Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Obnova i izgradnja drugog kolosijeka Zagreb - Karlovac


  • Please log in to reply
119 replies to this topic

#101 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,576 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 05.02.2019. - 20:00

Trenutačno nije dio niti jednog projekta



#102 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,230 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 05.02.2019. - 21:16

Isto je i sa dionicom Glavni-Zapadni u projektu remonta do Savskog Marofa, nije ukljuceno u remont nego tek od Kustosije.


Pozdrav iz Stubaka

#103 sutla

sutla
  • Članovi
  • 982 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2019. - 00:53

Ovdje pišu o dogradnji drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac.

A šta je s dionicom od Zagreba do Hrvatskog Leskovca ?  To ostaje jednokolosiječno ili je to dio nekog drugog projekta ? :hm

Pa ne znam. Hrvatski Leskovac je vrlo blizu mosta. Po mostu idu dvije jednokolosječne pruge. To bi bio veoma kompliciran zahvat. Tu se već možemo reći usmerava dotok prometa prema glavnom kolodvoru iz pravca Siska, Karlovca i Zaprešića. Sve je to dio velikog prilaza glavnom kolodvoru. U svakom slučaju, to bi bio kompliciran i skup zahvat. Uostalom, prema Karlovcu je od ZGK to prvi kolodvor na pruzi. Ništa nije nemoguće, ali to bi po meni bio jako kompliciran zahvat. Ne samo da ide promet iz Siska, ide i sa ranžirnog, pa tu je i trokut, pa skretanje prema zapadnom, sve to pospajati da funkcionira; velik zahvat. Ako se napravi do Hrvatskog Leskovca, to je već jako velik napredak.Nemam ideju kako bi se to napravilo osim da se sagradi još jedan most. Da li kroz grad upoće onda ima mjesta da idu 4 kolosjeka, 2 prema Sisku, i 2 prema Karlovcu. Jer cijeli je sustav napravljen tamo na način da pruga sreće naglo desno sa mosta za Karlovac i naglo lijevo za Sisak. Tu je i puno nadvožnjaka....sve bi se dalo, ali mislim da bi to izahtjevalo velike infrastrukturne zahvate, a pitanje je ima li mjesta. U Klari je tvornica kruha, a sa druge strane Novine i nagurano je odvajanje za kolodvor Klara i ZGK. Kroz grad su brojni nadvožnjaci, i pruge prolazi tik uz Cibonu, HOTO neboder, tehnički muzej i zgrade u brozovoj. Nekako mi to sve usko izgleda za neke velike nadogradnje.



#104 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,576 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2019. - 01:00

Otkad je to ugradnja nekoliko skretnica ogroman zahvat? Naravno, s ESSU koji prate novu situaciju.



#105 sutla

sutla
  • Članovi
  • 982 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2019. - 01:06

Otkad je to ugradnja nekoliko skretnica ogroman zahvat? Naravno, s ESSU koji prate novu situaciju.

Pa nisam baš siguran da je dosta ugraditi samo nekoliko skretnica. Treba izmjeniti cijeli sustav prometovanja u čvoru oko kolodvora. Ne izgleda mi baš jednostavno niti jeftino. Naravno da nije nemoguće. Ali ako od Leskovca ide dvokolosječna, to je već veliki korak naprijed. Mislim, to do Leskovca, znači praktički do Zagreba. Ovo dalje bi bilo unaprijeđenje propusnosti pruga unutar samog Zagreba.



#106 sutla

sutla
  • Članovi
  • 982 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2019. - 01:10

Isto je i sa dionicom Glavni-Zapadni u projektu remonta do Savskog Marofa, nije ukljuceno u remont nego tek od Kustosije.

Iz istog razloga. Ovo dalje je ogroman zahvat jer bi trebalo reorganizirati promet kompletno. Više ne bi štimalo ovo kako je sad. Od glavnog do zapadnog se vozi kolodvorski razmak. A i nekakvo petljanje i porširivanje od zapadnog do glavnog je isto izuzetno komplicirana. Pa gle, s jedne strane je Jukićeva, sa druge Magazinska. Onda malo dalje frizerska škola i crnatkova. Odmah je tu i studentski centar sa zaštićenim francuskim paviljonom, i botanički vrt, tu se već pruge iz Siska i Karlovca uključuju i počinje glavni kolodvor.



#107 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.02.2019. - 10:14

Ovdje pišu o dogradnji drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac.

A šta je s dionicom od Zagreba do Hrvatskog Leskovca ?  To ostaje jednokolosiječno ili je to dio nekog drugog projekta ? :hm

 

Pruga Rijeka - Mađarska je u smislu rekonstrukcije (uglavnom dogradnje 2. kolosjeka ili pune rekonstrukcije trase) odavno podijeljena u 4 dionice:

1. Mađarska granica - Dugo Selo

2. Čvor Zagreb

3. Hrvatski Leskovac - Škrljevo

4. Škrljevo - Rijeka.

