Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Reformisti žele graditi tramvajsku prugu od Črnomerca do Podsuseda!


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#21 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 03.02.2017. - 09:40

Pa još se sredinom devedesetih spominjao tramvaj ne do Podsuseda nego do Samobora. Trasa je bila po staroj SAMOBORČEKOVOJ pruzi. Otprilike bi negdje od Vrapča išla na staru trasu. Od Vrapča bi bila kao neka LGŽ do Samobora. U Vrapču ulazi u Malešnicu i Špansko kao tramvaj i kruži naseljem. Ne sjećam se više gdje bi se spajalo na postojeće tramvajske pruge? Ljubljanica, Prečko ili nešto treće? O tome je izašao čak i tekst u nekim dnevnim novinama. Vjesnik ili Večernji? Nisam siguran da li je Jutarnji već izlazio tada? Čak se razmišljalo i dalje vući iz Samobora trasu  po samoborskom gorju.

Po suvremenim planovima tramvaj bi zamijenio Samoborček od Adžijine (po meni bolja alternativa za početak je također raspravljana Kranjčevićeva) do Stubičke, a dalje bi išao prema Malešnici po Klanječkoj produženoj na I. Brlić-Mažuranić i/ili industrijskim kolosijekom i Šoljanovom u Rudeš pa Špansko, a spajanjem IBM i/ili Šoljanove u Jankomiru preko Kovinske ostavljena je opcija da tramvaj ide dalje prema Rakitju, ali uz puno kvalitetnije rješenje željeznicom do Samobora u 100-godišnjoj perspektivi ne vidim čemu bi tramvaj dalje od Jankomira služio...

Južni Podsused je trenutno hrpa skladišta.

Preduvjet bi morao biti izrazito jak razvoj i Podsuseda i onda dalje područja više od 1 km južno od željeznice, dakle Rakitje, Novaki, Brezje, a ne vidim baš da će se to dogoditi.



#22 MTA

MTA
  • Članovi
  • 499 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 03.02.2017. - 09:51

Da, ovo do Vrapča mi je razumno skroz. Jedino (a možda mi je promaklo) mi se otvara pitanje kako riješiti promet na Ilici, obzirom na veliku prometnu potražnju. Dakle, tram i auti?? Čisto tehnički taj dio.. Sa aspekta povezivnja je logika.



#23 DB

DB
  • Članovi
  • 11,550 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 03.02.2017. - 09:53

...

Nemojte sad previše pisati o prijedlogu stranke koja nema puno značaja. :razz:

 

Pa kad je tema otvorena, vjerodostojnost te stranke je praktički suštinsko pitanje.

No, upravo stoga i nemam više kaj za reći o ovome ...f040.gif



#24 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 03.02.2017. - 10:19

Da, ovo do Vrapča mi je razumno skroz. Jedino (a možda mi je promaklo) mi se otvara pitanje kako riješiti promet na Ilici, obzirom na veliku prometnu potražnju. Dakle, tram i auti?? Čisto tehnički taj dio.. Sa aspekta povezivnja je logika.

Paralelnom cestom uz prugu... Pisali smo puno o tome u zadnje vrijeme. :) I predviđeno je GUP-om (znam, neke ova fraza baš živcira, lol)

 

Ovdje je opet moj prijedlog za rješenje kroz Vrapče, ako nekog zanima i nije vidio...

http://www.zeljeznic...hvati/?p=559949

 

No čak i da se gurne tramvaj na postojeću Ilicu u gužvu s autima smanjio bi probleme, čisto zato jer bi svaki tramvaj zamijenio po 3 busa koji sad trebaju dodatne vozače potrebne drugdje, stoje po cesti i zaustavljaju sav promet, zagađuju dodatno i najveći su razlog za raspad ceste i nužne obnove Ilice svake 2 godine...



#25 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.02.2017. - 23:31

I ja bih postavio jedno pitanje? Zašto se tramvaj iz Prečkog ne bi do Jankomira produžio i eventualno skroz u tvornicu Končar? Na tom potezu je najveća koncentracija trgovačkih centara i bilo bi putnika.



#26 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,227 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationZürich-Höngg

Posted 04.02.2017. - 23:34

I ja bih postavio jedno pitanje? Zašto se tramvaj iz Prečkog ne bi do Jankomira produžio i eventualno skroz u tvornicu Končar? Na tom potezu je najveća koncentracija trgovačkih centara i bilo bi putnika.

