Stanley Posted April 21, 2018 Author Share Posted April 21, 2018 Nije bilo teorije da se zaputim duž nasipa jer nisam ponio ni mačetu ni fleksericu, a prema krpeljima nisam druželjubiv. Stoga sam se uputio komunikacijom poznatom kao Betonska cesta: Здравствуйте Сбербанк: Kako uz cestu nema nogostupa morao sam ići zige-zage: Trag Samoborčeka - hupser na sporednoj cesti: Nasip prema Samoboru: Nasip prema Bregani: Cestovni promet je bio iznimno gust i sve se pitam zašto ljudi kukaju da nemaju love: Ja bih Betonsku cestu preimenovao u Aleju maslačaka: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 21, 2018 Author Share Posted April 21, 2018 Pogled iz daljine na džunglu gdje je nekada vozio vlak: Jedna usputna impresija: Fantasyland danas izgleda ovako: Imao sam namjeru istražiti kako danas izgledaju kompleks bazena i stajalište Samoborčeka imenom ''Šmidhenovo kupalište''. Prvo termalno kupalište otvorio je 1868. samoborski poduzetnik i gradonačelnik Ljudevit Šmidhen, pa je po njemu dobilo i ime. ''Šmidhen'' je dugo godina bio jedno od omiljenih izletišta Zagrepčana, ali je u novije doba zapušten i u katastrofalnom stanju. Jedan od nekadašnjih bazena Šmidhenovog kupališta: Tragove nekadašnjeg Samoborčekovog stajališta Šmidhenovo kupalište posljednji je na forumu objavio seabral i ovdje prenosim dvije njegove fotografije: Nadao sam se da ću otkriti bar neke tragove stajališta i kupališta, ali moram priznati da sam se u početku bio izgubio. Obratio sam se stoga čovjeku u dvorištu male tvornice za izradu drvenih paleta i pitao ga zna li možda gdje je nekada bilo Šmidhenovo kupalište. Javio sam se na pravu adresu - on je vlasnik tvornice i živi ovdje već 40 godina, a njegovo je imanje u neposrednom susjedstvu bivšeg kupališta. Pokazao mi je kako bi se eventualno moglo doći do ostataka objekta, ali me odmah upozorio da je tamo sve zaraslo u džunglu i da je cijela šikara jedno veliko leglo zmija. Pričao mi je da su mu znale ulaziti u kuću i radi toga je morao raščistiti žbunje sa svog imanja. S obzirom na nepostojanje pristupnog puta i neugodnu pomisao na gmazove odustao sam od potrage za bazenima. Tragovi nekadašnje ceste prema kupalištu: Pogled iz daljine na jedan od objekata nekadašnjeg Šmidhenovog kupališta. Danas se tamo gnijezde životinje latinskog imena serpens: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 21, 2018 Author Share Posted April 21, 2018 Nasip Samoborčeka u smjeru Šmidhenovo kupalište - Samobor: Nasip u smjeru Lug - Bregana: I tako sam plan ostvario samo djelomice, ali nema smisla zbog toga se lupati po glavi. Za povratak sam koristio gornju cestu Samobor - Bregana: Pogled sa ceste u smjeru Šmidhenovog legla gmazova: Moja brzina je 6-7 km/h: Eto me opet na autobusnom kolodvoru: Onima gore se fućka za bazene i Šmidhenovo kupalište: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 21, 2018 Author Share Posted April 21, 2018 Primijetio sam da je na autobusnom kolodvoru prilično prometno, a na vozni red prema Zagrebu zaista se ne mogu potužiti. Autobusi Samoborčeka subotom voze prema Črnomercu preko Strmeca svakih 25 minuta, a postoji i linija za Črnomerec preko Svete Nedelje. Rupe između polazaka Samoborčeka popunjava Autoturist tako da sam umjesto i 11:15 krenuo već u 11:05. Jedino je cijena genocidna, Vrapče - Samobor 24 kune i isto toliko natrag. Vlak bi bio duplo jeftiniji, ali nešto slutim da ću ga dočekati u Fućkovom jarku. Nekoliko fotografija autobusa na kolodvoru: I za kraj krntija koja me dopremila do Vrapča. Izvana izgleda kako-tako, ali su sjedala božesačuvaj: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kupljenec Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Super si protegnul noge, najbolje je tak od jutra landrati dok nije vruće još. