Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Reformisti žele graditi tramvajsku prugu od Črnomerca do Podsuseda!


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#61 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,031 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.03.2017. - 08:14

Pa stvarno ne znam što će Nurnbergu i metro. Ima i željeznicu i veliku tramvajsku mrežu.

Pa ne znam zašto bi ti rekao treba li to Nürnbergu ili ne, bez uvrede. Urbano područje Nürnberga s Fürthom i ostalim dijelovima konurbacije je skoro 0,8 milijuna a metro regija 3,5 milijuna, koncepti o kojima stalno pričam a neki uporno tupe da to nema nikakve veze... Da se računaju samo zastarjele granice, Pariz bi se računao sa samo 2 milijuna stanovnika a ima 14 linija metroa, dok srednjovjekovni City of London koji je i dalje upravna jedinica ima 8000 st., dok s oba treba računati na preko 12 milijuna.

 

Tako i Zagreb treba uzeti i s okolicom, ali i uži grad je razvučen i već i zbog toga treba razmišljati o praktičnom prometu koji se ne može namiriti tramvajem...

 

Dakle treba sagledati kompleksnije geografiju i demografiju umjesto tupiti po brojevima za koje previše ljudi ovdje samo prebacuje lopticu i kaže "a gle ovo, to je dokaz, kraj rasprave". 

 

 

Ja mislim da Zagreb nipošto ne treba teški metro kao Nürnberg (i okolica), ili također manji Helsinki ili malo veća Sofija, iako su svi navedeni u potpunosti zadovoljni metroom i iako nisu jako veliki gradovi sigurni su koliko im se isplatilo kad pokažu statistike o cijeni prijevoza putnika po kilometru... No svejedno ne zagovaram to jer to je malo zastarjelo, koliko god je uspjelo nakon otplate početnog ulaganja.

Mislim da treba razmišljati moderno i da treba premetro i/ili laki metro kakav već ima i nekoliko manjih gradova u istočnoj Europi a skoro da i nema grada koji barem nema ozbiljan plan za prihvatiti ili odbaciti, a na zapadu jedva da ima grada koji nema nešto takvo...

 

I to ne temeljim na glupoj ideji da treba jer treba jer želim tupiti o tome, nego na temelju geografije i prometne situacije u Zagrebu.

Prije nego sam sagledao postoji li mogućnost da sve pokrije željeznica, tvrdio sam da treba sve pokriti željeznicom dok nisam zaključio da postoje preveliki dijelovi koji bi za to bili preskupi ako se žele temeljito pokriti. Zato sam uzeo u obzir moderne i jeftinije metode koje su već jako raširene u gradovima veličine Zagreba.

 

Dakle pričajmo o partikularnim argumentima a ne o teoriji. Što se tiče teorije, samo komparativno, jednostavno je jaka činjenica da su već i mnogi siromašniji i manji gradovi od Zagreba došli daleko s brzim prijevozom dok ovdje nema ni kompletnog plana za željeznicu.

 

 

 

Da, kako NT 2200 kaže, to što Nurnberg ima metro, ne znači da ga i Zagreb treba.

Ali kaže da ne znači da i ne treba... S potpunijom idejom se slažem.

I metro može značiti različite stvari.

 

Treba pažljivo ocijeniti praktične stvari a ne samo teoretizirati.

 

Kako sam pisao, vidim zasad samo dva projekta kao cjelinu koju treba pokrenuti, nakon podizanja razine željeznice i premetro proboja tramvaja na relaciji MSU-Glk-Tbj(-Ribnjak) jer ne postoji ekonomičniji i efikasniji način da se grad pokrije na predalekom razmaku Držićeva-Savska, što su projekti koji bi promijenili trajno grad a oba ne bi koštali koliko 2200 koji će trajati još 30 godina (ne tvrdim da je to metro ali ponekad zovem metro sustavom da skratim "multimodalni brzi tračnički prijevoz"), treba imati spreman projekt rješavanja problema na relaciji G. Dubrava-Špansko jer ovdje ima dijelova grada s više stotina tisuća stanovnika koji nemaju pokrivenost brzim prijevozom na više od 1 km od stanica. To treba imati spremno da znamo o čemu pričamo, ali u potpunosti je ovisno o funkcionalnosti željezničkog pravca I-Z, i ne kažem da treba graditi ali da treba razviti projekte i ovisiti kasnije o konsenzusu politike i prometne znanosti. Jednostavno je neodgovorno nemati nikakvu razvijenu ideju a obećavati ili osporavati prazan zrak.

