Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Australija i NZ - zrakoplovne novosti i ostale (ne)bitne sitnice


  • Please log in to reply
138 replies to this topic

#121 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 22.09.2018. - 01:35

smiley.gif

 

Za koji dan će biti 6 mjeseci kako je krenuo non-stop let Perth – London i povodom toga CEO Qantasa  Alan Joyce je održao konferenciju za novinare na kojoj je bilo nekoliko interesantnih izjava.  

Popunjenost leta je veća no očekivana; 93% u biznis klasi, 91% u premium ekonomi i 92% u ekonomi (let traje oko 17 sati). Alan Joyce je najavio dva nova non-stop leta prema Evropi. Prvi je Sydney – London, a drugi je Sydney – Paris. Frankfurt je opcija trenutno u razmatranju. Letovi do Evrope bi trajali nešto oko 21 sat i mogli bi krenuti koncem 2022 godine. U planu je također i direktni let Sydney – New York koji bi trebao krenuti nakon direktnih letova za Evropu. Let do New Yorka bi trebao trajati nešto više od 18 sati. Na konferenciji za novinare je također rekao da je Qantas od početka ove godine u razgovorima s Boeingom i Airbusom oko daljnje modifikacije Boeing 777X i A350 te moguće narudžbe jednog od ta dva tipa aviona za duge non-stop letove. Prema njemu Airbus nije u velikoj prednosti iako za dva tjedna Singapore Airlines kreće s non-stop letom Singapore – New York koristeći A350-900ULR (let bi trebao trajati nešto manje od 20 sati).

 

COE nije želio komentirati navodne pregovore oko preuzimanja Etihada od strane Emirates već je  rekao da Qantas ima svoj plan razvoja koji se uvijek može prilagoditi trenutnim situacijama. Konkurencija je uvijek dobrodošla.  

 

Nakon više godišnje racionalizacije, broj zaposlenih u Qantasu je povećan i sad ih ima preko 30.000.  Prije deset godina broj zaposlenih je bio 34.000 da bi 2016 pao na 28.500.

 

Ukupna narudžba 787 – 9 će vjerojatno ostati na 14 aviona i neće se koristiti daljnja opcija od 30 aviona. A330 će biti postupno zamijenjeni s Boeing 737 MAX ili s Airbus A320neo. 797 bi mogao biti opcija na dugu stazu. Konačna odluka još nije donesena.

 

Prosječna popunjenost aviona je povećana na 84% i to je najbolji rezultat u zadnjih 15 godina.

 

Qantas trenutno ima 129 aviona. Najbrojniji su  Boeing 737-800.

 

Dreamliner

 

1525220754678_GLP1JNE8C.2-2.jpg

 

Medo

 

P.S. Sunčano, 25.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#122 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 22.09.2018. - 23:39

Vidiš ovo je zanimljiva tema, mnogi su pričali prije kako taj direktni let iz Pertha do Londona neće kod putnika naići na odobravanje, a na kraju brojke demantiraju. Čim su i pokrenuli projekt povezivanja Sydneya da Europom znači da vide potencijal u tim non stop letovima. Tu ja ne bi otpisao Airbus, kruže priče kako žele ponuditi A350-1000 u ULR varijanti, te će sa time dobiti malo veći kapacitet u odnosu na A350-900. Airbus ima i prednost što su im u odnosu na 777X nešto lakši zrakoplovi 777-8 u usporedbi sa A35K, kaj naravno utječe na potrošnju.

 

A vidiš očito brojke putovanja u Australiji rastu jako puno, jer i Virgin Australia se hvali dobrom popunjenošću kabine i povećanju broja prevezenih putnika, zato su i nedavno napravili konverziju narudžbe za svoje MAX 8 u MAX 10, ali ne za sve već za samo 10 komada.



#123 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 07.11.2018. - 08:10

smiley.gif

 

Ovaj tjedan mi je miran pa ima cajta za javiti se. Nekoliko redova o tome što se zbiva na nebu i ispod njega u kvartu.

 

Prošle nedjelje je Virgin Australia najavila da će od ponedjeljka (5/11) Australski vojni veterani imati prednost pri čekiranju, izboru mjesta, ulazu u avion te da će njihovo prisustvo na letu biti naznačeno putem razglasa u avionu za vrijeme leta. Odluka je donesena u nedjelju bez najave i iznenada. Da bi to ostvarili veterani samo trebaju pokazati svoju karticu koja označava pripadnost jednoj od grupa a njih ima nekoliko koje dobro surađuju a u principu su donekle specijalizirani za određene grupe bivših vojnika i pripadnika mirovnih i dobrovoljnih snaga. Ajde da spomenem neke - The Australian Peacekeeper and Peacemaker Veterans' Association, The Returned and Services League (najstarija), Young Diggers i td. U ponedjeljak su se oglasili veterani i blago rečeno sahranili tu odluku isti dan kad je počela. U kratko, veterani se ne žele izdvajati se na bilo koji način od ostalih, a njihov tretman ne žele da bude, kako kažu - replika tragikomedije s veteranima u USA. Oni koji iz bilo kojeg razloga trebaju specijalni tretman pri ulasku u avion to već ostvaruju na za to predviđen način. U utorak Virgin Australia je suspendirala tu odluku do daljnjeg. Qantas i ostale kompanije koje lete na domaćim letovima su izjavile da nemaju namjere donijeti sličnu mjeru.

