Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Australija i NZ - zrakoplovne novosti i ostale (ne)bitne sitnice


  • Please log in to reply
139 replies to this topic

#41 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 14.11.2014. - 09:33

an_smiley.gif

 

G20. Neki od nesvakidašnjih gostiju na današnjem Australskom nebu….

 

CC-144_Challenger

Canadian_Forces_CC-144_Challenger_-_VIP_

 

IL 96

russian-presidential-aircraft.jpg

 

Boeing 747-4J6

img_5352.jpg

 

Boeing VC-25A – (747)

AFO1.jpg

 

747-400

1024px-Boeing_747_20-1101_Forza_Aerea_Xa

 

A319 VC-1A

FAB2101-Fora-Area-Brasileira-Brazilian-A

 

747 SP

139189.jpg

 

737 BBJ (Ovaj je ipak često ovdje)

1024px-RAAFBBJA36001.JPG

 

Medo

 

P.S. Bilo ih je još danas ali mislim da je ovo sasvim dosta....


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#42 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 19.11.2014. - 09:52

an_smiley.gif

 

Jutros je sletio zadnji od 75 naručenih 737-800 ali za razliku od prijašnjih ovaj je ofarban u retro stilu iz sedamdesetih.

 

U nedjelju prije polijetanja (Boeing field, Seattle)

PHAN4335.jpg

 

Doček u Sydney-u

VH-XZP-3-small.jpg

 

New_DSC_0142.jpg

 

IMG_2258-crop.jpg

Slike prenešene iz Australianaviation

 

Nakon isporuke zadnjeg aviona Qantas je pred dilemom s kojim tipom uskotrupnih aviona dalje. U igri je naravno 737 MAX i A320neo.

Virgin Australia ima 23, 737 MAX naručeno, a prvi bi trebao biti isporučen 2018. Qantas-ova low budget kompanija - Jetstar ima naručeno 99, Airbus A320neo s time da bi prvi trebao biti isporučen 2017. Dal će se Qantas prikloniti Airbus-u zbog unifikacije ostaje da se vidi, a špekulira se o narudžbi od najmanje 50ak aviona. Odluka bi trebala biti donesena do kraja 2016.

 

Od ostalih sitnica koje su se zbile od mog zadnjeg javljanja da izdvojim nekoliko pa da budete mirniji.

 

Brisbane je dobio drugi putnički aerodrom - Brisbane West Wellcamp Airport. Trenutno ima 12 letova tjedno, a uskoro se očekuje još 14.  Nije mi baš jasno zašto se to vodi pod Brisbane kad je aerodrom udaljen 127km od grada. Doduše regija u kojoj je aerodrom ima preko 160.000 stanovnika.

 

Aerodrom Adelaide zabilježio je porast dobiti za preko 30%  u prošloj poslovnoj godini. Poslovna godina se ovdje računa kao porezna, a to je do 30 lipnja. Broj putnika na međunarodnim linijama je porastao za 23% (908.000 ukupno) i sada čini preko 12% od ukupnog broja putnika.  Broj putnika na unutrašnjim linijama je porastao za 3.5%. Očekuje se daljnji porast jer će se otvoriti još nekoliko domaćih linija i jedna međunarodna.

 

Medo

 

P.S. Nisam siguran dal sam to spomenuo ali Adelaide aerodrom je drugi aerodrom u svijetu, a prvi u Australiji koji je dobio Google Street View tehnologiju.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#43 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 21.11.2014. - 04:33

an_smiley.gif

 

Treći Dreamliner spreman za isporuku

 

AirNZ7879_ZKNZG_18NOV2014_GERARDFRAWLEY_

 

Budget airline AirAsia X će od slijedeće godine smanjiti broj letova prema Australiji jer izgleda da ima debelih finaincijskih problema. U prvih devet mjeseci ove godine kompanija je zabilježila gubitak od gotovo 100 miliona dolara, a od toga gotovo polovica na linijama prema Australiji. Trenutno  kompanija leti iz Sydney-a, Melbourne, Perth-a, Adelaide i Gold Coast a-za Kuala Lumpur.  Sydney i Melbourne imaju čak po dva leta dnevno.  Koji će letovi biti otkazani znat će se uskoro.  

