Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Pravni okvir licenciranja vozila

ASZ TSI liberalizacija interoperabilnost operateri lokomotive

  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 10.10.2014. - 16:42

S obzirom da vidim da medju forumasima vlada konfuzija oko pitanja licenciranja vozila, tj. oko prototipskog i tipskog ispitivanja, u ovoj temi mozemo o tome raspravljati.

 

Prije svega - Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti zeljeznickog sustava:

 

http://narodne-novin...06_82_1733.html

 

Pravilnik o tehnickim uvjetima:

 

http://narodne-novin...2_147_4047.html

 

i njegov ispravak:

 

http://narodne-novin...9_01_3_110.html

 

Pravilnik o tehnickom pregledu zeljeznickih vozila:

 

http://narodne-novin...2_155_4243.html

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#2 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,341 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 20.10.2014. - 08:22

Ako dobro kužim iz Pravilnika o tehničkom pregledu vozila, postoje dva tipa ispitivanja shodno kojima se izdaju i dozvole za prometovanje: serijsko i prototipsko. 

 

Prototipska ispitivanja su za prototip vozila, to su npr. novi vlakovi Končar/Gredelj. Strane lokomotive koje su došle u HR nisu prototipovi, dakle, prolaze samo serijska ispitivanja?

 

Lokomotive 1216 od RCC-a i RTS-a prolazile su serijska ispitivanja i dobile dozvole za prometovanje u HR?

 

Lokomotiva SŽ 541 vozila je po Hrvatskoj, ali serijska ispitivanja na njoj nisu provedena, te takva nema dozvolu. Lokomotiva je po HR vozila 2008. godine kao svojevrsni "gost". Ne sjećam se točno, ali stigla je nešto kao na želju Slovenskih željeznica da se malo "opipaju snage" za buduću moguću interoperabilnost, ili?

 

Evo, ako neko ima volje, pa nek malo prokomentira.

 

Bok!

 

Ante


41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png

 
a035.gif


#3 stjepan

stjepan
  • Članovi
  • 756 posts
  • Joined 14.03.2009.

Posted 20.10.2014. - 23:03

Mislim (nisam pa siguran) da je lokomotiva 541 101 bila prije 2008 u Hrvatskoj, jer je maja 2006 već službeno preuzeta i data u redovan promet u Sloveniji. Pred tim je bila na opsežnim ispitivanjima i testiranjima u Švedskoj,Nizozemskoj Njemačkoj, Italiji ... e sad jeli u sklopu tog bila i u Hrvatskoj ili je tamo bila tek po predaji SŽ se ne sjećam ... a koliko se se sjećam i u Hrvatskoj i u drugim zemljama je bila na zahtjev proizvođača a ne SŽ,  zbog ugrađene opreme koja se je razlikovala od do tad ugrađivane... 



#4 david892157

david892157
  • Članovi
  • 2 posts
  • Joined 20.10.2014.
  • LocationMaribor

Posted 21.10.2014. - 06:34

Pozdrav svima pošto sam nov na forumu!

Pa evo i odgovor na tvoje pitanje.

Temelj kako bih lokomotiva dobila dozvolu za puštanju u upotrebu je Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti zeljeznickog sustava.

Gledaj členove od 59-61.

Lokomotive 1216 RTS-a i RCC-a su dobile dozvolu na osnovu dozvole lokomotive SŽ 541-101, koja je prva Siemensova lokomotiva, koja je imala oficielnu dozvolu za prometovanje u Republici Hrvatskoj( nije se samo vozikala okolo). Na osnovu nje sve ostale lokomotive iste serije dobiju dozvolu pod olakšanim uvjetima, koji nisu baš ni toliko olakšani zbog novih i starih važečih Hrvatski zakona. Prilikom ovih poteškoča se mogu sve lokomotive smatrati kako protutipovi pa je i njihovo istitivanje malo drugčije kao što je praksa u EU. Ali i to če se navodno promjeniti kad se prilagodi zakonodavstvo.

Pozdrav David



#5 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 21.10.2014. - 20:21

Pozdrav svima pošto sam nov na forumu!

Pa evo i odgovor na tvoje pitanje.

Temelj kako bih lokomotiva dobila dozvolu za puštanju u upotrebu je Zakon o sigurnosti i interoperabilnosti zeljeznickog sustava.

Gledaj členove od 59-61.

Lokomotive 1216 RTS-a i RCC-a su dobile dozvolu na osnovu dozvole lokomotive SŽ 541-101, koja je prva Siemensova lokomotiva, koja je imala oficielnu dozvolu za prometovanje u Republici Hrvatskoj( nije se samo vozikala okolo). Na osnovu nje sve ostale lokomotive iste serije dobiju dozvolu pod olakšanim uvjetima, koji nisu baš ni toliko olakšani zbog novih i starih važečih Hrvatski zakona. Prilikom ovih poteškoča se mogu sve lokomotive smatrati kako protutipovi pa je i njihovo istitivanje malo drugčije kao što je praksa u EU. Ali i to če se navodno promjeniti kad se prilagodi zakonodavstvo.

 

Pozdrav!

Koliko znam, zakonodavstvo je promijenjeno, no i sadasnji zakon dozvoljava razlicita tumacenja. 541 101 nije dobila dozvolu, ali RCA 1116 i RCA / RTS 1216 jesu.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#6 david892157

david892157
  • Članovi
  • 2 posts
  • Joined 20.10.2014.
  • LocationMaribor

Posted 22.10.2014. - 06:13

SŽ lokomotiva 541-101 imala je kao prva dozvolu na naša RTS lokomotiva dobila je dozvolu na osnovu te lokomotive. A što se tiče RCC 1116 to je druga priča jer je 1116 druga serija lokomotive nego 1216.