Hobart (Tasmania) je jedini glavni grad u Australiji koji nema međunarodnih letova ako se izuzme let četvrtkom na Antartik koji je odmah tu iza ugla... Zadnji pregovori su bili sa Singapore Airlines koji se na početku ove godine dvojio između Canberre i Hobarta. Odlučili su se za Canberru.  Hobart je polagao nadu ne samo zbog toga što je sve popularna turistička destinacija već i stoga što su produžili pistu za daljnjih 500 metara. Pista je sada duga 2750 metara i time je omogućeno polijetanje/slijetanje A330 i 777 pod punim opterećenjem što otvara mogućnosti direktnog leta prema Aziji. Prošle godine aerodrom je zabilježio 2.5 mil. putnika. Ovih dana pregovori su počeli s dugim kompanijama a u njih su uključene i neke niskobuđetne Azijske kompanije… među kojima je i Lion Air. Vjerojatno više nije. Hobart ima oko 220.000 stanovnika, a cijela Tasmanija broji oko 520.000. Lijepi i vrlo zeleni otok, pomalo hladan a nešto mani od Slovenije i Hrvatska zajedno. Tako nekako. 

 

04-No-9-Lkg-northwest-Hobart-aerodrome.j

 

Melbourne ima nekoliko putničkih aerodroma i bez premca najveći je Tullamarine (Melbourne Airport) s preko 38 mil. putnika godišnje. Od tog broja više od deset miliona otpada na međunarodne letove. Druga dva vrijedna spomena u putničkom smislu su Essendon i Avalon jer oba imaju redovne letove na domaćim linijama. Essendon je nekad bio glavni aerodrom ali obzirom da je stiješnjen svojom lokacijom, vremenom je komercijalne letove prepustio Tullamarineu koji je počeo radom 1964 godine. Essedon u ovom trenutku ima samo oko 50.000 putnika godišnje. Treći aerodrom je bivša vojna baza je Avalon, 55 km od centra Melbourne i 15 km od Geelonga. Aerodrom bilježi stalan porast putnika te je prošle godine imao gotovo 820.000 putnika. Taj broj bi se uskoro mogao udvostručiti jer od početka prosinca AirAsia X seli svoje letove s Tullamarine na Avalon tako da će Avalon imati dnevno dva jeftina leta za Kuala Lumpur. Ugovor je potpisan na deset godina i za očekivat je još međunarodnih destinacija, a time kao posljedicu i domaćih linija. Trenutno se leti na 5 domaćih destinacija.  Letovi za KL počinju 5/12, a novi međunarodni terminal bi trebao biti gotov za dva tjedna. Terminal je mali (bi se reklo jeftin)  s mogućnošću proširenja veličinom i kvalitetom. Aerodrom nema aviomostova ali postoje u planu kad broj putnika pređe 2 miliona jer bi se onda postojeći terminali morali proširiti i adaptirati.

Ovaj aerodrom ima u planu povezivanje s željeznicom ali za sada nema datuma kad bi radovi krenuli. Govorka se 2021.  Ako bi se povezao s željeznicom i onda koristio nedaleki postojeći željeznički koridor do centra Melbourne, putovanje bi trebalo biti oko 45 minuta.,Do Geelonga oko desetak minuta. Inače, putnici koji kupe kartu Geelong – Melbourne ili obratno imaju u kartu uključen besplatni gradski prijevoz u odredišnom gradu za taj dan. Putovanje Melbourne – Geelong vlakom traje oko 55 minuta. Tu je u planu izgradnja nove brze linije pa bi putovanje trajalo ispod pola sata. Geelong ima nešto manje od 200.000 stanovnika s okolicom broj se penje na 300.000.

 

1280px-ymav.jpg

 

Lokalni aerodrom u Adelaide je premašio brojku od 8 miliona putnika godišnje. Broj međunarodnih putnika je u porastu i ove godine bi trebao preći brojku od 1 milion. Najveći broj putnika leti prema i od Dubaija, a odmah iza njega je Singapore. Ta dva pravca imaju oko 450.000 putnika godišnje. Treći pravac je Bali. Bez njega se ne može.

U toku je proširenje terminala za daljnjih 18.00 kvadrata. Radovi su u tri faze i trebali bi biti završeni do 2022. Prošli mjesec je otvoren hotel do aerodromske zgrade.

 

Hotel u najbolju ruku izgleda prosječno… do njega na slici su vidljivi početni radovi na proširenju sjevernog krila terminala.

