Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Nabava 60 novih TMK2200-K!


  • Please log in to reply
397 replies to this topic

#361 penava

penava
  • Članovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÖrnsköldsvik, Sverige

Posted 22.01.2019. - 22:43

Pa dobio bi se niskopodni vozni park samo par godina kasnije, uz manji trošak, i uz to ne bi postojala opasnost da zafali vozila. E sad, ovo sa EU, da, zašto ne iskoristiti. Bez obzira na neunificiranost voznog parka, da sada Končar i počne proizvoditi novu seriju, dobar dio komponenti ne bi više bio isti, koliko god da vozilo izgledalo jednako izvana.

#362 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 23.01.2019. - 10:36

Kako god bilo, mislim da je malo smiješno pričati o neodrživosti T4, pa to je toliko čest i dugo proizvođen tramvaj da nema šanse da postane neisplativo nabavljat dijelove, iz ex-DDR se cijeloga moglo kupiti za 7000 €, a dijelova od rashodovanih koliko hoćeš; najbitnije je stanje frema a oko toga nisam čuo neke posebne zamjerke.

Uglavnom, kakva god bila sljedeća nabavka novih, mislim da zadnjih 10 T4 ostaje do nabavke nakon toga, stariji su samo par godina od KT4, i još do 10-ak starijih u najboljem stanju.
Nema dobre računice u tome da ih se sad sve rashoduje, treba imati mali višak i zbog kvarova i zbog eventualne promjene na linijama, i pogotovo ako su jedina mogućnost da se od malih tramvaja spasi kapacitet linija 4 ili barem 7, ako već spasa za 2 i 5 nema (zadnje koristim puno više, no realno bi ih bilo malo lakše preživjeti ako baš dođe do tog idiotizma).


Što se tiče eventualnih produženja pruga, ne treba pretjerivati s tim koliko bi dodatnih trebale, kod jedinih produženja za koje postoji projekt radi se o preusmjerenju-produženju a ne o potpuno novim linijama, tako da bi recimo 1 do Petruševca ili Kosnice s taktom cca 10-12 trebala 7-9 tramvaja što nije velika promjena, dok bi 6 i 8 do Jakuševca trebale 0 odnosno 1 tram više (kao što su i produženja u Dubec i Prečko trebala do najviše 3 v.r. i to se uspjelo u vrijeme kad je vozila bilo prilično "na knap")

#363 RobertZET

RobertZET
  • Članovi
  • 366 posts
  • Joined 20.05.2016.
  • LocationZagreb

Posted 24.01.2019. - 10:46

A zašto Bik ne bi mogao doživjeti 55 godina redovnog prometa? Ako je 101 vozio od 1951. do 2008. (57 godina). Zašto onda Bik ne može od 1974. do 2029. (55 godina) ili do 2031. ako bi išao do 57 godina redovnog prometa kao što je bio 101? I zašto svima smeta serija od devet tramvaja koji se najmanje kvare od svih tipova. Nisam već dugo vidio da je Bik odlazio u spremište zbog nekog kvara. Iznimno zimi ako se smrzne zrak u sustavu no to smatram posljedicom nedostatka pneumola (sredstvo protiv smrzavanja zraka) u sustavu...  :ne zna:   :ne zna:



#364 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,645 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 24.01.2019. - 11:19

Objašnjeno je nekoliko puta na prethodnim stranicama.
Poslana slika

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#365 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 24.01.2019. - 19:52

Jedan tramvaj bi trebao koštati 13.5 mil. kuna. (Izvor: Dnevnik Nova TV)

Toliko je koštao 1 tramvaj iz druge serije nt2200

http://www.poslovni....nego-2002-32545

 

Cijena pojedinog tramvaja TMK2200k  za Liepaja:

"Cijena je otprilike ista kao za Zagreb - nesto manje od €1,5 milijuna po komadu."

http://www.zeljeznic...-liepaja/page-3

Što je 11,25 mil kuna.

 

Moguće da se ipak radi o tramvajima dužine TMK2200.



#366 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,645 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 24.01.2019. - 20:27

Jedan tramvaj bi trebao koštati 13.5 mil. kuna. (Izvor: Dnevnik Nova TV)

Toliko je koštao 1 tramvaj iz druge serije nt2200

http://www.poslovni....nego-2002-32545

 

Cijena pojedinog tramvaja TMK2200k  za Liepaja:

"Cijena je otprilike ista kao za Zagreb - nesto manje od €1,5 milijuna po komadu."

http://www.zeljeznic...-liepaja/page-3

Što je 11,25 mil kuna.

 

Moguće da se ipak radi o tramvajima dužine TMK2200.