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Stankec: "Moja brzina je 6-7 km/h" ------------------------------------------------------------------------ Kamo sreče da su snimljeni "idijoti" koji su nešto što je moglo poslužiti Samoborcima i Zagrepčanima i u 21 solječu, a ne nekog dobronamjernog putnika. Tužno je pogledati ostatke nekada funkcionalnih objekata. Zmije su sve zauzele-zaposjele, da im sva jajca ptice pojele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Očito je sve teže i teže tražiti Samoborčekove ostatke. Super da si se danas odlučio na to, no jasna mi je frustracija kad vidiš da je nestalo i ono malo tragova koji su priije par godina još bili preostali. Nema nam druge nego ponovno ići gledati "Tko pjeva zlo ne misli" ... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vladimir S. Posted April 22, 2018 Share Posted April 22, 2018 Nasip u smjeru Lug - Bregana: Bio si, skoro pa doslovno, u mojem dvorišću. Na ovome križanju sa špiglima ravno gore. Da si se ranije odlučio i najavio potragu rado bi se pridružio kao lokalni vodič. Ovaj dio nasipa prema Bregani se uredno čisti i održava zadnjih 5-6 godina. To se vidi i na tvojoj slici jer na nasipu nema šikare i drveća. Možda to uređuje vlasnik onog obrta s kojim si razgovarao. Jedna usputna impresija: Fantasyland danas izgleda ovako: Pogled iz daljine na jedan od objekata nekadašnjeg Šmidhenovog kupališta. Danas se tamo gnijezde životinje latinskog imena serpens: I bez zmija ne bi vidio ništa od bazena. Na onoj ploči za Fantasyland piše kada su dobili dozvoje za rušenje i vjeruj mi bili su jako brzi. Sve je poravnato u roku mjesec dana. Ostale su samo gomile šute koje čekaju početak gradnje. Dočekati će je kao što ćemo mi dočekati vlak. Također čekaju povratak investitora iz Remetinečke ulice, gdje su završili negdje godinu nakon toga, odnosno njihovu financijsku konsolidaciju. Ovaj objekt na zadnjoj slici bi trebala biti nekadašnja pumpna stanica. Ona je, zbog svoje namjene, jedina ostala čitava. Ne znam da li je u funkciji, vjerojatno nije. Lijep izlet s pomješanim osjećajima. p.s. Nisi jedini koji se tako osjeća po tom pitanju pa da nas malo razvedrim Mixed Emotions https://youtu.be/loNey3n6uuE Quote Deda je vozio seriju 32 Ja sam samo običan ferroequinolog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted April 22, 2018 Author Share Posted April 22, 2018 Ovaj dio nasipa prema Bregani se uredno čisti i održava zadnjih 5-6 godina. To se vidi i na tvojoj slici jer na nasipu nema šikare i drveća. Možda to uređuje vlasnik onog obrta s kojim si razgovarao. Točno, uredio je on. Taj gospodin - inače vrlo ljubazan i susretljiv - ispričao mi je da dio zemljišta između ceste i jarka održavaju cestari, jarak vodoprivreda, a nasip bi trebao Zagrebački holding kao zemljišni vlasnik pružnog koridora. Holding ne trza na svoj posjed pa je gazda uzeo fleksericu i raskrčio grmlje na nasipu. