Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Rijeka i okolica - integrirani prijevoz putnika


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#21 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,340 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 12.06.2018. - 12:03

U Rijeku je stigao 6112-006 na promotivnu vožnju trasom prigradske željeznice Šapjane - Rijeka - Škrljevo i obrnuto.

 

HŽPP sprema zajedničku kartu s Autotrolejem, a prigradski vlak bi trebao početi voziti od 3. 9. 2018.

 

Ima li netko informacije o prijedlogu voznog reda, bilo što slično tome?


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png

 
a035.gif


#22 Vedran Zeman

Vedran Zeman
  • Članovi
  • 4,183 posts
  • Joined 17.10.2005.
  • LocationKloštar Podravski

Posted 12.06.2018. - 12:44

S obzirom na stanje motornih vlakova i lokomotiva u HŽ PP-u s čijim autobusima misle "privremeno substituirati" te vlakove? :kul3

Metro über (unter) alles! :kul3


#23 Igor 2110

Igor 2110
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 31.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 12.06.2018. - 14:45

Navodno ce 2 mađara ići dole. E sad kolko cesto budu vozili nezz.

#24 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,241 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 12.06.2018. - 18:19

S obzirom na brdske dionice na pruzi meni bi bilo logičnije da voze prigradski 6112.

Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#25 DŠ...

DŠ...
  • Članovi
  • 542 posts
  • Joined 15.07.2012.
  • LocationHrvatska

Posted 03.09.2018. - 22:07

Nakon potpisivanja Sporazuma o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke i Ugovora o poticanju integriranog prijevoza putnika primjenom radničke, studentske, učeničke i umirovljeničke pretplatne karte HŽ Putnički prijevoz – KD Autotrolej u lipnju ove godine, od 1. rujna integrirani prijevoz putnika bit će uveden i na riječkom području.

Zajednička mjesečna karta HŽPP – KD Autotrolej vrijedit će od 1. rujna 2018., a zajedničkom kartom bit će omogućen prijevoz vlakom unutar 4 zone HŽPP-a (do 40 km od Rijeke) i 1. zone autobusnog prijevoza Grada Rijeke.

Zone HŽPP-a obuhvaćaju sljedeće kolodvora i stajališta:

  • 1. zona: Sušak Pećine, Krnjevo i Opatija-Matulji
  • 2. zona: Škrljevo, Meja, Rukavac, Jušići, Jurdani i Permani
  • 3. zona: Melnice, Plase i Šapjane
  • 4. zona: Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine

Zajednička mjesečna karta moći će se koristiti unutar četiri zone HŽPP-a (prijevoz vlakom na udaljenosti od oko 40 km od Rijeke) i 1. zone Grada Rijeke (prijevoz autobusom).

Zone HŽPP-a obuhvaćaju sljedeće kolodvora i stajališta:

  • 1. zona: Sušak Pećine, Krnjevo i Opatija-Matulji
  • 2. zona: Škrljevo, Meja, Rukavac, Jušići, Jurdani i Permani
  • 3. zona: Melnice, Plase i Šapjane
  • 4. zona: Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine

Zajednička karta HŽPP – KD Autotrolej

Cijene zajedničkih karata

Zone

HŽPP/KD AUTOTROLEJ

Radnici Studenti i učenici (srednjoškolci) Umirovljenici cijene (kn) cijene (kn) cijene (kn) 1. zona/1. zona 350,00 200,00 175,00 2. zona/1. zona 450,00 250,00 225,00 3. zona/1. zona 500,00 300,00 275,00 4. zona/1. zona 600,00 350,00 325,00

Uvođenjem zajedničkih mjesečnih karata putnicima će se omogućiti kupnja karata koje su jeftinije za oko 40% od dosadašnjih, kada su putnici odvojeno kupovali kartu za vlak i kartu za autobus.

Karte će se prodavati na prodajnim mjestima KD Autotroleja u Rijeci (Jelačićev trg 3 i Delta bb) i Opatiji (Velog Jože 1).