 

DegIt9zVMAAokRO.jpg

 

Adelaide aerodrom web kamera. Nije baš biser ali se nešto i vidi - https://www.adelaideairport.com.au/travellers-guide/webcam/

 

A330-800 Neo nema narudžbi u Australiji i na NZ ali je poletio… mislim da taj avion ima ukupno 6 narudžbi.

 

 

 

Medo

 

P.S. Princ Harry i supruga mu Meghan su bili u kvartu skoro nešto više od dva tjedna i šarmirali pučanstvo. Ljubav za monarhiju je u usponu.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#124 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 03.12.2018. - 08:17

smiley.gif

 

Pisao sam već prije o Royal Flying Doctor Service (RFDS) u Australiji i evo me opet.

 

Jučer je počeo s letom prvi od tri nova PC-24 (Pilatus, Švicarska). Avioni su adaptirani za prijevoz i njegu pacijenata tokom leta te slijetanje/polijetanje sa neasfaltiranih terena (oko 850 metara). Prva dva će bit bazirana u na dvije lokacije u Zapadnoj Australiji, a treći čija se isporuka očekuje u veljači biti će baziran u  Adelaide. Svaki avion košta oko 13 miliona dolara Ozi dolara i u cijenu je uključena adaptacija i medicinski uređaji.  

Postoji mogućnost isporuke još 3 - 5 aviona u slijedećih nekoliko godina ukoliko se prikupi dovoljno sredstava.

 

PC-24 (RFDS)

 

10575960-3x2-940x627.jpg

 

10574686-3x2-940x627.jpg

 

10574678-3x2-940x627.jpg

 

Jedini mlazni avion u floti RFDSa je do sada bio Hawker 800XP2 koji je stigao kao poklon. Najveći broj aviona u Floti RFDSa su PC-12 (Pilatus). Njih je ukupno 32. Pored njih je tridesetak  Beechcraft B200 King Air raznih podvarijanati i nekoliko Cessni koje služe za prijevoz liječnika u udaljene ambulante.

Svaki avion ima sponzora ili grupu sponzora, a cjelokupna aktivnost je bazirana na dobrovoljnim prilozima. Društvo je prije pola godine proslavilo 90 godišnjicu rada.

 

Nova zgrada u kojoj se koordinira rad u Južnoj Australiji i Sjevernom Teritoriju (SA/NT). Zgrada se nalazi na aerodromu (Adelaide) i osim prostorija za administrativni rad te transfer pacijenata ima i hangar za održavanje do 6 aviona i stajanku za daljnjih 8. Stajanka se može proširiti za daljnjih 6 aviona.

 

Royal-Flying-Doctor-Service-Image-3.jpg

 

maxresdefault.jpg

 

Medo

 

P.S. Sunčano uz lagani južni vjetar. 26.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#125 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 27.01.2019. - 07:57

smiley.gif

 

Obično letim Qantasom kad su u pitanju letovi unutar Australije ili prema Aziji i ne sjećam se da sam svih ovih godina, a bit će tome dvadeset, ikad kasnio više od nekoliko minuta. Razlog što letim s Qantasom nisu patriotski već što moji poslodavci imaju ugovor s njima koji nam daje nešto jeftinije letove.

E da nastavim, na listi najtočnijih kompanija koju je složila Aviation Consultancy OAG a koje je objavljena jučer, Qantas je pao za jedno mjesto, sad je šesti s točnošću od  85.65 %. Na vrhu liste prvih pet najtočnijih kompanija je Copa Airlines s  89.79%. Odmah iza njih je airBaltic s 89.17% pa slijedi Hong Kong Airlines s 88.11 %. Dalje slijede Hawaiian Airlines i Bangkok Airways s 87.52%.

 

Na istoj listi, u kategoriji točnosti aerodroma srednje veličine (5-10 mil) Adelaide je trinaesta s 82.95%, jedno mjesto bolje no lani. E sad kad čitam ove podatke izgleda da sam prilično sretan s lokacijom i kompanijom koju najčešće koristim.

 

Adelaide aerodrom

 

r0_126_2362_1454_w1200_h678_fmax.jpg

 

Adelaide-Airport-1024x682.jpg

 

1070x500_adelaide_airportc6c9438baf586b9

 

Nešto lokalne statistike (Adelaide)

 

Trenutno je u toku proširenje međunarodnog djela aerodroma. Investicija od 165 mil dolara bi trebala gotovo udvostručiti prostor koji će koristiti putnici na međunarodnim linijama. To je prvo značajno proširenje tog djela od njegovog otvorenja 2005 godine. Lani je završeno proširenje djela za domaće putnike. Prema zadnjim podacima broj putnika je prešao cifru od 8.5 miliona. To je za 4.6% više no prethodne godine. Najveći porast je na međunarodnim letovima.

 

Najveći broj putnika u domaćim letovima leti za Melbourne, gotovo 2.6 mil. Odmah iza njega je Sydney sa 1.9 mil. Treći je Brisnane s gotovo milion putnika.

