Toni SK Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 5 godina nakon Zlayinog putopisa u nedjelju, 16.10.2016. nakon dugih planiranja, konačno sam i ja realizirao put sa brzim 397 dalje od Volinje te povratak sa 396.Destinacija je bila Banja Luka, tamo pojesti jedne Banjalučke ćevape i ići natrag za Sunju. Od Sunje do pred Volinju nisam ništa fotkao, vrijeme je bilo neko oblačno, ali srećom je prošlo bez kiše. Neke fotke će biti malo mutnije, ali eto, vrijeme je takvo. Vukla nas je grafitirana 1141-306 do Volinje, ullazimo u drugi tunel, eh sad ne znam jel to Popovo ili Dolovo brdo :ne zna: Ulazimo u Volinju, tamo nas čeka ŽRS lokomotiva koja će nas vući dalje od Volinje Radi se o ŽRS 441-524 Nakon što su nam naši rendžeri pregledali dokumente, slijedi još oko 20-tak minuta stajanja i čekanja redovnog polaska. Nakon polaska, slikam na samoj granici preko Une, inače preko mosta je ograničena brzina od 20 km/h i sekcionar koji razdvaja našu i bosansku struju Ljepotama rijeke Une sam se uvijek divio Nakon mosta, ulazimo u zavoj prema desno, na prvim metrima u BiH Nakon nekoliko minuta vožnje približavamo se predsignalu kolodvora Dobrljin. Zanimljivo je da su na pruzi Sunja-Bosanski Novi nekada kolodvori bili opremljeni likovnim predsignalima i ulaznim signalima, naravno, na hrvatskoj strani pruge od Sunje do Volinje tih signala nema, dok na drugoj bosanskoj strani signali rade besprijekorno u Dobrljinu i Ravnicama. Predsignal kaže očekuj slobodno A ulazni, naravno, slobodno! Izbio bi međunarodni incident da se vlak zaustavi između graničnih kolodvora Stigli smo u Dobrlji, sada slijede bosanski rendžeri. Odnesli su nam dokumente u svoj kontejner gdje su provjeravali, nakon nekih 10-tak minuta su se vratili pa smo još čekali 20 minuta redovan polazak. Jako dugo je to čekanje na granici, samo sat vremena ode na granici... Dok smo čekali redovan polazak, okinuo sam još dvije fotke kolodvora sa druge strane Prema Volinji Prema Ravnicama (bilo je vagona i za utovar na neelektrificiranom 5.kolosijeku) Nakon Dobrljina smo još prošli kroz stajalište Vodičevo, kolodvor Ravnice i stajalište Poljavnice gdje nisam slikao, brzina je i više nego dobra, otprilike oko 80 km/h po mojoj procjeni. Nakon nekih 20-tak minuta vožnje dolazimo do Novog Grada (ex. Bosanski Novi) Dolazimo do ulaznog signala kolodvora Novi Grad, uz signalnu pločicu očekuj ograničenje brzine od 30 km/h. Isto tako moram napomenuti da je zanimljivo da jedino u Novom Gradu je neaktivni ulazni signal i predsignal, u svim ostalim kolodvorima rade (negdje likovni, a negdje i svjetlosni u ovisnosti sa skretnicama) Ulazimo u kolodvor i primjećujem jedan putnički vagon parkiran, valjda tamo gdje nikome ne smeta, a u daljini se vidi da se podosta ljudi sprema ući u vlak jer u Novom imamo prvo zaustavljanje od Dobrljina Sa druge strane ima jedna kompozicija EAS vagona parkiranih, raspuštenih, bez lokomotive Stanica Novi Grad, nakon što su putnici ušli/izašli Krećemo iz Novog Grada, evo i odvojka za Bihać i Unsku prugu Nakon toga se vidi i triangla prema Bihaću nastavit će se... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni SK Posted October 21, 2016 Author Share Posted October 21, 2016 Nastavljamo... Nakon što smo krenuli iz putničke stanice u Novom, odmah nakon toga je i teretna stanica, nažalost danas služi samo za propadanje starih vagona svakakvih numeracija, od JŽ do OBB, DB, ŽRS... i naravno još različitih tipova, mnogo i autovagona ima koja podsjećaju na nekadašnja vremena i na brze vlakove prema moru... Pruga i cesta idu paralelno od Dobrljina do Prijedora Nakon Novog, slijedi kolodvor Blagaj, kroz kojeg imamo samo prolaz, slikam ulazni signal sa suprotne strane Između Blagaja i Svodne Pa onda slijedi prolazak kroz kolodvor Svodna, naravno i tu ima kompozcija starih vagona i sa jedne i druge strane. Nakon Svodne, prolazimo još kroz stajalište Dragotinja Donja i kolodvor Brezičani i polako stižemo u Prijedor, naše