AirAsia X čije je sjedište u Kuala Lumpur-u ima 19 aviona, A330-300. U knjigi narudžbi ima 39 A330-300, 50 Airbus A330neo i 10 Airbus A350-900. Vjerojatno će bar jedan dio tih narudžbi biti otkazan ili će isporuka biti odgođena.

 

Article%20Lead%20-%20wide6337362811qbaji

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#44 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 03.12.2014. - 12:34

an_smiley.gif

 

Vrijeme je za kraći pregled zbivanja…

 

Georgina Sutton je prva žena u Australiji koja je  postala chief pilot u jednoj od većih kompanija. Prije no što je postala glavni pilot u Jetstar Australia i New Zealand bila je Qantasov fleet kapetan za 767 avione. Letjeti je počela vrlo rano i dozvolu za motorne avione dobila je s 18 godina. Nakon što je radila nekoliko godina kao policajac u Južnoj Australiji odlučila se za profesionalnu karijeru pilota.  

 

851725-ad865aca-7aaf-11e4-a2c7-3f86b5167

 

Ako je vjerovati news.com.au, uz nju postoji još jedna žena koja je chief pilot – Kathi Durst u American Airlines ali ona glavni pilot za pilote stacionirane u Dallas-Fort Worth.

Prije njih, također u American Airlines, Angela Masson je bila chief pilot za pilote bazirane u Miami-ju. U mirovini je od 2007.

 

Brisbane aerodrom je za ovu godinu proglašen najboljim aerodromom lociranim u glavnim gradovima i tako smijenio Adelaide.  Aerodrom je treći po broju putnika u Australiji i prošle porezne godine njime se koristilo 22 mil. putnika.

 

Brisbane_aerial_view_05.jpg

 

Terminal za domaće letove

Brisbane_Airport_domestic_terminal_Vabre

 

Međunarodni terminal
ca-airport-wide-20130123204821425892-620

 

Medo

 

P.S. egérke jel sve OK?.

 

,


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#45 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 08.12.2014. - 12:03

an_smiley.gif

 

Qantas ima danas prilično uzbudljiv dan, a skupa s njime i aerodrom Perth. Naime prvo je rano jutros morao prisilno sletjeti A380 koji je letio iz Dubaija za Sydney jer je avion ostao bez klime. Da ne bi bilo problema avion se u vrlo kratkom vremenu spustio s visine od 40.000 feet-a na 10.000 feet-a da se eventualno izbjegne problem s kabinskim pritiskom (10.000 feet-a otprilike  3000 metara).  Avion je u tom trenutku bio udaljen manje od sat vremena od aerodroma Perth pa se tamo i skrenulo. Nakon što se riješio viška goriva, avion je sletio bez problema. U avionu nije bilo panike iako je brzo spuštanje na 10.000 feet-a bilo nelagodno za dobar broj putnika.  Putnici su vrlo zadovoljni ponašanjem posade ali nisu baš oduševljeni varijantom da će većina morati provesti noć u Perthu. Naime avioni na liniji Perth – Sydney, bez obziran na kompanije, su vrlo dobro popunjeni tako da nema šanse da će se svi otići isti dan. Zamjenski avion dolazi sutra. Naravno, ostanak u Perthu je na račun kompanije, a bit će i nešto vaučera pa se možda vrati osmjeh... 

 

Sudeći po lokalnim vijestima ovo je drugi slučaj A380 s takvim problemom. Prije par mjeseci Singapore Airlines je imao takvu situaciju s A380 prije slijetanja na Singapore aerodrom. Ne kažu što je poduzeto da se ne ponovi... 

