Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Budućnost tračničkog prometa u Zagrebu (3.dio)


  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#1 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 9,189 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 14:09

Otvaram treći nastavak teme. Link na prethodni koji je dosegao 50 strana.
 

http://www.zeljeznic...bu-2dio/page-50


<p>Moje fotografije: http://www.zeljeznic...rama4-galerija/ 
ZET je za inženjera što i teško bolestan pacijent za doktora.

#2 TatraT3PVO

TatraT3PVO
  • Članovi
  • 208 posts
  • Joined 02.09.2015.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 14:18

Evo da nastavimo. (Ne sa prepiranjem)
Ako bi uveli moju M1 liniju ukinuo bi liniju 8, a ako bi se uvela M2 ukinuo bi 9 jer bi vise ljudi išlo sa metrom koji je brži jer ide ispod zemlje. A ako bi uveli M4 ukinemo liniju 2 jer bi vise nju putnici koristili isto tako sa M4 ukinemo liniju 5. Oslobađamo vozače sa tramvaja na metro. Da vidim vaše komentare na moju ideju.
Modernizirani Čeh :wink:
Stojadin,Bik najbolji zet-ovi tramvaji :wink: :)

#3 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 5,882 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 14:53

Pretjerane su debelo, kad bi Zagreb imao stanovništvo 2,5-3 puta veće stanovništvo veličine Milana, Münchena, Beča ili Kijeva ovaj plan bi imao neko pokriće, ovako ništa od toga, ni ugrubo za 1 2/3 - 2 x veći gradovi od Zagreba kao Minsk, Bruxelles ili Kopenhagen (s metropolitanskim područjima) pa čak ni neki veći kao Amsterdam nemaju i/ili ne planiraju ovako velik metro nego 2/5 do 3/5 od toga.

 

Jedino linije 2 i 5 imaju neki razlog za postojanje.

1 je preblizu željeznici ako nema daljnje krakove (može biti uklopljena u 2 uostalom), dio 5 isto, drugi dio 5 ide gdje nema potrebe, 3 je bezveze kružna i takvu liniju Zagreb ne treba iz razloga koje sam više puta utvrdio. 



#4 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 6,484 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationZürich

Posted 18.04.2017. - 19:00

Iss, koliko je toga nadrobljeno u zadnjih par postova...

 

Forumas je mudro presutio argumentirane kritike metro-plana koji mu se tako dopao na predavanju, ali nastavlja dalje s nekakvim nebuloznim inzistiranjem da gradska zeljeznica ne smije biti pod HZ-om nego ZET-om...

Pa onda nebulozni prijedlozi za metro linije (pr. Ljubljanica - Borongaj wtf?)... Daj ljudi prije nego sto iznosite svoje planove barem pokusajte shvatiti koja je svrha metroa.

 

A isto tako Ivan s pravom pise ovako kako pise jer je i dalje jedini u cijeloj raspravi koji se potrudio potkrijepiti svoje izjave nekim brojkama i logicnim objasnjenjima, a ne 'zato jer bi ja to tako' kao ostatak. 


aym6c2.jpg23tm7mg.jpg

 

Galerija mojih fotografija: http://www.zeljeznic...00-fotografije/

 

Moj Youtube-kanal: https://www.youtube....39Idty0Ah9-2OSg


#5 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 1,497 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 21:20

Kaj se tiče mojih razmatranja... Ok, slažem se i ja da teška željeznica ispod SR Njemačke izgleda kao overkill. To je bilo razmatranje u smislu širenja S-Bahn mreže na nove koridore i mogućnosti produživanja tih vlakova do Velike Gorice i aerodroma. Ako to prekrižimo,  postavlja se pitanje - kaj umjesto nje?

 

Tu sad postoje onda dvije mogućnosti - jedna je ubrzavanje i "metroizacija" tramvaja na određenim potezima (postojećim i novim). Prednosti toga su svakako korištenje već postojeće infrastrukture i voznog parka. Glavni nedostatak je pruga od 1000 mm koja limitira širinu vozila, a time i kapacitet. Alternativa je potpuno novi sustav metroa na 1435 mm.

