Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Nova tramvajska pruga Horvaćanska cesta - okretište Črnomerec


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 tnardel

tnardel
  • Članovi
  • 435 posts
  • Joined 06.03.2007.
  • LocationMaksimir - zapadni

Posted 28.02.2017. - 09:07

Predizborno ili ne? GRANDIOZNI PROJEKT KOJI ĆE IZMIJENITI VIZURU ZAGREBA Gradit će se sasvim novi prometni koridor, na karti pogledajte izgled buduće tramvajske mreže

U prvoj etapi je predviđeno spajanje Baštijanove ulice s Horvaćanskom cestom, za što je u tijeku dovršenje izrade idejnog projekta i prikupljanje posebnih uvjeta građenja

 

Vizura zapadnog dijela grada temeljito će se promijeniti nakon izgradnje novog koridora - ceste s tramvajskom trasom koja će povezivati Črnomerec i Jarun. U prvoj etapi je predviđeno spajanje Baštijanove ulice s Horvaćanskom cestom.

Riječ je o megalomanskom građevinskom projektu kojim bi se, tvrde stručnjaci, znatno rasteretila zagušena Savska i Selska cesta, a uz samo povezivanje sjevera i juga grada u njegovu zapadnom dijelu, u sklopu opsežnih radova će se konačno urediti i zapušteno okretište tramvaja na Ljubljanici, kojim dnevno prođe i do 50.000 ljudi.

Dugoročno

Potvrdu da je u planu realizacija ovog kapitalnog prometnog projekta dobili smo iz Gradskog ureda za prostorno uređenje i izgradnju grada.

 

“U tijeku je dovršenje izrade idejnog projekta i prikupljanje posebnih uvjeta građenja za izgradnju prve etape produžene ulice Črnomerec, od Baštijanove ulice do Horvaćanske ceste. Radi se, zapravo, o izgradnji novog cestovno-tramvajskog spoja između Ozaljske ulice, tj. Remize i Horvaćanske ceste. Zahvat uključuje i rekonstrukciju postojećeg tramvajskog okretišta na Ljubljanici, odnosno uređenje Ozaljske ulice, od Fallerova šetališta do Puljske ulice, kao i rekonstrukciju postojećeg autobusnog terminala. Navedeni projekt zahtijeva i rješavanje imovinsko-pravnih poslova”, stoji u odgovoru pročelnika Dinka Bilića, koji nije znao reći kada bi mogla početi realizacija ovog projekta. No, jasno je da je riječ o dugoročnom planu s obzirom na to da će Grad, tvrde upućeni, imati pune ruke posla upravo s rješavanjem imovinskopravnih problema.

Urbanisti i arhitekti pozdravljaju ovu ideju, ali su oprezni. Nadaju se, kažu, da nije riječ samo o još jednom predizbornom triku gradonačelnika Milana Bandića.

Prof. dr. sc. Tihomir Jukić, voditelj Kabineta za urbanizam, otkriva, naime, da ideja o povezivanju Črnomerca s Jarunom i nije neka novost.

Stara ideja

- Prva ideja je vidljiva još na Regulacijskom planu iz 1936/38. godine koji je napravljen nakon međunarodnog arhitektonsko-urbanističkog natječaja za središte Zagreba 1930/31. Tadašnjom zapadnom granicom grada, a to je bio potok Črnomerec, planirana je prometnica koja bi povezivala prostor današnjeg okretišta na Črnomercu, pa sve do prostora današnje Horvaćanske ceste na jugu. Ta se ideja zadržala i u Direktivnoj regulacijskoj osnovi 1953. godine, zatim u GUP-u iz 1971., GUP-u iz 1986., pa sve do današnjih dana - tvrdi Jukić te dodaje da se u nekim od rješenja ta poveznica prostora Črnomerca i Trešnjevke, preko Jarunskog mosta produžila na prometnu mrežu Novog Zagreba.

Problemi

Kada bi se ta prometnica izvela u cijelosti, ističe Jukić, znatno bi se poboljšala prometna mreža zapadnog dijela grada jer bismo, uz Savsku i Selsku, imali još jednu jaku gradsku poveznicu u smjeru sjever-jug.

- Naravno da postoje i problemi u rješavanju te ideje, primjerice što učiniti s potokom Črnomerec? Ostaviti ga i urediti ili kanalizirati? Kako proći kroz prostor kompleksa Plive? Kako osigurati po cijeloj trasi profil da može proći i tramvaj u oba smjera? A tu je još i nešto nešto nelegalne gradnje - upozorava Jukić.

