Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Žičare - tehnika i tehnologija


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#21 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 24.02.2015. - 22:48

Evo, nakon malo više uhvaćenog vremena, htio sam vizualno dočarati ono što sam već samo textom pitao (a to je teže).

 

Dakle, još sa fax-a se sjećam proračuna lančanica, i sl. Ako netko ne zna, problem krova na Arena Zagreb dvorani je bio što su zatege bile prekratke i sile u krovnim lančanicama zbog toga pre visoke, pa je dopušteno opterećenje snijegom spalo na 1/4 projektiranog (1 metar mokrog snijega je spao na 25 cm istog, sa obavezom da gore grijači tope snijeg). Zatege su bile tek malo kraće, i njihova linija tek malo položenija, no sile su bile znatno veće...Poslije su to naknadno prepravljali.

 

To je mala digresija za našu temu, odnosno moje pitanje.

Naime, promatrajući razne žičare po skijalištima (1S, 2S - ima i toga još, 3S, i druge), i znajući za ovu problematiku, uvijek sam se pitao kako se točno određuje kompromis (i što je na drugoj strani kompromisa?) između položenosti linije užadi i rapidnog porasta sile u istima ako se linija pružanja "pegla", tj. postaje napetija.

Neke od žičara mi se čine nelogično pre napete, ako ne cijelom trasom ono sigurno između nekih stupova.

 

Niže stavljam originalni izračun, i moju modifikaciju tek malo napetijeg užeta. Sile u istome rastu enormno u drugom primjeru. Pitanje je kako se određuje optimalna sila, i kolika je sila na onim dijelovima gdje se uže dioma da ide gotovo ravno sa potpornja na drugi potporanj...

 

Original (samo radi preglednosti):

seilbahn1_zpshucyxlhg.jpg

 

I isto to to sa mojom modifikacijom (crveno):

Copy%20of%20seilbahn1_zpsdhrb6jrx.jpg



#22 busha2

busha2
  • Članovi
  • 27 posts
  • Joined 18.01.2015.
  • LocationZagreb

Posted 24.02.2015. - 23:04

inace se racuna jos i po dopustenom naprezanju i deformaciji ali ovo je ljepo prikazano po x i y 



#23 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 24.02.2015. - 23:29

Ovo je tek za uvid jer nema vlastite težine užeta, itd.
Kad smo već kod naprezanja, zanima me kakvi su parcijalni koeficijenti sigurnosti. Ima li uže ukupni faktor sigurnosti veći od dva ili i bitno veći?

#24 busha2

busha2
  • Članovi
  • 27 posts
  • Joined 18.01.2015.
  • LocationZagreb

Posted 26.02.2015. - 12:33

Za uze jako malo znam s obzirom da imam drugo podrucje rada o sajilama tek povrsno znam. Mi fatzeru posaljemo broj kabina i masu i konfiguraciju terena s stupovima i oni rade proracun kasnije dobijemo %%c sajile i onda prilagodjavamo vitlo i kotacice na stupovima i snagu motora

#25 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 27.02.2015. - 02:11

inace se racuna jos i po dopustenom naprezanju i deformaciji ali ovo je ljepo prikazano po x i y 

 

Naprezanje je sila po poprečnom presjeku površine, pa se valjda izračunom dop. naprezanja dobije iznos sile, a iz toga i sami kut između te rezultatne sile i osi x i y. U stvarnosti se pretpostavljam uzimaju i razni tehnički i sigurnosni koeficijenti koji onda još snižavaju dopušteni iznos naprezanja pa i sila.

MTA je svakako vrlo zanimljivo i jednostavno prikazao taj odnos sile i nategnutosti sajle.



#26 busha2

busha2
  • Članovi
  • 27 posts
  • Joined 18.01.2015.
  • LocationZagreb

Posted 16.03.2015. - 19:36

Ljudi vec mi falite hahaha nekak ste duuuugo off :) pitajte nas nekaj evo tram4 i MTA znaju dosta toga pa 



#27 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 16.03.2015. - 23:13

Mene zanima da li se sada postavlja novi standard kod Doppelmayra od 6 m/s za sjedežnice jer se u SkiWeltu gradi sjedežnica Jochbahn sa 6 m/s, ili je to zasada posebni izuzetak? Evo vijest: http://seilbahn.net/...=6203&zurueck=2

 