U međunarodnim letovima najpopularniji pravac je Dubai s 200.000 putnika. Odmah iza njega je Singapore s 196.000 putnika. Singapore je prepustio prvo mjesto Dubaiju. Bali je na trećem mjestu s 140.000 putnika, a ove godine Doha s 110.000 putnika je prestigla Hong Kong koji je imao 107.000 putnika. Kako stvari idu Doha ima šanse prestići Bali.

 

Eto to je to… do slijedećeg priloga

 

Medo

 

P.S. Trenutno je povratna karta do Zagreba s Emirates 1.500 dolara dok je 1.450 dolara s Qatar. Bože gdje je pravda. Dok sam morao često ići u Zg em je bilo preko 2000 i nikad manje od 28 sati... sad je oko 20. Valja kupiti kartu.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#126 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 28.01.2019. - 00:04

Vidiš, jedna stvar me zanima, kakvo je stanje sa pravima putnika u Australiji. Dakle poznaš sigurno EU prava putnika, jesu li i tamo dole slična ili putnik dobije puno manje?

 

Malo sam pronjuškao i vidim da Emirates dolazi trenutno u Adelaide svaki dan sa Boeing 777-300ER, dok Qatar dolazi sa Airbus A350-900, u konačnici to znači da Emirates godišnje ponudi nešto više od 250.000 sjedala u oba smjera prema Dubaiu, dok Qatar tek nešto više od 200.000 sjedala prema Dohi, ali prema tvojim podacima ispada da je Emirates puno više prihvaćeniji ili je Qatar nije letio cijelu godinu.

Singapore bi trebao ponuditi oko 220.000 sjedala.

Prema ovome imaju više-manje sličan kapacitet, dakle sada će se više boriti na tome tko će privući više putnika u svoje zrakoplove. 



#127 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 28.01.2019. - 09:11

Vidiš, jedna stvar me zanima, kakvo je stanje sa pravima putnika u Australiji. Dakle poznaš sigurno EU prava putnika, jesu li i tamo dole slična ili putnik dobije puno manje?

 

Malo sam pronjuškao i vidim da Emirates dolazi trenutno u Adelaide svaki dan sa Boeing 777-300ER, dok Qatar dolazi sa Airbus A350-900, u konačnici to znači da Emirates godišnje ponudi nešto više od 250.000 sjedala u oba smjera prema Dubaiu, dok Qatar tek nešto više od 200.000 sjedala prema Dohi, ali prema tvojim podacima ispada da je Emirates puno više prihvaćeniji ili je Qatar nije letio cijelu godinu.

Singapore bi trebao ponuditi oko 220.000 sjedala.

Prema ovome imaju više-manje sličan kapacitet, dakle sada će se više boriti na tome tko će privući više putnika u svoje zrakoplove. 

 

smiley.gif

 

Da ne pišem o pravima putnika, ovdje se može naći pristojan odgovor - Flight delays and cancellations -   https://www.choice.c...ation#australia . Ukratko, putnik ima prava ali uz dosta natezanja i ovisno od kompanije... u svakom slučaju bolje je za putnike da avioni ne kasne pa se prištede peripetija svake vrste.

 

Što se tiče Qatar airwaysa u igri je nekoliko činioca. Uz fantastičnu kampanju Emirates su prvi krenuli s letovima iz Adelaide krajem 2012 i ubrzo prešli s četiri leta tjedno na svakodnevni let. Qatar je krenuo prilično sramežljivo u svibnju 2016, a onda je 2017 godine došlo do političke krize u njegovom dvorištu i posljedično tome - strah od otkazivanja letova. Sad se sve primirilo i uz dobru kampanju te niže cijene izgleda da im je krenulo. Prema onome što čitam njihova popunjenost (Qatar) je u zadnje vrijeme nešto bolja od braće, a izgleda da imaju manje kašnjenja na ovom pravcu. Emiratesu se dešava da ponekad kasni u dolasku po sat vremena, a to opet znači da će kasniti u odlasku jer mu je vrijeme između slijetanja i polijetanja 90 minuta. Qatar gotovo uvijek dolazi ranije bar desetak minuta, a vrijeme bavljenja ovdje je do 4 sata ljeti i 3 sata zimi (moje vrijeme). Predviđeni turnaround za oba je oko 90 minuta… Qataru se ne žuri jer čeka s polaskom povoljno vrijeme za daljnje veze u Dohi. Qatar kreće u 21:55, a Emirates u 22:35. Aerodrom se zatvara u 23:00… pa sad ti kasni. Bilo je dana kad je Emirates kretao u 23:15, a to su onda prilični novci.

 

Po lokalnim kuloarima se pričalo da Emirates planira uvođenje A380 i niže cijene za 2018… ali to se nije desilo. Slična priča je sada za 2019 ali službene najave nema. U svakom slučaju ako se ovaj trend nastavi, Emirates će morati nešto napraviti. Qatar je na početku prošle godine imao izvrsnu kampanju + povratne letove do Evrope od 1300 dolara. Bilo je to u vrijeme političke krize u njihovom dvorištu i straha hoće li biti letova za Evropu od Dohe. Sve izgleda prolazi bez problema mada službeno kriza u odnosima sa susjedima i dalje traje. 

