Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Pruga Križevci - Bjelovar i novi bypass


  • Please log in to reply
1710 replies to this topic

#1 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,614 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 01.06.2006. - 17:50

Pošto je jako aktualna izgradnja željezničke pruge gradec - sv. ivan žabno, evo malo nekih podataka o tome...

copy-paste sa www.bbz.hr


Željeznićka pruga GRADEC - SV. IVAN ŽABNO

Postojeća željeznička infrastruktura na području Bjelovarsko-bilogorske županije je dotrajala, zastarjela i neprimjerena stvarnim potrebama Županije.

Bjelovar je željeznicom povezan sa Zagrebom prugom duljine 89,2 km. Zbog dotrajalosti pruge omogućuje maksimalnu brzinu od 50 km/h.

Dugoročni razvoj željezničkog prometa Županije, u sklopu dugoročnog razvoja cjelokupnog sustava Hrvatskog željezničkog prometa treba biti usmjeren u nekoliko osnovnih pravaca razvoja, a jedan od njih je izgradnja nove dionice moderne željezničke pruge u dužini od 12,3 km koja bi spojila kolodvore Gradec i Žabno. Izgradnjom nove pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno ukinula bi se pruga Križevci - Sv. Ivan Žabno, a što bi smanjilo dužinu pruge Zagreb - Bjelovar za oko 21 km ili vremenski za oko 40 min. vožnje.

Aktivnosti oko pripreme za izgradnju nove pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno počele su 1990. godine i neprekidno traju do danas uz podršku svih mjerodavnih subjekata u Županiji, gradu Bjelovaru i Hrvatskim željeznicama. Do sada je izrađena slijedeća dokumentacija te dobivena mišljenja i suglasnosti:

prometna studija i građevinsko rješenje u varijantama (prosinac 1990.),


pozitivno mišljenje Komisije za pregled investicijskih programa i projekata HŽ-a na prometnu studiju i građevinsko rješenje u varijantama (1990. g.),


projektni zadatak za izradu tehničke dokumentacije nove željezničke pruge Gradec-Sv. Ivan Žabno (prosinac 1990. g.),


pozitivno mišljenje Komisije za pregled investicijskih programa i projekata HŽ-a na projektni zadatak (1. mjesec 1993. g.),


prometno-tehnološko i građevinsko idejno rješenje (srpanj 1993. g.),


pozitivno mišljenje Komisije za pregled investicijskih programa i projekata HŽ-a na prometno-tehnološko i idejno građevinsko ješenje (3. mj. 1994. g.),


prethodna studija o utjecaju na okoliš željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno (lipanj 1997. g.),


konačna studija o utjecaju na okoliš željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno,


rješenje Državne uprave za zaštitu okoliša o prihvaćanju gradnje nove željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno uz primjenu propisanih mjera zaštite okoliša,


programska skica za izgradnju nove željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno,


lokacijska dozvola za gradnju željezničke pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno


glavni projekt,


Hrvatske željeznice u obvezi su riješiti imovinsko-pravne odnose. Cjelokupnu projektnu dokumentaciju financirala je Bjelovarsko-bilogorska županija (3 mil. kn).


Uz pretpostavku rješavanja navedenih aktualnih problema izgradnje nove dionice pruge Gradec - Sv. Ivan Žabno i modernizacije željezničke infrastrukture i suprastrukture na željezničkom pravcu Bjelovar - Zagreb može se očekivati znatniji porast prometa tereta i putnika u željezničkom prometu što bi uvjetovalo i znatan rast bruto domaćeg proizvoda i zaposlenosti.


Ovo je i zanimljiv podatak da je županija dala 3 milijuna kuna...
Vidi se tko želi željeznicu i brine se za svoju budućnost...

#2 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 01.06.2006. - 18:04

Vidi se tko želi željeznicu i brine se za svoju budućnost...


Svaka čast!

