Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Vinjeta ili naplata po kilometru autoceste ?


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 kaubojac

kaubojac
  • Članovi
  • 374 posts
  • Joined 10.02.2007.

Posted 26.04.2015. - 21:11

Ako mogu malo uletiti s neba pa u rebra i nadovezati se na zadnji post. Koliko bi po forumašima bila neka realna cijena vinjette? 



#2 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 26.04.2015. - 22:36

Ja sam malo razmišljao, kolika bi trebala biti realna cijena..

To je teško odrediti..

 

Usporedimo samo cijene za godišnje vinjete u bližoj Europi:

 

Slovenija: 110 EUR

Austrija: 84,40 EUR

Mađarska: oko 1100,00 HRK

Bugarska: 34 EUR

Češka: 52 EUR

Slovačka: 50 EUR

 

Dakle, ako gledamo realno, naše cijene bi trebale biti više od Slovenskih, zbog veće kilometraže AC..

Rekao bi da barem 1000,00 kuna je realna cijena..

Al sad je pitanje koliko auti zavozi više od 1000,00 kuna godišnje po današnjim cijenama vinjeta..

Dal je to previsoka cijena, pa bi možda tek to odbijalo ljude od AC.

To je stvarno jako teško reći..

Iako mislim da po našem mentalitetu gdje svi kažemo, ajmo zeznuti sustav, trebalo bi uvesti dobar način provjere vinjeta..

Nešto kao u Mađarskoj po principu upisivanja broja tablica u sustav..

Pa ak te sustav skuži da se voziš bez da si platio, onda ti samo stigne čestitka doma..



#3 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 27.04.2015. - 18:06

Ja sam malo razmišljao, kolika bi trebala biti realna cijena..

To je teško odrediti..

 

Usporedimo samo cijene za godišnje vinjete u bližoj Europi:

 

Slovenija: 110 EUR

Austrija: 84,40 EUR

Mađarska: oko 1100,00 HRK

Bugarska: 34 EUR

Češka: 52 EUR

Slovačka: 50 EUR

 

Dakle, ako gledamo realno, naše cijene bi trebale biti više od Slovenskih, zbog veće kilometraže AC..

Rekao bi da barem 1000,00 kuna je realna cijena..

Al sad je pitanje koliko auti zavozi više od 1000,00 kuna godišnje po današnjim cijenama vinjeta..

Dal je to previsoka cijena, pa bi možda tek to odbijalo ljude od AC.

To je stvarno jako teško reći..

Iako mislim da po našem mentalitetu gdje svi kažemo, ajmo zeznuti sustav, trebalo bi uvesti dobar način provjere vinjeta..

Nešto kao u Mađarskoj po principu upisivanja broja tablica u sustav..

Pa ak te sustav skuži da se voziš bez da si platio, onda ti samo stigne čestitka doma..

Da, i ja se slažem da obzirom na 1000+ km autocesta, godišnja vinjeta ne bi trebala ići ispod 1000 kn, no možda se može razmisliti i o malo drugačijim modelima. Mislim da bi zbog visokog PLDP-a na AC trebalo ostavit stari sustav naplate u sezoni, a uvesti vinjetu samo u nesezonskim mjesecima, u razdoblju 15.09. - 15.06. Bila bi samo jedna vinjeta, a pokrivala bi cijelo nesezonsko razdoblje (znači 9 - mjesečna). Moglo bi se umjesto ove 9 - mjesečne uvesti godišnju, pa da se neiskorišteni dani prebacuju u slijedeći ciklus koji kreće od 15.09. Ta vinjeta bi trebala potaknuti da vozači posebno iz Dalmacije umjesto D1 izaberu A1, a kako za ZG - ST košta 116/136 (sa zimskim popustom/bez zimskog popusta) kuna s ENC-om, a bez ENC-a 174 kn, mislim da bi cijena od oko 500 kn bila dobra ako putuju 2 x ZG - ST - ZG. Zadranima i Osjećanima bi se ta cijena isplatila oko trećeg odlaska u Zagreb, a Riječanima negdje oko petog. Trebalo bi uvesti i još neku akciju na AC s jako malo prometa, pa možda na A5 i A11 trajno sniziti cestarine u redovnom sistemu barem 50% (za one koji neće uzeti vinjete). Na A5 bi se sigurno zabilježio veliki porast prometa, D7 ima PGDP oko 4500 vozila, a A5 oko 1500. Mogao bi narasti i na 5000 vozila, što je profitabilnije nego sada (ali i dalje nažalost za puni profil AC previše neprofitabilno).  Za kamionski promet, koji pretpostavljam neće dobiti vinjete, mogla bi se napraviti posebna akcija za Rupa - Goričan (Rupa - A7 - Orehovica - A6 - Bosiljevo - A1 - Lučko - A3 - Ivanja Reka - A4 - Goričan), gdje bi kamionski promet sa slovenskog V koridora mogao preći na naš Vb, jer vremenski nije velika razlika na Koper - Budimpešta, a cijenom možemo konkurirati.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#4 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 27.04.2015. - 18:12