 

Taman kad se ovo smirilo najavljeno je drugo prinudno slijetanje, ovaj put je to bio 737. Tokom lokalnog leta iz Pertha u  Karratha (rudarski centar u Zapadnoj Australiji) u avionu se osjetio intenzivan smrad i nešto poput sumaglice… to je bilo dovoljno da pilot okrene avion i zatraži slijetanje pod hitno. Inženjeri sad imaju posla s dva aviona… nadam se da je to sve za danas. Dan je inače počeo s lijepom viješću da je Qantas zadnji financijski kvartal poslovao pozitivno i da Qantas otvara još jedan let dnevno Sydney-Tokyo i naravno obratno.

 

Qantas_A380_VH-OQB_Sydney.jpg

 

Qantas_737-800_short_final_%288117773093

 

I da spomenem Kiwije... Air NZ je naručio još dva 787-9, tako da će početkom 2018 ima ukupno 12 komada. Izgleda da im ide. 

 

Medo

 

P.S. Let između Pertha i Sydney traje oko 4.5 sata, a vremenska razlika između dva grada je tri sata. Perth aerodrom je četvrti po broju putnika u Australiji (12 miliona). Trenutačno su radovi na proširenju i obnovi. U radove je uloženo oko pola milijarde dolara, a trebali bi biti gotovi početkom 2017.

Ovako bi to trebalo izgledati...

 

4cee61932c7044948b924c3f767f1340-perth-A

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#46 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 10.12.2014. - 08:30

an_smiley.gif

 

Pri kraju prethodnog priloga rekoh, nadam se da je to sve za danas i ne bijaše to tako jer se A380 na redovnom letu za Dallas morao vratiti u Sydney. Tokom četvrtog sata leta došlo je do problema sa strujom tako da su sjedišta ostala bez struje, a time i bez zabavnog sistema. Dodatno tome, jedan broj WCa je također ostao bez struje. Obzirom da se radi o dugom letu (15 sati), odlučeno je da se avion vrati natrag zbog komfora putnika iako nije bilo tehničkih zapreka da avion nastavi let do Dallasa… i onda dolazi četvrto prinudno slijetanje i to sve u 40 satnom vremenskom razmaku. U ovo zadnje je bio umješan Boeing 717 i stotinjak putnika na liniji Melbourne – Hobart. Nakon dvadesetak minuta leta uočen je problem sa djelom indikatora u cockpit-u… i odlučeno je natrag u Melbourne. U normalnim uvjetima let traje sat i petnaestak minuta.

Zadnjih 24 sata sve je normalno.

 

Cockpit Boeing 717

N938AT_Boeing_717_flight_deck.jpg

 

QantasLINK_717-200.JPG

 

Kad smo već kod Qantasa, prošli tjedan je završen period ispitivanja SMS check in i od jučer na djelu letova koji kreću iz Sydney-a moguće je takvo čekiranje. Postupak je slijedeći: kod prijave/plaćanje ostavlja se broj mobilnog. Dvanaest sati prije leta dobiva se SMS s pitanjem – da li ćete letjeti. Ako potvrdite da nema ništa opasno u prtljazi i odgovorite s Y, nakon nekoliko trenutaka dobivate boarding pass u vidu barcoda + podaci o letu i sjedište. Ukoliko imate prtljage onda taj barcode možete koristiti kod prijave prtljage na autošalterima… a ako vam je do standardnog  boarding pass-a, e onda u red pred šalter i čekajte. Na webu je moguća promjena sjedišta.

Ovakav oblik će se postupno uvoditi i na ostalim aerodromima/linijama i prvo vrijeme će biti isključivo za domaće letove.

 

50b3f40a3f8c42ab80f12cc4767f2254-qf-pass

 

Medo

 

P.S. Malo kiše večeras za promjenu. 27 stupnjeva. Sutra opet sunčano.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#47 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 10.12.2014. - 09:54

Vidim da je "zabavno" u Australiji zadnjih dana što se tiče avijacije..



#48 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 10.12.2014. - 11:48

Vidim da je "zabavno" u Australiji zadnjih dana što se tiče avijacije..

 

Vrlo.

 

Sutra rano (QF670) letim s Qantasom u Melbourne i vraćam se isti dan... kakva je situacija razmišljam o pidžami i nešto suhre hrane... zlu ne trebalo. Let obično traje oko sat i desetak minuta...