Izbori

Ni on, a niti njegovi kolege urbanisti i arhitekti ne znaju točno što se trenutno radi na tom projektu.

- U svakom slučaju, hvalovrijedno je da se krene s idejom povezivanja, pa makar središta Trešnjevke do Jaruna. Nadam se da je to prva etapa, a ne opet neki predizborni balon, kao što je i sljemenska žičara za kojom gradonačelnik poseže za svake lokalne izbore - oprezan je Jukić.

www.jpg

http://www.jutarnji....-mreze/5688967/

 

 


Djeca i luđaci su iskreni u svojim kreacijama

Mes


#2 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 737 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 28.02.2017. - 10:55

Baš sam pročitao jutros ovaj članak. I šokiralo me da novinari Jutarnjeg pričaju da je to "megalomanski" plan! A radi se o običnoj cesti, planiranoj još od 1930-tih godina, te o običnoj tramvajskoj pruzi! Dakle, uopće (na žalost) nije riječ o metrou ni gradskoj željeznici, već o običnom uskotračnom tramvaju i o običnoj cesti! To bi samo mrvu poboljšalo stanje prometa na zapadu grada. Dobro, svako poboljšanje je dobro došlo, ali pljuvati po tome s pričom da je to "megalomanija", pa ja doista ne mogu shvatiti taj mentalni sklop tih ljudi! Kao što sam već bezbroj puta pričao - da su tijekom povijesti ovakvi ljudi stalno bili na vlasti - Zagreb bi još bio malo seoce s blatnim ulicama i konjskim zapregama! A da su u svijetu ovakvi ljudi prevladali - još bismo bili na nivou pračovjeka u špiljama, zamrznuti u kamenom dobu! Doista ne podnosim ovakve ljude koji spriječavaju bilo kakav napredak, rast i razvoj!



#3 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,032 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.02.2017. - 11:10

Tako je obećavao trasu Ljubljanica-Horvaćanska i 2008., vidi vraga baš pred izbore. Ignorirat treba realno da će se išta izgradit u njegovom mandatu, jedino Jutarnji agitprop uopće prenosi ove pizd... .

Još nisu ni sposobni staviti sliku zagrebačkog tramvaja na svojoj amaterskoj ilustraciji...

 

No možemo razgovarati o mogućnostima ovog pravca... Već i jesmo na drugim temama.

 

Da, i nije tako velik problem, samo je ignoriran.

 

Ja mislim da ovdje u dogledno vrijeme (u 50-godišnjoj perspektivi) definitivno nikako nije potrebna prava cesta, treba očuvati potok Črnomerec i Fallerovo šetalište, a možda i uz njega pobošljati parkovne sadržaje (ako im se već uzme malo zemlje) kroz ove kvartove koji su ionako slabi sa zelenilom, a ne nadsvoditi ga i asfaltirati zbog suvišne ceste... Recimo kod zgrada na Jablanovečkoj možda i dodati jezerca umjesto zanemarenog boćališta.

 

Treba ići samo tramvajska pruga i time izbjeći i otkup puno zemljišta, možda bi se već i sad našlo dovoljno prostora osim otkupa kroz Plivu.

 

Blizu su na manje od 500 m i Selska i Drvinje (Golikova) koji mogu sasvim uredno podnositi količine auta koji tamo prolaze i u špicama na relaciji S-J, a jedini čep na Selska-Ozaljska treba riješiti zabranom skretanja, preusmjerenjem prometa na desno-lijevo-lijevo skretanje jer ovdje ima solidnih ulica okolo (Lošinjska-Učkina-Ozaljska), i itekako preusmjerenje na Krapinsku za one sa sjevera, neki ljudi su očito bili lijeni 10 godina nakon spajanja Krapinske naučiti da je tamo novi pravac. I Hrgovići i Golikova uostalom imaju u cjelokupnoj dužini prostora da se prošire za još 1+1 traku a podvožnjak Zagrebačka nije problematičan (problem je vrludanje do Ilice kroz neadekvate pravce kroz Kustošiju ili Cankarevu, no to će se jednog dana riješiti dodatnom cestom uz prugu i petljom kraj Plive)

 

Jedino bih možda za lokalne trešnjevačke potrebe (dakle uz Selsku i Golikovu ni u primisli ne treba biti nova glavna cesta) dopustio bih jednosmjernu cestu uz Fallerovo prema jugu, a njen jednosmjerni par bi bio Puljska-Vitezovićeva-Stubička.