Pravac prema Singapore je postao manje atraktivan prema Evropi od kad su te dvije Bliskoistočne kompanije došle ovdje. Obje nude nešto jeftinije letove prema Evropi i u principu bolje/brže veze. Meni više ne pada na pamet letjeti u Zagreb preko Singapore jer ću imati dva presjedanja. Slično je čini mi se za bivši nam širi kvart iliti ex YU. Žao mi je zbog Singapore jer mi se dopada aerodrom i usluga. Aerodrom nije sterilan kao Doha i Dubai, a ni pripadajući gradovi nisu (bar meni) atraktivni jer nemaju duše (opet ja). Bio, vidio ih i nemam više želje trošiti vrijeme u njima. Aerodrom ako mora, a izgleda da mora.

 

Mali dodatak što se tiče Singapore – svake godine u siječnju zbog sezone godišnjih odmora Singapore Airlines ima  tjedno tri leta više, a onda se nakon toga vraća na jedan let dnevno. Od kraja prosinca na liniji leti A350-900 u dvojnoj konfiguraciji kapaciteta 303 putnika. 40 ih je u poslovnoj (1+2+1) i 263 u intimnoj (3+3+3). To sad povećava kapacitet na skoro 230.000.  

 

Baš taj leti ovih dana do Singapore i natrag

 

54049_1547266315.jpg

 

Qantas je ukinuo direktne letove iz Adelaide za Singapore kao i gotovo sve letove iz Singapore za Evropu kad je procvala ljubav s Emirates. Što se tiče bliskih odnosa, Qantas je sklon promiskuitetu. Izgleda da ljubav više ne cvate jer je ponovo krenuo s novim letovima iz Singapore prema Evropi i zaobilazi Dubai. S druge strane, Qantas sada opet nudi povoljne letove iz Adelaide do Singapore ali preko Melbourne ili Pertha. Dali će krenuti s direktnim… nema nikakve najave za sada. Navodno čeka slotove. Pričekat će… a i mi.

Adelaide je simpatičan ali relativno mali grad u kojem živi nešto više od 80% stanovnika cijele države koja ima jedva 1.65 mil. Stanovnika. To znači da avio tržište nije suviše veliko. Tranzitnih putnika ima malo, a broj turista se kreće negdje oko 5% od ukupnog broja posjetioca Australije. Taj udio lagano raste ali vjerojatno za mog života neće preći 7-8%.  

Sadašnjih 8.6 miliona putnika je daleko više no što se planiralo kad se prije 13 godina otvorio novi aerodrom. Te godine bila su svega dva međunarodna pravca, Singapore i Kula Lumpur tri/dva puta tjedno. Ti letovi su koristili jednu malu zgradu s nekoliko stotina kvadrata dok je domaći terminal bio dva km dalje i bio je negdje veličine starog Zg aerodroma i isto tako ružan ali su ovdje nešto ljubazniji. Posprdno su ga zvali aerodrom s dvije šupe i javnim parkiralištem.

 

Viceva o Adelaide ima dosta…– tretira se kao provincijski grad, a građani su negdje u rangu Muje i Hase s Fatom. Evo dva: Što je najbolje u Adelaide? Autobus za Melbourne. Što ne valja u Adelaide? Ne nalazi se blizu grada. Prije jedno petnaestak godina sam s obitelji posjetio Ballarat u kojem se nalazi replika mjesta kako je izgledao polovicom 19 stoljeća sa zgradama, dućanima i zanatima. Ušli smo u jednu gdje su se pravile svijeće taman kad je počelo malo predavanje kako se prave svijeće. Bilo nas je jedno pedesetak u polukrugu i nakon kraćeg uvoda predavač upita – Ima li koga iz Adelaide? Nas četvoro diglo ruke i onda on reče: Drago mi je. Dođite bliže jer će vam ovo posebno dobro doći obzirom  da vi to još uvijek koristite svakodnevno, a ako bude trebalo ponovit ću za vas. Dosta je. Vraćam se osnovnoj temi.

 

Današnje međunarodne veze. Domaće su dobre.

 

Vl2QvNs.jpg

 

Bonus za danas je kamera koja pokriva dio stajanke…

 

https://www.adelaide...s-guide/webcam/

 

Medo

 

P.S. Sunčano, 33. Slijećem s QF 1598 za dvadeset minuta. Za vraga krenuli smo 15 minuta kasnije ali bi trebali sletjeti u predviđeno vrijeme. Nadam se. Usput rečeno bilo bi interesantno očitati lokaciju (ako se može) od kuda je poslan ova post za vrijeme leta.

Bilo kako bilo, četrdesetak minuta nakon slijetanja bi trebao biti ovdje dole…

 

South-Bank-Beach.jpg


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#128 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 01.02.2019. - 00:56

smiley.gif

 

Obzirom da sam počeo ovdje s MH370…nastavljam.

