Jump to content

Savski Marof - Brdovec - Zaprešić Savska, 6. travnja 2015.


Stanley

Recommended Posts

Nadam se da zdravlje nije narušeno. Ja sam bio u šetnji (moja uobičajena jednosatna tura) do dvora "Lužnica" i nije bilo nimalo ugodno. Puhao je nimalo ugodan vjetar.

Današnju turu sam prepolovio, previše vjetrovito, pogotovo na čistini.

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Nadam se da zdravlje nije narušeno. Ja sam bio u šetnji (moja uobičajena jednosatna tura) do dvora "Lužnica" i nije bilo nimalo ugodno. Puhao je nimalo ugodan vjetar.

Današnju turu sam prepolovio, previše vjetrovito, pogotovo na čistini.

 

Zdravlje je, hvala na pitanju, O.K. Jučer su me malo boljela leđa u donjem dijelu, ali se sada osjećam tako dobro da bih valjda mogao u cugu na Sljeme. Ono jučer je bio lagani povjetarac u odnosu na danas, ovo je živa koma. Jutros vodim unučicu u školu i cijelim putem nam šiba hladan vjetar i to sa zapada i juga(!). Valjda si traži put između zgrada i ima nezgodnu naviku da puše u lice kamo god da ideš. Idućih dana biti će bolje.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ono jučer je bio lagani povjetarac u odnosu na danas, ovo je živa koma. Jutros vodim unučicu u školu i cijelim putem nam šiba hladan vjetar i to sa zapada i juga(!). Valjda si traži put između zgrada i ima nezgodnu naviku da puše u lice kamo god da ideš. Idućih dana biti će bolje.

Mda, zagrebačka ruža vjetrova je zapravo jedna vrlo skromna tratinčica pa kad ipak nešto zapuše, onda su svi komatozni!

 

 

Idućih dana biti će bolje.

To zasigurno. Evo, ovdje kod mene su najavili da bi do ljeta moglo u GK stići i proljeće!

 

PS: Jako zgodan hodoputopis (nisam htio komplimentirati ranije da se ne umisliš!)

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Huta je nekad bila grdić blizi Krakova u Poljskoj a danas je dio samog grada... Poslije 1945. Staljin je dao (financirao) da se kompleks željezare poveća.

 

Za neupućene: huta na poljskom znači željezara.

Nowa Huta, koja je danas praktično u gradu Krakowu, počela se graditi 1949. godine, a otvorena je 1954. kao najveća željezara u Poljskoj i tom dijelu Europe. Dobila je ime po Lenjinu, a poslije pada komunizma po znanstveniku i inženjeru Tadeuszu Sendzimiru (Huta im. T. Sendzimira).

Danas je željezara u vlasništvu multinacionalne kompanije Mittal Steel Company N.V. sa sjedištem u Rotterdamu.

 

Jedna slika (vidi se tramvajska pruga, pa nismo Off Topic ;)):

 

r6ac7xC.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Na slikici se fino može pročitati:

 

"KROL.HUTA 1929 M. S45"."

 

A na Wikipediji:

 

"Chorzów (preusmjereno od Królewska Huta)

Grad Chorzów je nastao 1934-1939 spajanjem 4 gradova: Chorzów, Królewska Huta, Nowe Hajduki i Hajduki Wielkie.

...

Oko pogona za preradu ugljena i željeza razvijala su se naselja. Od 1797, jedna skupina naselja je dobila ime Königshütte (poljski Królewska Huta) po tamošnjoj željezari."

 

Onaj broj 1929 će biti godina proizvodnje, makar 86 godina zvuči nevjerojatno.

S45 je oznaka profila tračnice.
Link to comment
Share on other sites

kaj se tice imena kolodvora i mjesta u kojem se nalazi, nema veze jedno s drugim, savski marof je podrucje gdje se nalazi pliva, a onda je stanica, bivsa posta i sve bilo bazirano na tome valjda neki politički ili kakav potez, stanica je oduvijek bila u mjestu prudnice...

 

a kaj se tice industrijskog kolosijeka, nikad mi nije bilo jasno zasto na pilanu nije nikad povučen koji metar pruge, nego se godinama tih parsto metara prevozilo kamionom i vilicarem...

Link to comment
Share on other sites

kaj se tice imena kolodvora i mjesta u kojem se nalazi, nema veze jedno s drugim, savski marof je podrucje gdje se nalazi pliva, a onda je stanica, bivsa posta i sve bilo bazirano na tome valjda neki politički ili kakav potez, stanica je oduvijek bila u mjestu prudnice...