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted April 22, 2018 Share Posted April 22, 2018 Tvoja brzina 6-7km/h? Pa prekoračio si negdje 25 do 30% brzinu. Skupa ti karta za Samoborčeka? Hodi ti u Deželu samnom. To ti je jeftinije i interesantnije. Koliko si platio kartu za do Samobora i natrag mogli smo u Ljubljanu na čokoladni vlak za te novce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted May 14, 2018 Share Posted May 14, 2018 Očito je sve teže i teže tražiti Samoborčekove ostatke. Super da si se danas odlučio na to, no jasna mi je frustracija kad vidiš da je nestalo i ono malo tragova koji su priije par godina još bili preostali. Nema nam druge nego ponovno ići gledati "Tko pjeva zlo ne misli" ... Nedavno su povadili tračnice sa mosta preko potoka Bregana na malograničnom prijelazu tako da niti tih tragova više nema. Vjerojatno su još ostale tračnice u jednom dijelu bivšeg Tehničko-remontnog zavoda ali njih neće vaditi tako skoro jer su u sklopu jedne betonirane površine. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikiza Posted June 7, 2018 Share Posted June 7, 2018 Lep hodopis, nažalost tragova, a izgleda i nade za tu prugu je sve manje. Nikada mi neće biti jasna ta ideja u exYU da se sve što nije normalne širine koloseka dokine po kratkom postupku (u Bosni je to cele regije bacilo u izolaciju, pogotovo po pitanju transporta robe, a bogme i putnika). Švajcarci su svoje uskotračne održavali, modernizovali, na nekim mestima čak i deo koloseka koji je prethodno bio "normalizovan" vratili u uskotračni da bi mogli da produže trase vozova. Na dosta tih pruga postoji i prevoz tereta, a same po sebi su i turistička atrakcija. Oko Barselone FGC ima 1-metarske koloseke na dosta linija, novi EMV-ovi, idu i malo preko 100km/h gde može i ništa im ne fali.Da se ova pruga nije bespotrebno uklonila, sigurno bi uz elektrifikaciju i moderne EMV-ove i dan danas bila najbolji prevoz između Samobora i Zagreba, a možda bi i Šmidhen imao drugačiju sudbinu. Quote Čekajući tramvaje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 28, 2018 Author Share Posted September 28, 2018 Dio treći: Vrapče - Stenjevec, 28. rujna 2018. Prije nekoliko dana sam iz vlaka primijetio da je nekadašnja džungla oko trase Samoborčeka između Vrapča i Stenjevca djelomice raskrčena i da se vidi nasip nekadašnje pruge. Danas sam iskoristio lijepo popodnevno vrijeme da pobliže utvrdim stanje stvari. Iza ovog nadvožnjaka je bilo stajalište Vrapče: Jedan od rijetkih očuvanih objekata Samoborčekove pruge: Stabla na nasipu su ostavljena... ... stoga ću koristiti ovaj sektor uz prugu: Nasip se sada dobro vidi: Nešto živog prometa na susjednim 2 x 1.435 mm: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 28, 2018 Author Share Posted September 28, 2018 Pasmina Homo sapiens je naravno ostavila svoje tragove: Krčenje šikare izvuklo je na svjetlo dana neke artefakte stare pruge. Najprije ostaci nekadašnjeg mostića ili propusta. Ne znam preko čega jer nema traga nikakvoj tekućici: I jedan stupić. Je li kilometarski ili hektametarski ne bih znao reći: Djelovalo bi idilično da ima neka staza između stabala: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 28, 2018 Author Share Posted September 28, 2018 Na nekim mjestima nasip je slobodan od visoke i srednje vegetacije: Ostaci očišćenog raslinja: Ovaj se proširio preko trase: Drugi se igraju palikuće: Eto me sasvim blizu cilja: O-o! Kaj je sad ovo, nemrem dalje: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 28, 2018 Author Share Posted September 28, 2018 (Nastavak sa prethodne stranice) Ovaj je izgleda prisvojio dobar dio javnog prostora: I nadvožnjak je unutar žice: Da sam mlađi možda bih riskirao spuštanje niz ovaj zid... ... ali srećom postoji i druga solucija: Ograda me toliko iziritirala da sam prekasno reagirao na pojavu na živoj pruzi: Divlji prijelazi ponekad dobro dođu: I završetak današnjeg očevida - zgrada nekadašnjeg stajališta, a prije toga i ukrižja, koje se zvalo Stenjevec: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.