Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za viÜe informacija pogledajte iduŠu poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Nabava 60 novih TMK2200-K!


  • Please log in to reply
397 replies to this topic

#341 penava

penava
  • ╚lanovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÍrnsk÷ldsvik, Sverige

Posted 21.01.2019. - 21:23

A takve je ZET naručio. Da je naručio tramvaje od 50 godina, složili bi se i oni ali bi bili i skuplji

#342 alf

alf
  • ╚lanovi
  • 500 posts
  • Joined 16.10.2016.
  • LocationZagreb

Posted 21.01.2019. - 22:16

I ovako je dovoljno skup, al 30 godina je čista sprdačina za takav krik tehnologije, KT4 imaju 34-35 i svi još voze (čisto radi usporedbe).😂

#343 Kublach

Kublach
  • ╚lanovi
  • 3,643 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 21.01.2019. - 23:13

I ovako je dovoljno skup, al 30 godina je čista sprdačina za takav krik tehnologije, KT4 imaju 34-35 i svi još voze (čisto radi usporedbe).

Skup a najjeftiniji u konkurenciji... Opet zanimljivo...

Edit: živo me zanima koji će tramvaj današnjice biti u mogućnosti voziti za 50 godina bez generalne obnove (pri tome mislim na sve - apsolutno sve - osim motora)

Nekada u doba M24, pa sve do ČKD KT4 su tramvaji bili isključivo mehanički a najveća elektronika je bila struja za žmigavce...

Danas, kada svako vozilo ima nekoliko računala (a u NT2200 je 41 ili 42) kako da za 35 godina kupiš nešto za to računalo? Računalo koje upravlja nečime?

Ljudi moji, nećemo pretjerivati. Imam doma oldtimera, uživam u tome i auto je iz 1967. Godine ali niti jedan jedini auto iza generacije Golf 4 neće preživjeti 30 godina...

Ili, ajmo još realnije - tko od Vas doma ima komp stariji od 10 godina (da podsjetim, Windows XP - 2003. Godina, Windows Vista - 2007., Windows 7 - 2009.)...
Posted Image

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#344 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,020 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 00:47

Čitam već mjesecima.
Da napišem koju.
Bikovi su stari 45÷46 godina
T4+B4 stari su 34÷44 godine
KT4 stari su 32÷34 godine
NT 2200 građeni su da traju 30 godina, neki od njih ulaze u 14. godinu.
Dakle dio voznog parka je prestar i preskup te neisplativ za održavanje.
Treba pomalo kupovati nove tramvaje, stare rashodovati i kasirati.
2200K odnosno 2300 je dobar tramvaj, treba ih proizvoditi i uvoditi postepno u promet.
2400 odnosno bilo koji tramvaj duži od 2200 nije za Zagreb, barem ne za postojeće linije, za njega bi trebala potpuno nova trasa poput trasa po kakvima u Budimpešti voze 9-dijelni CAF-ovi (linija 1), te po kakvima voze Siemens Combino 6-dijelni, 54m dugi tramvaji na linijama 4 i 6. U protivnom bi bez obzira na kojoj liniji vozio samo stvorio dodatne probleme i gužvu.

 
Upravo tako. Kao što si lijepo napisao, vidljivo je postupno starenje vozila kako idemo od novijeg KT4 prema 201, iz toga i dolazimo do zaključka kako se upravo na taj način treba vozni park i obnavljati, dakle postepeno. Ne odjednom roknuti 60 novih tramvaja, pa onda sljedećih 10 godina ništa nego određenim razumnim tempom. Za početak riješiti se svih bikova i 20 kompozicija T4+B4, pa onda nakon tog procesa vidjeti za dalje. 
 
I s nastavkom posta se slažem, i vrlo je jasno da tramvaji duljine 50+ metara neće ugledati Zagrebačke ulice, zaista ne vidim potrebu za time. Osim toga takvi tramvaji su rijetki, Budimpešta je naravno prva asocijacija za najdulje tramvaje na svijetu, ali čak i tamo voze samo na određenim linijama gdje je infrastruktura posebno prilagođena kako si i naveo. Ono što bi imalo smisla je tramvaj duljine kao primjerice bik s dvije prikolice, dakle nešto duže od 2200 ali to sad uopće nije tema.
No, volio bih da budeš precizniji. Naime, da TMK2300 treba uvoditi u promet ali do točno određenog broja. Nisam siguran što si ovime htio reći jer, ovu nabavku 60 takvih tramvaja nitko realan, dobronamjeran i tko razumije ovu problematiku neće podržati.
 
