Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Budućnost tračničkog prometa u Zagrebu (3.dio)


  • Please log in to reply
707 replies to this topic

#21 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,578 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 09:41

 

Nemoj više ići OT, imaš prikladniju temu u podforumu Razno pa tamo nastavi raspravu: OT: o pravopisu, jezicima, prevoditeljima... mislim da se tako zove.

 

Nisam ja pokrenul raspravu, pa mi nemoj pametovati gdje da ju nastavim.



#22 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,578 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 09:45

U modernom hrvatskom svi koristimo riječ "metro" iako je posuđenica, ne mora imati tisućljetnu etimologiju da bi bila praktična riječ, isto kako metro nije ništa značio u mađarskom ni ruskom ili bilo kojem ne-grčkom jeziku dok nije uzeto preko ostataka latinskog pa onda francuskog, iako je recimo metro u Budimpešti par godina stariji od pariškog.

 

Pa nije da ju baš nekaj koristimo, jer podzemnih željeznica ionak nemamo :grin:

 

Meni osobno je taj metro nezgrapna riječ, pogotovo kad se treba deklinirat: "Idemo se voziti metroom".

 

Ak bumo koristili naziv "podzemna", onda je najlogičnije da se koristi slovo P, ali to je nezgrapno jer P označava parking. Zato je meni najbolje da se koristi L, kao linija, linie, line.

 

Za "gradsku željeznicu" možemo koristiti slovo G.



#23 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 09:57

Za mene P označava prigradski vlak jer teško mi je smisliti neko bolje slovo ili izraz a ne bih nikako koristio slovo Ž (neće ga ljudi mijenjati za parkiralište ako je logo recimo zelen a ne plav), a to je segment oko kojeg su svi jezici smislili nešto svoje i pretvorili u dosta prepoznatljivi simbol/brand (recimo S-Bahn u stilizirane S, Cercanías u Španjolskoj u C (točnije na kastiljskom jer na katalonskom jer rodalias - R), ili može biti i nešto nezgrapno kao RER ili HÉV ali i to se sasvim dobro "uhvatilo" u svakodnevnoj upotrebi).

 

Ne znam što smatraš gradskom željeznicom, to je budući metro ili željeznica kojoj je namjena uvelike prigradska? Mislim, može jedna ili dvije-tri linije na njoj biti G umjesto P, ali većinom je P. To je možda čak i dobra ideja...

Ali za novi metro, nekako ne znam.

 

Uglavnom nekako mi ne paše umjesto metro kad svi tako kažu, uostalom svi ostali slavenski govoreći gradovi koji imaju metro su prihvatili M za metro od Praga i Sofije do Novosibirska.



#24 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 19.04.2017. - 13:09

Mislim da bi slovo Y bilo odlično za označavanje zagrebačkog metroa. Pa i na grbu Univerzijade 1987. godine čuvena vjeverica nosila je stilizirano slovo Y na svom trbuščiću. :mrgreen:


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#25 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,256 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 19.04.2017. - 15:37

A jednostavno A, B, C itd.? Zasto bi nuzno trebalo biti slovo+broj...

#26 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 15:45

@NT 2200
Zbog razvrstavanja kategorija JGP-a. Metro bi, na primjer, bio M+broj, tramvaj T+broj, a željeznica npr. P+broj.

#27 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,609 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 16:18

U ima temelj u prometu, u kao uspinjača.

 

Ako u Pragu metro funkcionira sa slovima, može i kod nas. Ali mi nebumo imali tako skoro metro, pa polako samo.



#28 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,256 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 19.04.2017. - 16:46

@NT 2200
Zbog razvrstavanja kategorija JGP-a. Metro bi, na primjer, bio M+broj, tramvaj T+broj, a željeznica npr. P+broj.


slova, dvo- i troznamenkasti brojevi nije razvrstavanje?

#29 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,120 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 00:04

E, a možda upotrijebiti standardni model podjele elementarnih čestica te putem Maxwellovih jednadžbi koje bi raspisali u integralni račun višeg reda, došli do funkcija čije bi derivacije kao svoju kodomenu imale rješenja za označavanje ovih linija? Mislim da bi to bilo odlično.

