Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Obnova i izgradnja drugog kolosijeka Zagreb - Karlovac


  • Please log in to reply
119 replies to this topic

#1 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 27.10.2016. - 20:22

OT - Pruga prema Karlovcu je isto tako koridorska, leži u ravnici (do Karlovca), a izgradnjom drugog kolosijeka dobije se kapacitet za putničke prigradske vlakove. I naravno zaboraviti glupe ideje o izmještanju pruge izvan Karlovca.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#2 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.10.2016. - 20:30

OT - Pruga prema Karlovcu je isto tako koridorska, leži u ravnici (do Karlovca), a izgradnjom drugog kolosijeka dobije se kapacitet za putničke prigradske vlakove. I naravno zaboraviti glupe ideje o izmještanju pruge izvan Karlovca.

 

Zadnji trač koji sam čul je da je bitna (ne pitaj komu) relacija Dobova - Zagreb - Gykenyes (- Budimpešta) - pa prema tomu, ostali pravci kad se zalome ... Zato bi trebalo skoro očekivati remont Savski Marof - Zagreb GK.

 

Kaj se pak tiče tzv. obilaznice Karlovca, ja već godinama dodijavam ljudima da je to bedastoća i da država ima pravo proglasiti drugi kolosjek strateškim interesom i graditi ga unatoč lokalnim šerifima i događanjima naroda.



#3 mivan

mivan
  • Članovi
  • 542 posts
  • Joined 09.05.2015.
  • Locationl

Posted 27.10.2016. - 23:11

 

Ha - pitanje je koga to više zanima ...  ^_^

Uvaženi kolega forumaš, to itekako zanima neke od nas.

Hvala!  :mrgreen:

 

 

Ja to pitam zato jer i do Karlovca možemo dobiti 85% od EU.

Pa naravno da možemo, uostalom projektiranje je još uvijek u tijeku koliko mi je poznato. Samo se čeka dan kada će Infra prijaviti izgradnju EK.

OT - Pruga prema Karlovcu je isto tako koridorska, leži u ravnici (do Karlovca), a izgradnjom drugog kolosijeka dobije se kapacitet za putničke prigradske vlakove. I naravno zaboraviti glupe ideje o izmještanju pruge izvan Karlovca.

Da, sve stoji, ali u tom projektu Hrvatski Leskovac - Karlovac, puno je "veći" problem zaobilaženje kolodvora Jastrebarsko nego izmještanje pruge izvan Karlovca.
Jer time se defakto Jastrebarsko "skida" s koridora i ostavlja na jednokolosiječnoj spojnici od Jaske do Horvata i radi nepotrebana tri kolosijeka. No da ne ulazim dalje u OT...



#4 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 27.10.2016. - 23:23

Ti se to šališ za Jastrebarsko? :shock:


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#5 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 28.10.2016. - 08:54

Ti se to šališ za Jastrebarsko? :shock:

 

Po nekim naznakama, bila je namjera raditi novi kolodvor (dakle, udaljeniji od Jaske, a bliži autocesti). Po zadnim pričama, čul sam da je namjera ostaviti kolodvor gdje je, a onda izmisliti kvadraturu kruga s izlaznom krivinom (V = 70 km/h). Obzirom na nedavno izgrađen nadvožnjak, nije nerealna varijanta.



#6 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 28.10.2016. - 11:27

Mi smo na faksu još u osamdesetima radili na vježbama PUP-ove za Jastrebarsko i tada je u prostornom planu bila ucrtana devijacija zapadno od postojećeg kolodvora Jastrebarsko a sjeverozapadno od postojeće trase koja ulazi u kolodvor pod oštrim zavojem. Čini mi se da je ta devijacija bila za Vmax 160 kmh.

