Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Fotografije i filmovi iz nedavne prošlosti - nakon 1990. godine


  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#101 SPILE008

SPILE008
  • Članovi
  • 2,002 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 12.08.2018. - 15:21

Prva ti je Osiječka 645 putnički iz Koprivnice i Virovitice za Osijek, a drugi je Ličanka 2 062 mislim 024 po izgledu brzi iz Vinkovaca!



#102 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 12.08.2018. - 16:06

Na drugom videu se ne vidi lokomotiva, a na trećem je 2062, ali ne može biti brzi iz Vinkovaca, jer je premalo vagona, i to sve 1. razred. Za prvi video sam pretpostavljao da je putnički iz KC. Hvala na svim informacijama, stvarno su dragocjene.


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#103 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,234 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 12.08.2018. - 18:10

Ovaj Felbar Studio iz Slatine je vjerojatno jedan o najboljih Youtube kanala kojeg sam ikad posjetio :) Vrlo zanimljive dokumentarne reportaze tipa "a day in life" iz 1990-ih :) Rijetko se kad naidje na sto takvo.


Pozdrav iz Stubaka

#104 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,835 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 12.08.2018. - 20:41

Zanimljive pojedinosti. Zar nije govoreno da su brze VK - NK - NA - ZG vukle 2044? Ovaj video gdje je na kraju poštanski dvoosovinac, a prva dva vagona koja se vide na videu su bijeli buffet i bijeli 1. razred (s tamno plavim crtama). Znam, jer ih se sjećam, da su takvi bijeli vagoni bili na brzom koji je vozio iz VK za ZG (i prolazio kroz moje mjesto) i na nekom poslovnom ili Podravci za Osijek. Ima i video na Ytb: "Susret vlakova - Podravska Slatina, 12.6.1992." gdje se vidi da su takva dva vagona bila i na tom poslovnom ili je Podravka (nisam siguran). Al uz te bijele su ostali vagoni svi bili 1. razred i bez prtljažnog/poštanskog. Dok na brzima iz Osijeka nije bilo tih bijelih vagona (vidi se u istom videu). Dok su ovdje i bijeli vagoni, a ostalo su obični (zeleni) 2. razreda i prtljažni/poštanski (koji je nekada bio na brzom iz VK za ZG na kraju/početku vlaka, ako je dvoosovinac ili u sredini ako je bio prolazni četveroosovinac). 

U to vrijeme nije bilo poštanskih dvoosovaca. Puno prije su oni nestali. I na vlaku se nigdje ne vidi poštanski vagon.



#105 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 12.08.2018. - 21:06

Onda je to bio prtljažni dvoosovinac (ili kako se već zvao, nisam bio siguran), oznaka mu je bila Daa. I ima ga na prvom (odmah iza 2044) i drugom videu (na kraju kompozicije).


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#106 2041024

2041024
  • Članovi
  • 3,603 posts
  • Joined 17.01.2007.
  • LocationBjelovar

Posted 12.08.2018. - 22:05

Onda je to bio prtljažni dvoosovinac (ili kako se već zvao, nisam bio siguran), oznaka mu je bila Daa. I ima ga na prvom (odmah iza 2044) i drugom videu (na kraju kompozicije).

Najprije da bi to bio službeni vagon!8)

#107 SPILE008

SPILE008
  • Članovi
  • 2,002 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 12.08.2018. - 22:18

To su službena kola koja su imala pretince za pakete i poštu, ti vagoni su išli u sastavu putničkih vlakova i u njima je bila službena osoba ili vlakovođa koji su primali pakete, skladištar u kolodvoru je sa kolima čekao dolazak vlaka i onda predavao posiljke u vlak ili obratno! primjer Gruntovčani kada Dudek radi u skladištu i čeka vlak i predaje pošiljke!