 
 

Sada tako razmišljaš, a za 10 godina kada KT4 budu stari cca 45 godina onda će se tražiti odjednom 50 komada... Zanimljivo...

 
To nije ispravno stajalište. Dakle nije cilj nabavljati velike serije odjednom, a pogotovo nije cilj sa 60 novih tramvaja 2300 zamijeniti još uvijek premlade KT4, to je već tko zna koliko puta ponovljeno, al znaš ti to i sam. Sad ću biti malo provokativan i reći da je Kublach lisac premazan svim mastima, dobri smo si pa ovako znam iz prve ruke. Sad malo podilazi Portosu, no meni će u 4 oka reći drugačije.  :mrgreen: :twisted:  Dobar sam si i ja s Portosom ali nastojim bit ipak objektivan i reći što zaista mislim.  :wink:
 
I odmah da stanem na put "ZET-ovskim bajkama i pričicama" da za KT4 nema dijelova. Naravno da tu nema ništa što nije nabavljivo, popravljivo ili da je skupo. Moramo tu biti vrlo jasni i iskreni, stari tramvaji se ne bacaju jer su skupi ili zbog toga jer su sami po sebi stari, to je čista manipulacija. To sada pišem kako bih preuhitrio takve moguće komentare jer mi nije problem istog trena napisati popis glavnih dijelova svakog tipa tramvaja pa da odmah sve bude jasno. Trebamo biti iskreni i bez muljanja reći da novi tramvaji svugdje na svijetu troše i više energije i skuplji su za održavanje i nije to ništa što treba skrivati. To i želimo, jer želimo nizak pod, klimu, displaye, LED rasvjetu, dobro grijanje, dobre performanse itd. i sve ono što stari tramvaji nemaju, i to nije uopće sporno. I zato ćemo se riješiti starih tramvaja, a ne zato jer su skupi, nema dijelova itd. I to svi želimo, ali na jedan ispravan i stručan način, odlukom struke a ne politike i kompleksa "da želimo sve novo jer je novo".
Kublach je dobro detektirao zašto su stari tramvaji izdržljiviji, iako ja vjerujem da će 2200 i dulje povući od 30 godina, no upravo to i jest poanta da stari tramvaji nemaju elektroničke komponente i integrirane sklopove.
 
PS. nikako da vidim tog tvog ljepotana iz 67', i kad si već spomenuo svaka čast na tome. :)

#345 Kublach

Kublach
  • ╚lanovi
  • 3,643 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 22.01.2019. - 07:29

...

Bojim se da se nismo najbolje razumjeli... ovo je bio sarkazam na post Ivana-T101. Naime, poanta priče je da ako se hoće nabavljati male serije tramvaja to već sad treba planirati čak i za male tramvaje. Zato što KT4 ima još 10ak godina vožnje.
Naravno, treba zamijeniti i bikove i čehe - logično prve, ali treba planirati... Za T4 i ĐĐ treba djelovati (ne planirati)... To je poanta mog posta...

Kaj se tiče oldija, čim svane sunce na proljeće ide na cestu... :mrgreen:
Posted Image

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#346 Forumas

Forumas
  • ╚lanovi
  • 737 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 12:27

Više se ne navodi nikakvi detalji o dužini planiranih budučih tramvaja. Samo se govori  o nabavci 60 novih tramvaja. 

Da li je još uvjek moguće koristit (ako je upće bio) stari nekakav ugovor o nabavci 60 krstkih  tramvaja TMK2200K i time pokušati zaobići natječaj? 

Ili će se ipak morati ići na novi natječaj. Ali u  slućaju novog natjećaja više nije bitno da bude tip TMK2200K nego bi mogao biti i duži tramvaj - ovisno o zahtjevima naručitelja.