 

To se možda može za 50 godina proširiti radi novog mosta, ali uopće ne znam čemu bi služio taj istočni jarunski most, ne znam zašto o njemu razmišljati dok je tu postojeći Jadranski koji ima čepove na neadekvatnim raskrižjima početku i kraju, ali ne problem sa svojim velikim kapacitetom, a zapadni jarunski ima stvarnu perspektivu i u sredini je od Jadranskog do Jankomirskog.

 

 

 

 

Dakle odvojio bih ovo na dvije priče.

 

Tramvaj je jedna, i treba ga napraviti što prije a možda osim podvožnjaka pod željeznicom i nema većih zapreka. Vidljivo je koliko je bus 109 pun, koliko su tramvaji preko Savske za Jarun puni, kako Črnomerec slabo komunicira s novim centrom kroz Trnje (to sam svaki dan doživljavao odlaskom na faks), i to bi se savršeno riješilo ovim pravcem, produženjem linija 3 i 9 i dodatkom nove za zamjenu 109.

Sad već ima prostora ako se uzmu dva zapadna kolosijeka kroz TPT i spoji 500 m preko avenije i livade do Horvaćanske... To je jednako lako napraviti kao i Heinzelovu, skoro sve je već slobodno.

Sjeverno bi se možda i sad dalo naći mjesta preko postojećeg Fallerovog, ali i dijelovi koje treba srediti i malo proširiti su mahom u vlasništvu Končara, HŽ-a i Plive s kojima Grad prije ili poslije može naći neki zajednički jezik na velikim projektima umjesto otkupa hrpe privatnih parcela.

 

 

Cesta je druga, i sasvim je suvišna i volio bih se da se zaboravi jer samo koči potrebni tramvaj dok se predomišljaju o širini koridora, od tolikih drugih cestovnih pravaca koji trebaju Zagrebu gdje nema ni prolaza ili je vrludav i jadan (kao Dubrava-Žitnjak koje treba spojiti kroz SK Borongaj, a i Vrapče-Jarun preko Oranica kad smo već kod toga), a negdje nikakve nade za rasterećenje od polusatnih čepova bez novih širenja cesta i obilaznica (Ilica, Savska, Sesvete), ovo bi uz Selsku i Golikovu (koja se lako može širiti) koje su međusobno udaljene 1 km bilo nevjerojatno promašeno i suvišno.



#4 celicana

celicana
  • Članovi
  • 586 posts
  • Joined 02.11.2011.
  • LocationRijeka-Škurinje Novo Naselje

Posted 28.02.2017. - 14:57

Negdje sam čitao na ovom forumu da bi gradnja Jarunskog mosta bila isplativa kada bi se zavšila Splitska avenija (odnosno produžetak Šarengradske) čija bi izgradnja paralelno sa Savskom koja bi postala piješačka zona+tramvaji+biciklisti. Poanta toga teksta je u tome da bi se kraj Splitske (Šarengradske) izravno vijaduktom spojio na Jadranski most koji bi tada imao veći priljev vozila, te kao rasterećenje Jadranskog bi se koristio potencijalni Jarunski most.


Veliki pozdrav iz Rijeke!


#5 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,020 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 28.02.2017. - 16:37

Slažem se sa Ivanom skroz.

Taj potez je itekako potreban u vidu proširenja tramvajske mreže i u samom vrhu prioriteta. Pod ovim naglašavam tramvajsku mrežu jer po meni također cesta nije potrebna i smeta napretku ovog projekta ili bar nekom pomaku prema realizaciji.

 

Nova pruga imala bi čitav niz pozitivnih učinaka kao što su rasterećenje Savske (kapaciteta), brže povezivanje zapada sa centrom grada, brže i dikretnije povezivanje zapadnih dijelova grada tj. sjevernog i južnog dijela Trešnjevke, te Novog Zagreba, korist stanovništvu na novoj dionici pruge, pobojšanje prijevoza S-J zbog ukidanja spore pretrpane linije 109 i uvođenjem nove tramvajske linije, bolje iskorištenje postojećih linija kao npr. linije 9. 

