Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Australija i NZ - zrakoplovne novosti i ostale (ne)bitne sitnice


  • Please log in to reply
138 replies to this topic

#1 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 29.09.2014. - 07:11

an_smiley.gif

 

 

Danas je prvi dan leta A380 na 13,804km dugoj liniji, Sydney – Dallas/Fort Worth.  Do Dallasa se leti 14 sati i 50 minuta, a natrag 15 sati i 30 minuta. To je trenutno najduža non-stop linija na svijetu.  Zbog povećanog interesa na pravcu prema USA, Qantas je povećao broj letova  tako da ih sada ima 41 tjedno.

 

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#2 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 29.09.2014. - 10:42

Medo, ako želiš slobodno si otvori temu u kojoj ćeš stavljati vijesti iz avijacije samo iz Australije i NZ, isto kao što imaš u željeznicama izvan HR..



#3 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 29.09.2014. - 11:14

Medo, ako želiš slobodno si otvori temu u kojoj ćeš stavljati vijesti iz avijacije samo iz Australije i NZ, isto kao što imaš u željeznicama izvan HR..

 

an_smiley.gif

 

Nisam do sada razmišljao o tome ali ako me ne želiš ovdje onda ću tako nešto morati napraviti an_smiley.gif.an_smiley.gif

Ima ovdje dovoljno štofa jer je ovdje zbog udaljenosti let avionom u unutrašnjosti apsolutna potreba i k tome relativno jeftin, a zbog položaja Australije ako se ide van onda nema druge varijante već avionom. Kud god da kreneš eto avion. 

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#4 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.09.2014. - 11:52

 

an_smiley.gif

 

Nisam do sada razmišljao o tome ali ako me ne želiš ovdje onda ću tako nešto morati napraviti an_smiley.gif.an_smiley.gif

 

Moram reci da cekam s nestrpljenjem! :)

Btw - redovito citam i tvoje izvjestaje o zeljeznici u Australiji, i svaki si put kazem - moram ih pohvaliti! I onda uvijek zaboravim. OK - ovim putem - svaka pohvala!

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#5 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 29.09.2014. - 12:20

 

Moram reci da cekam s nestrpljenjem! :)

Btw - redovito citam i tvoje izvjestaje o zeljeznici u Australiji, i svaki si put kazem - moram ih pohvaliti! I onda uvijek zaboravim. OK - ovim putem - svaka pohvala!

 

pozdrav

toma

 

an_smiley.gif

 

Hvala. Potrudit ću se da opravdam ukazano mi povjerenje.an_smiley.gif

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#6 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 29.09.2014. - 19:28

Eto, sad imaš svoju temu.. :)

Nestrpljivo čekam iduće nastavke.. :)



#7 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 30.09.2014. - 04:08

Eto, sad imaš svoju temu.. :)

Nestrpljivo čekam iduće nastavke.. :)

an_smiley.gif

 

Hvala Ti.

Ako može mala dopuna naslovu rubrike - Australija i NZ - zrakoplovne novosti i ostale (ne)bitne sitnice.

airplane-4.jpg

 

Za novu rubriku nekoliko osnovih podataka o putničkom prometu.

 

U Australiji je sve počelo 1920 godine sa po jednom kompanijom na istočnoj obali i jednom kompanijom na zapadnoj obali. Tih kompanija odavno više nema. 1921 je osnovan Qantas koji eto i dan danas leti. Jedino KLM i Avianca su starije.Na NZ prvi redovni letovi su počeli 1921.

 

Australija u ovom trenutku ima 58 aviokompanija. Od tih 58, 17 kompanija ima više od 2 redovne linije. Čarter kompanije nisam računao, a ima ih više od sto.

 

NZ ima 19 kompanija, a od tih ima 7 koje lete na više od 2 redovne linije. Čarter kompanija ima 17.

 

Od neznam koliko međunarodnih kompanija 38 ima letove za Australiju, a 16 ima letove za NZ.

 

NZ ima 37 aktivnih aerodroma, Australija ima 615. Australija ima također stotinjak aerodroma koji su u vlasništvu velikih farmi ali se tu obavlja isključivo privatni promet uz poneko sletanje Royal Flying Doctor Service (RFDS). RDFS je priča za sebe koja traje skoro 90 godina.

 

Australija ima 17 međunarodnih aerodroma, NZ ima 5

 

1928 je godina kad je ostvaren prvi let između Australije i NZ. Let je trajao 14 sati. Danas je to obično oko 3.5 sata. Putnički promet je uspostavljen 7 godina kasnije.

 

Najduža lokalna putnička linija u Australiji je Brisbane – Perth, 3600 km. (cestom je 4 .400 km) dok je na NZ,0  Auckland - Queenstown, 1043 km. Cestom je 1553 km ali se mora par sati ferijem jer se ide sa sjevernog otoka na južni otok.