Die SkiWelt Brixen baut die schnellste Sesselbahn der Welt

Die SkiWelt Brixen im Thale rüstet auf! Mit der neuen Jochbahn wird ab der nächsten Wintersaison die schnellste Sesselbahn der Welt auf der Brixner Sonnseite in Betrieb ge-nommen. Kuppelbar, komfortabel und rasant schnell: mit einer Geschwindigkeit von 6 Meter pro Sekunde (bisher 2,4) kann die neue Jochbahn künftig 3.000 Personen pro Stunde befördern und bietet nicht nur mehr Geschwindigkeit und Komfort, sondern auch das doppelte Pistenvergnügen wie bisher. Eröffnung pünktlich zur Wintersaison 2015/16.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#28 busha2

busha2
  • Članovi
  • 27 posts
  • Joined 18.01.2015.
  • LocationZagreb

Posted 16.03.2015. - 23:45

Brzine nisu standardizirane, samo se zna da je raspon brzine npr za sjedeznice od 4 do 7.5 m/s (nezz jel to ta brzina ovak na pamet sam rekel) i mi preporucimo brzinu ovisno o konfiguraciji terena, ocekivanom broju ljudi itd. A na kupcu odnosno operateru je dal bude on nas slusal ili po svome makar motor ima promjenjivu brzinu, ti ga mozes staviti na 1 ms ili na 6 kak oces. Npr mi za sjedeznicu preporucimo brzinu od 6 ms i kupac se slozi i mi ugradimo motor koji ide do 6.5 ms. Tom motoru je normalna operativna brzina 6ms (za tu je brzinu konstrukcija napravljena) makar brzina moze biti od 0.1 ms do 7.5 ms.

#29 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 17.03.2015. - 16:12

Brzine nisu standardizirane, samo se zna da je raspon brzine npr za sjedeznice od 4 do 7.5 m/s (nezz jel to ta brzina ovak na pamet sam rekel) i mi preporucimo brzinu ovisno o konfiguraciji terena, ocekivanom broju ljudi itd. A na kupcu odnosno operateru je dal bude on nas slusal ili po svome makar motor ima promjenjivu brzinu, ti ga mozes staviti na 1 ms ili na 6 kak oces. Npr mi za sjedeznicu preporucimo brzinu od 6 ms i kupac se slozi i mi ugradimo motor koji ide do 6.5 ms. Tom motoru je normalna operativna brzina 6ms (za tu je brzinu konstrukcija napravljena) makar brzina moze biti od 0.1 ms do 7.5 ms.

Hvala na odgovoru! Mislio sam više kao pitanje da li će umjesto 5 m/s koji se kao standard (mislio sam da je čest) navodi u specifikacijama početi ugrađivati na sve 6, no shvaćam što hoćeš reći. Inače jedanput sam u Saalbachu i doživio da kabine idu osjetno brže na U-bahnu (za vrijeme radnog vremena, i bilo mi je jako čudno jer sam mislio da je nekim pravilnikom ograničeno, i još nikad nisam doživio), negdje i prepostavljam da je oko 7.5 m/s. Kod dosta žičničara sam vidio praksu da pri kraju radnog vremena ubrzaju žičaru do kraja, barem u Austriji, no onda ne puštaju ljude.

 

Malo sam proučavao, sad tek vidim da ovo neće biti prva žičara sa 6 m/s (u svijetu). U Laaxu ih ima već par od Leitnera i BMF-a, tak da je naslov malo promašen, no mislim da je sigurno prva u Austriji koja ima tak zapisano.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#30 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 18.03.2015. - 13:27

Ljudi vec mi falite hahaha nekak ste duuuugo off :) pitajte nas nekaj

 

Evo, brzo pitanje u letu.. :smile:

Kolika je (prosječna) masa (vaših) kabina (6 mjesta, 8 mjesta..) i sedežnica (4, 6, 8...) i od čega se izrađuju (čelik ili alu)?



#31 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 18.03.2015. - 18:27

....i od čega se izrađuju (čelik ili alu)?


Jedan mali ispravak pošto se često koristi neprecizna ili netočna terminologija. Ako se već pita za čelik, što je legura Fe i C (do 2,03 %C), onda bi u ispravnom pitanju pisalo Al-legura, a ne samo Al isto kako nisi pitao jeli nešto napravljeno od čistog Fe nego si spomenuo FeC leguru koja se u ovom slučaju "slučajno" naziva čelik. Al-legure nemaju svoje posebno ime, no ispravno je napisati uz Al i legura pošto se naravno ne misli na čisti Aluminij.

