Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Vinjeta ili naplata po kilometru autoceste ?


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#41 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 04.02.2016. - 10:34

Koliko znam, kod sustava vinjeta, one su obavezne za sve domaće vozače i plaćaju se kod registracije pa ova gornja rasprava postaje pomalo bespredmetna. I to je pozitivna strana tog sustava jer kad već imaš vinjetu, čemu se voziti po betonskoj cesti preko Dugog sela (BTW, to bi trebalo zaštititi kao povjesni relikt i graditeljsko nasljeđe)

Loša strana sustava vinjeta je da se naplaćuje usluga koja nije isporučena tj. plaćam nešto što nisam iskoristio. Ovdje kod mene ima recimo dosta starijeg življa koji uglavnom svoj dragi stari autić vozi do Delnica u dućan i jednom mjesečno u Rijeku do doktora. A onda plati vinjetu kao trgovački putnik koji se svakodnevno vozi autoputom... No, to je, slično kao i telefonske tarife, sustav koji pogoduje velikim korisnicima, a guli male ljude.


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#42 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 07.02.2016. - 18:25

Iskreno nikad neće biti nikome po volji, bilo da su vinjete ili plaćanje po kilometru..

Vinjeta je neki kompromis, neka cifra koju neki prosječni vozač napravi godišnje po AC..

Poznavajući naše ljude, mislim da je najbolje da se uvede neka vrsta elektroničke vinjete, pošto budu naši ljudi masovno koristili AC ukoliko skuže da su kontrole manjkave ili rijetke.

Za Hrvatsku je najbolja eleketronička naplata, pošto nema malverzacija sa preprodajom vinjeta. Ovaku vinjeta će glasiti na određenu tablicu i to je to..

 

Iako ja sam više za naplatu po kilometru..

 

No da su naše magistralne ceste u vrijeme špica zagušene to je istina, a razlog je nitko ne želi plaćati skupu cestarinu.

Ako ukalkuliram da netko tko ide iz Krapine svaki dan na posao u Zagreb potrošiti će 42 kune u oba smjera, to je skoro 1000 kuna mjesečno samo za cestarine, ukoliko još i uključiš gorivo, ode pol plaće samo na prijevoz..

Zbog toga većina ljudi koristi magistrale i lokalne ceste..

Tako da tim ljudima za vinjetu ne bi bio problem dati i 1500 kuna, jer s tim znaju da šparaju 10.000 na cestarinu..



#43 DB

DB
  • Članovi
  • 11,495 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.07.2019. - 09:32

Konačno je podvučena crta i pod i prek vinjeta:palac:

 

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture prezentiran novi sustav naplate cestarine u Republici Hrvatskoj: Od 2022. godine bez zaustavljanja na naplatnim postajama autocesta

 

nsl%20MMPI%20NSN-RH%2010-7_19.jpg?width=

 

Hrvatska će 2022. godine dobiti novi sustav naplate kojim zatvoreni način s pomoću brklji i još uvijek velikim dijelom ručne naplate odlazi u povijest. Time će se znatno povećati protočnost i smanjiti štetne emisije uzrokovane zastojima jer dok ručna naplata cestarine ima kapacitet oko 200 vozila po satu, novi sustav omogućuje prolaz i do 3000 vozila.

 

4%20MMPI%20NSN-RH%2010-7_19.jpg 2%20MMPI%20NSN-RH%2010-7_19.jpg

 

Novi će se sustav temeljiti na kombinaciji dvaju suvremenih i provjerenih tehnologija: naplati putem unaprijeđene verzije ENC uređaja ugrađenog u vozilo (DSRC) i automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka (ALPR), koje spadaju u provjerene tehnologije koje se primjenjuju u EU.

Tako će upotreba ENC-a biti obavezna za teška vozila, dok će korisnici lakih vozila imati mogućnost izbora. Priređivači studije nisu zanemarili ni visoku sezonalnost i činjenicu da gotovo 85 % svih turista u RH dolazi cestovnim putom pa je ponuđeno rješenje za korisnike koji nemaju potrebu nabavke ENC-a, odnosno nisu česti korisnici autocesta. Sustav će istodobno biti interoperabilan s postojećim elektroničkim sustavima naplate u EU, a nakon početne implementacije na dionicama HAC-a i ARZ-a očekuje se uvođenje i na dionicama ostalih koncesionara u RH. Uzevši u obzir tehnološke izazove, Hrvatska neće primijeniti tehnologiju satelitskog praćenja (GNSS) koja zahtijeva znatno veća ulaganja, naročito za korisnika, a ta tehnologija i zbog dvojbi o pitanjima privatnosti korisnika još ni nije uvedena ni u jednoj europskoj zemlji za prvu skupinu vozila.

