Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Vanjski utjecaji na JGP - infrastrukturni zahvati


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,023 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 24.11.2016. - 12:24

Novu temu otvaram sa sadržajem izdvojenim iz druge teme. Previše je bitan sadržaj da bi se izgubio u bespućima foruma.

Vanjski utjecaji su razni utjecaji na javni gradski prijevoz od drugih sudionika u prometu posrednim ili neposrednim djelovanjem (pod neposredno mislim na neadekvatnu regulaciju semafora, težnju na davanje prioriteta automobilskom prometu, a ne tramvajskom, zagušenja uzrokovana problemom parkiranja itd.).

 

Ovdje možemo razgovarati o raznim infrastrukturnim zahvatima potrebnim za uklanjanje navedenih štetnih utjecaja. Ovdje dakle nećemo previše doticati vozne redove i sve unutarnje utjecaje!



#2 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 13:49

Znam da nije bio ukinut, vozio sam se, ali zbog adventa (jer očito nije bilo drugih problema) nešto se vjerojatno događalo s preusmjerenjima barem na Zrinjevcu, a to je bilo sasvim nepotrebno.

Isto kao kad su i zbog gledanja manje bitnih utakmica na Trgu ili kakvih već majmunarija u zadnje vrijeme preusmjeravali a nije bilo nikakvih osjetnih problema na prugama... Dakle neuko rade gluposti da bi mislili da nešto rade umjesto da se ozbiljno prilagođavaju uvjetima... Prije 15 godina ne sjećam se da je bilo takvih nepotrebnih idiotarija, preusmjerenja su bila opcija ali na čekanju su dok su mogli voziti i dok prvi vozači nisu počeli prijavljivati da će doći do zastoja, a ne dok netko prepametan nije ocijenio da treba brljati bezveze.

 

Ako nešto zasad treba poduzeti, onda je to smisliti način kako da se oslobodi prolaz kod Praške, a to se može gašenjem semafora kod Tesline koji stvara potpuno besmislene zastoje, ne samo sad nego i cijele godine... Iako je tu i "veseli" tramvaj zbog kojeg vozači ovih linija nemaju baš puno veselja, ali to bi ZET trebao bolje organizirati, sigurno ne tako da povremeno ukida jedan od najbitnijih komada JGP-a u gradu onda kad je navala na JGP povećana (mislim pričamo o vezi glavnog trga i glavnog kolodvora... realno wtf).

Ništa drugo što se može poduzeti trenutno nije potrebno ni realno, samo treba pratiti situaciju i povremeno ju olakšati manjim promjenama, ne zakomplicirati besmislenim velikim potezima.



#3 Garfield

Garfield
  • Članovi
  • 1,912 posts
  • Joined 13.06.2009.
  • LocationDugo Selo

Posted 11.12.2016. - 14:00

Hm, treba vidjeti koliko je ljudi bilo u Praškoj, prošle godine kad sam bio jednu subotu na adventu bila je poprilično natrpana ljudima, toliko da se jedva njome moglo hodat...

 

Semafor na Teslinoj bih svakako isključio, ionako ga pješaci ignoriraju kad ne idu auti kojih sad više ni nema dovoljno da treba semafor. Pješački svakako premjestiti na sredinu, a sadašnjeg maknuti i ograditi jer se zbog njega i stvaraju gužve. Također treba i zabraniti skretanje autima desno sa Zrinjevca u Hebrangovu iz istog razloga, neovisno o adventu dešava se da tramvaj gubi fazu na semaforu jer auti propuštaju pješake. Sve nabrojano odnosi se za stalno, ne samo za vrijeme adventa.

 

A što se tiče gužvi u tramvajima, eventualno bi se moglo dati čehe ili čak 2200 na 13, al ne znam koliko je to potrebno, ionako svaka 13 vozi skupa sa šesticom.


Quod licet Iovi, non licet bovi.


#4 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 14:04

Ne treba čehe na 13, ide sve uz malo gužve s KT4, ako je uopće i gužva ako sve ne pokupi 6, ako nešto i one trebaju vikendom onda je to koordinacija... Najveće gužve su za Črnomerec i Dubravu i na Savskoj, ali mislim, kad i nisu, i kako ne bi bile kad nema koordinacije u polascima dok su vikendom vozni redovi pomalo rijetki...

Kako rekoh, najnatrpaniji su tramvaji koji voze najjačim trasama u istom smjeru a skoro redovito (pogotovo u slučaju 6-11 i 11-12) vikendom voze tako da nema ničega 10 minuta pa je onaj iza zalijepljen na pretrpanog naprijed, kao da je namjerno složeno da se naguravaju. Treba koordinirati vozni red pa bi sve bilo adekvatno, čak i uz male redukcije, čak i kad je pojačana potražnja za JGP tijekom adventa ili nekog drugog događanja, ili bi barem bilo jasnije gdje i kad treba slati pojačanja (na određenom taktu također, recimo između dvije regularne linije dok obje imaju kontrolirani odmak od par minuta).



