Jump to content


Photo

Unska pruga


  • Please log in to reply
988 replies to this topic

#421 pikoc89

pikoc89
  • Moderatori
  • 1,743 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Crnomerec

Posted 22.06.2012. - 22:57

Ja samo raspolazem cinjenicama. Istina je da slovenski polacajci imaju infracrvene kamere za snimanje granica, imaju i ogradu i bodljikavu zicu na granicama, kao i resetke na potocima i rijekama. Zasto bi hrvatska bila izuzeta od svega toga? Kroz povijest je poznato da su ljudi skakali na vlakove da bi pobjegli/dosli sa jedne tocke na drugu. To su sve istinite cinjenice. Nemojte mi samo molim vas rec da se to NEBI dogadjalo kad nas povijest uci da smo radili svakakve stvari da bi se domogli novaca/slobode/plijena.

Ako zelimo raspravljati o nekakvog koridoru, onda je dovoljno procitati bilo koje novine ili casopis unatrag mjesec-dva da bi se upoznali kako bi izgledao koridor kroz Neum. A Unska pruga jedino moze biti kompliciranija. Procitajte. Sve to zahtjeva ni manje ni vise nego EU. A istocnu njemacku sam vam naveo kao primjer koridora. Medjutim, vi u tome citate kvarove lokomotiva, ili novcane gubitke.

Dalje, vi svi govorite da kad bi se sve to ugovorima rijesilo, vlakovi nebi stajali kroz BiH. Sve je to super. Do trenutka kad nesto vrisne na nekoj elektricnoj konzoli i vlak stane. Opa, jel vlak stao? JE! A sto je sa vlakom iz drugog smjera? Jao, on mora cekati krizanje, pa je i taj stao... Taj se sad ugovor moze podrapati. Dakle, potrebna je dizel vuca da bi se rijesio problem opskrbe strujom. I dva kolosijeka da bi sprijecali ukrizja, tj. da bi osigurala neometan promet.

Usotalom, procitajte na drugim forumima i u medijima koliko ce se dulje cekat za prolazak granica kad udjemo u EU. Nemojte usporedjivat sa Slovenijom i Austrijom, ili Njemackom i Ceskom. Jer vjerujte, glavesine znaju za svercanje i ostale aktivnosti, i planiraju to iskorjeniti.

Ja sam proputovao Schengen i svijet. Tako da znam kako sve to izgleda.

Nadam se da nije OT
Down around the corner, half a mile from here

#422 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 637 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 22.06.2012. - 23:03

sit sam vise od te price o Schengenu. Usput, proveo sam cak neko vrijeme u toj selendri u Luxembourgu po kojem je ta citava "kajgodarija" dobila naziv. I jos nesto, dabog da nikad ne usli mi u to.

Unska pruga forever! :)

#423 staner

staner
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 25.11.2009.
  • LocationBih,USK,Bihać

Posted 22.06.2012. - 23:10

Ja samo raspolazem cinjenicama. Istina je da slovenski polacajci imaju infracrvene kamere za snimanje granica, imaju i ogradu i bodljikavu zicu na granicama, kao i resetke na potocima i rijekama. Zasto bi hrvatska bila izuzeta od svega toga? Kroz povijest je poznato da su ljudi skakali na vlakove da bi pobjegli/dosli sa jedne tocke na drugu. To su sve istinite cinjenice. Nemojte mi samo molim vas rec da se to NEBI dogadjalo kad nas povijest uci da smo radili svakakve stvari da bi se domogli novaca/slobode/plijena.

Ako zelimo raspravljati o nekakvog koridoru, onda je dovoljno procitati bilo koje novine ili casopis unatrag mjesec-dva da bi se upoznali kako bi izgledao koridor kroz Neum. A Unska pruga jedino moze biti kompliciranija. Procitajte. Sve to zahtjeva ni manje ni vise nego EU. A istocnu njemacku sam vam naveo kao primjer koridora. Medjutim, vi u tome citate kvarove lokomotiva, ili novcane gubitke.

