Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Pruga Križevci - Bjelovar i novi bypass


  • Please log in to reply
2064 replies to this topic

#41 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,680 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 07.01.2007. - 14:53

I tebi je ovo lose stanje pruge... :lol:
Ocito nisi prosao od Banove prema Pcelicu. Tek to da vidis..
Kao u kaubojskim filmovima.. pragovi postavljeni na zemlju i malo zasuti.
Brzina... 15 km/h


šteta što nema slike. ili možda ima negdje na forumu?


Ima ima... samo su sa boljeg djela pruge gdje ima i malo tucanika.

#42 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 07.01.2007. - 16:50

X-type, umjesto Žabjaka imaš dvaput Klokočevac...

#43 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 07.01.2007. - 17:13

zašto je i koliko je ovdje ograničenje? a njegova duljina je koliko? 5 metara? :lool

tamo je neki most preko kojeg je lagana vožnja. iako mi nije nikad posve jasno bilo zašto. mislim da je ograničenje u duljini nekih 20tak m :lol:

I tebi je ovo lose stanje pruge...

nee, ovo je dobar dio pruge. loša dionica je Žabno - križevci, to ću pokušati poslikati kroz par dana. govorilo se i o zatvaranju te dionice kad se napravi "bypass". mislim da bi to ipak bilo šteta jer tamo ima putnika koji gravitiraju Križevcima.

umjesto Žabjaka imaš dvaput Klokočevac...

popravljeno.

ovo su još te dvije fotke "kolodvora" Sveti Ivan Žabno. imam samo par fotki od kojih ove dvije manje-više sve prikazuju, nekak mi nije baš tamo prijateljska atmosfera.

smjer KŽ (od onog zavoja počinje kling-klang)
Posted Image

smjer BJ
Posted Image

inače, na ovim sporednim kolosijecima sam znao viđati nekakve teretne vagone, a kad sam klinac bio, dakle prije 20tak godina, sjećam se da je bilo i krajcanja.
oko kolodvora ima dosta industrijskih postrojenja (neka prilično velika pilana i još nešt, nemam pojma šta) tako da ima i potencijala za teretni.

#44 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,652 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.01.2007. - 17:36

Super su ti fotke, x-type. Hvala na pruženom zadovoljstvu tj. prigodi da vidimo ovu prugu.
Imam samo jednu primjedbu i to na tekstualni dio, točnije na ovu tvrdnju:

Stajalište Klokočevac, smjer BJ. 100% sam siguran da tu nikad nije postojao nikakav drugi kolosijek.

Zaključujem da si puno mlađi od mene, pa neke stvari nisi vidio. Ja sam tuda putovao još kao klinac pedesetih (pojedinosti se ne sjećam), te s izviđačima za Prvi svibnja 1970. čega se odlično sjećam. U okolici Bjelovara imali smo neku veliku akciju koja je trajala više dana. Moj odred bio je smješten u selu Prgomelj. Iz Zagreba smo doputovali specijalnom garniturom (vučena serijom 51 od Zagreb Gl.kol. do Bjelovara). Iskrcavali smo se redom od Rovišća na dalje, a mi smo sišli u Klokočevcu i dalje nastavili pješice u Prgomelj.
Klokočevac je garant imao jedan pomoćni kolosijek. Mislim da sam na zadnjem putovanju ovom prugom, sredinom devedesetih, vidio ostatke njegove trase. Tragovi s vremenom nestaju, kao npr. kod Samoborčeka.
Da ne duljim, najbolje ti je pitati nekoga od starijih željezničara.
Serija 05 je zakon!

#45 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 07.01.2007. - 17:46

ok, vjerujem ti, ja sam mislio da govoriš o zadnjih 20tak godina. sumnjam da ima kakvih ostataka više jer kod stanice paralelno s prugom idu 2 ulice od kojih se jedna nedavo asfaltirala, a i sve je to prilično pretumbano zadnjih godina. :wink:

#46 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,652 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.01.2007. - 18:02

ja sam mislio da govoriš o zadnjih 20tak godina. sumnjam da ima kakvih ostataka više jer kod stanice paralelno s prugom idu 2 ulice od kojih se jedna nedavo asfaltirala, a i sve je to prilično pretumbano zadnjih godina. :wink:


Kad bi mi pamćenje dosezalo samo dvadesetak godina unatrag ne bih se bunio, hehe :lol: :lol: ... Inače sam jako dobro zapamtio prvosvibanjske blagdane 1970. i po tome da je vrijeme bilo odvratno. Sve dane je kišilo i bilo je neuobičajeno hladno i vjetrovito za to doba godine, a na završnom postrojavanju u Bjelovaru (mislim da je bilo na nekom nogometnom igralištu - ?) dobili smo po glavama pravu mećavu tj. pljusak snijega.
Od svega iz ove epizode najradije pamtim vožnju u vlaku s ''peglicom'' 51. I, naravno, dobro društvo.
Serija 05 je zakon!