#5 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,023 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 14:21

Definitivno taj semafor na Teslinoj radi probleme i zastoje u tramvajskom prometu sad kad ljudi u puno većem broju idu u grad. Em se previše automobila nakrca, em ti auti moraju propuštati gomile pješaka preko semafora. Ima tu više problema. Prvo što se autima omogućava da rade nered, umjesto da im ograniče pristup oni ograničavaju JGP, isto tako blesavo je da pješaci mogu hodati gdje im je volja, odnosno da smetaju tramvajima. Zna se kud se može hodati, a kad je gužva postoje i alternativni putevi osim Praške. Tako da uz malo kontrole i urednosti dalo bi se to srediti, ali definitivno je navečer kad ljudi idu u grad taj semafor problematičan. 

 

Druga pak stvar je kad dođe nekoliko tisuća ljudi na jedan trg (zbog koncerata i takvih događanja), onda naravno da se zatvara i na to su već svi navikli i to svi znaju i očekuju. No malo veća gužva u gradu zbog adventa ne može se usporediti s time, i dapače slažem se s Ivanom baš tada se i JGP najviše koristi te bi trebao biti najefikasniji. 



#6 sakuntala park

sakuntala park
  • Članovi
  • 1,994 posts
  • Joined 29.03.2009.
  • LocationOsijek

Posted 11.12.2016. - 14:31

Nego? Ima li netko neku drugu informaciju? Meni je palo na pamet to da kopiram jer sam jedinu tu obavijest vidio...

Kasno sam vidio druge postove prije nego sam ovo napisao...

"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs


#7 Dreamwalker

Dreamwalker
  • Članovi
  • 325 posts
  • Joined 24.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 15:59

Po mom mišljenju su trebali uvesti naplatu parkinga do ponoći jer su čak i garaže na Langovom, Tuškancu i Kaptol centru bile su pune, pa je i tamo bilo gužvi jer se rampa za ulazak nije dizala. Shodno tome, stvorile su se i velike gužve na Ribnjaku pa je problem imala i linija 14. Grad je u suradnji s prometnom Policijom trebao obustaviti promet za automobile u centru i sve preusmjeravati na JGP. Što se tiče Praške, oni su trebali postaviti nekakve ograde ili nešto slično te redare kako ljudi ne bi hodali po pruzi, ali samo ako bi bilo potrebe za tim.


We are #aweSOME


#8 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 16:18

Mislim da nema razloga za baš tako radikalnim mjerama poput obustave automobilskog prometa. Ako je bilo problema na Ribnjaku (nisam vidio) promet se sasvim normalno kretao i po Ilici i Savskoj i drugdje, ako je bio problem naći parking to je druga stvar no to je isti problem kao radnim danom ujutro. U slučaju zatvaranja prometa advent ne bi bio tako atraktivan, kretanje prometa i za JGP bi bilo otežano na drugim punktovima, ZET bi morao drastično pojačati linije (a odrađivati ih besplatno), ne znam kako bi bilo neke praktične koristi od toga.

 

Mislim da je gužvanje pješaka na Praškoj trenutno slično onome što se događa na suženoj Ilici od Bt do Frankopanske (nepotrebno radi auta koji svi mogu voziti brže i bez ometanja tramvaja i pješaka Kačićevom), ima pješaka ali to ne smije biti razlog za ometanje tramvaja... Ako treba neka se stave i ograde, Praška je previše važna za tramvaj i nema alternativu, no iskustvo s Ilice je da se sve to preživljava, ljudi se skupe, tramvaj vozi sporo tih 200 m (ionako se računa na brzinu 20), i to je to.

 

Inače ako zaključe da auti moraju voziti uz zapadni dio Zrinjevca (ne znam zašto bi morali jer ne mogu sami proći i kad ovo može biti isključivo tramvajski komad, minuta duže vožnje ne bi nikom smetala jer nikad u životu zapravo nisam vidio gužvu ni na Gajevoj ni Petrinjskoj ni na istoku Zrinjevca, no ako ostanu bla), treba prvo barem odmaknuti pješačke prijelaze od raskrižja i zagraditi put pješacima ogradom pa auti i neće osjetno smetati, a aute koji trenutno smetaju na stanici Zrinjevac prema sjeveru treba staviti na sredinu ceste jer iz drugog smjera nema nikoga tko bi smetao da vozi gdje i tramvaj... To s udaljavanjem prijelaza i ograđivanjem raskrižja su napravili na raskrižju Selska-Ilica i funkcionira sasvim uobičajeno poslije nego ljudi vide ogradu.

No na kraju, uz 20+20 sekundi dodatne vožnje zelenim valovima i onda brže korištenje praznih ulica Petrinjske i Gajeve koje nemaju problema s pješacima kao Zrinjevac, ne znam zašto treba ovdje opterećivati tramvaski koridor autima, niti zašto bi pustili aute da ovdje zapravo voze sporije do svog odredišta nego bi prošli drugdje kad tu kapaju dva po dva po fazi među pješacima... Baš nitko od toga nema koristi.



#9 Dreamwalker

Dreamwalker
  • Članovi
  • 325 posts
  • Joined 24.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 16:37

Ja mislim da to nisu nikakve radikalne mjere, već olakšavanje života ljudima. Normalno, dozvoliti vozilima s posebnim dozvolama (hitnim službama i stanarima), ali ostali nemaju kaj tražiti s autom u centru kad je JGP besplatan.