Kako da ne, itekako se govori o tome: Bandić je u više navrata naglasio da se radi o kraćim niskopodnim tramvajima, dakle o "shortyima" tj. 2300! Njih kani 60 naručiti - živa katastrofa!!!

 

Ali i Bandić je nevjerojatan. On traži podršku Vlade za to. Umjesto da se prijavi na EU projekte, a Europa takve stvari voli financirati ukoliko ima smisla. 60 tramvaja bi možda čak i moglo proći. U suprotnom tvrdim da je vrlo besmisleno trošiti novce iz proračuna na nove tramvaje, pogotovo na neke velike serije kroz kratko vrijeme.
Ukoliko se to može realizirati kako Željko kaže, onda u redu.

Pitanje je da li bi EU financirala 60 shortya, ali slažem se da je trebalo probati izvući EU-novce!

 

Da. Apsolutno. Takve stvari idu iz EU fondova. Ista stvar vrijedi i za žičaru. Izbjegavanje sredstava iz EU je ćisto rasipavanje novaca. 

Naravno, to se posve slažem, osim s ovime što misliš da bi EU dala za žičaru. Naime, žičara ne služi kao redovno sredstvo JGP-a i ne spaja naseljene dijelove grada, te nije nužna prometna potreba - stoga smatram da ne bi dobila EU-sredstva, pogotovo takva predimenzionirana i bez ikakvih provedenih studija i cost-benefit analiza. Ali, trebalo je probati izvući sredstva, naravno!

 

Jedino je pitanje da li bi EU dala novce za končareve tramvaje..oni radije financiraju proizvode iz starih članica...a što se tiče otpisivanja tramvaja, ako će se širiti mreža, možda će ih trebati i više od 60 ili neki stari mogu ostati

Za sada je jedino širenje mreže predviđeno prema Kosnici, aerodromu i Velikoj Gorici, što je katastrofa, jer nigdje se tramvaje ne pravi na tolike relacije niti ne služe kao prijevozno sredstvo za aerodrom. A k tome, ja sam već ne znam koliko puta rekao da je daljnje širenje tramvajske mreže besmisleno, jer tramvaj je odavno dosegao svoj limit u Zagrebu i već su i postojeće pruge preopterećene i tu nema mjesta za ubacivanje novih linija!

 

Ne bi dala EU za Končareve tramove već za neki "super transparentni" natječaj za tramove ali bi za širenje i rekonstrukciju mreže, najosobitije za gradsku željeznicu i sl.
No nema se tko volje s tim baviti.

EU bi nam sigurno dala sredstva za kako ti kažeš "gradsku željeznicu", ali ako pri tome misliš na metro, a najbolji primjer nam je Sofija, koja je izvukla ogroman novac od EU za izgradnju prekrasnog metroa!



#347 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,020 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 12:46

Iz teme o nabavci 2300:

 

Za sada je jedino širenje mreže predviđeno prema Kosnici, aerodromu i Velikoj Gorici, što je katastrofa, jer nigdje se tramvaje ne pravi na tolike relacije niti ne služe kao prijevozno sredstvo za aerodrom. A k tome, ja sam već ne znam koliko puta rekao da je daljnje širenje tramvajske mreže besmisleno, jer tramvaj je odavno dosegao svoj limit u Zagrebu i već su i postojeće pruge preopterećene i tu nema mjesta za ubacivanje novih linija!

 

Ovo za Goricu se slažem(o), ali to je 100 puta rečeno. Isto tako ti si bezbroj puta izrekao ovo da je širenje mreže besmisleno i da je tramvaj dosegao limit, i isto toliko puta si rekao glupost. Dakle, da te podsjetim, rekao sam da pričaš bez argumenta, daješ zaključke koji su ispali s neba. Znaš, i u školi / na fakultetu se rješenje bez postupka ne priznaje, a ti radiš upravo to. Nudiš zaključak bez postupka i argumenata koji taj zaključak potvrđuju. A za imati argumente "tj. postupak" ipak treba neko znanje, makar svi mislimo da sve znamo o prometu. Tako su i nekada davno na silu pokušali uvjeriti da je zemlja ravna ploča, ista stvar.