#47 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.01.2007. - 18:42

Interesantne fotke, hvala ti. :D

Kakva je popunjenost vlakova na toj trasi ? Za onaj jutarnji i popodnevni brzi do/od Zagreba znam da je krcat, a prije par godina sam se jednu nedjelju popodne vozio iz Kloštra, kad nakon Bjelovara gotovo ni igla više nije stala u vlak. Kako je s ostalim vlakovima ?

#48 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 08.01.2007. - 19:36

Kakva je popunjenost vlakova na toj trasi ? Za onaj jutarnji i popodnevni brzi do/od Zagreba znam da je krcat, a prije par godina sam se jednu nedjelju popodne vozio iz Kloštra, kad nakon Bjelovara gotovo ni igla više nije stala u vlak. Kako je s ostalim vlakovima ?

pa sasvim solidno, štoviše dobro. vikendom jutarnji znadu bit poluprazni, ali to je znak da dosta ljudi koristi vlak za posao, školu, faks. inače, u Bjelovaru je vlak omiljeno prijevozno sredstvo studenata, na bus otpada manje od 10%. zapravo, nisam siguran putuje li tko baš iz Bj busom u Zg na fax.
štreka prema Kloštru baš i nije najsretnije popunjena, tamo se zna dogodit vlak s 10 putnika.

#49 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,652 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 09.01.2007. - 16:51

štreka prema Kloštru baš i nije najsretnije popunjena, tamo se zna dogodit vlak s 10 putnika.


Tako je bilo i za mog putovanja ovom prugom, sredinom devedesetih.
U vrijeme radova na obnovi pruge Bjelovar - Kloštar razgovarao sam o tome sa susjedom koji je bio jedan od nadzornika na gradnji tj. rekonstrukciji trase. Koliko god mi je bilo drago da se jedna od davno napuštenih pruga obnavlja, toliko sam bio i skeptičan zbog (ne)isplativosti ove relacije. Ne zbog smjera (Bjelovar - Kloštar - Virovitica i dalje prema Osijeku), već zbog karakteristika pružne trase.
Čovjek mi je rekao, otprilike, ovako: - Ma hebeš takav posao, pruga je bez veze, a to je isforsirao onaj Sulejmanac!
''Sulejmanac'' je pokojni saborski zastupnik Stjepan Sulimanac - Štefina, rodom iz tog kraja, koji se zaista založio za obnovu pruge.
Iz svog putovanja spomenutom prugom sjećam se kakve-takve frekvencije (tj. ulaska-izlaska) putnika na relaciji Bjelovar - Veliko Trojstvo. U Mišulinovcu, Paulovcu i Zid Kataleni (ex Šandrovac) nisam primijetio žive duše, a čini mi se da je netko ušao/izašao u Sirovoj Kataleni.
Možda će izgradnja spojne pruge Gradec - Sveti Ivan Žabno donijeti više putnika i, dajbože, kakav protok tereta?
Serija 05 je zakon!

#50 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 09.01.2007. - 18:24

da, dobro si primijetio. prometa ima do Mišulinovca (odn. Paulovca, ali ta stanica pokriva možda 300tinjak živih duša) jer taj dio gravitira Bjelovaru. Katalene ne gravitiraju Bjelovaru, a sumnjam da imaju neku strašnu potrebu putovati u Kloštar tak da... a i ipak je to relativno rijetko naseljeno područje tak da se i ne može očekivati neki strašan broj putnika. ja mislim da je vrlo srazmjeran gustoći naseljenosti.
prema meni je najveći problem što tu teretnog prometa NEMA (eventualno se zaleti kakav izvanredni vlakić, ali ja nikad nisam vidio).
ja se stalno nadam da će izgradnjom bypassa ova pruga dobiti još koji vlak Osijek - Zagreb, a mogla bi poslužiti i kao rasterećenje smjera preko Koprivnice.

#51 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,652 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 09.01.2007. - 21:05

prema meni je najveći problem što tu teretnog prometa NEMA (eventualno se zaleti kakav izvanredni vlakić, ali ja nikad nisam vidio).
ja se stalno nadam da će izgradnjom bypassa ova pruga dobiti još koji vlak Osijek - Zagreb, a mogla bi poslužiti i kao rasterećenje smjera preko Koprivnice.


To bi bilo super, ali mene neke stvari u cijeloj priči dovode u dvojbu. Prije svega, postojeća pružna trasa (mislim naročito na dionicu Mišulinovac - Sirova Katalena) ne omogućuje brzine veće od 40 km/h. To isključuje prednosti npr. nagibnog vlaka. Uz to, na relaciji Bjelovar - Kloštar praktično nema međukolodvora za eventualna križanja. Pomoćni kolosijeci postoje u Mišulinovcu i Sirovoj Kataleni, ali ova službena mjesta nemaju (koliko vidim u Uputi 52) status kolodvora niti su kolosijeci pogodni za križanja. A ipak je riječ o dionici od preko 20 km...
Serija 05 je zakon!