We are #aweSOME


#10 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 16:56

A tko će platiti dodatni JGP koji bi prevezao tolike ljude i zašto ostaviti garaže bez zarade ako ne rade preveliku gužvu? Koliko sam ja vidio, ovo jučer na cestama u biti nije bilo ništa prema uobičajenom radnom jutru, sasvim uobičajeno prohodno za vikend.  :razz: :)

 

Uglavnom, za moje shvaćanje funkcioniranja pješačkih zona i za JGP, u jučerašnjim uvjetima auti nisu smetali čak ni na uobičajenim teškim komadima Savske i Ilice, promet je tekao kao da je obična subota, osim na Zrinjevcu koji stalno ima probleme u zadnje vrijeme (prvo zbog radova na Gajevoj pa sad i dalje zbog adventa), pa bi ga trebalo i radi JGP-a i radi tih nekoliko auta koji bespotrebno zaglavljuju dok mogu okolo brže trajno preusmjeriti ili zasad barem ugasiti vječno suvišni semafor na Teslinoj... Ako je usto valjda bilo problema na Vlaškoj i Ribnjaku, vjerujem da je moglo biti usporeno ali opet sumnjam da je to produžilo uobičajena (ionako prerastegnuta) vozna vremena za subotu navečer za više od 2 minute.

Za mene je to previše normalno da bi trebalo intervenirati i nije dovoljan znak za uzbunu i za tako veliku investiciju u dodatni kapacitet JGP-a, niti povod za kaos koji bi se stvorio presijecanjem uobičajenih automobilskih pravaca...

 

Da se razumijemo, ja sam protiv korištenja automobila u ogromnoj većini slučajeva u velikim gradovima, i dugotrajno jesam za strateško micanje automobila iz centra na puno mjesta (ne često ni reduciranje broja nego racionalnije preusmjerenje na kapacitetnije pravce, ali to bi pomoglo i za jednostavno micanje s nekih dijelova, kao što bi i prave investicije i prioritet za JGP povećali privlačnost), i skuplje parkiranje u centru, i često ne razumijem ljude kad inzistiraju na tome da ne mogu živjet bez auta u velegradu niti da moraju izbjegavati JGP iako nemaju nikakav posao ni obiteljsku obavezu za koje treba auto, ali ne može se napraviti rezove ovako naglo, pogotovo ne uz smanjenu zaradu garaža koje ne rade previše problema i na dodatne troškove na nepotrebnu reorganizaciju JGP-a.



#11 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 17:38

Ja mislim da to nisu nikakve radikalne mjere, već olakšavanje života ljudima. Normalno, dozvoliti vozilima s posebnim dozvolama (hitnim službama i stanarima), ali ostali nemaju kaj tražiti s autom u centru kad je JGP besplatan.

 

Ne razumijem da li ti ovo zagovaraš ukidanje automobila u doba adventskih vikenda ili uopće ? Obzirom na to da spominješ besplatni JGP, pretpostavljam da samo misliš na adventske vikende. OK, tu se možda i mogu složiti s tobom da se mogu napraviti neka privremena ograničenja.

 

Ali generalno zabraniti automobilski promet Zrinjevcem je pretjerano. Isto kao što je i pretjerana cijena prijevoza našeg JGP.



#12 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 17:57

Ali generalno zabraniti automobilski promet Zrinjevcem je pretjerano. Isto kao što je i pretjerana cijena prijevoza našeg JGP.

Ne za cijeli Zrinjevac, ali zapadni komad Zrinjevca (u širem smislu, dakle još i Strossmayerov i Tomislavov trg) nema neku konkretnu prometnu funkciju za puno auta koji tu prolaze a tramvajima je nužan, i tko tamo ode autom samo zapinje i nema smisla da ostane situacija ista kakva je sad...

Potpuno bezvezno je da je ovo dvosmjerna cesta koja vodi na sve strane plus treba tramvaju, dok je toliko obližnjih prohodnih jednosmjernih prazno.

 

Nužan je na zapadu Zrinjevca zapravo jedino izlaz iz Katančićeve i Berislavićeve, ali to se može srediti recimo i tako da se iz Katančićeve promet pusti samo po srednjoj traci među tramvajima na obje strane i onda se uključuju na obje strane svojom trakom s lijevim skretanjem za zeleni val, umjesto da je sad prema sjeveru sve u jednoj traci s tramvajima a na drugoj bezveze dvije trake dok ovu za aute skoro nitko ne koristi, pa je na kraju prema jugu opet zbog pješaka ponekad zakrčeno lijevo skretanje s previše auta iz drugih ulica, ne smeta tramvaju ali nepotrebno je dok bi ti isti auti bez problema brže prolazili da su nastavili Amruševom ili uz istočnu stranu Zrinjevca.

Prema sjeveru, od Hebrangove do Berislavićeve se pusti ista ta srednja traka s obaveznim lijevim skretanjem na Berislavićevu i Berislavićeva cijela okrene tok prema zapadu...