#108 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,835 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 12.08.2018. - 23:07

Bio je službeni vagon. U njemu je vlakovođa preuzimao i predavao expresne i prtljažne pošiljke željezničkim radnicima na službenim mjestima. Namjerno pišem željezničkim radnicima jer je to mogao biti i skretničar, tranziter, skladištar ili čak i prometnik. Na nekim vlakovima gdje je bila velika frekvencija tih pošiljki je išao i vozni manipulant koji se samo bavio službenom poštom i pošiljkama. Kad sam napisao pošta onda se to uglavnom odnosilo na službenu željezničku poštu. Ukoliko je željeznica imala ugovor sa PTT firmom onda se u pojedinim vlakovima i ta pošta prevozila. Točno se znalo kojim vlakom se ta pošta prevozi. Nije se moglo dogoditi a dođe na sve vlakove. Ugovor je bio i sa novinskim kućama pa su se novine određenim vlakovima prevozile. Tu se isto znalo koji je vlak i koji dan. Znam da je krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih u čini mi se samo subotu na nedelju vlak 3316 (današnji 3022) prevozio Vijesnik za Rogatec ili Rogašku Slatinu. Nekad je vlak 3306 (današnji 3008) osim službenog vagona imao 1 a ponekad i 2-3 "G" zatvorena vagona. Obično su i po kolodvorima bila duža zadržavanja. Tako je vlak 3306 imao nekad čak i 6 minuta zadržavanje u Zaprešiću. Uglavnom je svaka pruga imala nekav sličan vlak. Inače su se prije  u tim službenim vagonima puno prevozili filmovi za kinodistribuciju ili bolje reći najčešće. Tako se točno znalo gdje i kad se koji film prikazuje i tamo se slalo. Znali smo film iz Zaprešića slati u Makedoniju, Sloveniju itd.



#109 gordana357

gordana357
  • Članovi
  • 713 posts
  • Joined 01.10.2011.
  • LocationOrlando,florida

Posted 13.08.2018. - 02:02

To su službena kola koja su imala pretince za pakete i poštu, ti vagoni su išli u sastavu putničkih vlakova i u njima je bila službena osoba ili vlakovođa koji su primali pakete, skladištar u kolodvoru je sa kolima čekao dolazak vlaka i onda predavao posiljke u vlak ili obratno! primjer Gruntovčani kada Dudek radi u skladištu i čeka vlak i predaje pošiljke!

Ta dvoosovinska sluzbena kola su imala odjeljak za vlakopratno osoblje i prtljazni prostor,nije bilo pretinaca,osim za pse.



#110 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,702 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 13.08.2018. - 05:28

Ukoliko je željeznica imala ugovor sa PTT firmom onda se u pojedinim vlakovima i ta pošta prevozila.

 

Točno. PTT poduzeća su ponekad prevozila poštu i u službenom vagonu. To su bili takozvani direktni zaključci koji su se prevozili od polaznog do dolaznog kolodvora bez usputne manipulacije. U pratnji direktnih zaključaka obavezno je morao biti službenik PTT.

Jedan takav primjer opisao mi je ambulancer I.Š., koji je svojedobno pratio direktne zaključke u službenom vagonu brzog vlaka Split - Zagreb. U nekom kolodvoru (mislim da je bio Unešić) imali su sudar s vlakom iz suprotnog smjera, ali bez težih posljedica.


Serija 05 je zakon!

#111 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,835 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.08.2018. - 13:18

Ta dvoosovinska sluzbena kola su imala odjeljak za vlakopratno osoblje i prtljazni prostor,nije bilo pretinaca,osim za pse.

Ovi dvoosovinci nisu imali kaveze za pse ali su u službenom odjeljku imali pretince gdje se službena pošta razvrstavala.



#112 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,835 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.08.2018. - 13:20

 

Točno. PTT poduzeća su ponekad prevozila poštu i u službenom vagonu. To su bili takozvani direktni zaključci koji su se prevozili od polaznog do dolaznog kolodvora bez usputne manipulacije. U pratnji direktnih zaključaka obavezno je morao biti službenik PTT.

Jedan takav primjer opisao mi je ambulancer I.Š., koji je svojedobno pratio direktne zaključke u službenom vagonu brzog vlaka Split - Zagreb. U nekom kolodvoru (mislim da je bio Unešić) imali su sudar s vlakom iz suprotnog smjera, ali bez težih posljedica.

