Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Brodovi i trajekti "Jadrolinije"


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#41 gti150

gti150
  • Članovi
  • 391 posts
  • Joined 10.11.2006.
  • LocationCrikvenica

Posted 26.12.2016. - 00:04

Troši vrijeme. Jer kog ćeš vraga u Zadru ujutro u 4 sahata?
Slično je bilo nekoć sa spavaćim vlakom "Učka" na relaciji Rijeka Beograd. Taj je negdje noćom čučao par sati na nekom XIV. kolosjeku u Vinkovcima da ne dođe u 3 i pol, ujutro u Beograd. Najgori zayeb kod toga je bio da si bio u mraku na nepoznatoj lokaciji, a sve zahode u vagonima su zaključali zbog prevencije oneređivanja okoliša!

 

Iz kojeg razloga je ''Učka'' kretala iz Rijeke u 17:25h onda? Zašto nije polazila u 20:00h ili malo kasnije da dođe u Begeš na vrijeme ujutro iza 7:00h???

 

Malo kasno pitam, ali sada čitam propušteno na forumu.... :) 



#42 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,524 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 07.01.2017. - 10:00

Prvi put nakon 2006. trajekt Lastovo  pristao je u hvarskoj luci zamjenjivši katamaran!
 

Prema odluci Agencije za obalni linijski promet, resornog ministarstva i državnog brodara, brod bi trebao pristajati u hvarskoj luci samo ujutro kada vremenske prilike spriječe isplovljavanje prema Splitu, što je zimi čest slučaj.

 

Slikano 7.1.2017 ujutro (temperatura -6*C).

 

DSCN1282zh.jpg

 

DSCN1298zh.jpg

 

DSCN1300zh.jpg

DSCN1309zh.jpg

 

DSCN1314zh.jpg



#43 thomcro

thomcro
  • Članovi
  • 9,378 posts
  • Joined 30.12.2005.
  • LocationRijeka

Posted 13.02.2017. - 19:17

m/t "Marko Polo" u slici ...

 

DSC_3159_zpsu2jaaaod.jpg

 

DSC_3153_zpsbntqdyw2.jpg

 

DSC_3155_zps2tsrlx2l.jpg

 

DSC_3160_zpsaz52bsuq.jpg


Najmračniji krugovi pakla su rezervirani za one koji u vremenima moralne krize ostanu neutralni i suzdržani - Dante Alighieri


#44 thomcro

thomcro
  • Članovi
  • 9,378 posts
  • Joined 30.12.2005.
  • LocationRijeka

Posted 22.02.2017. - 00:01

"Polo" snimljen danas popodne

 

DSC05436_zpsictwajgc.jpg

DSC05444_zpsnjglpbro.jpg
 


Najmračniji krugovi pakla su rezervirani za one koji u vremenima moralne krize ostanu neutralni i suzdržani - Dante Alighieri


#45 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,184 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 25.07.2018. - 19:51

Nasao sam ovaj filmic na Youtubu iz vremena Domovisnkog rata, 1991. godina, prikazan je napad na Zadar. U jednom kadru (od minute 1:51) se vidi bivsi Jadrolinijin trajekt "Loda" kako stoji s vanjske strane poluotoka, tj. ukrcava aute tamo gdje su morske orgulje otprilike. Da li se tko sjeca jel to tako bilo radi izvanredne situacije zbog rata ili su prije tamo pristajali trajekti?  :hm

 


Pozdrav iz Stubaka

#46 sali

sali
  • Članovi
  • 1,229 posts
  • Joined 25.06.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.11.2018. - 21:03

M/T "Mate Balota"

 

10.09.2018.god.Na lokaciji Mali Ždrelac na plovu prema otocima Iž i Rava

 

Mate-Balota-001.jpg

 

Trajekt za lokalne linije.Izgrađen je 1988.god. u brodogradilištu Kraljevica.Svoj plovni vijek započeo je na liniji Valbiska - Merag.Nakon toga kao i danas plovi na linijama zadarskog arhipelaga.Kapacitet trajekta je 440 putnika i 50 automobila.Razvija maksimalnu brzinu od 11 čvorova.Gaz mu je 2.90 m.

 

Mate-Balota-002.jpg

 

Mali Ždrelac je tijesnac smješten između otoka Ugljana i Pašmana

Mate-Balota-003.jpg

 

Plov ispod mosta Ždrelac

 

Mate-Balota-004.jpg

 

Most Ždrelac povezuje otoke Ugljan i Pašman kojim prolazi državna cesta D 110

 

Mate-Balota-005.jpg

 

Srdačan pozdrav !