 

Medo

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#49 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 10.12.2014. - 12:00

Kakve su cijene karata na tim intraaustralskim letovima ako ih kupuješ par dana prije leta?

Jel zbog konkurencije pokušavaju držati cijene niskima?



#50 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 12.12.2014. - 08:21

Kakve su cijene karata na tim intraaustralskim letovima ako ih kupuješ par dana prije leta?

Jel zbog konkurencije pokušavaju držati cijene niskima?

 

an_smiley.gif

 

U principu ako više kompanija leti u jednom pravcu onda su cijene niže gotovo do zadnjeg trenutka.

Karte za rano jutarnje letove ponedjeljkom i subotom su obično skuplje i drže cijenu jer gotovo sve odu. To isto vrijede za kasno poslije podnevne/večernje letove petkom i nedjeljom. Za ostale dane u tjednu cijene su niže i moguće ih je nabaviti povoljno u zadnjem trenutku.

Druga je priča ako jedna kompanija drži monopol na liniji, a to su obično manja mjesta, onda se plaća koliko se mora. Kad počne sezona, a to je od danas pa do kraja prvog mjeseca karata gotovo nema ni za lijeka i obično se kupuju par mjeseci prije dok su jeftinije.

 

Ex Freedom air (NZ) sada Air NZ snimljen na Adelaide aerodromu. Više nije tako veselo ofarban.

ZK-OJO+WB+11.JPG

 

Medo

 

P.S. Lijep dan, 31 stupanj.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#51 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 14.12.2014. - 09:42

an_smiley.gif

 

Bye-bye AirAsia X

 

Od sredine siječnja AirAsia X više neće letjeti na liniji Adelaide  - Kula Lumpur.

Kompanija je u financijskim teškoćama i kao što to obično biva počela je ukidanjem linija. Ukinut će se još nekoliko linija iz Australije i koncentrirat će se na linije prema Indoneziji i Kini.

Od početka je bilo prilično diskutabilno da dvije kompanije lete odavle do Kuala Lumpur-a koji i nema tako dobre veze s ostatkom svijeta poput obližnjeg Singapore-a ili malkice daljeg Bangkok-a. Bilo kako bilo kompanija će postati prošlo vrijeme na lokalnom nebu. Ova odluka će vjerojatno pomoći Malaysia airways da izvuče maksimum iz te linije. Vlada je izgubila nekoliko milijuna od prihoda…

 

Neka ljepša vremena

51bfc9a1b080d1f314d0d70e4d86c1a1_XL.jpg

 

9M-XXH.JPG

 

5060182-16x9-940x529.jpg

 

Od ostalih vama bitnih vijesti s ovog neba je da Air NZ kreće s direktnim letovima od Aucklanda do Argentine tako da će se nakon godinu dana opet moći kraćim putem do Buenos Aires-a. Za Ozije to znači za neko vrijeme prvo do Aucklanda, obzirom da je direktna linija ukinuta prije godinu dana i da se sad leti preko Čilea.

 

Qantas se službeno ne uključuje u raspravu dali Airbus treba napraviti A380 Neo ili ne. Neslužbeno, priče kruže da je Qantas zaiteresiran za novu verziju A380.  Kompanija ima 12 A380 u svojoj floti i ekonomičnija verzija bi sigurno dobro došla. Qanatas ima dodatno pravo na 8 A380 i još nije odlučeno kad će to iskoristiti.

 

Medo

 

P.S. Etihad je za daljnje dvije godine odgodio direktne letove za Adelaide.

 

.

 

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#52 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 22.12.2014. - 08:20

an_smiley.gif

 

Prošli tjedan stanovnici koji žive na mjestu i bližoj okolici budućeg drugog aerodroma u Sydney-u (Badgerys Creek) dobili su obavijest da je krajnji rok za iseljenje 15/6/2105. Nakon tog datuma trebali bi početi pripremni radovi.