Ja imam ENC i godišnje uplatim između 800 i 1.000 kn. To mi uglavnom pojedu vožnje do Rijeke, 5-6 odlazaka u Zagreb i dva putovanja do Zadra.

S time da rijetko kad vozim punu relaciju autoputa jer me autoputevi gnjave. Tako da bi realna cijena bila vjerovatno nekih 500 kuna više.


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#5 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 27.04.2015. - 19:21

PS: Načelno smatram vinjete prevarom jer često puta platiš ono što ti nisu isporučili. Da ti K-Ivica ili netko sličan proda konzervu od 200g mesnog doručka po cijeni jednog kilograma, nastao bi urnebes do nebesa i svi bi o tome pisali. Opljačkati ljude na autoputu se smatra normalnim.

Primjerice, cestarina Rijeka - Ljubljana (što je Riječanima najzanimljivija relacija) definitivno ne košta 15 €. Ali, to su Slovenci. Vinjeta ima više smisla za aboridžane, a strancima bi trebalo omogućiti da plate realnu cijenu za prevaljene kilometre.


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#6 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 27.04.2015. - 22:55

Recimo u mojim krajevim SLO vinjeta je zeznuta.. Ako ides iz Zagreba za Austriju i prolazis onaj ficlek autoceste od Ptuja do Sentilja, pa to platis 15 juros. Ludilo za ljude koji idu na more k nama na period od recimo 10 dana. Mora kupiti dvije vinjete i za tih 2*30 km plati 200+ kuna.. Sto je definitivno pljacka.

Vinjeta je zeznuta stvar. Onaj koji se vozi puno on ce profitirati, onaj tko se vozi malo, on ce preplatiti.. Ja sam takoder za onu plati kolko vozis. Vinjeta je ok, zakeljis i vozis kolko hoces, ali za vecinu HR vozaca bude ona nepotrebna posto vecina relacija koje rade su neke lokalne bez koristenja AC..

#7 DB

DB
  • Članovi
  • 11,491 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 28.04.2015. - 10:05

Obzirom da je infrastruktura prilagođena naplati ("kolko voziš, tolko platiš"), vinjete su totalni promašaj, pa da uvaženi prof. Dadić hoda i na trepavicama.



#8 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 02.05.2015. - 17:14

Bila je riječ o tome da bi se HR mreža AC trebala podijeliti na regije pa da se onda bira vinjeta za neku od regija odnosno za cijelu zemlju što meni ima i najviše smisla. Možebit bi bilo čisto dovoljno da se uvedu bitno jeftinije mjesečne odnosno godišnje karte za relacije jer sadašnji sustav godišnjih karata nije nimalo primamljiv.

 

Što mislite o tome da se privuče promet ukidanjem ograničenja odnosno bitnim povećanjem dozvoljenih brzina na relacijama koje to omogućavaju, kao u Njemačkoj?