#47 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 13.11.2018. - 21:28

Vidim novi most(?). Kada sam zadnji put bio u Sukošanu - to je istinabog bilo prije tridesetak godina - nije bilo luka. I prolaz kroz Ždrelac mi se činio nekako uzak za trajekt, jesu li ga proširili?

 


Serija 05 je zakon!

#48 Vedran Zeman

Vedran Zeman
  • Članovi
  • 4,179 posts
  • Joined 17.10.2005.
  • LocationKloštar Podravski

Posted 13.11.2018. - 21:48

Proširen je do kraja prije 6 godina na 56 metara širine i 5 metara dubine.

 

U časopisu Građevinar je objavljen zanimljiv članak sa cijelim zahvatom oko mosta i plovnog puta:

http://www.casopis-g...-2009-03-05.pdf


Metro über (unter) alles! :kul3


#49 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,571 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 14.11.2018. - 10:44

Proširen je do kraja prije 6 godina na 56 metara širine i 5 metara dubine.

 

U časopisu Građevinar je objavljen zanimljiv članak sa cijelim zahvatom oko mosta i plovnog puta:

http://www.casopis-g...-2009-03-05.pdf

 

Jako zanimljiva rekonstrukcija


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#50 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,184 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 16.11.2018. - 21:03

Od svih Jadrolinijinih trajekata nekako najmanje volim Mate Balotu. Zadnjih 10ak godina stalno sam ga koristio na ruti Zadar-Brsanj i mogu reci da je jako neudoban za dulje putovanje. Iz nekog razloga potpalubni prostrani salon nikad ne radi tokom ljeta vec samo mali salon na gornjoj palubi, a taj salon je spajza sa sankom, 3 stola i nekoliko tvrdih plasticnih stolaca. Osjecaj kao u zadnjoj krcmi.

 

Sve drugo sto preostaje su vanjske klupe koje su zapravo spremista za prsluke za spasavanje. Ta neudobnost pogotovo je dolazila do izrazaja dok je jos plovio preko Velikog Zdrelca pa mu je trebalo 2 sata do Iza, a sto je tek s onima koji jos produzuju na Ravu. S druge strane, trajekti s puno vise sadrzaja i udobnosti prometuju za liniji Zadar-Preko koje traje 20 minuta. Jasno mi je da za Preko treba veci trajekt jer na Ugljan ide vise vozila i putnika ali nekako uvijek za Iz ide najlosije, od Bozave, Zavizana, "skovacera" pa do Balote.... 


Pozdrav iz Stubaka

#51 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,184 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 26.05.2019. - 20:09

Cisto me zanima, po kome ili cemu je trajekt Sis dobio ime ? :)


Pozdrav iz Stubaka

#52 Janko

Janko
  • Članovi
  • 361 posts
  • Joined 05.02.2008.
  • LocationZagreb

Posted 26.05.2019. - 21:12

Cisto me zanima, po kome ili cemu je trajekt Sis dobio ime ? :)

 

Sis je vrh Cresa. Drugi najviši vrh na našim otocima. Visina 639 m.



#53 Vedran Zeman

Vedran Zeman
  • Članovi
  • 4,179 posts
  • Joined 17.10.2005.
  • LocationKloštar Podravski

Posted 26.05.2019. - 22:55

Drugi najviši vrh na Cresu i treći najviši na našim otocima.

 

1. Vidova gora, Brač - 780 m

2. Gorice, Cres - 648 m

3. Sis, Cres - 639 m


Metro über (unter) alles! :kul3


#54 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,184 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 27.05.2019. - 08:39

Hvala obojici :)


Pozdrav iz Stubaka

#55 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,184 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 13.06.2019. - 14:33

Stanovnici Preka trazili su veci trajekt za pokrivanje linije Zadar-Preko tokom ljetne sezone zbog premalog kapaciteta "Sisa". Vidim sad umjesto njega (uz Jadran kao osnovni brod) vozi Vladimir Nazor koji je identicnog kapaciteta (70 vozila)  :mrgreen:  :roll:


Pozdrav iz Stubaka

#56 SPILE008

SPILE008
  • Članovi
  • 1,986 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 13.06.2019. - 20:01

Stanovnici Preka trazili su veci trajekt za pokrivanje linije Zadar-Preko tokom ljetne sezone zbog premalog kapaciteta "Sisa". Vidim sad umjesto njega (uz Jadran kao osnovni brod) vozi Vladimir Nazor koji je identicnog kapaciteta (70 vozila)  :mrgreen:  :roll:

Bio je trajekt Juraj Dalmatinac isti kao i brod Jadran, ali je nakon sudara i popravka prebačen u Split.

