Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Australija i NZ - zrakoplovne novosti i ostale (ne)bitne sitnice


  • Please log in to reply
139 replies to this topic

#21 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 17.10.2014. - 11:11

Opa, vidim i ti redovito pratiš zrakoplovne vijesti. :)

 

an_smiley.gif

 

Razlog je vrlo prozaičan. Ja sam ih inficirao željeznicom i još nekim "ozbiljnim" stvarima, a oni mene zadnjih godina avionima. Stariji razmišlja o dozvoli, a mlađi će sasvim sigurno ako on krene. Ne, ja se ne spremam. To je skup sport i da bi se došlo do amaterske dozvole treba potrošiti preko A$ 20.000 i to ponekad potraje godinama jer treba imati minimum 60 sati leta, a od toga mislim da je 20 samostalno + teorija. Najam Cessna 172 S za sat vremena je skoro 300 dolara + 30 dolara aerodromu. Kad se leti s nastavnikom onda je 400 + 30 za aerodrom. 

Stariji je arhitekt i sticajem sretnih okolnosti, među ostalim, projektira i nadzire izgradnju kontrolnih tornjeva. Kad je počeo s prvim tornjem prije 6 godina njega je to još više približilo avionima...  a ostalo je lančana reakcija.

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#22 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.10.2014. - 09:05

Medo, ako znas neke detalje o kupnji Tiger Airwaysa od strane Virgin Australie... Inace, sa zadovoljstvom citam! :)

 

http://www.bbc.co.uk...siness-29655383

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#23 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 18.10.2014. - 11:36

Medo, ako znas neke detalje o kupnji Tiger Airwaysa od strane Virgin Australie...

 

an_smiley.gif

 

Pa nema se tu puno dodati članku s BBCija osim da Tiger ima 17 destinacija, a ne 12 kao u članku. Virgin Australia čini mi se da radi vrlo mudar potez jer će imati odriješene ruke i sada će biti pravi trn u oku i  Qantas-u i Jetstar-u. Virgin Australia (bivši Virgin blue) je slično počeo kao  Tiger airways s time što su imali nešto više početne sreće jer su uletjeli u djelomice prazan prostor nakon likvidacije  ANSETT Australia (velika kompanija) tako da su jeftino dobili prostore na aerodromima i manju konkurenciju. Startali su s dva aviona. Zadnjih godina VA diže razinu usluge tako da praktično prestaje biti tradicionalni low cost carrier i time je postao ozbiljna konkurencija Qantas-u. Potpunim preuzimanjem Tiger Airways-a  VA planira konkurirati JestStar-u koji dobro posluje kao low cost carrier, a dio aviona bi koristio za jeftine letove na „kratkim“ linijama prema vani što i JetStar radi. Ako se preuzimanje odobri, a nema razloga da tako ne bude, onda će već slijedeće godine ujediniti, koordinaciju, održavanje, prepoloviti narudžbu aviona i vjerojatno otpustiti bar 20% zaposlenih u Tiger-u.  Tiger će sasvim sigurno bar još neko vrijeme zadržati ime i ako plan restrukturiranja uspije, Tiger bi za dvije godine trebao poslovati pozitivno.

 

Tiger je prilično loše startao na Australskom tržištu (2007) što me čudi obzirom tko su bili osnivači, Singapore Airlines i Virgin Australia Holdings. Tiger je imao problema s licencom tako da su avioni bili prizemljeni gotovo 5 tjedana (2011) što je naravno bila katastrofa za kompaniju, a to je opet išlo na ruku VA koji je odmah preuzeo letove koje je Tiger morao napustiti. Nakon što je ponovo dobio dozvolu letenja počeo je polako da se vraća na bivša odredišta ali nije uspio pozitivno poslovati. Ovakav kakav je Tiger teško da je imao budućnost, a dugovi koji su se gomilali sad je preuzeo VA i od tuda kupovina za $1. Pored 13 aviona, Tiger je ima još deset naručenih.  

Adelaide bi trebala profitirati jer će VA otvoriti održavanje ovdje, a zatvorit će u Perth-u.

 

Neznam jel sam uspio odgovoriti… ali sam jutros razmišljao da napišem nešto o tome  večeras.