 

Ne znam bas koliko bi to bilo rentabilno, kad god sam isao javnim prijevozom tamo busevi nisu bili jako popunjeni, a i vecina ljudi u veliki shopping ide automobilom, javnim prijevozom uglavnom samo oni koji moraju. 


aym6c2.jpg23tm7mg.jpg

 

Galerija mojih fotografija: http://www.zeljeznic...00-fotografije/

 

Moj Youtube-kanal: https://www.youtube....39Idty0Ah9-2OSg


#27 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 05.02.2017. - 00:27

I ja bih postavio jedno pitanje? Zašto se tramvaj iz Prečkog ne bi do Jankomira produžio i eventualno skroz u tvornicu Končar? Na tom potezu je najveća koncentracija trgovačkih centara i bilo bi putnika.

Ne znam kako bi to trebalo imati smisla, tramvaj za Jankomir bi trebao dolaziti s istoka odnosno iz centra, a ne s juga da je put u centar skoro duplo duži i traje 1 h. Spoj s Prečkom ako treba lako mogu odraditi autobusi.

 

Kako kaže NT, zasad to nema smisla samo po sebi jer jednostavno nema putnika, autobusi tamo voze po 5 putnika... Mislim da bi tramvaj tamo mogao doći ako se grade pruge kroz Špansko ili Malešnicu pa ga pošalju još malo dalje, ali čak i da se Jankomir dodatno izgradi inače iz Prečkog mislim da praktično ne dolazi u obzir.

 

 

Inače da, pruga iz Španskog preko Kovinske (prema Rakitju što nije izgledno, ali ostavljena je mogućnost) ima i kratki dodatak u KEV i u GUP-u.



#28 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.02.2017. - 02:41

Ne znam kako bi to trebalo imati smisla, tramvaj za Jankomir bi trebao dolaziti s istoka odnosno iz centra, a ne s juga da je put u centar skoro duplo duži i traje 1 h. Spoj s Prečkom ako treba lako mogu odraditi autobusi.

 

Kako kaže NT, zasad to nema smisla samo po sebi jer jednostavno nema putnika, autobusi tamo voze po 5 putnika... Mislim da bi tramvaj tamo mogao doći ako se grade pruge kroz Špansko ili Malešnicu pa ga pošalju još malo dalje, ali čak i da se Jankomir dodatno izgradi inače iz Prečkog mislim da praktično ne dolazi u obzir.

 

 

Inače da, pruga iz Španskog preko Kovinske (prema Rakitju što nije izgledno, ali ostavljena je mogućnost) ima i kratki dodatak u KEV i u GUP-u.

Ja sam Prečko spomenuo. Može i preko Španskog pruga.



#29 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,921 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 05.02.2017. - 16:46

I ja bih postavio jedno pitanje? Zašto se tramvaj iz Prečkog ne bi do Jankomira produžio i eventualno skroz u tvornicu Končar? Na tom potezu je najveća koncentracija trgovačkih centara i bilo bi putnika.


To bi riješio problem dolaska na posao hrpe ljudi koji tamo rade.Te privukao nove poslodavce.

#30 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,566 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2017. - 08:03

I ja bih postavio jedno pitanje? Zašto se tramvaj iz Prečkog ne bi do Jankomira produžio i eventualno skroz u tvornicu Končar? Na tom potezu je najveća koncentracija trgovačkih centara i bilo bi putnika.

 

Tramvaj je planiran od Trešnjevke ulicom A. Šoljana.



#31 DB

DB
  • Članovi
  • 11,550 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.02.2017. - 10:04

 

Tramvaj je planiran od Trešnjevke ulicom A. Šoljana.

 

Hm - a do tam?!



#32 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2017. - 12:23

 

Hm - a do tam?!

Adžijinom do produžene Kranjčevićeve ili odmah Kranjčevićevom od Cibone, trasom Samoborčeka do Stubičke, proširenom Klanječkom do livada u Voltinom, a dalje ili industrijskom prugom na produženu Šoljanovu, ili ravno na produženu Ivane Brlić-Mažuranić.

 

Od ovih opcija meni je najdraža od početka Kranjčevićeve i dalje na bivšu prugu do Španskog preko Šoljanove, a aute poslati na IBM koja se kroz D. Kustošiju i D. Vrapče već aktivno oslobađa novogradnjom no zasad može i jednosmjerno provijugati kroz postojeće ulice gdje zgrade nisu još izgrađene od Poljskog puta do Medarske (jadne su, ali eto, takav je kompromis trenutno i kroz Vrbik), dok se za prugu možda može napraviti kompromis da se od Zagrebačke c. do postojeće Šoljanove ne oslobađa puni profil za cestu nego samo privremeni koridor od 7-8 m za prugu pošto je takav i bivši industrijski kolosijek... 

Mislim da je na IBM tramvaj manje potreban jer dovoljno blizu je željeznička pruga i mogući kraj tramvajske pruge Ilicom u Vrapču.