 

Osobno dobro poznajem Essen, i on je zanimljiv grad za proučavati jer je u nekim stvarima usporediv sa Zagrebom. Stanovništvom su tu negdje - jest da je Essen dio Ruhrgebieta, ali kao gradska cjelina koju pokriva EVAG je možda čak i manji. Essen također ima dosta veliku tramvajsku mrežu od 1000 mm. Oni su čitavu mrežu u centru ukopali tamo negdje 70-ih i to dobro klapa. Međutim, nakon toga su prestali s daljnjim razvojem tramvajske mreže i krenuli su raditi pravi U-Bahn na 1435 mm. Na nekim štrekama je taj U-Bahn zamijenio površinski tramvaj.

 

Sad Essen ima miš-maš 3 sustava (S-Bahn, tramvaj, U-bahn), no velika prednost je da su ti sustavi dosta dobro povezani. Naravno, postoji tarifna unija, ali ono kaj je jako bitno je da postoje mnogobrojne točke gdje se lako može presjesti s jednog sustava na drugi.

 

Nisam ni sam pametan jel bi Zagreb trebao razvijati "premetro", tj. bildati postojeći tramvaj, ili krenuti s trećim sustavom.

 

Razmišljanja?



#6 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 2,903 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 21:34

Po meni je problem čak ne što se HŽ i ZET ne mogu uskladiti, nego se ZET sam sa sobom ne može uskladiti... Dovesti treći sustav bi bilo još gore...
Poslana slika

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#7 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 1,497 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 21:51

Po meni je problem čak ne što se HŽ i ZET ne mogu uskladiti, nego se ZET sam sa sobom ne može uskladiti... Dovesti treći sustav bi bilo još gore...

 

Ih, mi iovak ovde teoretiziramo i maštamo bez granica :mrgreen:

 

Tramvaj i bus u Zagrebu klapa kak-tak, i ok je za prepelat se 10-15 stanica. Al da je baš gušt otpelat se od Jaruna do, beknimo, Dubrave... pa i nije. A ima i puno duljih putovanja koje si mogu zamislit. Prioritet bi po meni trebalo biti ubrzavanje upravo takvih putovanja, a to se sa sadašnjim tramvaj-bus sustavom nemre napravit ni da se postavi na trepavice. Dakle, potreban nam je sustav koji će:

 

a ) Rapidno povezivati velika gradska područja

b ) Biti dobro povezan s lokalnim (tram, bus) prijevozom kako bi oni mogli dobro koncentrirati i raspršivati promet

 

NIje ideja da je rapid-transit-stanica svakom ispred kućnog praga, niti da klipsa do nje tri dana jahanja. Nego da sjedne na bus ili tramvaj, za 5-10 minuta je do najbliže stanice metroa, otpela se za daljnjih 10-15 minuta u željeni dio grada, te možda opet koristi tram ili bus da dođe do svojeg odredišta (ili bicikl na unajmljivanje). Time bi se putovanja od skoro bilo koje dvije točke trebala spustiti na razinu ispod sat vremena, a u gušćim zonama naseljenosti i na razinu pola sata. Danas je za takva putovanja (ko ovo moje početno) u slučaju špica potrebno i preko sat vremena.

 

Naravno, prva logična stvar koja se nameće je iskorištavanje željeznice, odnosno uspostavljanje "S-Bahna". Danas imamo anemičnu liniju zapad-istok, koja služi nekoj svrhi, ali ni izdaleka kolko bi mogla. Pruga na jug postoji, ali iskorištena je ravno 0. Nakon iskorištavanja željeznice i dobrog povezivanja s busevima i tramvajima (to bi možda značilo i promjenu određenih trasa da više ne budu radijalno organizirane prema centru već da budu "feederi" S-Bahnu) trebalo bi onda detektirati dijelove grada koji su previše udaljeni od S-Bahna i gdje bi trebalo dovesti brzu poveznicu.

 

Dijelovi grada koji su dosta udaljeni od željeznice, a opet gusto naseljeni su zapadni dio grada oko Ljubljanske, istočni Novi Zagreb, sjeverni dio Dubrave i kvartovi sjeverno od Vlaške pa sve do Mirogoja. Njih bi primarno trebalo analizirati i vidjeti na koji način najbolje rješiti njihovo povezivanje.