Osim toga, samo još stanari i poslovne potrebe zapada Zrinjevca i Tomislavca imaju pravo prolaza, i nigdje drugdje uz zapadnu stranu Zrinjevca ne treba biti auta.

To je malo auta koji tu trebaju proći za ove dvije ulice i ne bi nikom osjetno smetali, pa ni jedni drugima kao sada, dok prolaze samo iz ulica iz kojih moraju ići a ne i iz obližnjih koje imaju bolju alternativu bez ikakvih dodataka, i može ih se odmah skloniti s puta tramvaju, i onima koji moraju koristiti ove ulice...

 

Svi drugi koji ovdje prolaze će brže proći autom ako ne idu na trase na kojima moraju čekati 2-3 faze uz pješačke prijelaze, dok se takvo pješačko zaglavljivanje nikad ne događa ni uz istočnu stranu Zrinjevca, ni na Gajevoj ili Petrinskoj... Dakle ići okolo, kao i svuda drugdje po centru Zagreba, ovo su čak i male udaljenosti prema svemu što se mora okružiti zbog nekih drugih jednosmjernih.

Dakle mislim da bi jednostavno svima bilo lakše da se zapadna strana Zrinjevca preustroji jer ovo je mali kapacitet za prolaz auta koji bi sami bili jednako brzi da idu okolo, ali ako baš misle da auti tamo moraju ostati onda se pješački prijelazi trebaju udaljiti za barem 10 m da se 2+2(+2) auta mogu skloniti desno prije nego propuštaju pješake, umjesto da ometaju tramvaje (i ostale koji idu ravno) i da prolaze po 3 faze semafora da bi po 5 vozila prošlo kroz raskrižje...



#13 Dreamwalker

Dreamwalker
  • Članovi
  • 325 posts
  • Joined 24.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 18:15

Ja zagovaram micanje automobila za vrijeme Adventa, ali i za vrijeme nekih većih događanja poput novogodišnje noći,... Ako se već išlo na to da JGP bude besplatan u dane vikenda za vrijeme Adventa, onda se trebalo napraviti neka privremena regulacija/zabrana određenim skupinama vozila ulazak u strogi centar grada. Ali, onda se treba koordinirano surađivati sa ZET-om da tramvaji voze po redu vožnje (a ne kao dosad) te da se bolje informiraju građani/posjetioci o tome kako je JGP besplatan, gdje koja linija vozi/ne vozi. A ne ovako. Ljudi ne znaju da je JGP besplatan, informiranost je o preusmjerenjima slaba, a o obavijestima na stranom jeziku da ne govorim, s tim da je sama dobra volja vozača/ice dal će te netko obavijestiti ili ne. S tim da su prihod pokupile samo garaže.

 

Da se mene pitalo, trebalo je u cijenu aranžmana uključiti promotivnu vikend kartu za JGP te zabraniti ulazak autobusima i automobilima na Kaptol (Degenovu, Zvonarničku). Trebalo se organizirati na nekoliko mjesta (Krematorij, Mirogoj, AKZ, parking kod stadiona Maksimir, poligon na Borongaju) parking za autobuse te se turiste ZETovim tramvajima/autobusima voziti do TBJJ, Zrinjevca i gdje god. Uvesti naplatu parkiranja do ponoći u širem centru grada i zabraniti automobilima vožnju po Zrinjevcu, a za ostale maknuti naplatu JGP-a. Tako bi se rasteretio promet u centru, a i ZET bi ubrao lijepe novce. 


We are #aweSOME


#14 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 18:33

:-? Pa nema baš tako puno slobodnog parkinga na navedenim lokacijama...

I opet, kako opravdati toliku dodatnu investiciju u ZET iz vedra neba? Ja jesam za pojačanja javnog prijevoza i redukcije automobilskog prijevoza (ili zasad određena preusmjerenja dok se znatno ne poboljša osnova JGP-a) ali trebaju biti racionalna i ne štetiti dodatno.

JGP u Zagrebu najviše pati zbog neadekvatne izolacije od auta, zbog nepostojećeg sustava davanja prednosti koji bi mogao potpuno favorizirati tramvaje i osjetljivije autobusne linije i puno doprinijeti osim ograničenih mogućnosti na 3-4 raskrižja ali i na njima bi bilo lakše (, i nepotrebno slabe prohodnosti auta na nekim mjestima ali to je druga briga, bitniji je JGP i treba ga prvo od takvih točaka izolirati ako ništa drugo)... Nije problem toliko zbog broja automobila u centru, a veliki preokret oko utrpavanja još ljudi na JGP barem zasad nije moguće ostvariti dok nema ni toliko infrastrukture za parkiranje, niti je ZET adekvatno opremljen za povećanje kapaciteta. I pogotovo ne znam što bi značilo micanje iz Centra, gdje su granice i koja bi bila strategija? Ne vidim zašto bi se zeleni val koji ima veliku propusnost zatvorio, zašto recimo ako je prolaz na sjever problem barem parkirališta po donjogradskim trgovima i garaža Cvjetni ne bi bila u funkciji jer većinu auta vraća na zeleni val (da se mene pita može se i zabraniti izlaz prema Varšavskoj i sjeveru Gundulićeve ako treba), niti kako bi se organizirao alternativni pravac za nažalost užasnu jedinu sjevernu aveniju koja trenutno mora proći kroz Vlašku i Ribnjak uz miješanje s tramvajem kakvi god da jesu (kako kažem, ja bih ovdje maknuo tramvaj na bolje pravce da se ne miješaju pa bi se ovo puno pojednostavilo, ali to je veliki i dugoročni posao).