Igra li tu PDV kakvu ulogu? Sa/bez PDV-a

 

11 + 25% = 13,75


Poslana slika

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#367 penava

penava
  • Članovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÖrnsköldsvik, Sverige

Posted 24.01.2019. - 20:30

A zašto Bik ne bi mogao doživjeti 55 godina redovnog prometa? Ako je 101 vozio od 1951. do 2008. (57 godina). Zašto onda Bik ne može od 1974. do 2029. (55 godina) ili do 2031. ako bi išao do 57 godina redovnog prometa kao što je bio 101? I zašto svima smeta serija od devet tramvaja koji se najmanje kvare od svih tipova. Nisam već dugo vidio da je Bik odlazio u spremište zbog nekog kvara. Iznimno zimi ako se smrzne zrak u sustavu no to smatram posljedicom nedostatka pneumola (sredstvo protiv smrzavanja zraka) u sustavu...  :ne zna:   :ne zna:


Može još 50. I 100. Ali je je neisplativo, to je caka. Čak i ako zaboraviš lošu, tj možda je krivo reći lošu ali 2019. neodgovarajuću konstrukciju (mala vrata, stepenice koje vise van) ne možeš zanemariti troškove eksploatacije (servisi, dijelovi) koji su visoki

#368 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 24.01.2019. - 20:37

Igra li tu PDV kakvu ulogu? Sa/bez PDV-a

 

11 + 25% = 13,75

Nemam detaljnjih informacija. 



#369 Tiho25

Tiho25
  • Članovi
  • 49 posts
  • Joined 20.01.2016.
  • LocationOsijek

Posted 24.01.2019. - 20:42

Ako se radi o dugim tramvajima, njih 60, ne ćemo onda imati previše dugih tramvaja, o čemu smo  pisali prije godinu dana. Dugi ni trebali zamijeniti T4&B4 u Bikove što iznosi 45 tramvaja, a ostatak  bi bio višak, osim  ako ne bi trebali za produženje pruge i neke nove linije. Od malih bi onda ostale samo Katice, a pisali smo da imamo "premalo" malih tramvaja za pojedine linije. 



#370 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 24.01.2019. - 20:46

Jedan tramvaj bi trebao koštati 13.5 mil. kuna. (Izvor: Dnevnik Nova TV)
Toliko je koštao 1 tramvaj iz druge serije nt2200
http://www.poslovni....nego-2002-32545
 
Cijena pojedinog tramvaja TMK2200k  za Liepaja:
"Cijena je otprilike ista kao za Zagreb - nesto manje od €1,5 milijuna po komadu."
http://www.zeljeznic...-liepaja/page-3
Što je 11,25 mil kuna.
 
Moguće da se ipak radi o tramvajima dužine TMK2200.

To je možda mrvicu manje od druge serije, ali s obzirom na inflaciju, rekao bih da bi to bilo taman ako se uzme prosjek između cca 15 malih i 45 velikih koji su malo poskupili zbog inflacije, što su bilo super.

To bi već bio optimum, samo tko zna jesu li genijalci možda samo reciklirali stare brojeve.

#371 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 24.01.2019. - 20:55


To bi već bio optimum, samo tko zna jesu li genijalci možda samo reciklirali stare brojeve.

Ja se nadam da se ne radi samo "šortijima" jer se u zadnje vrijeme ne navode o kakvim tramvajima se planira nego samo o ukupnoj brojci.



#372 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 24.01.2019. - 20:59

To je možda mrvicu manje od druge serije, ali s obzirom na inflaciju, rekao bih da bi to bilo taman ako se uzme prosjek između cca 15 malih i 45 velikih koji su malo poskupili zbog inflacije, što su bilo super.

Jedina cijena koja nam može biti orjentir su tramvaji za Liepaja. A cijena za Zagreba trebala bi biti ista ili povolnija. A drugi mjerodavni podatak odnos cijene između TMK2200 i TMK2200K. Taj odnos e nebi smio promjeniti



#373 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 24.01.2019. - 22:08

Pa odnos malog i velikog se ne bi trebao puno promijeniti, ali suma po komadu može ovisiti o inflaciji, fluktuacijama u cijeni sirovine, veličini narudže i slično, uostalom i druga serija je koštala 15% više od prve iako je razlika bila samo par godina (ali ekonomija je tad bila nestabilnija), tako da bih ionako računao da bi cijena po komadu za nove mogla biti mrvicu veća od druge serije za nekih 5-10%, plus cijena po komadu malih za Liepaju, i onda bi se na prosjeku 60 kom. baš poklopilo ono 15+45 što sam gore pisao.

#374 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 10.06.2019. - 16:35

Opet nove najave. O kakvim točno tramvajima se govori?