#8 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 5,882 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 22:09

Kaj se tiče mojih razmatranja... Ok, slažem se i ja da teška željeznica ispod SR Njemačke izgleda kao overkill. To je bilo razmatranje u smislu širenja S-Bahn mreže na nove koridore i mogućnosti produživanja tih vlakova do Velike Gorice i aerodroma. Ako to prekrižimo,  postavlja se pitanje - kaj umjesto nje?

 

Tu sad postoje onda dvije mogućnosti - jedna je ubrzavanje i "metroizacija" tramvaja na određenim potezima (postojećim i novim). Prednosti toga su svakako korištenje već postojeće infrastrukture i voznog parka. Glavni nedostatak je pruga od 1000 mm koja limitira širinu vozila, a time i kapacitet. Alternativa je potpuno novi sustav metroa na 1435 mm.

 

Osobno dobro poznajem Essen, i on je zanimljiv grad za proučavati jer je u nekim stvarima usporediv sa Zagrebom. Stanovništvom su tu negdje - jest da je Essen dio Ruhrgebieta, ali kao gradska cjelina koju pokriva EVAG je možda čak i manji. Essen također ima dosta veliku tramvajsku mrežu od 1000 mm. Oni su čitavu mrežu u centru ukopali tamo negdje 70-ih i to dobro klapa. Međutim, nakon toga su prestali s daljnjim razvojem tramvajske mreže i krenuli su raditi pravi U-Bahn na 1435 mm. Na nekim štrekama je taj U-Bahn zamijenio površinski tramvaj.

 

Sad Essen ima miš-maš 3 sustava (S-Bahn, tramvaj, U-bahn), no velika prednost je da su ti sustavi dosta dobro povezani. Naravno, postoji tarifna unija, ali ono kaj je jako bitno je da postoje mnogobrojne točke gdje se lako može presjesti s jednog sustava na drugi.

 

Nisam ni sam pametan jel bi Zagreb trebao razvijati "premetro", tj. bildati postojeći tramvaj, ili krenuti s trećim sustavom.

 

Razmišljanja?

Kao što smo puno puta pisali, tramvaj na 1000 mm nema nikakva ograničenja za kapacitet, Japanci imaju većinu super-teških metroa i željeznica osim Shinkansena i nekoliko novijih metroa na 1067. To nije apsolutno nikakvo ograničenje.

U Ruhrgebietu postoji razlog da prebacuju na isti standard jer eventualno su se neki Stadtbahni i spojili... A zašto su Nijemci imali takvu fiksaciju na konačna rješenja s prebacivanjem na standardni kolosijek recimo i u Stuttgartu, to je njihova stvar, ne bih znao, ali za tim nema prave potrebe ako se cijeli sustav ne rekonstruira a u ZG ne znam zašto bi, kao što su recimo Antwerpen i Charleroi napravili premetro od tramvaja na 1000 mm, Antwerpen s istim klasičnim tramvajima a Charleroi s vozilima koja više izgledaju kao laki vlak.

 

 

Ja mislim da postojeći tramvaj po svemu u istoj konfiguraciji to sve može obaviti kako treba na potezu S-J, vozače bi trebalo re-trenirati ili zaposliti potpuno nove za vožnju drugačijih linija bez kuckanja kontrolera ili ne-držanja voznog reda (što se možda i bez premetroa jednog dana dogodi, mislim ako je APP natjerao vozače da vrate blokade za vrata može se i ovo samo očito niže šefovske strukture poput otpremnika boli kuki), ali ne smije biti bitnih problema oko toga ako je šef netko tko neće dozvoliti nered jer je jednsotavno, samo bi trebalo kupiti veće tramvaje koji bi ionako dijelom bili možda i ranije kupljeni i s vremenom smijenjeni recimo s linije 6 a možda i 11 ako željeznica počne raditi I-Z posao kako treba...

 

 

A treći sustav kojeg zagovaram bi bio izdvojen od svih drugih i automatski, tako da ne bi trebalo biti velikih problema s usklađivanjem jednom kad se tehnika naštima. Druga je stvar ako pričamo o usklađivanju tarifa i terminala, no to je za mene esencijalni dio planiranja bilo koje rute.



#9 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 9,189 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 23:04

Ne mogu vjerovati. Fakat sam se pokušao ne javljati u ovoj temi, ali opet ovo.

Ivan je sve rekao, ali!