 

Što se tiče turista... Ovo ne funkcionira tako nigdje, turistički autobusi su obično dobrodošli na pravim mjestima u centru... Nitko ih ne prebacuje tako isključivo na JGP na periferiji, barem po Europi nisam to viđao.

Mislim da treba omogućiti turističkim autobusima da dođu na adekvatne lokacije po centru (svakako prije nego osobnim automobilima, i svakako ukinuti kretensku redukciju prohodnosti kod raskrižja Palmotićeva-Jurišićeva, ali ima puno drugih adekvatnih lokacija koje neće omesti promet poput Račkog, Trga Mažuranića i tko zna koliko drugih lokacija koje ili zjape prazne kao bezvezne ulice ili gdje se "moraju" parkirati auti), ne znam čemu se obrušiti na njih. Oni skupo plaćaju parkiranje a turisti donose dobru zaradu, turisti nekad nemaju puno vremena i zašto im ometati logistiku, i zašto bi ih utrpavali u ZET koji bi trebao dodatne kapacitete dok jedva spaja kraj s krajem i ima puno bolje stvari koje treba pojačati umjesto da prevozi turiste gdje zapravo ne mora... Jer ih već dovozi bus koji se i sad često mora udaljiti na Mirogoj ili Ak kad ostavi ljude u centru... :-? Kako bi to onda imalo više logike sa ZET-om? ???



#15 Dreamwalker

Dreamwalker
  • Članovi
  • 325 posts
  • Joined 24.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 18:47

Pa kako onda maknuti automobile, odnosno rasteretiti promet, a da se nešto ipak novaca uprihodi?

 

EDIT: Ajde da ja malo ovo obrazložim. Turistički autobus ima 12 metara, a nekad i više. Manevrirati takvim vozilom u gužvi u Centru je teško. Kod gužvi kakva je jučer bila na Ribnjaku, čeka se dosta dugo (bar 15 minuta) u koloni. Hvala Bogu, s lokacija koje sam naveo, obilaznim pravcima se vrlo lako može doći do Vukovarske ili Slavonske avenije. Pod obilaznim pravcima uključujem Srebrnjak, Domjanićevu, Heinzlovu, Donje Svetice i ostale ceste na kojima nema toliko prometa. Za tih 15 minuta koje netko potroši čekajući u autobusu u koloni, JGP-om se vrlo lako može doći do svih ovih točaka koje sam naveo. 

 

Uvođenjem naplate parkinga za automobile u širem centru grada, smanjio bi se broj automobila jer ovo nema smisla. Parking je subotom popodne besplatan i neograničenog je trajanja. Tu JGP odmah pada na popularnosti.


We are #aweSOME


#16 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 20:38

OK, dugi odgovor koji izlazi iz ove teme...

 

 

Gužva na Ribnjaku oko 15 minuta? :-? Možda za aute ako se zbroji kolona na Medveščaku ili na Vlaškoj i Smičiklasovoj, ali same 14-ice ne čekaju baš toliko za prolaz te jedne stanice...

 

Ja jesam za poticanje korištenja pravca poput ovog preko Srebrnjaka, no kad auti dođu i do Domjanićeve i Kvatrića, tu je već gusto za autobuse... A Heinzelova je stalno u zastoju. Istina, prednost je što manje opterećuju tramvaj na Vlaškoj, no opet ne dovoljno jer će i dalje biti auta na njoj jer usko grlo je na raskrižju s Draškovićevom i poslije s Degenovom, a auti se gomilaju dalje kroz Bauerovu i Smičiklasovu a ne dodatno na samoj Vlaškoj da više opterete tramvaj (barem u većini slučajeva, naravno u nekim fazama kolektivni kretenizam koji autima ne pomaže puno a puno smeta tramvajima preplavi žutu traku i iza Petrove, a to treba rješavat policija), i treba računati nažalost s tim da su u određenim vremenima 4, 11, 12 na ovom pravcu, nažalost slično i 14, za oko 2-5 minuta sporije od vremena kad je cesta prohodna (nekad i više ali to je izvanredno), no to je u voznom redu radnim danom u određenim fazama dana, a subotom ionako imaju viška vremena... Nije dobro ali zasad ovaj pravac nema dobru jeftinu alternativu, ima velike i skupe alternative ali više o tome dolje...

 

 

Što treba poduzeti, treba u koracima rješavati probleme, ali imati i pojam kuda koraci vode i kako promijeniti sustav...

 

Prvo one koji nisu velike investicije i svode se na mijenjanje znakova i prefarbavanje signalizacije a stvoreni su nepažnjom i prevelikim pojednostavljenjem ili kompliciranjem prometa gdje treba naći jednostavna bolja rješenja, kao recimo zapadni Zrinjevac ili Frankopanska gdje se aute može izbaciti u neke smislenije tokove da manje smetaju ako i moraju prolaziti, a i sami bi bili brži da ih se premjesti.