Dakle to što si ti rekao tko zna koliko puta ne vrijedi ništa, jer su to prazne rečenice temeljene na tvojim željama, ništa različito onome kad dođe jedan mlađi forumaš (prepoznat će se) i kaže da bi on sve 2200 srezao i napravio nove bikove. :grin:



#348 MTA

MTA
  • ╚lanovi
  • 499 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 14:48

Edit: živo me zanima koji će tramvaj današnjice biti u mogućnosti voziti za 50 godina bez generalne obnove (pri tome mislim na sve - apsolutno sve - osim motora)

Nekada u doba M24, pa sve do ČKD KT4 su tramvaji bili isključivo mehanički a najveća elektronika je bila struja za žmigavce...

Danas, kada svako vozilo ima nekoliko računala (a u NT2200 je 41 ili 42) kako da za 35 godina kupiš nešto za to računalo? Računalo koje upravlja nečime?

 

 

O ovome razmišljam već na mahove godinama. 

Naime apsolutno sva nova električna željeznička prometala su pogonjena 3-faznim asinkronim elektromotorom uz pomoć kompjuterom kontroliranih IGBT jedinica. A svi zajedno sustavi na samo NT2200 broje tih 40-tak računala.

 

Dakle, do kada i do koje razine su ti kompjuteri i sklopovi zamjenjivi?

Da li im je predvidiv vijek a priori bar 30 godina bez održavanja (robusnost)?

Što sa dijelovima ili cijelim sklopom nakon 20-25 godina? Može li se proizvesti po specifikaciji, što je sa software-om?

Hrpa pitanja na koja nisam ni tražio pa ni naletio na odgovore ali mi zvone.

 

Eto i u londonskom Undergroundu se rastaju od starih robusnih stockova i prelaze na nove. Svi vozači hvale stare za robusnost i pouzdanost. Kakvi će novi biti, kako se servisirati?

Koji je sveukupni benefit ovakvog upravljanja tramom (znatne uštede el. energije?, pretpostavljeno nikakvo održavanje elektronike i 3f asinhronaca?, ili što već).

Na mahove se pitam da li bi starinska arhitektura tramvaja i vlakova bila na dugi rok možda isplativija...



#349 Kublach

Kublach
  • ╚lanovi
  • 3,643 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 22.01.2019. - 15:42

Ja bi povukao paralelu za to kao sa gramofonima i ili magnetofonima sa lampama... Postoje li novi gramofoni na lampe? Da... Postoje li zamjenske nove lampe za stare neispravne? Da... Cijena tih lampi? Za jednu lampu kupiš 3-4 elektronička gramofona...
Preneseno u tramvajski jezik... Da moći će se do dijelova (po narudžbi) ali samo u svrhu održavanja muzejske kolekcije...
Posted Image

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#350 penava

penava
  • ╚lanovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÍrnsk÷ldsvik, Sverige

Posted 22.01.2019. - 15:44

Ma lako za upravljačku elektroniku, ona je sve jeftinija i jeftinija, zamijeni se cijela za 15 godina. Pitanje je može li se samom vozilu produžiti vijek za još 20 godina nakon isteka roka eksploatacije (sanduk, motori, pretvarači, postolja, mogu li oni trajati još 20 godina?)

#351 MTA

MTA
  • ╚lanovi
  • 499 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 16:03

Jednostavno ne znam kako će to biti kod tramvaja i motornih vlakova. Lete stari Airbus-i, pokvari se modul i uleti tehničar sa novim ravno u slot i vozi (tko ga proizvodi, what a hell is going on??), stare lokse imaju tiskane pločice, odnosno raznu elektroniku no najkonkretnije kako će se more ove elektronike u novim tramovima koja radi sa nekim operativnim sustavom i software-ima dugoročno zamjenjivati nije mi jasno. Još je najlaške za igbt, to je sam po sebi pasivan sklop koji se da u istim specifikacijama proizvesti (iako možda i njega treba upariti sa upravljačkim kompom pa nije sve tako lako) ali tek sve drugo... :ne zna:

 

U bitno manjoj skali to je slično kao današnji infotainment sustavi u osobnim autima koji upravljaju sa svime (od zaključavanja vrata do ventilacije i radija). Svaki kvar je de facto zamjena infotainment-a. Tko će ih i do kada proizvoditi i sl...?