Kažeš Duh kapacitet ograničen na 1000mm, ha? A očito su onda vanzemaljci napravili široke (2500mm) Tatre T3 na metarskom kolosijeku pa se oni voze Bratislavom, Osijekom (da nejdem dalje po gradovima) uz pomoć neke nepoznate sile, možda primjena tamne energije a da ni ne znamo?  :hm

 

Eto, toliko.

 

Ali dobro, ima profesora na Fakultetu prometnih znanosti koji se na sreću sad bave ekologijom a ne gradskim prometom (kao prije) koji tvrde doslovno sljedeće: "da se Zagreb prije nabavke 2200 trebao prebaciti na 1435mm kolosijek jer je isti puno stabilniji i u slučaju rata je to ogromna prednost jer se vagoni s naoružanjem mogu dikretno po gradu voziti". Da nisam do čuo (na žalost) na vlastite uši, ne bih vjerovao.

Naravno nisam mogao prešutjeti tu glupost pa sam iz tog seminara koji je bio za 4 ili 5 dobio 3, ali nema veze, da sam ostao šutjeti do kraja života bih se grizao, ovako me baš briga. Prof. Z.V. svaka čast!

Tako da, uvijek može gore.


<p>Moje fotografije: http://www.zeljeznic...rama4-galerija/ 
ZET je za inženjera što i teško bolestan pacijent za doktora.

#10 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 1,497 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2017. - 23:12

A jeste se ulovili za najmanje bitnu stvar... s takvim cjepidlakama poput vas je isto prilično teško raspravljat. Al ono kaj stoji je - ak se tramvaj ukopava onda naravno treba ostat 1000 mm, ali ak se gradi novi paralelni sustav onda nema prepreke staviti 1435 mm.

 

Ali širina kolosijeka je tu najmanje bitna stvar, kaj se mene tiče može biti i 600 i 1500 mm.



#11 brane

brane
  • Članovi
  • 55 posts
  • Joined 16.07.2006.

Posted 19.04.2017. - 00:00

...Tu sad postoje onda dvije mogućnosti - jedna je ubrzavanje i "metroizacija" tramvaja na određenim potezima (postojećim i novim). Prednosti toga su svakako korištenje već postojeće infrastrukture i voznog parka. Glavni nedostatak je pruga od 1000 mm koja limitira širinu vozila, a time i kapacitet. Alternativa je potpuno novi sustav metroa na 1435 mm.

 

...

 

...Sad Essen ima miš-maš 3 sustava (S-Bahn, tramvaj, U-bahn), no velika prednost je da su ti sustavi dosta dobro povezani. Naravno, postoji tarifna unija, ali ono kaj je jako bitno je da postoje mnogobrojne točke gdje se lako može presjesti s jednog sustava na drugi...

 

Nisam ni sam pametan jel bi Zagreb trebao razvijati "premetro", tj. bildati postojeći tramvaj, ili krenuti s trećim sustavom.

 

Razmišljanja?

 

Meni se čini da je u zagrebačkom slučaju dobro krenuti s ubrzavanjem i "metroizacijom" tramvaja. Tramvaji su ipak sustav koji imamo i koji "samo" treba nadograditi - to će biti puno brže i povoljnije, a predvidiva poboljšanja će se odmah vidjeti, što će potaknuti i veći javni interes itd. S vremenom, ako/kad se skupi lova, ništa se tako loše neće dogoditi sve da i mi završimo s nekim "miš-mašem" kao Essen. Bitno je samo da se krene od mrtve točke nekim konkretnim izvedivim poboljšanjima, po sistemu "don't let the perfect be the enemy of good":) To se, eto, tak meni čini.



#12 Igor 2110

Igor 2110
  • Članovi
  • 562 posts
  • Joined 31.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 00:50

Može moj jedan prijedlog neznam jel bilo toga. Ali ovo bi moglo biti realno. Dakle ne vidim potrebe za više od 4 metro linije ako bi se gradilo, a sada ovako:

U1 Jankomir-Žitnjak (trasom linije 107 +moguci produzetak)
U2 Stenjevac-Zapruđe (trasom linije 109 +produzetak)
U3 Kaptol-Gl.kolodvor-Velika Gorica (trasom linije 268 +produzetak i moguci odvojak prema zracnoj luci "po uzoru na munchen")

Dodatna moguca U4 linija
Botinec-Arena Zagreb- Gl. Kolodvor-Maksimir-Studentski grad

Ovime bi se ukinule problematicne zguzvane linije koje u spicama nikada nisu tocne a pogotovo 268.