 

Ovo je više digresija da oni koji to ne znaju nauče, naravno da se razumije tvoje pitanje. :)



#32 busha2

busha2
  • Članovi
  • 27 posts
  • Joined 18.01.2015.
  • LocationZagreb

Posted 18.03.2015. - 19:44

 

Evo, brzo pitanje u letu.. :smile:

Kolika je (prosječna) masa (vaših) kabina (6 mjesta, 8 mjesta..) i sedežnica (4, 6, 8...) i od čega se izrađuju (čelik ili alu)?

 

Masa jedne omega kabine za 10 ljudi sa klampom i nosačem je oko 500 kg, najteza kabina kaj smo imali je imala tonu. Kod kabina se pod radi od čelika a sve ostalo aluminij (al-legure) samo kaj je alu konstrukcija armirana s čeličnim (FeC) šipkama fi 10mm. Sjedežnice ona naj običnija za 4 osobe je oko 100-150 kg, cjela konstrukcija od čelika osim podloge za sjedala, ona je alu. Sad to nisu naše kabine CWA-ove su ;) pa neznam bas tocno ovo je onak odokativno jer je meni za stanice dosta tezina (m*g) koja nemora biti tocna jer povecanjem snage (standardne velicine) dopustam silu vecu do 1500 N odnosno 150 kg.

 

Jedan mali ispravak pošto se često koristi neprecizna ili netočna terminologija. Ako se već pita za čelik, što je legura Fe i C (do 2,03 %C), onda bi u ispravnom pitanju pisalo Al-legura, a ne samo Al isto kako nisi pitao jeli nešto napravljeno od čistog Fe nego si spomenuo FeC leguru koja se u ovom slučaju "slučajno" naziva čelik. Al-legure nemaju svoje posebno ime, no ispravno je napisati uz Al i legura pošto se naravno ne misli na čisti Aluminij.

 

Ovo je više digresija da oni koji to ne znaju nauče, naravno da se razumije tvoje pitanje. :)

 

Je rijec je o Al-legurama i FeC ali ko bi sad to pisal haha ;) se razumijemo 



#33 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 24.04.2016. - 13:42

Doppelmayr je objavio 2016 annual report!

 

http://newsroom.dopp...load/file/4559/

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#34 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 02.02.2017. - 10:15

Dugo ni pisma ni razglednice na ovom threadu.. :mrgreen: 

Kako svaka zima i odlazak na skijanje budi nove tech emocije, tako su sada žičare opet in, bar u mojoj glavi.. :hehe: 

 

Dakle, vezano na prethodne objave (statika žičara), šaljem link na proračun sila u sjali. Ubaci se masa tereta, raspon, max. ulegnuće i dobije se sila na krajevima (sidrišta u ovom slučaju).

 

http://thw.it-rittma...schlagkraft.php



#35 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 02.02.2017. - 13:21

ovo je super, hvala!


drazen

#36 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 02.02.2017. - 15:49

Je, za letimični pregled je super, no kopam po netu (do sada nedovoljno uspješno i valjda ustrajno) i ne mogu naći principe projektiranja žičara obzirom na sile u užadi. Naime, ne mogu se oteti dojmu da su u naravi mnoga pre napeta, što povlači velike sile u njima..

Volio bih naći jedan full proračun sila u užadi (napetost užadi) i koji se javljaju problemi u pre opuštenoj užadi...



#37 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 21.05.2017. - 15:09

 
Artur Doppelmayr pionir žičara  i otac Michael Doppelmayra, umro je u dobi od 94 godina u Koruškoj. U svojoj 45-godišnjoj karijeri je napravio obiteljski posao i globalni brand žičara . Pionir žičara je rođen u Dornbirnu 16. rujna 1922. Nakon rata je završio 1954. godine industrijski inženjering na studiju strojarstva. Godine 1955, on se pridružio obiteljskoj tvrtki koju je osnovao njegov djed. Nakon smrti njegova oca, Emil Artur Doppelmayr 1967. je postao jedini vlasnik i jedini direktor tvrtke. Godine 1992. njegov najstariji sin Michael je preuzeo upravljanje tvrtkom. Artur Doppelmayr je bio u mirovini od 2001. Spajanje sa švicarskom tvrtkom Garaventa, poduzima njegov sin Michael.

drazen

#38 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 24.06.2017. - 20:12

Na ovom videu od 2,43 pa do kraja vidi se koliko žičare mogu biti moćne i korisne u teškim uvijetima. Mislim da je riječ o izgradnji hidroelektrane...

 


drazen




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users