#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#9 DB

DB
  • Članovi
  • 11,491 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 02.05.2015. - 20:02

...

 

Što mislite o tome da se privuče promet ukidanjem ograničenja odnosno bitnim povećanjem dozvoljenih brzina na relacijama koje to omogućavaju, kao u Njemačkoj?

 

Ne hvala ... i bez toga ima dost idiota, a takva "akcija" sigurno ne bi povećala prihode (a da o troškovima zbog šteta ne govorim).



#10 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 03.05.2015. - 11:23

Vratimo se na primjer Njemačke gdje nesreća nema više negoli drugdje. Uostalom ograničenje od 130 km/h na ravnim dionicama sa slabim protokom vozila sigurno nema previše smisla. Prihodi bi se sigurno povećali jer bi taj adut privukao neke sa alternativnih pravaca kojima se ili žuri ili jednostavno žele voziti brzo. (ovi zadnji bi valjda spadali u idiote? :) )


#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#11 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 03.05.2015. - 11:30

Vinjeta je zeznuta stvar. Onaj koji se vozi puno on ce profitirati, onaj tko se vozi malo, on ce preplatiti.. Ja sam takoder za onu plati kolko vozis. Vinjeta je ok, zakeljis i vozis kolko hoces, ali za vecinu HR vozaca bude ona nepotrebna posto vecina relacija koje rade su neke lokalne bez koristenja AC..

 

Vinjeta je meni super, posebno Mađarska ili Austrijska jer nema onih glupih naplatnih kućica, čekanja pa nadrobi lovu pa ovo ono, samo voziš i izlaziš van bez ikakvih smetnji. Osim previsoke cijene takav način naplate je ono što mene odbija od naših AC. Nekakav flat rate sustav je definitivno bolji i moj odabir u korištenju bilo kakve usluge.


#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#12 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 03.05.2015. - 12:01

Moj prijedlog cijena i razreda vinjeta. Molim komentare. Cijene sam bazirao cca na 7 dnevna vinjeta za cijenu najduže relacije, jedan smjer a ostale su cca x3 u odnosu na vremensku klasu ispod i podesio s obzirom na neke nelogičnosti u sadašnjem bodovanju cijena. Rezultat mi izgleda prihvatiljvo.

 

vignette.png


#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#13 MTA

MTA
  • Članovi
  • 491 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 04.05.2015. - 11:35

Vinjete za HR AC ne funkcioniraju. Ne postoji univerzalni sustav koji svakoj zemlji i svakom AC sustavu odgovara.

 

Vinjete su potencijalno funkcionalne za:

1. autoceste sa velikim udjelom tranzitnog prometa,

2. gdje je uporaba autocesta u funkciji lokalnog prometa, i

3. gdje je susptitut za AC znatno lošijeg ranga.

Idealno sve zajedno u nekom mixu..

 

Slovenija, te osobito Austrija, imaju ogroman udio tranzita vs HR prije svega. Udio prihoda austrijskog ASFINAG-a od vinjeta osobnih vozila je samo 13%(iz financ. izvješća Asfinaga). Ostalo prihoduje dominantno teretni promet.

Mađarska rješava vinjete mudrom igrom da iste su obavezne i na cestama nižeg ranga (mislim paralelnim sa AC).

PGDP RH AC je manje od 13.000 vozila, Slo 2x veći, a AT mislim da je tipa 34.000. Slo ima za teretna vozila autonomni sustav naplate i kontrole.

HR autoceste nisu dostatno u funkciji lokalnog prometa, i tu je paradox starog Dadića gdje to prepoznaje ali tupi po vinjetama. Jedini dio HR AC koji dominantno ima lokalni promet su riječka i Zg zaobilaznica (70-80%), a one su bez naplate! Kada bi se i one stavile pod naplatu (vinjete), ista bi na godišnjoj razini trebala biti za osobna vozila skoro 2.000 kn (jer je pre mali promet).