 

Najveći problem ostaje onda Klanječka prije skladišta na Voltinom do potoka/Fallerovog š. gdje mislim da što prije treba napraviti pravu cestu punog planiranog profila od 25 m +, a od Krapinske do Fallerovog ima dosta kuća koje treba maknuti unatoč tome što postoji i slobodni put Samoborčeka i trenutna Klanječka, prilično je usko.



#33 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,623 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2017. - 14:23

Što kažu građani o ovoj suludoj ideji:

 

Tramvaj do Podsuseda? Kaj će nam to, imamo metro

 
Duž cijele Aleje Bologne, naime, prolazi željeznička pruga koja bi bila udaljena tek nekoliko metara od tramvajske. Građani traže samo bolji red vožnje.
 
''Užas'', ''grozno'' i ''strašno'' prvi su im odgovori na pitanje o prometnoj povezanosti s centrom. A onda uz kolutanja očima stanovnici zapadnog dijela grada počnu prepričavati svoje muke po prijevozu. Gužve, slaba povezanost, česta kašnjenja i loša infrastruktura samo su dio problema, a da imaju rješenje za njih smatra Gradska organizacija Narodne stranke - Reformisti. Oni su, naime, predložili gradnju tramvajske pruge od Črnomerca do Podsuseda.
 
I četiri traka su premalo
 
Provjerili smo stoga što o toj ideji misle građani iz Kustošije, Vrapča, Stenjevca, Gajnica i Podsuseda, kvartova kojima bi pruga prema ideji prolazila, a većini je prva reakcija bila ''joj, ne''. Strah izaziva činjenica da bi pruga prolazila Ilicom i Alejom Bologne. Iako reformisti kažu da su obje ulice ''dovoljno široke te da je i bez većih zahvata na njima moguće postaviti prugu'', građani na to odmahuju glavom te objašnjavaju da su te prometnice i sada prezakrčene. Zapnu kada se voze automobilom, ali i kada idu autobusom koji većina koristi. Iako više od deset linija relativno često vozi do Črnomerca, autobusi nerijetko stoje u gužvi.
- Sad imamo po dva traka u jednom smjeru, a u vrijeme najvećih gužvi treba nam i sat vremena do Črnomerca. Zamislite da se još jedan trak zakrči - kaže Miodrag Stojanović iz Gajnica, s kojim se slažu i susjedi. Predsjednik Vijeća gradske četvrti Podsused - Vrapče Dubravko Peroš objašnjava da se gužve stvaraju zato što je Aleja Bologne i glavni koridor za sve koji u Zagreb dolaze iz Zaprešića, Zagorja...
- Riječ je o više desetaka tisuća automobila dnevno, prema nekim procjenama brojka se penje i do 50 tisuća. Ni tim ljudima ne treba tramvaj, oni žele samo što brže proći cestom - ističe Peroš.
Reformisti su pak zaključili da je rješenje za gužve gradnja velikog besplatnog parkirališta na području nekadašnje podsusedske tvornice cementa. Ondje bi ljudi mogli ostaviti aute i sjesti na tramvaj. Izgradnju parkirališta uz tračnice pozdravljaju i stručnjaci, no i oni se protive novoj pruzi jer - jedna već postoji. Duž cijele Aleje Bologne, naime, prolazi željeznička pruga koja bi bila udaljena tek nekoliko metara od tramvajske.
 
Može onda skroz do istoka
 
- Mislim da je novi tramvaj predizborna priča i da to nije realna opcija uz autobus i vlak. Možda ljudima ne zvuči tako, ali vlak je prijevozno sredstvo budućnosti koje su prihvatili brojni europski gradovi. Uz malo modernizacije to može postati pravi nadzemni metro koji ne bi išao samo do centra, nego skroz do istoka grada - objašnjava prometni stručnjak Željko Marušić. Njegov kolega Ivan Dadić ide i korak dalje zaključujući da bi se tako preko Zagreba mogla povezati ruta skroz od Zaprešića do Dugog Sela.
Da bi više voljeli koristiti vlak kojim su za 15 minuta na Glavnom kolodvoru, slažu se i građani, koji dodaju da im samo treba bolji red vožnje. Vlak sada ide rijetko, a zadnji je polazak već oko 23 sata. Stoga kroz šalu napominju da im tramvaj ne treba kad već imaju svoj metro. Još samo da tako i vozi pa bi ga počeli i koristiti.
 

 


Serija 05 je zakon!

#34 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2017. - 14:33

Ovoj razini profesionalnosti i znanja na kojoj je pisan članak i birani komentari nemam što uopće skoro početi razglabati, sve beskorisno...

 

Da temeljiti novinari znaju pitati prave ljude ili sami otvoriti GUP doznali bi i kako bi se Ilica rasteretila, no to je previše očekivati... 