Dalje, vi svi govorite da kad bi se sve to ugovorima rijesilo, vlakovi nebi stajali kroz BiH. Sve je to super. Do trenutka kad nesto vrisne na nekoj elektricnoj konzoli i vlak stane. Opa, jel vlak stao? JE! A sto je sa vlakom iz drugog smjera? Jao, on mora cekati krizanje, pa je i taj stao... Taj se sad ugovor moze podrapati. Dakle, potrebna je dizel vuca da bi se rijesio problem opskrbe strujom. I dva kolosijeka da bi sprijecali ukrizja, tj. da bi osigurala neometan promet.

Usotalom, procitajte na drugim forumima i u medijima koliko ce se dulje cekat za prolazak granica kad udjemo u EU. Nemojte usporedjivat sa Slovenijom i Austrijom, ili Njemackom i Ceskom. Jer vjerujte, glavesine znaju za svercanje i ostale aktivnosti, i planiraju to iskorjeniti.

Ja sam proputovao Schengen i svijet. Tako da znam kako sve to izgleda.

Nadam se da nije OT



Evo konstantno se ponavljaju isti komentari odnosno postovi a nikad da se odgovori na moje pitanje. Ponavljam :" A šta će biti kada voz stane na Ličkoj pruzi, kuda će onda voziti". Pa zar nije bolje riješiti Unsku prugu nego praviti dvokolosečnu na Ličkoj kako ti kažeš. vidim sad stvarno da ti nemaš pojma o tome i suvišno je s tobom razglabati ovdje. kuda će bruto odnosno putnici ići kada se desi nešto na Ličkoj pruzi ? Na to mi pitanje odgovori a nemoj ga vješto izbjegavati i pisati jedne te iste gluposti !!
Urednik :
www.zeljeznice.ba
www.masinovodje.com

#424 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 637 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 22.06.2012. - 23:21

i dok mi polemiziramo i mudrujemo o Schengenu, Unskom prugom se moglo voziti fino vec 10 godina......mogla se davnih dana osposobiti, jos je skoro sve bilo na mjestu....ali ne...mi cekamo da "maca popapa" i preostale stupove i izolatore s pruge, a mozda i pragove......i cekamo ulazak u "sveti" Schengen da bismo na kraju mogli reci - eto, vidite da su svi razlozi tu zbog koji ta pruga ne moze ici u promet..... <_<

#425 pikoc89

pikoc89
  • Moderatori
  • 1,743 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Crnomerec

Posted 22.06.2012. - 23:51

Evo konstantno se ponavljaju isti komentari odnosno postovi a nikad da se odgovori na moje pitanje. Ponavljam :" A šta će biti kada voz stane na Ličkoj pruzi, kuda će onda voziti". Pa zar nije bolje riješiti Unsku prugu nego praviti dvokolosečnu na Ličkoj kako ti kažeš. vidim sad stvarno da ti nemaš pojma o tome i suvišno je s tobom razglabati ovdje. kuda će bruto odnosno putnici ići kada se desi nešto na Ličkoj pruzi ? Na to mi pitanje odgovori a nemoj ga vješto izbjegavati i pisati jedne te iste gluposti !!


Kad vlak stane na lickoj pruzi, priceka se sat vremena i dodje nova lokomotiva. Ili novi vlak. Bez da XY bosanaca ceka u grmlju da se prikrada na vlak. Jer se vlak nalazi na teritoriju Hrvatske, clanice Unije i Schengena. Jel sad shvacate sto ocu rec? Nemojte mi samo molim vas rec da to nije tako, jer onda nebi postojale kamere duz granice hrvatske sa slovenijom i madjarskom. Radi prevencije istih takvih slucajeva.

Kako ne razumijete da se ta situacija nemoze rijesiti ugovorom. Na koridorskim pravcima je ZABRANJENO zaustavljanje. Ukoliko do zaustavljanja dodje, a da je vlak u BiH, mora na vlak paziti policija da nebi doslo do ilegalnih radnji. Da bi se sprijecila zaustavljanja drugih kompozicija mora postojati dvokolosijecna pruga, jer bi onda jedan vlak morao cekati drugog te bi na ukrizjima morao postojati policijski nadzor i pruga morala biti ogradjena da zaustavi ilegalne prelaske. Onda se postavlja pitanje, policijski nadzor koje drzave, jer to jos vise komplicira stvar.