U2 rezultirala bi ukidanjem 109. I to bi znacilo brzu i piuzdaniju vezu izmedu ta dva dijela zagreba.

#13 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 6,484 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationZürich

Posted 19.04.2017. - 01:27

..............................................................................

 

no comment, samo jedno pitanje, kako je tocno metro prikladna zamjena za jednu liniju poput 109 ako uzmemo u obzir razmak izmedju stajalista jednog gradskog busa i jednog metroa?


aym6c2.jpg23tm7mg.jpg

 

Galerija mojih fotografija: http://www.zeljeznic...00-fotografije/

 

Moj Youtube-kanal: https://www.youtube....39Idty0Ah9-2OSg


#14 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 314 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 08:50

Kaj se tiče mojih razmatranja... Ok, slažem se i ja da teška željeznica ispod SR Njemačke izgleda kao overkill. To je bilo razmatranje u smislu širenja S-Bahn mreže na nove koridore i mogućnosti produživanja tih vlakova do Velike Gorice i aerodroma. Ako to prekrižimo,  postavlja se pitanje - kaj umjesto nje?

(...)

Razmišljanja?

 

Teška željeznica koja bi služila kao metro ili tramvaj ne dolazi u obzir. Željeznica je na još višoj razini od metroa, a koliko znamo jedva je i metro na razini Zagreba. Tako da ne bi bilo pametno graditi još želj. pruga unutar samog grada. A da ne spominjemo kako još neke važnije nove pruge ili obnove i dogradnje pruga nisu napravljene (teretna obilaznica, 3. kolosijek na pruzi kod Savske, pruga do aerodroma...).

 

No umjesto te željeznice kroz centar grada, imaš puno opcija - tramvaj (što sam ja predložio), premetro (slična trasa koju je Ivan predložio), ili laki metro. Teški metro nipošto u Zagrebu ne dolazi u obzir, a kamoli podzemna željeznica.

 

 

Glavni nedostatak je pruga od 1000 mm koja limitira širinu vozila, a time i kapacitet. Alternativa je potpuno novi sustav metroa na 1435 mm.

 

Kao što su ti ostali rekli, to nema veze. Možeš imati i 760mm prugu pa na njoj voziti i vlak (valjda), samo uz modifikaciju širine između kotača. 1435 je i nepotrebno trošenje novaca, a i nepotrebno zauzimanje prostora.

 

 

 

Tramvaj i bus u Zagrebu klapa kak-tak, i ok je za prepelat se 10-15 stanica. Al da je baš gušt otpelat se od Jaruna do, beknimo, Dubrave... pa i nije. A ima i puno duljih putovanja koje si mogu zamislit. Prioritet bi po meni trebalo biti ubrzavanje upravo takvih putovanja, a to se sa sadašnjim tramvaj-bus sustavom nemre napravit ni da se postavi na trepavice. Dakle, potreban nam je sustav koji će:

 

a ) Rapidno povezivati velika gradska područja

b ) Biti dobro povezan s lokalnim (tram, bus) prijevozom kako bi oni mogli dobro koncentrirati i raspršivati promet

 

Na tragu si izmišljanja tople vode, to jest mojeg prijedloga kružne light metro linije (ovo podcrtavam za Ivana), prijedlog o njoj je u prošlom dijelu ove rasprave. Dakle mojom linijom možeš brzo doći od Jaruna do Kvatrića, i onda tramvajem do Dubrave. To je i smisao kružne linije, brzo povezuje veće kvartove prolazeći kroz sve rubove grada. Npr. ako želiš i od Vrhovca do Novog Zagreba, od Zagrebačke do Žitnjaka, od Mirogoja do Jaruna, znači sve veće udaljenosti, za to je ta kružna linija. Ona nema veze s oblikom Zagreba, što se mene tiče može biti i "najneprilagođeniji grad na svijetu za kružnu liniju", ali naravno da bi se kružna linija isplatila, baš zbog ovoga.

Do kraja tog svog posta si napisao ono sve na što sam ja mislio pri izradi kružne linije, i baš prema tome sam izradio plan za istu.