 

1024px-VHVNR.JPG

 

Medo

 

...


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#24 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.10.2014. - 18:38

Neznam jel sam uspio odgovoriti… ali sam jutros razmišljao da napišem nešto o tome  večeras.

 

Odlicno! Hvala!

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#25 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 19.10.2014. - 12:52

an_smiley.gif

 

Indicija da Qantasu možda ponovo sviće je jučer potpisan dvadesetgodišnji najam novog hangara za održavanje A380 na Los Angeles International Airport (LAX). Uz njega dolazi i dva parkirna mjesta za avione + uredski prostor itd, Očekuje se potpisivanje sličnog ugovora za najam hangara do ovog u koji bi mogao stati A380. Sve to skupa znači da Qantas računa na duže vrijeme i da LAX postaje USA baza za A380.Osim za najam Qantas će morati investirati oko A$ 30 miliona za opremu hangara za servisiranje. Čini se da Qantas planira veće prisustvo u USA.
Postojeći Qantas hangar na LAX u kojem se obavljaju rutinski servisi između jutarnjeg dolaska i večernjeg odlaska je na redu za rušenje i Qantas ga mora napustiti do 31.12.2015.   

 

Polijetanje s LAX

AIRBUS-A380-QANTAS-LAX-0210-RF-IMG_3049.

 

Ako budete tražili novi hangar tu vam je mapa

qantashangar.jpg

Stari hangar na LAX...

IMG_1495.jpg

Slike iz Australia Aviation.

 

Medo

 

P.S. Nema. Kasno je i idem spavati.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#26 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 22.10.2014. - 08:57

an_smiley.gif

 

Evo da ne bi ispalo kako stalno donosim vijesti koje se tiču Australije… NZ nema pravog portala za zrakoplovne vijesti pa je teško naći nešto što bi Vama moglo biti interesantno. Koliko znam, postoji jedan mjesečnik ali isto tako pretplata za njega, a i ono što donosi više je za amatere letače.

 

 

60023_air_new_zealand.jpg

Kompanija je osnovana 1939 ali pod imenom  TEAL (Tasman Empire Airways Limited) i bavila se isključivo međunarodnim letovima. Kompanija je imala vrlo dobre poslovne veze s tadašnjim Qantasom pa su putnici nastavljali dalje put prema Evropi leteći Qantasovim avionima. Obzirom da je za državu bilo bitno da ima dobre veze za svijetom (NZ je bogu iza leđa kao i Australija), 1961 postaje vlasništvo države (NZ), a 1965 kompanija se preimenuje u Air New Zealand.  Kompanija se i dalje nastavlja baviti prvenstveno međunarodnim letovima. Dvadesetak godina kasnije, 1978., vlada je još jednom umiješala prste,  sada kupivši lokalnu kompaniju -  New Zealand National Airways koja se bavila isključivo domaćim letovima te je kompaniju priključila Air New Zealand. Razlog kupovine je da se sredi lokalno tržište i da Air NZ na mala vrata dobije monopol na putnike.  Desetak godina kasnije, nakon teške ekonomske krize na NZ, vlada privatizira/prodaje kompaniju. Privatna idila je trajala do 2001. kad je kolapsom ANSETT Australia ( Air NZ tada većinski vlasnik), vlada opet vratila kompaniju u svoje okrilje sada kao većinski vlasnik (76%).  Ansett Australia je u trenutku kolapsa imala 108 aviona i letjela na 57 odredišta. Da vlada NZ nije reagirala vrlo lako se moglo desiti na Air NZ kao vlasnik završi poput Ansett-a pa da Qantas preuzme monopol u tom djelu svijeta, a onda ne bi bilo kraja vicevima u Australiji na račun Kiwija, a i ovako ih ima dosta. Oziji s pravom pripisuju gubitak Ansett-a nesposobnošću Air NZ koji je u tom trenutku zinuo više no što može progutati, a da ne spominjem da je Air NZ htio kupiti i Virgin Blue (danas Virgin Australia).