 

Više puta sam jamral kak su 3 od te 4 obuhvaćene, više ili manje barem na papiru ili u nekakvim namjerama, a o 2. dionici ni zuc.

Negde sam nedavno pročital da se i o njoj (iako bi zapravo trebala biti riječ o "njemu", obzirom da se tim ne rješava isključivo veza Dugo Selo - Hrvatski Leskovac, nego kompletno rješenje željezničkog prometa na zagrebačkom području) nekaj razmišlja ... pa bumo vidli u dogledna vremena ... c075.gif



#108 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 06.02.2019. - 10:15

Bio to ogroman projekt ili ne, ali je nužan i to pothitno. S povećanjem teretnog prometa iz Rijeke prema Zagrebu i dalje kuda već (i obratno), Zagreb postaje usko grlo. Reklo bi se da je bilo važnije prvo riješiti zagrebački čvor, a tek onda ići u obnove i dogradnje drugih kolosijeka koji stižu u Zagreb. Sa jednokolosiječnim prugama prema Karlovcu i Sisku se ne može očekivati drastično poboljšanje putničkog prometa i veliko povećanje teretnog prometa.



#109 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.02.2019. - 10:17

Pa ne znam. Hrvatski Leskovac je vrlo blizu mosta. Po mostu idu dvije jednokolosječne pruge. To bi bio veoma kompliciran zahvat. Tu se već možemo reći usmerava dotok prometa prema glavnom kolodvoru iz pravca Siska, Karlovca i Zaprešića. Sve je to dio velikog prilaza glavnom kolodvoru. U svakom slučaju, to bi bio kompliciran i skup zahvat. Uostalom, prema Karlovcu je od ZGK to prvi kolodvor na pruzi. Ništa nije nemoguće, ali to bi po meni bio jako kompliciran zahvat. Ne samo da ide promet iz Siska, ide i sa ranžirnog, pa tu je i trokut, pa skretanje prema zapadnom, sve to pospajati da funkcionira; velik zahvat. Ako se napravi do Hrvatskog Leskovca, to je već jako velik napredak.Nemam ideju kako bi se to napravilo osim da se sagradi još jedan most. ...

 

Rasputnica na Kajzerici, a do Glavnog dvokolosječna pruga s mogućnošću obostranog prometa. Prema Leskovcu i Klari nove dvokolosječne pruge.

No prije svega toga treba napraviti 'zapadnu obilaznicu', prvenstveno radi teretnog prometa.



#110 sutla

sutla
  • Članovi
  • 982 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2019. - 12:33

Nisam siguran koliko je to moguće. Na Kajzerici ke napravljeno puno novih zgrada odmah iza mosta. Možda neko drugo rjesenje. U svakom slučaju, čvor Zagreb će se valjda jednog dana poboljšati.

#111 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 744 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2019. - 12:37

Iz istog razloga. Ovo dalje je ogroman zahvat jer bi trebalo reorganizirati promet kompletno. Više ne bi štimalo ovo kako je sad. Od glavnog do zapadnog se vozi kolodvorski razmak. A i nekakvo petljanje i porširivanje od zapadnog do glavnog je isto izuzetno komplicirana. Pa gle, s jedne strane je Jukićeva, sa druge Magazinska. Onda malo dalje frizerska škola i crnatkova. Odmah je tu i studentski centar sa zaštićenim francuskim paviljonom, i botanički vrt, tu se već pruge iz Siska i Karlovca uključuju i počinje glavni kolodvor.

 

Bio to ogroman projekt ili ne, ali je nužan i to pothitno. S povećanjem teretnog prometa iz Rijeke prema Zagrebu i dalje kuda već (i obratno), Zagreb postaje usko grlo. Reklo bi se da je bilo važnije prvo riješiti zagrebački čvor, a tek onda ići u obnove i dogradnje drugih kolosijeka koji stižu u Zagreb. Sa jednokolosiječnim prugama prema Karlovcu i Sisku se ne može očekivati drastično poboljšanje putničkog prometa i veliko povećanje teretnog prometa.