Međutim ako se radi korekcija trase za Vmax 200 kmh i više onda treba prugu izmjestiti, ali hoće li nam Europa dati eure za to? Pa nije li i pruga za Samobor propala za europsko financiranje zbog nerealnog vođenja trase na vijaduktu? (Sorry for OT)

EDIT: Evo provjerio sam na GE. Na trasi te devijacije još uvijek nije iznikla niti jedna kuća, hvala bogu.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#7 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 28.10.2016. - 11:39

I sada hajdemo pratiti logiku. Recimo da do 2020. bude drugi kolosijek do Križevaca, a 2022. do madžarske granice. Onda nije nerealno da do 2024. drugi kolosijek dođe do Karlovca, pa bude onda vrlo lako dobiti novce ne za izmještanje nego za peglanje do Ogulina, možda čak do Moravica do recimo 2027. A onda je do Rijeke blizu.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#8 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 28.10.2016. - 11:51

OT - Pruga prema Karlovcu je isto tako koridorska, leži u ravnici (do Karlovca), a izgradnjom drugog kolosijeka dobije se kapacitet za putničke prigradske vlakove. I naravno zaboraviti glupe ideje o izmještanju pruge izvan Karlovca.

 

Ne bi škodilo da neko premjesti dretvu od ovog posta :roll: na http://www.zeljeznic...-zagreb-rijeka/ .



#9 HighSpeedOne

HighSpeedOne
  • Članovi
  • 136 posts
  • Joined 26.07.2016.
  • LocationRH

Posted 28.10.2016. - 11:58

Mi smo na faksu još u osamdesetima radili na vježbama PUP-ove za Jastrebarsko i tada je u prostornom planu bila ucrtana devijacija zapadno od postojećeg kolodvora Jastrebarsko a sjeverozapadno od postojeće trase koja ulazi u kolodvor pod oštrim zavojem. Čini mi se da je ta devijacija bila za Vmax 160 kmh.

Međutim ako se radi korekcija trase za Vmax 200 kmh i više onda treba prugu izmjestiti, ali hoće li nam Europa dati eure za to? Pa nije li i pruga za Samobor propala za europsko financiranje zbog nerealnog vođenja trase na vijaduktu? (Sorry for OT)

EDIT: Evo provjerio sam na GE. Na trasi te devijacije još uvijek nije iznikla niti jedna kuća, hvala bogu.

 

 

Vidim spominje se stalno VMax 160 km/h i VMax 200 km/h na ovoj dretvi. Da li to znaci da je pruga projektirana za 200 km/h, ali mi nemamo nista sto moze ici preko 160 km/h?



#10 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 28.10.2016. - 12:05

 

 

Vidim spominje se stalno VMax 160 km/h i VMax 200 km/h na ovoj dretvi. Da li to znaci da je pruga projektirana za 200 km/h, ali mi nemamo nista sto moze ici preko 160 km/h?

 

Mislim da se tih 200 km/h povremeno spominje iz propagandnih, a još više iz promičbenih razloga. f040.gif

Za te brzine, sve je bitno skuplje od sasvim prihvatljive 160 km/h, a da efekti na tak kratkoj dionici ne opravdavaju troškove.



#11 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 28.10.2016. - 13:05

Ili da se otvori nova dretva "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka Zagreb (Hrvatski Leskovac-)-Karlovac".


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#12 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.10.2016. - 13:55

Molim da raspravu o ovoj dionici nastavimo ovdje!

 

Hvala!