 

http://www.poslovni....una-kuna-354161

 

 

 

Bandić je potpisani ugovor istaknuo kao još jedan primjer dobre suradnje, koji će omogućiti podizanje kvalitete infrastrukture javnog gradskog prijevoza. Možemo se podičiti jednim od najkvalitetnijih voznih parkova u Europi, rekao je Bandić i najavio izgradnju još 60 niskopodnih tramvaja.

U zagrebačkoj Gradskoj upravi potpisan je u ponedjeljak ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za 1. fazu modernizacije tramvajske infrastrukture u Zagrebu, koji obuhvaća 11 dionica tramvajske pruge ukupne dužine 8194 metara, tri ispravljačke stanice i izradu Studije razvoja tramvajskog prometa Zagreba, ukupne vrijednosti oko 260 milijuna kuna, od čega je 85 posto iz Kohezijskog fonda, a 15 posto iz državnog proračuna.

Ugovor su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, direktorica ZET-a Ljuba Žgela, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) Tomislav Petric, uz nazočnost gradonačelnika Milana Bandića.

Bandić je potpisani ugovor istaknuo kao još jedan primjer dobre suradnje, koji će omogućiti podizanje kvalitete infrastrukture javnog gradskog prijevoza. Možemo se podičiti jednim od najkvalitetnijih voznih parkova u Europi, rekao je Bandić i najavio izgradnju još 60 niskopodnih tramvaja.

Najavio je da će se do kraja lipnja sastati s premijerom Andrejem Plenkovićem s kojim će razgovarati  o strateškim projektima za Zagreb i Hrvatsku, kao što su Imunološki zavod, izgradnja Dječje bolnice, tračnička veza grada sa zračnom lukom, APIS i "Zagreb na Savi".

Pokrenut investicijski ciklus od oko 20 milijardi kuna

Ministar Butković kaže da kada se projektu modernizacije tramvajske infrastrukture u Zagrebu dodaju projekti nabave novih autobusa i izgradnja novog rotora, to je negdje oko 430 milijuna kuna bespovratnih sredstava, što potvrđuje da je pokrenut investicijski ciklus od oko 20 milijardi kuna u cijeloj Hrvatskoj.

Vodimo računa o ravnomjernom razvoju svih hrvatskih gradova, županija i općina, i te velike investicije su pridonijele porastu BDP-a u prvom kvartalu ove godine, naglašava Butković.

S današnjim ugovorom smo na oko 85 posto ugovorenosti iz operativnog programa konkurentnosti i kohezije, što je oko 11,5 milijardi bespovratnih sredstava za prometne projekte, a uz instrument za povezivanje Europe na 94 posto dolazimo do 15 milijardi kuna bespovratnih sredstava za prometne projekte u čitavoj Hrvatskoj, dodao je.

Direktorica ZET-a Žgela rekla je kako je novi projekt važan za ZET i Zagreb te podsjetila da je 2017. potpisan ugovor za 15 autobusa vrijedan 32 milijuna kuna, a u siječnju ove godine za nabavu 29 autobusa vrijednih 55 milijuna kuna.

Najavila je daljnju suradnju i pripremu projekata za tramvajsku infrastrukturu i nabavu tramvaja, projekt 2021.- 2027. 

Ravnatelj SAFU-a Petric ocijenio je kako su autobusi, tramvaji i tramvajska infrastruktura najvidljviji projekti za građane, a u tome je svakako značajan doprinos Europske unije.



#375 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.06.2019. - 15:14

Jesam li dobro pročitao? Infrastruktura? Pa zar on zbilja misli graditi nove pruge? Makar, rekord je već oborio, pa sad može :lool



#376 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 737 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.06.2019. - 15:35

Ako sam ja ovo dobro shvatio, to nije riječ o gradnji novih pruga, već samo o kako kaže "modernizaciji" oko 8 km postojećih pruga i izgradnji tri nove ispravljačke stanice! Ali u svakom slučaju tekst je vrlo nerazumljivo pisan, tako da što je prava istina to je teško znati, možemo samo nagađati! A što se tiče nabavke 60 novih niskopodnih tramvaja, bez obzira o kojima se radilo: ako ostanu samo postojeće pruge - taj broj bi bio prevelik, jer na većini tramvajskih dionica je već promet toliko gust, da bi dodavanje još voznih redova bilo samo kontraproduktivno - tramvaji bi sve više počeli smetati jedni drugima! Koliko sam ja ranije bio pročitao, a i čuo priče, dobar dio ovih tramvaja se mislio koristiti na pruzi preko Domovinskog mosta, međutim neki dan smo od Bandića čuli da on "nikad nije govorio o tramvajima", već o "S-Bahnu"! Dobro, s jedne strane je sreća da je odustao od potpuno sulude ideje o tramvaju do aerodroma, ali s druge strane - što će onda s tim tramvajima ako ne bude novih pruga? Jer ako bude "S-Bahn", tada će to ipak biti posve drugo vozilo nego što je tramvaj! Jedino ako možda sve skupa izmišlja, pa ako na kraju običan tramvaj nazove drugim imenom. Ali onda neće moći ostvariti ono što je rekao da će se od Kvatrića do aerodroma voziti manje od 10 minuta, jer za tramvaj se dobro znaju vozna vremena, ZET je već napravio projekt, sjetite se kad sam svojedobno iznio podatak da bi oko 35 minuta trajala vožnja tramvajem samo do Kosnice! Znači, sve skupa je ovdje vrlo čudno i vrlo nedorečeno!