Procjenjuje se da će novi sustav, bez potrebe za većim nadogradnjama, učinkovito funkcionirati najmanje 15 godina, dok bi na mjesečnoj bazi uštede mogle iznositi oko 13 milijuna kuna u odnosu na trenutačni sustav koji obilježavaju visoki troškovi naplatnih mjesta, blagajnika, transporta gotovog novca i sl. Planirane uštede odrazit će na daljnje smanjenje cestarskog duga, na kojem već sada, nakon provedenog refinanciranja, država na kamatama godišnje štedi oko 50 milijuna eura.

 

Novi sustav naplate omogućiti će jednostavnije i brže formiranje cijena, primjerice viših cijena u vremenu najvećih zagušenja i nižih cijena (tarifa) u razdobljima manje gustog prometa. U skladu s trendovima u EU i cjenovnom politikom dodatno će se favorizirati električna i hibridna vozila, ali i sankcionirati zagađivači, odnosno vozila s visokim emisijama štetnih tvari. Česti će korisnici kao i do sada popuste moći ostvarivati putem ENC uređaja.

 

Procjenjuje se da će implementacija sustava, koja uključuje nabavku nove tehnologije, izgradnju portala za automatsku naplatu cestarine, prilagodbu postojećih staza i demontažu naplatnih postaja, stajati do 570 milijuna kuna uz uštede na operativnim troškovima novog sustava naplate koje će najkasnije kroz 7 godina doseći iznos investicijskog ulaganja. Radovi na implementaciji sustava započet će iduće godine, a planirani je početak 2022. godine, uz prijelazno razdoblje u kojem će istodobno funkcionirati oba sustava kako bi se korisnicima omogućila što jednostavnija prilagodba s tzv. zatvorenog na otvoreni sustav naplate. Najavljena je i izmjena zakonodavnog okvira kojim će se mogući neplatiše brzo i učinkovito sankcionirati visokim kaznama.

 

Poslije uvođenja novog sustava naplate, očekuje se da će ukupna mjesečna ušteda (ušteda na kamatama od refinanciranih kredita (HAC i ARZ) i uštede ostvarene temeljem novog sustava) iznositi oko 43 milijuna kuna, odnosno oko 516 milijuna kuna godišnje, što odgovara vrijednosti gotovo trećine cijene izgradnje Pelješkog mosta.

Studiju novog sustava naplate cestarine izradila je španjolska tvrtka IDOM, koja je 2018. godine odabrana na međunarodnom natječaju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Odabir novog sustava naplate jedan je od ključnih koraka u reformi cestovnog sektora RH, koje resorno ministarstvo provodi uz potporu Svjetske banke.

 

PRILOG:

 

3%20MMPI%20NSN-RH%2010-7_19.jpg

Brošura - Novi sustav elektroničke naplate cestarine na autocestama u Republici Hrvatskoj 



#44 MTA

MTA
  • Članovi
  • 492 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 11.07.2019. - 19:48

Nažalost, količina sranja u ovom rješenju je apsolutno beskrajna. I sada se muka muči sa naplatom nevaljalih enc prolaza, prevarama i sl. Sada će rijeka sranja biti nezaustavljiva. Ponuđene opcije T1-T4 su sve teški experiment i rade u uvjetima lokalnog prometa. Rezime, sustav bez brklji nije za RH. Izbačena opcija naplate uz debitnu/kreditnu karticu kao najinteroperabilniji sustav plaćanja je blagi užas.

#45 DB

DB
  • Članovi
  • 11,495 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.07.2019. - 19:50

Nažalost, količina sranja u ovom rješenju je apsolutno beskrajna. I sada se muka muči sa naplatom nevaljalih enc prolaza, prevarama i sl. Sada će rijeka sranja biti nezaustavljiva. Ponuđene opcije T1-T4 su sve teški experiment i rade u uvjetima lokalnog prometa. Rezime, sustav bez brklji nije za RH. Izbačena opcija naplate uz debitnu/kreditnu karticu kao najinteroperabilniji sustav plaćanja je blagi užas.

 

Kartice bez brklji?

Jesi kad probal ložit u drvenoj peći?



#46 MTA

MTA
  • Članovi
  • 492 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 11.07.2019. - 20:18

 
Kartice bez brklji?
Jesi kad probal ložit u drvenoj peći?

Da, ponuđena 2 sustava plus kartice i sve sa brkljom je bolje rješenje...

#47 DB

DB
  • Članovi
  • 11,495 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.07.2019. - 21:11

Da, ponuđena 2 sustava plus kartice i sve sa brkljom je bolje rješenje...

 

Brklje nisu rješenje, nego glavni uzrok promjene. Dakle, apriori ne dolaze u obzir.