Sad neću tvrditi 100% ali ja sam vidio one poštanske vreće u službenom vagonu samo sa manipulantom ili vlakovođom?



#113 ICN Aquae Balissae

ICN Aquae Balissae
  • Članovi
  • 244 posts
  • Joined 09.04.2014.
  • LocationDaruvar/Brno

Posted 14.08.2018. - 18:39

Nastavak...

 

Video iz 1994. Od 4:44 se vidi lokomotiva 2062 (jedino što se iskrolovke ne primjete, ali ima 'balkon' na dužem kraju, a na kraćem kraju ima duži 'nos') + 7 vagona (IC i 1. razred). Pretpostavljam da je u pitanju "Podravka". 

 

Hvala na objavljenom...zaista vrijedni "dokumentarci". Samo čini mi se da to ne može biti Podravka, išao sam njome tamo negdje 92/93 a možda i 94 i još su vozile one motorne garniture. A čini mi se da je za ožujak sunce previsoko da bi išla Podravka od Osijeka.



#114 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 14.08.2018. - 20:28

Da, i ja sam o tome razmišljao, kako je sunce visoko... Ali mislio sam, tko će znati, možda je kasnije polazila iz Osijeka. Onda mora da je postojao i neki poslovni ili brzi samo s prvim razredima i restoranom/buffetom. Ima i na ovom videu iz 1992. sličan sastav (samo prvi razredi i buffet - isto 7 vagona). Drugi vlak je brzi iz Osijeka za Zg (prvi vagon je buffet i još jedan ABl, dok su ostalo drugi razredi i na kraju službeni/prtljažni):

 


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#115 SPILE008

SPILE008
  • Članovi
  • 2,002 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 14.08.2018. - 20:31

Onda je možda išla 702 Rivijera Os.-Zg. Rijeka.

#116 Vedran Zeman

Vedran Zeman
  • Članovi
  • 4,188 posts
  • Joined 17.10.2005.
  • LocationKloštar Podravski

Posted 14.08.2018. - 22:44

Nije tad bilo 702 Rivijere.

Radi se o poslovnom vlaku P 540 Osijek - Zagreb, taman je u 12:28 odlazio iz Slatine i po voznom redu ima samo 1. razred i bife.


Metro über (unter) alles! :kul3


#117 gordana357

gordana357
  • Članovi
  • 713 posts
  • Joined 01.10.2011.
  • LocationOrlando,florida

Posted 15.08.2018. - 04:46

Ovi dvoosovinci nisu imali kaveze za pse ali su u službenom odjeljku imali pretince gdje se službena pošta razvrstavala.

imala su u odjeljku za vlakopratnju i stol i klupe za sjedenje.



#118 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 15.08.2018. - 08:49

Nije tad bilo 702 Rivijere.

Radi se o poslovnom vlaku P 540 Osijek - Zagreb, taman je u 12:28 odlazio iz Slatine i po voznom redu ima samo 1. razred i bife.

 

To znači da je vlak s prvim razredima iz videa četiri posta iznad zapravo P 541 Zagreb - Osijek. Onda je on išao prijepodne ili poslijepodne, nešto slično kao današnja trasa 783/702... ili? Na ovom videu (susret vlakova) se ne može ocijeniti koje doba dana je u pitanju.


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#119 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,835 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.08.2018. - 23:10

Da, i ja sam o tome razmišljao, kako je sunce visoko... Ali mislio sam, tko će znati, možda je kasnije polazila iz Osijeka. Onda mora da je postojao i neki poslovni ili brzi samo s prvim razredima i restoranom/buffetom. Ima i na ovom videu iz 1992. sličan sastav (samo prvi razredi i buffet - isto 7 vagona). Drugi vlak je brzi iz Osijeka za Zg (prvi vagon je buffet i još jedan ABl, dok su ostalo drugi razredi i na kraju službeni/prtljažni):

 

Ovaj vlak koji ulazi u skretanje ima drugi drugi vagon po redu iz Švicarske.



#120 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 16.08.2018. - 00:16

Ne samo drugi, već su šesti i sedmi također istog tipa. :)


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users