#352 tramvajac 92

tramvajac 92
  • ╚lanovi
  • 2,592 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 18:38

Tehnički i da napravimo metro, tramvaj ostaje, makar kao pomoćno sretstvo koje će puniti metro linije. Kaj bude bilo i kad bude to je drugo pitanje.
 
Sad ste me potaknuli s ovim EU fondovima. Ako bi se dalo dobiti financiranje za tramvaje, kao za autobuse (Hint: Iveco Crossway LE, MAN Lion's City G, Iveco Urbanway), 80ak% financiranja, onda trebamo uzeti te novce i kupiti možda i više nego što nam realno treba u 2019., ali će trebati uskoro. Dakle, ako nam treba sad 20 tramvaja, a za 5 godina će trebati još 15, zašto ne kupiti odmah 35 vozila, ali sa rokom isporuke npr. 1 tramvaj na mjesec, poček od 1 godine ili tako nešto.
 

Ili, ajmo još realnije - tko od Vas doma ima komp stariji od 10 godina (da podsjetim, Windows XP - 2003. Godina, Windows Vista - 2007., Windows 7 - 2009.)...


Na poslu imam windows xp, drugi su win 7....



#353 dominik

dominik
  • ╚lanovi
  • 379 posts
  • Joined 24.02.2010.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 18:50

Mali ispravak, Crossway LE nisu sufinancirani iz EU fondova.

#354 Tiho25

Tiho25
  • ╚lanovi
  • 49 posts
  • Joined 20.01.2016.
  • LocationOsijek

Posted 22.01.2019. - 20:46

Tehnički i da napravimo metro, tramvaj ostaje, makar kao pomoćno sretstvo koje će puniti metro linije. Kaj bude bilo i kad bude to je drugo pitanje.
 
Sad ste me potaknuli s ovim EU fondovima. Ako bi se dalo dobiti financiranje za tramvaje, kao za autobuse (Hint: Iveco Crossway LE, MAN Lion's City G, Iveco Urbanway), 80ak% financiranja, onda trebamo uzeti te novce i kupiti možda i više nego što nam realno treba u 2019., ali će trebati uskoro. Dakle, ako nam treba sad 20 tramvaja, a za 5 godina će trebati još 15, zašto ne kupiti odmah 35 vozila, ali sa rokom isporuke npr. 1 tramvaj na mjesec, poček od 1 godine ili tako nešto.
 


 

 

Zgodno razmišljanje, ne znam samo po pravilniku da li poček može biti godinu dana, mislim da svi moraju biti isporučeni do završetka projekta. Ali zašto ne bi obnovili sada cijelu ( ne doslovno), flotu kad već EU plača 85 % i kupili tramvaje, dok za metro bi trebalo puno raditi,  praviti studije i projekte da bi se dobila sredstva iz EU.  



#355 Kublach

Kublach
  • ╚lanovi
  • 3,643 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 22.01.2019. - 21:02

Na poslu imam windows xp, drugi su win 7....

 
Znam da je off topic ali da pojasnim...
 
To samo govori o firmi u kojoj radiš... Nažalost, firme u Hrvatskoj (posebno privatne) su škrte kada je upitanju IT.
XP je EOS (end of support) sa 7.4.2014. godine.
Vista EOS je 11.4.2017.
7 EOS je 14.1.2020.

 

Također... Pikni novi printer u taj XP... Ako ti ispiše i pola stranice (normalnog teksta) plaćam gablec cijelom forumu...
 
Dakle svakih 10 godina je EOS
S obzirom da sam radio kao sistem administrator i znam za gore navedenu činjenicu, pitanje je i bilo usmjereno za "doma". Dakle ako doma imaš Win 7 to je ravno 10 godina od datuma izdanja... I opet, nemojmo brkati muzejske primjerke koji su tu reda radi jer ako ćemo tako ja doma imam Commodre64 pa mi ne služi svakodnevnom čitanju foruma...

 

...Lete stari Airbus-i, pokvari se modul i uleti tehničar sa novim ravno u slot i vozi (tko ga proizvodi, what a hell is going on??),...