slijedeće zaustavljanje Nakon što smo prošli onaj famozni ŽCP "Trinastica" gdje je dosta ljudi poginulo, zamjetio sam da su postavili i novu signalizaciju sa polubranicima, ali naravno da to još nije pušteno u rad, pa se vlak redovito zaustavi ispred prijelaza. Nakon tog ŽCP-a dolazi nam ulazni signal kolodvora Prijedor U Prijedoru Nešto putnika je ušlo u vlak, ne samo sa ove strane kolodvora, nego čak i sa druge strane je bilo ljudi koji su ulazili, nadali su se da će izbjeć gužvu U Prijedoru i dalje besprijekorno funkcionaraju izlazni likovni signali Nakon nekoliko minuta stajanja, krenuli smo dalje Likovni izlazni singnal nam signalizira slobodnu vožnju dalje Nakon Prijedora, prolazimo kroz stajalište Donji Garevci, kolodvor Kozarac i stajališta Petrov Gaj i Donja Lamovita te stižemo u kolodvor Omarska, poznat po punjenju željezne rude, koje je ujedino i naše slijedeće zaustavljanje U daljini je parkiran TMD OBW 10, ŽRS 254-021 Isto smo imali zaustavljanje od nekoliko minuta, malo gledam okolo i vidim mehane i mnogo auta parkiranih Nakon nekoliko minuta krećemo, još usput slikam TMD sa druge strane Nakon Omarske još prolazimo kroz stajalište Niševići i dolazimo do kolodvora Piskavica, kroz koji također imamo prolaz, već na ulazu u kolodvor sam zamjetio da stoji teretnjak sa dvije mašine i to još sa potiskivalicom (treba savladati uspon prema Potkozarju), gdje sam konačno dočekao da se križamo sa nečime ili pretječemo nešto a da nisu sami vagoni. Ovaj put se radilo o pretjecanju vlaka 51073 iz Omarske za Zenicu, punim željeznom rudom. Potiskivalica je bila 441-098 a vozna je bila 441-801 nastavit će se... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni SK Posted October 21, 2016 Author Share Posted October 21, 2016 Nakon što smo prošli Piskavicu i pretekli rudara za Zenicu, protutnjali smo još kroz stajalište Miloševići, te u Ivanjskoj (Potkozarju) nas čeka križanje sa prazninom 51062 iz Zenice za Omarsku, naravno mi smo samo prolazili, bez zaustavjanja, ali već po ulaznom signalu sam vidio da ćemo ići kroz skretanje, signal je govorio jedna zelena i žuta mirna. Tako je, u stanici nas je čekao 51062 sa lokomotivom 441-089 na 2.prolaznom kolosijeku, a mi smo prolazili kroz 1.kolosijek Na izlasku iz Ivanjske (Potkozarja) nas čeka (meni poznato) brdo Damjanovac, sa kojeg sam znao napraviti nekoliko slika odozgora i katolička crkvica na njemu i groblje. Dalje do Banja Luke više nisam slikao, djelilo nas je do tamo nekih 25 minuta vožnje, koja su stvarno brzo prošla. U to vrijeme smo još prošli stajališta Mišin Han, Prijakovce i Zalužane te još kroz kolodvor Ramići. Ulaz u Banja Luku Kako smo se sve više približavali stanici, činilo se kako će biti jako zanimljivo 441-005 na samom ulazu čeka svoju smjenu, a iza se naviruje i neka 661 Radilo se o 661-276 (fotoaparat me zna zeznuti baš u pravom trenutku ) No nema veze, silazim tu Sa perona je bilo zanimljivo vidjeti toliko elektri u starom bojanju i jednu 661 Nisam se htio previše približavati, jer u onoj hali iza je bilo radnika koji su već gledali u mene, pa da izbjegnem eventualni susret s njima, opalio sam ovako par slika i otišao dalje Nakon toga smo otišli u okolokolodvorske ćevapdžinice I ovo sam čekao cijeli put, već sam i gladan bio S obzirom da je vremena do povratka bilo malo, nisam se udaljavao od kolodvora, nažalost. Ali na kolodvoru je za svakog railfana bio raj Pogotovo kada je tu i nikad prežaljena 661 koju mi više nemamo... Taman kada sam došao nazad, čuo sam zvuk upaljene 661, elektra 441-401 se micala iz hale, a 661 išla na njeno mjesto u halu Nakon toga se okrećem i slikam kolodvor gdje su bila postavljena dva vlaka, onaj na drugom kolosijeku je za Doboj putnički, a na 2.peronu i 3.kolosijeku je postavljen putnički za Dobrljin. Na 2.peronu 3.kolosijeku, sastav putničkog za Dobrljin, koji je išao nekih 20 minuta poslije 396, je bio uobičajan sastav vlaka za ŽRS (dvije lokomotive i jedan putnički vagon), ova druga