 

 

Ali dobro, ima profesora na Fakultetu prometnih znanosti koji se na sreću sad bave ekologijom a ne gradskim prometom (kao prije) koji tvrde doslovno sljedeće: "da se Zagreb prije nabavke 2200 trebao prebaciti na 1435mm kolosijek jer je isti puno stabilniji i u slučaju rata je to ogromna prednost jer se vagoni s naoružanjem mogu dikretno po gradu voziti". Da nisam do čuo (na žalost) na vlastite uši, ne bih vjerovao.

Naravno nisam mogao prešutjeti tu glupost pa sam iz tog seminara koji je bio za 4 ili 5 dobio 3, ali nema veze, da sam ostao šutjeti do kraja života bih se grizao, ovako me baš briga. Prof. Z.V. svaka čast!

Tako da, uvijek može gore.

 

Nije valjda?!? Bože sačuvaj! Znači taj "profesor" bi cijeli tram sustav prilagođavao na 1435 samo kako bi "vlakovi tenkovi" mogli prolaziti po gradu u slučaju da dođe do rata (za što je vjerojatnost skoro 0)? Mislim da stvarno ne može gore od toga.

 

 

A jeste se ulovili za najmanje bitnu stvar... s takvim cjepidlakama poput vas je isto prilično teško raspravljat. Al ono kaj stoji je - ak se tramvaj ukopava onda naravno treba ostat 1000 mm, ali ak se gradi novi paralelni sustav onda nema prepreke staviti 1435 mm.

 

Ali širina kolosijeka je tu najmanje bitna stvar, kaj se mene tiče može biti i 600 i 1500 mm.

 

Mislim da je bolje, ako su već tramvaji 1000, da i metro bude 1000, čisto za svaki slučaj.

 

 

Može moj jedan prijedlog neznam jel bilo toga. Ali ovo bi moglo biti realno. Dakle ne vidim potrebe za više od 4 metro linije ako bi se gradilo, a sada ovako:

U1 Jankomir-Žitnjak (trasom linije 107 +moguci produzetak)
U2 Stenjevac-Zapruđe (trasom linije 109 +produzetak)
U3 Kaptol-Gl.kolodvor-Velika Gorica (trasom linije 268 +produzetak i moguci odvojak prema zracnoj luci "po uzoru na munchen")

Dodatna moguca U4 linija
Botinec-Arena Zagreb- Gl. Kolodvor-Maksimir-Studentski grad

Ovime bi se ukinule problematicne zguzvane linije koje u spicama nikada nisu tocne a pogotovo 268.

U2 rezultirala bi ukidanjem 109. I to bi znacilo brzu i piuzdaniju vezu izmedu ta dva dijela zagreba.

 

Ne. Kako sam rekao, kružna linija bi bila savršena za povezivanje svih dijelova grada, a ne metro na trasi autobusne linije. Dakle nikakvi pravci, nego prsten (najbolji način za povezivanje cijelog grada)!


Linija 1  :grin:


#15 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 5,882 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 08:55

Može moj jedan prijedlog neznam jel bilo toga. Ali ovo bi moglo biti realno. Dakle ne vidim potrebe za više od 4 metro linije ako bi se gradilo, a sada ovako:

U1 Jankomir-Žitnjak (trasom linije 107 +moguci produzetak)
U2 Stenjevac-Zapruđe (trasom linije 109 +produzetak)
U3 Kaptol-Gl.kolodvor-Velika Gorica (trasom linije 268 +produzetak i moguci odvojak prema zracnoj luci "po uzoru na munchen")

Dodatna moguca U4 linija
Botinec-Arena Zagreb- Gl. Kolodvor-Maksimir-Studentski grad

Ovime bi se ukinule problematicne zguzvane linije koje u spicama nikada nisu tocne a pogotovo 268.

U2 rezultirala bi ukidanjem 109. I to bi znacilo brzu i piuzdaniju vezu izmedu ta dva dijela zagreba.