 

a kaj se tice industrijskog kolosijeka, nikad mi nije bilo jasno zasto na pilanu nije nikad povučen koji metar pruge, nego se godinama tih parsto metara prevozilo kamionom i vilicarem...

Već sam negdje ovo jedanput postavio. Ove godine je 110 godina postojanja kolodvora S.M.

 

Savski%20Marof%20001.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ali me uz ovaj kolosijek vežu posebna sjećanja jer sam njime puno puta proputovao za Kumrovec i natrag (tada nije bilo zapadne skretnice na današnji kolosijek za Harmicu)

 

 

Kakva je bila situacija kolosijeka dok se još prometovalo do "Jožagrada"?

Link to comment
Share on other sites

Kakva je bila situacija kolosijeka dok se još prometovalo do "Jožagrada"?

Moglo se samo po jednom kolosijeku za i iz. To je bio treći kolosijek. Moglo se i z četvrtog ali se praktično nije nikad koristilo. Zašto? Radi toga što se on koristio kao magazinski kolosijek. Tamo su se ostavljali vagoni koji su čekali otpremu za Prosinec, Klanjec, Kumrovec i Imeno i pristigli iz tih kolodvora. Sa tog kolosijeka se odvajao i industrijski kolosijek za vojno skladište. Skretnica je uvijek bila okrenuta u skretanje prema tom skladištu. Zašto? To je bio štitni razlog. Četvrti kolosijek je bio u malom padu. Da ne bi slučajno došlo do samopokretanja vagona usljed elementarnih nepogoda ili kod manevre skretnica je bila okrenuta u skretanje na industrijski kolosijek koji je bio u usponu. Vozni red se tako slagao prema Kumrovcu da u Savskom Marofu nije bilo predviđeno nikakvo križanje. Ukoliko je slučajno vlak iz Kumrovca kasnio onda bi vlak iz Zagreba na signalu čekao prolaz kumrovačkotg vlaka, ako je to bilo kratko par minuta. Ukoliko je vlak iz Kumrovca kasnio puno onda se vlak primao na neki od ostalih kolosijeka. Nakon prolaza kumrovačkog vlaka za Zagreb, vlak prema Kumrovcu se gurao ili izvlačio na prugu i prebacivao na treći kolosijek. Za Kumrovec su vlakovi vozili svakako. To svakako je bilo direktno iz i za Zagreb, Do i iz S.M. i do i iz Zaprešića. Do S.M. su vozili kao klasični putnički vlakovi ili kao mješoviti. Mješoviti je vozio iz Kumrovca putničku garnituru i teretne vagone i u povratku isto tako. Po potrebi je u Klanjcu i Prosincu obavljao manevru. Ukoliko nije bilo teretnih vagona vlak je svejedno morao u Klanjcu i Prosincu stajati 15-20 minuta i čekati polazak "R". Vlakovi do i iz Zaprešića su imali veze na vlakove za Zagorje. To su vozili šinobusi. I tako ti je negdje u prvoj polovici sedamdesetih godina u Zaprešiću bio prometnik D.B. ne ovaj naš sa foruma. Vlak iz Zagreba za Varaždin je malo kasnio. On je tada bio mladi prometnik i otpremi vlak za Kumrovec "R". Poslije se sjeti da nije čekao vezu. I brzo nazove brkljačara na stajalištu Brdovec. "Molim te daj mi hitno strojovođu od šinobusa." Javi se strojovođa. "Majstore zaribao sam se i nisam vezu čekao. Molim te da se vratiš u Zaprešić." I bi tako. Nikad nitko nije za to doznao.

Prema Dobovi svi kolosijeci su imali kolosiječnu vezu.

Zadovoljan odgovorom?

Link to comment
Share on other sites

Da se nadovežem na Paju, kao kuriozitet, da je jedan par kumrovečkih godinama stajal (po voznom redu!) u Podsused tvornici. Ne doduše radi putnika, nego službene pošte, al kad bi iz ZOP-a nekim slučajem išli baš u taj kolodvor, koristili smo toj jutarnjeg kumrovčana.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nema prikladnije teme pa stavljam ovdje. Jest da je vlak (još )na teritoriju Slovenije, ali ide prema Savskom Marofu. Snimljeno danas iz jedne vikendice u Harmici:

 

rkOu9jL.jpg

 

f6xEGed.jpg

 

Kn3Mrs0.jpg

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...