lokomotiva na štoku ide na popunu turnusa, pametno jer štede sa strojnim vožnjama I došlo je vrijeme povratka, 396 je dolazio sa dvije lokomotive (zaprežnu su skinuli tu, a mi smo nastavili sa 441-055) Nažalost, ovo je zadnja slika ovog putopisa jer u povratku mi je na fotoaparatu baterija crknula, šteta, jer vrijeme se proljepšalo i još je i sunce izašlo. To bi bilo to, do nekog drugog puta i putopisa. Komentari ili neka eventualna pitanja su dobrodošli 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Komentari ili neka eventualna pitanja su dobrodošli Nemam nikakvih pitanja, ali moram ti reći da sam baš guštao u tvojem putopisu. Relacija do Prijedora mi je manje-više bila poznata iz mojih ranijih pohoda prema Bihaću i Prijedoru, a dalje od toga mi je sve potpuno novo. Odlične su ti fotke ... i onog meni poznatog dijela pruge i onog do sad nepoznatog. Jako puno zanimljivih detalja. Hvala ti ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Ovaj putopis je još jedan dokaz da nije važna vrhunska kvaliteta fotografija već njihova dokumentarnost - svjedočenje o mjestu i vremenu. Pridružujem se pohvalama, a i mene je putopis podsjetio na nekadašnja putovanja u Sarajevo i Ploče. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mivan Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Putopis je okey. Ne ću previše hvaliti jer očito ti nije prvi i znaš to što radiš. Nego spomenuo si da se dugo čeka na granici, po tvojim riječima oko sat vremena.Ne mogu zato da ne spomenem, koliko bi to čekanje bilo putniku ugodnije u jednoj Talgo kompoziciji. No da smo stvarno te sreće, da je Talgo krenuo put lijepe naše, vjerojatno dobar dio slika bi izostao jer sumnjam da se na Talgu prozori otvaraju kao u Gošinim vagonima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toma Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Fino si to odradio! Moram reci da sam mislio da je stanje na ZRS-u nijansu bolje... A cevapi - odmah dobijem apetit za slicno putovanje! pozdrav toma Quote Three Blind Mice Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPILE008 Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Da je išao sa Talgom nebi mogao ništa fotkati, inaće zanimljiva dionica i dobar putopis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Politikolog Posted October 22, 2016 Share Posted October 22, 2016 Veoma lep izlet, steta samo sto te vreme nije posluzilo... Pravo uzivanje je bilo pratiti, pogotovu sto nikad nisam ovuda prosao Pozdrav Quote https://www.flickr.com/photos/milosjovic/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni SK Posted October 22, 2016 Author Share Posted October 22, 2016 Nemam nikakvih pitanja, ali moram ti reći da sam baš guštao u tvojem putopisu. Relacija do Prijedora mi je manje-više bila poznata iz mojih ranijih pohoda prema Bihaću i Prijedoru, a dalje od toga mi je sve potpuno novo. Odlične su ti fotke ... i onog meni poznatog dijela pruge i onog do sad nepoznatog. Jako puno zanimljivih detalja. Hvala ti ! Hvala tebi seabral na pohvalama! Drago mi je da sam ti predočio nepoznatu dionicu pruge! Ovaj putopis je još jedan dokaz da nije važna vrhunska kvaliteta fotografija već njihova dokumentarnost - svjedočenje o mjestu i vremenu. Pridružujem se pohvalama, a i mene je putopis podsjetio na nekadašnja putovanja u Sarajevo i Ploče. Hvala Stanley, kada dobijem pohvalu od čovjeka koji je napravio više putopisa nego što kroz Dugo Selo dnevno prođe vlakova mi mnogo znači! Putopis je okey. Ne ću previše hvaliti jer očito ti nije prvi i znaš to što radiš. Nego spomenuo si da se dugo čeka na granici, po tvojim riječima oko sat vremena. Ne mogu zato da ne spomenem, koliko bi to čekanje bilo putniku ugodnije u jednoj Talgo kompoziciji. No da smo stvarno te sreće, da je Talgo krenuo put lijepe naše, vjerojatno dobar dio slika bi izostao jer sumnjam da se na Talgu prozori otvaraju kao u Gošinim vagonima. Eh, tu te moram ispraviti, ovo mi je prvi putopis što sam objavio