 

Danas Air New Zeland većinom leti na međunarodnim pravcima te nekoliko lokalnih. Za domaće linije pod svojim okriljem ima tri kompanije, Air Nelson, Eagle Airways i Mount Cook Airline.   Kompanija u ovom trenutku ima 105 aviona i leti na 58 destinacija te ima 11.000 zaposlenih. Prošle godine Air NZ je prevezao nešto manje od 12 miliona putnika. U sve brojke uključene su i kompanije pod okriljem Air NZ. Bez manjih kompanija koje se bave domaćim letovima, Air NZ ima 50 aviona uključivši i dva Boeing 787-9 koji su najnovije prinove. Naručeno je još 8 aviona istog tipa. Osim Boeinga, naručeno je i 14 Airbus A320neo/A321neo čije isporuke će početi  krajem 2017. Ove godine je povučen zadnji 747-400, a taj i prijašnji su zamijenjeni  su sa sedam Boeing 777-300ERs.

Glavni međunarodni  pravci Air NZ su prema Australiji, Južni Pacifik, te tri grada u daleko istočnoj Aziji i dva pravca prema USA.

Logo kompanije (koru) koje se vidi na repu je stilizirani oblik otvaranje srebrene paprati (silver fern). Taj logo je uveden 1973 i zamijenio je stari, stilizirane zvijezde južnog križa. Srebrna paprat je više-manje uz pticu kiwi, simbol NZ. Pticu kiwi nisu mogli staviti kao logo jer ta ptica ne leti.

koru1.jpg

 

 

Stari logo DC8,

Air_New_Zealand_Douglas_DC-8_SYD_Wheatle

 

Novi logo i varijacije

DC10

DC-10_of_Air_New_Zealand_at_Heathrow_-_1

 

1920px-Air_New_Zealand_747-400_sideview.

 

1280px-Air_New_Zealand_A320_ZK-OAB_%22Al

 

1920px-London_12_2012_LHR_4836.JPG

 

1920px-Air_New_Zealand_B777-300ER_lands_

 

Safety video… dva atipična…

 

 

 

Medo

 

P.S. Osobno iskustvo s Air NZ je vrlo lijepo. Zadnji put sam letio s njima koncem prošle godine.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#27 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 25.10.2014. - 02:11

an_smiley.gif

 

Obzirom da sam dobrovoljno preuzeo ulogu javljanja iz ovog djela naše planete da nastavim jer ima i dobrih vijesti. Prva i nije tako bitna…ali je vijest.

 

Prekjučer su ovdje sletjeli Rolling Stones-i u svom 767 i avion je od tada uredno parkiran na aerodromu. Nisam išao da ga vidim jer me oni nikad nisu previše mučili ali je zato tisuće ljudi koje to mučilo otišlo tamo, a desetine čuče u blizini mjesta gdje su odsjeli ne bi li uhvatili njihov lik bar na tren. Nisam siguran dali smijem objaviti sliku aviona jer je oko njih sve živo zaštićeno osim njih samih od sebe… ako vas interesira možete vrlo lako naći na netu, a evo i linka.

 

Na jučerašnjoj konferenciji za novinare predstavnici Qantasa su bili vrlo sretni jer je kompanija u prvom kvartalu financijske godine poslovala s dobiti. U međuvremenu od kad ta kriza traje Qantas je izgubio nešto više od 10% lokalnog tržišta i gotovo 50% putnika na međunarodnim letovima. Ovi podaci su najviše posljedica rezanja broja linija, a tek manji dio na domaćem tržištu je posljedica agresivnog pristupa Virgin Australia koji prestavši biti low budget carrier nastoji prigrabiti dio kolača. Najveća bitka se vodi na linijama koje vode od istočne obale (Syd, Mel, Brisb) prema Perth-u. Obje kompanije su na tom letu lansirale business klasu koja je gotovo isto kao i prva u dugim letovima. Koliko će se naspavati za ta 4 sata leta ostaje da se vidi.

