Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Unska pruga


  • Please log in to reply
1489 replies to this topic

#41 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 07.03.2007. - 06:57

Dečki ja nisam opljačkao banku i uništio neko poduzeće tako da sam zaradio prodavajući njegovo zemljište kao građevinsko pa nemam toliko love. U pregovorima sam sa nekoliko ulagača i osnivanja HŽDD dioničkog društva koje bi raspolagalo tolikim kapitalom da se projekt može ostvariti. Nastojim da HŽDD bude što više hrvatski jer jedino tako može opstati. Moguće sutra napišem nešto više o perspektivi projekta i moguće zainteresiram nekoga od vas za ulaganje tako da postanete suvlasnici i sami birate najkvalitetnije od vas za vođenje firme a ne da vam ih nameću drugi. Firma nudi dobru dobit i pozitivno poslovanje, a radnicima pristojnu plaću (ako bude sve kako je planirano).
U Tursku ne idem jer one lokomotive ne odgovaraju ekološkim kriterijima, s jedne strane a sa druge strane želim zaposliti one koje je HŽ otpustio kao višak a znaju svoj posao. Projekt zapošljava 2300 ljudi raznih struka bez infrastrukture.
Pozdrav svima


Nisam ni mislio da si opljackao banku :lol:
Nije mi jasno kako to da Turske lokomotive ne odgovaraju ekoloskim kriterijima a stare kante sa HZ-a sa istim ili cak i starijim motorima bi ti odgovarale.

U te stare kante ugradiš ekološki motor i novu opremu i izbjegneš ispitivanja prototipa koje puno košta. Isto tako nemaš problema sa proračunom glavnog okvira i okretnih postolja pa se posao može odraditi u mnogo kraćem roku i s većom sigurnošću da će stvar od prve dobro funkcionirati.

#42 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 11.03.2007. - 16:09

Prema vašem reagiranju na ovu temu mogu zaključiti da se slažete sa političarima.

#43 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 11.03.2007. - 17:24

Prema vašem reagiranju na ovu temu mogu zaključiti da se slažete sa političarima.


Ne slažem se. Ali tko mene pita. Kad je već tema o Unskoj pruzi, uz nju se, na granici RH i BiH nalaze slapovi Štrbački buk. Kraj njih bio je u ratu srušen viseći most preko Une.

Uživajte u ljepotama slapova...
(kad već ne uživamo u vožnji Unskom Prugom)

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Slikano 8/2003

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#44 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,694 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 11.03.2007. - 18:50

Bravo, Portose! Kad god netko spomene Unsku prugu meni na pamet pada najprije Una i Štrbački Buk.
Jedanput sam se vozio (1978.) s mojim poštarčinama u ''Marjanu'', išli smo na neki seminar u Trogir. Nakon što smo prošli kolodvor Loskun pozvao sam kolegu iz istog odjeljka (zvao se Branko) da mu ''nešto pokažem''. Pokazao sam mu, sav važan, Štrbački Buk, a on se nasmijao i rekao: - Kolega, ja sam profesor zemljopisa i ovdje sam bio pješice godine te i te kao student!
Serija 05 je zakon!

#45 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 11.03.2007. - 21:01

Prema vašem reagiranju na ovu temu mogu zaključiti da se slažete sa političarima.


Ne, naprotiv. Slazem se sa tobom.
Jedini problem je sto ni potencijal licke pruge nije iskoristen tako da Unska nema nikakve sanse jer vlak treba prijeci dvije (tri) granice i vjerovatno isto toliko izmjena lokomotiva.
Da je trziste liberalizirano (kako bi trebalo biti) imao bi neke sanse za svoje projekte. Ovako su to samo snovi...

#46 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 12.03.2007. - 08:12

Prema vašem reagiranju na ovu temu mogu zaključiti da se slažete sa političarima.


Ne, naprotiv. Slazem se sa tobom.
Jedini problem je sto ni potencijal licke pruge nije iskoristen tako da Unska nema nikakve sanse jer vlak treba prijeci dvije (tri) granice i vjerovatno isto toliko izmjena lokomotiva.
Da je trziste liberalizirano (kako bi trebalo biti) imao bi neke sanse za svoje projekte. Ovako su to samo snovi...