 

Najveća lokalna kompanija u Australiji je Qantas, a na NZ je Air New Zealand.

 

Qantas u ovom trenutku ima  141 avion i 42 odredišta dok AirNZ ima 107 aviona i 58 odredišta. 

 

U domaćem letu prevezeno je prošle godine 61 milion putnika u Australiji dok je na NZ prevezeno 14.5 miliona putnika.

 

Međunarodne letove je koristilo 9 miliona putnika na NZ, a 32 miliona u Australiji.

 

Najviše putnika u Australiji putuje prema Sydneyu  a na NZ, Auckland najčešće odredište.

 

Prvi međunarodni let iz Australije s putnicima bio je početkom 1935 prema Singapore, a kasnije iste godne počeli su letovi za NZ. Povezivanje Australije i NZ putničkim avionima 1935 za NZ je bio prvi međunarodni  let.

 

Flying boats su počeli letjeti 1938 na pravcu Sydeny – Singapore pa London. U početku je Qanats pokrivao samo dio letova do Singapore, a dalje prema Londonu je pokrivao Imeperial Airways

flying-boats-imperial-airways-cutaway-2.

 

StateLibQld_1_154471_Flying_boat,_Challe

Wiki

 

Qantas reklama, druga polovica tridestih.

 a2349002u.jpg

Slika State Library NSW

 

Unutrašnjost de Havilland Express tridesetih godina.

p-6579-pc.jpg

Slika pripada Teara-i (NZ enciklopedija)

 

Medo

 

P.S.  Nije da mi je bitno ali da se spomene. Postoji grupa povjesničara (nisu iz Australije) koji tvrde da su KLM i Avianca spajanjem s drugim komapnijama izgubile svoj nezavisan status, a zadržali ime iz komercijalnh razloga. Tom logikom je Qantas nastarija operativna kompanija.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#8 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 30.09.2014. - 07:46

P.S.  Nije da mi je bitno ali da se spomene. Postoji grupa povjesničara (nisu iz Australije) koji tvrde da su KLM i Avianca spajanjem s drugim komapnijama izgubile svoj nezavisan status, a zadržali ime iz komercijalnh razloga. Tom logikom je Qantas nastarija operativna kompanija.

 

Koliko znam, KLM je zaustavio sve Europske operacije za vrijeme WW2 (ipak, letio je na Nizozemskim Antilima), pa nije kompanija koja kontinuirano djeluje. Avianca je mijenjala imena, i strukturu, pa je pomalo upitno koliko je rijec o ISTOJ kompaniji.

Inace, drugi najstariji (iza Qantasa) je Aeroflot, a treci CSA, kojem prema nekim novim izvjescima, ide jako lose i buducnost je upitna...

 

Inace, ime Qantas je kratica za Queensland and Northern Territory Aerial Services (do danas sam bio uvjeren da je ime kompanije neki lokalizam auseu :))

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#9 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 30.09.2014. - 12:26

Što je s onim poznatim podatkom iz Kišnog čovjeka kako Qantas nikad nije imao nesreću sa smrtnim posljedicama? To nije točno, jel?

#10 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 30.09.2014. - 15:14

Što je s onim poznatim podatkom iz Kišnog čovjeka kako Qantas nikad nije imao nesreću sa smrtnim posljedicama? To nije točno, jel?

 

Qantas od 1951. nije imao niti jednu zrtvu, i nikada nije izgubio niti jedan mlazni avion. Prije 1951 je bilo nesreca (i zrtvana nazalost).

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#11 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 01.10.2014. - 01:53

Što je s onim poznatim podatkom iz Kišnog čovjeka kako Qantas nikad nije imao nesreću sa smrtnim posljedicama? To nije točno, jel?

 

 

 

Qantas od 1951. nije imao niti jednu zrtvu, i nikada nije izgubio niti jedan mlazni avion. Prije 1951 je bilo nesreca (i zrtvana nazalost).

 

an_smiley.gif

 

Hvala za dopunu naslova!

 

Kako je Toma naveo - zadnja nesreća u kojoj je bilo ljudskih žrtava desila se 1951. Nitko nije preživio pad aviona. Šest putnika i pilot. Kako se kasnije ispostavilo, uzrok nesreće je bila tvornička greška u nosnom propeleru jer su još dva aviona istog tipa DHA-3 Drover u razmaku od godinu dana imala isti problem ali srećom bez žrtava. Prvi je imao problem kad je bio vrlo nisko, odmah nakon poletanja, a drugi na pisti za vrijeme poletanja.