 

plane-qantas-b747-web.jpg

Slika whole9yards

 

I zadnja vijest je o lokalnom aerodromu u Adelaide. Vlasnici su donijeli plan za slijedećih 20 godina u kojem se predviđa daljnje proširenje aerodroma uz više no dvostruko povećanje broja putnika. Ovaj aerodrom treću godinu za redom bilježi najveći porast broja putnika u usporedbi s ostalim većim aerodromima u Australiji. Država, ministarstvo za turizam je dala dosta novaca kako bi se pojedine kompanije privuku ovdje i izgleda da to donosi plodove. Među ostalim broj zračnih mostova bit će utrostručen, a zgrada terminala će biti dvostruko veća (duža). Također se predviđa veliko proširenje komercijalne zone do aerodroma, te gradnja novog hotela i po prvi put se službeno spominje povezivanje aerodroma tramvajem do grada. Vlasnici planiraju investirati nešto više od dvije milijarde dolara u tom periodu. Kratak video ispod dat će vam bolju sliku no moje riječi. Osobno viđenje, aerodrom u Adelaide je jedan od boljih u ovom dijelu svijeta. Jedan od velikih pluseva je i gradski transport koji ima nekoliko linija do aerodroma tako da je moguće za 3 dolara doći do kuće… uz eventualno presjedanje. Nije toliko bitno za Vas ali meni recimo autobusom od doma do aerodroma treba oko 45 minuta dok s autom treba nekoliko minuta manje. Razlog tome je O bhan (pisao sam o tome).  

 

 

Medo

 

P.S. Kad sam već spomenuo Rolling Stones-e, oni ovdje večeras imaju koncert. Očekuje se oko 60.000 ljudi i vjerojatno nešto manji broj oko stadiona koji će to slušati. Najjeftinija karta je A$250.  Koncert je nastavak turneje koja je bila prekinuta prije gotovo 6 mjeseci.

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#28 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 25.10.2014. - 19:19

Sad se mogu i ja malo pridružiti Medi pa staviti koju vijest iz tog dijela svijeta..

 

Air New Zealand ima zanimljiv safety vieo.

Pogledajte, pogotovo ako ste ljubitelj Hobbita, LOTR ili sličnih filmova. :)

 



#29 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 28.10.2014. - 02:16

an_smiley.gif

 

United Airlines je jutros ušao u knjige najdužih non-stop letova na redovnim linijama s avionima Boeing 787 sletjevši u Mlebourne nakon što je non-stop preletio 12,748km. Let s 787-9 od Los Angeles-a je trajao 15 sati i 10 minuta. Prijašnji nadjuži let s tim tipom aviona je bio na liniji  Addis Ababa – Toronto, 11,514km.

 

Nakon dva sata zadržavanja u Melbourne avion se vraća natrag (UA99).  Na ovoj liniji United će koristi 787-8s i 787-9.

Obzirom da je Virgin Australia u subotu do daljnjeg odustala od leta na toj liniji, liniju sad drže Qantas i United.   

 

Rekorder prije poletanja

united7879.jpg

Slika australianaviation

 

Medo

 

P.S. Najdužu non-stop putničku liniju i dalje drži Qantas leteći od Sydneya-a do Dallasa, 13,804km. Qantas sad koristi A380 na toj liniji.

 

.

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#30 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 29.10.2014. - 08:45

27.12.2104. će biti zadnji let Qantasa sa avionom Boeing 767-300ER, koji izlaze iz flote.

Zadnji let će biti na relaciji Melbourne - Sydney.

 

Medo, jel znaš kud odlaze ti avioni, dali se prodaju nekome il idu u staro željezo?



#31 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 29.10.2014. - 10:53

27.12.2104. će biti zadnji let Qantasa sa avionom Boeing 767-300ER, koji izlaze iz flote.

Zadnji let će biti na relaciji Melbourne - Sydney.

 

Medo, jel znaš kud odlaze ti avioni, dali se prodaju nekome il idu u staro željezo?

an_smiley.gif

 

Koliko znam, dvoje ih je već prije otišlo pravac Victorville, USA, jučer je otišao 767-338ER VH-OGJ  … a mislim da znaš što to znači… slika je u prilogu. Tamo već ima nekoliko 747-400. Šteta jer su ti avioni imali prije dvije godine detaljni remont i upgrade. Činjenica je da su postali preskupi za letove, a meni će „faliti“ jer su sjedišta bila komotna. Inače, zadnji let je skoro bukiran za avioljupce, a avion bi trebao oproštajno posjetiti sve glavne aerodrome. Najvjerojatnije da će svi završiti tamo, mada opet postoji priča/želja da bi jedan mogao završiti u muzeju. Ne vjerujem. Ako se to desi... javit ću.