 

Teorije gdje je i kako je završio taj tragičan let - MH370 i dalje cvatu. Raj za konspiracije. Jedna od novijih, zapravo jedna od teorija koja je opet isplivala na površinu je da je avion završio u oceanu kod  Madagaskara. Link je do članka koji razvija hipotezu baziranu na podvodnim prislušnim stanicama u tom djelu svijeta koji su navodno registrirali pad većeg objekta u ocean u vrijeme kad bi to mogao biti MH370. Radi se o nekoliko vojnih stanica koje baš ne dijele lako podatke jer time u principu odaju svoje mogućnosti. Kao i uvijek… na kraju ostaje upitnik.

Kao i sve što dolazi iz ovog kvarta, članak je na engleskom.

https://www.abc.net....h-site/10767550

 

Slika moguće lokacije. Nije baš jasnijo.

 

10767822-3x2-940x627.jpg

 

O dosadašnjoj potrazi

 

https://geoscience-a...3dde81cc6ff3214

 

Medo

 

P.S. Sunčano, 32.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#129 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 10.02.2019. - 08:37

smiley.gif

 

Qantas je otkazao kupovinu zadnjih osam A380. Inicijalno je bilo naručeno 20 ali će sad ostati s 12. Moguće je da je to početak kraja proizvodnje A380 jer se i Emirati nećkaju i u pregovorima su da jedan dio zadnje narudžbe A380 preinače u drugi, manji tip aviona.

Žao mi je jer je to vrlo udoban avion.

 

10013372-3x2-940x627.jpg

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#130 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 12.02.2019. - 00:20

Vrlo vjerojatno su avioni otkazani u suradnji sa Airbusom. Ipak se to radi o dosta "velikoj" narudzbi, i ne vjerujem da bi Airbus bio okej sa time da nije znao. Ovime se oslobadjaju pogoni za proizvodnju A350, i stvarno se ne bi iznenadio kad bi Emirates i Qantas narucili A350 kroz koju godinicu.

Projekt A380 je vjerojatno na nuli ili laganom plusu, tehnologija koja je tad "otkrivena" Airbusu ide u korist, a usprkos sve vecem broju point-to-point letova A380 ce biti rezerviran za najvece hubove. Brojka A380 ce se ustabiliti, viskova ce se aviokompanije rijesiti a ostatak adaptirati.


Down around the corner, half a mile from here

#131 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 21.03.2019. - 09:17

Adelaide će dobiti novu poveznicu sa Azijom, ustvari ako pogledamo i nije nova pošto već postoje veze prema tim gradovima, ali stiže novi prijevoznik.

Od 16.4.2019. Malindo Air će letjeti na ruti Kuala Lumpur - Bali - Adelaide i natrag 4x tjedno. Letjeti će sa zrakoplovima Boeing 737-800 i 737-900.

Iako je taj prijevoznik član Lion Air grupe, ovi imaju puno veće sigurnosne standarde, pošto je to Malezijska kompanija, hm, da..  :hehe:

No, letio sam s njima i stvarno su odlični, sjedala imaju puno mjesta za noge i svaki putnik ima svoj ekran.

Naravno imaju i pravi Business Class koji je odličan.

Najbolja stvar kod svega toga je cijena, dosta su povoljni, a zauzvrat daju puno.



#132 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 22.03.2019. - 10:41

Adelaide će dobiti novu poveznicu sa Azijom, ustvari ako pogledamo i nije nova pošto već postoje veze prema tim gradovima, ali stiže novi prijevoznik.

Od 16.4.2019. Malindo Air će letjeti na ruti Kuala Lumpur - Bali - Adelaide i natrag 4x tjedno. Letjeti će sa zrakoplovima Boeing 737-800 i 737-900.

Iako je taj prijevoznik član Lion Air grupe, ovi imaju puno veće sigurnosne standarde, pošto je to Malezijska kompanija, hm, da..  :hehe:

No, letio sam s njima i stvarno su odlični, sjedala imaju puno mjesta za noge i svaki putnik ima svoj ekran.

Naravno imaju i pravi Business Class koji je odličan.

Najbolja stvar kod svega toga je cijena, dosta su povoljni, a zauzvrat daju puno.

smiley.gif

 

Točno + kreću iz Sydneyja istim pravcem od lipnja.  Povratna karta u početnom periodu će koštati AUS $ 352 što je gotovo upola manje od JetStara. Kako će biti kasnije nemam pojma. 