I molio bih te da ne govoris da pisem gluposti, ovo je forum i imam pravo iznjeti misljenja, informacije i cinjenice. Mozda mislite da pretjerujem, ali ima onih koji su puno, puno zahtjevniji.
Down around the corner, half a mile from here

#426 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 637 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 23.06.2012. - 00:04

Kad vlak stane na lickoj pruzi, priceka se sat vremena i dodje nova lokomotiva. Ili novi vlak. Bez da XY bosanaca ceka u grmlju da se prikrada na vlak. Jer se vlak nalazi na teritoriju Hrvatske, clanice Unije i Schengena. Jel sad shvacate sto ocu rec?


nebi imali zasto cekat u grmlju..... podijelio im je "onaj" vec duplo drzavljanstvo sakom i kapom.....

osim toga ti stalno govoris kao da je Hrvatska vec u Schengenu..... ima ona do tamo jos diplit....

#427 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 4,406 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 23.06.2012. - 00:17

Ipak o svemu odlučuje politika. I to ne samo plitičaka politika. Ima tu i ekonomske,enitetske i ine politike. Jedno vrijeme kod remonta na pruzi kroz Liku teretni promet je išao preko Bihaća. Čak je i neko žito iz Slavonije išlo iako je pruga kroz Liku bila otvorena. Ja sam ponešto i pisao o tome. I zašto je odjedanput to stalo? Radi neisplativosti. Firmama je to bilo preskupo. Ne željeznici. Financijska služba "RS" je tražila da se za svaki tranzit preko njihovih pruga ima platiti depozit u vrijednosti pošiljke. Zašto to? Jer da se ne bi dogodilo da vlak stane na njihovom teritoriju i netko bez carine istovari robu. I sad zamislite koliko to poskupljuje trošak prijevoza. Za to pak morate imati i špeditera kojemu morate platiti isto neki postotak. Znalo se dogoditi da vlak iz Kutine stigne u Volinju ili iz Knina u Bihać (ili neznam koji kolodvor federacije) i ne može dalje. Nema uplaćenog depozita ili depozit je i uplaćen ali nije sjeo na račun ili se jednostavno po noći ne može provjeriti uplata. I Petrokemija je definitivno odustala od tog prijevoza. Iza toga se nije više ništa prevozilo, pruga nije pregledavana i došlo je do toga da je pruga sada takva kakva je.
Poslana slika mali.paja

#428 igor 409

igor 409
  • Članovi
  • 233 posts
  • Joined 05.02.2008.

Posted 23.06.2012. - 00:44

Shvaćam da staner nateže za unsku prugu ali nikako ne mogu shvatiti da netko iz Hrvatske želi prihode od transporta poklanjati BiH te čekati kada će se nekom ministru ili željezničaru u BiH dići ona stvar pa da ide malo zaustaviti promet (primjer štrajk ŽRS). Spominju se nekakve velike količine tereta koje bi zagušile ličku prugu ali ja u slijedećih 10-tak godina ne vidim od kuda bi se taj teret trebao prevoziti kada sve tri dalmatinske luke zajedno neće imati ni pola tereta kojeg ima Rijeka iz koje gle čuda teret ide jednokolosječnom prugom velikog mjerodavnog otpora pruge. Koliko znam splitska luka ima mali gaz a uz to ostaje uspon na Labin, šibenska prekrcava za Petrokemiju i teško da će raditi nešto drugo. Gaženica će možda moći prekrcavati veće brodove ali koliko površno pratim izgradnju te luke čini mi se da se apetiti polako smanjuju zbog nedostatka sredstava tako da je pitanje što će iz toga ispasti, a sve i da krene neki teret preko te luke postojeća infrastruktura to može bez problema podnijeti. Ako nekim čudom za 10-15 god i dođe do ekspanzije tereta u Dalmaciji tada će već biti aktualna nizinska pruga i spoj na Drežnicu čime bi lička pruga uz retrasiranje između Gračaca i Knina postala daleko konkurentnija od unske.
Staner, ako vlak stane na ličkoj pruzi zbog izvanrednog događaja pristupiti će se otklanjanju poteškoća kao što se danas radi na riječkoj pruzi (koja ima malo veći promet od ličke) ali pitam se što bi se dogodilo da do izvanrednog događaja dođe na unskoj pruzi.
Jbg ljudi, ali Bihać koliko god bio više vezan uz Zagreb nego Sarajevo se nalazi u BiH a ne Hrvatskoj i dok je tako unska pruga bez obzira na to što je lijepa, divna i krasna jednostavno više nije hrvatski interes.