 

DHA-3 Drover

1024px-De_Havilland_Australia_DHA-3_Drov

Wiki

 

Po sigurnosti Qantas je desetljećima na prvom mjestu u svijetu. Podatak je iz raznh izvora, a po običaju ne koristim wikipediju osim povremeno za slike. Nisam siguran koji se elementi osim sati leta uzimaju u obzir kad se tako nešto vrednuje. Pretpostavljam ali možda netko zna pa mi/nam uštedi vrijeme kopanja po netu.

 

Qantas ili kako ga ovdje zovu – The Flying Kangaroo je u mnogočemu ikona Australije i zato i zadnji pritisak djela upravnog odbora kompanije prije 4 mjeseca da se promjene odnosi u vlasništvu nije prošao kroz parlament. The Australian Commonwealth Air Navigation Act  ne dozvoljava  strani udio u vlasništvu preko 49%. Taj odnos je problem za Qantas jer vlada ne smije sufinancirati, strani kapital nije dobro došao, a margina poslovanja je zadnju dekadu bila prilično tanka. S druge strane Australska vlada je dozvolila ulaz stranih kompanija na domaće tržište + konkurencija na međunarodnom je vrlo oštra. Strane kompanije su odmah skočile na najprofitabilnije linije, a dobar dio njih ima podršku vlade zemalja iz koje dolaze. Do preklani, dok je Qantas letio iz Adelaide za Frankfurt/London,  povratna karta je uvijek bila bar za 10% skuplja no recimo let sa Singapore Airlines. Kvaliteta servisa u avionu je bila podjednaka ali ono što je izdvajalo Qantas je to što je praktično gotovo uvijek letio/sletio na vrijeme i njegovo aerodromsko osoblje je bilo za nijansu susretljivije. Te nijanse nisu bile dovoljne za dobar broj putnika, a ni za mene iako imam srebrenu karticu i time dodatne pogodnosti da ne letim sa Singapore kad je karta bila bitnije jeftinija. Dolaskom Emirates, međunarodni letovi Qantas-a s Adelaidskog aerodroma su prestali. Danas, nakon sedam godina rezanja linija i frekvencije letova u zadnjih mjesec dana Qantas je po prvi put povećao frekvenciju ali za ovaj put samo na linijama prema USA. Nadam se da je to prvi znak oporavka.   

Zbog svega ovog gore, zadnjih godina Qantas-u ne cvjetaju ruže. Broj aviona i linija je smanjen. Dio održavanja je prebačen van zemlje jer je jeftinije, štrajkovi i prijetnja štrajkom su bile česte, a nekoliko tisuća zaposlenih je ostalo bez posla. Ovo ostalo bez posla je u većini bilo kroz raniji odlazak u mirovinu, a jedan dio zaposlenih je odabrao vrlo lijepu otpremninu i našao posao u drugim kompanijama (za nižu plaću). Oni koji su ostali pristali su nakon višegodišnjih pregovora uz štrajkove na zamrznute plaće u periodu od tri godine i nešto „fleksibilnije“ radne uvjete. Usprkos svega toga, san većine koji završe neku od pilotskih škola je da uđu u Qantas jer su uvjeti rada a i plaće još uvijek bolji no u drugim kompanijama koje lete Australijom. Univerzitet za koji sada povremeno radim ima pilotsku školu i svake godine diplomira oko 50ak pilota. Samo dvoje – troje od njih uspiju ući u Qantas program i to uglavnom preko subsidiaries (poslovnih jedinica/podružnica?). Velika većina će morati skupljati sate leteći na malim avionima u unutrašnjosti Australije. Plaća, sitnica. Nakon pilotske škole jedva se može računati na A$30.000 godišnje, a toliko se može zaraditi kao prodavač u većini dućana radeći neko normalnije radno vrijeme. Naravno da s vremenom i promjenom kategorije plaće rastu ali potrebno je desetak godina da dio pilota pređu A$70.000, a tek mali broj će postati kapetani na međunarodnim letovima koji ipak nose prestiž i naravno najbolja primanja. Ako je suditi po raznim izvorima, kriteriji za Qantasove pilote su najstroži. Kakvi su indikativno je vidjeti tko je bio u kokpitu kad je Qantas 380 na letu QF32 imao grdi problem s motorima.

 

From-Sea-to-Sky-The-flying-boats-in-Aust

wiki

 

Budem kasnije nešto više napisao o povijesti i planovima Qantasa. Osobno me zanima period Qantas Flying boats-a kad je let do Londona trajao desetak dana uz cijenu od tadašnjih 200 australskih funti koja je danas negdje ekvivalent oko A$30.000. Sitnica. Jest da je sve bilo A+ kategorije i u avionu a i gdje su noćili.