Kompanija je u Australiji od 2015 kad su krenuli iz Pertha direktno do Kuala Lumpura. Nakon toga su otvorili liniju iz Brisbane i Melbourna do Kuala Lumpura preko Balija (Denpasar). Nisam letio s njima nikada, a vjerojatno i neću ako ostanu samo na tom pravcu. Interesenta je njihova logika da bi mogli imati interesa za poslovnu klasu na toj liniji iz Adelaide jer je i prije bilo pokušaja s time ali se odustalo. Bali je ovdje popularna destinacija ali ne više toliko među „višom srednjom (ekonomskom) klasom“… ta kategorija sad ide dalje, prema Evropi i SAD + pacifičko otočje.  Bilo kako bilo interes za taj pravac postoji jer JetStar uvodi dva leta dnevno u špici sezone iz Adelaide za Bali, a to je srpanj – listopad. Tokom godine imaju jedan let dnevno i sva su mjesta u standardnoj kategoriji. 

Na letovima iz Australije direktno prema Baliju u špici sezone tjedno ima ukupno oko 38.000 mjesta.

 

Kad smo već u kvartu evo slikice najnovijeg dodatka Avalon aerodromu (Geelong/Melbourne) – tkzv Aviramp. Aerodrom nema pokretnih mostova pa je i ova varijanta dobrodošla. Kažu da je bolja od stepenica jer ima veći protok za 30% a i putnici s teškoćama u kretanju lakše ulaze u avion. Pristanišna zagrada je u jednom nivou i za trećinu je manja od stare pristanišne zgrade u Zg.

 

WebsiteP3010061_169.jpg

 

Prema zadnjim informacijama, Avalon ove godine očekuje rekordan broj putnika. Priča se oko 1.3 miliona putnika. Svi letovi za i od su vrlo dobro popunjeni što će vjerojatno inicirati dodatne domaće letove. Od međunarodnih letova postoji samo jedna linija, dva put dnevno za Kuala Lumpur, a šuška se da bi mogao biti još neki pravac jer je popunjenost vrlo dobra (za sada).

Planovi za povezivanje Avalona željeznicom i dalje stoje ali nema datuma… od javnog prijevoza postoje dvije autobusne linije. Jedna je prema Melbourne, a druga je do obližnjeg Geelonga.

 

Medo 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#133 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 22.08.2019. - 07:34

smiley.gif

 

30 godina od najdužeg leta putničkog zrakoplova (London – Sydney)

 

Ovih dana je prošlo 30 godina od specijalnog non-stop leta London – Sydney. Tek nabavljeni 747 – 400 (VH-OJA, The city of Canberra ) letio je 20 sati, 9 minuta i pet sekundi te time ušao u knjigu rekorda kao najduži let putničkog zrakoplova.

Standardni maksimalni dolet 747 – 400 je oko 14.000 km… udaljenost između ta grada je nešto više od 17.000 km. Da bi avion mogao preći tu razdaljinu Shell je za ovu priliku smiksao specijalno gorivo a u avionu je bilo svega 23 osobe, uključivši i pilote.

 

Piloti (L na D) Rob Greenop, David Massy-Greene, Ray Heiniger i George Lindeman nakon što su sletjeli u Sydneyju.

 

11405060-3x2-940x627.jpg

 

747 – 400 (VH-OJA) je 2015 imao svoj posljednji let kad je odletio do parka zrakoplova (Illawarra aviation museum) koji se nalazi do lokalnog aerodroma u Wollongongu (70 ak kilometara južno od Sydneyja).

 

11413130-3x2-940x627.jpg

 

Originalni kokpit

 

11413892-3x2-940x627.jpg

 

Kad smo već kod leta Sydney – London, Qantas bi trebao do kraja godine odlučiti dali će kupiti Airbus  A350-1000 ili novi Boeing 777X-8. Boeing ima problema s razvojem 777X-8 i već je nekoliko puta odgodio proizvodnju aviona. Zadnja odgoda je vezana uz problem s motorima. Qantas je inicijalno naginjao ka Boeingu ali se čini da se nešto ohladio…

 Letovi Sydney – London su planirani za 2022 i trajali bi trajati nešto više od 19 sati. Cijeli projekt letova Sydney – London i Melbourne - London ima svoje ime - Project Sunrise. Nakon ovih letova trebali bi krenuti letovi Brisbane – London i Sydney – New York . Adelaidu nitko ne spominje, a Qantas ionako nema međunarodnih letova iz tog grada.

 

Medo

 

P.S. Zbog krize s Maxovima, Fiji Airways je morao prizemljiti svoja dva Maxa i zbog toga suspendirati neke letove a među njima i za Adelaidu. Fiji je naručio pet Maxova. U međuvremenu su unajmili jedan 737-800…  

 

Dok su još slijetali u Adelaide.

 

737-MAX-8-ADL-first-service-Ryan-Hothers

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#134 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 23.08.2019. - 00:07

smiley.gif

 

Da dodam par redova mom prethodnom prilogu.

 

Jutros pročitah da krajem godine Qantas kreće s test letovima na pravcu Sydney – London. Svrha tih letova je da se među ostalim dobiju podaci o zdravstvenom stanju putnika i posade za vrijeme leta koji bi trebao trajati nešto više od devetnaest sati.  Kako sada stoje stvari biti će tri leta u oba pravca i svaki će imati do 40 putnika + posada. Putnici će biti Qantasovi zaposlenici a letjet će se s Boeing  787-9 (Dreamliner).  