 

I drago mi je da se tako konkretno raspravlja, jer će ipak realizacija metroa u Zagrebu krenuti za kojih 200 godina, ali to je sasvim blizu jer što je 200 godina pored jedne svjetlosne godine, a Einstein je svojom Općom teorijom relativnosti potvrdio da je sve relativno tako da se već sad veselim svemu tome kao i ovoj raspravi.

Tako da moramo brzo naći rješenje za problem označavanja linija metroa u Zagrebu.



#30 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 00:36

Ma dobro, žao mi je da sam potaknuo tu temu označavanja ali živciralo me da su ljudi počeli iznositi stvari koje sami ne znaju objasniti, pa je tako ispao i što se mene tiče apsurd s oznakama.

Nije najbitnija stvar ali teško je koncentrirati se ako ne postoji neki okvirni razlog i standard.

 

 

Uglavnom zadnja dva dana sam malo porazmislio o dizajnu pa je s malo sve boljih vještina u Inkscapeu nastalo ovo na temelju starih linija o kojima sam pisao (uz to da sam prvi put dodao liniju na željezničkoj obilaznici, iako nisam o njoj dobro razmislio)... Nije sigurno savršeno ali misilm da je ipak puno bolje od sirovina koje sam radio još prije samo par mjeseci.

 

Pa sad, kome se sviđa sviđa, kome ne ne. :razz: :) Smijete kritizirati ako vam se gleda... I namjerno ne stavljam slike na forum jer odsad tko stvarno hoće gledati onda će i dodatno kliknuti, previše puta se u zadnje vrijeme događalo da crtam verbalne slike o onom što sam stvarno već stavio u sliku a nekome se ne da pogledati ni nakon par linkanja istih stvari.. :)

 

https://www.pdf-arch...ch-modc-pdf.pdf

https://www.pdf-arch.../p-sch-k-d-pdf/



#31 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,578 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 01:02

M3 voziš po Ljubljanskoj?

 

Meni je to isto logična trasa. S tim da sam ja svoje promišljanje o toj liniji započel kod stajališta Vrapče (tj. kod Lucijanke), pa spustil na jug preko I.B. Mažuranić i Šoljanove na Ljubljansku. Također, mislim da je skretanje na sjever preko Trešnjevačkog placa nezgrapno, ja bi produžil to dalje na istok da se kod NSK križa sa metro linijom sjever-jug i produljuje (u prvoj verziji do Petlje). Ili da jednostavno i ta linija tam skrene prema trgu.



#32 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 01:36

Da, tamo je najlogičnije jer pokriva na 1 km sve gusto naseljene zapadne kvartove koji nisu pokriveni željeznicom (pa i one koji su već pokriveni presporim tramvajem koji ostaje za lokalne potrebe) i moguće je denivelirati za manje troškova skupa s avenijom koja to ionako treba, i ima ostavljen koridor od nekoliko desetaka metara, tako da je velikom većinom jeftina pruga u razini. :)

 

Ja mislim da nema razloga da vrluda sa sjevera, to bi bilo skupo a malo korisno jer prema centru već postoji željeznica a prema jugu nema smisla, uostalo odavde bi postojala još brža opcija ako tu dovedemo teretnu obilaznicu a ne tamo gdje nema putnika uz nasip, i u Vrapču bi mogao kretati i tramvaj preko Fallerovog (sporije ali nije da ima baš toliko putnika da trebaju metro).

 

Preko centra stare Trešnjevke ima razloga da vozi s obzirom na gusto stanovništvo, unutar 1 km pokriva i dio poslovne zone uključujući i Zagrepčanku, tu ide jer ima spoj sa željeznicom na Zapadnom kolodvoru da bi ona dobila direktniji put s presjedanjem na Trg. Kako sam već pisao, spojevi među željeznicama su jako često ključna stvar kod planiranja metroa, pa može biti i ovdje kad ima razloga da tu vozi.  