Slično tome, treba malo prekrojiti neke nelogičnosti u tramvajskom prometu koje bi određene linije mogle ubrzati za 2-3 minute, kao recimo semafor na Kvatriću za 5 i 7 koje bi se bez problema mogle uključivati na Maksimirsku dok je ravno zeleno i još bi Domjanićeva mogla imati dužu fazu umjesto besmislene isključivo tramvajske, jedino bi interno zetovci bili naviknuti da puste onoga tko ide ravno (4,11,12) ali u principu se greške ne bi događale isto kako se 1 i 2 ne sudaraju kod Zk, takve stvari se moraju dogovoriti s nadležnim tijelima jer nikoga ne bi ugrožavala mala promjena; opet s Kvatrićem, kolona na semaforu na stanici koju može koristiti samo jedan po jedan tramvaj a vozi 5 linija na Kvatriću, to se mora promijeniti ili premještanjem ionako zavojite stanice, ili poduplavanjem stanice, a usto treba i desno skretanje na Domjanićevu izbaciti na neku drugu ulicu jer zaista nema potrebe za tim.

 

Slično tome, male stvari (minuta po minuta za tramvaj) bi se poboljšale dodavanjem fizičkih prepreka za aute koje postoje valjda u skoro svim velikim gradovima s tramvajem osim Zagreba gdje je tramvaj zadnja briga... Čak i osječki tramvaji po centru imaju makadam umjesto da se auti svuda upliću. Betonske ili gumene barijere kakve su postojale na Šubićevoj, ali još ozbiljnije, bi pomogle da se kolone ne prelijevaju glupo i bez ikakve prednosti za aute koji to rade, recimo najočitije na Savskoj prije skretanja na Vukotinovićevu, gdje se smetanjem tramvaju "pomaže" samo nekolicini auta koji idu dalje ravno Savskom (sasvim zanemariv broj) dok desni skretači ujutro sasvim bezrazložno blokiraju tramvaje na 3-4 minute (po dvije faze zelenog vala) gdje ne bi smjeli i nemaju razlike za svoj prolaz... Slično tome na Vodnikovoj, spomenutoj Vlaškoj, još par dijelova Savske kao prije Zagrepčanke i na još i nekim drugim ulicama gdje auti kolektivno rade besmislene gluposti koje im ne pomažu puno ili uopće, a tramvaji gube sve prednosti na cesti, no potrebno je samo uložiti u fizičku vidljivost i odvojenost tramvajskih koridora koja je uobičajena svuda gdje postoje tramvaji... I naravno u kažnjavanje onih koji to ignoriraju, ali teže bi ignorirali s barijerama.

 
Sljedeća stvar koja je zaista nužna jer ponegdje tramvaji gube, a nitko ne računa, i ogromne novce na operativne troškove zbog smiješnih semafora po Kanalskom putu ili Vrbiku ili na novim pješačkima na Maksimirskoj gdje nema nikoga, treba uvesti sustav koji bi davao apsolutnu prednost tramvajima svuda, osim samo manjih pomoći na raskrižjima Savska-Vukovarska, Vukovarska-Držićeva i eventualno na prevelikim raskrižjima Vukovarska-Heinzelova, Av.Du-Av.VH, Selska-Jadranska, i poneko ometanje za tramvaj nažalost i na Zelenom valu, ali svuda bi se moglo naći barem male poticaje poput recimo prvo puštanja skretanja i auta i tramvaja kod Zagrepčanke umjesto da se stvaraju kolone gdje tram koji skreće zadržava one koji idu ravno koji zadržavaju i sav ostali promet.
Dakle par raskrižja ne bi moglo favorizirati tramvaj iste sekunde, ali sva ostala mogu i moraju, pogotovo bezi ikakve zadrške raskrižja koja ne postoje radi prometnih problema nego postoje gotovo isključivo zbog sigurnosti kao pješački prijelazi kod Ak (i svi ostali), Branimirova-Draškovićeva ili skretanje sa Selske na Savsku gdje tramvaji čekaju po 1-2 minute a nikom ne bi smetali da odmah dobiju svoju fazu, takve stvari moraju ići u prilog isključivo i direktno tramvajskom prometu.
Semaforski lobi se uglavnom malo i razmahao, ali na kraju može ići i u prilog tramvaju kad bi bili zatraženi novi sustavi (mislim baš novi, i ZET-ove novine su prije 20 godina pisale o tome kao o nečem normalnom drugdje) koji postoje skoro svuda u svijetu, a Zagreb ih jako treba.
 