To bi zapravo bio povratak linije 16 ali mnogo učinkovitije linije na prirodnoj i smislenijoj trasi od one nekadašnje.

 

Naravno trebalo bi konačno izgraditi one spojeve na Jadranski most, ali to je zaista toliko mala stvar koja se napravi za jedan tjedan.



#6 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,592 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 28.02.2017. - 16:45

109 ne bi trebalo ukidati, ali bi išla na "dijetu", smanjio bi se sigurno broj autobusa, ugrubo, mislim da bi se mogla prepoloviti.

 

Čekamo da se zapikne lopata...



#7 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,020 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 28.02.2017. - 16:58

109 ne bi trebalo ukidati, ali bi išla na "dijetu", smanjio bi se sigurno broj autobusa, ugrubo, mislim da bi se mogla prepoloviti.

 

Čekamo da se zapikne lopata...

 

Dobro da, za one kojima je JGP po Selskoj i dalje potreban, a tu je i Knežija, zapadni dio Srednjaka, slažem se. Malo sam požurio sa tim "ukidanjem", mislio sam upravo na to.



#8 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.02.2017. - 18:13

To bi zapravo bio povratak linije 16 ali mnogo učinkovitije linije na prirodnoj i smislenijoj trasi od one nekadašnje.

 

Da je u vrijeme uvođenja šesnajstice postojala ta nova pruga, onda bi ju najvjerojatnije već tada poslali tom trasom. Ali je nije bilo, pa je šesnajstica išla onuda kud je išla. I fakat je bila dobro popunjena u špicama. Kad su promijenili da linija 16 vozi tokom cijelog dana, a ne samo u špicama, onda su van špica vozile uglavnom poluprazne.

 

Ali i tada, kao i sada smo imali planove za ovom novom prugom koja je predmet ove teme. S tim da je tada bilo puno realnije da će se graditi nova pruga, nego sada. Povijest je to dokazala. Sad imamo Obećanka koji i dalje mlati praznu slamu. Nažalost i na nesreću svih nas.



#9 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,227 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationZürich-Höngg

Posted 28.02.2017. - 20:48

Dakle, uopće (na žalost) nije riječ o metrou ni gradskoj željeznici, već o običnom uskotračnom tramvaju i o običnoj cesti! 

 

Forumas, a kaj si ti zapeo za taj metro svuda? 


aym6c2.jpg23tm7mg.jpg

 

Galerija mojih fotografija: http://www.zeljeznic...00-fotografije/

 

Moj Youtube-kanal: https://www.youtube....39Idty0Ah9-2OSg


#10 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,643 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 28.02.2017. - 21:25

 

Dobro da, za one kojima je JGP po Selskoj i dalje potreban, a tu je i Knežija, zapadni dio Srednjaka, slažem se. Malo sam požurio sa tim "ukidanjem", mislio sam upravo na to.

Treba imati u evidenciji da 109 vozi i južno od Avenije Dubrovnik gdje (nažalost) još uvijek nema tramvaja. Ne nužno smanjiti na pola, nego smanjiti autobuse (solo), a onda po potrebi smanjivati broj autobusa... Nekako imam osjećaj da bi i uz tramvajsku liniju dosta ljudi išlo autobusom (istočni dio Srednjaka i Knežija, uz naravno Dugave).

 

Ipak, budimo realni, govorimo o dalekoj budućnosti po meni... najmanje 5 godina (a vrlo vjerojatno i 10) da se pruga sagradi do Črnomerca... Naravno, govorim o tempu gradnje koji odgovara tempu zadnjih par godina... Uzmi za primjer ficlek Branimirove... Koliko se čekao? 10 godina?


Posted Image

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#11 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,032 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.02.2017. - 22:47

Negdje sam čitao na ovom forumu da bi gradnja Jarunskog mosta bila isplativa kada bi se zavšila Splitska avenija (odnosno produžetak Šarengradske) čija bi izgradnja paralelno sa Savskom koja bi postala piješačka zona+tramvaji+biciklisti. Poanta toga teksta je u tome da bi se kraj Splitske (Šarengradske) izravno vijaduktom spojio na Jadranski most koji bi tada imao veći priljev vozila, te kao rasterećenje Jadranskog bi se koristio potencijalni Jarunski most.