#429 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 637 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 23.06.2012. - 01:46

Jbg ljudi, ali Bihać koliko god bio više vezan uz Zagreb nego Sarajevo se nalazi u BiH a ne Hrvatskoj i dok je tako unska pruga bez obzira na to što je lijepa, divna i krasna jednostavno više nije hrvatski interes.


naprosto obozavam hrvatske "interese".... oni su nas i doveli u situaciju u kojoj danas jesmo.... u prvom redu zeljeznica..... sve pršti od prometa i prihoda.....

ja sam iz Splita..... i razmisljam na nacin, zasto split nebi mogao izgradit odnosno prosirit luku s dubljim gazom? vi pricate samo o kopnenom transportu tog tereta..... a sta je s brodarima i njihovim interesima?
Mislis da tankerskim firmama nebi bilo interesantnije ploviti samo do polovine Jadrana? njima koji plove iz sredozemlja, Rijeka je bogu iza ledja.....

Špekuliranje je zadnjih 10ak godina (mozda koju vise) postalo vrlo unosan biznis kod nas i u svijetu, uvjerava se ljude u nesto sta veze nema s realnoscu ali se stvara umjetna "realnost" i prodaje pod normativ.
po tome ostaje da je Rijeka jedina unosna luka za citavu RH, a ovih 500km obale na nize je izgleda egzoticna "polinezija" sjeveru Hrvatske za par tjedana ljeti.


I kad bi luke Split, Šibenik i Zadar ponovno ojačale, gle čuda, rasteretila bi se riječka luka vrlo brzo..... Ogromna nafta ode još za plovidbu od Splita do >Rijeke.

A cime bi se vukao teret iz Splita prema Kninu? trebam li podsjetiti da je 14 Karavela bilo i kupljeno iskljucivo radi te destinacije.....lobiji su ih unistili i poprodali, pitanje je dana kad ce nestat i preostale....

bolje da ne idem dalje u OT.....

#430 baltazar

baltazar
  • Članovi
  • 218 posts
  • Joined 05.03.2006.
  • Locationblizu ložione

Posted 23.06.2012. - 06:32

Meni je osobno nepoznat slučaj da se jedna državna željeznica zalaže da joj prihod ode na tuđu prugu. Neka mi netko objasni, što Hrvatska u ovim uslovima koji su sad, dobiva aktiviranjem Unske pruge?Svi znamo da samo teretni promet donosi prihod, a taj isti stagnira i na Ličkoj trasi. I to malo bi trebalo da se prebaci na Unsku? Ostavimo se railfana i razmislimo malo ekonomski. Da ne govorim o tehničkim uvjetima, pa promjena lokomotiva, itd.
Svaka čast forumašu staneru . Eto čovjek navija za tu prugu, razumljivo i ja bih da sam Bihaća. Ali realnost nas uvijek probudi, kad stavimo brojke na papir. I tu je priči kraj. Nešto se pričalo,da bi iz Slavonskog Broda cisternama prevozila nafta do Splita/ Zadra. E to je već druga priča, tu se vidi neki profit.
Forumaš SBB-CFF-FFS misli da može zapadnoevropske modele jednostavno prekopirati na Balkan.E to je najveća greška. Pokušali su i drugi "pametovati", pa nisu uspjeli (Bosporus-Train), jer stranac želi samo svoj proizvod prodati,to mu je interes ( vidi Helga). Znam o čemu govorim,jer živim i ja na zapadu,pa i ja znam "pametovati" kad dođem doma. No realnost je sasvim druga. I završno: Unska pruga će se aktivirati onda, kad se pojavi dosta tereta i privatni operater koji sebe vidi da može lovu zaradati. Sa gubitkom nitko ne želi poslovati. Bar to znamo kaj živimo na "zapadu", zar ne SBB-CFF-FFS? Ili bih uložio u nešto, što tebi ne pripada i još ktome stvarao gubitke?