 

Ovo je (360p) film o povijesti Australskih flaying boats-a. Znam da je dug ali je interesantan… bar meni. Nadam se i još nekome. Ima i pucnjave i akcije iz II svjetskog rata ako je to nekom dodatni motiv.    

 

Medo

 

P.S. Uvijek zaboravim spomenuti da je Qantas 2003 osnovao Jetstar kao low cost company koja sad ima 75 aviona i linije unutar i van Australije. Jetstar je osnovan kao odgovor na pojavu Virgin Blue, sada preimenovan u Virgin Australia. No to je još jedna priča.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#12 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 02.10.2014. - 10:08

an_smiley.gif

 

And now for something completely different

 

Sonarna potraga za nestalim MH370 se službeno nastavlja od sutra, dolaskom broda GO Phoenix kojeg je iznajmila Malezijska vlada. Potrazi se vjerojatno prekosutra pridružuje i Fugro Discovery, a Fugro Equator bi trebao doći krajem mjeseca. Oba broda pripadaju kompaniji Fugro koja dobila posao pretrage dna tog djela Indijskog oceana. Potrazi će također pomoći i Australski brod, a postoje indicije da će Kinezi napustiti taj dio oceana. Potragom koordinira The Australian Transport Safety Bureau (ATSB). Pisao sam nešto o tome prije tjedan dana.

 

GO Phoenix

2000215.jpg

Slika preuzeta sa Ship spotting.

 

Interesantno je u svemu tome koliko je do sada Australska vlada potrošila na potragu. U prvim mjesecima potrage govorilo se da je će vlada staviti na stranu 60 miliona dolara da bi u 8 mjesecu bilo obznanjeno da je vlada povećala sredstva na 90 miliona dolara. Za sada nema službenih podataka ali se nagađa da je potrošeno blizu 40 miliona dolara. Malezijska vlada je do sada potrošila 9.3 miliona dolara sudeći po izjavi prije dva mjeseca.  U sedmom mjesecu je potpisan sporazum između Malezijske i Australske vlade o podjeli budućih troškova.

 

Naravno da je fascinantan nestanak nesretnih putnika i nadam se  da će se kad-tad naći objašnjenje što se u stvari zbivalo s putnicima. Prije tri tjedna ovdje se dosta pisalo o izjavi Police Chief General Sutarman koji je na sastanku s predstavnicima lokalne zrakoplovne kompanije izjavio kako je razgovarao sa Chief of Police of Malaysia Tun Mohammad Hanif Omar i koji mu je rekao što se zbilo s avionom. Nakon što je njegova izjava procurila u novine General Sutarman je odbio bilo kakav razgovor o toj temi. Ne pišem ovo zato što vjerujem da netko nešto stvarno zna već zato što je ovo, bar po meni, još jedna nepotrebna igra s žrtvama leta. Za ljubitelje teorija link do 10  trenutno najpopularnijih teorija o nestanku MH370.

 

Medo

 

P.S. Australski dolar je ovaj tjedan pao ispod 90 centi US$.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#13 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 04.10.2014. - 12:30

an_smiley.gif

 

Qantas (Queensland and Northern Territory Aerial Services Ltd

 

2-line-Qantas-logo.jpg

 

Malo koja kompanija u svijetu ima reputaciju poput Qantas-a, a obzirom da sam u Australiji red je onda napisati nešto o povijesti te kompanije i ljudima koji su to sve započeli.

Mada nije u analima kompanije, moj prvi let s Qantasom je bio koncem 1993, prvi dan kad su uveli zabranu pušenja na međunarodnim letovima kraćim od 4 sata a da nisam imao pojma o tome. Sasvim dovoljno da let do Australije s NZ bude smoke free. Pušenje na unutarnjim linijama u Australiji bilo je zabranjeno već od 1986. Australija je bila prva, a Qantas jedan od najvećih zagovornika.

 

Osnovni podaci:

 

1920 - Osnovan, prvotno sjedište Winton, Queensland. Osnivači

Sir Hudson Fysh    Paul McGinness    Sir Fergus McMaster, predsjednik

img_qa04_p03.gif     img_qa04_p01.gif     img_qa04_p04.jpg

 

 

Osnivanje

1920_first_meeting_notes_board_small.jpg

 

1921 - Prvi komercijalni let. Avion – Avro 504K

 

Replika prvog aviona - Avro 504K.

Qantas_Replica_Mascot_Airport.JPG

 

1922 - Prva redovna putnička linija 1922 (Charleville to Cloncurry, Queensland)

 

1930 – Sjedište kompanije preseljeno u Brisbane

 

1934 – Promjena imena u - Qantas Empire Airways Limited (jedan od uvjeta da može letjeti u imperijalne zemlje). To je bio početak unutarnje poslovne podjele pa je Qantas sve do kraja 80tih praktično imao dvije grupe pod imenom Qantas.  Jedna je imala letove unutar, a druga van Australije.