Slično tome, malo veći prometni potezi koji uključuju ne samo par znakova nego i nove sustave, nove semafore ili poneku fizičku promjenu na kolniku radi omogućavanja skretanja itd., dakle stvari koje bi se riješile okretanjem toka cijelih većih ulica gdje treba dodati drugačije zavoje, prekrajati parkirališta, dodavati druge semafore, kao što bi bilo recimo puštanje dvosmjerne Kačićeve do Britanskog trga, a usto ide i jedna traka prema zapadu na Deželićevoj koja nema razloga biti tri trake prema istoku, da time oslobodi Ilicu prije Austrijske od kontinuiranog pravca za veliki broj auta koji ovdje nastavlja prema zapadu bez razloga, a doprinose tramvajskim zastojima i smanjenju protoka stvarno nužnih cesta za sjever (od Mesničke i Bt) dok bi mogli jednako brzo proći Masarykovom i Deželićevom, a možda treba razmisliti i o puštanju Draškovićeve na neki način u promet prema sjeveru unatoč S-zavojima, jer tramvaji će imati veće prednosti od skraćivanja 2-3 minute na Vlaškoj od toga što bi izgubili par sekundi na guranje ovdje, ali to s Vlaškom zapravo s vremenom treba i još veće preinake (kasnije još o tome).

 

Usto, mislim da ne postoji razlog da su Crnatkova i Runjaninova slijepe ulice, treba neke pravce za aute i otvoriti da bi se drugi mogli zatvoriti i prepustiti tramvajima... Ovdje treba premjestiti barem lijevo skretanje s Vodnikove ako ništa drugo da tramvaji mogu imati potpuno odvojenu sjevernu traku, ali dugoročno ove su ulice čak i dovoljne za transfer cijelog prometa Savske kad bi se okrenuo tok prometa uz Trg Mažuranića i Marulićev trg, koji ionako na izlazu s Trga Mažuranića na Zeleni val ne funkcionira, ovdje nema puno prometa a ima mjesta i za još okomitog ili kosog umjesto samo paralelnog parkinga u parkiću uz prugu (sad je klošarski parkić, nije baš neko remek-djelo)...

Tad bi možda i cijela Savska i raskrižje s Vodnikovom mogli biti slobodni samo za tramvaje sjeverno od Crnatkove, pa sve do Frankopanske koja ipak mora uz poneku preinaku propustiti aute s Mesničke (ako se svi ne premjeste na Gundulićevu, to je možda i elegantnije, možda i ne)...

 

 

Sljedeći stupanj poslije toga bi bili skupi zahvati kao premještanje tramvaja na sredinu Savske, širenje pješačkih površina na Ilici do Austrijske da budu slične kao i prije Frankopanske (jer bi promet za Bt bio na Kačićevoj, kako rekoh), dalje premještanje i svih ostalih pruga s ruba kolnika na sredinu i kroz Dubravu, do Črnomerca (gdje bi i ostatak Ilice do Zagrebačke bio samo pomoćna ulica, Filipovićeva okrenuta prema zapadu a nova planirana cesta s tri trake prema istoku do Zk), kroz Trešnevku (gdje već i sad Krapinska mijenja najzahtjevniju funkciju Ozaljske koja je doživjela smanjenje prometa, ali neki još očito nisu shvatili da Krapinska postoji ili idu tu na Baštijanovu, ugl nije tako puno auta i treba ih još preseliti na druge ulice). Time bi uz podređene semafore tramvaji puno elegantnije prolazili i bili na kraju sustav praktički "imun" na većinu zastoja cestovnog prometa, na desna skretanja, debilna parkiranja i na još neke druge jade koji sad potpuno nepotrebno muče tramvaje... Ne bi svuda bio puno brži, ali svako poboljšanje bi s vremenom štedilo jako velike novce, i da svaka linija skrati po 5 minuta u jednom smjeru, čak i nije toliko osjetno za putnike koliko za operativne troškove koji su za 1 v.r. viška po liniji u stotinama tisuća ako ne do milijun kuna godišnje. Dakle sve investicije koje se na kraju isplate, a često bi olakšale promet i za aute...

... Onda još veće stvari koje bi se riješile samo velikim investicijama u alternativne pravce, kao što bi bio mali tunel Gundulićeva-Mesnička bez kojeg ne vjerujem da se kvalitetno može riješiti problem automobila u centru kao prevelikih smetala na Ilici, onda opširno rješenje za Vlašku (prema meni tu može ići laki-metro a svi preostali tramvaji na Zvonimirovu, ali može se i u slabijem rješenju preseliti na od auta često praznu Martićevu do Šubićeve, koja bi mogla biti tramvajska kao i Jurišićeva), pa rješenje za Ribnjak (kratki nastavak bitnijeg premetroa za jug, ali olakšao bi stvari da ide do početka Medveščaka); s vremenom s premetroom trebalo bi napraviti i denivelaciju raskrižja Av.Du-Av.VH, s nadvožnjacima s Jadranskog mosta na Splitsku aveniju semafor na Selskoj bi bio manje opterećen i može se podrediti tramvaju, semafor Savska-Vukovarska bi izgradnjom Splitske avenije postao puno manje udarna točka i dogodilo bi se da također nema razloga ne prepustiti ga tramvajima, ostaje samo Držićeva-Vukovarska i eventualno Heinzelova za koju nisam siguran kako bi se riješila jer ne vjerujem (više) da je denivelacija opravdana za Vukovarsku kao urbanu aveniju, ali jedna točka koja bi držala tramvaje po 1 minutu (jer kažem, ipak bi postojao sustav djelomičnog favoriziranja i na kritičnim raskrižjima jer bi rješavala u biti jednak protok automobila) ipak nije takva katastrofa...