Vozni red HŽPP-a

Kako bi putnicima omogućio što bolje veze od 3. rujna HŽPP uvest će dodatnih 8 vlakova na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka:

  • 4802  Rijeka (7.40) – Jurdani (8.09)
  • 4803  Jurdani (8.20) – Rijeka (8.49)
  • 4806  Rijeka (12.40) – Jurdani (13.09)
  • 4807  Jurdani (13.17) – Rijeka (13.46)
  • 4812  Rijeka (19.06) – Jurdani (19.35)
  • 4813  Jurdani (19.43) –  Rijeka (20.12)
  • 4814  Rijeka (20.25) –  Jurdani (20.54)
  • 4815  Jurdani (21.30) –  Rijeka (21.59)

Vlakovi će voziti od ponedjeljka do petka (osim blagdana).

Uz navedene vlakove, na istoj relaciji voze i 4 međunarodna vlaka (Rijeka – Ljubljana – Rijeka), koja će se od rujna, uz kolodvor Opatija Matulji, zaustavljati i u kolodvoru Jurdani.

Od 9. prosinca 2018, tj. uvođenja novog voznog reda 2018/2019. na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka vozit će 16 vlakova.

Na relaciji Rijeka – Fužine – Rijeka vozi 14 vlakova.

Uvođenjem zajedničkih mjesečnih karata putnicima je omogućena kupnja 40% jeftinijih karata, a karte će se prodavati na prodajnim mjestima KD Autotroleja u Rijeci (Jelačićev trg 3 i Delta bb) i Opatiji (Velog Jože 1).

 

https://www.fiuman.h...-siroj-okolici/



#26 thomcro

thomcro
  • Članovi
  • 9,388 posts
  • Joined 30.12.2005.
  • LocationRijeka

Posted 04.09.2018. - 09:38

I to je krenulo ... moje prvo putovanje "prigradskim" vlakom od Rijeke do Matulja i natrag ... snimljeno jučer (03.09.18.)

 

prije polaska

Xbx3iX5.jpg

 

mada piše da ide do ..., vlak za sad ide samo do Jurdana

Y9bAk9o.jpg

 

pogled unatrag

g8kiRTN.jpg

 

odlazak iz Matulja za Jurdane

PsS6ydX.jpg

 

dvadesetak minuta kasnije mađar se vratio u Matulje

uPmmFvi.jpg

 

odakle krenuo tamo se i vratio

gRBLL0k.jpg


Najmračniji krugovi pakla su rezervirani za one koji u vremenima moralne krize ostanu neutralni i suzdržani - Dante Alighieri


#27 ŠTREKAR

ŠTREKAR
  • Članovi
  • 357 posts
  • Joined 30.01.2009.
  • LocationKARLOVAC

Posted 04.09.2018. - 09:49

Kakva je bila popunjenost?



#28 thomcro

thomcro
  • Članovi
  • 9,388 posts
  • Joined 30.12.2005.
  • LocationRijeka

Posted 04.09.2018. - 11:28

Kakva je bila popunjenost?

... ako očekuješ da ti sad napišem da se vrata nisu mogla zaprt kulko je ljudi bilo slabo očekuješ!

 

I gore i dole nas je bilo dvojica (kulko sam ja uspel videt) i to oba smo bili iz Rijeke i išli smo oba do Matulja s time da se taj drugi čovjek, čini mi se, iskrcal na stajalištu Krnjevo.

 

Jasno, strojovođa i kondukter se ne računaju!


Najmračniji krugovi pakla su rezervirani za one koji u vremenima moralne krize ostanu neutralni i suzdržani - Dante Alighieri


#29 .Laurus.