 

DSC_3946.jpg

 

1935 – Prvi međunarodni let. Darwin – Singapore

.

1942 – Nakon pada Singapore, leti se za Colombo (Sri Lanka) pa do Pakistana

 

1944 – Klokan postaje simbol.

 

qantas-logo-evolution.jpg

 

1953 – Qantas na liniji za London uvodi ekonomsku klasu.

Super Constellation

1024px-Lockheed_L1049_VH-EAK_Qantas_LAP_

 

1957 – Sjedište seli u Sydney i počeli su, leti se do USA i Kanade (Super Constellations)

 

1959 - Boing 707.

 

Boeing_707_Qantas_%28VH-XBA%29.jpg

 

1967 – Promjena imena  u -  Qantas Airways Limited.

 

1979 – (prvi) uvodi  Business Class

 

Bilo je još važnijih datuma ali mislim da je i ovo sasvim dosta, nije Vam važno od života.

 

Sadašnja „djeca“ (subsidiary company), preminule da ne spominjem:

 

Qantas Link -         regionalni letovi unutar Australije

JetStar Airways -    low budget letovi unutar i van Australije, sad treća po veličini kompanija u Australiji

Network Aviation – Charter letovi kojih ovdje uglavnom prevoze radnike zaposlene u unutrašnjosti A.

Jetconnect –          isključivo letovi između Australije i NZ.

Qantas Freight –    teret

 

Ideja o osnivanju Qantasa je nastala u kolovozu 1920 nakon što su  Fysh i McGinnesso, bivši vojni piloti krenuli na put dugačak 2180 km prešavši kolima (T Model Ford) sjeverni dio Queensland-a i Northern Theritory. Put je bio dio istraživanja tog djela Australije za potrebe vojske koja je osjećala potrebu da uspostavi baze na sjeveru zemlje. Nedostatak  puteva, a time i gotovo bilo kakvog transporta u tom djelu Australije te razgovori s farmerima dalo im je osnova za ideju o zračnom prijevozu pošte, putnika i po potrebi manjeg tereta. Obzirom da nije bilo prave kopnene konkurencije smatrali su da će svojim servisom privući dovoljno posla kako bi ostvarili zaradu.  Da McMaster (treći osnivač) nije sletio sa svojim autom u rijeku na putu prema svojoj farmi i bio time prisiljen promijeniti plan, pitanje je bili Fysh i McGinnesso ikad realizirali svoju ideju. Za vrijeme osposobljavanja auta koje je potrajalo, pričali su o svojim razmišljanjima i uspjeli ga zagrijati za ideju. Obzirom da je on imao nešto kapitala, uložio je sve i…. tako je to krenulo. McMaster je postao predsjednik novo osnovane kompanije i na tom položaju, uz kraći prekid, ostao je sve do 1947. Usput, zbog svog doprinosa razvoju avijacije, 1941 je promaknut u viteza i dobio titulu Sir. Dokumenti o osnivanju potpisani su u The Gresham Hotel, Brisbane, 16/11/1920., a prvi avion koji su nabavili je bio dio vojnog viška.

Hudson Fysh je dobio titulu Sir 1953, kao i McMaster za razvoj avijacije. Treći osnivač,   Paul McGinness napustio je Qantas 1922. i bavio se uzgajanjem duhana, da bi se na početku II svjetskog rata priključio RAAF. McGinness je upravljao prvim avionom na prvoj redovnoj liniji. Pretpostavlja se da je napustio Qantas jer se nije slagao s planovima razvoja kompanije i svojom ulogom u svemu tome.

 

U prvih par godina Qantas je bio isključivo orijentiran na krajnji sjever Australije da bi vremenom postepeno širio mrežu, otvarajući linije duž unutrašnjosti istočne obale i nakon toga prema ostalim dijelovima Australije.

U svemu tome postoji četvrta osoba, W Arthur Baird, koji se priključio osnivačima nakon starta kompanije. Baird-u se može zahvaliti što je vrlo rano postavio vrlo visoke tehničke standarde te se brinuo o nabavi i o održavanju aviona, a kratko vrijeme i o proizvodnji.

 

U ovom hangaru je sve započelo

Qantas_hangar_Longreach.jpg

 

Za vrijeme II svjetskog rata, odmah nakon pada Singapore, Qantas je uspostavio putničku/poštansku liniju s Colombom (Sri Lanka) i tako povezao taj dio svijeta. Let Catalinom je trajao 30 non-stop sati, a ponekad i duže. Letovi su bili bez pratnje vojne avijacije pri punoj radio tišini. Nakon slijetanja i odmora u Colombu, nastavljalo se do Pakistana sa slijetanjem u Indiji. Nakon oslobođenja Singapore, Qantas je bio prva civilna kompanija koje je krenula s letovima, a čini se i zadnja koja je poletjela prije Japanske okupacije.