#431 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 637 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 23.06.2012. - 08:06

Meni je osobno nepoznat slučaj da se jedna državna željeznica zalaže da joj prihod ode na tuđu prugu. Neka mi netko objasni, što Hrvatska u ovim uslovima koji su sad, dobiva aktiviranjem Unske pruge?Svi znamo da samo teretni promet donosi prihod, a taj isti stagnira i na Ličkoj trasi. I to malo bi trebalo da se prebaci na Unsku? Ostavimo se railfana i razmislimo malo ekonomski. Da ne govorim o tehničkim uvjetima, pa promjena lokomotiva, itd.
Svaka čast forumašu staneru . Eto čovjek navija za tu prugu, razumljivo i ja bih da sam Bihaća. Ali realnost nas uvijek probudi, kad stavimo brojke na papir. I tu je priči kraj. Nešto se pričalo,da bi iz Slavonskog Broda cisternama prevozila nafta do Splita/ Zadra. E to je već druga priča, tu se vidi neki profit.
Forumaš SBB-CFF-FFS misli da može zapadnoevropske modele jednostavno prekopirati na Balkan.E to je najveća greška. Pokušali su i drugi "pametovati", pa nisu uspjeli (Bosporus-Train), jer stranac želi samo svoj proizvod prodati,to mu je interes ( vidi Helga). Znam o čemu govorim,jer živim i ja na zapadu,pa i ja znam "pametovati" kad dođem doma. No realnost je sasvim druga. I završno: Unska pruga će se aktivirati onda, kad se pojavi dosta tereta i privatni operater koji sebe vidi da može lovu zaradati. Sa gubitkom nitko ne želi poslovati. Bar to znamo kaj živimo na "zapadu", zar ne SBB-CFF-FFS? Ili bih uložio u nešto, što tebi ne pripada i još ktome stvarao gubitke?


ne slažem se s tim špekulacijama....

#432 pikoc89

pikoc89
  • Moderatori
  • 1,743 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Crnomerec

Posted 23.06.2012. - 13:29

Odgovori tipa: "On" je njima iovako ionako dao dvojno drzavljanstvo, luka split nije doboljno iskoristena, ili ne vjerujem tim spekulacijama neidu u tvoju korist u ovom slucaju. Cinjenica je da rijecka luka donekle ima buducnost, a ako vec gledamo tih 300-400 kilometara onda mozemo zakljuciti da Ploce imaju svjetliju buducnost od Splita.
Malo smo skrenuli sa teme. Uglavnom, buducnosti Unske pruge treba gledati sa razvitkom oko situacije Neumskog koridora...
Down around the corner, half a mile from here

#433 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 637 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 23.06.2012. - 13:35

Odgovori tipa: "On" je njima iovako ionako dao dvojno drzavljanstvo, luka split nije doboljno iskoristena, ili ne vjerujem tim spekulacijama neidu u tvoju korist u ovom slucaju. Cinjenica je da rijecka luka donekle ima buducnost, a ako vec gledamo tih 300-400 kilometara onda mozemo zakljuciti da Ploce imaju svjetliju buducnost od Splita.
Malo smo skrenuli sa teme. Uglavnom, buducnosti Unske pruge treba gledati sa situacijom Neumskog koridora...

u moju korist tu ne treba ici bas nista.

na ovu temu cu reci samo jos jednu stvar jer sam sve ostalo vec rekao: nekad se radilo racionalno i planski.....danas odlucuju iskljucivo lobiji i špekulacije = budućnost na staklenim nogama, zato i jesmo tu di jesmo. Cheers! :zivio:

#434 poklopac

poklopac
  • Članovi
  • 120 posts
  • Joined 06.08.2011.
  • LocationST

Posted 23.06.2012. - 13:50

Vidis da ce preko neuma ipak ici nekakva ogradjena cesta. Zeljeznicka pruga u sustini nije nista drugo, ukoliko vlak kontinuirano vozi preko teritorija druge drzave.