 

Jedan 747 je krenuo na četverotjedni let oko svijeta i onda će i taj pravac Sydney- LA – Victorville.  

 

image_15.jpg

 

Medo

 

P.S. Žale se ovdje ljudi koji žive u okolici aerodroma da je 777-300ER najbučniji avion. Emirati ga koriste. Slijeće svaki dan oko 20 sati, a uzlijeće oko 22.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#32 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 02.11.2014. - 07:53

an_smiley.gif

 

Air NZ se vraća u Singapore

 

Ako se spremate dole evo dobrih vijesti, a ako ne onda je dobro znati...može nekom ustrebati.

Nakon 8 godina izostanka, 6 siječnja Air New Zealand se vraća s dnevnim letom Singapore – Auckland. Kiwiji će tako imati dva leta dnevno za Auckland/Singapore i moći će birati između Singapore Airlines ili patriotski, Air NZ. 

Singapore Airlines će letjeti s A380 dok će kiwiji biti nešto skromniji pa će koristiti Boeing 777-200ER. Da budem precizniji A380 leti od prošlog tjedna. Singapore Airlines također leti na liniji Singapore – Christchurch.

Obje kompanije su dio Star Alliance, a novi dogovor o codeshare će dati mogućnost daljnjeg leta od Aucklanda prema pacifičkim otocima i naravno od Singapore prema Aziji i Evropi. U codeshare će biti uključeni i letovi prema Christchurch-u na kojem isključivo leti Singapore Airlines. Letovi prema Christchurch-u su bili neko vrijeme po upitnikom obzirom na manji broj putnika, pogotovo nakon zemljotresa. Izgleda da je sad sve ok i da let ostaje.

 

Air_New_Zealand_Boeing_777-200ER_MEL_Zha

Singapore_Airlines_A380-800_9V-SKJ_ZRH_2

 

Auckland - međunarodni

Auckland_Airport_Seen_From_Light_Plane_0

Slike wiki

 

Medo

 

P.S. Lijep sunčan dan uz lagani južni vijetar. 25 stupnjeva.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#33 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 04.11.2014. - 09:13

an_smiley.gif

 

Evo sad sam u file-ovom dvorištu… pa kad on neće…

 

Queenstown (NZ) koji je lani imao oko 1.3 mil putnika kreće u proširenje krila koji je namijenjen za međunarodne letove. Za usporedbu, taj aerodrom ima oko 40% manje putničkog prometa nego zagrebački, a Qeenstown s okolicom ima oko 30.000 stanovnika. Najveći broj putnika čine turisti, pogotovo u zimskom periodu koji je najprometniji. Najbliži međunarodni aerodrom je u Chirstchurch-u, 480 km. Dunedin iako je puno bliži ne računam jer ima samo nekoliko međunarodnih letova (prema Australiji).

 

Sadašnji kapacitet obrade do 500 putnika na sat u međunarodnom djelu trebao bi se povećati na 1000. To bi se trebalo postići proširenjem zgrade za oko 4000 kvadratnih metara u kojem bi bili novi terminali kao i carinsko-pasoška kontrola. Sve ovo bi trebalo biti dovršeno do kraja slijedeće godine kao dio prve faze proširenja i modernizacije prihvata putnika. Druga faza bi bila rekonfiguracija postojećeg prostora nakon što se novi dio otvori, a treća faza bi bila izgradnja novih terminala i proširenje prostora za prijem putnika. Za drugu i treću fazu vremenski rok se ne spominje.

 

Od svibnja ove godine aerodrom je dobio privremenu dozvolu za rad noću, a od prosinca ove godine počet će letovi i prema  Gold Coast (Australija).