Splitska avenija bi bila široka ali u biti je poanta IMHO ne osjetno povećati priljev vozila do centra nego samo smisleno rasteretiti (po mogućnosti preusmjeriti) Savsku...

Što se tiče samog Jadranskog mosta, kad se napravi dodatna denivelacija rotora i nadvožnjaci za priključak Splitske av., bez problematičnih raskrižja mislim da će funkcionirati sasvim dobro u postojećoj veličini i za duplo veći promet ako bude trebalo, a neće biti toliko. Sami mostovi kao i većina samih spojnih cesta obično nisu problem, nego neadekvatni protok kroz ostatak grada...

 

 

Istočni jarunski most kraj Jadranskog, dakle u produžetku Fallerovog šetališta s oste strane jezera, mislim da je preblizu i nema smisla, ali zapadni bi bio na pravom mjestu za zapadni dio grada koji je dovoljno daleko od Selske da se može spajati na neke druge pravce a ne da bude samo poduplani Jadranski za kojim nema potrebe, niti za velikom cestom na Fallerovom šetalištu i cestovnim podvožnjakom na Črnomercu ima potrebe između Selske i Hrgovića-Golikove-Zagrebačke na po 500 m, dok se za manji trošak može napraviti u zadnje vrijeme često spominjani cestovni koridor Vrapče-Oranice-Jarun koji nema pravu alternativu na spojevima S-J skroz od Golikove do Škorpikove...



#12 tomek

tomek
  • Članovi
  • 839 posts
  • Joined 02.10.2006.

Posted 28.02.2017. - 22:48

Na 109 trenutno su takve gužve da fale 2-3 vozna reda, tako da za početak bi ju ostavio te sa brojenjem putnika koji bi ju koristili nakon gradnje pruge prilagodio..



#13 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,032 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.02.2017. - 22:59

Treba imati u evidenciji da 109 vozi i južno od Avenije Dubrovnik gdje (nažalost) još uvijek nema tramvaja. Ne nužno smanjiti na pola, nego smanjiti autobuse (solo), a onda po potrebi smanjivati broj autobusa... Nekako imam osjećaj da bi i uz tramvajsku liniju dosta ljudi išlo autobusom (istočni dio Srednjaka i Knežija, uz naravno Dugave).

 

Ipak, budimo realni, govorimo o dalekoj budućnosti po meni... najmanje 5 godina (a vrlo vjerojatno i 10) da se pruga sagradi do Črnomerca... Naravno, govorim o tempu gradnje koji odgovara tempu zadnjih par godina... Uzmi za primjer ficlek Branimirove... Koliko se čekao? 10 godina?

Moje je mišljenje da 109 gubi vrijeme odlaskom u Dugave i već sad bi trebala naći okretanje negdje na Sopotu ili Središću kako su to radili privremeni autobusi zbog skraćenja trama na Sopot.

 

Linije 220 i 221 su ujutro pretprane do razine da ljudi zainteresirani za javni prijevoz jednostavno odustaju, dok 109 tu ima po 15 putnika, a i 109 ima problema na ranijoj trasi. Bolje da ta 2-3 busa nađu posao drugdje da se kako-tako oporave drugi pravci, ne znam zašto bi gubila vrijeme u Dugavama gdje je jednostavno krivo pogođena otkad postoji.

 

 

Što se tiče budućnosti, mislim da su ovoliko paralelni autobusi uz novi tramvaj obično promašeni, što je potvrdila linija 114 koja je vozila daleko prečesto i trebalo je preko 10 godina da se racionalizira na zaista potrebne kapacitete na 1/3 onoga što je krenulo nakon produženja 17 i bacilo tone goriva u vjetar...

Zaboravljate također da ne pričamo samo o novoj liniji za Novi Zagreb (recimo da je 16), nego i o produženju 3-ke.

 

I na samoj Selskoj, ako imamo s Črnomerca i 3 koja pokriva Trešnjevku, od Knežije koju pokriva 16 do komada južno od Baštijanove koju pokriva 3 na Ozaljskoj, postoji samo mali nedostatak pokrivenosti tramvajem (ako računamo 500 m) ugrubo od Baštijanove do željezničke pruge, i 109 bi bila samo za zabavu onih kojima se čeka duže a ne bi imala pravi razlog da postoji...

 

 

Mislim da ju u slučaju gradnje tramvaja definitivno ne treba ostavljati iza Savskog mosta, ali i ako ostane maksimalno treba imati takt 15 minuta i cca 3 busa, sve jače bi bilo razbacivanje. 