Ne znam zasto se stalno pravi toliki BAUK oko tog prelaska iz jednog dijela Hrvatske u drugi preko teritorija neke druge zemlje? kakve su to fobije? Ima dosta forumasa koji su potvrdili da bi radije putovali kroz Hrvatsku od Zagreba do Splita nego preko Bosne. Suzdrzat cu se od komentiranja toga i samo reci da ja s tim nemam problema. A tko je kriv sto Hrvatska geografski ima oblik smocene kifle?


Italija ima jednu svoju enklavu u Svicarkoj, Njemacka takodjer. Ceste, željeznice....sve zivo tuda prolazi i spojeno je.....znaci li to da su oni civiliziraniji od nas? to ne mislim, jer ih ne smatram nad-ljudima nego obicnim civiliziranim ljudima.....a ako se mi ne mozemo dogovoriti, to samo govori o nama tko smo i sta smo - civilizirani ljudi sigurno ne.

I naravno da se moze sve rijesiti, za to i sluze civilizirani pregovori i dogovori, osim toga novac otvara sva vrata. Nadam se da ce zbilja uskoro ozivjeti najlijepsa zeljeznicka trasa na balkanu - Unska pruga.

Ima jedan događaj iz nedavne povijesti ovih prostora koji ima slične postavke. Isto je postojao (a i danas postoji) odsjek pruge koja je spajala dva dijela (južni i sjeverni) države A, a koji se nalazio na teritoriju druge države, nazovimo je B. I bili u dobrim odnosima, pogotovo sa momcima koji su držali taj dio države B, vaskoliko ih pomagavši. Ali jedan dan, momci se zaigraše i zaustaviše vlak te iz njega izvedoše 19 državljana države A, koji su im očito nešto skrivili ili tako nešto.
Treba li napomenuti da ostatke tih 19 nesretnika ni danas nisu našli, dok "momcima" ni dlaka s glave nije pala.


Sudbina unske pruge je zapečaćena prije 20 godina, kad su dvije paralelne konkurentne pruge (par desetaka km zapadno i istočno) proglašene paneuropskim koridorima. Toliko o tome koliko je to bitno EU. Što se tiče izlaska robe iz eu tj, europskog ekonoskog prostora, to zahtijeva carinjenje i pregled na svakom ulasku i izlasku iz EU, što enormno poskupljuje prijevoz. Uostalom postoji dobar i blizak primjer koliko je važno je su li u zajedničkom eurospkoj zoni - 150 godina je pravac Budimpešta-Čakovec-Pragersko bio važan gospodarski put. Ulaskom Slovenije i Mađarske u EU, sada duljim putem, trasom stare vicinalne pruge je izgrađena nova dvokolosiječna pruga koja se upravo elektrificira, ide sav promet, dok most preko Mure trune.

#435 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 637 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 23.06.2012. - 14:57

lako cu ja za most preko Mure koji trune! Ovdje TRUNE kompletna regija jedne drzave. Neki su govorili prije da zele najistocniju granicu Hrvatske na potezu Virovitica-Karlovac-Karlobag!

A neki drugi se danas ponasaju kao da ta suluda gore spomenuta granica fakat i postoji. Pametnom dosta.

Over and out!

#436 staner

staner
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 25.11.2009.
  • LocationBih,USK,Bihać

Posted 23.06.2012. - 16:13

Samo Vas zamoljavam jednu stvar !!