 

Nije nezgrapno, preko Trešnjevke postoji i jeftina opcija prolaza u razini ili najplićim mogućim ukopom kroz park doma Šara uz razne pomoćne objekte (dakle ne tutnji preblizu uz dom) i između škole i staračkog doma kroz igralište (tu možda treba malo ukopati ili pokriti blago iznad tla), a dalje lako dođe Trakošćanskom do Zk gdje može skupljati tisuće putnika u satu prema Trgu s vlaka I-Z kao i ostavljati putnike na taj vlak prema Glk i istoku. Dakle potencijalno puno korisniji spoj od NSK jer kao i sa spojem na SK Borongaj, treba omogućiti izmjenu prema Trgu sa željeznice I-Z (M1) a vjerojatno i rasterećenje, dok bi premetro S-J (M2) oko Trnja obavljao dovoljno dobar posao s obzirom na broj stanovnika.

 

Nema razloga da ide do NSK i duplira drugu liniju, s tom linijom se križa na Trgu a između bi direktno po Slavonskoj dovoljan bio bus s obzirom na broj putnika. U klasičnom metro-trokutu, nema razloga da NSK bude čvorište ako to mogu biti centralnije lokacije.

Tko ide do centra ide dalje ovom trasom ili presjedne na vlak (vjerojatnije na češći I-Z), a onaj tko treba ići odmah prema jugu ima već više opcija koje ne treba nadopuniti kod NSK - postoji tramvaj od Prečkog ili na Fallerovom, presjedanje kod Vjesnika na vlak (nadajmo se tome da bi za ZLZ (P7) mogao imati i takt 15) i (vjerojatno rijedak ali iznimno brz u usporedbi s bilo čim drugim) vlak O na teretnoj obilaznici...

 

I još jedna stvar (iako dobivam puno otpora kad pričam o tramvaju na Prisavlju, ne znam zašto), zapravo i premetro linija do NSK ima po mojim planovima opciju za linije koje bi se okretale ispod Trga skupa s M20 i onda se spustile u rupu od Holjevca na Prisavlje i time bi se u biti djelomično i pokrila linija o kojoj pričaš (ja ju volim voditi kao preusmjerenje 17 pod tim brojem). Dakle na premetro standardu do Prisavlja, praktički je brzo kao metro i za lokalne potrebe po Cvjetnom (isto tako i na Savici), a dalje se prednost u brzini gubi i služi za one kojima brzina M3 ne znači puno i ne da im se hodati na "standard 1 km" s Jaruna, kako to biva za penziće itd. dok bi zaposleniji ljudi radije hodali 5 minuta više da se voze 20 minuta manje, dok su druge mušterije zadovoljne i samo malo bržom verzijom 17-ice.

To računam kao tramvajski sustav pa nisam uklopio u M2 na metro karti, iako je ucrtano i ispisano na ranijim planovima za tramvaje.

 

 

Uglavnom mislio sam nacrtati i novu kartu cijelog budućeg metro + tramvajskog sustava, ali trenutno mi se ne da. :) 

Nisu mi se uglavnom ideje puno promijenile od one stare karte.



#33 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 01:47

Usput, ima li netko komentar na logotipe? :grin:

Iskreno, za P nisam puno razmišljao, samo sam povukao stilizirano P da otprilike podsjeća na siluetu 6112, a METRO je druga varijacija na temu ZET loga koji sam prvi put napravio bezvezno, sad je bolje popratio staru ideju koja je očito već malo retro, ali sad je retro iz 70-ih i 80-ih ionako sa u modi. :) Još je logo i jedino što valja sa ZET-ovim linijama danas, haha.

Smijete ih i skroz popljuvati pošto dosad nisam pokušavao napraviti nešto takvo pa ne pretendiram na to da sam grafički dizajner... :)

 

I tek sam kasnije promućkao glavom pa skužio da stilovi nemaju nikakve međusobne veze, ali to nije tolika rijetkost po svijetu ako postoje dva sustava koji se spajaju možda baš i zato da se putnicima ne pomiješaju ideje u glavi, pa rekoh neka bude tako.