#48 MTA

MTA
  • Članovi
  • 492 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 11.07.2019. - 21:20

Ovo je experiment. Nema nigdje u EU naplata po kilometru uz free flow bez brklje.

#49 DB

DB
  • Članovi
  • 11,495 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.07.2019. - 22:24

Ovo je experiment. Nema nigdje u EU naplata po kilometru uz free flow bez brklje.

 

Zakaj bi EU trebala biti etalon za sve?

Prije 6 godina sam "eksperiment" videl na svoje oči i čul na svoje uši u Melburnu. Niti jedne brklje, "ENC" u autu duplo manji od našeg, a brzina duplo veća (80 km/h), svi voze, niko ne stoji i odbrojava sitne novce ...



#50 MTA

MTA
  • Članovi
  • 492 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 11.07.2019. - 23:16

Australija je kao Norveška i Portugal slijepa ulica a Melbourne grad. Za grad samo free flow igra. AC su druga priča sa doslovno milionima stranih vozila koje nećeš moći represivno naplatiti niti kontrolirati (to nije vinjeta sa jednom kontrolnom točkom već naplata po km!)...
Brklja je majka naplate a protok se postiže sa brojem staza i kartičnom naplatom. Na NP Demerje se novim hardwareom smanjilo vrijeme obrade sa 9 na 3 sekunde... sami su naveli teorijski protok vozila za kartičnu naplatu od 350 v/h, blagajnik sa 200 v/h. Jedan automat mijenja 4,5 blagajnika, itd.

#51 DB

DB
  • Članovi
  • 11,495 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 12.07.2019. - 09:16

Australija je kao Norveška i Portugal slijepa ulica a Melbourne grad. Za grad samo free flow igra. AC su druga priča sa doslovno milionima stranih vozila koje nećeš moći represivno naplatiti niti kontrolirati (to nije vinjeta sa jednom kontrolnom točkom već naplata po km!)...
Brklja je majka naplate a protok se postiže sa brojem staza i kartičnom naplatom. Na NP Demerje se novim hardwareom smanjilo vrijeme obrade sa 9 na 3 sekunde... sami su naveli teorijski protok vozila za kartičnu naplatu od 350 v/h, blagajnik sa 200 v/h. Jedan automat mijenja 4,5 blagajnika, itd.

 

Melbourne je grad u Australiji oko kojeg se prostiru mnogobrojne višetračne autoceste, a ne otočna enklava. Točno je jedino da tamo baš i nema inozemnih turista koji dođu sa svojim autima, ali to je i jedina bitna razlika.

I u Australiji i u Norveškoj (?) i u Portugalu (???) su radiovalovi isti ko u Hrvatistanu, pa je u tom smislu tehničko rješenje realno, ostvarivo i logično, a ne nikakva znanstvena fantastika.

Takva tehnika ne smanjuje potrebu za blagajnicima - nego ju ukida.

Povećanje broja brklji koje bi bile ekvivalent tom ciljanom protoku od 3000 vozila na sat, bi vjerojatno tražilo naplatne rampe površine osrednjeg međunarodnog aerodroma, pa ti vidi ... f040.gif

 

Btw https://net.hr/danas...anju-u-komi-su/



#52 MTA

MTA
  • Članovi
  • 492 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 12.07.2019. - 10:08

Protok jednog traka je teorijski 2.200 vozila/h a praktični oko 1.800 v/h. Iz toga se extra lako da izračunati koliko staza treba. Na Lučko doduše dolaze vozila iz 3 smjera no sa različitim intenzitetom, broj vozila po satu se zna. Nikakav mega plato ne bi trebao da to prihvati. U RH nema gužvi na naplatama osim par sati par dana u godini i ima brojkom i slovom par kritičnih naplatnih postaja koje se mogu rekonstruirati lako.

Ponavljam, ne postoji u EU, osim u Norveškoj free flow sustav u kontekstu naplate po kilometru i takav se extremno teško može kontrolirati a i sada se muka muči oko prisilne naplate prevara i nepravilnosti sa ENC-om. Kako ćeš potencijal od 100.000+ stranih vozila/dan kontrolirati bez brklje?? Neka ih samo 20% se voze ko tutleki a prihod od malih vozila je 71% ukupnog prihoda i imaš u te zlatne dane - što? Nije stvar europe što ima nego što takvi sustavi ne postoje jer su neprimjereni za autocestu. Ovo je stupidan experiment. Samo sustav vinjeta na AC ima pravi free flow (doduše, negdje ju treba kupiti fizički ili elektronski...).

Kad se planirala, naplata na Demerju je trebala imati 30 staza i jednog sata gužvi tamo ne bi vidio, osobito sa novim automatima za kartičnu naplatu.