 

Dreamliner

 

maxresdefault.jpg

 

Najduži letovi u ovom trenutku…

 

MQQtv26.jpg

 

 

Medo

 

P.S. Qantasov profit u prošloj financijskoj godini je 17% manji no prethodne godine... kažu da je to zbog veće cijene goriva i nešto manjeg broja putnika. Profit je AUS $ 1.3 milijarde.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#135 Janko

Janko
  • Članovi
  • 364 posts
  • Joined 05.02.2008.
  • LocationZagreb

Posted 23.08.2019. - 15:25

40 putnika??? Ozbiljno???



#136 DB

DB
  • Članovi
  • 11,580 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 23.08.2019. - 20:21

40 putnika??? Ozbiljno???

 

Sve za dobru reklamu.  :razz:



#137 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 23.08.2019. - 23:19

40 putnika??? Ozbiljno???

 

 

 

Sve za dobru reklamu.  :razz:

 

smiley.gif

 

Janko, DB…

 

Trenutno Qantas nema aviona koji bi mogao letjeti 17.000 km ( Sydney – London) i neće imati sve do kraja 2021 (?) pa i neće imati vremena za ovakva opsežna medicinska testiranja i analizu rezultata. Maksimalni dolet Boeinga  787-9 (Dreamliner) koji koriste za ovo testiranje pod punim opterećenjem je oko 14.500 km. Da bi letjeli preko te granice moraju dobrano smanjiti težinu aviona. „Putnici“ baš i neće uživati jer će na sebi imati nekoliko mikro medicinskih aparata i za vrijeme leta morat će bilježiti kako se osjećaju i tako dalje… + 19 sati u avionu…

Sasvim sigurno da se ja ne bih dobrovoljno prijavio za ovakav tip leta… a vjerojatno i uopće za tako dugi let ako bi sjedio u ekonomi kategoriji. Ostavljam to limićima.

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#138 file

file
  • Članovi
  • 656 posts
  • Joined 27.05.2007.
  • LocationQueenstown, NZ

Posted 25.08.2019. - 10:48

Zena mi je letjela iz Dohe za Auckland 17h i 40 min i svi su bili ok. Sumnjam da sad tih sat i dvadeset radi neku razliku...
A da je za popiz..t od dosade, siguran sam da je

"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf


#139 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 26.08.2019. - 04:15

Zena mi je letjela iz Dohe za Auckland 17h i 40 min i svi su bili ok. Sumnjam da sad tih sat i dvadeset radi neku razliku...
A da je za popiz..t od dosade, siguran sam da je

 

smiley.gif

 

Ah kad je ljubav u pitanju onda sedamnaest sati i nešto sitno nije ništa… čestitam. smiley.gif

 

Mislim da svaki dodatni sat mijenja situaciju… dovoljno da netko tko kipi jednostavno prekipi.

Qantas ima podatke s leta slične vremenske dužine, Perth – London i isto tako je imao nekoliko probnih letova, a let Sydney – London će biti bliže dvadeset sati no devetnaest.

Drugačije reakcije su moguće i očekivane. Ono što vjerojatno brine Qantas je povećan broj izvanrednih situacija koji raste s dužinom leta, prvenstveno kardio-vaskularnih problema grupacije iznad 50 godina te mentalnih problema kod djela putnika. Gotovo trećina putnika ima neki oblik fobije vezane za let avionom, a ovako dugi letovi su prava hrana za takve slučajeve. Neplanirano slijetanje prilično košta + sve ostalo što nosi. Kod letova srednje dužine 5 – 7 sati odnos mogućeg neplaniranog  slijetanja je negdje 40.000 prema 1.  Taj broj se mijenja kod letova od 12 – 14 sati  na 15.000 prema 1. Računa se da na vrlo dugim letovima, onim preko 16 sati taj odnos bi mogao biti ispod 10.000 prema 1. Tu se ne da puno napraviti osim još bolje obuke posade za kvalitetne reakcije i nositi prateći aparat u slučaju srčanih udara… a to je već praksa odavno. Ono što je različito je da je Qantas na tom letu ima bar jednog člana posade koji je dodatno specijaliziran za medicinsku pomoć u takvim situacijama a dio posade je spremaniji u smirivanju putnika koji bi mogli imati mentalnih problema.

 

Osim gore navedenih sitnica Qantas važe odluku o smanjenju točenja alkohola na takvim letovima i  adaptaciju menija.

 

Prema neslužbenim podacima do sada na letu Perth – London – Perth  je bilo jedno takvo slijetanje (prosinac 2018) + dvije situacije kad je za dlaku izbjegnuto slijetanje (kolovoz 2018 i svibanj 2019).  

 

Dio međunarodnog terminala u Perthu nešto prije službenog otvaranja.

 

20161029_Perth_Airport_Terminal_1_Intern

 

1.jpg

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users