 

Pogled iz zraka i dio unutrašnjosti

Queenstown_Airport_view_from_Deer_Park.j

 

Check_in_Hall.jpg

 

12_01_13_10_02_EKSC_Logo_subpage_new_tcm

 

Sudeći po izjavi Nabil Sultan (senior president) izgleda da Emirates nije samo zainteresiran za putnike koji lete iz Australije već ima apetita za što više tereta.  Prošle godine je prebacio preko 100.000 tona na liniji prema UAE. Ovdje se uglavnom radi o svježim prehrambenim proizvodima.  Slijedeće godine ta cifra bi trebala biti bar dvostruko veća. Osim prema UAE, Emirates (Emirates SkyCargo) iz Australije leti prema Singapore i Kini. Trenutno teretna flota ima 14 aviona, 12 Boeing 777F i dva 747-400ERF. Slijedeće godine bi trebao dobiti još jedan 777F, a pregovara se još o dodatnim 777F. Maksimalna nosivost 777F je 102 tone, dok 747-400ERF može ponijeti desetak tona više i vjerojatno malo krupnije.

 

1024px-2010-07-15_B747_Emirates_N408MC_E

 

U očekivanju redovnih slijetanja Emirates A380 u Adelaide evo jednog vanrednog.

 

Medo

 

P.S. Obzirom da sam jutros tankirao gorivo, današnja cijena je A$1.22 po litri bezolovnog benzina (95 oktana), a to je negdje oko 6.3 kune. Od te svote oko 22% ide državi.

 

.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#34 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 07.11.2014. - 02:03

an_smiley.gif

 

Prošli petak RAAF je potpisao ugovor o isporuci još dva Boeing C-17A Globemaster-a.  Pregovara se o još dva tako da bi RAAF ukupno imao deset C-17A. Boeing  u ovom trenutku gradi 269ti i sprema se prekinuti proizvodnju tog tipa aviona. U planu je izgradnja još 15 aviona koji nemaju naručioce ali će se vjerojatno prodati bez problema obzirom na interes nekih zemalja, posebice Indije i Australije.

 

Na zadatku u Afganistanu

RAAF_C-17_Afghanistan.jpg

 

Let iznad Canberra-e. U centru slike, ispod aviona je parlament Australije.

AIR_C-17_RAAF_Over_Canberra_lg.jpg

 

Ako se pitate odakle konjić... on je dio grba 38 eskadrile RAAF 120px-36SqnRAAFCrest.png

 

Polijetanje

 

Medo

 

P.S. Sunčano uz lagan sjeverni vjetar.  Očekuje se 38.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#35 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 11.11.2014. - 21:16

an_smiley.gif

 

Drugi putnički aerodrom u Sydney-u

 

Priča o tom drugom putničkom aerodromu traje već dobrih 50ak godina da bi se zahuktala tamo od 2011 kad je postala dio predizborne kampanje jer se postojeći aerodrom, Kingsford Smith Airport, polako ali sigurno primiče „maksimalnom kapacitetu“. Prema prošlogodišnjim podacima aerodrom  je koristilo nešto manje od 40 miliona putnika. Aerodrom više nema puno prostora za širenje pogotovo za još jednu sletno - poletna stazu, a i postojeće nisu idealno rješenje. Pokušava se nešto napraviti s povećanjem frekvencije slijetanja/uzlijetanja i tu se može eventualno dobiti još  do  5 -10 slijetanja/uzlijetanja na sat ukoliko se promjene postojeća pravila koja  dozvoljavaju do 80 slijetanja/uzlijetanja po satu. Postojeća pravila su  donesena  sredinom 90tih, a od tada se dosta stvari promijenilo. Dodatna otežavajuća okolnost je što aerodrom ne radi između 11 navečer i 6 ujutro, osim u izuzetnim slučajevima.

 

Zgrada međunarodnog terminala, a malo više desno su dva terminala za domaći promet.

sydney%20and%20sydney%20airport.jpg

 

Bilo kako bilo i uz sve te moguće promjene, postojeći aerodrom će dostići maksimalni kapacitet za 10 – 12 godina što znači da bi alternativa trebala biti operativna negdje u periodu 2025-2027. U igri su bile dvije lokacije u široj okolici Sydney-a te aerodrom Canberra uz uvjet da se napravi brza pruga između ta dva grada.