Vinjetom se subvencioniraju bogatiji, koji više putuju, i cijeli sustav je nefer konceptualno. I na koncu, ukoro će se i normirati eu interoperabilan sustav naplate cestarine autocesta uz pomoć gps-a, po sistemu koliko voziš - plaćaš. U daljnjoj perspektivi za sve ceste... do tada uvoditi nove, loše sustave za HR AC je besmisleno. Osim toga sustav puno košta u uvođenju, a nije imalo besplatan niti u radu..



#14 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 04.05.2015. - 13:25

Moj prijedlog cijena i razreda vinjeta. Molim komentare. Cijene sam bazirao cca na 7 dnevna vinjeta za cijenu najduže relacije, jedan smjer a ostale su cca x3 u odnosu na vremensku klasu ispod i podesio s obzirom na neke nelogičnosti u sadašnjem bodovanju cijena. Rezultat mi izgleda prihvatiljvo.

 

vignette.png

Zanimljivi prijedlozi :palac:

 

Ovi prijedlozi su veoma dobri, i mislim da bi ih se neke moglo primjenjivati izvan sezone, a neke u sezoni. Ostaviti stari sustav naplate bi ipak bilo nužno, a zbog toga bismo ukinuli tjedne vinjete. Komentari:

 

1. komplet vinjeta: mislim da će biti problem oko dogovora s Binom i AZM-om, jer njima vjerojatno takav sustav ne bi bio prihvatljiv.

 

2. A2/A4/A5/A8+A9: Što se tiče A2 i A8+A9 već sam u 1. rekao, a za A4 bi možda trebalo razmisliti o trajnom ukidanju cestarine na Varaždin - Goričan, jer sadašnja cestarina ne donosi prevelike prihode zbog malog prometa, a D3 ima veliki PGDP između Varaždina i Čakovca, pa bi se barem 2000 vozila prema Zagrebu iz Međimurja preselilo na A4. Za A5 bi bila manja cijena bila bolja, možda 15 - 45, i trebalo bi je produžit do Slavonski Brod - istok.

 

3. A3: Mislim da bi možda čak i bilo bolje u tu vinjetu staviti i A5 te Bregana - ZG, i povisiti cijenu na 45 - 120. Može se cijele godine primjenjivati.

 

4., 5. i 6. A1: Za Dalmatinu bi trebalo što sam već rekao, ako se već ide na takav sustav primjenjivati ga samo u izvansezonskim mjesecima. Trebalo bi i A10 i Tunel Sv. Ilija staviti kao dio A1 komplet i A1 jug.

 

7. A6+A1: Može, no bolje bi bilo spojiti s A7 Rupa - Rijeka, te primjenjivati u izvansezonskim mjesecima. Cijena bi bila ista za vinjetu A1(ZG-B.)+A6+A7, 35 - 100. Mogla bi se uvesti i još veća vinjeta: A1(ZG-B.)+A6+A7+Krčki most 45 - 120. Za A7 i Krčki most isto uvesti posebnu vinjetu, 15 - 45.

 

8. A7 i A3 sam već rekao, a vinjetu za A10 je ok.

 

9. Regija ZG: bio bi opet problem s AZM, i mislim da A4 treba izbaciti iz te vinjete, te staviti 20 - 60.

 

10. A11: Da, ove cijene bi bile taman za A11.

 

Još uvesti kamionsku vinjetu koja bi bila spoj A4 i A1+A6+A7 vinjete, da se promet preusmjeri iz Slovenije.

 

Znači ovakve vinjete bi po meni bile dobre:

 

vinjete.png

 

Isto molim komentare.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#15 DB

DB
  • Članovi
  • 11,491 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 04.05.2015. - 14:56

Vratimo se na primjer Njemačke gdje nesreća nema više negoli drugdje. Uostalom ograničenje od 130 km/h na ravnim dionicama sa slabim protokom vozila sigurno nema previše smisla. Prihodi bi se sigurno povećali jer bi taj adut privukao neke sa alternativnih pravaca kojima se ili žuri ili jednostavno žele voziti brzo. (ovi zadnji bi valjda spadali u idiote? :) )

 

U Njemačkoj možeš jurit bez ograničenja kad nema prometa, a to je uglavnom noću - inače u špicama puziš 20 na sat ... iako u teoriji, smiješ i >500 km/h. 