Mi u Slavoniji o takvom angažmanu lokalnih vlasti možemo samo sanjati :cry:

#3 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,366 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 01.06.2006. - 18:45

Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#4 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,032 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 01.06.2006. - 20:21

Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.


Da, a tek u tom slučaju bi do punog izražaja došle i prednosti ponovnog otvaranja pruge Bjelovar - Kloštar.

#5 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 04.06.2006. - 19:55

Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.


Da, a tek u tom slučaju bi do punog izražaja došle i prednosti ponovnog otvaranja pruge Bjelovar - Kloštar.


Nije na odmet konstatirati da je pruga Bjelovar-Kloštar godinama otvorena za promet...
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#6 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 04.06.2006. - 19:57


Vidi se tko želi željeznicu i brine se za svoju budućnost...


Svaka čast!

Mi u Slavoniji o takvom angažmanu lokalnih vlasti možemo samo sanjati :cry:


..."Mi u Slavoniji"... vjerojatno se odnosi na neku drugu Slavoniju. :D

Poznato je da je proračunom grada Vinkovaca predviđeno nekoliko milijuna kuna kao poticaj izgradnji pruge Vinkovci- Osijek...
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#7 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,032 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 04.06.2006. - 21:49

Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.


Da, a tek u tom slučaju bi do punog izražaja došle i prednosti ponovnog otvaranja pruge Bjelovar - Kloštar.


Nije na odmet konstatirati da je pruga Bjelovar-Kloštar godinama otvorena za promet...


Točno, prije nekih desetak godina je ta pruga ponovno zaživjela ...
Sorry ukoliko se iz mog komentara dalo naslutiti suprotno :?

#8 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,614 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 05.06.2006. - 14:08

Svaka čast. Modernizacijom te pruge te revizijom podravske to bi ziher bio najbrži pravac do Osijeka.


Morao bih te demantirat...
Mislim da bi i dalje bila brža trasa Zagreb - Strizivojna - Osijek

Makar je prek Bjelovara 268, a prek Strizivojne 272km...
I da se skrati za 15-ak km preko onog bypassa, opet neznam zbog dosta brdovitog terena bj-kloštar...

A i po svim razvojnim planovima, glavan pruga za Osijek će biti ona prek Strizivojne, makar je ova kraća...

#9 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,366 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 05.06.2006. - 14:59

Makar je prek Bjelovara 268, a prek Strizivojne 272km...
I da se skrati za 15-ak km preko onog bypassa, opet neznam zbog dosta brdovitog terena bj-kloštar...

A i po svim razvojnim planovima, glavan pruga za Osijek će biti ona prek Strizivojne, makar je ova kraća...


Aha, opet primjer zapostavljanja jednog pravca u korist drugog... :evil:
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#10 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,614 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 05.06.2006. - 16:01

Aha, opet primjer zapostavljanja jednog pravca u korist drugog... :evil:


Al čuj, nek prvo osposobe do Osijeka po x-koridoru, a onda nek se okrenu alternativi preko Bjelovara...
Bjelovarce samo nek dobro spoje s Zagrebom, a ostalo će se sredit s vremenom..

#11 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 10.06.2006. - 19:48

teško da će bjelovarska pruga ikad postat glavni pravac za osijek i to ne toliko zbog strizivojne, već zbog koprivnice koja bi dosta izgubila. ja bih bio zadovoljan da dobijemo bar jedan ili dva brza vlaka prema zagrebu koji bi stajali u vrbovcu i/ili dugom selu, ili ne bi uopće stajali. nekako sanjam da bi se za bjelovar mogle uzeti neke moderne dmv garniture koje bi bile sjajne na tom potezu.

#12 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,032 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 10.06.2006. - 20:39

nekako sanjam da bi se za bjelovar mogle uzeti neke moderne dmv garniture koje bi bile sjajne na tom potezu.


Mislim da bi 7123 bio pogodan za tu relaciju.