.Laurus.
  • Članovi
  • 3,441 posts
  • Joined 30.01.2013.
  • LocationM103

Posted 14.09.2018. - 10:33

Prigradski vlak u Rijeci prošlog tjedna vozio 120 puta i imao samo 50-ak putnika

 

vlak4.jpg

 

Prigradski vlak u Rijeci možda je na papiru dobra ideja, ali u praksi se to zasad nije pokazalo pretjerano uspješnim. Cijena vožnje prigradskim vlakom zaista je znatno povoljnija u usporedbi s vožnjom autobusom, naročito za one iz nešto udaljenijeg područja, no očito da će trebati dulji period da se ljudi priviknu na lokalnu vožnju vlakom te da na snagu u prosincu stupi kvalitetniji vozni red.

 

Već smo izvijestili kako je u jednom prigradskom vlaku na samom početku prometovanja imao svega dva putnika, a početkom ovog tjedna prenijeli smo i loša iskustva ekipe s Facebook stranice Lokalpatrioti Rijeka koji se ni nisu uspjeli voziti vlakom, već im je bio ponuđen prijevoz autobusom.

 

Tragom toga kontaktirali smo HŽ Putnički prijevoz kako bismo provjerili koliko je ljudi do sada koristilo prigradski vlak te zbog čega već u samom startu ima poteškoća s vožnjom vlaka, odnosno zašto se putnici prevoze autobusom.

 

Prema primljenim informacijama ispada da u vlaku prosječno nema čak ni dva putnika. Odgovor HŽ Putničkog prijevoza prenosimo u cijelosti:

 

“U cilju razvoja integriranog prijevoza putnika na riječkom području, od 1. rujna uvedena je zajednička mjesečna karta HŽPP – KD Autotrolej, kojom je omogućen prijevoz vlakom unutar 4 zone HŽPP-a (do 40 km od Rijeke) i 1. zone autobusnog prijevoza Grada Rijeke. Od 3. rujna HŽ Putnički prijevoz uveo je 8 dodatnih vlakova na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka, a i 4 međunarodna vlaka, uz kolodvor Opatija Matulji, zaustavljaju se i u kolodvoru Jurdani. Time na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka ukupno vozi 12 vlakova, a na relaciji Rijeka – Fužine – Rijeka 12 vlakova.

 

Stupanjem na snagu novoga voznog reda 9. prosinca 2018. na relaciji Rijeka – Jurdani bit će uvedeni dodatni vlakovi čiji će polasci biti prilagođeni svakodnevnim migracijama te će na toj relaciji ukupno voziti 16 vlakova. Tijekom prvog tjedna od uvođenja integriranog prijevoza na riječkom području, tj. od 3. do 7. rujna prevezeno je oko 40 putnika na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka i 10-ak putnika na relaciji Rijeka – Fužine – Rijeka.

 

Zbog obnove usjeka i sanacije zida na ulazu u kolodvor Skrad pruga Zagreb GK – Rijeka bit će zatvorena za promet između kolodvora Brod Moravice i Skrad od 10. do 14. rujna, od 17. do 21. rujna te od 24. do 28 rujna od 7.10 do 13.30 sati te u kolodvoru Lokve te između kolodvora Fužine i Plase te kolodvora Meja i Škrljevo od 3. do 7. rujna, od 10. do 14. rujna, od 17. do 21. rujna te od 24. do 28. rujna od 6.40 do 13.30 sati. U tim razdobljima putnike će na relacijama Delnice – Rijeka i obratno te Moravice – Rijeka i obratno umjesto vlakova prevoziti autobusi, a zbog posebne regulacije prometa dolazi do kašnjenja. Navedene radove izvodi HŽ Infrastruktura”, poručili su iz Ureda uprave HŽPP-a za Fiuman.

 

http://www.fiuman.hr...-50-ak-putnika/


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek. 


#30 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.09.2018. - 07:29

Teško je tako planirati kad su svi gradski i prigradski autobusi orijentirani na centar grada a vlaku stanice i u samom gradu za gradsko-prigradski očito nedostaju... Ne možeš samo staviti prigradske garniture na infru i mrežu linija koja nema veze s onim što misliš postići.