 

Neka druga linija za bilo što više od ubrzanog tramvaja za mene ne dolazi u obzir...



#62 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,031 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.03.2017. - 10:17

* "podizanje razine željeznice" sam nespretno napisao, mislio na tehničke mogućnosti i dostupnost usluge, definitivno ne fizičko podizanje na vijadukt koje bi na 3-4 km oko Glk (a da mu se ne masakrira kapacitet sužavanjem dok treba i nove perone) koštalo kao 10 km podzemnog metroa (a Zg treba manje), koji u većini urbanih primjera samo skupljaju smeće, održavanje puno košta kao i za bilo koji most, buka se lakše širi, i bolje je za urbani život lijepo rješavati stvari podvožnjacima i nasipima i po nasipu posaditi cvijeće umjesto gledati sivu prazninu pod vijaduktima koja se obično ispuni privremenim životnim prostorom beskućnika ili nekim drugim za grad neprivlačnim prizorom.



#63 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 737 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 07.03.2017. - 11:00

Ovo za metro i M1 se ne slažem. Oprosti Forumaš, ali ja sam još jedan od onih koji se ne slažu s idejom zagrebačkog metroa. Dakle, dok je Zagreb grad s 800 tisuća stanovnika, odličnom pozicijom željeznice, i izrazito razvijenom tramvajskom mrežom, mislim da metro nije za Zagreb. Ajde kad Zagreb bude imao 1.5 milijuna stanovnika i kad Vrapče, Sesvete, Prečko, Žitnjak više ne budu samo predgrađa, a kad se širi centar proširi do Španskog, Save, Dubrave, može metro. Ali sad, u obliku metroa, ne.
 

Linija 1 - a zašto se NE slažeš??? Zar nisi čitao one naše postove od ranije, po kojima nisam samo ja to predložio već više nas. Taj "M1", kao začetnik ZG-metroa i njegova prva linija uopće NE bi bio pravi metro, već bi to zapravo bio vlak, koji bi imao redovni takt i više stanica nego ima sada i zapravo bi po svemu bio KAO metro, iako bi u tehničkom smislu to bio "običan vlak", kužiš?!?! Prema tome, ja doista ne znam zašto si ti protiv ovakvog "metroa", koji kao što rekoh NIJE metro nego je vlak i koristio bi postojeću željezničku infrastrukturu, samo bi imao oznaku "M1"...

 

Već sam X putapisao! Nurnberg ima oko 300 000 stanovnoika manje od Zagreba i ima metro. Zašto! Ima i bolju izgrađenost i željezničkih pruga. Ma ovi vani su stvarno glupi?

Nadam se da to kažeš u šali, kao sarkazam! Jer naravno da NISU glupi, već su pametni! Kao i hrpa drugih gradova i na bogatom zapadu, ali i na siromašnom istoku! Koji svi imaju ili bar razvijaju planove za rapid transit, dok je kod nas u Zagrebu sve "megalomanski i nepotrebno". Tužno! S takvim mentalitetom ćemo uskoro biti zaostaliji i od najzaostalijih Afričkih zemalja!