Eto, baš mi je drago da se ovdje prokomentiralo ovo! I bilo bi to dobro prenijeti u tramvajsku temu o "Budućnosti tračničkog prometa u Zagrebu"! Naime, tamo ima jako puno forumaša koji stalno pričaju da je željeznica ključ svih rješenja za Zagreb, da nam zato "ne treba" metro itd. Također, jako zagovaraju uključivanje i ove pruge prema Karlovcu u gradski promet, te izgradnju više stajališta (Cibona, Savska, Savski most, Trokut), kao "izvrsnog rješenja" za gradski promet sjever-jug i još pričaju da se tu može uvesti redovni takt vlakova od 10-tak minuta! Ja se zgražam na ovakve ideje, jer svjestan sam kako je ova pruga komplicirana na svom dijelu kroz Zagreb! Da, ona funkcionira kao dvije jednokolosječne pruge, a da se to promijeni trebali bi strašno veliki i komplicirani zahvati. K tome na ovim prugama je velik i teretni promet i međugradski. I ona baš nikako i ni u kojem slučaju ne bi mogla podržavati aktiviranje prigradsko-gradskog prometa poput onog na pruzi istok-zapad, a pogotovo ne s redovnim taktom!



#112 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.02.2019. - 12:52

Nisam siguran koliko je to moguće. Na Kajzerici ke napravljeno puno novih zgrada odmah iza mosta. Možda neko drugo rjesenje. U svakom slučaju, čvor Zagreb će se valjda jednog dana poboljšati.

 

Ne vidim čemu zgrade smetaju - skretnice i drugi kolosjeci se bi jednostavno smjestili na željezničkom zemljištu, uz mogući dodatak perona za stajalište.



#113 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 06.02.2019. - 20:57

Cek, ovdje se prica o novom mostu, o nekakvim paviljonima i skolama... Znaci, nakon zelenog mosta se postavi skretnica i sredi se situacija slicna rasputnici Tresnjevka. Zasto bi na mostu bile dvije jednokolosijecne pruge kad moze biti jedna dvokolosijecna? Mjesta za drugi kolosijek, tj od mosta do Leskovca ima, cak je i most preko kanala namijenjen da jednog dana budu dva kolosijeka.

Ne valja komplicirati. Danas kad se pola tvrtki mogu preko mobilnih aplikacija voditi, sastanci odrzavaju po cijelom svijetu, gdje vlakovi idu u pola minute, mi nismo u stanju dvije tri skretnice montirati i prilagoditi sustav.
Down around the corner, half a mile from here

#114 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,576 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 06.02.2019. - 21:25

Na toj rasputnici bi ipak trebao flyover tako da zapadni kolosijek pruge za Klaru prelazi preko dvokolosiječne pruge za Hrv. Leskovac. Inače se ne dobiva baš puno na propusnosti.

 

U Beogradu i okolici ima već nekoliko takvih flyovera, može i Zagreb imati jedan  :roll:

 

PMSM trebalo ga je napraviti i na odvajanju pruga za Koprivnicu i Novsku u Dugom Selu, no što je tu je...



#115 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.02.2019. - 21:46

Cek, ovdje se prica o novom mostu, o nekakvim paviljonima i skolama... Znaci, nakon zelenog mosta se postavi skretnica i sredi se situacija slicna rasputnici Tresnjevka. Zasto bi na mostu bile dvije jednokolosijecne pruge kad moze biti jedna dvokolosijecna? Mjesta za drugi kolosijek, tj od mosta do Leskovca ima, cak je i most preko kanala namijenjen da jednog dana budu dva kolosijeka.
...

 

 

Ma nije problem u projektu i ugradnji nekolko skretnica (iako, u današnja vremena izgleda i to postaje problem  :roll:), nego u cjelini projekta - nemre se dio po dio čvora rekonstruirat sam za sebe, to mora biti projekt u cjelini (bez obzira na faznost izvedbe), sa zatvorenom financijskom konstrukcijom i definiranim rokovima.



#116 zglajzan

zglajzan
  • Članovi
  • 360 posts
  • Joined 28.01.2010.

Posted 07.02.2019. - 10:19

Čitao sam kad je bio remont, da je i bila privremena odjavnica sa skretnicama ispod južnog prilaza mostu Sava, ali bilo je to u prošlom stoljeću i to onih godina kad je bilo i više svakojakog prometa na šinama. A ovaj termin faznosti izvedbe zanimljiv je što bi rekli korisnici živinara - kod da se krava teli. Jer svi ti pusti planovi obuhvaćeni ovom temom ne dotiču najvažniji dio, a to je Gl kolovor-Hrv. Leskovac.


zglajzan

#117 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 07.02.2019. - 10:36

 