Uglavnom neke gradske a pogotovo prigradske linije trebaju postati koordinirani feederi vlaku pa onda može zaživjeti, i definitivno treba još stanica (i onih itekako skupih, ali prolazi posred ili ispod ili iznad najnaseljenijih kvartova u kojima se ne može izaći), jer ovako očekivano ne služi ničemu osim da političari kažu da nešto rade...

#31 DŠ...

DŠ...
  • Članovi
  • 542 posts
  • Joined 15.07.2012.
  • LocationHrvatska

Posted 21.09.2018. - 13:54

Karte za prigradski vlak nisu dostupne na internetu. Ne mogu se kupiti ni u vlaku jer kondukteri nemaju izračunate cijene. O činjenici da nema dovoljno stajališta, ne treba ni govoriti. Katastrofalna je to organizacija. Na žalost, ništa novo za HŽ.



#32 DB

DB
  • Članovi
  • 11,541 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 21.09.2018. - 16:10

Teško je tako planirati kad su svi gradski i prigradski autobusi orijentirani na centar grada a vlaku stanice i u samom gradu za gradsko-prigradski očito nedostaju... Ne možeš samo staviti prigradske garniture na infru i mrežu linija koja nema veze s onim što misliš postići.

Uglavnom neke gradske a pogotovo prigradske linije trebaju postati koordinirani feederi vlaku pa onda može zaživjeti, i definitivno treba još stanica (i onih itekako skupih, ali prolazi posred ili ispod ili iznad najnaseljenijih kvartova u kojima se ne može izaći), jer ovako očekivano ne služi ničemu osim da političari kažu da nešto rade...

 

Iz prve ruke: nema ljudi (na vlaku) jer, nećete vjerovat - nema ljudi! 

Dakle na identičnim relacijama nema popunjenosti ni za omanji gradski autobus, pa onda je logično da nema (n)i za vlakove. 

Narodski rečeno: prošla baba s kolačima.

Jer, Rijeka je deindustrijalizirana, pa ljudi koji su nekad išli, više ne idu na posao ...

A oni koji idu, idu autima.  :kul2



#33 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,340 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 25.09.2018. - 12:23

Pokojni predsjednik jednom je prilikom rekao: "Učiti, učiti i samo učiti."

 

Ili barem vidjeti što rade razvijeni i uspješni. Pa, evo nešto bazične literature za početak...

 

https://knjizaraum.h...ove-marketinga/

 

https://books.google...BAJ&redir_esc=y

 

 

Iako je "rekla, kazala" ipak najjači razvojni i istraživački alat i priznata metodologija u Hrvata i šire, ipak toplo preporučam i slijedeći link:

 

http://www.vtpi.org/tdm/tdm132.htm

 

 

Živjeli!

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png

 
a035.gif


#34 DŠ...

DŠ...
  • Članovi
  • 542 posts
  • Joined 15.07.2012.
  • LocationHrvatska

Posted 01.10.2018. - 09:34

 

Iz prve ruke: nema ljudi (na vlaku) jer, nećete vjerovat - nema ljudi! 

Dakle na identičnim relacijama nema popunjenosti ni za omanji gradski autobus, pa onda je logično da nema (n)i za vlakove. 

Narodski rečeno: prošla baba s kolačima.

Jer, Rijeka je deindustrijalizirana, pa ljudi koji su nekad išli, više ne idu na posao ...

A oni koji idu, idu autima.  :kul2

 

Ljudi ima, ali je vozni red katastrofalno složen!

 

Vozni red HŽPP-a

Kako bi putnicima omogućio što bolje veze od 3. rujna HŽPP uvest će dodatnih 8 vlakova na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka:

  • 4802  Rijeka (7.40) – Jurdani (8.09)
  • 4803  Jurdani (8.20) – Rijeka (8.49)
  • 4806  Rijeka (12.40) – Jurdani (13.09)
  • 4807  Jurdani (13.17) – Rijeka (13.46)
  • 4812  Rijeka (19.06) – Jurdani (19.35)
  • 4813  Jurdani (19.43) –  Rijeka (20.12)
  • 4814  Rijeka (20.25) –  Jurdani (20.54)
  • 4815  Jurdani (21.30) –  Rijeka (21.59)


#35 DB

DB
  • Članovi
  • 11,541 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 01.10.2018. - 10:12

Ljudi ima, ali je vozni red katastrofalno složen!