Zapamtite da će Hrvatska morati voziti Unskom prugom, voljeli vi nju ili ne a vrijeme će pokazati to a ja ću Vas posjetiti na ovaj svoj post i demantovati Vaša sebična i uska razmišljanja. Naravno čast izuzetcima koji ovdje ispravno tumače važnost Unske pruge. Vidim da ovdje svi bolje poznaju Unsku prugu od mene, prednosti, mane itd... a Rođen sam na njoj i radim već 25 godina na Unskoj pruzi. Za onoga što kaže forumaš Staner da ga malo prosvjetlim ovako: Stambolija Nermin, dipl.oec smjer Menadžment i poduzetništvo, Ekonomija a Diplomski rad odbranjen ocjenom 10(izvrstan) na usko vezanoj temi o kojoj se ovdje komentariše, Glavni i odgovorni urednik portala zeljeznice.ba i još mnogo drugih.

LP sa Unske pruge i prekidam diskusiju na ovoj temi jer koliko vidim da sam suvišan i drugi mnogo bolje poznaju Unsku prugu i njen razvoj itd...
Urednik :
www.zeljeznice.ba
www.masinovodje.com

#437 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 10,342 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 23.06.2012. - 16:43

Hmm...
Ne budi mi zamjereno, ali nekako sam potaknut - isključivo kao forumaški kolega - da ljubazno apeliram na smirivanje strasti i spuštanje lopte na zemlju.
I ranije smo puno puta raspravljali o tome ima li Unska pruga perspektivu ili ostaje slijepo crijevo na dražesnom nam Balkanu.
Ja sam još pred koju godinu iznio mišljenje da ima, pa me neki lik zbog toga proglasio ''jugonostalgičarem''. Ako je tvrdnja da je Unska pruga najkraći i najprirodniji put za robu/putnike iz Slavonije, Srbije, istočne Mađarske itd. prema Splitu/Šibeniku/Zadru ''nostalgija'', onda sam ja nadbiskup.
Danas je tako kako jest. Pruga je zapuštena i devastirana, infrastruktura se uredno lešinari i lokalni Čaruge haraju k'o martolozi, kojekakvi ''entiteti'' i smiješne željezničke uprave glume da su neki faktor u ovoj vrsti prometa, ali pružni smjer/pravac/koridor i dalje postoji.
Duboko se nadam da će EU i dolazak privatnih operatera konačno aktivirati Unsku prugu.
Serija 05 je zakon!

#438 baltazar

baltazar
  • Članovi
  • 218 posts
  • Joined 05.03.2006.
  • Locationblizu ložione

Posted 23.06.2012. - 17:50

....Zapamtite da će Hrvatska morati voziti Unskom prugom, voljeli vi nju ili ne a vrijeme će pokazati to a ja ću Vas posjetiti na ovaj svoj post i demantovati Vaša sebična i uska razmišljanja....


Da se razumijemo: I ja bih htio,kao railfan, da se Unska pruga stavi u puni pogon.Jedini "railfan" koji je uspio aktivirati tj. izgraditi prugu Bjelovar-Kloštar je pokojni saborski zastupnik Sulimanac. Kompetentnost forumaša stanera oko Unske pruge uopće nije upitna. Dapače, dobrodošlo je njegovo mišljenje u ovoj raspravi.Ali ovu prugu jedino mogu privatni ili strani operateri aktivirati.Pasalo ili ne pasalo nekome, ovo je realnost.Ne razumijem ovo "morati voziti". Vozit će, ali sa svojim lokomotivama i osobljem po čitavom dijelu pruge, a kilometri se budu plaćali. Ali, zapitajmo se, koji je to strateški interes HŽ,a stime i Hrvatske,u ova krizna vremena da se aktivira ponovno ta pruga. Ja ga ne vidim. Citiram forumaša Stanleya: Duboko se nadam da će EU i dolazak privatnih operatera konačno aktivirati Unsku prugu.

#439 igor 409

igor 409
  • Članovi
  • 233 posts
  • Joined 05.02.2008.

Posted 23.06.2012. - 20:46

naprosto obozavam hrvatske "interese".... oni su nas i doveli u situaciju u kojoj danas jesmo.... u prvom redu zeljeznica..... sve pršti od prometa i prihoda.....