#52 2041024

2041024
  • Članovi
  • 3,601 posts
  • Joined 17.01.2007.
  • LocationBjelovar

Posted 23.01.2007. - 22:38

Da u pravu si što se tiče toga ali ako se otvori Žabno - Gradec onda se sve mijenja jer niti Žabno niti Gradec nisu kolodvori za sada isto kao i Sirova Katalena i Mišulinovac ali ako bi se promet preusmjerio onda bi trebalo i moralo otvoriti barem jedno od toga radi drugačije organizacije prometa. Čuo sam da bi radovi na ovoj prugici barem zemljani trebali početi uskoro negdje oko 01.04. Živi bili pa vidjeli 8) 8) 8) 8) 8)

#53 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 23.01.2007. - 23:58

e pa bedasti su ak ne osposobe i Žabno i Gradec za mimoilaženje (namjerno kažem i, a ne ili)! rupa od Vrbovca do Bjelovara ne djeluje niti najmanje ugodno! od Bjelovara do Kloštra bi se još dalo preživjeti, ipak to nije neka mega dionica.

#54 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,652 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 24.01.2007. - 17:17

Da u pravu si što se tiče toga ali ako se otvori Žabno - Gradec onda se sve mijenja jer niti Žabno niti Gradec nisu kolodvori za sada isto kao i Sirova Katalena i Mišulinovac ali ako bi se promet preusmjerio onda bi trebalo i moralo otvoriti barem jedno od toga radi drugačije organizacije prometa. Čuo sam da bi radovi na ovoj prugici barem zemljani trebali početi uskoro negdje oko 01.04. Živi bili pa vidjeli 8) 8) 8) 8) 8)


Ako jednog dana, akobogda, poteče intenzivniji promet Gradec - Bjelovar i dalje prema Kloštru tj. Podravini, nekako mi se čini da bi bilo uputno osposobiti i Gradec i S.I. Žabno i Mišulinovac za križanja vlakova. Jer na cca 20 km pruge i to još brdske (Bjelovar - Kloštar) nazirem, iako nestručnjak, moguću potrebu za križanjem. Ili sam preveliki optimist?
Serija 05 je zakon!

#55 2041024

2041024
  • Članovi
  • 3,601 posts
  • Joined 17.01.2007.
  • LocationBjelovar

Posted 25.01.2007. - 14:51

Nije to optimizam prije bi rekao de če to biti realnost i stvarnost jer su to ipak prevelike dionice da bi se križanja radila samo u Kloštru, Bjelovaru ili Žabnu. S obzirom da planiraju i elektrifikaciju tko zna šta če oni tu iskemijati ali nadam se da če to doprinjeti željezničkom prometu na ovom području. Ako još k tome dodamo da polako i teretni promet oživljava po kloštarskoj pruzi onda bi stvarno trebalo nešto promjeniti u skoroj budučnosti. 8) 8)

#56 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 25.01.2007. - 15:18

koliko često se može vidjeti teretni vlak prema Kloštru i u koje vrijeme?[/u]

#57 2041024

2041024
  • Članovi
  • 3,601 posts
  • Joined 17.01.2007.
  • LocationBjelovar

Posted 25.01.2007. - 15:23

Ovisi od potrebe jučer je išao za kloštar 4Habbinss vagona tovarena sa ivericom za JŽ. 8) 8)

#58 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 25.01.2007. - 15:36

Ovisi od potrebe jučer je išao za kloštar 4Habbinss vagona tovarena sa ivericom za JŽ. 8) 8)

e vidio sam te Habbinse, čak sam ih i slikao na Slavonskoj, ali u procesu manevriranja

#59 2041024

2041024
  • Članovi
  • 3,601 posts
  • Joined 17.01.2007.
  • LocationBjelovar

Posted 25.01.2007. - 15:43

8) Da utovar njih se vrši na industrijskom kolosijeku "ČESMA" i to u zadnje vrijeme dosta često, a ponekad znaju doči i Rils-ovi jer ovih ima tek nekakvih stotinjak komada i jako sporo se vračaju iz Jž.

#60 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.01.2007. - 20:46

U dosadašnjim raspravama smo nekako zaključili da niti nakon izgradnje bypassa pruga za Bjelovar neće biti elektrificirana. Govori li ovaj tekst da će ipak biti drugačije? Govori se o kupnji elektromotornih garnitura za tu dionicu.

Posted Image

(Večernji list, 19.1.2007)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users