Eto, baš mi je drago da se ovdje prokomentiralo ovo! I bilo bi to dobro prenijeti u tramvajsku temu o "Budućnosti tračničkog prometa u Zagrebu"! Naime, tamo ima jako puno forumaša koji stalno pričaju da je željeznica ključ svih rješenja za Zagreb, da nam zato "ne treba" metro itd. Također, jako zagovaraju uključivanje i ove pruge prema Karlovcu u gradski promet, te izgradnju više stajališta (Cibona, Savska, Savski most, Trokut), kao "izvrsnog rješenja" za gradski promet sjever-jug i još pričaju da se tu može uvesti redovni takt vlakova od 10-tak minuta! Ja se zgražam na ovakve ideje, jer svjestan sam kako je ova pruga komplicirana na svom dijelu kroz Zagreb! Da, ona funkcionira kao dvije jednokolosječne pruge, a da se to promijeni trebali bi strašno veliki i komplicirani zahvati. K tome na ovim prugama je velik i teretni promet i međugradski. I ona baš nikako i ni u kojem slučaju ne bi mogla podržavati aktiviranje prigradsko-gradskog prometa poput onog na pruzi istok-zapad, a pogotovo ne s redovnim taktom!

 

Ha nažalost krivog si citirao, ja također spadam u tu skupinu ljudi..  :mrgreen:



#118 josip

josip
  • Članovi
  • 5,745 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 07.02.2019. - 11:01

 

Ha nažalost krivog si citirao, ja također spadam u tu skupinu ljudi..  :mrgreen:

 

Ma pusti ga, za njega je jedino rješenje metro i jedino metro. Naporan je i bogu i narodu s metroom. Čovjek izvali glupost o taktu od 10 minuta... 



#119 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,230 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 25.07.2019. - 20:16

Prema ovom clanku, krajem ove godine trebao bi biti raspisan natjecaj za projekt H.Leskovac-Karlovac...

 

http://www.poslovni....-maarska-355598

 

 

 

Krajem ove godine će biti objavljen i natječaj za rekonstrukciju i izgradnju drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac procijenjene vrijednosti radova 315 milijuna eura. Ti projekti nalaze se na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora koji se proteže od državne granice s Mađarskom preko Zagreba do Rijeke.

Pozdrav iz Stubaka

#120 Kromche

Kromche
  • Članovi
  • 77 posts
  • Joined 02.11.2015.
  • LocationTounj

Posted 12.09.2019. - 18:03

 

 

Gradnja dvokolosječne pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac prošla prvu provjeru, čeka se odobrenje EK, a onda i europski novac – koštat će 3,5 milijarde kuna

Projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosjeka pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac, vrijedan 3,5 milijarde kuna, dobio je pozitivno mišljenje Jaspersa za sufinanciranje iz fondova EU, a u sljedeća tri mjeseca treba ga odbriti i Europska komisija.

– Do kraja ove godine uslijedit će i potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije i HŽ Infrastrukture kao korisnika ovog projekta. Ukupni prihvatljivi troškovi za sufinanciranje iznose 2,7 milijarde kuna od čega će se kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija sufinancirati 85% iznosa a ostatak iz proračuna tj. sredstava Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Po potpisivanju Ugovora o dodijeli bespovratnih sredstava, HŽ Infrastruktura će pripremiti postupak javne nabave za radove i nadzor nad radovima, priopćili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Realizacija tog projekta podrazumijeva rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac u duljini od 44,02 km, a ta je dionica na željezničkoj pruzi Zagreb GK – Rijeka, na trasi tzv. nizinske pruge koja će utjecati na konkurentnost luke Rijeka kroz poboljšanje njezine povezanosti s tržištima srednje Europe poput Mađarske, Slovačke i Poljske.

– U svrhu realizacije projekta nizinske pruge, HŽ Infrastruktura trenutno provodi niz projekata sufinanciranih iz fondova EU-a. Riječ je, redom, o rekonstrukciji postojećeg, i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici pruge Dugo Selo – Križevci, zatim o obnovi postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, gdje se uskoro očekuje početak radova. Također, trenutno je u tijeku postupak javne nabave za uslugu izrade studijske dokumentacije za projekte modernizacije željezničke pruge na dionici Oštarije – Škrljevo i dionici Karlovac – Oštarije te je u tijeku izrada projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu na dionici pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani, naveli su u Ministarstvu.

Podsjetili su da je Strategijom prometnog razvoja Republike Hrvatske (2017. – 2030.) izgradnja nizinske pruge definirana jednim od prioriteta i ključnim projektom u željezničkom prometu koji će omogućiti povećanje tereta u Riječkoj luci i podizanje njene konkurentnosti.

– Cilj je radove na nizinskoj pruzi dovršiti do 2030. godine, kad će pruga će imati kapacitet veći od 20 milijuna neto tona godišnje, zadovoljavajuću propusnu moć te će udovoljavati ukupnom očekivanom opsegu prometa iz riječkog čvorišta, najavili su iz Ministarstva.

http://kaportal.rtl....milijarde-kuna/


Tko se zadnji smije,nije skužio vic!





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users