Propusnost ličke pruge moguće je povećati tek kada se izgradi drugi kolosijek riječke pruge do oštarija. Za sada je moguće povećanje za 24 vlaka dnevno što bi trebalo i uslijediti tek kada mi se to dozvoli.

#47 neutralac

neutralac
  • Članovi
  • 412 posts
  • Joined 06.10.2006.

Posted 12.03.2007. - 10:14

Prema vašem reagiranju na ovu temu mogu zaključiti da se slažete sa političarima.


Ne, naprotiv. Slazem se sa tobom.
Jedini problem je sto ni potencijal licke pruge nije iskoristen tako da Unska nema nikakve sanse jer vlak treba prijeci dvije (tri) granice i vjerovatno isto toliko izmjena lokomotiva.
Da je trziste liberalizirano (kako bi trebalo biti) imao bi neke sanse za svoje projekte. Ovako su to samo snovi...

Propusnost ličke pruge moguće je povećati tek kada se izgradi drugi kolosijek riječke pruge do oštarija. Za sada je moguće povećanje za 24 vlaka dnevno što bi trebalo i uslijediti tek kada mi se to dozvoli.


Pa ti planiraš neki mega posao!
24 vlak dnevno, to je 12 u svakome smjeru, tj iz Splita 3000 vlakova godišnje i isto toliko u povratku ako se vozi samo radnim danima!
To može imati veze samo s lukom u Splitu!
Samo 3000 vlakova godišnje znači oko 2 milijuna tona tereta godišnje minimalno! Može li to Split iskrcat?
Ako se toliko i izvozi to bi moglo doći do 365*24*1000tona=8 760 000 tona godišnje. Za usporedbu sada Rijeka ima oko 5,5 mega tona godišnje!
I ide, ide mali vlak,
u njem želi biti svak....

...osim ako na vlaku ne piše HŽ!

#48 Lovel

Lovel
  • Članovi
  • 97 posts
  • Joined 07.12.2006.

Posted 12.03.2007. - 18:18

[quote name="Renato"][quote][quote][quote]Koliko je meni poznato nema prometa od Bihaća prema Kninu, bar sam tu informaciju dobio iz Ministarstva MTPiR, a prema njima i neće tago dugo. Ja pretpostavljam do slijedeće godine.

Pozdrav svima[/quote]
Nisam baš skužio: na toj pruzi još tako dugo neće biti prometa ili neće tako dugo biti bez prometa ? :?[/quote]
Prema tumačenju ministarstva pruga nije pogodna za promet jer na mnogo mjesta presjeca državnu granicu pa bi u skoro svakoj stanici vršiti carinski pregled.
S obzirom da se taj problem može riješiti pruga bi mogla u promet ali za mene je interesantna elektrificirana do Knina, jer samo tada može biti rentabilna.[/quote]

To sto ona presjeca granicu uopce nije problem jer je sluzbeno odredjeno da je granica u Martinbrodu. Netko ti prodaje gluposti.
Izmedju ostalog... da se pokrene promet tom prugom tko bi opravadao silu novaca ulupanu u dionicu Ostarije - Knin?[/quote]

točno
¨¨¨¨¨/
C◘◘◘◘ll◘◘ll◘◘◘◘ll◘◘ll◘◘◘◘D

#49 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 12.03.2007. - 20:50

Prema vašem reagiranju na ovu temu mogu zaključiti da se slažete sa političarima.


Ne, naprotiv. Slazem se sa tobom.
Jedini problem je sto ni potencijal licke pruge nije iskoristen tako da Unska nema nikakve sanse jer vlak treba prijeci dvije (tri) granice i vjerovatno isto toliko izmjena lokomotiva.
Da je trziste liberalizirano (kako bi trebalo biti) imao bi neke sanse za svoje projekte. Ovako su to samo snovi...

Propusnost ličke pruge moguće je povećati tek kada se izgradi drugi kolosijek riječke pruge do oštarija. Za sada je moguće povećanje za 24 vlaka dnevno što bi trebalo i uslijediti tek kada mi se to dozvoli.


Pa ti planiraš neki mega posao!
24 vlak dnevno, to je 12 u svakome smjeru, tj iz Splita 3000 vlakova godišnje i isto toliko u povratku ako se vozi samo radnim danima!
To može imati veze samo s lukom u Splitu!
Samo 3000 vlakova godišnje znači oko 2 milijuna tona tereta godišnje minimalno! Može li to Split iskrcat?
Ako se toliko i izvozi to bi moglo doći do 365*24*1000tona=8 760 000 tona godišnje. Za usporedbu sada Rijeka ima oko 5,5 mega tona godišnje!