...

 

Ne znam koja ti to riječ iz ove moje rečenice:

...

Dakle na identičnim relacijama nema popunjenosti ni za omanji gradski autobus, pa onda je logično da nema (n)i za vlakove. 

...

- nije jasna, al probaj čitat polakše, pažljivije i s razumijevanjem ...

 

A nedosljedni vozni redovi nisu nikakva novost na cijeloj mreži, no ovdje nije pitanje jel je bila prvo kokoš ili jajce. 

250px-Jajce_Total_View.jpg



#36 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,575 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 01.10.2018. - 11:39

 

 

Ljudi ima, ali je vozni red katastrofalno složen!

 

Vozni red HŽPP-a

Kako bi putnicima omogućio što bolje veze od 3. rujna HŽPP uvest će dodatnih 8 vlakova na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka:

  • 4802  Rijeka (7.40) – Jurdani (8.09)
  • 4803  Jurdani (8.20) – Rijeka (8.49)
  • 4806  Rijeka (12.40) – Jurdani (13.09)
  • 4807  Jurdani (13.17) – Rijeka (13.46)
  • 4812  Rijeka (19.06) – Jurdani (19.35)
  • 4813  Jurdani (19.43) –  Rijeka (20.12)
  • 4814  Rijeka (20.25) –  Jurdani (20.54)
  • 4815  Jurdani (21.30) –  Rijeka (21.59)

 

 

S ovakvim voznim redom niti neće biti putnika međutim nadam se uvođenju novih polazaka od voznog reda 2018/19 a do tada će PP u Rijeci obučiti strojovođe, organizirati održavanje EMV i stvoriti uvijete za odvijanje redovitog prometa.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#37 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 01.10.2018. - 19:49

Šteta za ovako loš početak. A moglo je bolje, samo da su samo te gradske vlakove stavili u neke logične vremenske okvire. Svi ovi polasci izvan uobičajenih "rush-hour" vremena nemaju apsolutno nikakvog smisla. Sad još samo možemo čekati i vidjeti da li će s početkom voznog reda 2018/19 pojačati ove vlakove .... ili će ih sve skupa jednostavno ukinuti kao da nikad nisu ni postojali.

#38 SPILE008

SPILE008
  • Članovi
  • 1,987 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 01.10.2018. - 20:19

Trebali su uvesti prigradski vlak od Škrljeva do Jurdana a ne samo od Rijeke onda bi to imalo nekakvog značaja.

To je isto kao da su uveli prigradski vlak od Maksimira do Savskog Marofa a ne ovako kako je sada!



#39 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 01.10.2018. - 22:21

Zanimljivo je kako i sa sadašnjim stanjem infre vlaku treba manje nego busu, a pogotovo u špici. Nadam se da će uskoro napraviti pravi integrirani promet, jer samo to može potaknuti da ljudi počnu koristiti vlak. 

Barem stanice tipa Škrljevo ili Opatija imaju dosta naselja oko sebe  i sa busevima da se to spoji, fino poveže po voznim redovima i to je to..



#40 DŠ...