Autoceste su zakrčene, a tom niti doprinosi, niti rješava nepostojanje ograničenja.

S druge strane, čak su i redovni serijski modeli njemačkih proizvođača umjetno blokirani na 250 km/h.

 

Ak bi se ispucavanje stresa i strast za visokim brzinama trebala rješavat na javnim prometnicama, onda sam pobornik (čini mi se švedskog modela) da se poneke dionice autocesta dijelom vikenda zatvore za javni promet, a ljubitelje trošenja guma & benzina pusti u prostor u kojem onda ne važe nikakva redovna kasko-osiguranja, dok bi posebno naplaćivali amortizaciju, dežuranje hitne, vatrogasaca i sl. Pa ti onda razbijaj kak te volja ...

 

Svojedobno je Italija pokrenula inicijativu da podignu max. brzinu na autocestama do 150 km/h, s obrazloženjem da je takva brzina još uvijek relativno sigurna, a obzirom na kvalitetu cesta i unaprijeđenje auto-industrije (ne znam jel su to na kraju ozakonili ili ne).

Donekle bi se s njima mogel i složit, al otkad svoj tutač vozim redovno 110 km/h i kad se navikneš na tu brzinu, nemam više nikakve potrebe za tjeranjem do +10%.

Još kad idem na put sa službenim autom, vozim 145.

Doduše, jedamput sam i to prekrdašil, jer sam u Splitu zeznul jedan tekst na laptopu, pa sam izgubil dodatna 2 sata, a kak sam bil to popodne naručen na pregled u Medicol, stisnul sam Octaviju po, kak veliš, praznim dionicama do 180 i spuštal na 150 kad sam nekog dostigel i pretical - na kraju sam stigel na knap - al da je neki doživljaj i nije - prazna cesta i velika brzina je manje uzbudljiva nego neka zavojita, regionalna cesta i umjerena brzina.  :kul2



#16 DB

DB
  • Članovi
  • 11,491 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 04.05.2015. - 15:01

Vinjete za HR AC ne funkcioniraju. Ne postoji univerzalni sustav koji svakoj zemlji i svakom AC sustavu odgovara.

 

...

 

Još k tome imamo dva koncesionara s kojima bi se možda i moglo pregovarat o ulaženju u jedinstveni sustav - al pitanje je kolko bi to dodatno opteretilo državni budžet.



#17 DB

DB
  • Članovi
  • 11,491 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 04.05.2015. - 15:10

 

Vinjeta je meni super, posebno Mađarska ili Austrijska jer nema onih glupih naplatnih kućica, čekanja pa nadrobi lovu pa ovo ono, samo voziš i izlaziš van bez ikakvih smetnji. Osim previsoke cijene takav način naplate je ono što mene odbija od naših AC. ...

 

ENC sam kupil 2008 i potrošil cijelu zalihu prije par mjeseci. Istinabog, posebno sam plaćal zagorsku i istarsku AC, al za HC em imam popust 10%, em sam u redu čekal najviše 2 vozila pred sobom. Je da malo uspori (u Australiji sam doživil da je njihov ENC dvostruko manji, a registrira se bez ikakvog skretanja i smanjivanja brzine), al je neusporedivo u odnosu na stajanje, pa vožnja kreni-stani, skupljaj novce ili kartice, otvaraj i zatvaraj prozor, spremaj račune, novce itd.

 

Umjesto inzistiranja na vinjetama, trebalo bi možda pokušati da se nekakve elektoničke "vinjete" mogu kupiti za jednokratno korištenje na unaprijed određenim dionicama i time omogućiti turistima i onima u tranzitu da tak ušparaju i vrijeme i ćune.