#64 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 07.03.2017. - 14:39

Kad sam pisao o broju stanovnika nije mi bio cilja da to bude 1 od glavnih kriterija za metro. Htio sam po ne znam koji put skrenuti pozornost da i manji gradovi od Zagreba pa i Nurnberga imaju metro.  Često se ovdje u raspravama uzima broj stanovnika kao kriterij. Isto tako je velika polemika ukopavanje postojeće željezničke pruge od Podsuseda. Tko je protiv nekih projekata je nazadan. Kolika je cjena metroa?  Ogromna! Ali to nije razlog da se o tome ne raspravlja. Nijedan grad u Europi nije imao lovu da to isfinancira bez problema. I kako je netko napisao možda da sad počnu rasprave, pitanje da li bi prije nekih najranije petnestak godina bio kakav početak. Ali to znači pravnu državu. Bez obzira tko bio vlast treba projekte koji se dogovore nastaviti gurati. A ne kako je danas da na predloženoj trasi pruge za Samobor nelegalno sagrađeni objekti budu legalizirani. Ili da izgrade uz prugu objekte (Zaprešić-S.M.) pa kad rikne neki kabl ili nešto slično ti ne možeš intervenirati je je netko sagradio gospodarski objekt na tom mjestu. Ili da na tavanu Zagreb Glavnog kolodvora ne možeš pristupiti jer par stanara to ne dopušta.  



#65 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 07.03.2017. - 15:21

Linija 1 - a zašto se NE slažeš??? Zar nisi čitao one naše postove od ranije, po kojima nisam samo ja to predložio već više nas. Taj "M1", kao začetnik ZG-metroa i njegova prva linija uopće NE bi bio pravi metro, već bi to zapravo bio vlak, koji bi imao redovni takt i više stanica nego ima sada i zapravo bi po svemu bio KAO metro, iako bi u tehničkom smislu to bio "običan vlak", kužiš?!?! Prema tome, ja doista ne znam zašto si ti protiv ovakvog "metroa", koji kao što rekoh NIJE metro nego je vlak i koristio bi postojeću željezničku infrastrukturu, samo bi imao oznaku "M1"...

Zašto se ne slažem? Pa pročitaj još jednom dio posta koji si sam citirao.

Ako bi "M1" bila željeznička linija, zašto si ju onda tako označio? Svi znamo da je "M" metro!

Ne, ne treba više stanica, pogotovo ne na zapadnom dijelu (ZK - Podsused)! Što će ti više stanica? Samo usporavaš prosječnu brzinu zbog 1-2 putnika koji bi se ukrcali na tim dodatnim stajalištima.

Na kraju svog posta opet pišeš zašto sam ja protiv metroa koji nije metro nego željeznica! Pa odluči se više, ili metro ili željeznica! Ako ti misliš linije tog "metroa" provući po željezničkim prugama, kao što npr. ima Atena, onda dobro, ali onda ne zovi to metro!

#66 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 07.03.2017. - 15:29

Koji svi imaju ili bar razvijaju planove za rapid transit, dok je kod nas u Zagrebu sve "megalomanski i nepotrebno". Tužno! S takvim mentalitetom ćemo uskoro biti zaostaliji i od najzaostalijih Afričkih zemalja!

Nije istina. Predlažem ti da dobro razmisliš. Imamo tramvaje koji bi uz samo malo napora mogli biti i bolji od metroa. To sam ti rekao i u temi o tramvajskoj pruzi do V. Kosnice.

Ti stvarno uspoređuješ Zagreb s Afrikom? Daj se osvrni malo! Baci pogled na tramvaje i zamisli ih odvojene od kolnika, prilagođenih semafora, brzih tramvaja itd itd. To bi se moglo dogoditi, i bilo bi puno jeftinije od kretanja ispočetka, to jest gradnje metroa!

Ako ti misliš da je ovaj moj "protumetroovski" mentalitet nepromišljen i nepotreban, itekako bih ti savjetovao da još jednom dobro razmisliš!

#67 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,227 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationZürich-Höngg

Posted 07.03.2017. - 17:00

Ako bi "M1" bila željeznička linija, zašto si ju onda tako označio? Svi znamo da je "M" metro!


Metro po funkciji, a ne kao vrsta vozila. Primjer za to imas u Berlinu, gdje imas metro linije koje voze tramvaji i autobusi.

aym6c2.jpg23tm7mg.jpg

 

Galerija mojih fotografija: http://www.zeljeznic...00-fotografije/

 

Moj Youtube-kanal: https://www.youtube....39Idty0Ah9-2OSg





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users