Sada na toj liniji plove trajekti Jadran i Sis!



#57 zezi

zezi
  • Članovi
  • 50 posts
  • Joined 28.07.2009.

Posted 13.06.2019. - 21:37

Stanovnici Preka trazili su veci trajekt za pokrivanje linije Zadar-Preko tokom ljetne sezone zbog premalog kapaciteta "Sisa". Vidim sad umjesto njega (uz Jadran kao osnovni brod) vozi Vladimir Nazor koji je identicnog kapaciteta (70 vozila)  :mrgreen:  :roll:

Pa Jadrolinija može prebaciti brod unutar jednog dana ako treba i ako ima dostupan brod, a još nisu gužve da bi sad trebalo pojačavati linije.
Marjan, Biokovo, Jadran, Hrvat, Juraj Dalmatinac su blizanci (ista serija), Kornati, Brač, Krk, Mljet su noviji i veći, a Supetar, Sveti Krševan i Cres su nešto manji. Svi su građeni u Hrvatskim brodogradilištima.

#58 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,571 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 14.06.2019. - 13:50

Zaboravio si Bol i Ilovik od većih Jadrolinijinih trajekata.

Za Zadar-Preko Jadrolinija nema još jedan trajekt većeg kapaciteta, pa vozi jedan tipa Jadran i drugi manji trajekt. Ovaj veći održava taktne polaske a drugi uskaće po potrebi. Bilo bi dobro da su oba trajekta jednakog kapaciteta, ali da bi Zadar-Preko dobilo veći trajekt neka druga linija ga treba izgubiti.

4 Jadranova brata blizanca (Marjan, Hrvat, Juraj Dalmatinac i Biokovo) plove na Splitskom području i tamo su prijeko potrebni za linije Split-Supetar i Split-Stari grad.

4 najnovija trajekta sagrađena u Uljaniku plove na linijama Zadar-Brbinj, Valbiska-Merag, Valbiska-Lopar i Ploče-Trpanj.

Supetar i Cres plove na Prizna-Žigljen, a Sveti Krševan plovi između Orebića i Dominča.

Bol je na Brestova-Porozina a Ilovik na Valbiska-Merag.

Krajnje je vrijeme da Jadrolinija nabavi još nekoliko trajekata većeg kapaciteta ali do tada se otočani moraju zadovoljiti postojećima.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#59 zezi

zezi
  • Članovi
  • 50 posts
  • Joined 28.07.2009.

Posted 14.06.2019. - 14:54

Da nadopunim
Bol i Ilovik nisu građeni u HR, kao ni Tin Ujević, najveći (kapacitetom) trajekt tog tipa.
Tin Ujević također plovi na ST području, najčešće za Stari Grad (Hvar).

#60 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,184 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 21.06.2019. - 19:06

Sve u svemu se slazem da je krajnje vrijeme za nabavu barem jos nekoliko trajekata jer stanje sa plovnim parkom je daleko od najboljega a pogotovo uzevsi u obzir da smo turisticka zemlja i posjedujemo relativno velik teritorij mora.

 

imamo 16 trajekata za lokalne linije koji su izgradjeni nakon 2000. godine i koji su ujedno kapaciteta 100 ili vise automobila - Juraj Dalmatinac, Biokovo, Hrvat, Jadran, Marjan, Kornati, Brac, Krk, Mljet, Supetar, Cres, Sveti Krsevan, Bol, Ilovik, Korcula i Tin Ujevic. Tako da ako cemo gledati neku strategiju razvoja Jadrolinije za naredni period blize buducnosti, ovo su jedini lokalni trajekti koji bi udovoljili kriterije sto se tice starosti i kapaciteta. Svi ostali trajekti gradjeni su od 60-ih do 90-ih godina i po kapacitetu nedostatni za danasnji omasovljeni turizam. Isti su jos uvijek pristojnog kapaciteta za otoke na koje ne migrira masovan broj automobila / turista / otocana...

 

Trajekti za medjunarodne linije prema Italiji su po kapacitetu pristojni: Dubrovnik 300 automobila, Zadar 280 a Marko Polo 270. Ali definitivno su prestari. Marko Polo i Dubrovnik gradjeni su 1970-ih godina i nisu rjesenje za iducih recimo 20ak godina, jedino je Zadar u dobrom stanju, relativno nov (1993) i meni cak vizualno najljepsi trajekt Jadrolinije. 

 

Dakle, idelano bi bilo nabaviti jos barem jedan novi trajekt za medjunarodne linije i jos barem nekoliko za lokalne. Zvuci smjesno, ali eto, nemamo ni kruzere :)


Pozdrav iz Stubaka




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users