#53 DB

DB
  • Članovi
  • 11,495 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 12.07.2019. - 11:46

Protok jednog traka je teorijski 2.200 vozila/h a praktični oko 1.800 v/h. Iz toga se extra lako da izračunati koliko staza treba. Na Lučko doduše dolaze vozila iz 3 smjera no sa različitim intenzitetom, broj vozila po satu se zna. Nikakav mega plato ne bi trebao da to prihvati. U RH nema gužvi na naplatama osim par sati par dana u godini i ima brojkom i slovom par kritičnih naplatnih postaja koje se mogu rekonstruirati lako.

...

 

Lako je teoretizirati, u praksi su tutleki nezaobilazni, bilo ih 2, 20 ili 90 posto.

Osim toga, proširivanje tih lepeza ne doprinosi linearno povećanju kapaciteta, ali zato logaritamski povećava sigurnosne rizike.

Da o cijenama i ne govorimo ...

 

...

Ponavljam, ne postoji u EU, osim u Norveškoj free flow sustav u kontekstu naplate po kilometru i takav se extremno teško može kontrolirati a i sada se muka muči oko prisilne naplate prevara i nepravilnosti sa ENC-om. Kako ćeš potencijal od 100.000+ stranih vozila/dan kontrolirati bez brklje??  ...

 

Uplatnica na kućnu adresu s globom + troškovi. 

 

... Nije stvar europe što ima nego što takvi sustavi ne postoje jer su neprimjereni za autocestu. Ovo je stupidan experiment. Samo sustav vinjeta na AC ima pravi free flow ...

 

Ponavljam - u Australiji je to sustav na autocestama.

Nije eksperiment (možda je i bio, al očito uspješan), pa nije ni stupidan.

 

... (doduše, negdje ju treba kupiti fizički ili elektronski...).

...

 

e025.gif

 

...

Kad se planirala, naplata na Demerju je trebala imati 30 staza i jednog sata gužvi tamo ne bi vidio, osobito sa novim automatima za kartičnu naplatu.

 

Kako rekoh, aerodrom ...



#54 MTA

MTA
  • Članovi
  • 492 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 12.07.2019. - 12:59

Evo link na vrlo informativni text:

 

https://www.ashurst....torway-tolling/

 

Free-flow tolling is a key driver for the modernisation of tolling systems and equipment allowing for both the identification of vehicles and automatic payment without stopping or even slowing down. It is an efficient system to reduce congestion at the plazas by allowing more vehicles per hour or per lane. 

 

Točno, no nama protok nije problem.

 

 

Conversely, the disadvantage of free-flow consists primarily in the high risk of fraud or leakage, as the non-payment of tolls due by certain road users is facilitated in the absence of motorway toll gates with barriers. The risk of toll evasion is even greater as regards foreign road users, ie those who are not domiciled or whose vehicle is not registered in the country where the toll collection system is performed.

 

Cijelo vrijeme o ovome govorim. Kod nas je problem naplate ENC-a (halo...) a kako će ovo naplaćivati a kako tek strancima?

 

However, things are moving fast. There are clear signals that the free-flow market is going to take off. Certain free-flow pilot projects are in place and others are about to be launched. Since 13 February 2019, users of the A10 motorway operated by Vinci can pay the toll using new lanes equipped with portals and cameras without any physical barriers. Those dedicated lanes may in principle be used solely by the vehicles equipped with a toll badge, failing which the cameras installed on the overhead gantries can identify the vehicles by reading their licence plate number. Given the right of the motorway concessionaire to access the national vehicle registration system (see below), the owner of the corresponding vehicle will be invoiced afterwards. At this experimental stage, the vehicle's speed is limited to 30 mph below the gantries for safety reasons. 

 

Experiment... sa domaćim vozilima u pravnom okružju koje je nešto bolje.

 

Given the remaining high risk of toll evasion even after implementation of the above-mentioned regulatory changes, we can expect that motorway operators will first install free-flow tolling equipment on semi-urban motorway sections where the evasion rate is lower, as they are being used by regular users whose identity is easily traceable (home to work travel). 

 

Niti nakon novog legal frameworka nije neka vajda free flow izvan urban areas.

 

Cijelo vrijeme o ovome pričam. Rizik (gubitka) naplate za ogroman broj stranih vozila iz xx zemalja (Italija, Austrija, Njemačka, Češka, Slovačka, Mađarska, Bosna, Srbija... you name it) nije vrijedan free flow-a, tim više što se flow extra lako poveća na naplatama uvođenjem još staza i automatske naplate bankovnim karticama (svaki automat mijenja 4,5 zaposlenih blagajnika, btw).






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users