 

Jedini korisni dio članka je komentar prometnog stručnjaka o željeznici istok-zapad, no očito ga nisu pitali ništa novo jer to i vrapci na grani znaju.



#35 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 737 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2017. - 14:35

Drago mi je da ipak ljudi u dosta velikom postotku shvaćaju da je tramvaj VRLO LOŠE RJEŠENJE za putovanje na velike relacije! A pogotovo bi ovo bio vrhunac besmisla uvoditi ga posve paralelno i par metara od željezničke pruge! Za ove dijelove grada samo treba pojačati učestalost vlakova i uvesti tarifnu uniju i to je vrlo jednostavno i dobro rješenje! A za Novi Zagreb, Jarun, Prečko, sjeverni dio grada, centar sjeverno od G.K. i još mnoge druge dijelove je rješenje METRO! A tramvaj može služiti samo kao feeder i nadopuna ovih brzih tračničkih sustava na manje relacije, a nikako NE smije biti okosnica JGP-a u gradu veličine Zagreba! Nikako!



#36 DB

DB
  • Članovi
  • 11,550 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.02.2017. - 14:45

Drago mi je da ipak ljudi u dosta velikom postotku shvaćaju da je tramvaj VRLO LOŠE RJEŠENJE za putovanje na velike relacije! A pogotovo bi ovo bio vrhunac besmisla uvoditi ga posve paralelno i par metara od željezničke pruge! Za ove dijelove grada samo treba pojačati učestalost vlakova i uvesti tarifnu uniju i to je vrlo jednostavno i dobro rješenje! A za Novi Zagreb, Jarun, Prečko, sjeverni dio grada, centar sjeverno od G.K. i još mnoge druge dijelove je rješenje METRO! A tramvaj može služiti samo kao feeder i nadopuna ovih brzih tračničkih sustava na manje relacije, a nikako NE smije biti okosnica JGP-a u gradu veličine Zagreba! Nikako!

 

Jednom za svagda: metroa neće biti. U Zagrebu. Najmanje sljedećih 50 godina. A vjerojatno ni 100 sljedećih. Jer za njega nema: 1. stanovnika, 2. novaca, 3. potrebe uz postojeće tračničke sustave.



#37 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2017. - 14:55

Ne moramo tako tupiti i tvdoglaviti ni s jedne ni s druge strane dok ne vidimo konkretne potrebe... I opet oftopičariti.

Da jedna strana tumači trebamo a nije bitno i ne znamo kako i gdje, druga ne trebamo i točka iako već pričamo o tome kad raspravljamo poboljšanja postojećeg.

Dosadno je i nikud ne vodi stoti put isto.

 

Metro kao višemodalni sustav kakav se danas obično radi je širok pojam ako uključuje poboljšanje i modifikaciju željeznice ili premetro tramvaj, ali u ograničenom formatu ne bih potpuno isključio treći sustav ako ne odskače radikalno cijenom i mogućnostima i ako ima značajne koristi.

 

I svega navedenog ima u usporedbi s gradovima slične veličine, 2. pogotovo uz potpore EU, samo su naši političari nesposobni to tražiti dok će skoro svi gradovi veličine Zagreba u EU imati barem premetro u sljedećim desetljećima, ali i bez toga su mnogi to već ostvarili.



#38 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,566 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2017. - 21:14

 

Hm - a do tam?!

 

Sve je nacrtano u GUP-u.

 

A kad? Pa možda 2200. :mrgreen:



#39 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2017. - 23:31

 

Jednom za svagda: metroa neće biti. U Zagrebu. Najmanje sljedećih 50 godina. A vjerojatno ni 100 sljedećih. Jer za njega nema: 1. stanovnika, 2. novaca, 3. potrebe uz postojeće tračničke sustave.

Slažem se da metroa neće biti za dugo i da nema novca. Ali stanovnika ima. Zagreb je veći od puno gradova koji imaju metro (Nurnberg). U Budimpešti pod zemljom ide metro a gore tramvaj.



#40 tomek

tomek
  • Članovi
  • 839 posts
  • Joined 02.10.2006.

Posted 08.02.2017. - 04:35

Živim u zapadnom dijelu grada pa bih dodao, jeste li razmišljali koliko autobusa dnevno vozi od Črnomerca po Ilici/Bologni u smjeru zapada? Jedno 40-50 komada(ZET plus Samoborček-Autoturist plus Presečki).. Kad bi se produljila pruga od Črnomerca stekle bi se velike uštede u autobusnom voznom parku.. Ovo do Podsuseda definitivno nema smisla, al do Vrapča itekako ima (možda i do Gajnica pa kod Superkonzuma na ledini napraviti veliko okretište ala Črnomerec).. 






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users