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#13 marioZG

marioZG
  • Članovi
  • 169 posts
  • Joined 29.08.2013.
  • LocationZagreb

Posted 28.10.2016. - 14:21

Vidim da u zadnje vrijeme na forumu se otvara i piše jako puno o obnavljanju i izgradnji novih kolosijeka, pa da se i ja ubacim u raspravu kad se nitko nije zapitao dali to nama ekonomski treba.
Profesori s faksa kažu da graditi nove kapacitete ne treba, samo obnoviti postojeće. Planirani kapacitet nizinske pruge 30 milijuna t/godišnje, sada prevozimo 2,5 milijuna t/godišnje, u jugi duplo više po istoj dionici!
Autocesta Slavonika 1500 vozila/dan, a da bi bila isplativa treba 15 000 voz/dan.
Luka Rijeka ima pad tereta, Kopar prekrca 4 puta vise tereta od Rijeke. Hrvatska je ispala s teretnih robnih tokova, koji sad ide preko rumunjske, a nama je ostala u željeznici samo Budimpešta-Rijeka.
Ako to sve izgradimo kao autoceste (osim A6), nizinska pruga ce zjapiti prazna, a naša djeca ih otplaćivati 15-20 godina. Ekonomski neodrživ projekt dok se značajno ne poveća prekrcaj tereta u Luci Rijeka, koji je preduvjet za izgradnju drugog kolosijeka.

#14 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 28.10.2016. - 14:57

Profesori s faksa zaboravljaju da Europska Unija financira te projekte, ako se naravno ispravno odrade, i to u iznosu od 85%. Dakle Hrvatska će financirati samo 15%. Naravno da Europska Unija neće financirati nebuloze poput drugog kolosijeka Divača-Koper koji se prema projektu većinom treba nalaziti u tunelu.

Prema tome, trebamo biti svjesni da je projekt nizinske pruge po svojoj raskoši jednak tom famoznom slovenskom projektu. Dakle, ako se teretni potencijal riječke pruge može zadovoljiti sa dvokolosiječnom poveznicom na kojoj će teretni vlakovi ići 100-120 kmh, onda takva pruga zadovoljava i putnički promet sa recimo nagibnim vlakovima koji će voziti max 160 kmh. U tom slučaju ne treba graditi tzv. nizinsku prugu, nego samo ispeglati postojeću prugu, koja će recimo umjesto (napamet) 225 km dužine imati oko 210 km. Na takvoj pruzi možete sa nagibnim vlakom iz Rijeke u Zagreb doći za 1,5 sat što je približno istovremeno autom na A1/A6 ukoliko se poštuju sva ograničenja brzine.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#15 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 28.10.2016. - 15:22

Bez uvrede, ali i sam povremeno honorarno predajem određene kolegije na raznim dodiplomskim studijima u Hrvatskoj (nije uopće važno što ni gdje), pa imam pravo sumnjati u procjenu kolega pedagoga koji studentima preporučaju ne uzeti ponuđeno (naravno, ne treba niti gristi ruku koja te hrani). Te "ekonomski neodržive" projekte dobijemo takorekuć' zabadava, pa ako je cijena toga da strani operateri voze teret po svim hrvatskim, pa i tim prugama, onda nemam ništa protiv. Uostalom uskoro će strane brodarske kompanije smjeti održavati trajektne veze između kopna i jadranskih otoka.

Ja bih samo tog kolegu predavača, koji "tvrdi" da je Koper "opravdano" prešišao Rijeku, priupitao je li mu poznato da upravo Slovenci nedozvoljavanjem povišenja osovinskog pritiska na pruzi Pivka-slovensko hrvatska granica, koče razvoj luke Rijeka i pumpaju Kopru tonažu?


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#16 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.10.2016. - 15:36

Za te brzine, sve je bitno skuplje od sasvim prihvatljive 160 km/h, a da efekti na tak kratkoj dionici ne opravdavaju troškove.

 

Hm... Dosta upravitelja infrastrukture u Europi ulaze enormna sredstva da bi se postigla vrlo mala usteda u vremenu putovanja. Jedan primjer (a ima ih jos puno): u Ceskoj dionica Plzen - Rokycany je duga 20,2 km. Investicija podizanja brzine na 200 km/h (i to ne na citavih 20 km, nego na jednom dijelu) je €279 milijuna, a usteda u vremenu putovanja 6 minuta! Recept je isti kao i kod nasih projekata, 85% novca je iz unije.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#17 mivan

mivan
  • Članovi
  • 542 posts
  • Joined 09.05.2015.
  • Locationl

Posted 28.10.2016. - 16:19

Nitko nije spomenuo da se ovim projektom i projektom pruge do Skradnika (Ogulina) zapravo smanjuje vrijeme voznje brzih ili i IC vlakova za do 45 minuta. A ne zaboravite da je to smanjenje voznog vremena i do Splita i do Rijeke,a to nije mala stvar i zato treba gradit drugi kolosijek do Ogulina.
Dalje do Rijeke bilo kakva nova pruga je zasada neprihvatljiva osim obnove i modernizacije postojeće.
To je zapravo ono sto je Milanoviceva vlada dogovorila jer EU to moze odobriti.

