Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

7 1/4" “Park železničara”, Lajkovac

vrtna željeznica 7 1/4 JŽ 83 mjerilo 1:4

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 19.04.2016. - 06:39

milošjocif kaže: 
.Inače za koju godinu ili dve biče ti najbliže Lajkovac.Ne znam dokle su stigli,znam samo,da su nabavili šine u Švajcarskoj (isti profil kao na Raki).
LP Miloš

http://www.novosti.r...tiri-puta-manju

Jedinstveno: Prave lajkovačku prugu - četiri puta manju!
B. Puzović | 08. februar 2015. 12:00 | Komentara: 6
Železnički kompleks na Balkanu biće izgrađen u Lajkovcu, nekada najvećem čvoru uzane pruge . “Park železničara” zauzimaće oko 25 ari, a parnjača će vući vagone, manjih dimenzija, trasom dugom pola kilometra

rep-lajkovacka-pruga_620x0.jpg 

IDE Mile lajkovačkom prugom, ali - četiri puta manjom! U Lajkovcu, nekada najvećem čvoru uzane pruge u bivšoj Jugoslaviji, biće izgrađena, prva na Balkanu, takozvana parkovska železnica - minijaturna pruga, parna lokomotiva sa vagonima koji će biti atrakcija za turiste na proputovanju za Mokru goru, Šargansku osmicu.

Budući “Park železničara”, po zamisli arhitekte Radomira Todorovića, autora i kompleksa na Mokroj gori, zauzimaće oko 25 ari na prostoru između pruge Beograd - Bar i magistralnog puta za Valjevo, od pošte do autobuske stanice. Nasred plitkog bazena - fontane, prečnika 22 metra, biće postavljena parnjača, koja je uskim kolosekom nekada vukla voz “ćiru”, a sada je “parkirana” ispred lajkovačkog doma kulture, te spomenik železničaru, koji bi bio simbol nadaleko popularne pesme “Ide Mile lajkovačkom prugom”.

- Najveća atrakcija biće pruga, parna lokomotiva 83 serije i vagoni četiri puta manji od fabričkih dimenzija, koji će se kretati pola kilometra dugom trasom u “Parku železničara” i prevoziti turiste - kaže Miroslav Jeremić, građevinski inženjer iz “Železnica Srbije”. - Zamisao je da Lajkovac bude usputna stanica turistima koji se iz Beograda zapute u Mokru goru.

Lokomotivu prave Aleksa Jeremić, poslovođa dizel i parne vuče i Danilo Načić, diplomirani saobraćajni inženjer u “Kolubara - Preradi”. Parnjaču, koju je, u prirodnoj veličini u fabrici sklapala armija majstora, dvojica entuzijasta montiraće u - kućnoj radionici. Lokomotiva će imati više od 1.000 raznih ručno izrađenih delova, ići će na parni pogon, razvijaće brzinu od pet kilometara na čas, a moći će da povuče čak 20 tona tereta!

- Iako će biti minijaturna, njome će upravljati pravi mašinovođa, a oglašavaće se pištaljkom koja se više od pola veka, od ukidanja uskog koloseka, u Lajkovcu nije čula - kaže Aleksa Jeremić. - Prava lokomotiva teška je oko 35 tona, a umanjena koju pravimo imaće oko 500 kilograma, u predelu dimnjaka biće visoka 85 centimetara. U otvorenim vagonima moći će da sede četvoro odraslih putnika, ili šestoro dece. Vožnja će trajati oko pola sata, a na pruzi će biti čak i tunel ispod stepeništa kojim će posetioci da stižu do velike lokomotive na sredini bazena - fontane.

Parnjača i vagoni biće, procenjuju dvojica zaljubljenika u železnicu, završeni za godinu dana. Paralelno sa minijaturnom prugom, za koju su iz Švajcarske već dopremljene specijalne šine, planiran je nasip, sa još jednom lokomotivom u pravoj veličini. Uz nju, biće četiri vagona, sa fotografijama i eksponatima koji će podsećati na pravce kojima se granala nekad čuvena lajkovačka pruga - za Čukaricu, odnosno Beograd, Mladenovac, Užice i Valjevo.

- Spremni smo da finansiramo izradu glavnog projekta ovog kompleksa i ove godine izdvojimo desetak miliona za prvu fazu izgradnje “Parka železničara” - kaže Živorad Bojičić, predsednik Opštine Lajkovac. - Gradnja ove jedinstvene turističke atrakcije mogla bi da počne 16. septembra, na dan Opštine Lajkovac, kada je 1908. godine uskom prugom prošao prvi voz “ćira” i praktično počela da nastaje nadaleko poznata železnička varošica.