#34 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 07:44

Pa sad, kome se sviđa sviđa, kome ne ne. :razz: :) Smijete kritizirati ako vam se gleda...

https://www.pdf-arch...ch-modc-pdf.pdf

https://www.pdf-arch.../p-sch-k-d-pdf/

 

Usput, ima li netko komentar na logotipe? :grin:

 

Ima komentara, naravno. :grin:

Što se tiče logotipa, za metro mi se sviđa iako bih volio da nije toliko italic (nagnuto). Za prigradski vlak mi se sviđa logo kao logo, ali ne bih volio da baš piše "prigradska željeznica" do samog logoa, već neka skraćenica npr. "PZE" ili "PZ" (kao "prigradska zeljeznica", jel, da ne zbunimo turiste sa slovom "ž" :grin:) ili da si u sam logo, koji se sad sastoji od slova "p", nekako dodao slovo "ž", pa da nema potrebe za ikakvim tekstom pored. Jer sami tekst "Prigradska željeznica" mi se doima nekako neuobičajeno, s obzirom na druge gradove i sustave i njihove dizajne logotipa. No ponavljam, odlično si ih dizajnirao.

A što se tiče karte sustava (nadam se da primaš kritike i na to :razz:), linije metroa su malo predebelo nacrtane, kao i kvadrati koji označavaju stanice (možda bi bilo bolje da si ih označio samo crticom za manje ili manjim kvadratom za veće stanice), ostalo sve super.

Nadam se da si primio ove moje male kritike i da se ne ljutiš u vezi istih :). Sve u svemu, sviđa mi se.



#35 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,578 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 08:08

Usput, ima li netko komentar na logotipe? :grin:

Iskreno, za P nisam puno razmišljao, samo sam povukao stilizirano P da otprilike podsjeća na siluetu 6112, a METRO je druga varijacija na temu ZET loga koji sam prvi put napravio bezvezno, sad je bolje popratio staru ideju koja je očito već malo retro, ali sad je retro iz 70-ih i 80-ih ionako sa u modi. :) Još je logo i jedino što valja sa ZET-ovim linijama danas, haha.

Smijete ih i skroz popljuvati pošto dosad nisam pokušavao napraviti nešto takvo pa ne pretendiram na to da sam grafički dizajner... :)

 

I tek sam kasnije promućkao glavom pa skužio da stilovi nemaju nikakve međusobne veze, ali to nije tolika rijetkost po svijetu ako postoje dva sustava koji se spajaju možda baš i zato da se putnicima ne pomiješaju ideje u glavi, pa rekoh neka bude tako.

 

Uf.. hoćeš pravu kritiku?

 

Realizacija loga za metro je sama po sebi OK, ali ne slažem se s idejom da logo za metro preuzima isti stil kao logo za ZET. Jer nisu stvari na istoj razini. ZET je firma, nije vid prijevoza. Vidovi prijevoza su metro, tramvaj, bus, vlak. To bi se trebalo odražavati i realizaciji logotipova, s tim da i dalje oni mogu koristiti oblikovne elemente koji ih povezuju (primjer TfL i London Underground, Overground, Trams).

 

Logo za prigradsku željeznicu je ruku na srce katastrofalan. Kad prvo vidiš logo na pamet ti padne... hm, pa sigurno ne prigradska željeznica. Kad nema teksta, teško je uopće skužiti da je to logo, a ne dvije crte koje je voda donijela. Natrag na crtaču ploču! :D



#36 TatraT3PVO

TatraT3PVO
  • Članovi
  • 655 posts
  • Joined 02.09.2015.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 08:59

Rekao si da su moje linije predugačke, a tvoje još duže :D. Al nema veze tvoj plan je puno bolji od mog, moje linije su slične tvojima ali su jednim djelom kraće. Ja dok sam smišljao smislio sam samo da povežem terminale , a stanice između nisam gledao. Evo tvoj plan je detaljnije napravljen od mog, i sviđa mi se. Jedino ovaj znak za prigradsku željeznicu je malo čudan, ali sve ostalo je odlično! :)

"Nisam ni pobjegao, ni odustao, ni potražio zavjetrinu. Uradio sam ono što i Li Kung: napravio što sam htio i sklonio se da ne smetam svome djelu, da ono više dođe do izražaja. Kad si tu, od tebe se, obično, ne vidi ono šta si napravio. Dao sam što nitko nije i sklonio se. Morao sam zbog sebe. Običaj je da oni koji nešto naprave zasjednu i ne daju drugima. Ja nisam to htio. Mene nitko nije skinuo i to je važno da se zna." > Branimir Johhny Štulić, 1989. 