DŠ...
  • Članovi
  • 542 posts
  • Joined 15.07.2012.
  • LocationHrvatska

Posted 27.11.2018. - 18:33

Samo lijepa ideja
"Neće narod u Rijeci u vlak": Evo kako je voziti se gradskom željeznicom potpuno sam

 

Vlak se ugodno gega. Ide 50 kilometara na sat, u usjecima 40, no ide. Nema semafora, nema kolona, nema rotora, ulja na cesti, niti puževa niti huligana za volanom. Možda netko uđe u Matuljima? Ma kakvi. I tako do Jurdana

RIJEKA Ideja da autobusi Autotroleja dobiju vlakove kao pojačanje u riječkom gradskom i prigradskom javnom prijevozu zasad ostaje samo dobra i zanimljiva ideja. Vlakovi koji su krenuli početkom rujna zasad su prazni. Riječani i stanovnici susjednih mjesta nisu prihvatili, a vjerojatni niti znaju za (pri)gradski vlak koji svakodnevno povezuje Rijeku s Jurdanima na zapadnoj strani i Fužinama na istoku.

S prvim danom rujna osvanula je zajednička mjesečna karta Hrvatskih željenica i Autotroleja koja otvara vrata vlaka u zoni od Šapjana do Fužina i autobusa riječkog gradskog prijevoznika. Uvođenjem vlakova u gradski prijevoz željelo se, kao i svugdje u svijetu, smanjiti prometne gužve na cestama, a time i zagađenje. Hrvatske željeznice – putnički prijevoz uvele su osam dodatnih vlakova na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka. U projekt ulaze i četiri međunarodna vlaka, koji su uz kolodvor Šapjane i Opatija – Matulji, dobili i stalnu postaju u Jurdanima. Tako na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka vozi 12 vlakova, a isto toliko na relaciji Rijeka – Fužine – Rijeka. Uvođenjem zajedničkih mjesečnih karata putnicima je omogućena kupnja karata koje su jeftinije za oko 40 posto od dosadašnjih, kada su putnici odvojeno kupovali kartu za vlak i kartu za autobus. Kaže riječki gradonačelnik Vojko Obersnel da se integrirani prijevoz planira od 2002. godine.

Rezervacije, stajanja – prošla vremena

Kako je vlak uhvatio korijene pokušali smo se uvjeriti i sami, krenuvši na vožnju s riječkog kolodvora u 7,40 prema Permanima. Nažalost, ispada da je vlak bio najispunjeniji prvog dana, na probnoj vožnji. Kad su na put krenuli inicijatori ideje. Iz Hrvatskih željeznica i Grada Rijeke. Gleda nas kondukter, čini se, s čuđenjem. Netko se ukrcava. U vlaku se osjećam kao car. Ma što kao austrijski car koji je dovukao prugu preko Slovenije prema Rijeci. Njemu je smetala pratnja. Ja sam se vozio sam. Cijeli vlak je bio moj. No, hoće li propasti priča o gradskom vlaku?

vak0jurdani03_slika_u_clanku.jpg

Nisam očekivao da će se netko ukrcati na Krnjevu. Vlak se ugodno gega. Ide 50 kilometara na sat, u usjecima 40, no ide. Nema semafora, nema kolona, nema rotora, ulja na cesti, niti puževa niti huligana za volanom. Nije baš kao u poduzemnoj u Londonu, da bi čitao knjigu, no malo surfanja po mobitelu, malo pogleda na zapuštenu Inu na Mlaki, malo zabrinutog pogleda na »3. maj«. Možda netko uđe u Matuljima? Ma kakvi. I tako do Jurdana. Nije vlak u snijegu, ali je vlak u mrazu. Bit će više ljudi kad zahladi i padne snijeg, tješe me željezničari.

Desetak minuta za protegnuti noge i natrag za Rijeku. Sjetim se studentskih dana i krcatih vlakova. Čim bih se iskrcao u Rijeci, letio sam na blagajnu da bi za nedjelju poslijepodne uzeo rezervaciju za Zagreb. Znalo se i stajati do Zagreba. Prošla vremena. Strojovođa Esad sjeća se prošlih vremena. Sjeća se tri puna vlaka iz Ilirske Bistrice, Jurdana, Permana... Zajedno se sjećamo kolona radnika koji su se iskrcavali na postaji Krnjevo, kod metalne škole, i nastavljali prema radnim mjestima u Ini, 3. maju i Torpedu. Stotine i stotine radnika.

vlak0jurdani02_slika_u_clanku.jpg

– Nije tako oko Zagreba, tamo se ljudi voze vlakovima, ne možeš ući. Kažu kondukteri da moraju trčati da bi stigli prekontrolirati karte. Već od Oštarija prema Zagrebu je druga priča, a prema Koprivnici i Dugom Selu da ne pričam, objašnjava Sead.
Možda nekome svane!