Ili alternativno, može voziti 109 svakih 20 minuta i još jedna linija Črnomerec-Krapinska-Trešnjevka-(Zagrepčanka) jer ne znam što bi uz 3-ku češća 109 trebala raditi na južnom dijelu Selske iza Baštijanove, no mislim da ugrubo na temelju sadašnje snage precjenjujete potrebu za 109 prema budućim tramvajskim opcijama.

 

 

Kao prvo i osnovno ako gledamo gdje na 500 m paralelno od tramvaja treba bus, onda bi i Zeleni val morao imati vrlo jaku liniju, a bez toga se može kako se čini... Prije bih uveo onda jače linije preko Zelenog vala nego ostavljao nekakav ozbiljni autobusni promet na Selskoj, nešto malo da ali stvarno reda radi.



#14 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,020 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 01.03.2017. - 01:06

Dio rasprave o cestama prebačen u odgovarajući podforum.



#15 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,575 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 01.03.2017. - 14:37

Prugu od okretišta Ljubljanica do Horvaćanske moglo se već davno napraviti, taj dio je odavno potreban, i izgradnja pruge ne bi uključivala velike infrastrukturne zahvate jer je dio potoka već nadsvođen, a onaj dio koji nije ne zahtjeva neke ogromne infrastrukturne zahvate. Sve se to moglo a nije se napravilo, pitanje je da li će se ikada sagraditi.

Također (po meni) nije nužno prugom ići dalje na sjever od Zagorske ceste, tamo napraviti okretište i neka tamo okreću linije koje sada okreću na Ljubljanici. Sve drugo je (po meni) nepotrebno i bacanje novca na skupim infrastrukturnim zahvatima, ima drugih jeftinijih i potrebnijih projekata. 

Uostalom postoji projekt od prije par godina za tu trasu gdje je sve dosta detaljno razrađeno, nekima s foruma sam davno slao taj projekt u elektonskom obliku.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#16 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,032 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 01.03.2017. - 15:04

Također (po meni) nije nužno prugom ići dalje na sjever od Zagorske ceste, tamo napraviti okretište i neka tamo okreću linije koje sada okreću na Ljubljanici. Sve drugo je (po meni) nepotrebno i bacanje novca na skupim infrastrukturnim zahvatima, ima drugih jeftinijih i potrebnijih projekata. 

Kako na Zagorskoj? :-?

Tamo niti ima jako puno stanovnika (sjeverno su skladišta i pruga) niti mi je jasno koje linije bi bile smislene, tamo bi imalo polovičnog smisla okrenuti samo tram 3, dok 9 treba ići u Prečko a od velike 12-ice koja bi se vraćala bi i dalje puno efikasniji i popularniji bio bus 118 jer bi prvom trebalo otprilike 20 minuta a drugom i dalje 7 minuta za isti put od centra do Zagorske...

 

Črnomerec (i jednog dana možda Vrapče) definitivno trebaju i tramvajsku zamjenu za 109 i produženu liniju 3, treba samo zamijeniti zemlju s Plivom koja ovdje uz potok više nema proizvodnju i napraviti podvožnjak koji ne mora imati velike gabarite, može na tih 30 m biti i jedan uski mimoilazni kolosijek isključivo za tramvaj a ne pravi široki i duboki podvožnjak kao na Zagrebačkoj...

 

Iako mislim da tu jednog dana umjesto TK Črnomerec treba biti i intermodalni terminal za vlak i sjeverne autobusne linije plus tramvaji prema jugu, sadašnja željeznička stanica Kustošija je bezvezno smještena, pa ovo s južne strane može biti i okretište tramvaja s pothodnikom a bez tramvajskog puta prema sjeveru (i prema Vrapču kud ide vlak), no radije bih vidio još i mali tramvajski podvožnjak za više budućih opcija, iako je malo paralelno s vlakom u nastavku 3 i 16 bi mrvicu pomogle i prijevozu oko Črnomerca i Kustošije, a možda i recimo produženje 11 prema jugu dok 6 ide u Vrapče ima smisla.

Ali definitivno ne treba pristati završetak bez vrlo jasnog spoja na druge sjeverozapadne linije...