No kako stvari stoje, još dugo će drugi kolosijek prema Jadranu završavat u Novom Zagrebu, koji i nije drugi kolosijek.😈

#18 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 28.10.2016. - 16:22

Ja upravo to tvrdim. Niti Violeta Bulc (EU povjerenica za transport, inače slovenski, kak' se to nekad reklo, kadar) nije uspjela izboriti financiranje drugog kolosijeka Divača-Koper kako su si to Slovenci zamislili.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#19 marioZG

marioZG
  • Članovi
  • 169 posts
  • Joined 29.08.2013.
  • LocationZagreb

Posted 28.10.2016. - 19:56

Profesori s faksa zaboravljaju da Europska Unija financira te projekte, ako se naravno ispravno odrade, i to u iznosu od 85%. Dakle Hrvatska će financirati samo 15%.

Prema tome, trebamo biti svjesni da je projekt nizinske pruge po svojoj raskoši jednak tom famoznom slovenskom projektu. Dakle, ako se teretni potencijal riječke pruge može zadovoljiti sa dvokolosiječnom poveznicom na kojoj će teretni vlakovi ići 100-120 kmh, onda takva pruga zadovoljava i putnički promet sa recimo nagibnim vlakovima koji će voziti max 160 kmh.

 

Profesori na FPZ itekako dobro znaju i nije to rekao samo jedan. Zašto graditi nove kapacitete ako je trenutno iskorišten kapacitet prema rijeci oko 40 %, a dvokolosiječnom novom prugom bi to palo na 8 %. Previše kapaciteta bi bilo kao na autocesti, a po njima gotovo ništa ne vozi. Obnoviti postojeću je trenutno najbolje rješenje zbog povećanje brzina kako si rekao i kapaciteta na 12 mil t/god.
Kad se udubla teret kao u jugi, onda treba graditi. Ako se tada moglo voziti duplo tereta, može i danas samo ga treba privuči, sve ostalo je bacanje novaca pa i tih 15 %. Pa je tu i problem kaj 80 % tereta ide kamionima iz/u Rijeke/u, pa što je informatizacija luke katastrofa, itd.



#20 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.10.2016. - 21:15

Profesori na FPZ itekako dobro znaju i nije to rekao samo jedan. Zašto graditi nove kapacitete ako je trenutno iskorišten kapacitet prema rijeci oko 40 %, a dvokolosiječnom novom prugom bi to palo na 8 %. Previše kapaciteta bi bilo kao na autocesti, a po njima gotovo ništa ne vozi. Obnoviti postojeću je trenutno najbolje rješenje zbog povećanje brzina kako si rekao i kapaciteta na 12 mil t/god.
Kad se udubla teret kao u jugi, onda treba graditi. Ako se tada moglo voziti duplo tereta, može i danas samo ga treba privuči, sve ostalo je bacanje novaca pa i tih 15 %. Pa je tu i problem kaj 80 % tereta ide kamionima iz/u Rijeke/u, pa što je informatizacija luke katastrofa, itd.

 

Problem je da je to sve zatvoreni krug. Luka tvrdi da ne tovari vise jer su zeljeznicke veze prema unutrasnjosti lose, zeljeznica kaze da vozi malo jer Luka lose radi. Ja mislim da je Rijeka svoju sansu propustila i da ce se vrlo tesko vratiti na poziciju dominantne luke na ovim prostorima.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users