Ja mislim povezati Dalmaciju sa unutrašnjosti. Osim Rijeke postoje i druge luke Split, Šibenik, Zadar koje treba probuditi. Osim toga na gorivu mislim uštedjeti oko milijardu kuna godišnje i napraviti isplativ projekt sa pristojnim zaradama zaposlenicima.
Pozdrav svima

#50 AD

AD
  • Članovi
  • 10 posts
  • Joined 20.07.2007.

Posted 25.05.2008. - 20:17

Postoji li ikakva šansa da se od Knina prema Zagrebu krene u budućnosti tom prugom? U kakvom je ona uopće stanju, hrvatski i bosanski dio? Koliko bi vožnja bila kraća nego klasikom preko Like?

#51 Gruber

Gruber
  • Članovi
  • 512 posts
  • Joined 28.05.2008.
  • LocationZemun

Posted 29.05.2008. - 15:24

Pozdrav!!

slike, ljudi, slike!!!! ima li skorijih fotografija /a da se ne ponavljaju?????/

pozdrav,

Petar
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....

#52 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 15.08.2008. - 19:54

Da malo oživim temu :D
I ovo ljeto sam proveo u Ličkoj vikendici i obišao neke dijelove Ličke pruge. Najprije sam jednog oblačnog dana otišao potražiti željezničku stanicu Srb-Rađenovići (uvijek sam ju zamišljao kao malu nadstrešnicu na otvorenoj pruzi). No ispalo je da je riječ o kolodvoru Bosanski Osredci-Srb koji ima 3 kolosijeka + jedan slijepi do kolodvorskog skladišta.

Paralelno s elektrifikacijom pruge napravljen je nadvožnjak ceste preko pruge na cesti koja vodi do kolodvora. Inače kolodvor se nalazi u BiH
Posted Image

Iako vozne žice odavno nema ostali su stupovi ali i upozorenja o visokom naponu
Na Ćirilici-pogled prema kolodvoru
Posted Image

Na Latinici-pogled prema sjeveru
Posted Image

Pogled sa nadvožnjaka na kolodvorske kolosijeke
Posted Image

Još jedan pogled na prugu prema Martin brodu
Posted Image

Kolodvorska zgrada i stanovi željezničara na njoj devastirana i uništena, natpisa imena kolodvora nema
Posted Image

Posted Image

Pogled na kolosijeke u smjeru Martin broda
Posted Image

...i u smjere Ličke Kaldrme i Knina
Posted Image

Dokaz da sam doista bio i na kolodvoru a ne samo na mostu
Posted Image

Zgrada kolodvorskog skladišta, sačuvana i zaključana :shock:
Posted Image

Pruga u smjere Ličke Kaldrme i Knina
Posted Image

Pogled prema kolodvoru i ulaznim skretnicama
Posted Image

Posted Image

Možda bi ipak trebalo osigurati ovu skretnicu da ju netko poput mene ne prebaci :roll:
Posted Image

Prag na srednjem, prolaznom kolosijeku je iz 1986g.
Posted Image

To jutro ovim je tračnicama prošla kompozicija iz Martin broda prema Kninu.
Posted Image

Posted Image

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#53 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 15.08.2008. - 20:08

Nekoliko dana poslije, točnije 27.7. na dan kada se u ex državi slavio dan ustanka u HR i BiH, a slavio se i ove godine-neslužbeno, umjesto da se družim sa starim Partizanima, otišao sam pronaći i poslikati još dijelova Unske pruge. Vozeći se graničnim područjem HR i BiH, zaraslim cestama i makadamskim putevima uspio sam dovesti se do mosta preko jednog malenog potočića, pritoka rijeke Une. Stazicom kroz šumu, pokraj mosta, kojom rijetko tko prolazi popeo sam se na prugu. Iz smjera Knina pruga prolazi kroz tunel Brotnja, te izlazi na most, a nakon mosta ulazi u drugi tunel nakon kojega slijedi kolodvor (ukrižje) Una.