U travnju ove godine federalna vlada je konačno donijela odluku da se drugi aerodrom gradi 60 km zapadno od postojećeg na području Badgerys Creek-a i aerodrom je dobio neslužbeno ime - Western Sydney Airport. Teren na kojem će biti drugi aerodrom u vlasništvu je države, a prije dvadesetak godina donesen je urbanistički plan u kojem je određena visina gradnje i vrsta objekata u tom djelu šireg Sydney-a. Taj urbanistički plan ide u prilog gradnji aerodroma koji će biti otvoren 24 sata. 

 

Da se stvari nakon odluke ipak kreću govori to da su vlasnici Kingsford Smith Airport dobili na razmatranje predugovor o gradnji pa ako oni odbiju onda će se raspisati natječaj. Ono što se za sada zna je da se predviđa etapna gradnja i da bi se u prvoj etapi gradila jedna poletno – sletna staza i prateća infrastruktura te zgrada terminala. Aerodrom bi trebao biti operativan 2025/26, Najvjerojatnije bi taj aerodrom bio korišten bar u prvo vrijeme za nisko tarifne kompanije. U ovom trenutku ne postoji pravi pristup do područja gdje bi bio aerodrom i trebale bi se izgraditi priključne ceste i u daljnjom budućnosti željeznička linija. Očekuje se da bi u početnoj fazi aerodrom trebao imati promet do 10 miliona putnika i zapošljavao bi oko 4.000 ljudi. Broj zaposlenih bi trebao rasti s proširenjem aerodroma. Plan izgradnje za sada nije predočen javnosti… pa nema ni slika. Kad bude vidjet će te.

 

Ovako to danas izgleda.

Western_Sydney_(Badgerys_Creek)_Airport_

 

Medo

 

P.S. Vjerojatno je malo poznato da Melbourne ima i drugi međunarodni aerodrom, Avalon, koji muku muči s privlačenjem aviokompanija. Trenutno taj aerodrom ima samo nekoliko domaćih letova i to prema Sydney-u. Avalon se nalazi oko 60ak kilometara zapadno od centra Melbourne ali samo 10ak kilometara istočno od Geelong-a grada s nešto više od 200.000 stanovnika.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#36 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.11.2014. - 22:49

Samo da kazem da sa zanimanjem pratim! Hvala na ovim odlicnim prilozima!

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#37 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 12.11.2014. - 00:34

Slična priča je s drugim aerodromom u Dubaiju..

Također je krenuo sa jednom pistom, zasad na njega lete low cost kompanije, uz ponekog "klasičara" i tour operatora..

Tek kroz par godina bi trebao postati full operativan kad će se Emirates i ostale kompanije preseliti tamo..

Iako se bar Emiratesu nekak neda sa DXB..



#38 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 12.11.2014. - 05:46

Samo da kazem da sa zanimanjem pratim! Hvala na ovim odlicnim prilozima!

 

pozdrav

toma

an_smiley.gif

 

Što bi naš narod ovdje rekao - You are welcome!

 

Slična priča je s drugim aerodromom u Dubaiju..

Također je krenuo sa jednom pistom, zasad na njega lete low cost kompanije, uz ponekog "klasičara" i tour operatora..

Tek kroz par godina bi trebao postati full operativan kad će se Emirates i ostale kompanije preseliti tamo..

Iako se bar Emiratesu nekak neda sa DXB..

 

an_smiley.gif

 

Avalon je možda za nijansu malo drugačija priča. Bivšem, isključivo vojnom aeorodromu je krenulo dobro. Startao je s 3 domaće kompanije i nekoliko međunarodnih čarter kompanija u prevodu s tridesetak polijetanja/slijetanja dnevno… da bi to stalo prije par godina nekako u vrijeme kad je Tigar Airways bio prizemljen  i inakon toga otkazao 90% pravaca i Avalon kao hub – servisnu bazu. U isto vrijeme su  prestali letovi ostalih kompanija tako da je ostao samo Jetstar koji danas ima 4 dnevna leta za Sydney i 4 leta tjedno za Brisbane . Šečer  dolazi na kraju – Qanatas je prije 4 mjeseca zatvorio svoj remontni centar na aerodromu.  Gradnja novog terminala za međunardni promet je sada na listi čekanja jer nema redovnih međunarodnih letova osim nekoliko čarter letova godišnje.