 

Za vrijeme II svjetskog rata više od dvije trećine aviona je bilo pod upravom RAAF koji je uglavnom koristio te avione za transport ranjenika i medicinskog materijala. Preostalim avionima Qantas održavao unutarnje linije, te linije prema NZ i Sri Lanki.

 

Catalina

1040.190l.jpg

 

Qantas je jedina putnička kompanija u svijetu koja je proizvodila vlastite avione.

 

de Havilland DH.50J, 1928 godine.

Qantas_1922.jpg

 

U svojoj povijesti Qantas je vrlo često bio inovator u civilnoj avijaciji, a  zahvaljujući visokim tehničkim standardima, vremenom je postao simbol sigurnosti. Kakva je budućnost kompanije vrlo je teško reći jer joj zadnjih godina ne cvjetaju ruže. Postoje neke indicije da Qantas izlazi iz krize i da bi slijedeća godina konačno mogla donijela profit ali to je još za vidjeti.

Jedina linija koju ima za Evropu je London, a svojevremeno bilo je 12 gradova. Povećao se broj linija prema USA i u planu je otvaranje linije prema Kanadi. Također se planira povećanje linija prema dalekom istoku. Broj aviona se neće dramatično povećati ali će se flota modernizirati. Do kraja godine Boeing 767-300ER će prestati biti dio flote. Svi 747 će do 2018 biti zamijenjeni s A380. Nabava 787-9 je pomaknuta za 3 godine tako da će prvi avioni stići sredinom 2017.  Okosnicu današnje flote čini 737-800 i u nešto manjoj mjeri A330 (200/300). U floti je također 12 A380 i čeka se na isporuku daljnjih 8.

U ovom trenutku Qantas ima nešto više od 30.000 zaposlenih i 135 aviona.

 

Qantas_Boeing_747-438ER_VH-OEI_at_LAX.jp

 

Qantas_a380_vh-oqa_takeoff_heathrow_arp.

Slike su sa Qantas web, Qantas museum te Wiki.

 

Medo

 

P.S. Lijep dan iza mene, 31 stupanj ali đaba to kad će mi noćas ukrasti jedan sat.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#14 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 09.10.2014. - 06:00

an_smiley.gif

 

Virgin Australia je prekjučer uključila u svoju flotu još jedan A330-200. To je šesti  avion istog tipa i kao pet postojećih koristiće se isključivo na linijama između Pertha i gradova na istočnoj  i  jugoistočnoj obali Australije. Let između Melbourne i Pertha traje 4 sata.

Avion ima 24 mjesta u biznis klasi i 255 mjesta u economy klasi. Konfiguracija u biznis kalsi je 2-2-2 dok konfiguracija sjedišta u econmy je 2–4–2. Zadnjih pet redova u repu aviona ima 2-3-2 (economy) konfiguraciju.

Dolaskom novog aviona nije se povećao broj A330-200 jer je prošlog tjedna povučen iz prometa 14 godina star A330-200 koji je svojih prvih deset godina bio u vlasništvu Emirates.

 

Novi dolazi (VH-XFJ)

VHXFJ.jpg

 

Stari odlazi (VH-XFB)

A330-243_VH-XFB_SYDNEY_SETH_JAWORSKI-11.

Slike preuzete iz Australian Aviation

 

Medo

 

P.S. Stariji je dobio sredinom ove godine ugovor za projektiranje nekoliko civilno/vojnih kontrolnih tornjeva u Australiji. Do sada je projektirao i nadzirao izgradnju tri i obzirom da su sva tri do sada napravljena isključivo vojna, nisam u mogućnosti staviti sliku ili dati bilo koje podatke o njima bez obzira što se mogu vidjeti na google map. Kad bude bilo moguće staviti nešto od ovih novih imat ćete eksluzivu.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#15 STress

STress
  • Članovi
  • 1,472 posts
  • Joined 24.07.2009.
  • LocationIstočno od Gajnica

Posted 09.10.2014. - 07:33

Razlog pouzdanosti i sigurnosti letenja Qantasom zasigurno je i vrhunski profesionalna ekipa mehaničara i osoblja za održavanje. Dolje je popis prijavljenih kvarova i izvješća o popravcima...

 

Apparently, after every flight, Qantas pilots fill out a form, called a 'gripe sheet', which tells mechanics about problems with the aircraft.  The mechanics correct the problems; document their repairs on the form, and then pilots review the gripe sheets before the next flight.