Pozdrav :rasta:



#7 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.01.2015. - 17:53

Prema mojim saznanjima sve lokomotive SŽ serije 541 bi trebale ići na dobijanje dozvole za promet po Hrvatskoj. SŽ bi se trebao pojaviti kao operater. Isto tako i već su za 5 lokomotiva ŽFBiH papiri u Ageciji radi dobijanja dozvole za promet po Hrvatskoj.



#8 Abeel

Abeel
  • Članovi
  • 40 posts
  • Joined 19.01.2011.

Posted 06.01.2015. - 23:59

Na ZFBH 7 lok ima nove brojeve,tačnije (901,903,905,906,908,909,910). Na ovim lok su i ostrugane sve bandaze nedavno.

#9 valenta

valenta
  • Članovi
  • 34 posts
  • Joined 28.01.2014.
  • Locationzagreb

Posted 08.01.2015. - 15:20

Znaci moglo bi ove godine biti dosta vlakova privatnih operatera, a sta nam je sa RCC?? Kad se moze ocekivati da cemo njih vidati po nasim prugama??

#10 valenta

valenta
  • Članovi
  • 34 posts
  • Joined 28.01.2014.
  • Locationzagreb

Posted 09.03.2015. - 09:21

Cini se da cemo mi u Gredelju ove godine vise zaraditi od homologacija lokomotiva nego od popravka za Cargo i PP.

#11 Karavela

Karavela
  • Članovi
  • 3,195 posts
  • Joined 11.09.2005.
  • LocationSMŽ

Posted 27.03.2015. - 18:59

Barem nešto.

Samo osmi položaj!!!


#12 Remonter

Remonter
  • Članovi
  • 161 posts
  • Joined 09.03.2015.
  • LocationZagreb

Posted 27.03.2015. - 20:24

Jos nitko nije poslao dizel lokomotivu na homologaciju, jel to znaci da privatnike zanimaju samo magistralni pravci ili na prugama bez KM i nema nekog tereta?

#13 Karavela

Karavela
  • Članovi
  • 3,195 posts
  • Joined 11.09.2005.
  • LocationSMŽ

Posted 27.03.2015. - 20:29

Čekaj, doći će i one.

Samo osmi položaj!!!


#14 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.04.2015. - 22:14

U Mađarskoj je Herkules koji treba za dan dva doći u Hrvatsku. Lokomotiva je od RTS-a.
Koliko imam saznanja osobni dohoci bi kod stanih operatera trebali biti u odnosu na HŽ veći za 1/3.



#15 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.05.2015. - 23:24

Dana o6.05. u centralnom TV Dnevniku HTV-a u 19.00 sati je bio kratki prilog o INI. Najavljeno je da se INA namjerava pojaviti kao željeznički operater. U Poljskoj njihova "INA" (Lotos) bavi se prijevozom opasnih materija. Imaju dosta značajan postotak u ukupnom tertnom prometu.

#16 penava

penava
  • Članovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÖrnsköldsvik, Sverige

Posted 21.12.2017. - 13:20

Pozdrav,

 

zanima me postoje li planovi za olaksavanje interoperabilnosti imedju zemalja clanica EU. Sve je to lijepo zamisljeno, pruge bi trebale biti opremljene ERTMS sistemom, ali i dalje postoji puno problema, kao sto su

- vizualna signalizacija (signali, semafori) koji su vise-manje nacionalno specificni - postoje li planovi za unificiranjem signalizacije na teritoriju EU

- trazi se poznavanje sluzbenog jezika zemlje u kojoj se prometuje - ne bi li bilo lakse za komunikaciju primijeniti iskustva iz aviotransporta gdje se jednostavno propisao engleski kao sluzbeni jezik komunikacije, pa ga cak i Rusi moraju koristiti u avioprometu?



#17 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,566 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 21.12.2017. - 17:08

1. Sumnjam - ideja je da se na sve europske koridore uvede barem ETCS razine 1 kako bi se omogućila in-cab signalizacija

 

2. Da, bilo bi lijepo, ali teško da će velike zemlje EU (Francuska, Njemačka) pristati na to. Avio-promet je specifičan jer je udio međunarodnih letova puno veći od domaćih, i jedna posada leti od početne do krajnje točke. Sa željeznicom to nije slučaj.

 

Također, kod avio-prometa bi točnije bilo reći da se koristi jedan vrlo ograničeni podskup engleskog.



#18 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 22.12.2017. - 01:09

Za RIC i RIV (recimo grubo međunarodni pravilnici) službeni jezici su Njemački i Francuski. Znam da je nekad bio i Talijanski ali nisam siguran da li je i sad tako? Engleski nije nikad bio službeni željeznički jezik.



#19 penava

penava
  • Članovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÖrnsköldsvik, Sverige

Posted 23.12.2017. - 14:48

Da, nisam mislio da to mora biti bas engleski, nego da se propise jedan jezik ma koji god to bio



#20 stjepan

stjepan
  • Članovi
  • 756 posts
  • Joined 14.03.2009.

Posted 24.12.2017. - 20:23

Za sve to postoje €U smjernice i uveliko se instalira i sufinancira oprema po cijeloj Uniji (ETCS, GSMr...) a u pripremi je i €U opći nalog koji bi bio jedinstven za sve (tehnika je čudo - pišeš mu u jednom jeziku a on to dobiva u drugom)... Problem su kao i svugdje finacije. Oprema pruga i vozila je strahovito skupa i puno bogatije države si ne mogu tek tako priuštiti izmjenu sistema tek tako ... al radi se na tome







Also tagged with one or more of these keywords: ASZ, TSI, liberalizacija, interoperabilnost, operateri, lokomotive

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users