#17 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 03.03.2017. - 23:57

Ne znam kud sa ovim postom  jer nije direktno vezan za niti jednu moguću prugu u budućnosti ali mislim da je sve ovo žalosno jer pisanjem što bi i gdje bilo dobro i šta bi tko želio nećemo puno postići.

Naime kod nas nedostaje javno djelovanje građana na nižim razinama (mjesni odbori i sl)  tj pritisak javnosti na gradske vlasti da se nesto rješi , kako se to obično radi drugdje.

U ovdašnjim uvijetima nikome se ne ispalti ništa (g)raditi, jer se ljudi uglavnom mire sa postojećim stanjem i nema nikakvih ozbiljnih zahtjeva i pritiska javnosti. Naši se ljudi to naprosto nisu još naučili...

Ako se ljudi mire sa time da danas putuju sporije i lošije nego prije 30 godina onda im očito ništa više od toga niti netreba pa se održava postojeće stanje koliko je god to moguće , a umjesto ozbiljnih projekata, jeftinije  je i politički isplativije izlaziti u javnost sa populističkim aktivnostima i senzacionalistički promicanim "projektićima".

 

Baš sam detaljnije gledao  ZETovu internu kartu ograničenja brzine tramvajske mreže, koja se btw na milijun mjesta ne poklapa sa signalizaciojom "in situ" i ostao  u stanju smjeha i šoka, jer bi prosječne brzine koje bi se ostvarivale prema propisanim ograničenjima (kad bi ih se strogo pridržavalo što bi se prema zakonu i moralo)  bile na nivou konjskog tramvaja, ako dodamo neusklađenosti voznog reda i regulaciju cestovnog prometa koja neide u korist tramvaja dobijemo rezultat da se putuje očajno sporo i loše čak i ako se uspoređujemo sa razdobljem od prije 20-30g, kada je bilo više voznih redova,i kada su brzine bile bitno veće, a vozna vremena bitno kraća....naravno  i tehnički dosta loše stanje cijele mreže  uvjetuje nametanje ograničenja ali koga briga za to!

 

I tko se zato buni, tko prosvjeduje, tko traži nova i bolja rješenja.???...nitko.!..   možda par entuzijasta i stručnjaka  koje nitko i ne sluša....pa zašto bi se onda uopće nešto i gradilo i planiralo...?.


drazen

#18 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,032 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2017. - 10:04

To sve s politikom je istina, no eto, par nas ovdje razvlači već par godina ideju udruge za promicanje JGP-a, možda bi i već krenulo da nije ispalo malo teže prihvatiti način rada na koji je inicijativa tad pokretana, to je sve što ću reći o tome i draže mi je da se tadašnja inicijativa ohladila, kad se stvari malo bolje zbroje ja ću biti uključen.

 

 

Ja imam želju poslati svoje ideje, ali malo veći infrastrukturni projekti su mi stari tek 1-2 godine, i ne mislim da trebam izražavati svoje želje razmaženo jer ću ispast samo još jedan bedak koji je ZET-u poslao pitanje "zašto nemamo metro",

želim biti ozbiljan i ne javljati se ako ne vidim da oko svega skupa ima neke mjere konsenzusa ili nisam dovoljno dobro promislio mjere (tome djelomično služe uostalom rasprave na forumu).

 

Jedino bih za taktni vozni red vikendom rekao da mi je žao da ga nisam probao progurati, ali već sam slao vozne redove autobusa koji su bili samo "hvala na trudu" iliti briga nas, pa nemam volje za to zasad, nisam kasnije tako slao ni autobusnu reorganizraciju vikendom ni plan za zamjenu dijelova 107-109 koji bi lako godišnje uštedili pola milijuna kuna samo na gorivo na izlazu iz garaže bez efekta za putnike, bez ikakve sumnje i dvojbe... Vjerojatno bi nešto moglo proći s lokalnim autobusima da se uključim više u politiku g.č. i m.o. i to bi se moglo dogoditi, ali ono, tu nisu najveći problemi kod mene i bus je dosta dobar, dok se tramvaj ili autobusi 107 i 109 ne tiču moje g.č., kao ni ZET-ova rastrošnost autobusa koji vikendom nerazumno stoje i na ovim linijama, to nije stvar putnika za koju bi se lokalna politika kod mene borila, i treba postojati širi plan, a kome se obratiti, za gradski ured za promet sumnjam da imaju više inicijative nego ZET i da imaju bilo kakav pojam i viziju... 