SVETSKI STANDARD- Pruga, lokomotiva, vagoni, širina koloseka, biće usklađeni sa svetskim standardom za parkovske železnice, sve će biti napravljeno u razmeri 1 prema 4,1 - objašnjava Danilo Načić. - Na taj način, budući kompleks u Lajkovcu, ući će u porodicu parkovskih železnica sveta, koje svuda gde postoje izazivaju veliko interesovanje i oduševljenje turista i ostvaruju znatnu zaradu.



#2 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 19.04.2016. - 06:41

Nekoliko komentara na članak o Lajkovačkoj parkovnol želejznici:
http://www.novosti.r...iri-puta-manju#

Moak: Ricinusu, ja sam se vozio u Nemačkoj ovakvom železnicom, koja isključivo služi u turističke svrhe, i moram ti reći da je i tamo takva brzina. Bezbedonosni zahtevi i tehnička ograničenja su strogi tako da je to neki maksimum. Inače, prihod od ovakve turističke atrakcije je dosta veliki za sve subjekte. Prema tome, Ricinusu, treba prvo izaći iz svog sela za života i videti sveta pa onda probati da se bude duhovit.

Danilo: Odgovor: Duzina trase je 450 m u jednom pravcu, tj 900 m u oba pravca. Nije pun krug trasa, tj. zamisljeno je da kada voz dodje do kraja trase, lokomotiva prenosnicom predje na pocetak trase i onda sama dodje na kraj voza. Za to vreme putnici posmatraju voznju same lokomotive i fotografisu okolni kompleks i voznju lokomotive. Dakle lokomotiva prelazi 1800 m prakticno ali pola voznje je manevra. ETO. Pozdrav iz Lazarevca



#3 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 19.04.2016. - 06:42

Ova tema se također nalazi na forumu malezeljeznice.net

 

http://www.malezelje...-lajkovac.9612/



#4 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 19.04.2016. - 06:50

Predviđene lokomotive ( serije JŽ83) bit će u mjerilu 1:4. Za predođbu kako bi to moglo izgledati odnosno da se stekne dojam o veličini lokomotiva može se vidjeti na vrtnoj željeznici 
THE NORTON HILL LIGHT RAILWAY.
Na toj vrtnoj također voze  Jž uskotračne lokomotive serije 83, 73 i 740 te teretni putnički vagoni u mjerilu 1:4,1
na pruzi širine 184mm (7 1/4")
 
 
 


#5 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 19.04.2016. - 06:51



#6 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 19.04.2016. - 08:47

O Lajkovačkim prugama i važnosti željeznice za Lajkovac postoji posebna tema:
 


#7 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 19.04.2016. - 11:21

O klubu parkovna željeznice postoji i tema na railserbia.net
 


#8 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 20.04.2016. - 09:42

Analizirajući tekst i komentare može se zaključiti da se buduća vrtna željeznica graditi na ovoj lokaciji:
 
12987231_889366294523442_410767503711440
 
Budući “Park železničara”, po zamisli arhitekte Radomira Todorovića, autora i kompleksa na Mokroj gori, zauzimaće oko 25 ari na prostoru između pruge Beograd - Bar i magistralnog puta za Valjevo, od pošte do autobuske stanice. Nasred plitkog bazena - fontane, prečnika 22 metra, biće postavljena parnjača, koja je uskim kolosekom nekada vukla voz “ćiru”, a sada je “parkirana” ispred lajkovačkog doma kulture, te spomenik železničaru, koji bi bio simbol nadaleko popularne pesme “Ide Mile lajkovačkom prugom”.
 
Danilo: Odgovor: Duzina trase je 450 m u jednom pravcu, tj 900 m u oba pravca. Nije pun krug trasa, tj. zamisljeno je da kada voz dodje do kraja trase, lokomotiva prenosnicom predje na pocetak trase i onda sama dodje na kraj voza. Za to vreme putnici posmatraju voznju same lokomotive i fotografisu okolni kompleks i voznju lokomotive. Dakle lokomotiva prelazi 1800 m prakticno ali pola voznje je manevra. ETO. Pozdrav iz Lazarevca
 
S obzirom na gore naveden opis da se zaključiti da bi vrtna željeznica u grubu mogla izgledati kao što je prikazano žutom linijom sa jednim zajedničkim kolodvorm. Na sličan način je izvedena vrtna željeznica u THE NORTON HILL LIGHT RAILWAY.
 
Takvo riješenje vođenja pruga zove se balon. 


#9 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 23.03.2018. - 11:15

Zanima me dal ima kakvih novih informacija o planiranoj vrtnoj željeznici?






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users