 

Muko moja... Ono s kružnim metroom je očito otvorilo maštu za svaštarije bez ikakvog pokrića, Ispada da treba mijenjati svaku pojedinu dužu perifernu autobusnu liniju a ne napraviti ono što je 99 od 100 gradova s bilo kakvim i najlakšim metroom prvo napravio, a to je spojiti centar i periferiju na linijama koje su imale maksimalni potencijal za velike putničke kapacitete od 5.000 ili više putnika (s nadom da dođe ili da ima 10.000 otpočetka otkud se može planirati teški metro) gdje su mijenjali pretrpane tramvaje ili vlakove ili hrpe autobusa a ne jednu liniju, a pojedine periferne autobuse ako nisu kritični mijenjali tramvajima ili BRT-om ako je moguće... A vi bi tu mijenjali pojedine autobuse s kapacitetima 150-1.000 koji u nikakvoj perspektivi neće imati više umjesto prekapacitirane trase tramvaja ili 10 linija autobusa koje se guše u problemima. Pa onda tek na kraju stavite pod "možda" najlogičnije trase u gradu.

 

Uglavnom stvarno mi je misterija zašto vas odjednom nekoliko 109 toliko muči kad se jasno može mijenjati tramvajem a kao kandidat za metro doslovno svaka tramvajska pruga u gradu prevozi više putnika osim zadnjih krakova nakon Ferenščice i Gupčeve zvijezde...

 

I zašto bi koristili slovo U ako ništa ne znači u hrvatskom prometnom rječniku? "Ukopana željeznica" možda? Nisam nikad čuo da netko to koristi? Ili samo nostalgija za nekim režimom?

 

:roll:  :roll:



#16 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 1,497 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 09:24

 

I zašto bi koristili slovo U ako ništa ne znači u hrvatskom prometnom rječniku? "Ukopana željeznica" možda? Nisam nikad čuo da netko to koristi? Ili samo nostalgija za nekim režimom?

 

:roll:  :roll:

 

 

 

Moram reagirati na ovo cjepidlačenje. Jer nemaš kaj drugo bit ak ideš ovak pametovat o nečemu kaj su "radni nazivi" maštovitih linija na nekom tamo neslužbenom forumu.

 

Al kad sam se već počel igrat, kaj bi ti stavil? PŽ ko Podzemna željeznica?



#17 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 314 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 09:27

Moram reagirati na ovo cjepidlačenje. Jer nemaš kaj drugo bit ak ideš ovak pametovat o nečemu kaj su "radni nazivi" maštovitih linija na nekom tamo neslužbenom forumu.

 

Al kad sam se već počel igrat, kaj bi ti stavil? PŽ ko Podzemna željeznica?

 

Ne, dobro je Ivan rekao. Bolje uopće ne stavit slovo nego neko slovo koje nema veze. Mislim da je Igor 2110 mislio na U-Bahn, ali to nema nikakve veze s hrvatskim jezikom. U ovom slučaju najbolje bi bilo slovo M.


Linija 1  :grin:


#18 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 1,497 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 09:27

 

Ne, dobro je Ivan rekao. Bolje uopće ne stavit slovo nego neko slovo koje nema veze. Mislim da je Igor 2110 mislio na U-Bahn, ali to nema nikakve veze s hrvatskim jezikom. Mislim da je najbolje M.

 

A kakve veze ima M s hrvatskim jezikom? Točno jednake ko i U.



#19 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 314 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 09:32

A kakve veze ima M s hrvatskim jezikom? Točno jednake ko i U.

 

M - metro. Naziv koji se u hr jeziku često koristi i skraćuje naziv "podzemna teška/laka gradska željeznica". Naziv U-Bahn u Hrvatskoj rijetko tko koristi kao naziv za već spomenuti metro pa slovo U naspram M ne bi imalo smisla.

 

Nemoj više ići OT, imaš prikladniju temu u podforumu Razno pa tamo nastavi raspravu: OT: o pravopisu, jezicima, prevoditeljima... mislim da se tako zove.


Linija 1  :grin:


#20 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 5,882 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2017. - 09:32

 

A kakve veze ima M s hrvatskim jezikom? Točno jednake ko i U.

U modernom hrvatskom svi koristimo riječ "metro" iako je posuđenica, ne mora imati tisućljetnu etimologiju da bi bila praktična riječ, isto kako metro nije ništa značio u mađarskom ni ruskom ili bilo kojem ne-grčkom jeziku dok nije uzeto preko ostataka latinskog pa onda francuskog, iako je recimo metro u Budimpešti par godina stariji od pariškog.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users