na ovom forumu. Sreća da Talgo nije vozio, meni je ljepše bilo čekati u starim "kupejcima" gdje sam mogao i prozor otvorit slikat, malo udahnut svježeg zraka. Talgo nešto najavljuju od novog VR pa sam morao iskoristiti priliku. Kaj se tiče čekanja na granici, da, mnogo vremena ode. Ja, npr da hoću putovati iz Sunje do Novog Grada, gdje ima oko 30-40 km pruge, koji se bez stajanja na granici prođe za sat vremena, još se mora dodati sat za čekanje (pola sata u Volinji u pola sata u Dobrljinu). I hvala ti mivan! Fino si to odradio! Moram reci da sam mislio da je stanje na ZRS-u nijansu bolje... A cevapi - odmah dobijem apetit za slicno putovanje! pozdrav toma Stanje na ŽRS je već dosta dugo godina isto, stare lokomotive, sve kao prije. Jednostavno, ako netko osjeća veliku nostalgiju za JŽ-om, neka ode u BiH, točnije RS i to je to... Po meni barem. Preporučujem ti da odeš, za ćevape se nebi pokajao! I hvala ti Toma. Da je išao sa Talgom nebi mogao ništa fotkati, inaće zanimljiva dionica i dobar putopis! Zato i super da Talgo još nije počeo voziti tuda, pa da iskoristim priliku dok ne počne! Hvala! Veoma lep izlet, steta samo sto te vreme nije posluzilo... Pravo uzivanje je bilo pratiti, pogotovu sto nikad nisam ovuda prosao Pozdrav Bolje rečeno šteta što me aparat nije poslužio, ali sa nekim fotkama sam i zadovoljan! Vrijeme me je poslužilo, kao što sam spomenuo gore u potupisu, u povratku, no međutim tada mi je otišla baterija na fotoaparatu, to mi se do sada nikada nije desilo, izgleda da sam baš previše puta "okidao". Drago mi je da ti se svidjelo i nadam se da jednom hoćeš proći tuda, super je dionica! Pozdrav! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted October 22, 2016 Share Posted October 22, 2016 ... ullazimo u drugi tunel, eh sad ne znam jel to Popovo ili Dolovo brdo :ne zna: ... Prvi od Kostajnice je Dolovsko Brdo, a drugi (na slici) je Popovo Brdo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni SK Posted October 22, 2016 Author Share Posted October 22, 2016 Hvala na ispravci i odgovoru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stjepan Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Nastavljamo... ... Pa onda slijedi prolazak kroz kolodvor Svodna, naravno i tu ima kompozcija starih vagona i sa jedne i druge strane. Bravo Toni SK, uživao sam čitajući... i mala ispravka na slici su Brezičani a ne Svodna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni SK Posted October 24, 2016 Author Share Posted October 24, 2016 Bravo Toni SK, uživao sam čitajući... i mala ispravka na slici su Brezičani a ne Svodna Hvala Stjepane! Jednostavno nisam ni sam bio siguran jel Svodna ili Brezičani ali sam stavio Svodna iz nekog razloga... hehe. Ugl hvala na ispravci! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kupljenec Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Zanimljivo putovanje, al ovo stanjanje na granici je koma,pa zakaj to tak dugo traje?Ova una i krajoloci su mi jako primamljivi.Kolko karta košta?Šteta da nisi imal koju bateriju više da još koju sliku okineš. Poslano sa mog D6603 koristeći Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni SK Posted October 24, 2016 Author Share Posted October 24, 2016 Zanimljivo putovanje, al ovo stanjanje na granici je koma,pa zakaj to tak dugo traje?Ova una i krajoloci su mi jako primamljivi.Kolko karta košta?Šteta da nisi imal koju bateriju više da još koju sliku okineš. Poslano sa mog D6603 koristeći Tapatalk Jest, primamljivo je baš Ugl što se tiče cijene karte, ne znam točno za međunarodnu koliko košta, ona mora da je jeftinija, ali kad sagledamo cijenu od Zagreba do Volinje hžpp-a je 59,50 kn jedan smjer, a za dalje npr. do Banja Luke se plati još otprilike oko 11 i nešto KM, odnosno oko 44, 45 kuna. Gledajući u obzir na ovo sve, mislim da bi međunarodna morala doći jeftinije nego kada se ove dvije cijene zbroje. Treba se baš raspitati. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.