 

Ne radi se o velikom broju stanovnika i manji dio je već otišao ali većina koji žive tamo nemaju baš velike prihode, a gotovo svi žive u iznajmljenim kućama koje su u vlasništvu države. Najamnina takvih kuća je izuzetno povoljna, pogotovo uspoređujući s privatnim i dobar dio će imati problema u nalaženju jeftinog najma. Da bi našli nešto u skladu sa sadašnjom najamninom morat će otići još jedno dvadesetak kilometara dalje od sadašnjeg mjesta, a sada su pedesetak kilometara od centra Sydney-a. Oni koji zbog malih primanja čekaju smještaj u sličnom aranžmanu morat će pričekat bar nekoliko godina jer kuća i stanova ima manje od stvarnih potreba.

 

Jedna od već iseljenih kuća spremna za rušenje...

5981280-3x2-940x627.jpg

 

QANTAS Boeing 747-400 VH-OJA u mirovinu….

 

Ovo je bio prvi 747 koji je Qantas kupio tamo još davne 1989 godine. Prilikom isporuke avion je letio do Londona a onda non stop do Sydney-a. Qantas želi pokloniti avion nekom od muzeja ali bar ovdje u Australiji nema zainteresiranih. The Qantas Founders Museum se zahvalio kao i Historical Aviation Restoration Society. Drugi muzeji su suviše mali za tako veliki zalogaj. Kako sada stvari stoje možda će i on putem prethodnih 747,  Sydney - LA – Victorville. 

VHOJA_.jpg

 

image_15.jpg

 

Od ostalih bitno nebitnih vijesti da izdvojim ovu..

 

Singapore (The Republic of Singapore Air Force - RSAF) šalje svoje Black Knights na zrakoplovni sajam u Avalon (24/2/15 – 1/3/15) kako bi uveseljavali avioljupce u dane kad je sajam otvoren za javnost. Ovom prilikom neće biti svih 6 aviona već tri - F-16Cs ali mislim i da će to biti dovoljno. Kad smo već kod njih, RSAF se smatra jednom od najjačih vojnih avijacija u ovom kvartu i šire a sve si to može priuštiti grad država s 5.4 miliona stanovnika upakiranih na 718 kvadratnih kilometara, nešto većim no gradsko područje grada Zagreba (641 kvadratnih kilometara).  Obzirom na veličinu teritorija, kopnena vojska i avijacija uglavnom vježbaju na sjeveru Australije….

 

Black-knights.jpg

 

Medo

 

P.S. Danas je najduži dan ovdje… upravo je počeo dugo očekivani pljusak.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#53 DB

DB
  • Članovi
  • 11,626 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 22.12.2014. - 11:04

an_smiley.gif

 

Prošli tjedan stanovnici koji žive na mjestu i bližoj okolici budućeg drugog aerodroma u Sydney-u (Badgerys Creek) dobili su obavijest da je krajnji rok za iseljenje 15/6/2105. Nakon tog datuma trebali bi početi pripremni radovi.

 

...

 

 

Za 90 godina, ko živ, ko mrtav ... s030.gif d020.gif



#54 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 22.12.2014. - 11:24

 

Za 90 godina, ko živ, ko mrtav ... s030.gif d020.gif

 

an_smiley.gif

 

AIR8-400x300.jpg

 

 

.Medo

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#55 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 28.12.2014. - 12:13

an_smiley.gif

 

Zadnjim letom Melbourne – Sydney, posljednji 767 je prestao biti dio Qantasove flote. Ukupno ih je bilo 46.

 

U avionu su uglavnom bili avioljubci koji su na taj način otpratili avion na posljednjem komercijalnom letu. Kapetan aviona prilikom ispraćaja u Melbourne.

IMG_2401.jpg

 

Uzlet u Melbourne

VH-OGL-767-YMML-final-take-off-271214-VI

 

Prigodni broj leta
IMG_2387.jpg

 

Krug iznad Sydneya

VH-OGL-3_small.jpg

 

Pozdrav u Sydneyu

VH-OGL-4_small.jpg

 

Posljednji iskrcaj putnika

VH-OGL-5_small.jpg

 

Za razliku od većine drugih 767, ovaj će nastaviti letjeti kao dio Canadian low-cost carrier WestJet.