Između mosta i tunela ostaci nekakvog šinskog vozila
Posted Image

Tunel Brotnja
Posted Image

Posted Image

Most sa nekoliko pozicija
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Moji strpljivi vodić i cimer čekaju me ispod mosta
Posted Image

Tunel s druge strane mosta
Posted Image

Pogled s nasipa prije mosta (na most ne bih zakoračio ni za gajbu Jelenka) na tunel Brotnja
Posted Image

Spuštajući se prema autu slikao sam most iz raznih pozicija
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Preko ovog mosta nastavili smo naš put prema ukrižju Una...
Posted Image

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#54 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 16.08.2008. - 08:15

Odvezao sam se AX-om do ukrižja Una, sa čijeg se platoa pruža pogled na ušće potoka u rijeku Unu
Posted Image

Također sa istog platoa vidi se trasa pruge prema Bosanskim Osredcima sa nekoliko tunela
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Druga strana tunela u kojeg ulazi pruga sa mosta Una
Posted Image

Kolodvor
Posted Image

...i kolodvorska zgrada
Posted Image

na prvom, pomoćnom kolosijeku tračnice su jako dotrajale
Posted Image

Posted Image

A što je ostalo od elektro-opreme za napajanje gornjeg voda pogledajte na sljedećim slikama:
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Izlaz iz kolodvora u smjeru Martin broda
Posted Image

Pogled prema kolodvoru i kolosijecima iz pravca Martin broda
Posted Image

Nadam se da ću jednom na pruzi slikati i kakvu željezničku kompoziciju :roll:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#55 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,659 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.08.2008. - 15:09

Odlične fotke, Portos !!! Ponovno se ukazuje nevjerojatno žalosna sudbina lijepe i nekad sjajno uređene pruge kroz prekrasnu okolinu, kojoj je jedina mana bila njeno trasiranje uzduž i preko granica, za koje tadašnji projektanti nisu ni znali da će ih jednog dana (opet) biti. :|

#56 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,694 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 16.08.2008. - 16:54

Ponovno se ukazuje nevjerojatno žalosna sudbina lijepe i nekad sjajno uređene pruge kroz prekrasnu okolinu, kojoj je jedina mana bila njeno trasiranje uzduž i preko granica, za koje tadašnji projektanti nisu ni znali da će ih jednog dana (opet) biti. :|

Pa, kada Sjedinjene Bosanske Države uđu u EU, granica (mislim konkretno na Unsku prugu) više ne bi smjela biti problem.
Portos, super su ti ovi prilozi. :wink:
Serija 05 je zakon!

#57 gugyto

gugyto
  • Članovi
  • 769 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationUvik Malo Misto

Posted 16.08.2008. - 20:08

Strašno! Što je ostalo od jedne od najljepših pruga ? Na tim stanicama uopće nema nikakvog osoblja?Dok Bosna uđe(ako)u EU,tu će biti prašuma ko u Amazoni.

#58 dfranc

dfranc
  • Članovi
  • 905 posts
  • Joined 27.12.2006.

Posted 17.08.2008. - 12:22

Lijepa reportaža, ja sam jučer prošao kroz Bihać i mogu reći da je stanje gornjeg voda isto ko na Portosovim fotkama, ali se ipak vidi da se tračnice sjaje i da ima neki promet tamo.

#59 tone

tone
  • Članovi
  • 240 posts
  • Joined 23.09.2006.

Posted 19.08.2008. - 15:27

koliko je trajala vožnja unskom prugom na relaciji knin zagreb?

#60 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,694 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 19.08.2008. - 17:13

koliko je trajala vožnja unskom prugom na relaciji knin zagreb?

Primjeri iz voznog reda 1978./1979., dakle prije elektrificiranja Unske pruge:
- vlak 1133 (IC Kornat, motorna garnitura - Francuz): Zagreb 06,10 - Knin 10,32
- vlak 131 (IC Marjan, klasična garnitura s dizel vučom): Zagreb 06,40 - Knin 11,07
- vlak 1132 (IC Kornat): Knin 16,10 - Zagreb 20,45
- vlak 130 (IC Marjan): Knin 17,15 - Zagreb 21,45
Usput, vidim da si podulje na Forumu. Mogao si vidjeti da već postoje topici vezani uz Unsku prugu.
Serija 05 je zakon!




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users