 

Never let it be said that ground crews lack a sense of humour. Here are some actual maintenance complaints submitted by Qantas' Pilots and the solutions recorded by maintenance engineers.

 

Pilots: Left inside main tire almost needs replacement.
Engineers: Almost replaced left inside main tire.

 

Pilots: Test flight OK, except auto-land very rough.
Engineers: Auto-land not installed on this aircraft.

 

Pilots: Dead bugs on windshield.
Engineers: Live bugs on back-order.

 

Pilots: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 feet per minute descent.
Engineers: Cannot reproduce problem on ground.

 

Pilots: Evidence of leak on right main landing gear.
Engineers: Evidence removed.

 

Pilots: Friction locks cause throttle levers to stick.
Engineers: That's what they're for.

 

Pilots: Suspected crack in windshield.
Engineers: Suspect you're right.

 

Pilots: Something loose in cockpit.
Engineers: Something tightened in cockpit.

 

Pilots: Number 3 engine missing.
Engineers: Engine found on right wing after brief search.

 

Pilots: Aircraft handles funny.
Engineers: Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious.

 

Pilots: Target radar hums
Engineers: Reprogrammed target radar with lyrics.

 

Pilots: Mouse in cockpit.
Engineers: Cat installed.

 

Qantas Pilot: Noise coming from under instrument panel. Sounds like a midget pounding on something with a hammer.
Engineers: Took hammer away from midget.



#16 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 10.10.2014. - 12:41

an_smiley.gif

 

Šef Emirates-a, Sir Tim Clark je vrlo kritičan o dosadašnjoj istrazi koju koordinira The Australian Transport Safety Bureau i među ostalim ne slaže se za sada "službenom terijom" da je avion zadnjih sati bio pod auto pilotom i apelira da se uspostavi mehanizam koji bi onemogućio da avion nestane s radara...

 

Cijeli intervju je u (Der) Spiegel online - ima njemačka varijanta i engleska.

 

Australski vojni avion u potrazi za nestalim avionom.

image-676655-galleryV9-nqus.jpg

 

Slika preuzeta iz Der Spiegel.

 

Medo

 

P.S. Sad se članak pojavio i u Australskoj online štampi....


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#17 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 11.10.2014. - 01:53

an_smiley.gif

 

Ono što je taknulo žicu šefa Emirates-a, Sir Tim Clark-a u razgovoru s Der Spiegel (gornji prilog) je, pretpostavljam, zadnji dio ažuriranog izvještaja objavljenog od strane The Australian Transport Safety Bureau-a u srijedu ujutro (lokalno vrijeme). U tom djelu sa navodi mogući scenarijo u kojem je avion bio pod upravom autopilota i letio dok nije nestalo goriva, prvo u desnom motoru, a onda u lijevom. Nakon nestanka goriva avion koji je bio nakošen na lijevu stranu spiralno se srušio na površinu oceana.  Donosim zadnji dio na engleskom, a isto tako ovdje je link do punog izvještaja koji ima 15ak stranica i nije tako ni naporan za čitanje. 

 

Voditelj istrage u Australiji je  Allan "Angus" Houston, umirovljeni Air Chief Marshal.  

800px-Angus_Houston%2C_JACC_Perth2.JPG

 

 

End-of-flight scenarios

 

To estimate and have confidence in a reasonable search area width, it is important to understand the aircraft system status at the time of the SATCOM transmission from the aircraft at 0019.29 (log-on request), and the variations in aircraft behaviour and trajectory that were possible from that time.

The log-on request recorded at the final arc occurred very near the estimated time of fuel exhaustion. The recorded BFO values indicated that the aircraft could have been descending at that time. Aircraft systems analysis, in particular the electrical system and autoflight system, has been ongoing. In support of the systems analysis, the aircraft manufacturer and the operator have observed and documented various end-of-flight scenarios in their B777 simulators.

The simulator activities involved fuel exhaustion of the right engine followed by flameout of the left engine with no control inputs. This scenario resulted in the aircraft entering a descending spiralling low bank angle left turn and the aircraft entering the water in a relatively short distance after the last engine flameout. However when consideration of the arc tolerances, log on messages and simulator activities are combined, it indicates that the aircraft may be located within relatively close proximity to the arc. Whilst the systems analysis and simulation activities are ongoing, based on the analysis to date, the search area width described in the June report remains reasonable with the underwater search to commence at the 7th arc and progress outwards both easterly and westerly.