#377 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,538 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 13.06.2019. - 16:39

Tih 60 je zamisljeno kao zamjena za stare tramvaje a ne kao dopuna postojeceg voznog parka. Zamjena bikova i dio ceha.

#378 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 13.06.2019. - 20:25

Mene u ovoj temi jako smeta riječ "nepotrebnih" u naslovu. To prejudicira stav pokretača teme i/ili moderatora, bez mogućnosti da postoji i netko drugi s drugačijim stavovima i mišljenjima.

 

To je najvjerojatnije i razlog zašto se nisam do sada javljao u ovoj temi. OK, prihvaćam da postoje argumenti da su ovi novi tramvaji nepotrebni, no to još uvijek nikome ne daje za pravo da takav stav nameće već u naslovu teme.

 

Npr. ukoliko ja iz nekog razloga smatram da je ipak opravdano nabavljati ove tramvaje, da li onda moram otvarati novu temu ili smijem pisati (to bi onda bilo offtopic) u postojeću temu koja tvrdi da su ti tramvaji nepotrebni ?

 

Iskreno rečeno, meni osobno su obje opcije OK: i zadržavanje postojećih katica (za njih sam emocionalno vezan jer se jako dobro sjećam vremena kad su stizale u Zagreb), ali isto tako mi odgovaraju novi moderni niskopodni tramvaji serije 23xx.

 

Ne znam, tema  s ovakvim naslovom me istovremeno i zbunjuje i iritira :hm



#379 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 13.06.2019. - 20:51

Pa i može zasmetati, ali ovo je malo oštrija debatna tema o vrlo akutnom predmetu koji može imati ogromne i na jedno ili dva desetljeća nepovratne posljedice, ja bih rekao... Druge teme su neutralne i uravnotežene ili za prenošenje informacija. Forum mora nekad biti i žustriji da bi bio angažiran i zanimljiv.

Upitno je je li ovo pravo mjesto ako je poslije netko stavio npr. link na najavu nabave za tramvaje za koje se ne zna jesu li mali iz naslova ili neki drugi.

#380 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,025 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.06.2019. - 22:41

Ja sam tako nazvao temu jer je opće prihvaćeni stav akademske zajednice (barem stručnih krugova), te velikog broja forumaša da je to tako. Slažem se, tema nebi trebala imati takav naziv kako bi i oni koji su protiv mogli ravnopravno sudjelovati jer naravno imaju to pravo, pa ću naslov teme urediti.
Naprosto mi je bilo prirodno tako napisati kao nešto što se podrazumijeva.
 
Nisam još ni od koga čuo ovdje na forumu da je izrekao kako je nabava 60 tramvaja TMK2300 dobro rješenje. Ivan je tu bio najbliži kad je rekao da se i s time mogu pokrpati kapaciteti, ali jasno je izrazio svoje mišljenje u kontekstu izvlačenja najboljeg iz loše odluke.
 
Slažem se s Ivanom kad kaže da loša odluka o nabavi tipa tramvaja može imati dalekosežne negativne posljedice jer se radi o ulupanoj ogromnoj količini novaca kroz dugo razdoblje.
 

Iskreno rečeno, meni osobno su obje opcije OK: i zadržavanje postojećih katica (za njih sam emocionalno vezan jer se jako dobro sjećam vremena kad su stizale u Zagreb), ali isto tako mi odgovaraju novi moderni niskopodni tramvaji serije 23xx.

 
Ali to uopće nisu opcije. U tome i leži najveći problem. Dakle sa TMK2300 bi zamijenili bikove i T4+B4, dakle s kapacitetom katice i kakav približno ima 2300 zamjenjuju puno veći kapacitet. A nadomjestak kapaciteta uvođenjem dva tramvaja na liniju koji zamijenjuju jedan veliki je najgora moguća opcija za protočnost i brzinu tramvajskog prometa.

 

Drugi problem, ako bi bacili katice onda bi bacili relativno nove tramvaje, puticima najudobnije od svih bez klime primjerice u ljetnim mjesecima, ostavili bi starije T4+B4 i bikove. Opet suluda odluka.

Uređen naslov teme.


Edited by tram4, 13.06.2019. - 22:58.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users