Kada bi se aktivirala unska pruga ti prihodi bi bili još i manji. Matematika je jednostavna. Ako teret ide po tvojoj pruzi prijevoz se plaća tebi. Ako ide po tuđoj onda taj netko drugi naplaćuje prijevoz. Ne shvaćam što tebi u ovome nije jasno i gdje vidiš pozitivnu računicu za Hrvatsku ako bi se aktivirala unska pruga u vrijeme kada lička zadovoljava potrebe.

ja sam iz Splita..... i razmisljam na nacin, zasto split nebi mogao izgradit odnosno prosirit luku s dubljim gazom? vi pricate samo o kopnenom transportu tog tereta.....

Ako si pažljivo pročitao moj post vidio bi da se u Zadru pokušava povećati gaz ali im baš i ne ide po planu i izgleda da će se izgraditi nešto manja luka. A još su imali Kaljmetu iza sebe tako da čisto sumnjam da će se Split upuštati u slične avanture.

a sta je s brodarima i njihovim interesima?
Mislis da tankerskim firmama nebi bilo interesantnije ploviti samo do polovine Jadrana? njima koji plove iz sredozemlja, Rijeka je bogu iza ledja.....

Da li ti ovo ozbiljno misliš ili nas samo pokušavaš nasmijati?

Špekuliranje je zadnjih 10ak godina (mozda koju vise) postalo vrlo unosan biznis kod nas i u svijetu, uvjerava se ljude u nesto sta veze nema s realnoscu ali se stvara umjetna "realnost" i prodaje pod normativ.
po tome ostaje da je Rijeka jedina unosna luka za citavu RH, a ovih 500km obale na nize je izgleda egzoticna "polinezija" sjeveru Hrvatske za par tjedana ljeti.


I kad bi luke Split, Šibenik i Zadar ponovno ojačale, gle čuda, rasteretila bi se riječka luka vrlo brzo..... Ogromna nafta ode još za plovidbu od Splita do >Rijeke.

Da li si ti ikada pročitao ili čuo podatak o troškovima prijevoza i ekološkim utjecajima pojedinog oblika prijevoza? Ukratko, vodeni promet je najjeftiniji, slijedi ga željeznički, pa cestovni i zatim zračni. O tome da li će se roba prevoziti brodovima, željeznicom ili golubom pismonošom ne određuju ni brodari ni željezničari nego korisnici usluge prijevoza odnosno njihovi špediteri. Ako im je u interesu što jeftiniji prijevoz koristiti će što više brodove, ako im je važna brzina transporta koristiti će avion. S obzirom da prva opcija prevladava cilj im je što više koristiti plovne puteve a tu je Rijeka s obzirom na udaljenost od srednje (pa i zapadne) Europe u znatnoj prednosti u odnosu na dalmatinske luke.

A cime bi se vukao teret iz Splita prema Kninu? trebam li podsjetiti da je 14 Karavela bilo i kupljeno iskljucivo radi te destinacije.....lobiji su ih unistili i poprodali, pitanje je dana kad ce nestat i preostale....

bolje da ne idem dalje u OT.....

Karavele su kupljene u vrijeme kada se u Splitu razvijalo gospodarstvo odnosno kada je trebalo robu proizvedenu u Splitu i okolici razvoziti po Jugoslaviji i svijetu. Nažalost od gospodarstva u Splitu su ostali ostaci ostataka tako da baš i nema nekog pretjeranog tereta.

#440 SBB-CFF-FFS

SBB-CFF-FFS
  • Članovi
  • 637 posts
  • Joined 31.12.2011.
  • Location58000 Split

Posted 23.06.2012. - 20:51

Karavele su kupljene u vrijeme kada se u Splitu razvijalo gospodarstvo odnosno kada je trebalo robu proizvedenu u Splitu i okolici razvoziti po Jugoslaviji i svijetu. Nažalost od gospodarstva u Splitu su ostali ostaci ostataka tako da baš i nema nekog pretjeranog tereta.


procitaj samo moj zadnji post, sve do tog posta receno smatraj nevaznim. Moj zadnji post je moje konacno misljenje o temi i citavoj situaciji. Amen.




2 user(s) are reading this topic

1 members, 1 guests, 0 anonymous users