#37 brane

brane
  • Članovi
  • 66 posts
  • Joined 16.07.2006.

Posted 20.04.2017. - 09:36

Da, tamo je najlogičnije jer pokriva na 1 km sve gusto naseljene zapadne kvartove koji nisu pokriveni željeznicom (pa i one koji su već pokriveni presporim tramvajem koji ostaje za lokalne potrebe) i moguće je denivelirati za manje troškova skupa s avenijom koja to ionako treba, i ima ostavljen koridor od nekoliko desetaka metara, tako da je velikom većinom jeftina pruga u razini. :)

 

...

 

Slažem se da je po Ljubljanskoj najlogičnije voditi metro. No kako bi išao metro M3 po Ljubljanskoj? Podzemno ili nadzemno?

 

Btw. oko oznaka :)...onda bi bilo ustvari najpreciznije koristiti slovo R budući da je ustvari riječ o tri linije Rapid transit sustava koje bi bile izvedene u različitim tehnikama ... 



#38 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,702 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 09:43

Stanovništvo grada Zagreba prema popisima:

1981. = 723.065        

1991. = 777.826        

2001. = 779.145

2011. = 790.017

U 30 (trideset) godina broj stanovnika Zagreba povećao se za 66.952. Doduše, jedan dio stanovnika je 1991. godine napustio Zagreb zbog ratnih (i pratećih) zbivanja, ali su ih nadomjestili doseljenici iz drugih krajeva bivše Jugoslavije.

Premda ima zvučni nadimak ''metropola'' Zagreb je u europskim razmjerima relativno mali grad. Stoga će priče o podzemnoj željeznici biti fantazija još dugi niz godina.

A kako je krenulo, naslov teme bi možda trebalo promijeniti u ''Budućnost tračničkog prometa u Reykjaviku''. :kul


Serija 05 je zakon!

#39 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,609 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 09:54

Meni se jako sviđaju regionalne i prigradske linije, pogorovu optimizam oko pruga za Samobor, Petrinju, Zelinu i Konnjščinu.



#40 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,063 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2017. - 12:25

A što se tiče stanovništva užeg područja grada, bez okolice to malo znači, kako sam par puta pisao. :) Valjda skoro pola gradova koji u Europi imaju neko metro rješenje na teritoriju uže upravne jedinice imaju stanovnika kao Zagreb ili manje, a umjesto blagog povećanja stanovništva imaju čak i veći odljev u okolicu.

 

@Duh sve ok za logo :) , oko takvih stvari za estetski dojam i očekujem što oštrije kritike jer tako se bolje uči (nije stvar koja se može demantirati ili dalje gurati kao ove realnije stvari s linijama).

 

@TatraT3, M3 je dugačak 17 km a od toga 6-8 km tunela a teži dio M2 je samo 4 km s 1,5-2 km tunela, ostalo postojeći ili predviđeni tramvaj... Dakle mislim da je ipak dosta manje od tvojih 5 linija, ne znam točno ako ih ne izmjeriš. :)

Sve prigradske pruge i teretnu obilaznicu ne računam kao metro brigu Zagreba, samo zatvara sustav... (a opet ću ponoviti, ako se gradi 12 km za Žabno valjda se može uložiti i u najgušće naseljene dijelove zagrebačke okolice, ili na pravac koji bi put za Varaždin veći od Bjelovara skratio za više od 40 minuta).

 

@Linija1 Slažem se da su metro linije predebele, testirao sam i uže na M2 na jugu pa zaboravio uskladiti s Gračanima, ali i ostale bi mogle biti uže, isto tako i za debele oznake stanica, baš me i mučilo isto pitanje.

 

@Brane, Na Ljubljanskoj bi išlo većinom u razini s ponekim nadvožnjakom (SC Prečko, jedna pruga na Selskoj, Knežija-Trešnjevka, ostalo bi pratilo razinu Ljubljanske iznad koje je ekonomičnije da ju nadsvode drugi mali nadvožnjaci), jedino nisam siguran za malo zbijeni potez Rudeška-Hrvatskog sokola.

 

Uglavnom toliko zasad, skupljam još malo dojmove pa bih mogao kasnije pisati o nekim stvarima i detaljnije. :)






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users