 

Avalon-Airport.8.gif

 

YMAV.jpg

 

U ovom trenuktu vode se pregovori s novim vlasnikom Tiger Airways’a (Virgin Australia) o ponovnoj uspostavi  letova s aerodroma. Dal će se to desiti znat će se početkom slijedeće godine. Za ovaj aerodrom je povoljno što je u blizini Geelong-a i da se Melbourne širi u pravcu prema aerdromu. Vlada New South Wales-a  je zainteresirana za razvoj aerodroma tako da podržava izgradnju željezničke linije do aerodroma, a spremna je financijski pomoć oko dolaska novih kompanija.

 

 

Osim za tih nekoliko letova dnevno,  aerodrom služi kao mjesto na kojem se svake druge godine održava  Australian International Airshow. Prošle godine u veljači, show je trajao 6 dana i imao je gotovo 195.000 posjetioca koji su imali prilike vidjeti  612 aviona. Slijedeći je u veljači 2015 i trajat će isto tako 6 dana (od toga su 3 dana za javnost). Link do informacija o Airshow 2015.

 

Airshow2013-web-intro-full-date.jpg

 

avalon2015.jpg

 

airshow-1.jpg

 

Medo

 

P.S. Geelong je 70ak kilometara udaljen od Melbourne ili oko 50 minuta brzim vlakom. Grad (200.000 stanovnika) je vrlo lijep, lociran u zaštićenom zaljevu. Da  sredinom XIX stoljeća Melbourne nije varao s mapama na kojim su udaljenosti do rudnika zlata bile daleko manje od stvarnih i time postao mjesto odakle su kretale desetine tisuća prema njima, Geelong kao bliži lučki grad bi vjerojtno danas bio druga priča.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#39 DB

DB
  • Članovi
  • 11,626 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 12.11.2014. - 12:04

an_smiley.gif

 

...

 

P.S. Vjerojatno je malo poznato da Melbourne ima i drugi međunarodni aerodrom, Avalon, koji muku muči s privlačenjem aviokompanija. Trenutno taj aerodrom ima samo nekoliko domaćih letova i to prema Sydney-u. Avalon se nalazi oko 60ak kilometara zapadno od centra Melbourne ali samo 10ak kilometara istočno od Geelong-a grada s nešto više od 200.000 stanovnika.

 

 

Hm ... mislil sam da je taj drugi koji kilometar jugoistočno od Tullamarine-a?  :hm 

Ne sećam se kak se zove, al taj je navodno bil glavni prije nek su sagradili Tullamarine.



#40 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 12.11.2014. - 12:54

 

Hm ... mislil sam da je taj drugi koji kilometar jugoistočno od Tullamarine-a?  :hm 

Ne sećam se kak se zove, al taj je navodno bil glavni prije nek su sagradili Tullamarine.

 

an_smiley.gif

 

Da, bio je to Essendon Airport ili Melbourne airport kako su ga neki zvali. Aerodrom je imao zadnji komercijalni let 1971 godine. Danas je to aerodrom isključivo za privatne avione. Razlog prestanka rada je nemogućnost daljnjeg širenja jer je aerodrom okružen naseljima…. pa je vlada kupila zemljište desetak kilometara dalje i počela gradnju novog aerodroma - Tullamarin airport.

 

Essendon Airport nekad

EN%20aerial%2063%20col%20close%20up.JPG

 

Danas

EN-aerial-W-22-8-07-(Alex-Watts).jpg

 

Tramvajska linija 59 vozi pored tog aerodroma + 2-3 minute pješke. Nekad je vozila do samog aerodroma. Na ovoj staroj slici se još vidi skretanje za aerodrom. Slika je napravljena početkom 70tih.

img744.jpg

Slika tramdownunder - Graeme Bennett Collection

 

Medo

 

P.S. Nešto slično se desilo u Adealide, a mislim da ni drugi gradovi nisu bili imuni od preseljenja aerodroma... Zg - Borongaj pa Lučko npr. itd.

 

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users