaraš na ono što tebi paše. Opet ti o limitima, a u istoj rečenici kažeš da dobro funkcionira.

Pokazuješ neznanje po sto i prvi put. Oni su na referendumu odlučili tako da neće graditi metro, isto tako imaju S-bahn dobro razgranat koji funkcionira odlično, sve je umreženo i sinhronizirano. U takvom sustavu metro nije potreban.

 

Zaprepaštava koliko daleko ideš sa svojim subjektivnim stajalištima bez da uopće potrudiš dati argument, a rečenice vrište od nerazumijevanja temeljnih pojmova. Kamoli da pokušaš shvatiti ili sebi protumačiti naše pruargumente.

 

Ne znam kako inače prolaziš, ali na ovakav način sigurno nečeš nikoga uvjeriti u ništa.



#57 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,703 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 21.04.2017. - 14:45

Samo dva komentara:
Linz nem 1435 kolosijek, nego 900mm, dakle još manje od Zagreba, ali samo 3 tram. linije (+ Postlngbergbahn) pa uopće nije relevantan.
A Zurich umjesto metroa ima dobru mrežu S-bahna pa mu drugo i ne treba.

Ivanov koncept je svakako nešto što ima smisla i najveća je šteta da oni (onaj) koji u ovom gradu odlučuju svako malo izlaze s nekim parcijalnim idejama a ne s "big picture"
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#58 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,665 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 21.04.2017. - 14:58


https://www.wien.inf...st-livable-city

Iz ovog članka izdvajam slijedeći citat:

Vienna voted the most livable city in the world for the eighth time!

...The survey compares the political, social and economic climate, medical care, education, and infrastructural conditions such as public transportation, power and water supply....

Gdje vam je tu Zürich, on nije za to izabran??? A pogotovo Zagreb, haha!

Samo jedno pitanje za najveće od metro-skeptika među vama: da je teški metro doista tako loše, glupo i nepotrebno riješenje za JGP, da li bi onda Beč dobio ovo prestižno priznanje?!?

Da li ti stvarno misliš da je Beč dobio priznanje zbog metroa ili samo pokušavaš prodati nama priču? ili možda zbog organizacije prijevoza? dobili bi oni kiflu da tamo nema dobro složenog voznog reda... Npr, da tramvaj sa okretišta krene minutu prije nego dođe metro i onda da čekaš novi tramvaj 20 minuta zato jer si je vozač stao po kebab putem?


Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#59 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,256 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 21.04.2017. - 15:34

...

Forumas, pod tvojim utjecajem tesko. I dalje cekamo na te tvoje super argumente, nikako da dodju, a sve smijurije od tvojih dosadasnjih kvaziargumenata su bile pobijene.

U Zürichu si mozda bio, ali o njemu nemas blage veze. Po cemu je 1000 mm hendikep? Isto tako po cemu je tramvajski promet u Zürichu dosegao svoj maksimum? Inace po toj anketi je ZH na drugom mjestu, odmah iza Beca. I to 1. mjesto dokazuje nista, jer se radi o puno parametara, ne samo prometu. Inace, nekoliko godina prije je Zürich nekoliko godina za redom drzao 1. mjesto na tom rankingu.

Molim te da prestanes izigravati dvorsku ludu, stvarno ispadas jako neinteligentan i jedno te iste budalastine su stvarno naporne za citati.

#60 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,256 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 21.04.2017. - 15:41

Upravo pogledah, dakle sto se polja infrastrukture tice (koje ukljucuje i javni prijevoz) Zürich je rangiran na 9. mjestu - bolje od Beca. Tako da te molim isto da u buduce ne iznosis teze temeljene na nepotpunim podacima.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users