Neće narod u Rijeci u vlak, najradije bi parkirali na Korzu, kad krenu na utakmicu na Rujevicu nekako bi im se najviše svidjelo da parkiraju uz Bišćanovu klupu. A što bi falilo ući na Krnjevu u vlak i izaći na kolodvoru, praktično u centru Rijeke. Nema kolona, nema plaćanja parkiranja. Možda svane nekome kad osvane novi vozni red početkom prosinca. Možda i nema kome svanuti. Tko još više radi u centru grada osim nabujale administracije? Radnici su nestali, otišli na Viškovo, na Kukuljanovo.

Nema nikog niti za Rijeku. Svira Sead pred postajom Rukavac. Opasan prijelaz, zalete se autom, ne paze pa treba oprezno.

– Ima jedna gospođa koja često ide za Rijeku. I jedna učenica.

vlak0jurdani04_slika_u_clanku.jpg

No, padaju i pretposljednje nade. Peron prazan. Još Matulji. No, i tamo ista priča. I tako do Rijeke.

Nisu sve nade pale u vodu

Vozi li se itko ovim vlakom, osim mene? Vozi. Kažu da se znaju ukrcati školska djeca. Čak i djeca iz vrtića. Lijep izlet. Tada je u vlaku dreka i buka kao u Vlaku u snijegu. Znaju roditelji povesti djecu na izlet do Permana. Djeca oduševljena, mala avantura. Moći će ispričati da su se vozili vlakom. Malo pokisao izlazim u Rijeci. Što napisati?

Šesnaest postaja

Gradska željeznica može se pohvaliti sa 16 postaja. Krnjevo, Opatija – Matulji, Jušići, Jurdani i Šapjane. S istočne strane, gradski vlak zaustavlja se na postajama Sušak – Pećine, Šoići, Bakar, Škrljevo, Meja, Melnice, Plase, Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine.
Od Sušaka do Matulja radnička mjesečna karta stoji 350 kuna, srednjoškolska i studentska 200 kuna, a umirovljenička 175 kuna. Od Škrljeva do Permana radnička karta plaća se 450 kuna, studentska i učenička 250, a umirovljenička 225 kuna. Cijene karata rastu za treću (Melnice, Plase i Šapjane) i četvrtu zonu (Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine). Do maksimalnih 600 kuna.

No, nisu sve nade pale u vodu. Na snagu 9. prosinca stupa novi vozni red. Na relaciji Rijeka – Jurdani uvode se dodatni vlakovi čiji će polasci biti prilagođeni svakodnevnim migracijama, a vozni red vlakova koji su vozili u voznom redu 2017/18. također će se prilagoditi dnevnim migracijama. Čini se da bi novi vozni red mogao pogurati projekt. Naime, aktualni vozni red nije najbolje prilagođen radnom vremenu i školskim obvezama. Novi vozni red uvodi liniju koja u šest sati kreće iz Jurdana i u 6,29 stiže u centar Rijeke.

Za školarce je zanimljiva linija koja s kolodvora u Jurdanima starta u 7,16 sati, a na glavni kolodvor u Rijeci dolazi u 7,45 sati. I povratak je prilagođen radnim odnosno školskim obvezama. Posljednji vlak će po novom voznom redu iz Rijeke polaziti u 19,40 sati, a iz Jurdana u 20,17 sati. Još samo da netko bolje izreklamira naš gradski vlak. Možda ljudi shvate da je jeftinije no autom i ugodnije no autobusom.

 

http://www.novilist....ta_refresh=true






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users