#18 Dudek

Dudek
  • Članovi
  • 1,071 posts
  • Joined 08.10.2009.
  • LocationPodravka i Hitri

Posted 05.05.2015. - 14:07

 

 al je neusporedivo u odnosu na stajanje, pa vožnja kreni-stani, skupljaj novce ili kartice, otvaraj i zatvaraj prozor, spremaj račune, novce itd.

Mislim da niste svjesni koliko ovaj dio košta, to su ljudi, održavanje, računala, sistemaši, sigurnost sustava, prijevoz gotovine, sve to košta, a i da ne govorim koliko je malih izlaza koje cijelu noć imaju 10 auta i tu uredno radi par ljudi koji teško da pokriju svoju platu. U tome je najveća razlika između vinjeta i naplate ovako, dok europska komisija ne riješi ovu naplatu putem gps-a, a sad sam pročitao da je taj projekt stao uglavnom zbog Švabije.
Kod nas je kasno za vinjete jer na to je trebalo misliti kod gradnje tada bi cijena bila za trećinu manja jer kod svakog prijelaza bio bi i ulaz i nebi trebalo graditi još jedan nadvožnjak kilometar-dva dalje. Ne pomaže nam niti to kaj je dalmatina slijepo crijevo koje vodi u jedan po svijedskim razmjerima srednji grad, dok neće ona voditi dalje i postati tranzitna neće se dobro poslovati.


Željeznice su ogledalo države :deda:

#19 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 05.05.2015. - 14:45

... a i da ne govorim koliko je malih izlaza koje cijelu noć imaju 10 auta i tu uredno radi par ljudi koji teško da pokriju svoju platu. U tome je najveća razlika između vinjeta i naplate ovako...


Aha, osim što su velika vozila obično van vinjetnog sustava pa netko ipak mora tamo čepiti...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#20 ZlayoZg

ZlayoZg
  • Moderatori
  • 6,151 posts
  • Joined 06.06.2008.
  • LocationPruga ZG Resnik-ZG Žitnjak

Posted 06.01.2016. - 11:20

Jedan od zagovornika vinjeta Ivan Dadić je jučer gostovao u emisiji HTV-a "Studio 4"..

 

Dadić: Uvesti vinjete, sve ceste uvezati u jedinstveni sustav

 

Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb duguju ukupno 4,3 milijarde eura. Vlada Zorana Milanovića taj je problem pokušala riješiti davanjem autocesta u koncesiju. Od toga se odustalo zbog otpora javnosti,  a nakon toga se najavljivala inicijalna javna ponuda dionica tvrtke HAC-ONC. U krugovima Domoljubne koalicije i Mosta kao moguće se rješenje spominje promjena sustava naplate, odnosno uvođenje vinjeta. O mogućim rješenjima u Studiju 4 govorio je profesor na Prometnom fakultetu u Zagrebu Ivan Dadić.

 

Dadić smatra kako su autoceste krivo razvijane i njima se krivo upravljalo. "One su strateški interes Hrvatske i uvođenje vinjeta je jedino moguće rješenje. Njima bi se autoceste popunile vozilima i doprinjele povećanju BDP-a". To bi povećanje, smatra Dadić, moglo iznostiti 0,5 posto BDP-a, a u idućih desetak godina 1 do 2 posto. "Dio prometa s gradskih i županijskih cesta preusmjerio bi se na autoceste što bi doprinjelo povećanju sigurnosti u prometu", dodao je Dadić te naglasio kako bi sve ceste u Hrvatskoj trebalo integrirati u jedinstveni sustav.

"Ne treba bježati od privatizacije, ali odlučivanje o cijenama treba ostaviti državi", kazao je, među ostalim Dadić. Smatra da je satelitska navigacija budućnost naplate cestarine, a prije toga treba uvesti vinjete po mađarskom modelu. Više pogledajte u videoprilogu!

 

Videoprilog na http://www.hrt.hr/31...instveni-sustav






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users