 

Dakle korak po korak... Aute se ne može maknuti, možda i može ali to bi bilo neefikasno i bez kvalitetne alternative, i postoji puno toga što će poboljšati JGP i da nije investicija od nekoliko desetaka milijuna eura ili više, samo treba raditi postupno i sa smislom za detalje i za sustav istovremeno...

 

 

Što se turističkih autobusa tiče, i dalje ne razumijem, je li puno lakše manevrirati ZET-ovim busom od 12 ili 18 metara? Nema ih baš tako puno a sigurno ne smeta ni kao 3 auta koji voze istim pravcem osim kad se pokušava ugurati na parkiralište Hotela Dubrovnik na Praškoj pa omete tramvaje, no to rade i auti koji tamo znaju zujati; to je jedino što mi pada na pamet ali za to je kriv hotel (i gradske službe koje ne nađu pametnije rješenje, ali kad ne reagiraju oko sto drugih problema neće ni oko ovog), inače ne znam kako bi praktično trebali smetati ti autobusi, osim primjedbe da su veliki ne vidim koji je argument protiv njih... 



#17 Dreamwalker

Dreamwalker
  • Članovi
  • 325 posts
  • Joined 24.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 21:22

Dobro Ivane, lijepo si elaborirao kako dugotrajno rasteretiti promet. Moje pitanje je bilo što napraviti na kratke staze?

A o gužvi jučer na Ribnjaku ću ti reć da je kolona na Grškovićevoj bila do iznad rezidencije Stjepana Mesića. Medveščak je bio krcat, linija 14 smjer Zapruđe imala je problema zbog vozačke nekulture. A kolona na Zvonarničkoj se protegla gore do križanja s Kaptolom. Tamo su zapela 2 turistička autobusa i vjerujem da im je sigurno dugo trebalo da se uključe na Ribnjak. Tempom kojim su se micali, ispod 10 - 15 minuta sigurno nisu izgubili. Ali za to je kriva i vozačka nekultura. Zato kažem da bi bilo bolje da se autobusi kreću s organiziranih parkinga ka manje opterećenim pravcima. Izgubili bi sigurno manje vremena za izlazak iz grada.

Uostalom, kad bi se u širem centru grada uvela naplata do ponoći, vjerujem da bi se broj automobila smanjio.

We are #aweSOME


#18 Igor 2110

Igor 2110
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 31.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2016. - 23:06

Tramvaj-Zagreb sumljam da je to sluzbena stranica. Cisto sumljam da u Zetu ima itko koga zanimaju tramvaji tko ide okolo obraduje slike naslikava i slika tramvaje. Prije da je to netko tko voli tramvaje ima pristup spremistu i slika. Isto smo frendovi i ja otvorili stranicu RailFan CRO... Dali nas to cini sluzbenom stranicom HZ.a?

#19 sakuntala park

sakuntala park
  • Članovi
  • 1,994 posts
  • Joined 29.03.2009.
  • LocationOsijek

Posted 12.12.2016. - 09:07

Nije službena stranica, al jedino je na toj stranici pisalo da je moguć prekid ili potpuna obustava što je na kraju i bilo tako...


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs


#20 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 12.12.2016. - 16:04

Dobro Ivane, lijepo si elaborirao kako dugotrajno rasteretiti promet. Moje pitanje je bilo što napraviti na kratke staze?

A o gužvi jučer na Ribnjaku ću ti reć da je kolona na Grškovićevoj bila do iznad rezidencije Stjepana Mesića. Medveščak je bio krcat, linija 14 smjer Zapruđe imala je problema zbog vozačke nekulture. A kolona na Zvonarničkoj se protegla gore do križanja s Kaptolom. Tamo su zapela 2 turistička autobusa i vjerujem da im je sigurno dugo trebalo da se uključe na Ribnjak. Tempom kojim su se micali, ispod 10 - 15 minuta sigurno nisu izgubili. Ali za to je kriva i vozačka nekultura. Zato kažem da bi bilo bolje da se autobusi kreću s organiziranih parkinga ka manje opterećenim pravcima. Izgubili bi sigurno manje vremena za izlazak iz grada.

Uostalom, kad bi se u širem centru grada uvela naplata do ponoći, vjerujem da bi se broj automobila smanjio.

Pa dobro, ovo sam planirao kao dio restrukturiranja mreže cesta jednog dalekog dana nakon premetroa, ali potaknuo si me na razmišljanje, uz prepravak 200-tinjak metara trenutnih kolosijeka i ponekih rubnika, može se s Ribnjakom napraviti ovo i dobiti u potpunosti po 2 trake do Mihaljevca:

 

Nadam se da slike govore dovoljno, ako ih netko želi proučiti i da ne moram dodatno objašnjavati... :)

 

Plan s M2 koji mi je osnovna ideja... no zasad ići još dolje...

rib_medv_m2.jpg
 
 
... projekt s malim izmjenama sadašnje pruge
rib_medv_prije_M2.jpg
 
 
 





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users