I letiti će dok god ne dođe EOS kako je proizvođač rekao.

 

Za novi automobil je EOS 10 godina. Odite u salon i pitajte... Kaže, jamstvo je 5 godina, a dijelove smo vam dužni nabavljati idućih 10... (Nisam siguran jel 5+10 ili je 5 uključeno u ovih 10).

Tražim šarafe glave za Opel Astru A u ovlaštenom opelovom servisu i kaže gospodin umiljato: "nemamo, nema ni vani, znate to vam je automobil star 20 godina"...


Posted Image

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#356 alf

alf
  • ╚lanovi
  • 500 posts
  • Joined 16.10.2016.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 21:34

Iz ekonomske računice najbolje je bilo kupiti KT8D5 sa niskopodnim dijelom i klimom...

#357 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,020 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 22:04

Iz ekonomske računice najbolje je bilo kupiti KT8D5 sa niskopodnim dijelom i klimom...

 

KT8 ne može voziti Zagrebom. Široki su 2,5m kao T3.

Inače KT8D5 nema klimu niti niskopodni srednji dio, to ima moderniziran podtip KT8D5N. Isto tako N verzija ima IGBT upravljanje, dok originalni ima tiristorsko.



#358 penava

penava
  • ╚lanovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÍrnsk÷ldsvik, Sverige

Posted 22.01.2019. - 22:15

Ne, nego da je netko mislio tamo davne 2009. kada je došao zadnji tramvaj iz druge serije 2200: otpisani svi 101 (ispravno) otpisani svi GT6 (ispravno). E sada bio je višak T4 i 201. Skoro svi 201 su imali nedavni veliki servis, i bilo bi glupo da su se odmah povukli, i odluka je bila ispravna da se ostavljaju u prometu do isteka servisa. Ali ono što se trebalo napraviti, ostaviti ekstra 16 komada T4 u najboljem stanju, s istim brojem prikolica (toliko je bilo 201 onda), servisirati ih i garažirati, bez registracije i osiguranja. Ali ne dirati, ne voziti, ne skidati dijelove, ništa. Kada (uskoro) istekne eksploatacijski period preostalih 201, ovih 16 bi se uključilo u promet, i time bi se besplatno dobila još koja godina bez potrebe za investicijom u nova vozila. Da je netko stavio na papir...

#359 Tiho25

Tiho25
  • ╚lanovi
  • 49 posts
  • Joined 20.01.2016.
  • LocationOsijek

Posted 22.01.2019. - 22:27

Ne, nego da je netko mislio tamo davne 2009. kada je došao zadnji tramvaj iz druge serije 2200: otpisani svi 101 (ispravno) otpisani svi GT6 (ispravno). E sada bio je višak T4 i 201. Skoro svi 201 su imali nedavni veliki servis, i bilo bi glupo da su se odmah povukli, i odluka je bila ispravna da se ostavljaju u prometu do isteka servisa. Ali ono što se trebalo napraviti, ostaviti ekstra 16 komada T4 u najboljem stanju, s istim brojem prikolica (toliko je bilo 201 onda), servisirati ih i garažirati, bez registracije i osiguranja. Ali ne dirati, ne voziti, ne skidati dijelove, ništa. Kada (uskoro) istekne eksploatacijski period preostalih 201, ovih 16 bi se uključilo u promet, i time bi se besplatno dobila još koja godina bez potrebe za investicijom u nova vozila. Da je netko stavio na papir...

Da samo T 4 nisu niskopodni tramvaji, trebalo bi iskoristiti priliku sada kad EU daje 85 % sredstava. Sad da li bi mogli kupiti Končarove tramvaje kako bi imali unificirani vozni park ili bi morao biti natječaj pa bi morali kupiti najpovoljniju ponudu, ne bih znao. Prag recimo ima unificirani vozni park, a ostali gradovi kako koji.



#360 dominik

dominik
  • ╚lanovi
  • 379 posts
  • Joined 24.02.2010.
  • LocationZagreb

Posted 22.01.2019. - 22:30

Ne, nego da je netko mislio tamo davne 2009. kada je doao zadnji tramvaj iz druge serije 2200

Zadnji tramvaj iz druge serija je dosao 2011.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users