 

Od  studenog 1991 pa do zadnjeg leta, avion je imao 5 miliona putnika. Prosječno je letio 10 sati dnevno i preletio je nešto više od 60 miliona kilometara. Podaci i slike su preuzeti s Australia Aviation.

 

Medo

 

P.S. Lijep sunčan dan. 30.

 

 

 

 

.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#56 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 28.12.2014. - 14:22

Čudno mi je da širokotrupac leti na načelno lokalnoj liniji (koliko traje let Melbourne-Sydney? Sat i pol?).

Ili je to bilo samo za ovaj oproštajni let?

#57 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 28.12.2014. - 16:52

Ako je velika potražnja za sjedalima na pojedinom letu, koriste se i širokotrupci na kratkim rutama..

 

Ima dosta takovih primjera..

Primjerice Emirates koristi svoj Airbus A380 na ruti Dubai - Kuwait (1:45h), može se naći još poneka tako kratka ruta na kojoj koriste A380.

Zatim British zna koristiti svoje 767 na letovima unutar Europe, dakle ~2h let..

Također Turkish je u ljetnoj sezoni letio između Beča i Istanbula sa Airbusom A330, let od 2h..

Nije baš prečesto, ali ima dosta primjera korištenja širokotrupaca na kraćim rutama.



#58 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 28.12.2014. - 21:28

Čudno mi je da širokotrupac leti na načelno lokalnoj liniji (koliko traje let Melbourne-Sydney? Sat i pol?).
 

 

Ako je velika potražnja za sjedalima na pojedinom letu, koriste se i širokotrupci na kratkim rutama..

 

an_smiley.gif

 

Do 1993 letjeli su isključivo na međunarodnim linijama da bi od tada bili postepeno uključeni na domaćim linijama, počevši s linijama s istočne obale na zapadnu (Perth). Zadnjih desetak godina, koliko znam, letjeli su gotovo isključivo na domaćim linijama i to uglavnom pravac Brisbane – Sydney – Melbourne, a jedini međunardni let je bio do Honolulu-a.  Let između Sydney-a i Melbourne je peti u svijetu po broju prevezenih putnika, a traje oko sat i po  vremena. Lani je na toj liniji prevezeno sedam miliona putnika. Linija Tokyo Haneda – Sapporo ima najviše putnika, preko milion mjesečno. Zatim dolaze letovi na liniji Seoul Gimpo – Jeju i Tokyo Haneda – Fukuoka te Beijing – Shanghai.

 

Avioljupci na zadnjem letu…

IMG_2312.jpg

 

767 je na domaćim linijama uglavnom zamijenjen s A330-200.

QANTAS_Airbus_A330-200_PER_Monty-1.jpg

Podaci i slike Australia Aviation.

 

Medo

 

P.S. Oblačno s mogućim pljuskovima pa razvedravanje. Do kraja tjedna živa bi trebala dostići 40, a onda natrag do 35.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#59 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 05.01.2015. - 05:23

an_smiley.gif

 

U jednom od prijašnjih priloga napisao sam da će predzadnji 767 odletjeti u Victorville (USA) i tamo ostati, a zadnji da je prodan... istina je sada nešto drugačija. Ugovor o prodaji je izgleda u pitanju. Predzadnji  je promjenio pravac zadnjeg leta jer je Qantas našao novo  mjesto za svoje otpisane  avione  kao i za one koje stavlja u rezervu.