#13 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,366 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 10.06.2006. - 21:27

već zbog koprivnice koja bi dosta izgubila.


ja mislim da je ta Koprivnica precijenjena u željezničkim krugovima.
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#14 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 11.06.2006. - 00:08

nekako sanjam da bi se za bjelovar mogle uzeti neke moderne dmv garniture koje bi bile sjajne na tom potezu.


Mislim da bi 7123 bio pogodan za tu relaciju.

mislim da dobro misliš! sjedala bi bila više nego dovoljno udobna za relaciju od 70tak km, a radijusi zavoja su ko stvoreni da se vlak može nagibati i pičiti dovoljno brzo. ipak, možemo samo sanjati o tome. već vidim za 3 godine najavu na Glavnom: "brzi vlak iz bjelovara stiže na prvi peron" i dođe macosa na prvi peron

#15 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,032 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.06.2006. - 04:59

mislim da dobro misliš! sjedala bi bila više nego dovoljno udobna za relaciju od 70tak km, a radijusi zavoja su ko stvoreni da se vlak može nagibati i pičiti dovoljno brzo. ipak, možemo samo sanjati o tome. već vidim za 3 godine najavu na Glavnom: "brzi vlak iz bjelovara stiže na prvi peron" i dođe macosa na prvi peron

A kad misle elektrificirati prugu do Bjelovara ? Možda ipak ne bude ni Macosa ni nagibni, nego npr Mađar ?

#16 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 11.06.2006. - 10:38

A kad misle elektrificirati prugu do Bjelovara ? Možda ipak ne bude ni Macosa ni nagibni, nego npr Mađar ?

gle, ovdje su svi zapeli za tu elektrifikaciju do bj, ali ja vas uvjeravam da je to čisti SF! moja procjena je da idućih 15 godina ne bi trebali niti pomišljati na to.

#17 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,241 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 11.06.2006. - 10:52

gle, ovdje su svi zapeli za tu elektrifikaciju do bj, ali ja vas uvjeravam da je to čisti SF! moja procjena je da idućih 15 godina ne bi trebali niti pomišljati na to.


Slažem se.To je naša realnost.Strizivojna - Šamac nije bila elekktrificirana od rata, tako stoji, dakle prioritetne koridorske pruge nisu obnavljane, a ne ići u elektrifikaciju nekih drugih.
Sve su to IMHO utopijski projekti za koje se nema novaca.Mislim da se u idućih 7 godina minimalno neće ništa elektrificirati, daj Bože da nisam u pravu.

#18 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,032 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.06.2006. - 11:05

gle, ovdje su svi zapeli za tu elektrifikaciju do bj, ali ja vas uvjeravam da je to čisti SF! moja procjena je da idućih 15 godina ne bi trebali niti pomišljati na to.


Slažem se.To je naša realnost.Strizivojna - Šamac nije bila elekktrificirana od rata, tako stoji, dakle prioritetne koridorske pruge nisu obnavljane, a ne ići u elektrifikaciju nekih drugih.
Sve su to IMHO utopijski projekti za koje se nema novaca.Mislim da se u idućih 7 godina minimalno neće ništa elektrificirati, daj Bože da nisam u pravu.


Misliš da je utopija i ovo što pričaju o elektrifikaciji do Vukovog sela na kumrovečkoj pruzi?

#19 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,241 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 11.06.2006. - 11:10

Misliš da je utopija i ovo što pričaju o elektrifikaciji do Vukovog sela na kumrovečkoj pruzi?


Da, nadam se da sam u krivu.

#20 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,032 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.06.2006. - 11:19

Misliš da je utopija i ovo što pričaju o elektrifikaciji do Vukovog sela na kumrovečkoj pruzi?


Da, nadam se da sam u krivu.


I ja se nadam da si u krivu, iako logika zaista govori drugačije.
Pogotovo dok smo svjedoci kontinuiranog smanjivanja brzine na magistralnim i ostalim prugama, ulaganja će vjerojatno ići u sanaciju tih problema, a ne u nove elektrifikacije. :(




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users