 

Može se načuti da zetovci s vrha čitaju ove forume i tram i bus, i ako dosad nitko u vrhuški nije bio raspoložen uštediti, konzervativno procijenjeno, 4-5 milijuna kuna godišnje ili rasteretiti sve redukcije radnim danom ili nešto između i omogućiti vozačima koji se bore za slobodnije vikende i bolje uvjete rada i omogućenje zaostalih godišnjih odmora, pričekat ću drugu priliku jer nemam snage sada boriti se da nekom uštedim 5 milijuna kuna i pritom se osjećam kao debil...

 

 

 

Ne bih rekao da je karta ograničenja baš tako smiješna, prije 10-ak godina je bila puno gora kad je bilo svakakvih 15 godina zastarjelih gluposti po Savskoj i Maksimirskoj i tko zna gdje još, sad mi nije jasno čemu ograničenje na Branimirovoj, Vodnikovoj i dijelu Ozaljske i Ilici od Bt do Austrijske (tu u biti ne funkcionira kao pješačka zona), ali to nisu tako dugi komadi i ostalo je zaista ograničeno zbog stanja pruge i pješačkih zona, a sad, možemo raspraviti može li se do Jandrićeve voziti 30 umjesto 10 ili na Jukićevoj i 50 umjesto 30, ali na tim prugama stanje nije savršeno.



#19 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,032 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2017. - 10:35

Kad smo već kod troškova, pruga Ljubljanica-Horvaćanska bi se sama od sebe otplatila za 5 godina s obzirom na troškove predugog okolnog puta iz spremišta samo s postojećim voznim redovima 5 i 17 i mislim da troškovi na radne sate, struju i amortizaciju na dodanu kilometražu ni sad nisu ispod 1,5 milijuna kuna godišnje samo na ovaj glupi trošak, dok mislim da gradnja pruge zasad s preuzimanjem dva kolosijeka spremišta (dakle većinom samo trošak nekakve nove ograde na jugu) i daljnjeg povlačenja 600 m pruge do Horvaćanske po već gradskoj zemlji (uključujući uski komad uz potok, ima svud dovoljno gradske zemlje) ne bi koštalo više od 9-10 milijuna, vjerojatno sam i pretjerao.

 

Za Črnomerec je put preko Jukićeve kraći i ovdje projekt skuplji s podvožnjakom, no opet mogao bih pretpostaviti da bi se i to otplatilo za 20 ako ne 15 godina.

 

Što se mene tiče, ovdje je situacija slična pruzi na Ilici do Vrapča gdje bi se projekt sam od sebe otplatio za 10 godina nakon skraćenja pregustog autobusnog prometa (i manjih troškova na redovitu rekonstrukciju ceste), čak i da se u prvo vrijeme tramvaj gurne u gužvu s autima...

 

No zašto bi netko razmišljao o financijski racionalnim potezima, ima se, može se ne baš...



#20 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 07.03.2017. - 16:08

Evo da se i ja javim :roll: malo u ovu temu.

Pa da odmah kažem svoje mišljenje. Ja sam:
ZA prugu Črnomerec - Jarun, ali
PROTIV predložene trase.

Dakle, ne rušite mi Fallerovo šetalište zbog jedne ceste! To je jedino šetalište u cijelom kvartu, ako ne i u cijelom tom dijelu Zagreba, i bilo bi stvarno šteta da se to uništi. Tamo treba sve urediti, sagraditi parkove i posaditi zelenilo.

A sad natrag na tramvajsku prugu. Ja sam za to da bi ona išla Selskom. Na sjeveru bi se odvajala kod stajališta Sveti duh, dakle na početku Selske, produžila bi istom, i spojila bi se na postojeću prugu kod SDSR. Naravno, ukinula bi se ili bi se promijenila trasa 109-ke.

Linije bi se preusmjerile ovako:
3-ka bi išla Savišće - Ozaljska - Selska - Savski Most,
9-ka bi išla Borongaj - Ozaljska - Selska - Črnomerec,
2-ka bi išla Heinzelova - Ilica - Selska - Ljubljanica,
i uvela bi se nova linija 16, koja bi išla: Črnomerec - Selska - SDSR - Jarun, imala bi takt 8-9 minuta, i na njoj bi mogli ići 2200, 2100 i 400 s prikolicom.

Toliko zasad od mene! ;)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users