 

Medo

 

P.S. Kad smo kod srušenih aviona, ovih dana je stogodišnjica od kad je prvi avion oboren od strane drugog. “Čast” je pripala francuskom pilotu Joseph Frantz-u i njegovom izvidniku Louis Quenault. Njih dvoje su 5.10.2104 oborili njemački avion. Ime ovog sretnika nisam mogao naći.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#18 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 14.10.2014. - 01:40

an_smiley.gif

 

Lockheed Super Constellation

 

Qantas Founders Outback Museum, Longreach, Queensland može skinuti još jedan avion s liste aviona koje žele nabaviti kako bi imali avione kojim je Qantas letio od svog osnutka. Muzej se na nalazi u Longreach-u mjestu koje je bila baza za polijetanje prvih Qantasovih aviona.

Avion je nabavljen na aukciji koju je organizirao  Manila International Airport Authority. Obzirom da avion nije u stanju letjeti bit će transportiran brodom, a onda cestom do muzeja gdje će biti obnovljen i izložen. Za sada nema planova da se avion osposobi za letove već samo obnovi kao statična replika Qantasovih Super Constellation aviona.

Avion je zadnjih 25 godina bio parkiran na rubu aerodroma, a prije toga je bio u sastavu Filipinskog ministarstva za poljoprivredu i ribarstvo, modificran za prijevoz tereta.

 

Bit će posla

QFM-Constellation-sml2.jpg

 

QFMConstellationsml.jpg

 

Lockheed Super Constellation (L-1049) je imao lijepu tradiciju u Qantasu. Korisitili su se 50tih godina prošlog stoljeća na letova prema USA (od 1954) pa do letova prema Londonu i Južnoj Africi. Avion je bio za tadašnje pojmove vrlo ugodan za let jer je između ostalog imao kabinu pod pritiskom. Pojavom 707 u Qantasovoj floti Super Constellation je izgubio svoje značenje I početkom 60tih je prestao letjeti. Prije Super Constellation Qantas je u floti imao 12 standardnih Constellation (L-749A)

Qantas je imao ukupno 16 Lockheed Super Constellation, a zadnji je (prodan) napustio flotu 3.5.1963.

 

Kapacitet je bio do 106 putnika, a maksimalni dolet 8280 km uz brzinu od 490 km/h. Maksimalna brizina je bila nešto veća, 531 km/h.

 

constellation1.jpg

 

Lockheed_L1049_VH-EAK_Qantas_LAP_04.06.5

Wiki

 

Evo ga leti

 

Medo

 

P.S. Prvi Boing 707–138 isporučen je Qantasu  29 lipnja 1959 da bi se broj u prve tri godine povećao na 13, a nakon toga je došlo 20 707-338C. Nakon toga…. kasnije o tome nakon toga.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#19 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,040 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 17.10.2014. - 02:05

an_smiley.gif

 

Qanats i A350-900

 

Sad kad je A350-900 dobio do 370 minuta ETOPS (moguće maksimalno vrijeme letenja s jednim motorom, ovisno od konfiguracije) i uz daljnje odgađanje nabave 787, iniciralo je nove špekulacije da će Qantas možda krenuti u nabavu A350 umjesto 787 ili smanjiti opciju 787 što je već jednom učinio. Ukratko, razlog špekulacijama je dvojak.  Prvo Qantas je još jednom odgodio evenutualnu  nabavu 787 ovaj put do početka 2018 iako od 7 mjeseca ove godine 787 dobio do 330 minuta ETOPS. Drugi razlog je izjava predstavnika Airbus-a da bi s ovim odobrenjem  Qantas mogao nastaviti i proširiti svoje letove prema Južnoj Americi i Južnoj Africi što možda govori da postoje pregovori. Dilema s čime letjeti u ta dva pravca je ono s čime se Qantas suočava u bližoj budućnosti a ETOPS od 300 minuta na više odgovara za oba pravca. Vjerojatno će se u nekoliko slijedećih mjeseci znati za što će se Qantas odlučiti.

 

Jedina kompanija koja ima 787 u Australiji je JetStar koja u ovom trenutku ima 7, a čeka se isporuka dodatnih četiri aviona.  JestStar je  kompanija koju je osnovao Qantas kako bi otežao život Virgin Australia i Tigar Airways, lokalne low budget kompanije.     

 

JQS-7878_vwAP-02K_0513_PR.jpg

 

JetStar 787

 

Medo

 

P.S. Prognoza za vikend, 32 – 34 stupnja, sunčano.

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#20 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 17.10.2014. - 07:47

Opa, vidim i ti redovito pratiš zrakoplovne vijesti. :)

Da, A350-900 bi za Australiju bio idealan avion. Zasad su ograničeni s četveromotorcima zbog previše mora oko vas dole (za neke destinacije).

S ovime ETOPSom od 370 minuta, stvarno bi mogli letjeti gotovo kud hoćete, a ipak je manji kapacitet od A380 ili 747, s time bolja isplativost prema nekim neprepopularnim destinacijama, gdje je teško napuniti veliki avion.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users