To novo mjesto je u Australiji i zove se Alice Springs.  Alice Springs se nalazi u centralnom djelu Australije u području gdje je kiša česta kao dobitak na lutriji. Od sredine 2013 tu postoji  prostor za prijem aviona koji se stavljaju  u rezervu,  a isto tako i aviona koji su posve otpisani i evenutalno služe za rezervne dijelove... do konačnog kraja. Kompanija koja to vodi posluje pod imenom APAS (Asia Pacific Aircraft Storage). Prostor od 110 hektara se nalazi odmah do lokalnog međunardnog aerdroma  osposobljenog  za primanje svih tipova putničkih aviona uključujući i 380. Trenutačno je prostor uređen za skladištenje do 250 aviona ali nema problema za bilo koje buduće proširenje. Kompanija pruža iste servisne uvjete kao  Victorville i čini se da je konačno počela privlačiti korisnike jer od šetog mjeseca prošle godine avioni su počeli dolaziti, za sada sramežljivo. Trenutačno je tamo smješteno  11 aviona od kojih većina koristi taj prostor dok se ne odluči što s njima i do tog trenutka avioni se redovno održavaju.

Dijelovi aviona ili reciklirani materijal je moguće transportirati željeznicom.  Obzirom da Australija i USA u blizini imaju vrlo važnu prislušnu stanicu, a koriste aerodrom, osiguranje je izuzetno dobro.

 

Snimak prostor nakon otvaranja i pozicija
FacilitySmall.jpg

 

DistanceMap.jpg

 

Zadnji let prvog aviona koji je tamo sletio

5498898-3x2-700x467.jpg

 

5500472-3x2-700x467.jpg

 

Broj lagano raste

gal3-600x400.jpg

 

Evo nekoliko osnovih podataka za članove koji misle ostaviti svoju igračku u Alice Spring

 

Alice Springs Airport is capable of taking code E-type Aircraft B777/B747 and certified for A380.

Runway Information

Magnetic Bearing: Runway 12/30 Bearing 115° (Principal Runway)

Reference Code: Code 4

Length / Width / Slope: 2438m x 45m, slope down at 0.3% to the southeast

Graded Strip: Approaches: Rwy 12 1.20% take-off gradient   

Rwy 30 2.12% take off gradient

Pavement type and rating: PCN 60 Flexible high strength sub-grade

Tyre Pressure 1750kPa or 254 PSI – Determined by Aircraft usage Runway grooved.

Type A Chart – Edition 1 May 2004

Runway 12/30 Turning Nodes

The current node configurations allow for B747/B777/A380/A340 to conduct 180° starboard turns. The node line is designed for standard A340-600 / B777-300ER wheel deflections. All other aircraft are to use minimum speed and maximum radius turns to avoid pavement damage.

Approach Lighting

Runway 12/30 T-VASIS

Runway 12 HIAL-CAT1

Note 0930-2200 UTC HIRL & HIAL only

Available with 90 minutes prior notice.

Curfew and Noise Abatement

Alice Springs Airport is open 24/7 and there are no restricted flight paths for noise abatement procedures.

 

 

Medo

 

P.S.  Sunčano, očekuje se 35 uz sjevero zapadni vjetar što nije dobro jer požar na periferiji grada i dalje hara. Sutra se očekuje 37. 

 

.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#60 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 07.01.2015. - 06:32

an_smiley.gif

 

Kako je lijepo imati padobran kad zatreba.

 

Danas oko podne po lokalnom vremenu padobranski klub iz Taupo-a (Skydive Taupo – New Zealand) je imao peh s avionom kilometar i po nakon uzleta. Pilot uočivši da ima ozbiljnih problema jednostavno je naredio dvanestorici putnika  - skači… i kad su svi iskočili onda je i on iskočio. Nitko nije ozlijeđen ali su svi osim jednog sletjeli u jezero koje iako je sredina ljeta uvijek nekako prohladno…

 

The Transport Accident Investigation Commission (TAIC) istražuje uzrok nesreće i potvrđuje da su 6 tandem majstora, 6 putnika i pilot neozlijeđeni.

 

Avion na dnu jezera…

tailtail.jpg

 

ne tako daleko od obale

copter.jpg

 

Link do videa koji pripada NZ Herald-u

http://bcove.me/thh397ra

 

Video Skydive Taupo u kojem je nesretni avion

 

Medo

 

P.S. Ovo je fileov posao… pa možda doda nešto. Inače, jezero Taupo je meni jedno od najljepših jezera koje sam do sada posjetio... i kupao se.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users